Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sníh zasypává Česko, rychle do kurzu smyku

Přes půl roku jsme jezdili nejvýš v loužích, teď to začíná na silnici klouzat. Zimní obutí je samozřejmostí, jízda po ledu a sněhu má však svá pravidla. Recept, jak dojet, je jednoduchý: rozvážná jízda, opatrně na plynu i na brzdě a levačku pořád ve střehu na spojce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K61a45r40o53l 25K42o89l24e92č93a85n68s86k78ý 8758810180374

brzdiť prerušovane platí len u starých aut..ABS S EBD už prerušuju za vás..Vo väčšine pripadov stačí držať volant rovno a ubrať plyn..a hlavne jazdiť pomaly a na nižšom prevodovom stupni...ale uplne naj je cesta bez snehu a ladu...-))tak šťastnu cestu bez šmyku a havarii..

0/−1
1.12.2012 2:21

J67o50s87e60f 52B68r24o56ž93k32a 6144162858147

V článku se píše: zapomeňte na trhavé pohyby volantem. A ten radil na tom videu s tím volantem dělá co?Ve včerejší mfDNES, při vychvalování skvělého auta BMW řady 3, třeba p. Švidrnoch píše - ale při mírném náznaku smyku stačí lehce přidat plyn a srovná se. Nevím, jestli tím myslel smyk předku, nebo zadku? Najel jsem se vším možným přes 1,3 mil. km, ale jsou rady, kterým už přestávám nějak rozumět.

+1/0
30.11.2012 20:47

D67a48n93i29e36l 25H41a68r86a28b24i95š 5385373834335

nejlepsi zpusob jak zvladnout smyk je uvedomit si,ze je zima a jezdit pomaleji a opatrne.Fyziku clovek neoblbne ani zimnima gumama ani nicim jinym.

+5/0
30.11.2012 9:46

J66a18n 57D93l76o56u98h19ý 8766250953300

se zimákama se ti nemůže nic stát, ne ?

0/0
30.11.2012 11:09

K19a85r17e17l 88B28a29r91t59a48k 9666751685806

Svatá pravda. Bohužel mnohým dělá probléh tuto základní poučku pochopit. Když jim natlučou do hlavy, že mají zimáky, ABS, EDB a jiné zkratky, co je zázračně udrží na silnici.

+1/0
30.11.2012 12:09

V32l72a63d23i40m39í32r 36L23o55u21d18a 8567677396272

"Zimní obutí je samozřejmostí..." - samozřejmě, ovšem musí být poněkud důraznější zákon. Už jste přezuli, vy co máte pořád na svých škodovkách "kvalitní letní";-D?

0/−3
30.11.2012 8:42

P13a39v93e32l 82Z78a21j34í77č18e44k 8344830986420

nemam skodovku a jezdim ted celorocni... a ani na letnich nemam problem pokud nemaj nejaky typ uni desenu. Pneumatiky jsou docela vede a rozhodne to nelze pousalizovat slovem letni zimni jak nas v mediich masiruji

+1/−2
30.11.2012 9:22

P88a23v54e83l 45M94i45k85u72l93a 6958393946977

Já nemluvit řečí Vašeho kmene ;-)

+2/0
30.11.2012 12:36
Foto

D41a59v88i74d 55J19a72n53i85k 5116206485844

Tak a jak s automatem? to jsem se nejak nedocetl. Popripade rady by mohli byt rozdelene pro predni nahony, zadni nahony a 4x4 + kombinace manual/automat. takto je to clanek o nicem.

0/−2
30.11.2012 7:43

P15a94v15e48l 36Z80a66j97í62č72e32k 8444800276650

automat je kapku slozitejsi... ja osobne pokud jsou opravdu spatne podminky prechazim u automatu na manualni rezim... ma to jednu nevyhodu a to je absence spojky (rizeni prokluzu a odpojeni hnaciho ustroji od napravy v jekemkoliv rychlosti... osobne nesmi na N prekrocit rychlost 40km/h a muzu jet nejdal takto 10km) ale vyhoda zas je ze clovek muze ovladat jednou nohou brzdu druhou plyn takze prodlevy jsou vyrazne mensi. Jinak co se tyce ovladatelnosti je nejvetsi humus automat/predokolka s nozni brzdou.. tam to fakt chce hodne cviku

