Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EU nařizuje novou náplň klimatizací. Mercedes tvrdí, že je nebezpečná

Mercedesem rozpoutaná aféra ohledně nebezpečného chladiva do klimatizací, které se má v EU používat povinně, má pokračování. Výrobci náplně se přou s automobilkami, které najednou náplň nechtějí používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a46n 36G22a62l78t 9861172883618

Nevím jak vy ale raději budu věřit automobilce, která defakto vynalezla automobil a které vzhledem k jejímu zaměření na luxusní vozy těžko jde o ušetření pár stokorun na jednom vozu. Než abych věřil nějakým eurobyrokratům či výrobcům náplní, kteří budou mít "monopol" na trhu.

0/0
7.1.2013 20:20

K46a18t94e18ř30i23n79a 17S27l18a97v21í67k35o33v74á 6893725320283

Vývoj se nezastaví, v budoucnu se budou moci žrát pouze normované, patentované granule od jednoho výrobce, který tak ovládne celý svět.

+3/0
6.1.2013 15:46

P16e66t12r 97N73e64s33v59a95d38b69a 2244315526349

Nechápu v čem je dosavadní chladivo tedy R-134a špatné? A už vůbec ne kdo vynahradí servisům a automobilkám náklady na přechod na nové chladivo? Už aby celá slavná EU krachla a bude svatý klid. !! Její zákazy a příkazy mu silně něco připominájíRv

+6/0
6.1.2013 11:05


R52e49n85é 40C47v22r88k26a18l 9866739576636

Kdo nahradí náklady?? Zákazník, milý pane, pouze zákazník.

K čertu s celou EU;-€

+2/0
7.1.2013 12:43

R29a94d83i76m 87P50o57l92á39š64e40k 9496763909539

Nebylo by možná nejlepší rovnou zakázat klimatizaci v autech ?

Ta náplň klimatizace je buďto nehořlavý freon a potom musí být zakázána kvůli ochraně ozónu nebo to může být nehořlavý CO2 a potom to bude  drahé zařízení pracující s vysokým tlakem nebo to bude polofreon jako v tomto případě a potom to je látka částečně hořlavá i výbušná a zároveň trochu poškozující ozónovou díru nebo to bude běžný uhlovodík jako izobutan a potom to bude látka silně hořlavá až výbušná......

+2/0
6.1.2013 8:09

J33o27s67e42f 43Š94e51m21e72l24í85k 7499231840557

A fotečka Mercedesu by nebyla - když už se o nich v článku píše?

+2/0
5.1.2013 23:31

M89i69c31h45a45l 39Z45e40t27e41k 3498852730797

R1234yf je nebezpečná z jiného důvodu než hořlavosti: Po styku s předmětem rozlápeným na vysokou teplotu (např. při požáru auta) se mění na vysoce nebezpečnou kyselinu fluorovodíkovou. Tahle látka je jedna z nejnebezpečnějších chemikálií vůbec, je mimořádně agresivní, vysoce žíravá a toxická. Leptá mj. i sklo, proto se v laboratořích musí skladovat v nádobách ze speciálního materiálu. Dokáže např. proniknout kůží až ke kostím a vyvolat jejich dekalcifikaci. Již 2.5%  poleptané plochy na těle může mít smrtelné následky. Vdechnutí plynného fluorovodíku (např. při požáru v autě po nehodě) má fatální dopad na posádku...

+4/0
5.1.2013 23:17

R65a49d25i66m 22P40o22l80á44š57e57k 9376653789289

Nedělejte z toho zase kovbojku nebo akční film.

Za prvé při 99 % havárií k žádnému styku chladicí náplně s předmětem s vysokou teplotou nedojde a chladicí médium prostě jen unikne do ovzduší. To se týká i čistě požárů aut bez jejch mechanického poškození, pokud má ta klimatizace správným způsobem konstruované bezpečnostní přetlakové ventily.

Za druhé většina nehod je na volném prostranství, kde i kdyby vznikla kyselina fluorovodíková ze 100 procent obsahu klimatizace, což bude odhadem tak půl, 3/4 kilo této chemikálie, prostě unikne do ovzduší a do kontaktu s posádkou se prakticky nedostane.

Za třetí kyselina fluorovodíková je poměrně běžná chemikálie, i když dost toxická, její účinky, i kdyby při nehodě s požárem masívně vznikla reakcí chladiva, si nezadají z účinky z zplodin z hoření ostatních 100 - 200 nebo kolik kilo plastů použitých na automobilu.

