Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová octavia už se dá objednat, zatím bez ceny. O moc nepodraží

Novou octavii už lze objednat. Jen vám nesmí vadit, že nebudete vědět, kolik bude stát. "Staré" octavie už jsou víceméně vyprodané a objednat se dají už jen některé kombíky. Kombiverzi nové octavie natočil v plné parádě začátkem nového roku čtenář iDNES.cz na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32a54r80e47k 27O57p 9562267537276

7.1.2013 a nové ceny stále nikde

+1/0
7.1.2013 15:46

A45l29e27š 43J85e67t16m74a26r 1459525683954

Vymetání se zákazníkem je pro Škodu klasické

0/0
7.1.2013 17:55

T93o12m52á16š 17L25e89n33h78a40r29t 4873305592768

Tak za chování testovacích jezdců to nekoupím - 3.1.2013 cca 02:00 dálnice D8 - 2 nové octávky za sebou, jakmile jsem se snažil se jedné udržet - druhá se mě snažila vytlačit z cesty.

0/0
5.1.2013 19:25

J56a83n 50L16i88b79i68c79h 9112708965763

Pokud Škoda Octavii předraží jako Rapida, tak neprodají tolik vozů, kolik čekali. Reálná cena nejlevnější verze by měla být na úrovni Golfu či Leonu, tedy někde mezi 315 000 - 340 000 Kč. Podle mne bude díky většímu kufru a délce Octavia v základu asi 329 900 Kč, ale nejspíše s osekanou výbavou a základním 1,2/63 kW. To je však cena, za kterou by pak současný Rapid se stejným motorem za 299 900 Kč byl defacto neprodejný. Škoda má dvě možnosti, buď Octavii nasadit výše nebo Rapid zlevnit. Podle mne je pravděpodobnější druhá varianta, neb přichází jako poslední ze 4 a musí tedy zaujmout, neb lidi už začínají pozvolna chápat, že kufr není prostě všechno a většina lidí ve městě ho stejně nevyužije a hůře se pak s tím parkuje.

+2/−1
5.1.2013 11:40

P49e84t11r 52H78o36r59á77k 1939213499414

Octavia je velikostí a charakterem úplně jinde než golf. Myslím, že může být klidně dražší, já bych si kvůli padesáti tisícům golfa namísto limuzíny nekoupil.

0/0
5.1.2013 22:59

J36a30n 47L14i98b39i23c35h 9902598895753

Máte pravdu, Octavia se řadí nyní už legálně do střední třídy, 1. tam patřit nemohla, 2. jen napůl a 3. už tam patří plnohodnotně. Každopádně trochu zavaří i Superbu, i když ten bude mít nový facelift a určitě si taky trochu polepší. Octavia se tak stane konkurencí i pro dražší vozy, ale pořád se musí vzít, že bude na stejné platformě jako Golf. Golf je bezesporu auto, které nemá moc chyb a ani levnější zadní náprava u nižších verzí na tom nic nemění. Samozřejmě se šetřilo i u něj, ale narozdíl od Rapidu jsou úspory méně bolestné, Rapid předchozí Octavii v nižší střední třídě nahradit nemůže, kromě kufru a místa na kolena vzadu má vše horší. Navíc je na zastaralé platformě a nevyniká ani moc dobrou ergonomií, ani místem do šířky, ani kvalitou materiálu, ani motorově ani podvozkově. Rapid dle mne musí cenou dolů, jinak v konkurenci jen těžko uspěje. Sice Peugeot 301 a Elysséé jsou ještě v něčem osekanější, ale každopádně levnější a to nemluvím o Meganu a Ceedu a další konkurenci. Velký kufr a liftback karosérie není totiž vše. Konkurence nespí a cenový boj bude pokračovat.

+2/0
6.1.2013 20:54

F38r63a87n37t23i11s81e19k 40M74i14k32e35s 8613927370512

Jak to tak ctu jednotlive prispevky, chtel bych mit Vase starosti. Auto jako auto.;-)

+1/−2
4.1.2013 17:47

P64e65t16r 51M24a85l50ý 7748695508862

To bych chtěl vidět člověka,co si konfiguruje a objednává auto,které viděl jen na fotkach a ani neví kolik to bude celkově stát.Pochopil bych to někde u Ferrari nebo jiných klenotů,kde kupující nehledí na každou korunu,ale v této třídě-cenové hladině jde především o peníze.Jestliže si objednávám auto za cca 500 000 a nakonec mi vyjde na 600 000 ,tak to může být vražedný nárust.Podle mě je to totální nesmysl.