0/0
30.11.2012 9:27

J10i35ř52í 82P23e91l28n28á68ř 6785743366879

A ten manuální režim je ti k čemu? Nevím v čem jezdíš, ale většina automatických převodovek si v manuálním režimu stejně dělá co chce a nějaké excesy vůbec nehodlá povolovat. Navíc většina lidí neumí brzdit levou a pokoušet se o něco takového na ledu, to by byl mazec, takže to ovládání oběma nohama bych chtěl taky vidět... :-P

+2/0
30.11.2012 11:41

P13a21v44e44l 59S89t49a79v34j66a25n72í96k 1440686360541

Hmm, to jsem taky nepochopil ten "manuál". V běžných rychlostech je to jedno, jestli člověk má nebo nemá spojku a v rychlostech pod 30 km/h bez plynu už to stejně jede většinou bez připojeného pohonu, takže jakoby se sešlápnutou spojkou. Ze zoufalství by tam šel vrazit neutrál, ale nějak si neuvědomuju, že bych to někdy v životě potřeboval.

Snad jen kdo má těžkou nohu, tak se může rozjet na dvojku, aby neprokluzoval, ale toto jsem taky ještě nepoužil. Blbých 320 Nm v předohrabu snad není problém zkrotit. No a když nemám sporťák, tak si nebudu hrát v zatáčkách na hrdinu, ale pojedu jak člověk.

0/0
30.11.2012 17:01

M93a37r52e72k 27Š42v28u95b 8559661855367

Večer u interšpáru. Nejlepší kurz a zadarmo R^

0/−1
30.11.2012 6:48

J35a72n 10D91l62o85u28h37ý 8716540403460

tam mě vaděj ty sloupy....:-/;-)

+2/0
30.11.2012 11:10

O41s43k20a79r 85K78o33v90a73ř74í51k 8320633695690

Nač utrácet peníze,když si stačí zajet třeba na starou letištní plochu,zajezdit si tam a osahat si chování auta na sněhu.Ty rady v tom článku patří spíše začátečníkům,kteří ale v drtivé většině případů raději v takovémto počasí nevyjíždějí.Řidiči,kteří už nějaký ten pátek jezdí ví co a jak.

Nicméně školy smyku jsou dle mého názoru tak trošku zbytečné.Ono je rozdíl zvládnout smyk na otevřené cvičné ploše s instruktorem po boku,který dává rady a hrozí maximálně vyvrácení kuželů.Ale když se něco semele v běžném provozu a jde o vteřiny,tak se u člověka v drtivé většině projeví pud sebezáchovy.

+4/−4
29.11.2012 21:35

P92a47v88e92l 13Z23a54j61í65č32e19k 8214260406640

Nesouhlasim... kazdy by mel prave v techto situacich mit zazite automatismy ktere mu bez premysleni pomohou tyto situace zvladnout.

0/0
30.11.2012 9:19

O98s63k89a21r 39K17o62v41a27ř31í75k 8220603835500

jistě,nepopírám...ale je to o cviku.Ne o hodině s instruktorem.

0/0
30.11.2012 13:00

M46a31r92e91k 79H48r78u51b26y 6917782761878

Instruktor pomuze, aby sis to nenacvicil spatne. Viz oblibeny mytus o rucni brzde v zatacce a podobne ;-)

0/0
30.11.2012 21:35

J69a74n 62D92l36o73u20h60ý 8216330623170

když mě z Ruzyně vyhnali, že tam má přistát nějaký džumbo. ;-D

+2/0
30.11.2012 11:08

O61s30k66a26r 90K62o69v21a29ř10í26k 8280453915840

;-D

0/0
30.11.2012 12:59

M57i46c96h41a61l 28Z92e66t64e38k 3488472500337

Jj, Lancia Delta HF - nádherné auto, je vidět, že Giugiaro uměl a umí auta dodnes.

