Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedesu na celý život je dnes třicet. A pořád má skvělou formu

Typ 190 byl zamýšlen jako auto pro maminky, které s ním budou jezdit po nákupech a rozvážet děti do školy. Nakonec jej ale objevily hlavně starší ročníky. Píše se 7. prosinec 1982 a firma Daimler-Benz právě vstupuje do segmentu střední třídy. S autem, na které se jeho majitel i po třiceti letech provozu může spolehnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i46c32h39a96l 37Z34e57t73e71k 3728632220227

Jediná opravdová legenda od Merclu je W124/E500. Geny od Porsche a jízdní schopnosti dálničního bouracího kladiva...;-)

+1/0
9.12.2012 22:08

M31a79r64t33i67n 37P87r42a83v25d86a 8611528938417

Co zmínit, že Mercedes si pro 190ku nechal ten šestnáctiventilový čtyřválec postavit od Cosworthu, který mu první hlavy motorů také vyráběl? Na začátku 80. let totiž Mercedes-Benz hodlal model 190 E nasadit do rallye.  Proto se obrátil na Cosworth s žádostí, aby mu připravil motor o výkonu 320 koní pro použití v automobilových soutěžích. Během té doby ale Audi do světových soutěží nasadilo své Quattro s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol a Mercedes-Benz pochopil, že na ně 190 E 2.3-16 nemá. Tak alespoň 190 E 2.3-16 nasadil jako závodní vůz pro okruhový pohár německého DTM.

+3/0
8.12.2012 11:13

M68a34r69t98i10n 26P41u70c67h88e17r31n90a 9837130709287

Priplatkove ABS, to se mi nezda. Pokud vim tak 190 byla prvni seriove vyrabene auto s ABS v zakladu. Bez ABS jsem ji jeste nevidel... Ad zadni naprava - opravdu dokonalost, jeste dneska je mnohem lepsi nez u spousty soucasnych aut... Pripomel bych jeste take inovaci s jednim steracem (byl i na W123), mrzi me, ze uz to na novych modelech nedelaji. Setre vetsi plochu, problem obcas nastaval s pistkem uvnitr, chtelo to pred zimou vzdycky prostriknout olejem.. Diky za clanek!

+4/−1
8.12.2012 10:35

L76i55b29o82r 86B96a53š12t96ý33ř 9769321387795

Já mám tyhle staré vozy rád,při troše péče jsou k neutahání.Mám 3 roky starou octávku a 25 let staré mondeo-první model GPN z Anglie tak mám srovnání.Problémy které jsem řešil na novém voze se u dědečka prostě nevyskytují.

Je smutné že ve spotřebě,spolehlivosti,ceně náhradních dílů,atd. to prohrává relativně nové auto,katalyzátor to nevytrhne.Nové technologie,elektronika jsou fajn ale pokud se použije nekvalitní nebo poddimenzovaný materiál který neunese dlouhodobější zátěž je to na nic.Dnešní vozy se nevyrábí aby jezdily 25 let bez problémů ale proto aby se každých deset let měnily za nové a mezitím daly vydělat servisům a výrobcům nd.:-/

+6/0
8.12.2012 9:36

K95a63r88e84l 64H50a71n37o18u59s61e86k 6766477546101

jako malý jsem měl katalogy veškeré produkce mercedesů... kam se na to hrabal Playboy......

+6/−1
7.12.2012 17:59

M44a40r23t89i38n 75C71h12a87r38v16á20t 1253617890971

A kolik mělo ,,bitů" ? ))

0/−7
7.12.2012 15:27

M40a80r56t68i14n 17C65h26a27r42v25á16t 1913577310811

To patřilo pod první příspěvek.... jinak jsem vyznavačem této značky, ale tohle auto se mi nikdy nelíbilo, ani jsem ho neměl, prostě takový moc jednuduchý, oplastovaný atd., k Mercedesu mi to nesedělo.

+1/−3
7.12.2012 15:30

M98a19r93t69i21n 23H28r15o64m58a14s 5178816676297

těch bitů v tom bitelným MB bylo 190, vždyť to tam všude píšou :)

+6/−1
7.12.2012 15:44

P52a43v44e54l 60G41a61v51l23á58k 5241807448153

a vtěch lepších bylo až 220 MB

0/−1
7.12.2012 16:04

M59a88r68t32i50n 60H20r53o18m40a20s 5388226346587

někdy až 190 E(xtra) MB

0/−1
7.12.2012 16:09

M55a33r63t74i28n 66H91r21o23m26a31s 5208496706297

a u nás embéčka, tisícovky a stovky.....jo zlatý komunisti :)

+7/−2
7.12.2012 15:21

M60i12r74o96s34l48a75v 93B56u18d72a 9282792687352

V roce 1982?To co píšeš bylo snad o 10 - 20 let dříve, ne8-o

+2/−3
7.12.2012 16:41

L93i49b50o38r 95H36o13s40a72k 3855972854936

No jasne, to uz byla uplne jina kvalitativni trida - Skoda 120 ;-D

+4/0
7.12.2012 23:33

J35o26s21e44f 58V61o31s46i19c42k64y 4333617826223

Nechapu jak mohlo autorovi unknout, ze Mercedes 190 je dnes starsi 50.let ? MB 190D byl prece nejprodavanejsim MB v 60.letech. Jeste se vyrabel MB 220, ale tech jiz tolik nebylo. Mimochodem v te dobe 190 , to byla velikost motoru, 1900cc. Bitelne tenkrat byvaly, to ano. Ale za cenu toho, ze to take byly daleko nejtezsi vozy ve sve kategorii (velikosti) .

+1/−4
7.12.2012 15:05

R46a32d39e87k 79F49r40a33n34c55k 2443121493676

MB 190 rozhodně není starý padesát let, ale je to tak jak píše autor článku. 190 bylo typové označení. Objem motoru byl uváděn za označením 190, např. 190  2,0 apodobně. U motorů se vstřikováním se používalo označování 190 E, u dieselů pak 190 D. Pár informací zde http://www.mercedes-classic.cz/w201/modely.php

+5/−1
7.12.2012 18:02

J25o45s13e12f 65V61o90s84i21c45k66y 4323137636613

Ja mam na mysli toho velkeho 190D s kridelky na zadnich blatnicich ! Ty vase web stranky nezahrnuji 60.leta.

0/−2
7.12.2012 21:35

D69a87n65i13e78l 84H38a82r58a27b77i89š 5235193784965

to se pouziva dnes,napr muj CLK 230 ma 2295 ccm,jak to bylo kdysi nevim,ale ted je to takhle

0/−2
7.12.2012 19:54

M69a45r35t73i74n 41P29u97c31h52e57r65n36a 9197940219567

C200 CDI a C220 CDI např, stejny motor 2195 ccm, akorad jina ridici jednotka... ;-D

0/0
8.12.2012 12:00

D74a16n76i53e88l 40H88a27r75a66b76i91š 5865593644225

no vidis,tak uz je to zase jinak

0/−1
8.12.2012 12:33

P23e24t74r 46G36a52z73d76a 6198382719177

No vidis a ja bych te tipnul na feliciu .....

+2/0
8.12.2012 22:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.