Diskuze

Suzuki SX4: nepopsatelné kouzlo nenápadného šampiona

Že zrovna tohle malé suzuki, které rozhodně nepatří do čerstvého zboží, je nejprodávanější japonské auto v Česku, by hádal málokdo. SX4 boduje tím, že je to jedna z nejlevnějších čtyřkolek na trhu, dobře se do ní nastupuje a cítíte z ní poctivost. Pocitová jednoduchost je mnohým sympatická. A nijak velký kufr typickému zákazníkovi stačí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Po 4 letech s vyjímkou širokého sloupku jen jistoty a pozitiva. Jenom upřesnění proti článku. Před SX4 je ještě Suzuki Ignis 4x4, v roce 2008 byla cena SX4 1.6 4x4 480.000CZK, takže k tomu nejlevnějšímu rozhodně nepatřila. Kdo nepotřebuje 4x4 má rozhodně za stejné peníze lepší volbu v jiných značkách. Kufr je pro důchodce, s krátkým autem se dobře parkuje. Dnes bych se možná ve 4x4 díval po Kii Sportage, ale ta už na rozdíl od SX4 je už dnes ohleděná a výhled jak z tanku. Tak jako u 99% nových vozů bych uvítal nárazníky, o nějž by se mohlo zavadit bez toho , že by se urvaly zámky s blatníkem. Spotřeba na rovině v létě i okolo 5l/100km. O výbavě byla řeč, takovou jako SX4 mají podstatně dražší vozy. Víc už snad ani nelze využít.

0 0
možnosti

S SX4 jezdím čtvrtý rok, ale od začátku mu říkám "líná hrkavá koza". Akcelerace (motor 1,6) nic moc, až při vyšších otáčkách, a pak dost žere. Na nerovnostech dost skáče a hlavně mi vadí vibrace od motoru při volnoběhu, přenáší se do sedadlo, řadící páky, volantu. Taky uvnitř od nového něco chrastí, z palubovky zprava a od držáků zadních opěradel, si myslím. Jinak je to bytelný a výdržný auto. Nejvíc se mi na něm líbí topení, po krátkém zahřátí motoru začne intenzivně foukat teplý vzduch, který časem přejde až v chladný. Ještě se mi líbí rádio, které se se zvyšující se rychlostí zesiluje. Obratnost není nic moc, protože má velký průměr otáčení. Na delší jízdy jezdím i za 6,5 litrů (sám), po městě zvlášť v zimě je to 8,5! Bezklíčové je dobré, když jezdím sám. Pokud např.s manželkou, musím tlačítko otevírání zmáčknou 2x, otevření ostatních dveří trvá několik sekund, manželka nepočká, zatáhne brzy za kliku a zablokují se všechny dveře.

0 0
možnosti

J31i36r46i 44S10i29m84a66k

4. 2. 2013 12:26

presne tak bych to popsal taky.. ;-)

0 0
možnosti

Mě se to auto vždycky zvenku moc líbilo, ale pak jsem si do toho sedl na autosalonu a bylo po lásce. Palubovka ve stylu nejlevnějších aut mě úplně odrovnala.

0 0
možnosti

J52i75r38i 15S42i45m30a89k

4. 2. 2013 8:54

Jste "olizovac plastu" ? :-P

ne, pokud chci kritizovat SX4 vyrabenou v Madarsku, tak rozhodne nebudu tepat plasty, ale spise finalni montaz (sem tam neco soudruhum nezacvakne jak ma a klidne to pusti pres vystupni kontrolu).

Jinak moje negativni postrehy k autu (pozitivni ale prevazuji):

- motor neni nic moc "pruzny", naopak, je to vylozene vysokootackova zalezitost a to nejlepsi ze sebe vyda kolem 4-6.000 rpm, spodek je na sestnactistovku dost letargicky, asi ulitba ekologum :-/.

- podvozek je kratky, na pricnych nerovnostech se auto "rozskace", ale stopu jakz takz drzi. Komfort na dlouhe cesty je s deseti otazniky.

- rizeni neni nic moc, uz jsem sice zazil i horsi odezvu od volantu, ale i tak je vazba hodne slaba - elektronika elektronika elektronika !!!! Suzuki ma ve vybave spoustu "vychytavek" ktere jsou spise k vzteku nez k uzitku. treba bezklicove zapalovani s ovladacem na DO je mozna komfortni, ale semo tamo si postavi hlavu a auto proste nezamknete (staci jedny blbe dobouchle dvere) anebo nenastoupite (staci vzit za kliku kdyz auto dobrzduje u chodniku a veskere vnejsi kliky to vyhodnoti jako pokus o kradez a z auta je razem nedobytna pevnost. - je to celkove hodne lacina zalezitost, treba vymenit zadni zarovku znamena odsroubovat celou zadni svitilnu, neni tam ani servisni pristup zevnitr kufru. Setrilo se holt na vsem...