Problém bude akorát při nehodách s požáry v uzavřených prostorech, garážích, tunelech atd, kde toto chladicí médium o nějaká procenta zvýší nebezpečnost  takových událostí a nároky na bezpečnostní zařízení , sledování kamerami i chemickými čidly, odvětrávání, automatické hašení, únikové chodby atd.

+1/−4
6.1.2013 8:40

J53a80n 65K34r64p16e61c 5796953894852

ano, ochrana pasazeru je skoro tak dulezita, jako ekologie... no to jsme to teda dopracovali. navic je tu dalsi vec. kdyby byt jediny clovek umrel pri havarii diky tomuto novemu chladivu, musela by automobilka jeho pribuzne odskodnit a zaroven svolat do servisu vsechny vozy ktere tuto jiz prokazatelne nebezpecnou latku pouzivaji, a tuto vymenit, vcetne celeho zarizeni ktere je potrba k provozu na jiny druh media. coz muze stat miliardy.

+3/0
5.1.2013 22:53

P72e86t18r 72U65r21a72m 1602820603187

nemusela, protoze samotnou havarii nezavinila. Kdyz nekomu pri havarii bouchne benzin, tak ho taky nebudou vymenovat.

0/0
5.1.2013 23:02

J71a53n 82K97r64p80e32c 5966363164192

jo? tak to vysvětlete těm řidičům v toyotách, a hlavně těm, kteří zapoměli že když chtějí auto zastavit (byť samovolně zrychlující), musí sešlápnout brzdpvý pedál...

0/0
6.1.2013 8:34

O11l16a77f 89F18r48a58n48t93i67š89e62k 5270790855743

Jediný co by mohla EU nařídit, je sebedestrukce. V tomto případě bych souhlasil...

+8/0
5.1.2013 21:25

J24o93s64e57f 69L81e34b29d58u71š36k10a 4692543403645

Jak typické proEU, kde pár jedinců nařizuje a rozhoduje. Je zajímavé, že každé nařízení či směrnice jenom tahá peníze z peněženek občanů. Podobné to je s biopříměsemi do PHM. Prý v zájmu zdraví, Nakonec se ukázalo, po spoustě testů, že jsou pro zdraví daleko škodlivější. Totéž platí pro mikrofiltry pevných částic. K čemu jsou vlastně tyhle nařízení? Jsou pro obyvatele, nebo pro něčí zisky? Jak se ukazuje EU jenom škodí.

+10/0
5.1.2013 20:48

J94a96n 78M42o98h69y15l51a 3428228616908

Chápu, že je to zdánlivý detail, ale pokud se někdo prohlašuje za seriózní redakci s nějakou úrovní (což iDnes rád a hlasitě dělá), tak by alespoň pod velký titulek s Mercedesem neměl dávat ilustrační fotku s Volkswagenem. Asi jim na kurzech nikdo neřekl, že skutečná kvalita je skryta právě v důrazu na detail.

+4/−1
5.1.2013 19:17

M12i86r37o24s64l76a23v 47B93u87d94a 9492182867112

EU nařizuje...už jen to mi stačí na to abych věděl, že to bude zase nějaké bejkárna.

+14/−1
5.1.2013 17:17

M47i93c95h44a90l 34S49e17m12r39á33d 3222686667669

Líbí se mi, že EU nařídila existenci třetího výrobce HDD do počítačů (i když každej ví, že ty disky stejně vyrobí WD) kvůli předcházení monopolu... a na druhou stranu schválí do užívání jako jedinou možnou látku, kterou dělají jen dva výrobci...

+9/0
5.1.2013 16:47

P62e69t88r 40U82r31a90m 1582230763787

A v Cine se opet smeji, jak si EU dal podkopava konkurenceschopnost.

+14/−1
5.1.2013 15:29

M12i70c72h34a69l 77S36e44m50r41á10d 3742256347679

V číně se nesmějí... chtějí v EU prodávat a tak se jich to nařízení také týká... a díky tomu, že kvůli homologaci bude nutné mít doklad o původu chladiva.... prostě si myslím, že zrovna v tomto případě nejásá nikdo... jedinej kdo potřebuje aby se to chladivo používalo jsou výrobci...

+4/−3
5.1.2013 16:45

K76r34y74š33t96o69f 47L28a68n11í85k 1829240825745

Piech ma pravdu, snad mu to vyjde.

