Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová octavia už se dá objednat, zatím bez ceny. O moc nepodraží

Novou octavii už lze objednat. Jen vám nesmí vadit, že nebudete vědět, kolik bude stát. "Staré" octavie už jsou víceméně vyprodané a objednat se dají už jen některé kombíky. Kombiverzi nové octavie natočil v plné parádě začátkem nového roku čtenář iDNES.cz na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a55r31e46k 60O64p 9982957767626

7.1.2013 a nové ceny stále nikde

+1/0
7.1.2013 15:46

A80l57e26š 49J58e11t11m47a86r 1169865283584

Vymetání se zákazníkem je pro Škodu klasické

0/0
7.1.2013 17:55

T27o93m74á22š 58L75e17n62h35a84r71t 4423225222678

Tak za chování testovacích jezdců to nekoupím - 3.1.2013 cca 02:00 dálnice D8 - 2 nové octávky za sebou, jakmile jsem se snažil se jedné udržet - druhá se mě snažila vytlačit z cesty.

0/0
5.1.2013 19:25


J29a90n 77L59i84b64i17c66h 9472528635703

Pokud Škoda Octavii předraží jako Rapida, tak neprodají tolik vozů, kolik čekali. Reálná cena nejlevnější verze by měla být na úrovni Golfu či Leonu, tedy někde mezi 315 000 - 340 000 Kč. Podle mne bude díky většímu kufru a délce Octavia v základu asi 329 900 Kč, ale nejspíše s osekanou výbavou a základním 1,2/63 kW. To je však cena, za kterou by pak současný Rapid se stejným motorem za 299 900 Kč byl defacto neprodejný. Škoda má dvě možnosti, buď Octavii nasadit výše nebo Rapid zlevnit. Podle mne je pravděpodobnější druhá varianta, neb přichází jako poslední ze 4 a musí tedy zaujmout, neb lidi už začínají pozvolna chápat, že kufr není prostě všechno a většina lidí ve městě ho stejně nevyužije a hůře se pak s tím parkuje.

+2/−1
5.1.2013 11:40

P38e39t34r 51H58o30r36á71k 1299663889854

Octavia je velikostí a charakterem úplně jinde než golf. Myslím, že může být klidně dražší, já bych si kvůli padesáti tisícům golfa namísto limuzíny nekoupil.

0/0
5.1.2013 22:59

J46a10n 55L28i32b40i77c25h 9882878785673

Máte pravdu, Octavia se řadí nyní už legálně do střední třídy, 1. tam patřit nemohla, 2. jen napůl a 3. už tam patří plnohodnotně. Každopádně trochu zavaří i Superbu, i když ten bude mít nový facelift a určitě si taky trochu polepší. Octavia se tak stane konkurencí i pro dražší vozy, ale pořád se musí vzít, že bude na stejné platformě jako Golf. Golf je bezesporu auto, které nemá moc chyb a ani levnější zadní náprava u nižších verzí na tom nic nemění. Samozřejmě se šetřilo i u něj, ale narozdíl od Rapidu jsou úspory méně bolestné, Rapid předchozí Octavii v nižší střední třídě nahradit nemůže, kromě kufru a místa na kolena vzadu má vše horší. Navíc je na zastaralé platformě a nevyniká ani moc dobrou ergonomií, ani místem do šířky, ani kvalitou materiálu, ani motorově ani podvozkově. Rapid dle mne musí cenou dolů, jinak v konkurenci jen těžko uspěje. Sice Peugeot 301 a Elysséé jsou ještě v něčem osekanější, ale každopádně levnější a to nemluvím o Meganu a Ceedu a další konkurenci. Velký kufr a liftback karosérie není totiž vše. Konkurence nespí a cenový boj bude pokračovat.

+2/0
6.1.2013 20:54

F25r19a68n73t61i85s17e74k 15M21i45k33e94s 8603297830902

Jak to tak ctu jednotlive prispevky, chtel bych mit Vase starosti. Auto jako auto.;-)

+1/−2
4.1.2013 17:47

P85e95t10r 34M87a72l47ý 7638615488242

To bych chtěl vidět člověka,co si konfiguruje a objednává auto,které viděl jen na fotkach a ani neví kolik to bude celkově stát.Pochopil bych to někde u Ferrari nebo jiných klenotů,kde kupující nehledí na každou korunu,ale v této třídě-cenové hladině jde především o peníze.Jestliže si objednávám auto za cca 500 000 a nakonec mi vyjde na 600 000 ,tak to může být vražedný nárust.Podle mě je to totální nesmysl.