+3/0
4.1.2013 10:41

J16a27n 58P19a71s88t90i98r46č76á22k 6128192657310

Škoda že desing zaostává min. o 7 let. Z boku je to Audi A4 2006... :-( Chtělo by to trochu odvahy, i když vím že to VW nepovolí.. :-)

+2/0
4.1.2013 9:39

P96e22t52r 15H12o71r70á34k 1529483619524

Audi je stejné tak patnáct let a stejné jsou i všechny modely.

0/0
5.1.2013 23:00

L22u22k66á72š 23V47a13ň22u25r94a 1595464693933

Ty spotřeby jsou laboratorní. Greenline má skutečnou spotřebu 5 litrů, ale i tak je to slušné. A stačí jí na to 5ti stupňová převodovka. Nějak ale ztrácím přehled jaký je rozdíl mezi Rapidem a Oktávkou.

+2/0
4.1.2013 0:49

L90u74k52á63š 96V84a92ň88u38r32a 1635474253723

Škodovka prostě vyrábí to co se vejde na podvozek VW. Ale proč mezi Fabii a Oktávii narvali Rapida, to mi fakt uniká. Škodovka vyrábí bodně modelů, ale chybí jí malé auto a chybí jí 7místný wagon a slušné SUV (Yeti je takový polotovar). On v podstatě i Roomster je takový polotovar a kočkopes. Čekal bych, že automobilka přijde s něčím, co se bude prodávat a u čeho bude naděje na zisk. A to Rapid určitě není.

+1/0
4.1.2013 13:14

T80o74m20á57š 29B75a77ť41h72a 4620743979950

Škodě chybí malé auto? A Citigo je co? Rapid nahrazuje levné (starší)provedení Octavie, které se prodávalo pod názvem Tour. A taky je to auto pro méně náročné východoevropské a asijské trhy. Jednoduché, že? Stačí nekoukat se na všechnou jen skrze vlastní optiku. To že se panu Vaňurovi Rapid nehodí ještě neznamená, že své kupce nenajde : D

0/0
5.1.2013 18:16

T50o35m46á75š 82V21e21l95e28m70a54n 4625685637833

za tu cenu jich moc nebude ... už jsem se na něj byl cestou pro nové auto podívat a ani vyšší výbava není nic moc....

0/0
7.1.2013 10:30

J89a13n 34F97i73a31l47a 7154477405699

Kdy už konečně vyvinou pořádné auto, aby nemuseli každu chvíli vymýšlet nový typ? Jakou zásadní chybu má starý typ, že se přestává vyrábět?

+1/−5
3.1.2013 21:35

F90e62r27d21i76n64a10n44d 66S51l61a48v52í36k 1285542192299

je okoukanej a vývoj se nikdy nezastaví, tak nemůžeš vyvinout uplně vivinuté auto. I člověk se furt vyvíjí...

+4/−1
3.1.2013 22:33

M56i88c65h90a87l 37Z47e64t11e76k 3588442870167

Podvozkově je O III downgrade. Zatímco OII měla u všech motorizací na zadku multilink, nová Octa ho bude mít jen u nejsilnějších motorů.

Ale český knedlík, který kouká hlavně na velikost báglu za zadními sedačkami, do toho půjde i za 8% vyšší cenu:-P

+6/−3
3.1.2013 20:52

P15e90t57r 92H84o50r16á54k 1279113219324

A dodáme, že ty nepoznáš, co tam je, ani když tím pojedeš.

+5/−2
3.1.2013 23:28

M50a59r97t78i28n 21J28e57z58e73r77s13k34ý 7797565752867

mohla by se v základu prodávat bez kol - kola by byly jenom ve zvláštním paketu R^

+11/0
3.1.2013 19:21

T51o98m78á44š 55K57o93p42e43č14e13k 7734395862541

Zadní náprava bude místo současné víceprvkové jen torzní a za to má být cena vyšší o cca 20.000?Rv

+6/−3
3.1.2013 19:01

Z68d46e77n48e85k 81Z64a39j86í39c41e36k 1861336232377

Nemáš tak docela pravdu ,víceprvek bude v silnější motorizaci.Jinak ,pokud nemáš dobře vyladěnou viceprvkovou nápravu tak je jedno jestli tam máš vlečnou nápravu.kluci co s tím jezdí ,teda myslím s Octávii III , tak tvrdí , že vlečná je lepší , jak víceprvek u OII.

A nepoznali významnější rozdíl u Vlečný a víceprvku u OIII , rozdíl je opravdu když auto zkoušeli na v extrému , tak potom byl víceprvek lepšší.

