Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOAUTOŠKOLA: Jak zastavit, když je na brzdění pozdě

Ledovku a sníh po dnech ve sněhových závějích slibují řidičům na tento víkend meteorologové. Největší potíž bývá na uklouzané, sněhem pokryté silnici zastavit. Brzděte s koly rovně, netočte moc volantem a když už víte, že to neubrzdíte, hledejte měkkou závěj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P64a54v70e63l 92O33d67r36a74z91i50l 6434509277170

Jo a jak se z místa řidiče pozná měkká závěj? Respektive jak se pozná, že pod tou krásně oblou haldou sněhu není sloupek, mostek, svodidla či jiné podobné překvápko?

0/0
19.12.2012 20:23

R31i29c52h53a29r81d 65P45o64d77z23i93m14e93k 2921697116

Už když lezeš do auta, tak asi víš jestli mrzne jen praští nebo je napadaný půl metru čerstvýho prašanu. Takže měkká závěj se pozná většinou celkem lehce. Osobně brzdění o hluboký sníh nebo škrtnutím o závěj používám a už mi to několikrát pomohlo. Auto se tím dá velice rychle rapidně zpomalit. Nedávno jsem viděl jednoho řidiče na baterky jak na naprosto ledovatý vozovce nedobrzdil a naboural auto před sebou ačkoliv měl po pravý straně sněhovou závěj o kterou mohl v klidu zastavit aniž by se cokoliv stalo.

0/0
20.12.2012 8:59

P74a50v91e95l 43O48d92r34a62z39i63l 6414539697610

Hmm... si nechtěl odřít auto ;-)

Jo, když lezu do auta, tak vím, jak je, ale pak jsem najednou o 150 km dál a o 500 metrů vejš a tam to může být jinak ;-)

0/0
20.12.2012 12:56

R69i82c37h56a84r54d 16P94o45d12z27i44m20e67k 2321717956

Spíš to bylo řidičský jelito. Souhlasím, že o 150 km dál to může vypadat jinak. Nicméně konzistence závěje se dá odhadnout i z auta docela dobře. Jestli je to čerstvě shrnutý sníh, který je mokrý nebo prašan nebo jestli je to už přemrzlá týden stará závěj tvrdá jako šutr. Taky to nechce hodit tam šipku, ale jak radí ve videu najíždět tam pozvolna a mírným úhlem. Pokud možno tak, abych se tam odsud byl schopný vlastníma silama vyhrabat. ;-)

0/0
20.12.2012 14:50

P77a55v39e56l 34O46d29r53a12z60i32l 6474269527400

Jojo, tak to je.:-)

0/0
20.12.2012 20:45

P24a83v40e71l 50O32d18r41a91z23i45l 6204879417960

No, nejlepší je jet pomalu, když si člověk není jistej. Jasně, místaznalé spěchaly to vytáčí, ale holt takovej už je život.

Jinak tedy ručku na předek měly jenom některé saaby, já měl a mám ručku na zadní.

0/0
19.12.2012 20:20

R87i60c21h28a30r84d 46P89o72d14z81i26m38e29k 2681747906

Mno některý "moderní" auta za příplatek nabízí elektronickou ruční brzdu, která tuším brzdí všechny 4 kola. Osobně bych si takový auto prostě nekoupil nebo si klidně připlatil za manuální parkovací brzdu. BTW ruční brzdu na předek měl taky Oltcit.

0/0
20.12.2012 9:02

J98a65r22o71s50l79a40v 80H92r24n66č16í12ř 1381874604885

V zimě každý znás musí upravit styl jízdy, ale na konci článku se říká, že bohužel některé auta mají ručku vpředu, mám takové auto. Máte někdo zkušenosti? Ještě jsem nenašel odvahu jí zkoušet ani na otevřeném prázdném parkovišti :( Dík

0/−2
17.12.2012 13:39

T24o21m59á84š 54H51r63u71b22ý 4503640841286

Když se ti "kousnou" přední kola (zabržděná přední kola), tak pojedeš dál k překážce s předními koly ve smyku a nebudeš mít šanci se vyhnout. Auto dokonce nepřejde ani do toho přetáčivého smyku. Zaseklá přední kola nefungují ani jako lyžiny, takže nepomůže ani plný rejd. Přední kola ztrácející trakci nedokážou přenést sílu potřebnou ke změně směru jízdy na vozovku a je jedno jestli při prudké akceleraci, nebo brždění (Kamova adhezní kružnice). Proto se v článku doporučuje brzdit jen při jízdě rovně a při samotném vyhýbacím manévru brzdu povolit.