+3/0
4.1.2013 10:41

J55a49n 51P54a82s43t21i66r96č66á79k 8810214404889

Škoda že desing zaostává min. o 7 let. Z boku je to Audi A4 2006... :-( Chtělo by to trochu odvahy, i když vím že to VW nepovolí.. :-)

+2/0
4.1.2013 9:39

P19e94t36r 79H57o41r96á11k 1829673909304

Audi je stejné tak patnáct let a stejné jsou i všechny modely.

0/0
5.1.2013 23:00

L95u36k97á33š 68V59a93ň36u89r82a 1535154463503

Ty spotřeby jsou laboratorní. Greenline má skutečnou spotřebu 5 litrů, ale i tak je to slušné. A stačí jí na to 5ti stupňová převodovka. Nějak ale ztrácím přehled jaký je rozdíl mezi Rapidem a Oktávkou.

+2/0
4.1.2013 0:49

L79u29k97á42š 53V15a61ň16u74r52a 1535874413363

Škodovka prostě vyrábí to co se vejde na podvozek VW. Ale proč mezi Fabii a Oktávii narvali Rapida, to mi fakt uniká. Škodovka vyrábí bodně modelů, ale chybí jí malé auto a chybí jí 7místný wagon a slušné SUV (Yeti je takový polotovar). On v podstatě i Roomster je takový polotovar a kočkopes. Čekal bych, že automobilka přijde s něčím, co se bude prodávat a u čeho bude naděje na zisk. A to Rapid určitě není.

+1/0
4.1.2013 13:14

T24o51m50á71š 25B51a89ť69h69a 4680563239600

Škodě chybí malé auto? A Citigo je co? Rapid nahrazuje levné (starší)provedení Octavie, které se prodávalo pod názvem Tour. A taky je to auto pro méně náročné východoevropské a asijské trhy. Jednoduché, že? Stačí nekoukat se na všechnou jen skrze vlastní optiku. To že se panu Vaňurovi Rapid nehodí ještě neznamená, že své kupce nenajde : D

0/0
5.1.2013 18:16

T21o82m73á21š 89V27e80l83e34m46a24n 4445305327803

za tu cenu jich moc nebude ... už jsem se na něj byl cestou pro nové auto podívat a ani vyšší výbava není nic moc....

0/0
7.1.2013 10:30

J25a70n 61F98i75a40l12a 7424307975889

Kdy už konečně vyvinou pořádné auto, aby nemuseli každu chvíli vymýšlet nový typ? Jakou zásadní chybu má starý typ, že se přestává vyrábět?

+1/−5
3.1.2013 21:35

F59e38r73d96i91n10a68n22d 32S41l15a66v24í33k 1345682872899

je okoukanej a vývoj se nikdy nezastaví, tak nemůžeš vyvinout uplně vivinuté auto. I člověk se furt vyvíjí...

+4/−1
3.1.2013 22:33

M15i74c35h48a45l 74Z97e89t83e62k 3538792790417

Podvozkově je O III downgrade. Zatímco OII měla u všech motorizací na zadku multilink, nová Octa ho bude mít jen u nejsilnějších motorů.

Ale český knedlík, který kouká hlavně na velikost báglu za zadními sedačkami, do toho půjde i za 8% vyšší cenu:-P

+6/−3
3.1.2013 20:52

P90e91t38r 31H54o60r49á32k 1439613209574

A dodáme, že ty nepoznáš, co tam je, ani když tím pojedeš.

+5/−2
3.1.2013 23:28

M82a65r94t83i51n 16J42e53z40e92r23s33k88ý 7377315932207

mohla by se v základu prodávat bez kol - kola by byly jenom ve zvláštním paketu R^

+11/0
3.1.2013 19:21

T83o59m78á61š 34K35o33p41e95č47e42k 7384645522901

Zadní náprava bude místo současné víceprvkové jen torzní a za to má být cena vyšší o cca 20.000?Rv

+6/−3
3.1.2013 19:01

Z86d35e26n24e33k 88Z77a11j73í46c86e60k 1971246962657

Nemáš tak docela pravdu ,víceprvek bude v silnější motorizaci.Jinak ,pokud nemáš dobře vyladěnou viceprvkovou nápravu tak je jedno jestli tam máš vlečnou nápravu.kluci co s tím jezdí ,teda myslím s Octávii III , tak tvrdí , že vlečná je lepší , jak víceprvek u OII.

A nepoznali významnější rozdíl u Vlečný a víceprvku u OIII , rozdíl je opravdu když auto zkoušeli na v extrému , tak potom byl víceprvek lepšší.

