Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová octavia už se dá objednat, zatím bez ceny. O moc nepodraží

Novou octavii už lze objednat. Jen vám nesmí vadit, že nebudete vědět, kolik bude stát. "Staré" octavie už jsou víceméně vyprodané a objednat se dají už jen některé kombíky. Kombiverzi nové octavie natočil v plné parádě začátkem nového roku čtenář iDNES.cz na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a90r67e23k 85O65p 9842627207896

7.1.2013 a nové ceny stále nikde

+1/0
7.1.2013 15:46

A12l13e31š 77J15e79t35m71a51r 1579645753214

Vymetání se zákazníkem je pro Škodu klasické

0/0
7.1.2013 17:55

T25o17m92á12š 38L93e79n59h81a60r16t 4593955622138

Tak za chování testovacích jezdců to nekoupím - 3.1.2013 cca 02:00 dálnice D8 - 2 nové octávky za sebou, jakmile jsem se snažil se jedné udržet - druhá se mě snažila vytlačit z cesty.

0/0
5.1.2013 19:25

J27a40n 19L20i95b17i38c80h 9172188355473

Pokud Škoda Octavii předraží jako Rapida, tak neprodají tolik vozů, kolik čekali. Reálná cena nejlevnější verze by měla být na úrovni Golfu či Leonu, tedy někde mezi 315 000 - 340 000 Kč. Podle mne bude díky většímu kufru a délce Octavia v základu asi 329 900 Kč, ale nejspíše s osekanou výbavou a základním 1,2/63 kW. To je však cena, za kterou by pak současný Rapid se stejným motorem za 299 900 Kč byl defacto neprodejný. Škoda má dvě možnosti, buď Octavii nasadit výše nebo Rapid zlevnit. Podle mne je pravděpodobnější druhá varianta, neb přichází jako poslední ze 4 a musí tedy zaujmout, neb lidi už začínají pozvolna chápat, že kufr není prostě všechno a většina lidí ve městě ho stejně nevyužije a hůře se pak s tím parkuje.

+2/−1
5.1.2013 11:40

P96e62t16r 66H56o68r79á52k 1159913639554

Octavia je velikostí a charakterem úplně jinde než golf. Myslím, že může být klidně dražší, já bych si kvůli padesáti tisícům golfa namísto limuzíny nekoupil.

0/0
5.1.2013 22:59

J67a40n 39L29i52b24i27c18h 9262318545203

Máte pravdu, Octavia se řadí nyní už legálně do střední třídy, 1. tam patřit nemohla, 2. jen napůl a 3. už tam patří plnohodnotně. Každopádně trochu zavaří i Superbu, i když ten bude mít nový facelift a určitě si taky trochu polepší. Octavia se tak stane konkurencí i pro dražší vozy, ale pořád se musí vzít, že bude na stejné platformě jako Golf. Golf je bezesporu auto, které nemá moc chyb a ani levnější zadní náprava u nižších verzí na tom nic nemění. Samozřejmě se šetřilo i u něj, ale narozdíl od Rapidu jsou úspory méně bolestné, Rapid předchozí Octavii v nižší střední třídě nahradit nemůže, kromě kufru a místa na kolena vzadu má vše horší. Navíc je na zastaralé platformě a nevyniká ani moc dobrou ergonomií, ani místem do šířky, ani kvalitou materiálu, ani motorově ani podvozkově. Rapid dle mne musí cenou dolů, jinak v konkurenci jen těžko uspěje. Sice Peugeot 301 a Elysséé jsou ještě v něčem osekanější, ale každopádně levnější a to nemluvím o Meganu a Ceedu a další konkurenci. Velký kufr a liftback karosérie není totiž vše. Konkurence nespí a cenový boj bude pokračovat.

+2/0
6.1.2013 20:54

F48r53a79n13t85i36s85e92k 13M56i81k96e75s 8933597890252

Jak to tak ctu jednotlive prispevky, chtel bych mit Vase starosti. Auto jako auto.;-)

+1/−2
4.1.2013 17:47

P20e96t34r 76M62a51l65ý 7778195378922

To bych chtěl vidět člověka,co si konfiguruje a objednává auto,které viděl jen na fotkach a ani neví kolik to bude celkově stát.Pochopil bych to někde u Ferrari nebo jiných klenotů,kde kupující nehledí na každou korunu,ale v této třídě-cenové hladině jde především o peníze.Jestliže si objednávám auto za cca 500 000 a nakonec mi vyjde na 600 000 ,tak to může být vražedný nárust.Podle mě je to totální nesmysl.

