Diskuze

Mercedesu na celý život je dnes třicet. A pořád má skvělou formu

Typ 190 byl zamýšlen jako auto pro maminky, které s ním budou jezdit po nákupech a rozvážet děti do školy. Nakonec jej ale objevily hlavně starší ročníky. Píše se 7. prosinec 1982 a firma Daimler-Benz právě vstupuje do segmentu střední třídy. S autem, na které se jeho majitel i po třiceti letech provozu může spolehnout.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Jediná opravdová legenda od Merclu je W124/E500. Geny od Porsche a jízdní schopnosti dálničního bouracího kladiva...;-)

1 0
možnosti
MP

Co zmínit, že Mercedes si pro 190ku nechal ten šestnáctiventilový čtyřválec postavit od Cosworthu, který mu první hlavy motorů také vyráběl? Na začátku 80. let totiž Mercedes-Benz hodlal model 190 E nasadit do rallye.  Proto se obrátil na Cosworth s žádostí, aby mu připravil motor o výkonu 320 koní pro použití v automobilových soutěžích. Během té doby ale Audi do světových soutěží nasadilo své Quattro s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol a Mercedes-Benz pochopil, že na ně 190 E 2.3-16 nemá. Tak alespoň 190 E 2.3-16 nasadil jako závodní vůz pro okruhový pohár německého DTM.

3 0
možnosti
MP

Priplatkove ABS, to se mi nezda. Pokud vim tak 190 byla prvni seriove vyrabene auto s ABS v zakladu. Bez ABS jsem ji jeste nevidel... Ad zadni naprava - opravdu dokonalost, jeste dneska je mnohem lepsi nez u spousty soucasnych aut... Pripomel bych jeste take inovaci s jednim steracem (byl i na W123), mrzi me, ze uz to na novych modelech nedelaji. Setre vetsi plochu, problem obcas nastaval s pistkem uvnitr, chtelo to pred zimou vzdycky prostriknout olejem.. Diky za clanek!

4 1
možnosti
LB

Já mám tyhle staré vozy rád,při troše péče jsou k neutahání.Mám 3 roky starou octávku a 25 let staré mondeo-první model GPN z Anglie tak mám srovnání.Problémy které jsem řešil na novém voze se u dědečka prostě nevyskytují.

Je smutné že ve spotřebě,spolehlivosti,ceně náhradních dílů,atd. to prohrává relativně nové auto,katalyzátor to nevytrhne.Nové technologie,elektronika jsou fajn ale pokud se použije nekvalitní nebo poddimenzovaný materiál který neunese dlouhodobější zátěž je to na nic.Dnešní vozy se nevyrábí aby jezdily 25 let bez problémů ale proto aby se každých deset let měnily za nové a mezitím daly vydělat servisům a výrobcům nd.:-/

6 0
možnosti
KH

jako malý jsem měl katalogy veškeré produkce mercedesů... kam se na to hrabal Playboy......

6 1
možnosti
MC

A kolik mělo ,,bitů" ? ))

0 7
možnosti
MC

To patřilo pod první příspěvek.... jinak jsem vyznavačem této značky, ale tohle auto se mi nikdy nelíbilo, ani jsem ho neměl, prostě takový moc jednuduchý, oplastovaný atd., k Mercedesu mi to nesedělo.

1 3
možnosti
MH

a u nás embéčka, tisícovky a stovky.....jo zlatý komunisti :)

7 2
možnosti
MB

V roce 1982?To co píšeš bylo snad o 10 - 20 let dříve, ne8-o

2 3
možnosti
JV

Nechapu jak mohlo autorovi unknout, ze Mercedes 190 je dnes starsi 50.let ? MB 190D byl prece nejprodavanejsim MB v 60.letech. Jeste se vyrabel MB 220, ale tech jiz tolik nebylo. Mimochodem v te dobe 190 , to byla velikost motoru, 1900cc. Bitelne tenkrat byvaly, to ano. Ale za cenu toho, ze to take byly daleko nejtezsi vozy ve sve kategorii (velikosti) .

1 4
možnosti
RF

MB 190 rozhodně není starý padesát let, ale je to tak jak píše autor článku. 190 bylo typové označení. Objem motoru byl uváděn za označením 190, např. 190  2,0 apodobně. U motorů se vstřikováním se používalo označování 190 E, u dieselů pak 190 D. Pár informací zde http://www.mercedes-classic.cz/w201/modely.php

5 1
možnosti