+3/−2
3.1.2013 20:25

F33e27r38d33i76n59a78n31d 40S68l60a20v20í94k 1215112372709

no jestli s tím klucí jezděj už teď tak jsou asi od škodovky, takže přece nebudou říkat, že je to horší.,..

+3/0
3.1.2013 22:34

Z42d11e12n15e78k 85Z94a81j76í86c87e47k 1721426802497

Samozřejmně že jsou od škodovky a denně najezdí to auto tolik co jiný za měsíc.Jezdí po R10 a zkouší různé motorizace.Řekni mi jediný důvod , proč by mi lhali když vědí že si nové auto stejně nekoupí.

0/−1
4.1.2013 15:05

L76u15k46á24š 66V20á74c47h92a 6928305264909

Já ještě chvíli počkám, příští měsíc si musím koupit nový boty....

+3/0
3.1.2013 18:22

J63i51n75d59ř70i53c64h 64Š30k22o58p46e81k 4775111430515

O II se mi nelíbí, ale do O III časem půjdu (až se vychytají případné první mouchy), ojetinu tak dva roky starou. Proč ne

+1/−1
3.1.2013 18:22

M30i87c77h38a54l 43D94r90u55h74y 6890370671851

Proc neudelaji srovnani nejakych nejbeznejsich modelu, ktere zacinaji na 500tis?

+1/−1
3.1.2013 18:18

M92a74r64e85k 33B46a71r23t71k36o 5846212842330

Ten rapid je cenově víc a víc mimo mísu.

+9/0
3.1.2013 17:31

K65a29r38e95l 45Ř59e50h98á38k 1230349956410

Není na tom videu Rapid kombi?

+1/0
3.1.2013 17:27

M63i78c97h88a73l 92D54r71u53h17y 6230240191151

Rapid kombi snad vubec nebude, ne?

0/−1
3.1.2013 18:18

J58a73n 15M11a68l32ý 6201664892544

Toť otázka. Kde bude Fabie III ? Jestli ve velikosti Pola, pak klidně Rapid kombi...ale bude to vše nalepé moc na sobě....

0/0
3.1.2013 18:19

J61o40s31e36f 52M74i35c72h97a49l40č58í91k 1388959475909

bude

0/0
3.1.2013 18:34

K78a92r75e31l 82H30o49s44n50e63d17l 7327361191535

Nebude to klasické kombi, jak jsme u Škodovky zvyklí, ale trochu kratší provedení - něco jako Audi Sportback.

0/0
9.1.2013 18:04

P22e17t43r 21P61o33s45p10í41š86i51l 4208644276256

Chtěl bych osobně poznat člověka, kterej si závazně objedná škodovku, aniž by věděl, kolik za něj bude muset vysolit. A už vůbec nemluvím o tom, že ji pravděpodobně ještě naživo neviděl a nemluvě o nějaké zkušební jízdě.

+12/0
3.1.2013 17:18

M23a72r72e83k 28B87a96r78t40k56o 5106862182340

Že by Katana? :)

+2/0
3.1.2013 17:32

F71e65r75d23i30n15a79n30d 61S35l39a55v56í75k 1885952782389

Měl jsem uplně stejné myšlenky když jsem to četl

+2/0
3.1.2013 17:48

F78r32a48n92t59i63š34e35k 33J20o64s80e14f 8325585916167

ja bych zase ani nechtel poznat...

0/0
3.1.2013 19:12

P25a84v44e51l 95H20r43u51s20k58a 9882429495120

75% Octavii kupuji firmy a O2 konci, takze se tomu vubec nedivim. A mozna i nadsenci - u auta kolem pul milionu nehraje plus/minus 20 tisic roli.

+1/−1
3.1.2013 20:27

F50e60r30d57i38n12a32n71d 25S58l95a79v55í20k 1965532342329

Jenomže firmy mají nastaven rozpečet a těžko se jim bude počítat kolik jich můžou koupit když nemaj cenu. Ale věřím tomu, že velký firmy už cenu maj.

+1/−1
3.1.2013 22:35

V97í83t 82P80a93v93l37i35š 3381599180531

škoda že už nebude v nabídce atmosférickej benzín, dvoulitr, jedna šestka, to je jedno, nakonec je to totiž tak že v laborce bere TSI míň ale v reálu je atmosféra daleko úspornější a je to držák

+2/−1
3.1.2013 16:52

J75a45n 90M70o61h40y53l11a 3108628146918

No vidíte a zrovna u Octavie to neplatilo;-D

+3/−1
3.1.2013 18:05

J22i29n91d10ř39i86c40h 22Š14k64o19p50e28k 4675791360635

1,6 75 kW s drobnou úpravou řídící jednotky - pokles spotřeby a zlepšení výkonu (samozřejmě, že netáhla odspoda, není to turbo, ale jezdila pěkně)

+1/−1
3.1.2013 18:52

J10a75n 93M22a17l15ý 6301434632494

Úspornější možná ne, ale že najezdí 2* tolik, to asi ano

0/−1
3.1.2013 18:16

J45a22n 79J30e96l30í77n87e80k 8733445342976

Jak si někdo může koupit auto s motorem 1.2? Když to naloží a pojede s tím na hory, tak to ho budou tahat traktorem?

