Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Ford Kuga je větší, vybavenější a s rozumnější cenou

Druhá generace SUV se zvláštním názvem je o skoro 200 tisíc levnější než před čtyřmi lety ta první: 560 tisíc Kč je obdobná suma, jakou chtějí i konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T38o94m61á90š 55V56a82l68d83e26r 7543890549

SUV je asi jen o vyšší stavbě vozidla. Mám předokolku a vyjel jsem zatím vše na horách. Je pravda, že jsem musel opatrně předjíždět ty co to moc neumějí a jezdí prostředkem, ale nemusím to pak za nimi opět rozjíždět. Chce to jen výborné zimní pneu. A na horách na zasněžené louce do kopce v pohodě ,řetězy mám pořád nepoužité. (prodám, jsou velikost 50 :-) )  Tak snad pro lepší výhled a čtyřkolku pro větší jistotu v zatáčkách a nezpevněných površích. Určitě vyzkouším Ecoboost až bude v manuálu. Jsem zvědav. S SUV rozhodně nehodlám jezdit přes pařezy a křovím. Na to bych viděl off road kategorii.

0/0
8.1.2013 18:43

L54u96k71á31š 39V65a52ň54u80r13a 1775724143233

Celý život jsem jezdil s předokolkama (teda až na Passat 4x4) a nikdy jsem neskončil proto, že bych zůstal viset na spodku, ale proto, že se jedno kolo začalo protáčet a nebo předek neutáhl zadní nepoháněnou nápravu. Měl jsem auto i s ESP i BTCS. Oba tyto systémy přibržďují protáčející se kolo a ubírají moment na kolech. Ale i tak auto neprojelo. A to dokonce i na mokré louce. Nepomohlo ani couvání. Je to prudká louka a zůstává tam viset kde kdo. Nakonec jsem koupil KIA Sportage z roku 2007. Od té doby i s vozíkem plně naloženým dřevem nebo uhlím nemám problém kamkoliv vyjet. Projedu i 20cm bahna, zamrzlá cesta není problém. U dvoukolky ani z řetězy nešlo vždy všude vyjet. Ale je pravda, že Passat 4x4 taky projel skoro všude, ale asi 2x jsem si sednu na spodek a ani 4x4 nepomohlo.;-D

0/0
8.1.2013 22:56

T34o53m37á45š 37V12a63l62d74e20r 7613340509

Jezdím po většině po silnicích se zpevněným povrchem. Na mokré louky nejezdím právě proto, že nemám off-road. Louku jsem dal jako příklad, že se dá na  louku plnou sněhu jet do kopce i s dvoukolkou. Pokud někdo jezdí na chalupu v extrémních podmínkách je nejspíše záhodné si pořídit pohon 4x4. Taky bych to takto provedl.K mámě na hory jezdím taky opatrně. Silnice jsou samé serpentýny a někdy i led a haldy sněhu, jelikož silničáři dávají přednost hlavním silnicím. Jelikož je to párkrát za zimu, není nutné kupovat 4x4. Jen mám zkušenosti, že vyjedu po silnici cokoliv. Ale pořád v zimě vozím řetězy, lopatu, deku a plechovku písku, když jedu na hory.Zatím jsem nic nepoužil a manželka má připomínky, že vozím krámy  Vanu jsem taky neurazil jako známý, který měl pak moc problémů sehnat na konkrétní motor náhradní díly.Když vjedu na polní cestu snažím se jet tak abych neslyšel skřípající zvuky na spodku. To co se mi nepovedlo na polní cestě jsem jednou zažil ve městě, kde na výjezdu z parkoviště byla špatná hrana vozovky s přidanou dírou plné vody :-) a málem jsem poškodil spodní trubičky. To je tím, že jsem koukal, komu mám dát přednost.:-) Mě se SUV také líbí, ale nenarvu tam rodinu a psa. Takže jediná volba je kombík.. Až nebude potřeba kočárků, tak pak ano. Stejně dnes už každé rodinné vozidlo má velká kola, délku přes 4,5 m atd.A rozdíl ve spotřebě není už tak velký. Manželce se líbí bezpečnost SUV, ale Kuga byla příšerná a nyní ji znatelně vylepšili. přeji mnoho spokojených kilometrů.R^