+3/−2
3.1.2013 20:25

F74e28r13d27i32n75a75n92d 65S65l44a24v18í53k 1285702292199

no jestli s tím klucí jezděj už teď tak jsou asi od škodovky, takže přece nebudou říkat, že je to horší.,..

+3/0
3.1.2013 22:34

Z66d56e40n69e92k 32Z21a22j49í13c28e69k 1701286152397

Samozřejmně že jsou od škodovky a denně najezdí to auto tolik co jiný za měsíc.Jezdí po R10 a zkouší různé motorizace.Řekni mi jediný důvod , proč by mi lhali když vědí že si nové auto stejně nekoupí.

0/−1
4.1.2013 15:05

L83u70k21á64š 77V92á53c22h82a 6518675554859

Já ještě chvíli počkám, příští měsíc si musím koupit nový boty....

+3/0
3.1.2013 18:22

J67i67n22d27ř30i76c82h 67Š80k95o90p15e82k 4725561320935

O II se mi nelíbí, ale do O III časem půjdu (až se vychytají případné první mouchy), ojetinu tak dva roky starou. Proč ne

+1/−1
3.1.2013 18:22

M46i38c84h33a81l 17D16r51u26h22y 6440560281351

Proc neudelaji srovnani nejakych nejbeznejsich modelu, ktere zacinaji na 500tis?

+1/−1
3.1.2013 18:18

M75a35r53e80k 89B11a49r92t45k47o 5576872792150

Ten rapid je cenově víc a víc mimo mísu.

+9/0
3.1.2013 17:31

K81a14r45e30l 27Ř46e23h82á31k 1130609606700

Není na tom videu Rapid kombi?

+1/0
3.1.2013 17:27

M11i17c42h35a49l 54D29r65u60h11y 6810540811111

Rapid kombi snad vubec nebude, ne?

0/−1
3.1.2013 18:18

J10a89n 36M45a12l11ý 6341464792904

Toť otázka. Kde bude Fabie III ? Jestli ve velikosti Pola, pak klidně Rapid kombi...ale bude to vše nalepé moc na sobě....

0/0
3.1.2013 18:19

J26o19s14e52f 54M31i91c30h29a10l41č60í19k 1978139685249

bude

0/0
3.1.2013 18:34

K53a79r32e89l 48H26o45s32n55e85d11l 7597361341315

Nebude to klasické kombi, jak jsme u Škodovky zvyklí, ale trochu kratší provedení - něco jako Audi Sportback.

0/0
9.1.2013 18:04

P25e25t26r 44P12o74s43p67í80š62i54l 4508494906916

Chtěl bych osobně poznat člověka, kterej si závazně objedná škodovku, aniž by věděl, kolik za něj bude muset vysolit. A už vůbec nemluvím o tom, že ji pravděpodobně ještě naživo neviděl a nemluvě o nějaké zkušební jízdě.

+12/0
3.1.2013 17:18

M33a75r87e56k 53B23a88r52t10k73o 5816952672290

Že by Katana? :)

+2/0
3.1.2013 17:32

F42e92r94d77i26n45a92n62d 11S93l79a85v98í69k 1445972752549

Měl jsem uplně stejné myšlenky když jsem to četl

+2/0
3.1.2013 17:48

F39r32a19n23t12i81š20e41k 71J24o51s61e15f 8165235346867

ja bych zase ani nechtel poznat...

0/0
3.1.2013 19:12

P66a75v33e14l 96H38r32u81s17k70a 9542539535540

75% Octavii kupuji firmy a O2 konci, takze se tomu vubec nedivim. A mozna i nadsenci - u auta kolem pul milionu nehraje plus/minus 20 tisic roli.

+1/−1
3.1.2013 20:27

F33e28r51d73i57n16a40n21d 84S46l53a30v50í10k 1945862652609

Jenomže firmy mají nastaven rozpečet a těžko se jim bude počítat kolik jich můžou koupit když nemaj cenu. Ale věřím tomu, že velký firmy už cenu maj.

+1/−1
3.1.2013 22:35

V22í12t 67P73a71v56l11i10š 3371159400371

škoda že už nebude v nabídce atmosférickej benzín, dvoulitr, jedna šestka, to je jedno, nakonec je to totiž tak že v laborce bere TSI míň ale v reálu je atmosféra daleko úspornější a je to držák

+2/−1
3.1.2013 16:52

J80a61n 70M50o72h29y11l98a 3828288586368

No vidíte a zrovna u Octavie to neplatilo;-D

+3/−1
3.1.2013 18:05

J40i26n89d63ř38i58c65h 46Š30k38o92p88e10k 4725721420635

1,6 75 kW s drobnou úpravou řídící jednotky - pokles spotřeby a zlepšení výkonu (samozřejmě, že netáhla odspoda, není to turbo, ale jezdila pěkně)

+1/−1
3.1.2013 18:52

J30a94n 24M12a45l38ý 6621694672384

Úspornější možná ne, ale že najezdí 2* tolik, to asi ano

0/−1
3.1.2013 18:16

J16a93n 90J62e80l53í52n39e47k 8723655922536

Jak si někdo může koupit auto s motorem 1.2? Když to naloží a pojede s tím na hory, tak to ho budou tahat traktorem?