+2/0
5.1.2013 15:22
Foto

D16a23n76i98e38l 19H37a34r11a17b77i86š 5235563574105

cela EU musi byt co nejekologictejsi aby vyrovnala ty ostatni,co na to kaslou ;-D

+3/−2
5.1.2013 14:24

P36e15t18r 74S16t38a14r49o61s23t42a 6956888720718

Vše do čeho se EU se.. tak dopadá. Dražší a horší.

+7/−1
5.1.2013 14:01

J89a52n 75L40i40b59i62c80h 9492608795373

O ekologii nikdy EU nešlo, vždy šlo o obohacení jistých skupin lidí a ekologie byla jen zástěrkou pro to. Navíc vliv klimatizací v autech na globální oteplování je odborně i vědecky velmi sporný s ohledem na velké množství jiných jevů, které globální oteplování způsobují.

+28/0
5.1.2013 11:35

K30a72r65e97l 65V93a76c98h98u13t 9233122389813

Už je to tady zas (naposledy v říjnu 2012) a už tehdy se tu psalo ... Co Idnes neuvádí? ... Že při požáru se R1234yf mění mj. i na KYSELINU FLUOROVODÍKLOVOU (HF) a ta je VELMI NEBEZPEČNÁ!!!... Silně leptá kůži, oči a zažívací ústrojí. Navíc však proniká i přes kůži a tkáně až do kostí (!) a způsobuje dekalcifikaci. Zředěné roztoky

(do 20 %) mohou způsobovat závažná poleptání, roztoky nad 40 % silnou

bolest a poškození kůže. Vdechování plicní edém a bronchopneumonii... HF i v nepatrných koncentracích též napomáhá oslabení imunitního systému a tím je zodpovědná za vznik alergie u každého, kdo s ní přichází do kontaktu. A tohle "nadělení" teď díky lobbingu budeme mít povinně v autech? ;-€

A ještě ke všemu za dvojnásobek toho, co dosud??? ;-O

+31/−2
5.1.2013 11:24

M48a38r22a 58K21r89o79k 2888931812697

O nebezpečnosti tohoto chladiva se ví minimálně rok. Takže je známo, že je výbušné atd. iDNES si možná myslí, že s touto informací přišli jako první, musím ale milou redakci zklamat.. 

Nejsem zastáncem EU, ale jenom EU za to nemůže! Tohleto je celosvětová záležitost...Rv Ať žije lobbingRv

+5/0
5.1.2013 10:54

J62o72s27e38f 46L76e59b81d66u94š21k93a 4862483603775

A kdo jiný za to může? Kdo to nařídil? Svět?

0/0
5.1.2013 20:51

M79a57r69a 98K46r66o97k 2478541932657

Asi nebudete moc v obraze.. 4-5 let zpátky koncern GM nechal testoval podobné chladivo. Až poté vyšly na světlo světa DuPont a Honeywell s jejich chladivem. Neříkám, že něco nařídil svět, jenom říkám, že to je celosvětový problém!!!

0/0
5.1.2013 21:04

J92a14n 61H70o45r79s92k19ý 8983925925495

Za to nemůže jen EU. Hledejme pravou příčinu. Je stejná, jako když si jeden známý a oblíbený textař vylobboval zákon, na kterém jeho sázková kancelář vydělala miliardy. Je stejná, jako když si vlivní a kamarádi vlivných vylobbovali cenu za elektřinu ze slunečních panelů. Je stejná jako vylobbované mýtné, dálnice, tunely (teď myslím ty skutečné díry do země), dotace na nesmyslné komplexy na vesnicích, atd, atd, nakonec i ta vylobbovaná blbá náplň v autě.

+10/−2
5.1.2013 10:31

O10l55d70ř52i70c48h 68K67r53á22l 1534452278

Chladivo R134a je náhrada za starý freon R12. Používalo se i do domácích chladniček...Bohužel ho EU zakázala už před cca 8lety (Kjotský protokol) plnit do chladniček a nyní se pouřívá chladivo Izobutan R600a ,což je vysoce výbušné a hořlavé chladivo (ale hlavně že je ekologické,než zase na něco příjdou8-o)..No jestli je to nové chladivo do klimatizací na bázi Izobutanu,nebo nějaké směsi s ním, tak potěš pán bůh...

