Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota Auris: dobrá cena, dynamický design a hybrid za rozumné peníze

Oblé a usedlé tvary předchozí generace pasovaly auris do role dopravního prostředku, pro který bylo potěšení z jízdy a vlastně jakékoliv emoce skoro neznámým pojmem. Možná se předchozí auris nelíbil ani samotnému Akio Toyodovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49í71ť54a 59K56r19u31t68i81š 9547134133208

Hybrid? Nenechte se vysmát. Za příplatek 90tKč auto, které na elektriku ujede celé 2 km. A spotřeba 3,8l, která je za měřená  v nesmyslně nadefinovaném "kombi" cyklu, trvajícím pár minut (za které se samozřejmě baterky totálně vybijí a dál jedete jen na benzín/naftu), ale výsledkem je papírově nádherná spotřeba. Reál bude okolo 5 při normálním ježdění.

Obdobně výkonná auta srovnatelné velikosti na benzín dnes mají v turbu objem +/- 1,4 litru a reálnou spotřebu okolo 6 - 6,5l. Tzn. že příplatek za hybrid se "zaplatí" po najetí tak 250tkm. Kolik ale za tu dobu vrazím do výměny baterií?

+4/−5
27.12.2012 22:36

J57o73s70e13f 24L44e59b24d90u50š46k11a 4852653823685

Hybrid o 160 tisíc dražšší, nikdo vám nesdělí, jak dlouho vydrží baterky a kolik stojí výměna. Natož aby to dal písemně se zárukou. Spotřeba, dle testů v Anglii srovnatelná s nehybridem, dokonce měl hybrid spotřebu o deci větší. Tak proč to kupovat? Dražší, těžší a nákladnější.

+7/−5
27.12.2012 14:57

V56r75a95t29i98s41l69a32v 20B25e66n84e13š 9362178163630

Do soucasneho Aurise stoji cca 35k, v prvnich (>13r) Prisusech jsou stale puvodni. 100kW Auris je o 100kg lehci nez obdobne vykonny 2l diesel. Provozni naklady jsou u stejne vykonneho auta o ~1/3 nizsi. A to pisi na zakladne vlastni zkusenosti, jelikoz Aurise HSD mame. Praha <5l/100km, okrsky ~4.5l/100km, D1 Pha-Ova 5.5l/100km pri tachometrove 140km/h. Hybrid neni o spotrebe, ale o pohode v cestovani. Jde o idealni auto pro nekoho, kdo se nechce prilis zalamovat na jaky rychl. stupen ma jet, jak se rozjizdet do kopce apd. - viz ma zena.

+7/−2
27.12.2012 18:45

J70o30s19e44f 10L62e79b47d17u88š56k62a 4182203173455

Mám BMW X5, diesel, 3 litry, 2 turba, 7 míst. Praha - Mnichov a zpět, rychlost mezi 100 až 170 km/hod, obsazeno 5 osobami. Spotřeba 7,0 l/100 km. Pohodlné a rychlé cestování. Jiné je to ovšem po městě, kde spotřeba stoupá k 9,5 l/100 km, na okreskách při dodržování limitu okolo 8 l/ km. Pochopitelně při razantní jízdě vyleze spotřena na 11 až 12 l/100 km. Náklady mám pouze na pneumatiky a spotřebovanou naftu, servis do najetí 150 tisíc v ceně. Rozhodně je X5 daleko těžší, přitom nedosahuje nikterak výrazně horší spotřeby. Neuvádíte při jakém obsazení máte spotřebu 5,5l / 100 km na dálnici. Ovšem rozdíl 1,5 l nafty znamená, že na 100 km je moje spotřeba vyšší o cca 55 Kč. Protože měsíčně najedu cca 3000 km mám vyšší náklady o cca 1600 Kč, což je naprosto zanedbatelné. A pokud bych chtěl nižší spotřebu, pak věřím, že BMW trojkové řady s dvoulitrovým dieslem dosáhne spotřeby naprosto srovnatelné s Aurisem. Takže ty hybridy oravdu nejsou žádní sláva, je to jenom o tom, aby se ekologický vlk nažral a koza zůstala celá.

+2/−1
28.12.2012 12:06

V12r97a85t56i37s23l37a74v 39B43e90n33e43š 9562168473190

Ale ja vubec neresim spotrebu :-) Prosim, o precteni si 2. vety od konce. Srovnavat X5 a Auris je irelevantni. X5 ma konkurenci v RX400h.