+8/−7
3.1.2013 15:27
Foto

A93l30e56š 86M71a69r77c10o85l 5467780873149

Octavia z 90. let se prodávala s motorem 1.4 MPI 44 KW, který byl koncepčně z Felicie a nikdo proti tomu nic neměl. Tak nevím, co mají všichni proti TSI. Ta 1.2 77kw jede poměrně slušně, i když je fakt, že já bych si auto s tímhle motorem taky nekoupil, protože jsem zvyklý na lepší a silnější. 

Ale je to jen o zvyku a preferencích. Pokud někdo doteď jezdil v nějaké 1.6 bez turba, případně v HTP atd., je pro něj 1.2 TSI ideální volba.

+4/−3
3.1.2013 17:23

F55e89r11d63i30n95a98n52d 71S54l67a57v49í46k 1705342102769

No ono se těch 1,4 moc neprodalo, když lidi zjistili, že je to na to auto prostě málo. Krom toho já vím pouze o 1,4 MPi která měla 59Kw ale ta byla v O2 ale i tak mi těch 44Kw přijde málo když to měla 1,3 ve felicii. Ale v hlavě nemám všechny historické motorizace.

Za druhé ona sice ta 1,2 má víc KW ale až když se roztočí turbo, rozjezdy s tím musí být peklo v takhle těžkém autě. A i ta spotřeba pak nebude tak pěná jako na papíře. Takže si fakt nemsyslím, že by 1,2TSi byla lepší volba než 1,6 bez turba už jen proto, že atmosféra je spolehlivější a méně nákladná na údržbu. A jezdit se s tím bude přeci jen pohodlněji bez turboefektu. Já osobně nemám rád když ze své 1,8 benzinu musím na služebku přesedlat do 1,9 TDi ten jízdní komfort je jinde.

+4/−3
3.1.2013 17:55

F70e75r10d92i55n58a65n91d 90S66l51a68v24í13k 1575342622509

tak tu 44kw už jsem si dohledal 0-100 18,6s to fakt nemohl někdo myslet vážně...

+7/0
3.1.2013 18:00

J74a27n 75M65a49l81ý 6491624982464

Tak tomu nerozumím. Měl jsem benziny i diesely(i nepřeplňované) a turbo je prostě turbo, to se na mne nezlobte

+1/−1
3.1.2013 18:18

F35e98r53d98i19n75a13n86d 21S10l41a45v71í38k 1385572832569

Turbo je turbo, však jo, mě ale nevyhovuje a to hodně. Pro mě je to proti atmosféře utrpení, musím zásadně změnit styl jízdy. Zejména po městě, rozjíždění styl šnek - kopanec výkonu - šnek, proti v podstatě lineárnímu zrychlování s benzinem mě prostě ničí. Hvořím zejména o OII 1,9TDi. a Transitu o stejném objemu, moc se to od sebe neliší. Nevím jak jsou na tom modernější nebo silněší turbodiesly. Třeba už to tak markantní není, ale moc tomu nevěřím.

+1/−1
3.1.2013 19:01

V50í19ť32a 86K94r95u16t34i20š 9307924603398

Turboefekt maji diesely, ktere proste po ostrem vrcholu umrou. Turbobenzin ma naproti tomu zatah plynulejsi nez atmosfera diky obvykle absolutne ploche krivce krouticiho momentu v oblasti 1800 - 4000 ot.

+1/−1
3.1.2013 19:27

F56e21r40d92i47n67a42n91d 21S26l46a34v31í15k 1125882472189

věřím tomu, zejména u silnějších motorů. Pokud jsem spokojen s 1,8 atmosférou (v rámci možností) tak bych si rychle zvykl i na "oturbenou" verzi, i když bych se bál větších nákladů. Ale myslím, že 1,2 bude vzhledemk nedostaktu výkonu v otáčkách ve kterých nepracuje turbo mít vlastnosti v těžších vozech jako je OIII hodně podobné těm 1,9TDi možná horší, zejména u slabší verze. Když si představím, že je to naložený a mám se s tím rychle rozjet do křižovatky (nebo mírného kopce) tak mám husí kůži.

+1/0
3.1.2013 22:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.