Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU nařizuje novou náplň klimatizací. Mercedes tvrdí, že je nebezpečná

Mercedesem rozpoutaná aféra ohledně nebezpečného chladiva do klimatizací, které se má v EU používat povinně, má pokračování. Výrobci náplně se přou s automobilkami, které najednou náplň nechtějí používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a17n 79G57a33l28t 9291492363988

Nevím jak vy ale raději budu věřit automobilce, která defakto vynalezla automobil a které vzhledem k jejímu zaměření na luxusní vozy těžko jde o ušetření pár stokorun na jednom vozu. Než abych věřil nějakým eurobyrokratům či výrobcům náplní, kteří budou mít "monopol" na trhu.

0/0
7.1.2013 20:20

K32a14t85e52ř45i69n34a 76S43l67a87v59í24k39o71v11á 6843265700243

Vývoj se nezastaví, v budoucnu se budou moci žrát pouze normované, patentované granule od jednoho výrobce, který tak ovládne celý svět.

+3/0
6.1.2013 15:46

P51e69t21r 25N32e53s71v78a66d85b93a 2174565796519

Nechápu v čem je dosavadní chladivo tedy R-134a špatné? A už vůbec ne kdo vynahradí servisům a automobilkám náklady na přechod na nové chladivo? Už aby celá slavná EU krachla a bude svatý klid. !! Její zákazy a příkazy mu silně něco připominájíRv

+6/0
6.1.2013 11:05

R40e13n60é 52C63v96r15k68a34l 9236299916506

Kdo nahradí náklady?? Zákazník, milý pane, pouze zákazník.

K čertu s celou EU;-€

+2/0
7.1.2013 12:43

R85a32d42i13m 78P22o56l62á91š70e30k 9906973549209

Nebylo by možná nejlepší rovnou zakázat klimatizaci v autech ?

Ta náplň klimatizace je buďto nehořlavý freon a potom musí být zakázána kvůli ochraně ozónu nebo to může být nehořlavý CO2 a potom to bude  drahé zařízení pracující s vysokým tlakem nebo to bude polofreon jako v tomto případě a potom to je látka částečně hořlavá i výbušná a zároveň trochu poškozující ozónovou díru nebo to bude běžný uhlovodík jako izobutan a potom to bude látka silně hořlavá až výbušná......

+2/0
6.1.2013 8:09

J56o73s80e12f 44Š86e41m96e33l72í16k 7279461100857

A fotečka Mercedesu by nebyla - když už se o nich v článku píše?

+2/0
5.1.2013 23:31

M11i12c61h30a92l 44Z52e89t38e44k 3338882470427

R1234yf je nebezpečná z jiného důvodu než hořlavosti: Po styku s předmětem rozlápeným na vysokou teplotu (např. při požáru auta) se mění na vysoce nebezpečnou kyselinu fluorovodíkovou. Tahle látka je jedna z nejnebezpečnějších chemikálií vůbec, je mimořádně agresivní, vysoce žíravá a toxická. Leptá mj. i sklo, proto se v laboratořích musí skladovat v nádobách ze speciálního materiálu. Dokáže např. proniknout kůží až ke kostím a vyvolat jejich dekalcifikaci. Již 2.5%  poleptané plochy na těle může mít smrtelné následky. Vdechnutí plynného fluorovodíku (např. při požáru v autě po nehodě) má fatální dopad na posádku...

+4/0
5.1.2013 23:17

R40a61d65i51m 94P21o60l42á26š57e62k 9536343199409

Nedělejte z toho zase kovbojku nebo akční film.

Za prvé při 99 % havárií k žádnému styku chladicí náplně s předmětem s vysokou teplotou nedojde a chladicí médium prostě jen unikne do ovzduší. To se týká i čistě požárů aut bez jejch mechanického poškození, pokud má ta klimatizace správným způsobem konstruované bezpečnostní přetlakové ventily.

Za druhé většina nehod je na volném prostranství, kde i kdyby vznikla kyselina fluorovodíková ze 100 procent obsahu klimatizace, což bude odhadem tak půl, 3/4 kilo této chemikálie, prostě unikne do ovzduší a do kontaktu s posádkou se prakticky nedostane.

Za třetí kyselina fluorovodíková je poměrně běžná chemikálie, i když dost toxická, její účinky, i kdyby při nehodě s požárem masívně vznikla reakcí chladiva, si nezadají z účinky z zplodin z hoření ostatních 100 - 200 nebo kolik kilo plastů použitých na automobilu.