+5/0
5.1.2013 10:27

J22i56ř95í 78K96o82h30o15u67t 3194651733825

Tak, tak je to třeba všechno "řídit" z  křesel proskleného paláce EU. Bez ohledu na zvyky jednotlivých zemí. Stejně je to uvalené, když ty tisíce uředníku v EU v česku vytváří něco, co musí vstřebat a řídit se podle toho 1 občan resp. téměř každý znás. Začíná to být trochu nepoměr a přesila :-/

+5/0
5.1.2013 10:23

R75a26d97e37k 39H77o61d78a22ň 9626627971663

DuPont a Honeywell si dají tolik práce, aby měli ušité zákony na míru, a teď jim to zlé automobilky takhle zkomplikují. Bude zajímavé sledovat, za jak dlouho se objeví nějaké to obvinění z pedofilie na vedení Mercedesu.

+18/0
5.1.2013 9:53

F82r59a51n32t26i29s95e38k 73D70o22b68r25o34t98a 9932425795398

Klasické nesmyslné bruselské uvažování - nevadí, že je podstatně vyšší riziko, že pasažéři při havárii auta uhoří, ale je důležité, že teoreticky na papíře vyjde (naprosto bezvýznamně) menší vliv náplně klimatizace na globální oteplování, jehož příčinou jsou beztak rozhodující měrou výkyvy slunečního cyklu, které lidstvo nijak neovlivní...  ;-€

+26/0
5.1.2013 9:22

K83r82y39š88t53o61f 85L66a94n40í37k 1429460755635

konecne se do chovani papalasu z EU zacina dostavat i rusky zpusob mysleni (lidi je jak sracek).

+3/0
5.1.2013 15:22

M95i62c20h40a81l 47S12e17m12r17á51d 3452716907799

Ono riziko uhoření je minimální... fakt to hoří blbě... průser je, že se to mění v kyselinu fluorovodíkovou... 

Já se docela divím lidem, co si myslí, že tuhle společnost ještě řídí volení politici...

+4/0
5.1.2013 16:43

P90a36v24e63l 27L23e52h69n96e70r40t 9610105968

Bilderberg Group?

0/0
6.1.2013 18:38

M46i37c75h91a60l 37N46o82v12o97t91n81y 3757374819126

Je to dobry, zatim jsme minimalne stejne duleziti jako "ekologie"...

"V rámci ochrany pasažérů, která dnes hraje minimálně stejně důležitou roli jako ekologie"Rv

+12/0
5.1.2013 9:20

J25i23ř74í 25K49o10c27u81r58e50k 6525924225698

Pol Pot a rudí khmérové - vzor EU

0/0
7.1.2013 19:37

P51e84t11r 20H65a78h74n 1533219636438

Pokud někdo rychle nezarazí tu rozbujelou administrativu v Bruselu, která v rámci vymýšlení práce bude všechno jen regulovat a zakazovat, stane se z celé EU Kocourkov

+9/0
5.1.2013 8:25

J17a34r26o71m44í47r 25K86r94á54l 4260859844569

Vám připadá, že ještě není ? 8-o

+11/0
5.1.2013 9:14

M45i19r93e43k 20T84u53r70e41č55e16k 4803652710132

Vitejte v protektoratu EU.

+21/0
5.1.2013 2:22

J36a71n 12Z21a80p42l74e11t20a23l 4124365155

EU, vyliž si už a běž dom.

+13/−1
5.1.2013 0:53
Foto

P26a24t35r98i26k 62C29h68r80z 4198109772889

Ví někdo, proč se nepoužívá Isobutan (R600a) jako v ledničkách?

0/−1
5.1.2013 0:39

R46a92d69e64k 63H81o53l83e68c82e23k 3736130248701

Protože ten hoří úplně snadno. A zatímco s ledničkou havárii asi jen tak mít nebudete, tak auta bourají pořád.

+6/0
5.1.2013 7:02

P18e82t29r 17K57o48z53á27k 3308163632125

A zase ta EU, sakra ale už....přesně proto jde evropa do kytek, protože v rámci ekologie musí lidi za něco platit 10x víc, než jinde.....

+12/−1
5.1.2013 0:33

J51i43ř54í 61Z11ý43k91a 9949813401540

tohle nebude v rámci ekologie, ale spíše v rámci všimného od zmíněných firem. Není přeci normální, aby EU uzákonila nutnost používat výrobek nějakého konkrétního uskupení firem. Nikdo jiný to vyrábět nemůže ...

+19/0
5.1.2013 2:22

Z59d30e81n31e57k 41M21a34z22a47n57e59c 9977892927291

Muze ale vyrabet neco jineho, co se take vejde do predepsanych parametru (predpokladam, ze takhle nejak by znelo oficialni zduvodneni).

Nic to nemeni na tom, ze se z EU stava zlo.

0/0
8.1.2013 9:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.