Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU nařizuje novou náplň klimatizací. Mercedes tvrdí, že je nebezpečná

Mercedesem rozpoutaná aféra ohledně nebezpečného chladiva do klimatizací, které se má v EU používat povinně, má pokračování. Výrobci náplně se přou s automobilkami, které najednou náplň nechtějí používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a38n 19G97a55l71t 9461762983778

Nevím jak vy ale raději budu věřit automobilce, která defakto vynalezla automobil a které vzhledem k jejímu zaměření na luxusní vozy těžko jde o ušetření pár stokorun na jednom vozu. Než abych věřil nějakým eurobyrokratům či výrobcům náplní, kteří budou mít "monopol" na trhu.

0/0
7.1.2013 20:20

K51a30t82e78ř91i29n63a 68S68l71a14v32í91k88o39v18á 6603975890523

Vývoj se nezastaví, v budoucnu se budou moci žrát pouze normované, patentované granule od jednoho výrobce, který tak ovládne celý svět.

+3/0
6.1.2013 15:46

P51e89t24r 24N45e70s20v26a38d69b14a 2154135636199

Nechápu v čem je dosavadní chladivo tedy R-134a špatné? A už vůbec ne kdo vynahradí servisům a automobilkám náklady na přechod na nové chladivo? Už aby celá slavná EU krachla a bude svatý klid. !! Její zákazy a příkazy mu silně něco připominájíRv

+6/0
6.1.2013 11:05

R74e81n71é 74C58v27r63k23a73l 9916309456306

Kdo nahradí náklady?? Zákazník, milý pane, pouze zákazník.

K čertu s celou EU;-€

+2/0
7.1.2013 12:43

R67a47d21i48m 85P55o35l61á16š67e42k 9316193479399

Nebylo by možná nejlepší rovnou zakázat klimatizaci v autech ?

Ta náplň klimatizace je buďto nehořlavý freon a potom musí být zakázána kvůli ochraně ozónu nebo to může být nehořlavý CO2 a potom to bude  drahé zařízení pracující s vysokým tlakem nebo to bude polofreon jako v tomto případě a potom to je látka částečně hořlavá i výbušná a zároveň trochu poškozující ozónovou díru nebo to bude běžný uhlovodík jako izobutan a potom to bude látka silně hořlavá až výbušná......

+2/0
6.1.2013 8:09

J97o67s98e28f 38Š78e64m36e87l32í41k 7359871750497

A fotečka Mercedesu by nebyla - když už se o nich v článku píše?

+2/0
5.1.2013 23:31

M31i25c34h89a57l 89Z58e64t28e56k 3378562680237

R1234yf je nebezpečná z jiného důvodu než hořlavosti: Po styku s předmětem rozlápeným na vysokou teplotu (např. při požáru auta) se mění na vysoce nebezpečnou kyselinu fluorovodíkovou. Tahle látka je jedna z nejnebezpečnějších chemikálií vůbec, je mimořádně agresivní, vysoce žíravá a toxická. Leptá mj. i sklo, proto se v laboratořích musí skladovat v nádobách ze speciálního materiálu. Dokáže např. proniknout kůží až ke kostím a vyvolat jejich dekalcifikaci. Již 2.5%  poleptané plochy na těle může mít smrtelné následky. Vdechnutí plynného fluorovodíku (např. při požáru v autě po nehodě) má fatální dopad na posádku...

+4/0
5.1.2013 23:17

R39a52d49i78m 33P24o16l92á11š17e50k 9136213329259

Nedělejte z toho zase kovbojku nebo akční film.

Za prvé při 99 % havárií k žádnému styku chladicí náplně s předmětem s vysokou teplotou nedojde a chladicí médium prostě jen unikne do ovzduší. To se týká i čistě požárů aut bez jejch mechanického poškození, pokud má ta klimatizace správným způsobem konstruované bezpečnostní přetlakové ventily.

Za druhé většina nehod je na volném prostranství, kde i kdyby vznikla kyselina fluorovodíková ze 100 procent obsahu klimatizace, což bude odhadem tak půl, 3/4 kilo této chemikálie, prostě unikne do ovzduší a do kontaktu s posádkou se prakticky nedostane.

Za třetí kyselina fluorovodíková je poměrně běžná chemikálie, i když dost toxická, její účinky, i kdyby při nehodě s požárem masívně vznikla reakcí chladiva, si nezadají z účinky z zplodin z hoření ostatních 100 - 200 nebo kolik kilo plastů použitých na automobilu.