0 0
možnosti

V Jizerských horách SX4 používá městská policie a moc si ji chválí. Jako velkou výhodu uvádějí , že je na rozdíl od SUV a velkých OffRoadů lehká a tak projede i tam, co se ostatní propadnou (lehnou na břicho). Po Subaru Forester je to můj velký favorit. Pokud jde o Suzuki, tak známí měli Grand Vitaru, ale v dieselu a jediné problémy byly právě s motorem. Takže pokud Suzuki, tak benzín. R^

2 0
možnosti
Foto

J89a37n 24M35r87á56z

3. 2. 2013 11:54

diesel ve Vitaře ovšem není od Suzuki, ale je to 1.9 TDCi Renault, který jak víme ve spolehlivosti dieselů zrovna nevyniká. Jezdil jsem s 1.5 dci, do 100000 km dvě výměny motoru, vydřená klika...:-(

0 0
možnosti

S SX4kou jsem jezdil jeden rok. Byl jsem s ní i na několika delších cestách, nejdále v Řecku. Souhlasím s tím, že je to skvělé auto. Je velmi obratné, překvapivě pohodlné i na dlouhých cestách a třeba na sněhu stabilnější než Subaru Forester, se kterým jezdím teď. Největší nevýhodou je A sloupek, ale dá se na to zvyknout, tedy kromě průjezdu kruhovým objezdem, když se díváte vlevo. Spotřeba se mi pohybovala spíš okolo 8l/100km (zejména na dálnici a tam i více), motor jsem nijak nešetřil. 1.6 benzín potřebuje vytáčet, pak z něj dostanete docela slušný výkon. Nad 130 km/h začíná být docela hlučný. Ale celkově je to skvělé auto, srdeční záležitost, dodnes se mi občas stýská...

2 0
možnosti

P67e82t64r 75P70a34n

2. 2. 2013 19:16

Jj SX4 je super vozitko, malo kdo ale ví, že SX4 a Fiat Sedici jsou totozna auta. Benzinové agregaty jsou Suzuki, naftove Fiat.

4 0
možnosti

J62i71ř22í 78K85o52č91í

2. 2. 2013 23:10

FIAT hlavně je většinový vlastmík SUZUKI,SX4 taky celý skonstruoval,pouze náhon 4x4 a benzínové motory si dává SUZUKI samo,naftové zase FIAT. V

1 0
možnosti

Uvažoval jsem o něm, ale nakonec mně odradil ten přední "A" sloupek. Výhled přes to šikmo dopředu mi přijde tragický. Takže nakonec Golf :-)

1 2
možnosti

J56a40n 29S79m52í84š20e84k

2. 2. 2013 13:26

Souhlasím, to by byla i moje další výhrada.

0 0
možnosti

J22a55n 39J64e98ž17e72k

2. 2. 2013 11:38

> Na pětku ve 2 000 jedete v pohodě padesátkou, při 90 km/h na "5" točí motor 2 300 ot./min., při 130 km/h pouhých 3 300 otáček.

No, spíš na "čtyřku" ve 2000 padesátkou. Jinak by to moc nesedělo.

0 0
možnosti

J48a64n 63S93m23í82š19e13k

2. 2. 2013 11:31

Mě se s tím podařilo jet při maximální snaze o úspornost za 5,6l/100 km - bylo to spíše plachtění než jízda na motor, což je jedno z mála, co bych tomu autu vytknul. Běžnou opatrnou spotřebu bych viděl na min. 6-6,5l/100 mimo Prahu. Takže rozdíl na 150tis. km je na benzínu oproti o litr úspornějšímu autu kolem 60 tis.Kč. Ty tlumiče jsou vážně tvrdší. A když jsem chtěl výkon, musel jsem docela dost točit. Pro lidi, kteří využijí/potřebují 4x4 je to parádní auto i pro rodinu. Kdo 4x4 a vyšší podvozek nevyužije, asi najde lepší variantu. Jinak moc pěkné auto.

2 0
možnosti

Spotřeba je na 4x4 s benziňákem velmi dobrá. O co to prožere víc na spotřebě, to zase ušetří na servisu. Atmosferická benzínová 1,6 od Suzuki je nesmrtelná a pokud má benzín, olej a vodu, tak se jí nemůže nic přihodit. Což se o současných TDI/CRDI/TDCI a jiných přetechnizovaných výmyslech říci nedá.

9 1
možnosti