0/−1
28.12.2012 12:45

J93o78s12e22f 47L47e41b95d66u29š93k61a 4422623623585

Ale v X5 je to také o pohodě při cestování. Už jenom to, že rozdíl hmotnosti odpružené a neodpružené hmoty dává X5 výhodu, dále hraje roli rozvor, který je u X5 větší, to vše činí příjemnější cestování. Podle mne jsou současné hybridy nesmysl. Je to slepá a drahá ulička vývoje, úlitba envirometnální politice. Pokud chceme vyrábět ekologická auta, tak buď na bázi spalování vodíku. či v případě vývoje nějakých kvalitních akumulátorů el. energie na bázi dobíjení slunečním zářením. Pokud tohle nezvládneme, je jediná cesta. Klasický spalovací motor s vylepšenou účinností.

0/0
31.12.2012 2:29

V74r94a89t14i17s76l24a92v 94B16e35n32e46š 9552828553980

BMW si o hybridech mysli neco jineho. A proto s Toyotou navazali spolupraci, kdy Toyota bude BMW dodavat hybridni technologii a BMW naopak dieselove motory. A obe automobilky asi vi proc.

Pomer odpruzena/neodpruzena hodnota bude ve prospech X5 mozna prave proto, ze X5 je celkove 0.7t tezsi. Jinak cele hybridni ustroji u Aurisu je v motorovem prostoru. Lexus RX ma tusim el. motory v zadnich kolech.

Auris si vubec nedela ambice konkurovat X5. Dokonce neni ani konkurentem pro radu 1. Te konkuruje ct 200 h. To porovnavas hrusky s jabkama. Muj subjektivni nazor (znam pouze Q7): ve meste je vyrazne sikovnejsi hybridni Auris nez X5. Na dalnici bude zase lepsi GS nebo BMW 5/7 rada. No a v terenu to bude Land Cruiser. Ale budme vdecni za to, ze je z ceho vybirat. Kazdy podle sveho gusta.

Nerikam, ze hybrid je spasa, ale zda se mi jako rozumne reseni rekuperace kineticke energie. Spousta energie jde vnivec. A ve meste to je umocnene zbytecny brumlani pri stanich v kolonach. Vice nez baterka se mi libi kondenzator, tak jak je Toyota pouzila v letosni 24h Le Mans.

0/0
3.1.2013 0:00

P55a70v10e23l 65S10t85a47v18j94a27n70í55k 1450806570691

Hybrid je snad auto do města, tak nechápu, co srovnáváte nějaké dálniční trasy? Mně auto žere po městě v zimě 16 litrů, na dálky žere 10 litrů a je jedno, jestli jedu po dálnici nebo po okresce. Nebudu, ale obludu srovnávat s malým autíčkem.

+1/0
28.12.2012 22:43
Foto

L79u97k41a52s 28K88u71b34e97n54k51a 8342699430824

To jsou zase kecy. Jel jste v tom? nejel. Tak klid. JA v tom jel, v meste se s tim da jezdit asi za 4.5, na dalnici o neco vice. Kdyz to zenete o stosest, brzdeni, zrychleni a nepredpisove, tak to zere dost:) asi jako kazdy jiny auto

0/0
28.12.2012 19:56

P47e78t86r 63M16a86l73i80š34k14a 6311395151963

Já bych spíš uvítal auta, kdy spalovací motor bude sloužit jen jako generátor.

+2/−2
27.12.2012 10:38

F76r44a79n86t65a 96V22o74p11r24š28á80l33e93k 9754870916

Prosím http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-opel-ampera-ctvrt-kroku-vpred/

+2/−1
27.12.2012 11:36

J66i69ř57í 37H71o96l11ý 1703160735

Zase jedna napodobenina hybridu!!!! Kdyby alespoň dali 10-20kWh baterii tak by to snad  mohli nazývat hybridem? Ale takhle?

A to ani nemluvím o tom, co kdyby hybrid měl naftový motor - to by šla spotřeba teprve dolů!!!

+2/−4
27.12.2012 9:44

F20r66a70n93t84a 50V93o91p57r74š89á89l55e27k 9504660216

Nešla viz. srovnávací test Peugeotu 3008 dieslel-hybrid a Toyoty Prius+ benzin-hybrid ve Světě motorů. Peugeot to projel na celé čáře, Toyota vyšla v běžném provozu jako úspornější a uživatelsky příjemnější auto, Toyota si vzala nějakých 5,2 l/100 km, Peugeot okolo 6.

+3/−1
27.12.2012 10:21

J61i91ř68í 92H56o39l37ý 1423460485

Jasně že je Prius+ lepší. Je to vůz 4té generace a má tedy 10 až 15 let náskok a 3008 je teprve 1 generace. Počkejte pár let a situace se změní.!!!