0/0
13.1.2013 17:48

L56u89k83á97š 22V28a89ň26u74r29a 1525574553293

Osobně bych volil kompromis v podobě zvýšeného kombi. Ale to dělá jen Volvo XC70 a to je poněkud předražené. A pokud jde o 4x2, tak sice vyjede hodně, ale taky často končí s protáčejícím se jedním kolem (problém chybějící uzávěrky diferenciálu). Možná i to je důvod, proč si lidé stále více kupují 4x4. Je obrovský rozdíl jestli člověk tahá za sebou zadní kola nebo je má hnaná. Osobně si myslím, že by stačilo klasické 4x2 a do zadních kol dát elektromotory. Ono většinou to 4x4 je stejně potřeba jen na rozjetí a pomalou jízdu.

0/0
28.1.2013 8:32

M87a16r65e95k 48O11p 9749793900213

Exteriér jistě nepatří k tomu nejhoršímu, ale stále nechápu ten fordstyl interiér. Proč potřebuje Ford tolik čudlíků? Proč je ten display tak malý a navíc utopený? Proč je použit lesklý panel ve střední části? To je tragédie!

PS: už se vleze do dvěří 1,5litrová PEt láhev?

+2/−1
7.1.2013 15:16

L21u40k64á11š 27V61a44ň29u74r13a 1775434293783

Mě nejvíc vadí vyosený volant vůči sedačce (má to myslím i S-MAX) a mohutný tunel tlačící na pravou nohu.

+1/0
7.1.2013 13:20

P37e25p24a 39J35e40t18e54l 4204365439198

Je fakt, že ten interiér vypadá, jak kdyby tam rozmístili korejský magneťáky... hrůza. Zvenku nejhezčí auto ve třídě.

+3/−1
7.1.2013 13:16

L26u64k41á45š 43V90a92ň45u96r46a 1485984153633

Teda vypadá stále více jako Korejec. Myslím, že srovnávat by se měla verze 4x4 s dieselem, která je žádaná a ne básnit o předokolce. Protože koupit si takovéto auto bez 4x4, to je jako si koupit sporťák s motorem z trabanta. Sice to jede, ale jinak je to k ničemu. Pokud chci náhon jen an předek, tak si koupím normální auto, ale když chci něco do terénu, tak je 4x4 podmínkou. Měl jsem 20let Fordy a pěkně zlobili, teď mám KIA Sportage a plná spokojenost. Na Kugu jsem také koukal, ale má hodně špatné reference v terénu, náhon 4x4 se nedá ovládat. Více se mi líbí řešení, kdy si člověk volí zda chce 2H nebo 4H nebo 4L. Klidně může být i režim auto, který sám přiřazuje 4x4. Také by se mi líbilo, kdyby se mi na palubce rozsvítila informace, že se zapojilo 4x4. To bohužel ani KIA nemá. Ta má 4x4 automaticky nebo stále.

+2/0
7.1.2013 13:15

P88e86p55a 37J67e52t86e90l 4924695669558

"...když chci něco do terénu".... tak si nekoupím Kugu :)

+3/−4
7.1.2013 13:18

L10u62k94á95š 11V39a69ň19u17r33a 1915404923603

A k čemu je mi tedy Kuga 4x4? Potřebuju auto, které bude 80% jezdit po silnici a 20% po podmáčených a rozbahněných loukách a horských cestách, po zasněžených  a ledovatých cestách, po lese plném kořenů a pařezů. Ale potřebuju s takovým autem mít možnost zajet do podzemních garáží (max výška 190cm) a délka do 4,6metru. No a nesmí to být velký žrout paliva.

+2/−1
7.1.2013 13:24

M78a87r42t93i34n 30T92e38p93l68a54n 9157720545313

SUV nejsou do terenu. Uz vidim, jak nekdo skace po lese plnem korenu a parezu ve Sportage s jeji svetlou vyskou 17cm. Stejne tak Kuga aspon v minule generaci byla spis lestenka na silnici.

