Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový Ford Kuga je větší, vybavenější a s rozumnější cenou

Druhá generace SUV se zvláštním názvem je o skoro 200 tisíc levnější než před čtyřmi lety ta první: 560 tisíc Kč je obdobná suma, jakou chtějí i konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T93o98m68á33š 65V85a78l60d61e90r 7563740629

SUV je asi jen o vyšší stavbě vozidla. Mám předokolku a vyjel jsem zatím vše na horách. Je pravda, že jsem musel opatrně předjíždět ty co to moc neumějí a jezdí prostředkem, ale nemusím to pak za nimi opět rozjíždět. Chce to jen výborné zimní pneu. A na horách na zasněžené louce do kopce v pohodě ,řetězy mám pořád nepoužité. (prodám, jsou velikost 50 :-) )  Tak snad pro lepší výhled a čtyřkolku pro větší jistotu v zatáčkách a nezpevněných površích. Určitě vyzkouším Ecoboost až bude v manuálu. Jsem zvědav. S SUV rozhodně nehodlám jezdit přes pařezy a křovím. Na to bych viděl off road kategorii.

0/0
8.1.2013 18:43

L26u43k55á78š 78V11a12ň83u17r28a 1445344603803

Celý život jsem jezdil s předokolkama (teda až na Passat 4x4) a nikdy jsem neskončil proto, že bych zůstal viset na spodku, ale proto, že se jedno kolo začalo protáčet a nebo předek neutáhl zadní nepoháněnou nápravu. Měl jsem auto i s ESP i BTCS. Oba tyto systémy přibržďují protáčející se kolo a ubírají moment na kolech. Ale i tak auto neprojelo. A to dokonce i na mokré louce. Nepomohlo ani couvání. Je to prudká louka a zůstává tam viset kde kdo. Nakonec jsem koupil KIA Sportage z roku 2007. Od té doby i s vozíkem plně naloženým dřevem nebo uhlím nemám problém kamkoliv vyjet. Projedu i 20cm bahna, zamrzlá cesta není problém. U dvoukolky ani z řetězy nešlo vždy všude vyjet. Ale je pravda, že Passat 4x4 taky projel skoro všude, ale asi 2x jsem si sednu na spodek a ani 4x4 nepomohlo.;-D

0/0
8.1.2013 22:56

T93o25m86á89š 55V59a42l89d73e28r 7393590939

Jezdím po většině po silnicích se zpevněným povrchem. Na mokré louky nejezdím právě proto, že nemám off-road. Louku jsem dal jako příklad, že se dá na  louku plnou sněhu jet do kopce i s dvoukolkou. Pokud někdo jezdí na chalupu v extrémních podmínkách je nejspíše záhodné si pořídit pohon 4x4. Taky bych to takto provedl.K mámě na hory jezdím taky opatrně. Silnice jsou samé serpentýny a někdy i led a haldy sněhu, jelikož silničáři dávají přednost hlavním silnicím. Jelikož je to párkrát za zimu, není nutné kupovat 4x4. Jen mám zkušenosti, že vyjedu po silnici cokoliv. Ale pořád v zimě vozím řetězy, lopatu, deku a plechovku písku, když jedu na hory.Zatím jsem nic nepoužil a manželka má připomínky, že vozím krámy  Vanu jsem taky neurazil jako známý, který měl pak moc problémů sehnat na konkrétní motor náhradní díly.Když vjedu na polní cestu snažím se jet tak abych neslyšel skřípající zvuky na spodku. To co se mi nepovedlo na polní cestě jsem jednou zažil ve městě, kde na výjezdu z parkoviště byla špatná hrana vozovky s přidanou dírou plné vody :-) a málem jsem poškodil spodní trubičky. To je tím, že jsem koukal, komu mám dát přednost.:-) Mě se SUV také líbí, ale nenarvu tam rodinu a psa. Takže jediná volba je kombík.. Až nebude potřeba kočárků, tak pak ano. Stejně dnes už každé rodinné vozidlo má velká kola, délku přes 4,5 m atd.A rozdíl ve spotřebě není už tak velký. Manželce se líbí bezpečnost SUV, ale Kuga byla příšerná a nyní ji znatelně vylepšili. přeji mnoho spokojených kilometrů.R^