Problém bude akorát při nehodách s požáry v uzavřených prostorech, garážích, tunelech atd, kde toto chladicí médium o nějaká procenta zvýší nebezpečnost  takových událostí a nároky na bezpečnostní zařízení , sledování kamerami i chemickými čidly, odvětrávání, automatické hašení, únikové chodby atd.

+1/−4
6.1.2013 8:40

J54a30n 47K84r65p46e26c 5956283884482

ano, ochrana pasazeru je skoro tak dulezita, jako ekologie... no to jsme to teda dopracovali. navic je tu dalsi vec. kdyby byt jediny clovek umrel pri havarii diky tomuto novemu chladivu, musela by automobilka jeho pribuzne odskodnit a zaroven svolat do servisu vsechny vozy ktere tuto jiz prokazatelne nebezpecnou latku pouzivaji, a tuto vymenit, vcetne celeho zarizeni ktere je potrba k provozu na jiny druh media. coz muze stat miliardy.

+3/0
5.1.2013 22:53

P49e12t79r 70U11r31a94m 1222580783917

nemusela, protoze samotnou havarii nezavinila. Kdyz nekomu pri havarii bouchne benzin, tak ho taky nebudou vymenovat.

0/0
5.1.2013 23:02

J55a63n 61K43r37p24e27c 5496543784352

jo? tak to vysvětlete těm řidičům v toyotách, a hlavně těm, kteří zapoměli že když chtějí auto zastavit (byť samovolně zrychlující), musí sešlápnout brzdpvý pedál...

0/0
6.1.2013 8:34

O48l73a36f 88F70r12a75n22t56i30š89e84k 5740140235393

Jediný co by mohla EU nařídit, je sebedestrukce. V tomto případě bych souhlasil...

+8/0
5.1.2013 21:25

J17o97s73e45f 61L73e83b33d32u18š12k78a 4782443693235

Jak typické proEU, kde pár jedinců nařizuje a rozhoduje. Je zajímavé, že každé nařízení či směrnice jenom tahá peníze z peněženek občanů. Podobné to je s biopříměsemi do PHM. Prý v zájmu zdraví, Nakonec se ukázalo, po spoustě testů, že jsou pro zdraví daleko škodlivější. Totéž platí pro mikrofiltry pevných částic. K čemu jsou vlastně tyhle nařízení? Jsou pro obyvatele, nebo pro něčí zisky? Jak se ukazuje EU jenom škodí.

+10/0
5.1.2013 20:48

J62a15n 44M21o60h92y46l46a 3328708656788

Chápu, že je to zdánlivý detail, ale pokud se někdo prohlašuje za seriózní redakci s nějakou úrovní (což iDnes rád a hlasitě dělá), tak by alespoň pod velký titulek s Mercedesem neměl dávat ilustrační fotku s Volkswagenem. Asi jim na kurzech nikdo neřekl, že skutečná kvalita je skryta právě v důrazu na detail.

+4/−1
5.1.2013 19:17

M85i39r24o84s21l30a46v 79B60u13d21a 9622142467792

EU nařizuje...už jen to mi stačí na to abych věděl, že to bude zase nějaké bejkárna.

+14/−1
5.1.2013 17:17

M66i19c77h50a54l 24S60e50m17r94á92d 3672246617379

Líbí se mi, že EU nařídila existenci třetího výrobce HDD do počítačů (i když každej ví, že ty disky stejně vyrobí WD) kvůli předcházení monopolu... a na druhou stranu schválí do užívání jako jedinou možnou látku, kterou dělají jen dva výrobci...

+9/0
5.1.2013 16:47

P23e90t17r 15U47r92a93m 1272660573967

A v Cine se opet smeji, jak si EU dal podkopava konkurenceschopnost.

+14/−1
5.1.2013 15:29

M89i61c59h93a80l 17S23e23m78r36á54d 3292216637349

V číně se nesmějí... chtějí v EU prodávat a tak se jich to nařízení také týká... a díky tomu, že kvůli homologaci bude nutné mít doklad o původu chladiva.... prostě si myslím, že zrovna v tomto případě nejásá nikdo... jedinej kdo potřebuje aby se to chladivo používalo jsou výrobci...

+4/−3
5.1.2013 16:45

K87r17y88š28t62o32f 28L33a88n30í54k 1989980865725

Piech ma pravdu, snad mu to vyjde.