0/0
8.1.2013 1:02

I69v37a73n92a 56V98e10s75e40l90á 2471463199665

skakali jsme s ni v lese i po takovych divnych skalach, prorvali ji krovima a ruznyma porostama, prohanela se po testovacim offroad okruhu s rangerem, vyjela ci projela vetsinu, byl to extrem pro takovy auto ale dala to, stejne tak haldy snehu bez problemu ... nezatracovala bych ji ... i kdyz samozrejme f150 apod to nejni a nebude a jeji prednosti bude vetsinou silnicie, ale tak 30% terenu nekde v horach kde se clovek k chate sotva dostava je ok ... mam ji rada ;-)

0/0
8.1.2013 10:58

P87e57t85r 28H59á29j94e59k 4980182861664

Jak se pomocí GPS modulu zdarma přivolá pomoc? 8-o

+1/0
7.1.2013 12:27

P67a67v69e74l 17V10a74n49ě62č28e28k 4854713901511

Tyhle kosmické interiery pěkně drží špínu, nedají se ani jednoduše otřít, vzhledem k šílené členitosti. Nechápu, že se všichni teď toho drží. Např.staré focusy 2005 měly sice konzervativní interier, ale nic mu nechybělo.

+3/0
7.1.2013 10:48

L24u49k47á34š 30V26a97ň13u30r17a 1945154653723

Podívej se na Mitsubishi ASX nebo Volvo XC 70. Tam je čistý a přehledný interiér. Mám KIA Sportage 2007 a tam je interiér také čisty a málo členitý.

+2/0
7.1.2013 13:17

P83e18t23r 72K61r49i11z66e52k 3331793779496

K tomu otreni - staci pouzit mikrovlaknovou uterku. Rychle a jednoduche.

+1/−1
8.1.2013 9:13

Z91b79y57n20ě77k 96B10e75r72a36n 8279450523275

Pane Vaněčku, jaké máte zkušenosti s tímto interierem? Já dosti velké, mám C-maxe r.v.201,1 se stejným interierem a dá se lépe očistit než interiér ve Fábii. Protože stačí použít jen tzv švédskou utěrku.

0/0
8.1.2013 20:44

P30a45v54e90l 12V71a29n54ě32č23e29k 4974163421101

Svedska uterka nic nemeni na tom, ze to vypada naprosto silene. Ale je to samozrejme vec vkusu, me to proste pripada takove ... lacine ... jako radoby nadcasovy magnetak od cinanu. Nemam zkusenost primo s timto interierem, ale mel jsem jako nahradni vozidlo pujcenou KIU, ktera uz se tenkrat timto designarskym smerem vydala.

0/0
9.1.2013 0:22

P75e85t83r 28Š59e54b78e50s39t55a 3234857251726

Romane Švidrnochu, autore tohoto clanku - pisete hloupost ! spotreba 11-13l ..?!?! To neni seriozni udaj. Uvadite ctenare v omyl ! Neverim Vam ! Jste tajny agent naftove lobby?

Kupujte "usporne" naftove motory a nasledne predrazene dily na motor,vyfuk.....

0/−9
7.1.2013 8:32

K40a25r72e84l 75J73u49r17c80e61k57a 1135469881541

2.0 - 120kW, 1.6 - 134kW, kdepak se nám to asi projeví, že? ;-D

+7/0
7.1.2013 8:36

P47a58v52e76l 61S52t38a20v12j51a51n44í60k 1360406560921

Kombinace těžkého vysokého auta s hloupou převodovkou. Koukám, že se jim podařilo atakovat spotřebu mého 3.5 litru s vyšším výkonem, to je celkem úspěch.

.

Jinak z toho interiéry bych měl asi zachvilku tiky, to je šílené. Je to podobný humus, jak když jsem sedl do Nissanu Juke.

