Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Suzuki SX4: nepopsatelné kouzlo nenápadného šampiona

Že zrovna tohle malé suzuki, které rozhodně nepatří do čerstvého zboží, je nejprodávanější japonské auto v Česku, by hádal málokdo. SX4 boduje tím, že je to jedna z nejlevnějších čtyřkolek na trhu, dobře se do ní nastupuje a cítíte z ní poctivost. Pocitová jednoduchost je mnohým sympatická. A nijak velký kufr typickému zákazníkovi stačí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S81t54a28n70i46s41l60a94v 28R66a56š71k35a 3104552798807

Po 4 letech s vyjímkou širokého sloupku jen jistoty a pozitiva. Jenom upřesnění proti článku. Před SX4 je ještě Suzuki Ignis 4x4, v roce 2008 byla cena SX4 1.6 4x4 480.000CZK, takže k tomu nejlevnějšímu rozhodně nepatřila. Kdo nepotřebuje 4x4 má rozhodně za stejné peníze lepší volbu v jiných značkách. Kufr je pro důchodce, s krátkým autem se dobře parkuje. Dnes bych se možná ve 4x4 díval po Kii Sportage, ale ta už na rozdíl od SX4 je už dnes ohleděná a výhled jak z tanku. Tak jako u 99% nových vozů bych uvítal nárazníky, o nějž by se mohlo zavadit bez toho , že by se urvaly zámky s blatníkem. Spotřeba na rovině v létě i okolo 5l/100km. O výbavě byla řeč, takovou jako SX4 mají podstatně dražší vozy. Víc už snad ani nelze využít.

0/0
5.2.2013 7:21

P70a57v10e10l 52V25r61b11e27c98k78ý 8130329471415

S SX4 jezdím čtvrtý rok, ale od začátku mu říkám "líná hrkavá koza". Akcelerace (motor 1,6) nic moc, až při vyšších otáčkách, a pak dost žere. Na nerovnostech dost skáče a hlavně mi vadí vibrace od motoru při volnoběhu, přenáší se do sedadlo, řadící páky, volantu. Taky uvnitř od nového něco chrastí, z palubovky zprava a od držáků zadních opěradel, si myslím. Jinak je to bytelný a výdržný auto. Nejvíc se mi na něm líbí topení, po krátkém zahřátí motoru začne intenzivně foukat teplý vzduch, který časem přejde až v chladný. Ještě se mi líbí rádio, které se se zvyšující se rychlostí zesiluje. Obratnost není nic moc, protože má velký průměr otáčení. Na delší jízdy jezdím i za 6,5 litrů (sám), po městě zvlášť v zimě je to 8,5! Bezklíčové je dobré, když jezdím sám. Pokud např.s manželkou, musím tlačítko otevírání zmáčknou 2x, otevření ostatních dveří trvá několik sekund, manželka nepočká, zatáhne brzy za kliku a zablokují se všechny dveře.

0/0
4.2.2013 10:33

J27i49r76i 87S18i10m54a63k 9528988458123

presne tak bych to popsal taky.. ;-)

0/0
4.2.2013 12:26


F39r39a66n69t29i42š80e91k 94N28o25v70á90k 1796397209927

Mě se to auto vždycky zvenku moc líbilo, ale pak jsem si do toho sedl na autosalonu a bylo po lásce. Palubovka ve stylu nejlevnějších aut mě úplně odrovnala.

0/0
3.2.2013 21:19

J56i73r81i 60S74i37m53a11k 9718448368133

Jste "olizovac plastu" ? :-P

ne, pokud chci kritizovat SX4 vyrabenou v Madarsku, tak rozhodne nebudu tepat plasty, ale spise finalni montaz (sem tam neco soudruhum nezacvakne jak ma a klidne to pusti pres vystupni kontrolu).

Jinak moje negativni postrehy k autu (pozitivni ale prevazuji):

- motor neni nic moc "pruzny", naopak, je to vylozene vysokootackova zalezitost a to nejlepsi ze sebe vyda kolem 4-6.000 rpm, spodek je na sestnactistovku dost letargicky, asi ulitba ekologum :-/.

- podvozek je kratky, na pricnych nerovnostech se auto "rozskace", ale stopu jakz takz drzi. Komfort na dlouhe cesty je s deseti otazniky.

- rizeni neni nic moc, uz jsem sice zazil i horsi odezvu od volantu, ale i tak je vazba hodne slaba - elektronika elektronika elektronika !!!! Suzuki ma ve vybave spoustu "vychytavek" ktere jsou spise k vzteku nez k uzitku. treba bezklicove zapalovani s ovladacem na DO je mozna komfortni, ale semo tamo si postavi hlavu a auto proste nezamknete (staci jedny blbe dobouchle dvere) anebo nenastoupite (staci vzit za kliku kdyz auto dobrzduje u chodniku a veskere vnejsi kliky to vyhodnoti jako pokus o kradez a z auta je razem nedobytna pevnost. - je to celkove hodne lacina zalezitost, treba vymenit zadni zarovku znamena odsroubovat celou zadni svitilnu, neni tam ani servisni pristup zevnitr kufru. Setrilo se holt na vsem...