0/0
19.12.2012 9:18

R67i86c41h28a81r67d 71P31o95d60z54i16m57e44k 2661587916

Proboha co to je za popelnici, že to má ručku na přední kola? Dobře že jste nenašel odvahu. Tak ji ani nehledejte a nezkoušejte to. Ručka na předních kolech je Vám v zimě naprosto k ničemu.

0/0
20.12.2012 9:04

T20o66m58á32š 27H40r85u39b20ý 4513110221656

Nechci se nikoho dotknout, ale kdo tohle nezná, nebo neumí, v zimě nemá obě ruce na volantu a nedává pozor co se děje s autem a na silnici kolem něj, tak nemá za volantem co dělat. A to ani v létě. Řidičák vám, nebo dalším účastníkům silničního provozu, život nevrátí a upřímě všem by se nám jezdilo mnohem lépe, kdyby na silnicích ubylo těch, kteří na to v zimě nemají (tím chci říct, zůstaňte doma v teple u rodiny).

+4/−2
17.12.2012 9:55

P34a88v27e31l 12O26d51r26a19z30i73l 6564949397910

No, dneska je zima a přesto jsem v +4 stupních neměl na mokré vozovce obě ruce na volantu...;-)

0/0
19.12.2012 20:21

T22o33m54á12š 26H16r91u29b28ý 4683750751736

Tak obě ruce na volantu máte mít kvůli rychlým vyhýbacím manévrům, abyste dokázal korigovat případné smyky na ledu a sněhu a měl jste přehled po čem jedou přední kola. Neni potřeba je mít k volantu přivázané. Psal jsem to kvůli tomu, že hodně lidí vídávám, jak mají telefon u ucha na naprosto promrzlé silnici a volant drží akorát nahoře 8-o přitom sedí v autě za milion, které má určitě BT handsfree. Po pár minutách občas vidim projíždět sanitkuR^

0/0
21.12.2012 12:11

P58e49t41r 44U66r50b13a14n 1452775422691

A tohle už píše jakej debil? Ručku? Jasný přede mnou strom, už nestihnu zastavit (jak říká nadpis), tak co - fláknu to tam popředu (kdy vydržím náraz cca 20g) nebo bokem (kdy si zlomím vaz při cca 3-5g+)? Ručku a bouchnu to tam dveřma, to je jasný.

To je na metál pánové, to za chvíli bude slušný rally s takhle debilní osvětou. ;-O

+1/−5
16.12.2012 21:30

R73i88c63h42a80r11d 31P65o65d62z55i70m30e53k 2101437246

V takovým případě je samozřejmě nesmysl házet auto do smyku. Od toho za volantem sedí řidič aby rozhodnul co je v daný chvíli adekvátní reakce. Jestli ubrat, přidat, zatočit, brzdit, zkmáčknout spojku nebo zatáhnout ručku.

+1/0
20.12.2012 9:07

M14i95c33h31a96l 50M54e96č82i36a79r 1510800879875

Elektronická parkovacia brzda sa samozrejme dá zatiahnuť aj počas jazdy, elektronika s tým problém nemá, práve naopak, tuším že pri elektronickej brzde dokonca funguje ABS aj na zadných kolesách... minimálne v návode píšu ako ju použiť na krízové brzdenie...

0/−5
15.12.2012 13:32

R61i23c11h56a51r84d 98P11o86d19z36i77m47e19k 2781107866

je to Slovensky a co jako?

+11/−3
15.12.2012 13:24

J57a43n25a 34M41o35l59á84k67o18v59á 7137796206684

Je smutné, že se zde vyskytují už i videa v cizích jazycích.