+8/−7
3.1.2013 15:27

A71l76e40š 70M80a80r29c43o72l 5737740463629

Octavia z 90. let se prodávala s motorem 1.4 MPI 44 KW, který byl koncepčně z Felicie a nikdo proti tomu nic neměl. Tak nevím, co mají všichni proti TSI. Ta 1.2 77kw jede poměrně slušně, i když je fakt, že já bych si auto s tímhle motorem taky nekoupil, protože jsem zvyklý na lepší a silnější. 

Ale je to jen o zvyku a preferencích. Pokud někdo doteď jezdil v nějaké 1.6 bez turba, případně v HTP atd., je pro něj 1.2 TSI ideální volba.

+4/−3
3.1.2013 17:23

F38e97r10d21i86n79a95n33d 90S76l91a83v88í52k 1975882902559

No ono se těch 1,4 moc neprodalo, když lidi zjistili, že je to na to auto prostě málo. Krom toho já vím pouze o 1,4 MPi která měla 59Kw ale ta byla v O2 ale i tak mi těch 44Kw přijde málo když to měla 1,3 ve felicii. Ale v hlavě nemám všechny historické motorizace.

Za druhé ona sice ta 1,2 má víc KW ale až když se roztočí turbo, rozjezdy s tím musí být peklo v takhle těžkém autě. A i ta spotřeba pak nebude tak pěná jako na papíře. Takže si fakt nemsyslím, že by 1,2TSi byla lepší volba než 1,6 bez turba už jen proto, že atmosféra je spolehlivější a méně nákladná na údržbu. A jezdit se s tím bude přeci jen pohodlněji bez turboefektu. Já osobně nemám rád když ze své 1,8 benzinu musím na služebku přesedlat do 1,9 TDi ten jízdní komfort je jinde.

+4/−3
3.1.2013 17:55

F88e64r50d94i50n40a73n59d 61S81l30a11v49í16k 1555602672499

tak tu 44kw už jsem si dohledal 0-100 18,6s to fakt nemohl někdo myslet vážně...

+7/0
3.1.2013 18:00

J89a80n 62M57a54l12ý 6481844622784

Tak tomu nerozumím. Měl jsem benziny i diesely(i nepřeplňované) a turbo je prostě turbo, to se na mne nezlobte

+1/−1
3.1.2013 18:18

F96e91r75d45i82n81a29n56d 96S86l13a59v80í22k 1295432502709

Turbo je turbo, však jo, mě ale nevyhovuje a to hodně. Pro mě je to proti atmosféře utrpení, musím zásadně změnit styl jízdy. Zejména po městě, rozjíždění styl šnek - kopanec výkonu - šnek, proti v podstatě lineárnímu zrychlování s benzinem mě prostě ničí. Hvořím zejména o OII 1,9TDi. a Transitu o stejném objemu, moc se to od sebe neliší. Nevím jak jsou na tom modernější nebo silněší turbodiesly. Třeba už to tak markantní není, ale moc tomu nevěřím.

+1/−1
3.1.2013 19:01

V74í52ť76a 43K91r40u49t11i74š 9367164953928

Turboefekt maji diesely, ktere proste po ostrem vrcholu umrou. Turbobenzin ma naproti tomu zatah plynulejsi nez atmosfera diky obvykle absolutne ploche krivce krouticiho momentu v oblasti 1800 - 4000 ot.

+1/−1
3.1.2013 19:27

F12e54r21d80i64n89a53n65d 65S33l35a13v69í61k 1865302812459

věřím tomu, zejména u silnějších motorů. Pokud jsem spokojen s 1,8 atmosférou (v rámci možností) tak bych si rychle zvykl i na "oturbenou" verzi, i když bych se bál větších nákladů. Ale myslím, že 1,2 bude vzhledemk nedostaktu výkonu v otáčkách ve kterých nepracuje turbo mít vlastnosti v těžších vozech jako je OIII hodně podobné těm 1,9TDi možná horší, zejména u slabší verze. Když si představím, že je to naložený a mám se s tím rychle rozjet do křižovatky (nebo mírného kopce) tak mám husí kůži.

+1/0
3.1.2013 22:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.