Problém bude akorát při nehodách s požáry v uzavřených prostorech, garážích, tunelech atd, kde toto chladicí médium o nějaká procenta zvýší nebezpečnost  takových událostí a nároky na bezpečnostní zařízení , sledování kamerami i chemickými čidly, odvětrávání, automatické hašení, únikové chodby atd.

+1/−4
6.1.2013 8:40

J71a94n 20K61r16p68e27c 5396763604742

ano, ochrana pasazeru je skoro tak dulezita, jako ekologie... no to jsme to teda dopracovali. navic je tu dalsi vec. kdyby byt jediny clovek umrel pri havarii diky tomuto novemu chladivu, musela by automobilka jeho pribuzne odskodnit a zaroven svolat do servisu vsechny vozy ktere tuto jiz prokazatelne nebezpecnou latku pouzivaji, a tuto vymenit, vcetne celeho zarizeni ktere je potrba k provozu na jiny druh media. coz muze stat miliardy.

+3/0
5.1.2013 22:53

P14e82t52r 67U21r97a92m 1642910203507

nemusela, protoze samotnou havarii nezavinila. Kdyz nekomu pri havarii bouchne benzin, tak ho taky nebudou vymenovat.

0/0
5.1.2013 23:02

J74a50n 88K35r68p84e13c 5676493194432

jo? tak to vysvětlete těm řidičům v toyotách, a hlavně těm, kteří zapoměli že když chtějí auto zastavit (byť samovolně zrychlující), musí sešlápnout brzdpvý pedál...

0/0
6.1.2013 8:34

O59l65a49f 22F36r41a73n23t32i87š90e29k 5170760885583

Jediný co by mohla EU nařídit, je sebedestrukce. V tomto případě bych souhlasil...

+8/0
5.1.2013 21:25

J45o63s59e69f 27L29e31b29d68u72š79k98a 4412353193215

Jak typické proEU, kde pár jedinců nařizuje a rozhoduje. Je zajímavé, že každé nařízení či směrnice jenom tahá peníze z peněženek občanů. Podobné to je s biopříměsemi do PHM. Prý v zájmu zdraví, Nakonec se ukázalo, po spoustě testů, že jsou pro zdraví daleko škodlivější. Totéž platí pro mikrofiltry pevných částic. K čemu jsou vlastně tyhle nařízení? Jsou pro obyvatele, nebo pro něčí zisky? Jak se ukazuje EU jenom škodí.

+10/0
5.1.2013 20:48

J65a69n 32M85o27h97y71l61a 3908788876618

Chápu, že je to zdánlivý detail, ale pokud se někdo prohlašuje za seriózní redakci s nějakou úrovní (což iDnes rád a hlasitě dělá), tak by alespoň pod velký titulek s Mercedesem neměl dávat ilustrační fotku s Volkswagenem. Asi jim na kurzech nikdo neřekl, že skutečná kvalita je skryta právě v důrazu na detail.

+4/−1
5.1.2013 19:17

M83i31r80o57s78l35a66v 13B88u49d26a 9402442297532

EU nařizuje...už jen to mi stačí na to abych věděl, že to bude zase nějaké bejkárna.

+14/−1
5.1.2013 17:17

M63i60c73h80a95l 78S78e63m46r54á13d 3412476917979

Líbí se mi, že EU nařídila existenci třetího výrobce HDD do počítačů (i když každej ví, že ty disky stejně vyrobí WD) kvůli předcházení monopolu... a na druhou stranu schválí do užívání jako jedinou možnou látku, kterou dělají jen dva výrobci...

+9/0
5.1.2013 16:47

P78e47t40r 68U45r47a91m 1322300153677

A v Cine se opet smeji, jak si EU dal podkopava konkurenceschopnost.

+14/−1
5.1.2013 15:29

M15i32c25h53a91l 51S96e54m17r11á26d 3962916817149

V číně se nesmějí... chtějí v EU prodávat a tak se jich to nařízení také týká... a díky tomu, že kvůli homologaci bude nutné mít doklad o původu chladiva.... prostě si myslím, že zrovna v tomto případě nejásá nikdo... jedinej kdo potřebuje aby se to chladivo používalo jsou výrobci...

+4/−3
5.1.2013 16:45

K66r43y13š75t93o29f 21L90a70n77í98k 1759830165705

Piech ma pravdu, snad mu to vyjde.