+4/−40
15.12.2012 12:56
Foto

P79ř29e90m77y72s22l 54Č62e90j94p 8768787228506

Ale rozumíte tomu? Jinak Vám to mile rád přeložím :-)

+5/−1
15.12.2012 19:18

D53a20v72i98d 12P14r70a18ž87á73k 6644662402266

Smutné? Spíše povzbuzující R^

+8/−2
15.12.2012 20:23

T53o72m50á11š 51A27d27e43p38t 4687418172384

pokus o vtip nebo obycejna lidska hloupost?

+4/−1
15.12.2012 23:13

T51o47m61á28š 80K96n93a71i41f79l 6903390667570

vy jste teda opravdu slépka.

+4/−1
16.12.2012 19:14

K17a29r88e73l 12V14a66c87h35u37t 9453612689773

(Při)brzdit se má zavčas, PŘED zatáčkou - pak už jí můžete bezpečně projet... ;-) R^

Naprostá hovadina ale je, řítit se do zatáčky, za kterou nevidíme (buď kvůli břehu, porostu nebo horizontu) ..  pak bývá pozdě - můžete se JEN divit těch zbývajících 5-8 setin sekundy, které zbývají do nárazu !!! :-( ... Jezděte na jistotu a mějte se hezky!

+17/−5
15.12.2012 9:14
Foto

K12a18m30i80l 83Ř69e41h49á55k 4669364255929

Tak to by mě vážně zajímalo, kdo dal ten mínus. Zároveň doufám, že ho nikdy nepotkám na silnici.

+13/−4
15.12.2012 12:31
Foto

P64ř34e91m53y17s78l 85Č47e51j98p 8118827988186

Krásná bílá cesta. Teď by to chtělo video o brždění na nasolené břečce :-)

+6/−2
15.12.2012 8:35

K62a72r59e24l 23V18a67c44h94u27t 9323612639483

Dneska spíš na ledě !!! :-( ... zem je promrzlá a PRŠÍ !!! ... Rv !! [>-]

+7/−1
15.12.2012 9:16
Foto

K85a47m15i13l 69Ř63e21h31á98k 4229514965439

Mnohým "řidičům" tato informace stejně nic neřekne. Marná snaha. Bohužel.

+7/−1
15.12.2012 12:33

J85a57n 11N51o94v45á27k 9415478714665

Na ledě a z kopce - asi jedině ta závěj.

0/−1
16.12.2012 19:11

L27u62k29a15s 19N77o45v48a44k 4899299293478

Hm. U Mercedesa mam "rucni" brzdu ovladanou noznim pedalem.....

A jaksi Vas Rasťa zapomel na auta se zadnim nahonem :)

+2/−3
15.12.2012 6:29

M46i43r23o69s56l69a88v 60D12i86o68p32a53n 2306879758162

Auto se zadním náhonem, hodím do takového smyku i bez ručky. Mercedes je ideální auto, pro jízdu kontrolovaným smykem.;-)

+2/−2
15.12.2012 7:41

J47i44ř51í 68P84e38l25n48á63ř 6805583316909

Auto se zadním náhonem hodí do smyku kde kdo, ovšem ne každý se z něho pak taky dokáže dostat... ;-D

+10/−2
15.12.2012 9:33

M34i17l22a61n 16Š15v25a97g92r11o37v53s56k15ý 9592269585758

Vždyť se Říká předohrab a zadosmyk... ;-D

+2/−1
15.12.2012 12:26

R57i79c22h46a98r40d 71P40o95d78z27i87m83e59k 2441627336

lepsi je BMW ;-)

+2/−2
15.12.2012 13:26

D87a72v31i38d 63P67e92š84e37k 3463521868440

za co to minus? Zkuste si nekdy sednout do sportovniho BMW, ktere ma nahon na zadni. Jedte znamou cestou, tak jak jezdite vzdy, staci jen tak letmo v zatacce najet na brecku a uz vam to krasne smykuje. Da se to vybrat, ale jen kdyz nezazmatkujete a nezacnete brzdit.

0/−1
15.12.2012 17:20

J24i20ř20í 33P53e71l73n75á40ř 6645813936689

Možná tak u nějaké staré popelnice. Ty novější nedovolují úplně vypnout asistence a už to není ono. Stačí se podívat na driftování nějakých amerických rachotin a srovnat to s tím co se dá dostat z emka...