+2/0
7.1.2013 10:01

P77e25t76r 10S43t81e42j11s84k13a10l 3189538204476

Jen se netes. Pokud by novinari testovali tvuj 3.5i tak by meli spotrebu 21/100 ;-D

+1/0
7.1.2013 10:53

P96a87v81e51l 75S96t70a35v81j72a94n33í32k 1450386140391

To nejde, já se nedostal přes 17 v městském provozu :-).

0/0
7.1.2013 11:02

D20a22d52a20k 57P96e54t79r 7371100614198

A jak rychle?

0/0
7.1.2013 13:29

D56a76d10a65k 48P44e52t81r 7301190944898

Benzínová 1,6 s dvojspojkovým automatem se spotřebou 11-13 litrů, no nekup to.

+1/0
7.1.2013 5:22

K43a34r34e46l 21V17a29c21h17u76t 9843172809433

Naftový dvoulitr s odpovídající spotřebou téměř 8 litrů ... no nekup to.

0/0
7.1.2013 8:06

K67a77r68e98l 64J48u72r79c11e45k93a 1705239881601

Což je o 3-5 litrů méně, že?

+1/0
7.1.2013 8:37

P13e72t70r 77S10t37e36j87s59k89a92l 3749378724456

Ste jak male deti. Benzinak je vykonejsi, levnejsi, ma automat a 2x vice otacek. Je jasne ze pokud tam dam manual a otacky jen do diesloveho maxima 3500 tak to bude mit +1l vic, co s nizsi cenou udela vhodnejsi volbu.

0/0
7.1.2013 10:56

L68u80k54á40š 66V67a73ň49u75r36a 1215734353683

Stávající Kuga s 2.5T 147kW sežere v průměru 13 litrů benzínu. 1.6 ECOBOOST má 134kW, tady bude žrát podobně. Co mě zaráží je cena 780tis.Kč za kterou Kugu s tímto motorem nabízejí. Vetšina dieselových motorizací je levnějších. Navíc nejde 1.6 objednat v provedení 4x4 bez automatické převodovky.

+1/−1
7.1.2013 13:33

V96l47a37d27i75s23l15a70v 28B29u39r94y16š89e97k 3363216842294

to znamená, že 90% lidí jsou teda hlupáci

0/0
7.1.2013 16:30

M29a43r50t53i90n 32T28e40p20l42a62n 9867220325773

To nemusi byt. Treba na dalnici se hodi vic nafta, do mesta benzin. Kratke jizdy benzin, dlouhe streky nafta, kazde ma svoje. I kdyz u nas jsou lidi hrozne ovlivneni spotrebou a treba si ani nespocitaj, ze priplatek za diesel + vymena DPF jim muze celou usporu vymazat 

Podobne byste mohl rict, ze vsude mimo Evropu jsou hlupaci, protoze jinde nez v Evrope nafte moc psenka nekvete.

0/0
8.1.2013 1:08

V29l48a67d74i96s41l62a77v 27B61u95r55y29š45e41k 3153826372424

kugu 2,0 tdci mám, jezdím svižně a přes 7 l jsem se nikdy nedostal, město tak 6,4 mimo 5-6 a dálnice, to je bolačka, pokud se jede do 140 km, tak je to těch 7 l

+1/0
7.1.2013 16:25

I85v62a17n16a 33V92e71s30e74l38á 2171753749795

souhlas ... mam ji taky a jezdim podobne ...

0/0
7.1.2013 20:47

J90a71n 45S21o35u87k43u33p 2551531331882

No nevím, ale na dálnici mám tedy jinou zkušenost - naposledy dálnice Liberec - Praha, tempomat na 125, čili reálně tak 120 a spotřeba 7,2l/100 . Pokud bych jel těch 140, tak spotřeba určitě k 8l. Ve městě pod těch 7l, ale tam dost závisí na způsobu jízdy a mimo město se těch 6 dá, ale níž už jedině, pokud by byla cesta z kopce:-)

Celkově ale spokojenost, v běžným terénu, na sněhu není problém a i ostatní věci jsou v pohodě.

0/0
8.1.2013 12:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.