0/0
13.1.2013 17:48


L35u55k86á19š 88V37a65ň70u26r89a 1535674693343

Osobně bych volil kompromis v podobě zvýšeného kombi. Ale to dělá jen Volvo XC70 a to je poněkud předražené. A pokud jde o 4x2, tak sice vyjede hodně, ale taky často končí s protáčejícím se jedním kolem (problém chybějící uzávěrky diferenciálu). Možná i to je důvod, proč si lidé stále více kupují 4x4. Je obrovský rozdíl jestli člověk tahá za sebou zadní kola nebo je má hnaná. Osobně si myslím, že by stačilo klasické 4x2 a do zadních kol dát elektromotory. Ono většinou to 4x4 je stejně potřeba jen na rozjetí a pomalou jízdu.

0/0
28.1.2013 8:32

M51a86r80e33k 98O15p 9149843450743

Exteriér jistě nepatří k tomu nejhoršímu, ale stále nechápu ten fordstyl interiér. Proč potřebuje Ford tolik čudlíků? Proč je ten display tak malý a navíc utopený? Proč je použit lesklý panel ve střední části? To je tragédie!

PS: už se vleze do dvěří 1,5litrová PEt láhev?

+2/−1
7.1.2013 15:16

L11u11k24á30š 36V68a36ň48u28r17a 1765384303183

Mě nejvíc vadí vyosený volant vůči sedačce (má to myslím i S-MAX) a mohutný tunel tlačící na pravou nohu.

+1/0
7.1.2013 13:20

P54e96p93a 20J76e35t42e31l 4854355909138

Je fakt, že ten interiér vypadá, jak kdyby tam rozmístili korejský magneťáky... hrůza. Zvenku nejhezčí auto ve třídě.

+3/−1
7.1.2013 13:16

L92u93k40á54š 88V49a20ň21u17r87a 1225454443563

Teda vypadá stále více jako Korejec. Myslím, že srovnávat by se měla verze 4x4 s dieselem, která je žádaná a ne básnit o předokolce. Protože koupit si takovéto auto bez 4x4, to je jako si koupit sporťák s motorem z trabanta. Sice to jede, ale jinak je to k ničemu. Pokud chci náhon jen an předek, tak si koupím normální auto, ale když chci něco do terénu, tak je 4x4 podmínkou. Měl jsem 20let Fordy a pěkně zlobili, teď mám KIA Sportage a plná spokojenost. Na Kugu jsem také koukal, ale má hodně špatné reference v terénu, náhon 4x4 se nedá ovládat. Více se mi líbí řešení, kdy si člověk volí zda chce 2H nebo 4H nebo 4L. Klidně může být i režim auto, který sám přiřazuje 4x4. Také by se mi líbilo, kdyby se mi na palubce rozsvítila informace, že se zapojilo 4x4. To bohužel ani KIA nemá. Ta má 4x4 automaticky nebo stále.

+2/0
7.1.2013 13:15

P62e14p48a 61J57e22t66e71l 4774115209938

"...když chci něco do terénu".... tak si nekoupím Kugu :)

+3/−4
7.1.2013 13:18

L18u19k41á79š 24V88a39ň33u75r41a 1175734283363

A k čemu je mi tedy Kuga 4x4? Potřebuju auto, které bude 80% jezdit po silnici a 20% po podmáčených a rozbahněných loukách a horských cestách, po zasněžených  a ledovatých cestách, po lese plném kořenů a pařezů. Ale potřebuju s takovým autem mít možnost zajet do podzemních garáží (max výška 190cm) a délka do 4,6metru. No a nesmí to být velký žrout paliva.

+2/−1
7.1.2013 13:24

M27a18r10t66i83n 57T74e30p71l38a81n 9347760775463

SUV nejsou do terenu. Uz vidim, jak nekdo skace po lese plnem korenu a parezu ve Sportage s jeji svetlou vyskou 17cm. Stejne tak Kuga aspon v minule generaci byla spis lestenka na silnici.