+2/0
5.1.2013 15:22
Foto

D38a53n75i37e73l 56H47a91r62a60b43i92š 5835963614505

cela EU musi byt co nejekologictejsi aby vyrovnala ty ostatni,co na to kaslou ;-D

+3/−2
5.1.2013 14:24

P47e85t40r 79S57t29a53r20o48s93t40a 6546758910748

Vše do čeho se EU se.. tak dopadá. Dražší a horší.

+7/−1
5.1.2013 14:01

J23a47n 46L71i72b30i64c18h 9572298505503

O ekologii nikdy EU nešlo, vždy šlo o obohacení jistých skupin lidí a ekologie byla jen zástěrkou pro to. Navíc vliv klimatizací v autech na globální oteplování je odborně i vědecky velmi sporný s ohledem na velké množství jiných jevů, které globální oteplování způsobují.

+28/0
5.1.2013 11:35

K24a60r36e36l 93V18a36c61h88u52t 9363222189983

Už je to tady zas (naposledy v říjnu 2012) a už tehdy se tu psalo ... Co Idnes neuvádí? ... Že při požáru se R1234yf mění mj. i na KYSELINU FLUOROVODÍKLOVOU (HF) a ta je VELMI NEBEZPEČNÁ!!!... Silně leptá kůži, oči a zažívací ústrojí. Navíc však proniká i přes kůži a tkáně až do kostí (!) a způsobuje dekalcifikaci. Zředěné roztoky

(do 20 %) mohou způsobovat závažná poleptání, roztoky nad 40 % silnou

bolest a poškození kůže. Vdechování plicní edém a bronchopneumonii... HF i v nepatrných koncentracích též napomáhá oslabení imunitního systému a tím je zodpovědná za vznik alergie u každého, kdo s ní přichází do kontaktu. A tohle "nadělení" teď díky lobbingu budeme mít povinně v autech? ;-€

A ještě ke všemu za dvojnásobek toho, co dosud??? ;-O

+31/−2
5.1.2013 11:24

M64a87r79a 25K92r25o69k 2858301542477

O nebezpečnosti tohoto chladiva se ví minimálně rok. Takže je známo, že je výbušné atd. iDNES si možná myslí, že s touto informací přišli jako první, musím ale milou redakci zklamat.. 

Nejsem zastáncem EU, ale jenom EU za to nemůže! Tohleto je celosvětová záležitost...Rv Ať žije lobbingRv

+5/0
5.1.2013 10:54

J34o87s30e82f 77L82e59b17d78u38š59k22a 4662463453495

A kdo jiný za to může? Kdo to nařídil? Svět?

0/0
5.1.2013 20:51

M40a85r69a 21K33r63o73k 2658751372417

Asi nebudete moc v obraze.. 4-5 let zpátky koncern GM nechal testoval podobné chladivo. Až poté vyšly na světlo světa DuPont a Honeywell s jejich chladivem. Neříkám, že něco nařídil svět, jenom říkám, že to je celosvětový problém!!!

0/0
5.1.2013 21:04

J36a34n 79H38o39r80s87k69ý 8303165775215

Za to nemůže jen EU. Hledejme pravou příčinu. Je stejná, jako když si jeden známý a oblíbený textař vylobboval zákon, na kterém jeho sázková kancelář vydělala miliardy. Je stejná, jako když si vlivní a kamarádi vlivných vylobbovali cenu za elektřinu ze slunečních panelů. Je stejná jako vylobbované mýtné, dálnice, tunely (teď myslím ty skutečné díry do země), dotace na nesmyslné komplexy na vesnicích, atd, atd, nakonec i ta vylobbovaná blbá náplň v autě.

+10/−2
5.1.2013 10:31

O69l75d15ř39i70c14h 75K22r77á56l 1754392988

Chladivo R134a je náhrada za starý freon R12. Používalo se i do domácích chladniček...Bohužel ho EU zakázala už před cca 8lety (Kjotský protokol) plnit do chladniček a nyní se pouřívá chladivo Izobutan R600a ,což je vysoce výbušné a hořlavé chladivo (ale hlavně že je ekologické,než zase na něco příjdou8-o)..No jestli je to nové chladivo do klimatizací na bázi Izobutanu,nebo nějaké směsi s ním, tak potěš pán bůh...