+3/0
4.1.2013 10:41

J89a26n 31P75a17s94t28i12r88č76á66k 6788162697520

Škoda že desing zaostává min. o 7 let. Z boku je to Audi A4 2006... :-( Chtělo by to trochu odvahy, i když vím že to VW nepovolí.. :-)

+2/0
4.1.2013 9:39

P21e57t41r 53H58o64r37á91k 1169333299434

Audi je stejné tak patnáct let a stejné jsou i všechny modely.

0/0
5.1.2013 23:00

L84u11k23á34š 76V97a91ň13u85r35a 1165894793743

Ty spotřeby jsou laboratorní. Greenline má skutečnou spotřebu 5 litrů, ale i tak je to slušné. A stačí jí na to 5ti stupňová převodovka. Nějak ale ztrácím přehled jaký je rozdíl mezi Rapidem a Oktávkou.

+2/0
4.1.2013 0:49

L56u10k48á53š 28V27a16ň20u40r17a 1465644783383

Škodovka prostě vyrábí to co se vejde na podvozek VW. Ale proč mezi Fabii a Oktávii narvali Rapida, to mi fakt uniká. Škodovka vyrábí bodně modelů, ale chybí jí malé auto a chybí jí 7místný wagon a slušné SUV (Yeti je takový polotovar). On v podstatě i Roomster je takový polotovar a kočkopes. Čekal bych, že automobilka přijde s něčím, co se bude prodávat a u čeho bude naděje na zisk. A to Rapid určitě není.

+1/0
4.1.2013 13:14

T61o33m24á51š 86B61a42ť10h75a 4520883799240

Škodě chybí malé auto? A Citigo je co? Rapid nahrazuje levné (starší)provedení Octavie, které se prodávalo pod názvem Tour. A taky je to auto pro méně náročné východoevropské a asijské trhy. Jednoduché, že? Stačí nekoukat se na všechnou jen skrze vlastní optiku. To že se panu Vaňurovi Rapid nehodí ještě neznamená, že své kupce nenajde : D

0/0
5.1.2013 18:16

T66o65m85á51š 51V72e82l17e37m53a62n 4155115377733

za tu cenu jich moc nebude ... už jsem se na něj byl cestou pro nové auto podívat a ani vyšší výbava není nic moc....

0/0
7.1.2013 10:30

J70a16n 87F21i29a63l50a 7614207635129

Kdy už konečně vyvinou pořádné auto, aby nemuseli každu chvíli vymýšlet nový typ? Jakou zásadní chybu má starý typ, že se přestává vyrábět?

+1/−5
3.1.2013 21:35

F28e41r55d34i95n63a47n13d 49S54l54a64v93í91k 1945302342799

je okoukanej a vývoj se nikdy nezastaví, tak nemůžeš vyvinout uplně vivinuté auto. I člověk se furt vyvíjí...

+4/−1
3.1.2013 22:33

M61i46c85h34a68l 39Z68e63t76e60k 3608252130747

Podvozkově je O III downgrade. Zatímco OII měla u všech motorizací na zadku multilink, nová Octa ho bude mít jen u nejsilnějších motorů.

Ale český knedlík, který kouká hlavně na velikost báglu za zadními sedačkami, do toho půjde i za 8% vyšší cenu:-P

+6/−3
3.1.2013 20:52

P86e49t54r 50H61o12r57á97k 1669973869294

A dodáme, že ty nepoznáš, co tam je, ani když tím pojedeš.

+5/−2
3.1.2013 23:28

M26a50r92t29i34n 42J26e81z57e27r25s93k72ý 7267645412857

mohla by se v základu prodávat bez kol - kola by byly jenom ve zvláštním paketu R^

+11/0
3.1.2013 19:21

T86o52m34á50š 78K77o54p46e53č68e31k 7324635782861

Zadní náprava bude místo současné víceprvkové jen torzní a za to má být cena vyšší o cca 20.000?Rv

+6/−3
3.1.2013 19:01

Z46d49e22n28e70k 57Z36a27j97í31c26e69k 1331606772447

Nemáš tak docela pravdu ,víceprvek bude v silnější motorizaci.Jinak ,pokud nemáš dobře vyladěnou viceprvkovou nápravu tak je jedno jestli tam máš vlečnou nápravu.kluci co s tím jezdí ,teda myslím s Octávii III , tak tvrdí , že vlečná je lepší , jak víceprvek u OII.

A nepoznali významnější rozdíl u Vlečný a víceprvku u OIII , rozdíl je opravdu když auto zkoušeli na v extrému , tak potom byl víceprvek lepšší.

+3/−2
3.1.2013 20:25

F47e25r21d79i54n62a77n46d 72S48l82a79v73í94k 1595932472389

no jestli s tím klucí jezděj už teď tak jsou asi od škodovky, takže přece nebudou říkat, že je to horší.,..