+2/0
5.1.2013 15:22

D91a21n92i56e34l 98H90a22r23a85b54i11š 5815103674705

cela EU musi byt co nejekologictejsi aby vyrovnala ty ostatni,co na to kaslou ;-D

+3/−2
5.1.2013 14:24

P95e50t22r 14S86t37a48r94o74s71t37a 6696738350178

Vše do čeho se EU se.. tak dopadá. Dražší a horší.

+7/−1
5.1.2013 14:01

J23a36n 16L44i43b36i63c39h 9352968935753

O ekologii nikdy EU nešlo, vždy šlo o obohacení jistých skupin lidí a ekologie byla jen zástěrkou pro to. Navíc vliv klimatizací v autech na globální oteplování je odborně i vědecky velmi sporný s ohledem na velké množství jiných jevů, které globální oteplování způsobují.

+28/0
5.1.2013 11:35

K41a18r31e45l 33V31a59c58h58u85t 9813852639713

Už je to tady zas (naposledy v říjnu 2012) a už tehdy se tu psalo ... Co Idnes neuvádí? ... Že při požáru se R1234yf mění mj. i na KYSELINU FLUOROVODÍKLOVOU (HF) a ta je VELMI NEBEZPEČNÁ!!!... Silně leptá kůži, oči a zažívací ústrojí. Navíc však proniká i přes kůži a tkáně až do kostí (!) a způsobuje dekalcifikaci. Zředěné roztoky

(do 20 %) mohou způsobovat závažná poleptání, roztoky nad 40 % silnou

bolest a poškození kůže. Vdechování plicní edém a bronchopneumonii... HF i v nepatrných koncentracích též napomáhá oslabení imunitního systému a tím je zodpovědná za vznik alergie u každého, kdo s ní přichází do kontaktu. A tohle "nadělení" teď díky lobbingu budeme mít povinně v autech? ;-€

A ještě ke všemu za dvojnásobek toho, co dosud??? ;-O

+31/−2
5.1.2013 11:24

M96a80r62a 70K30r48o86k 2788401742757

O nebezpečnosti tohoto chladiva se ví minimálně rok. Takže je známo, že je výbušné atd. iDNES si možná myslí, že s touto informací přišli jako první, musím ale milou redakci zklamat.. 

Nejsem zastáncem EU, ale jenom EU za to nemůže! Tohleto je celosvětová záležitost...Rv Ať žije lobbingRv

+5/0
5.1.2013 10:54

J64o34s43e41f 21L85e17b91d61u16š86k53a 4352143483235

A kdo jiný za to může? Kdo to nařídil? Svět?

0/0
5.1.2013 20:51

M76a58r36a 53K29r79o70k 2398821752647

Asi nebudete moc v obraze.. 4-5 let zpátky koncern GM nechal testoval podobné chladivo. Až poté vyšly na světlo světa DuPont a Honeywell s jejich chladivem. Neříkám, že něco nařídil svět, jenom říkám, že to je celosvětový problém!!!

0/0
5.1.2013 21:04

J75a54n 87H62o76r56s68k67ý 8963255275465

Za to nemůže jen EU. Hledejme pravou příčinu. Je stejná, jako když si jeden známý a oblíbený textař vylobboval zákon, na kterém jeho sázková kancelář vydělala miliardy. Je stejná, jako když si vlivní a kamarádi vlivných vylobbovali cenu za elektřinu ze slunečních panelů. Je stejná jako vylobbované mýtné, dálnice, tunely (teď myslím ty skutečné díry do země), dotace na nesmyslné komplexy na vesnicích, atd, atd, nakonec i ta vylobbovaná blbá náplň v autě.

+10/−2
5.1.2013 10:31

O98l74d92ř12i65c20h 37K36r65á81l 1344202298

Chladivo R134a je náhrada za starý freon R12. Používalo se i do domácích chladniček...Bohužel ho EU zakázala už před cca 8lety (Kjotský protokol) plnit do chladniček a nyní se pouřívá chladivo Izobutan R600a ,což je vysoce výbušné a hořlavé chladivo (ale hlavně že je ekologické,než zase na něco příjdou8-o)..No jestli je to nové chladivo do klimatizací na bázi Izobutanu,nebo nějaké směsi s ním, tak potěš pán bůh...