0/−4
27.12.2012 11:38

V36o29j17t17ě89c63h 35K15r11á89l56í56k 5851483532802

Dobrá cena???. Za ty peníze se dají koupit pěknější a hlavně lepší auta.Není to reklama od zástupce fy. Toyota?

+3/−6
27.12.2012 8:54

M94a44r90t79i67n 80S54e56d43o59n54a 2815506736239

Je fakt ze Toyota je v Evrope predrazena o 30% nez ve zbytku sveta, ale ohledne kvality vyrazne vycniva nad svou konkurenci.

+10/−1
27.12.2012 8:58

L63a56d17i57s53l31a55v 81K81a65l62o24u61s 7205706441220

Máme Corollu 9 let a musím potvrdit, robustní, spolehlivá konstrukce i když tak nevypadá. Pokud by bylo nějaké příště, šel bych do silnějšího motoru(než 1.4) .  Co musím pochválit je pérování, tohle auto vyfiltruje lecjakou díru na našich silnicích.:-)

+4/0
27.12.2012 11:28

K16r18y85š56t46o12f 56L55a60n36í61k 1439290755595

souhlas, corolla, 14 let, 160tkm, 1 vymena vyfuku, jinak nic. a originalni baterie Panasonic vydrzela 11 let.

+1/0
28.12.2012 23:23

P81e43t31r 90Z45d33e51n23ě45k 2964849254

Hybrid ===> zbytečně složité. BTW skutečný řidič pro rozjezd do kopce nepotřebuje nějakého asistenta;-D

+2/−6
27.12.2012 8:24

M91a41r81t48i82n 46S38e66d14o76n98a 2695556956749

El. brzda, tempomat, autom. prevodovka, parkovaci senzory, autom. klimatizace, el. stahovani oken jsou veci, ktere zjednodusuji rizeni a usnadnuji zivot. Zit se bez toho da, ale pokud casto jezdis tak jses za tyto hracky rad.

+7/−1
27.12.2012 8:50

M93a55r29e31k 42K47l11u90f31a 3618784834276

Je to pěkné, i když zadek mi připomíná nějakého Hyundaie. V Toyotě jsem pár let jezdil a nedám na ní dopustit. Kvalitní, spolehlivé auto. Bohužel jim (konkrétně u tohoto modelu) asi nikdy neodpustím, že se vzdali tradičního pojmenování Corolla. ;-(

+2/0
27.12.2012 7:56

K50r33y94š87t20o57f 75L20a68n11í47k 1379760805205

corolla se jeste vyrabi, jako sedan. ale taky bych ten nazev radeji videl na Aurisu, jenze zatim ma jen kratke verze. uz se tesim na tu dlouhou pristi rok.

0/0
28.12.2012 23:26

M25a38r54e90k 74B76a54r47t51k51o 5646922592930

Bohužel nic pro mně. Při mych 1,9 metru nemám rád hlavu zaraženou do stropu.

+2/−2
27.12.2012 7:06

M79a56r60t83i59n 82S86e36d75o74n66a 2845266286459

Celkem problem vsech aut nizsi stredni tridy z Japonska ci Koree. Aurise jsem mel 2,5 roku (sluzebni) vyhled z nej byl velmi spatny, hlavne ve meste. Pred semaforem jsem musel stat 5 metru. Kia Ceed je na tom jeste hure.

+1/0
27.12.2012 8:56

R59a30d93o20v34a19n 21K46r49n39a35c 1748552490500

neviem ako sa prejavi to znizenie vysky na vnutornom priestore ale s mojou vyskou 194cm sa do predchadzajucej generacie zmestim bez problemov (a s rezervou)

+1/0
27.12.2012 22:50

Z68d16e20n26ě19k 17J66o79n25á95š 9591429506270

Zkoušel jsem ho dnes v Hradci a se svýma 190 cm zcela v pohodě a ještě tam nějaké místo bylo.

0/0
28.12.2012 16:38

M25i98r20o68s30l32a16v 14K72n64í82ž55e 9469488477194

dynamický design? a čo vy si představujete pod takýmto slovom?

+2/−3
27.12.2012 3:32

I52g61o60r 29J35a26n26í20č18e28k 5503227369403

Podle evropské legislativy žádný "full-hybrid" neexistuje ;)

+1/−2
27.12.2012 1:25

J18i23ř61í 14N98u21s20s75b44a79u29e45r 8103155537548

A je z toho japonec jak vysitej. Co mi to jen.prpomina? Honda Civic? A ten vnitrek? Neni to na 2013 trochu malo?

+2/−6
27.12.2012 0:48

D33a21v42i75d 58P49r88o88c66h94á73z93k52a 5204245877633

nemělo by to mít označení reklamní článek?

+3/−5
27.12.2012 0:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.