+3/0
3.1.2013 22:34

Z56d33e13n46e70k 38Z60a35j35í28c61e17k 1301856752347

Samozřejmně že jsou od škodovky a denně najezdí to auto tolik co jiný za měsíc.Jezdí po R10 a zkouší různé motorizace.Řekni mi jediný důvod , proč by mi lhali když vědí že si nové auto stejně nekoupí.

0/−1
4.1.2013 15:05

L83u16k51á98š 42V83á70c74h55a 6318745554539

Já ještě chvíli počkám, příští měsíc si musím koupit nový boty....

+3/0
3.1.2013 18:22

J13i71n32d31ř94i13c53h 40Š10k53o82p29e29k 4365581840645

O II se mi nelíbí, ale do O III časem půjdu (až se vychytají případné první mouchy), ojetinu tak dva roky starou. Proč ne

+1/−1
3.1.2013 18:22

M27i95c13h48a20l 52D51r48u94h72y 6620370901481

Proc neudelaji srovnani nejakych nejbeznejsich modelu, ktere zacinaji na 500tis?

+1/−1
3.1.2013 18:18

M63a14r80e32k 56B38a84r35t81k32o 5926822612680

Ten rapid je cenově víc a víc mimo mísu.

+9/0
3.1.2013 17:31

K79a23r56e21l 89Ř89e14h77á52k 1140919296790

Není na tom videu Rapid kombi?

+1/0
3.1.2013 17:27

M82i98c39h89a12l 19D15r29u24h47y 6140120551791

Rapid kombi snad vubec nebude, ne?

0/−1
3.1.2013 18:18

J91a24n 80M55a37l89ý 6821674802254

Toť otázka. Kde bude Fabie III ? Jestli ve velikosti Pola, pak klidně Rapid kombi...ale bude to vše nalepé moc na sobě....

0/0
3.1.2013 18:19

J51o47s11e44f 84M60i76c39h37a57l11č35í51k 1418899735569

bude

0/0
3.1.2013 18:34

K49a64r75e52l 18H44o20s22n63e71d57l 7647381961255

Nebude to klasické kombi, jak jsme u Škodovky zvyklí, ale trochu kratší provedení - něco jako Audi Sportback.

0/0
9.1.2013 18:04

P27e23t48r 64P18o69s43p62í69š73i74l 4968774656716

Chtěl bych osobně poznat člověka, kterej si závazně objedná škodovku, aniž by věděl, kolik za něj bude muset vysolit. A už vůbec nemluvím o tom, že ji pravděpodobně ještě naživo neviděl a nemluvě o nějaké zkušební jízdě.

+12/0
3.1.2013 17:18

M48a65r63e43k 42B13a15r72t42k13o 5906322312880

Že by Katana? :)

+2/0
3.1.2013 17:32

F28e74r98d60i85n17a38n91d 34S64l86a16v11í16k 1775432462419

Měl jsem uplně stejné myšlenky když jsem to četl

+2/0
3.1.2013 17:48

F55r91a32n91t10i94š64e21k 22J50o16s61e27f 8465215736507

ja bych zase ani nechtel poznat...

0/0
3.1.2013 19:12

P97a74v46e91l 57H43r56u40s97k56a 9362129985930

75% Octavii kupuji firmy a O2 konci, takze se tomu vubec nedivim. A mozna i nadsenci - u auta kolem pul milionu nehraje plus/minus 20 tisic roli.

+1/−1
3.1.2013 20:27

F97e65r58d75i39n66a35n73d 14S94l74a93v86í85k 1725472492939

Jenomže firmy mají nastaven rozpečet a těžko se jim bude počítat kolik jich můžou koupit když nemaj cenu. Ale věřím tomu, že velký firmy už cenu maj.

+1/−1
3.1.2013 22:35

V37í64t 78P67a10v49l96i58š 3751619120471

škoda že už nebude v nabídce atmosférickej benzín, dvoulitr, jedna šestka, to je jedno, nakonec je to totiž tak že v laborce bere TSI míň ale v reálu je atmosféra daleko úspornější a je to držák

+2/−1
3.1.2013 16:52

J37a19n 23M55o17h94y67l70a 3818168246348

No vidíte a zrovna u Octavie to neplatilo;-D

+3/−1
3.1.2013 18:05

J70i50n26d63ř55i70c67h 59Š17k42o73p44e25k 4395651190785

1,6 75 kW s drobnou úpravou řídící jednotky - pokles spotřeby a zlepšení výkonu (samozřejmě, že netáhla odspoda, není to turbo, ale jezdila pěkně)

+1/−1
3.1.2013 18:52

J80a90n 73M71a65l67ý 6641804412774

Úspornější možná ne, ale že najezdí 2* tolik, to asi ano

0/−1
3.1.2013 18:16

J76a79n 78J21e30l49í54n96e58k 8323435122156

Jak si někdo může koupit auto s motorem 1.2? Když to naloží a pojede s tím na hory, tak to ho budou tahat traktorem?