0/0
4.2.2013 8:54

L86u45k96á34š 92V89a86ň13u27r93a 1505454573803

V Jizerských horách SX4 používá městská policie a moc si ji chválí. Jako velkou výhodu uvádějí , že je na rozdíl od SUV a velkých OffRoadů lehká a tak projede i tam, co se ostatní propadnou (lehnou na břicho). Po Subaru Forester je to můj velký favorit. Pokud jde o Suzuki, tak známí měli Grand Vitaru, ale v dieselu a jediné problémy byly právě s motorem. Takže pokud Suzuki, tak benzín. R^

+2/0
3.2.2013 1:13
Foto

J68a92n 38M62r82á22z 5880516559691

diesel ve Vitaře ovšem není od Suzuki, ale je to 1.9 TDCi Renault, který jak víme ve spolehlivosti dieselů zrovna nevyniká. Jezdil jsem s 1.5 dci, do 100000 km dvě výměny motoru, vydřená klika...:-(

0/0
3.2.2013 11:54

A91l89e64š 11M23a68r56c96o54l 5877180823289

TDCi je označení motoru, které používá Ford, ne Renault. Jinak je to motor z dílen PSA a co se spolehlivosti týká, patří na špičku.

DCI je něco jiného, to je od Renaultu a taky jsem slyšel dost negativních referencí. Teď se ty motory dávají i do Nissanů.

0/0
4.2.2013 9:40

J52i17r74i 61S32i46m13a92k 9688608718183

Tak pro policajty do hor asi dobra volba, je to male mrstne, lehke a celkem obstojne to zrychluje, moc to nezere a je to levne...

kazdopadne bych trval na xenonech, zakladni reflektory z H7 sviti dost uboze ;-Da to by se policii nemuselo jednou taky vyplatit, az budou nekam davat liskam dobrou noc ;-)

0/0
4.2.2013 9:05

M60a24r24i45n 88V36e41l12č34e85v 5894588477538

S SX4kou jsem jezdil jeden rok. Byl jsem s ní i na několika delších cestách, nejdále v Řecku. Souhlasím s tím, že je to skvělé auto. Je velmi obratné, překvapivě pohodlné i na dlouhých cestách a třeba na sněhu stabilnější než Subaru Forester, se kterým jezdím teď. Největší nevýhodou je A sloupek, ale dá se na to zvyknout, tedy kromě průjezdu kruhovým objezdem, když se díváte vlevo. Spotřeba se mi pohybovala spíš okolo 8l/100km (zejména na dálnici a tam i více), motor jsem nijak nešetřil. 1.6 benzín potřebuje vytáčet, pak z něj dostanete docela slušný výkon. Nad 130 km/h začíná být docela hlučný. Ale celkově je to skvělé auto, srdeční záležitost, dodnes se mi občas stýská...

+2/0
2.2.2013 21:14

P90e68t72r 84P73a90n 7647917686811

Jj SX4 je super vozitko, malo kdo ale ví, že SX4 a Fiat Sedici jsou totozna auta. Benzinové agregaty jsou Suzuki, naftove Fiat.

+4/0
2.2.2013 19:16

J75i93ř46í 55K86o70č41í 9614959472457

FIAT hlavně je většinový vlastmík SUZUKI,SX4 taky celý skonstruoval,pouze náhon 4x4 a benzínové motory si dává SUZUKI samo,naftové zase FIAT. V

+1/0
2.2.2013 23:10

L39i72b71a 93R90u15s94n64á66k 2260264245781

Uvažoval jsem o něm, ale nakonec mně odradil ten přední "A" sloupek. Výhled přes to šikmo dopředu mi přijde tragický. Takže nakonec Golf :-)

+1/−2
2.2.2013 12:26

J54a43n 30S83m85í80š53e67k 9545427682945

Souhlasím, to by byla i moje další výhrada.

0/0
2.2.2013 13:26

T89o84m25á63š 53Z37e62m98a17n 3605948104905

Jo, přesně to mi na jinak skvělém autě vadí.

0/0
2.2.2013 15:19

J82a85n 68J37e12ž64e59k 3781665107525

> Na pětku ve 2 000 jedete v pohodě padesátkou, při 90 km/h na "5" točí motor 2 300 ot./min., při 130 km/h pouhých 3 300 otáček.

No, spíš na "čtyřku" ve 2000 padesátkou. Jinak by to moc nesedělo.

0/0
2.2.2013 11:38

J25a93n 77S84m40í13š97e10k 9295797112225

Mě se s tím podařilo jet při maximální snaze o úspornost za 5,6l/100 km - bylo to spíše plachtění než jízda na motor, což je jedno z mála, co bych tomu autu vytknul. Běžnou opatrnou spotřebu bych viděl na min. 6-6,5l/100 mimo Prahu. Takže rozdíl na 150tis. km je na benzínu oproti o litr úspornějšímu autu kolem 60 tis.Kč. Ty tlumiče jsou vážně tvrdší. A když jsem chtěl výkon, musel jsem docela dost točit. Pro lidi, kteří využijí/potřebují 4x4 je to parádní auto i pro rodinu. Kdo 4x4 a vyšší podvozek nevyužije, asi najde lepší variantu. Jinak moc pěkné auto.

+2/0
2.2.2013 11:31

M88i62c25h71a93l 47M29o91u12c93h84a 9408519773184

Spotřeba je na 4x4 s benziňákem velmi dobrá. O co to prožere víc na spotřebě, to zase ušetří na servisu. Atmosferická benzínová 1,6 od Suzuki je nesmrtelná a pokud má benzín, olej a vodu, tak se jí nemůže nic přihodit. Což se o současných TDI/CRDI/TDCI a jiných přetechnizovaných výmyslech říci nedá.

+9/−1
2.2.2013 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.