+5/0
5.1.2013 10:27

J13i30ř56í 83K62o14h58o44u31t 3404461723535

Tak, tak je to třeba všechno "řídit" z  křesel proskleného paláce EU. Bez ohledu na zvyky jednotlivých zemí. Stejně je to uvalené, když ty tisíce uředníku v EU v česku vytváří něco, co musí vstřebat a řídit se podle toho 1 občan resp. téměř každý znás. Začíná to být trochu nepoměr a přesila :-/

+5/0
5.1.2013 10:23

R19a96d66e45k 51H97o58d21a36ň 9786357771153

DuPont a Honeywell si dají tolik práce, aby měli ušité zákony na míru, a teď jim to zlé automobilky takhle zkomplikují. Bude zajímavé sledovat, za jak dlouho se objeví nějaké to obvinění z pedofilie na vedení Mercedesu.

+18/0
5.1.2013 9:53

F28r54a49n97t93i30s77e42k 72D35o22b82r43o21t68a 9122775435568

Klasické nesmyslné bruselské uvažování - nevadí, že je podstatně vyšší riziko, že pasažéři při havárii auta uhoří, ale je důležité, že teoreticky na papíře vyjde (naprosto bezvýznamně) menší vliv náplně klimatizace na globální oteplování, jehož příčinou jsou beztak rozhodující měrou výkyvy slunečního cyklu, které lidstvo nijak neovlivní...  ;-€

+26/0
5.1.2013 9:22

K38r21y10š39t69o29f 40L36a60n18í76k 1509300165575

konecne se do chovani papalasu z EU zacina dostavat i rusky zpusob mysleni (lidi je jak sracek).

+3/0
5.1.2013 15:22

M84i13c94h32a45l 26S94e21m45r70á53d 3622186857899

Ono riziko uhoření je minimální... fakt to hoří blbě... průser je, že se to mění v kyselinu fluorovodíkovou... 

Já se docela divím lidem, co si myslí, že tuhle společnost ještě řídí volení politici...

+4/0
5.1.2013 16:43

P19a58v44e78l 48L92e27h25n79e78r63t 9920265338

Bilderberg Group?

0/0
6.1.2013 18:38

M95i83c90h76a84l 36N64o17v55o96t39n43y 3107644679256

Je to dobry, zatim jsme minimalne stejne duleziti jako "ekologie"...

"V rámci ochrany pasažérů, která dnes hraje minimálně stejně důležitou roli jako ekologie"Rv

+12/0
5.1.2013 9:20

J66i32ř50í 69K98o28c16u51r66e64k 6665874245538

Pol Pot a rudí khmérové - vzor EU

0/0
7.1.2013 19:37

P81e33t77r 86H49a86h62n 1843329586348

Pokud někdo rychle nezarazí tu rozbujelou administrativu v Bruselu, která v rámci vymýšlení práce bude všechno jen regulovat a zakazovat, stane se z celé EU Kocourkov

+9/0
5.1.2013 8:25

J11a13r46o49m15í92r 62K56r63á21l 4410519564349

Vám připadá, že ještě není ? 8-o

+11/0
5.1.2013 9:14

M77i77r49e20k 30T68u76r91e11č25e15k 4653222240802

Vitejte v protektoratu EU.

+21/0
5.1.2013 2:22

J62a80n 98Z90a44p96l25e68t12a61l 4714145405

EU, vyliž si už a běž dom.

+13/−1
5.1.2013 0:53
Foto

P60a41t50r80i31k 61C71h18r22z 4748129892579

Ví někdo, proč se nepoužívá Isobutan (R600a) jako v ledničkách?

0/−1
5.1.2013 0:39

R19a11d31e43k 48H79o47l74e11c40e41k 3606210378621

Protože ten hoří úplně snadno. A zatímco s ledničkou havárii asi jen tak mít nebudete, tak auta bourají pořád.

+6/0
5.1.2013 7:02

P19e47t57r 58K64o46z41á69k 3748343442595

A zase ta EU, sakra ale už....přesně proto jde evropa do kytek, protože v rámci ekologie musí lidi za něco platit 10x víc, než jinde.....

+12/−1
5.1.2013 0:33

J52i72ř49í 15Z96ý11k86a 9879233461680

tohle nebude v rámci ekologie, ale spíše v rámci všimného od zmíněných firem. Není přeci normální, aby EU uzákonila nutnost používat výrobek nějakého konkrétního uskupení firem. Nikdo jiný to vyrábět nemůže ...

+19/0
5.1.2013 2:22

Z22d90e65n65e58k 10M18a29z19a34n18e97c 9747272527341

Muze ale vyrabet neco jineho, co se take vejde do predepsanych parametru (predpokladam, ze takhle nejak by znelo oficialni zduvodneni).

Nic to nemeni na tom, ze se z EU stava zlo.

0/0
8.1.2013 9:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.