+8/−7
3.1.2013 15:27
Foto

A93l52e40š 94M44a78r40c77o39l 5587900113259

Octavia z 90. let se prodávala s motorem 1.4 MPI 44 KW, který byl koncepčně z Felicie a nikdo proti tomu nic neměl. Tak nevím, co mají všichni proti TSI. Ta 1.2 77kw jede poměrně slušně, i když je fakt, že já bych si auto s tímhle motorem taky nekoupil, protože jsem zvyklý na lepší a silnější. 

Ale je to jen o zvyku a preferencích. Pokud někdo doteď jezdil v nějaké 1.6 bez turba, případně v HTP atd., je pro něj 1.2 TSI ideální volba.

+4/−3
3.1.2013 17:23

F50e62r15d82i61n81a23n91d 89S78l37a30v52í93k 1695422162859

No ono se těch 1,4 moc neprodalo, když lidi zjistili, že je to na to auto prostě málo. Krom toho já vím pouze o 1,4 MPi která měla 59Kw ale ta byla v O2 ale i tak mi těch 44Kw přijde málo když to měla 1,3 ve felicii. Ale v hlavě nemám všechny historické motorizace.

Za druhé ona sice ta 1,2 má víc KW ale až když se roztočí turbo, rozjezdy s tím musí být peklo v takhle těžkém autě. A i ta spotřeba pak nebude tak pěná jako na papíře. Takže si fakt nemsyslím, že by 1,2TSi byla lepší volba než 1,6 bez turba už jen proto, že atmosféra je spolehlivější a méně nákladná na údržbu. A jezdit se s tím bude přeci jen pohodlněji bez turboefektu. Já osobně nemám rád když ze své 1,8 benzinu musím na služebku přesedlat do 1,9 TDi ten jízdní komfort je jinde.

+4/−3
3.1.2013 17:55

F44e77r85d79i29n34a71n29d 12S11l98a47v31í86k 1205152982919

tak tu 44kw už jsem si dohledal 0-100 18,6s to fakt nemohl někdo myslet vážně...

+7/0
3.1.2013 18:00

J90a75n 70M61a87l22ý 6131724132744

Tak tomu nerozumím. Měl jsem benziny i diesely(i nepřeplňované) a turbo je prostě turbo, to se na mne nezlobte

+1/−1
3.1.2013 18:18

F90e83r69d44i32n71a55n32d 38S69l43a80v20í41k 1785222922529

Turbo je turbo, však jo, mě ale nevyhovuje a to hodně. Pro mě je to proti atmosféře utrpení, musím zásadně změnit styl jízdy. Zejména po městě, rozjíždění styl šnek - kopanec výkonu - šnek, proti v podstatě lineárnímu zrychlování s benzinem mě prostě ničí. Hvořím zejména o OII 1,9TDi. a Transitu o stejném objemu, moc se to od sebe neliší. Nevím jak jsou na tom modernější nebo silněší turbodiesly. Třeba už to tak markantní není, ale moc tomu nevěřím.

+1/−1
3.1.2013 19:01

V57í50ť20a 47K94r77u51t40i25š 9827884733768

Turboefekt maji diesely, ktere proste po ostrem vrcholu umrou. Turbobenzin ma naproti tomu zatah plynulejsi nez atmosfera diky obvykle absolutne ploche krivce krouticiho momentu v oblasti 1800 - 4000 ot.

+1/−1
3.1.2013 19:27

F55e31r96d38i28n40a63n24d 59S40l86a75v38í58k 1205642382829

věřím tomu, zejména u silnějších motorů. Pokud jsem spokojen s 1,8 atmosférou (v rámci možností) tak bych si rychle zvykl i na "oturbenou" verzi, i když bych se bál větších nákladů. Ale myslím, že 1,2 bude vzhledemk nedostaktu výkonu v otáčkách ve kterých nepracuje turbo mít vlastnosti v těžších vozech jako je OIII hodně podobné těm 1,9TDi možná horší, zejména u slabší verze. Když si představím, že je to naložený a mám se s tím rychle rozjet do křižovatky (nebo mírného kopce) tak mám husí kůži.

+1/0
3.1.2013 22:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.