0/0
15.12.2012 20:02

R26i67c31h69a41r74d 38P27o74d65z23i22m34e90k 2481247696

To BMW nemusí být ani sportovní. I sériové má natolik výborný podvozek, že se s ním dá jet v zatáčce kontrolovaným smykem.

0/0
17.12.2012 8:50

P76a13v46e21l 50O80d44r96a25z30i51l 6224639287580

Mno, to jde i se Š1000MB.

0/0
19.12.2012 20:22

R37i38c12h42a77r36d 28P23o53d78z45i93m36e95k 2181627276

To jde ale ten smyk bych pak nenazýval jako kontrolovaný ;-)

0/0
20.12.2012 8:53

P89a54v53e55l 90O27d33r29a33z57i81l 6764509917700

Jasně, to umí jen BMW ;-)

0/0
20.12.2012 20:46

D21a37n30i65e15l 88H75a18r18a17b13i17š 5785113764715

ja mam k tomu jeste automat,takze vetsina tehhle chytrych rad je mi na ....

Proste napadne snih,tak jezdim pomalu a hotovo,predni nebo zadni nahon a rucni brzda jsou pak nepodstatne.

Ale jen teoreticky s tou nozni brzdou by to slo,jen bys to pak musel rychle tou packou zas odbrzdit.

0/−2
15.12.2012 13:03
Foto

T76o69m90a62s 55K34w19o97l21e87k 4349804370955

povolit brzdu pred prekazkou , zatocit volantem a pak zas zacit brzdit ..... to zvladne i automat ;-)   otazkou je co zvladne meziclanek mezi volantem a pedaly ;-)

+10/0
15.12.2012 14:02

D29a59n21i46e53l 29H67a69r56a27b62i34š 5875493114505

no jestli nejaky chytrak jako ty,tak to nebude asi nic moc:-P

0/−8
15.12.2012 14:21
Foto

T25o21m26a54s 74K97w48o24l97e44k 4679384120585

s vyhybacim manevrem ukazanem na videu nemam problem ani s automatem. Na to nemusim byt chytrak nebo hlupak. Staci , ze to par krat vyzkousim na vetsim parkovisti .....

Automat nebo manual u toho manevru nehraje absolutne zadnou roli.

Brzdeni z ruckou (elekrtonickou) u automatu (ale dnes uz i u manualu) je opravdu nanic.- neda se ovladat tak snadno jako klasicka rucka ..

+3/0
15.12.2012 15:21

D63a66n19i95e29l 77H35a50r15a56b22i64š 5335463434875

tady porad nekdo nepochopil o cem mluvim,ale to je nakonec fuk

0/−2
16.12.2012 17:18

M63i61c80h57a62l 46S40n36o54p14e47k 4945907784307

běžný řidič tohle nezvládne. Nemá to "natrénované" takže je lepší prostě pořád brzdit.

+2/0
15.12.2012 21:07

J28a54n 58N82o94v94á84k 9895468824155

Tu závěj dá každý, u protisměru je riziko, že přehlédne protijedoucí auto.

0/0
16.12.2012 19:13

J95o75s48e57f 42B67r84o78ž43k90a 6684702108157

A co třeba takový Citroen XM (byť jich jezdí už málo), parkovací brzda není ručka, ale pedálek, který brzdí přední kola.

0/0
15.12.2012 19:54

J38a48n 65N41o94v24á59k 9525738694415

BX, Xantia i C5 (mimo nejnovějších) sice ručku mají na správném místě - ale taky na přední kola. :-)

0/0
16.12.2012 19:15

K67a22m68i18l 13D96o62l66e61z49e88l 6712976334972

Škoda uvádí, že brzdná dráha na sněhu je na zimních pneumatikách 35 metrů, na ledu už 57 metrů.

TO je skutecne informace hodneha novinarskeho velikana. Ja jsem na ledu zastavil na 5 metrech, takze je to uplna hloupost.

Pri jake rychlosti, ze to je ?

+5/−7
15.12.2012 2:17
Foto

M25a39r71t85i86n 72P13o60d14z25e29m46n77ý 9761755408447

Je to napsáno dobře. Tady jde o poměr ve vzdálenostech, aby měl člověk představu o kolik se brzdná dráha zhorší při stejném autě a za stejných podmínek.

+7/−2
15.12.2012 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.