0/0
8.1.2013 1:02

I30v26a38n43a 93V41e10s78e37l72á 2321163219795

skakali jsme s ni v lese i po takovych divnych skalach, prorvali ji krovima a ruznyma porostama, prohanela se po testovacim offroad okruhu s rangerem, vyjela ci projela vetsinu, byl to extrem pro takovy auto ale dala to, stejne tak haldy snehu bez problemu ... nezatracovala bych ji ... i kdyz samozrejme f150 apod to nejni a nebude a jeji prednosti bude vetsinou silnicie, ale tak 30% terenu nekde v horach kde se clovek k chate sotva dostava je ok ... mam ji rada ;-)

0/0
8.1.2013 10:58

P95e74t43r 30H94á57j71e21k 4270622281864

Jak se pomocí GPS modulu zdarma přivolá pomoc? 8-o

+1/0
7.1.2013 12:27

P47a13v96e89l 21V61a85n55ě25č77e39k 4334943271381

Tyhle kosmické interiery pěkně drží špínu, nedají se ani jednoduše otřít, vzhledem k šílené členitosti. Nechápu, že se všichni teď toho drží. Např.staré focusy 2005 měly sice konzervativní interier, ale nic mu nechybělo.

+3/0
7.1.2013 10:48

L71u92k60á51š 63V49a50ň41u17r89a 1565814873583

Podívej se na Mitsubishi ASX nebo Volvo XC 70. Tam je čistý a přehledný interiér. Mám KIA Sportage 2007 a tam je interiér také čisty a málo členitý.

+2/0
7.1.2013 13:17

P15e21t80r 75K53r62i75z40e82k 3201543349346

K tomu otreni - staci pouzit mikrovlaknovou uterku. Rychle a jednoduche.

+1/−1
8.1.2013 9:13

Z15b27y44n20ě34k 77B28e98r27a65n 1206645476

Pane Vaněčku, jaké máte zkušenosti s tímto interierem? Já dosti velké, mám C-maxe r.v.201,1 se stejným interierem a dá se lépe očistit než interiér ve Fábii. Protože stačí použít jen tzv švédskou utěrku.

0/0
8.1.2013 20:44

P96a70v89e98l 64V78a97n96ě20č66e58k 4574513631621

Svedska uterka nic nemeni na tom, ze to vypada naprosto silene. Ale je to samozrejme vec vkusu, me to proste pripada takove ... lacine ... jako radoby nadcasovy magnetak od cinanu. Nemam zkusenost primo s timto interierem, ale mel jsem jako nahradni vozidlo pujcenou KIU, ktera uz se tenkrat timto designarskym smerem vydala.

0/0
9.1.2013 0:22

P41e19t49r 96Š39e25b45e23s71t79a 3314147681596

Romane Švidrnochu, autore tohoto clanku - pisete hloupost ! spotreba 11-13l ..?!?! To neni seriozni udaj. Uvadite ctenare v omyl ! Neverim Vam ! Jste tajny agent naftove lobby?

Kupujte "usporne" naftove motory a nasledne predrazene dily na motor,vyfuk.....

0/−9
7.1.2013 8:32

K86a55r69e20l 15J65u14r49c82e55k75a 1355379941601

2.0 - 120kW, 1.6 - 134kW, kdepak se nám to asi projeví, že? ;-D

+7/0
7.1.2013 8:36

P85a62v82e23l 64S66t17a25v23j35a32n60í57k 1280296420731

Kombinace těžkého vysokého auta s hloupou převodovkou. Koukám, že se jim podařilo atakovat spotřebu mého 3.5 litru s vyšším výkonem, to je celkem úspěch.

.

Jinak z toho interiéry bych měl asi zachvilku tiky, to je šílené. Je to podobný humus, jak když jsem sedl do Nissanu Juke.