+5/0
5.1.2013 10:27

J59i42ř24í 69K24o63h17o49u50t 3334811983985

Tak, tak je to třeba všechno "řídit" z  křesel proskleného paláce EU. Bez ohledu na zvyky jednotlivých zemí. Stejně je to uvalené, když ty tisíce uředníku v EU v česku vytváří něco, co musí vstřebat a řídit se podle toho 1 občan resp. téměř každý znás. Začíná to být trochu nepoměr a přesila :-/

+5/0
5.1.2013 10:23

R30a40d77e76k 25H43o61d74a10ň 9456277331123

DuPont a Honeywell si dají tolik práce, aby měli ušité zákony na míru, a teď jim to zlé automobilky takhle zkomplikují. Bude zajímavé sledovat, za jak dlouho se objeví nějaké to obvinění z pedofilie na vedení Mercedesu.

+18/0
5.1.2013 9:53

F60r98a24n63t78i58s49e39k 79D47o73b98r15o51t69a 9702285515338

Klasické nesmyslné bruselské uvažování - nevadí, že je podstatně vyšší riziko, že pasažéři při havárii auta uhoří, ale je důležité, že teoreticky na papíře vyjde (naprosto bezvýznamně) menší vliv náplně klimatizace na globální oteplování, jehož příčinou jsou beztak rozhodující měrou výkyvy slunečního cyklu, které lidstvo nijak neovlivní...  ;-€

+26/0
5.1.2013 9:22

K40r70y83š44t44o11f 41L41a76n34í59k 1969950465215

konecne se do chovani papalasu z EU zacina dostavat i rusky zpusob mysleni (lidi je jak sracek).

+3/0
5.1.2013 15:22

M13i17c34h86a53l 32S58e69m49r91á13d 3772196917919

Ono riziko uhoření je minimální... fakt to hoří blbě... průser je, že se to mění v kyselinu fluorovodíkovou... 

Já se docela divím lidem, co si myslí, že tuhle společnost ještě řídí volení politici...

+4/0
5.1.2013 16:43

P14a81v92e93l 92L41e75h64n79e62r47t 9260725148

Bilderberg Group?

0/0
6.1.2013 18:38

M29i50c77h61a93l 47N61o45v40o96t10n80y 3107434519406

Je to dobry, zatim jsme minimalne stejne duleziti jako "ekologie"...

"V rámci ochrany pasažérů, která dnes hraje minimálně stejně důležitou roli jako ekologie"Rv

+12/0
5.1.2013 9:20

J32i31ř49í 84K30o77c14u12r52e78k 6365524545348

Pol Pot a rudí khmérové - vzor EU

0/0
7.1.2013 19:37

P16e16t85r 64H30a51h35n 1253259536398

Pokud někdo rychle nezarazí tu rozbujelou administrativu v Bruselu, která v rámci vymýšlení práce bude všechno jen regulovat a zakazovat, stane se z celé EU Kocourkov

+9/0
5.1.2013 8:25

J68a50r94o92m21í41r 42K22r49á39l 4250769864839

Vám připadá, že ještě není ? 8-o

+11/0
5.1.2013 9:14

M51i45r75e18k 24T21u19r89e16č90e93k 4943442230102

Vitejte v protektoratu EU.

+21/0
5.1.2013 2:22

J14a17n 15Z95a54p61l36e19t18a41l 4474935395

EU, vyliž si už a běž dom.

+13/−1
5.1.2013 0:53
Foto

P14a94t89r38i97k 80C77h15r59z 4168119412299

Ví někdo, proč se nepoužívá Isobutan (R600a) jako v ledničkách?

0/−1
5.1.2013 0:39

R77a44d13e97k 25H96o28l22e44c32e19k 3796410328251

Protože ten hoří úplně snadno. A zatímco s ledničkou havárii asi jen tak mít nebudete, tak auta bourají pořád.

+6/0
5.1.2013 7:02

P36e66t76r 75K26o78z85á20k 3118643952635

A zase ta EU, sakra ale už....přesně proto jde evropa do kytek, protože v rámci ekologie musí lidi za něco platit 10x víc, než jinde.....

+12/−1
5.1.2013 0:33

J45i93ř54í 10Z14ý63k34a 9829913151190

tohle nebude v rámci ekologie, ale spíše v rámci všimného od zmíněných firem. Není přeci normální, aby EU uzákonila nutnost používat výrobek nějakého konkrétního uskupení firem. Nikdo jiný to vyrábět nemůže ...

+19/0
5.1.2013 2:22

Z25d50e75n27e69k 71M79a58z65a57n62e77c 9927392347241

Muze ale vyrabet neco jineho, co se take vejde do predepsanych parametru (predpokladam, ze takhle nejak by znelo oficialni zduvodneni).

Nic to nemeni na tom, ze se z EU stava zlo.

0/0
8.1.2013 9:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.