+7/−2
29.11.2012 21:02

D38a22v68i85d 40D58o80b61e59š 3635322677

Rady nejsou špatný, ale ta fotka Lancie -už kvůli ní stál ten článek za napsání :)

+7/−1
29.11.2012 20:23

M57i86l53a55n 26Š11v50a25g72r62o78v70s43k24ý 9932659385778

Tie rady... V priebehu 2 sekúd som ležal na boku. Asi sekundu človekú trvá, kým pochopí, že sa niečo deje. Takže tie všetky spojky a kontry - to sa dá robiť tak na letisku pokropenom vodou.  ;-D

0/−13
29.11.2012 20:29

K52a22r46e81l 16B41a40r87t85a20k 9326961825746

Koukám, milý pane, že jste vůbec nic nepochopil.Rv

+11/−1
29.11.2012 20:31

M73i14l40a48n 20Š47v36a96g32r76o69v59s50k34ý 9712459925518

Nešlo by to šířeji? ;-D

0/−9
29.11.2012 20:32

K83a17r51e85l 84B51a55r23t67a39k 9896281275896

Průměrný inteligentní člověk ví, co zde píšete za bláboly. Ozaj!

+9/−1
29.11.2012 22:26

P87a14v66e12l 74Z82a27j11í79č30e44k 8754310646160

dobry ridic to ceka a citi dopredu... a pokud si neni jisty a ma na to auto je lepsi to jed rizene bokem nez cekat kdy se to samo urve aspon ja to tak delam.

0/0
30.11.2012 9:28

P67a51v91e68l 47S89t41a87v88j62a84n35í52k 1180466780141

Nojo řízeně, jenže pokud se to nějak zvrtne, tak zase náraz bokem je to nejlepší co může být. Vzhledem k tomu, že většina lidí má předohrab, tak ty jízdy bokem jsou fakt "výhra".

0/0
30.11.2012 17:04

K85a80r55e83l 31B96a61r75t50a14k 9866161195626

R^ Ano, Lancia Delta. Koukám, že jste také pamětník. Rok 1987 byl dobrý ročníkR^

+13/−1
29.11.2012 20:29

P85e49t54r 25N46ě31m79e37c 4570983250137

Rady, že je lepší podřazovat, než brzdit mají být dobré? Pokud to někdo udělá necitlivě, nejlépe s dieslem, tam se dočká zablokovaných hnacích kol, dnes nejčastěji předních. Některá auta to dokáží detekovat a dokáží tomu zabránit, uměla to tuším už Octavie I, systém se jmenuje MSR. Ne všechna auta ale tento systém mají, za to většina aut má ABS. Pokud někdo necitlivě hamstne na brzdu, ABS to dá do kupy.

+2/−9
29.11.2012 21:02

P27a48v39e18l 64Š11e25d57l93b75a79u83e70r 7888261282435

Existuje přece meziplyn, myslím ten opravdový, vyřadit, pustit spojku, šlápnout na plyn, zařadit a spojku rychle pustit. Trocha cviku, otáčky "sedí," auto bez škubnutí brzdí motorem. Jde to udělat opravdu rychle, funguje to bez potíží. Ale chápu, že to dneska málokdo používá a umí. Stačila autoškola na V3S a dva roky praxe pro zábavu s městským autobusem s řadící pákou :-)

+2/−1
30.11.2012 0:23

P35e78t35r 75N44ě80m37e70c 4250973760387

Já tak řadím, praxi mám z náklaďáku a taky autobusu, ale znáte někoho, kdo řídí jen osobák a umí to?

+1/−1
30.11.2012 7:58

P81a39v79e13l 57S32t66a84v13j70a57n24í85k 1150646820351

Já tak řadíval v zimě, kdy byl trochu tužší olej v převodovce. Dolů pochopitelně taky, neb spojkové obložení není levné, ale pak už mě to časem nějak omrzelo, protože se stejně většinou motám po městě, a tak už používám automat. Nemám spojku a nemusím furt kvedlat.

0/0
30.11.2012 17:08

M30a13r45e33k 32H30r88u36b82y 6677122471488

S meziplynem dneska radi malokdo. Ovsem pri pohledu na cenu dvouhmotovych setrvacniku se tohle umeni zase dostane do kurzu ;-)

0/0
30.11.2012 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.