+2/0
7.1.2013 10:01

P38e47t32r 21S87t46e45j97s58k90a36l 3939318134866

Jen se netes. Pokud by novinari testovali tvuj 3.5i tak by meli spotrebu 21/100 ;-D

+1/0
7.1.2013 10:53

P50a61v84e26l 48S90t13a91v79j39a55n84í82k 1140556310631

To nejde, já se nedostal přes 17 v městském provozu :-).

0/0
7.1.2013 11:02

D22a11d96a89k 71P49e96t25r 7461240164748

A jak rychle?

0/0
7.1.2013 13:29

D80a31d91a32k 44P20e94t42r 7121920814348

Benzínová 1,6 s dvojspojkovým automatem se spotřebou 11-13 litrů, no nekup to.

+1/0
7.1.2013 5:22

K54a52r80e42l 61V62a93c12h69u72t 9803292159963

Naftový dvoulitr s odpovídající spotřebou téměř 8 litrů ... no nekup to.

0/0
7.1.2013 8:06

K77a22r87e10l 12J76u96r27c97e17k63a 1625479921601

Což je o 3-5 litrů méně, že?

+1/0
7.1.2013 8:37

P87e60t29r 28S71t44e28j67s64k63a82l 3299138144186

Ste jak male deti. Benzinak je vykonejsi, levnejsi, ma automat a 2x vice otacek. Je jasne ze pokud tam dam manual a otacky jen do diesloveho maxima 3500 tak to bude mit +1l vic, co s nizsi cenou udela vhodnejsi volbu.

0/0
7.1.2013 10:56

L50u72k26á46š 42V82a54ň11u90r15a 1365364543723

Stávající Kuga s 2.5T 147kW sežere v průměru 13 litrů benzínu. 1.6 ECOBOOST má 134kW, tady bude žrát podobně. Co mě zaráží je cena 780tis.Kč za kterou Kugu s tímto motorem nabízejí. Vetšina dieselových motorizací je levnějších. Navíc nejde 1.6 objednat v provedení 4x4 bez automatické převodovky.

+1/−1
7.1.2013 13:33

V77l97a24d11i51s80l21a60v 10B43u61r58y53š33e46k 3283566932224

to znamená, že 90% lidí jsou teda hlupáci

0/0
7.1.2013 16:30

M89a66r89t46i10n 59T77e43p58l38a23n 9447170735943

To nemusi byt. Treba na dalnici se hodi vic nafta, do mesta benzin. Kratke jizdy benzin, dlouhe streky nafta, kazde ma svoje. I kdyz u nas jsou lidi hrozne ovlivneni spotrebou a treba si ani nespocitaj, ze priplatek za diesel + vymena DPF jim muze celou usporu vymazat 

Podobne byste mohl rict, ze vsude mimo Evropu jsou hlupaci, protoze jinde nez v Evrope nafte moc psenka nekvete.

0/0
8.1.2013 1:08

V85l65a67d28i60s33l95a88v 71B82u83r82y38š30e64k 3713586422244

kugu 2,0 tdci mám, jezdím svižně a přes 7 l jsem se nikdy nedostal, město tak 6,4 mimo 5-6 a dálnice, to je bolačka, pokud se jede do 140 km, tak je to těch 7 l

+1/0
7.1.2013 16:25

I63v16a86n61a 23V50e73s46e62l32á 2861973549835

souhlas ... mam ji taky a jezdim podobne ...

0/0
7.1.2013 20:47

J58a46n 79S60o38u42k88u92p 2771281621262

No nevím, ale na dálnici mám tedy jinou zkušenost - naposledy dálnice Liberec - Praha, tempomat na 125, čili reálně tak 120 a spotřeba 7,2l/100 . Pokud bych jel těch 140, tak spotřeba určitě k 8l. Ve městě pod těch 7l, ale tam dost závisí na způsobu jízdy a mimo město se těch 6 dá, ale níž už jedině, pokud by byla cesta z kopce:-)

Celkově ale spokojenost, v běžným terénu, na sněhu není problém a i ostatní věci jsou v pohodě.

0/0
8.1.2013 12:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.