Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Léčba klidem letem na koberci. C5 je pohodář maskovaný za sportovce

Tohle auto vás okouzlí. Ale jinak, než to dnešní auta dělávají. Těžkopádnější auto dnes snad nenajdete. Citroënáři to znají, a proto ta auta kupují a milují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O56n81d86ř93e35j 71T74o15m14á71š31e72k 1902477811865

C5 stejně tak ostaní Citroëny, snad s vyjímkou těch užitkových, jsou auta buď pro zaryté fandy, excetriky nebo naopak pro ty, co málo jezdí a nemají peníze na jiné auto. C5 v článku je sice menší tragedie nez předchozí C5, která kromě toho že byla a je katastrofálně poruchá, byla navíc ještě hnusná. Její jediná výhoda byla do příchodu Superbi combi ve velikosti zavazadlového prostoru o combi verze, která svou skladností a objeme připomínala legendární Omegu Caravan. C5 je z pohledu běžného, konzervativního řidiče, který dokonce s autem i něco najezdí nepoužitelné auto. Hračičkové, co milují spoustu poruchových blbostí, nejlépe na volantu (mimochodem, volant s pevným středem, je skutečně hovadina a konstrukčí omyl, od kterého už naštěstí upustili), si C5 užijí. Ale jinak je to možná hezké (hodně individuální), ale nepraktické, poruchové auto. Náklady na provoz a servis poměrně vysoké. Pozitivum je, že C5 mívají najeto méně kilometrů, než konkurence (proč asi), cena je však poměrně vysoká. Mondeo 1.8 TDCi mi přijde jako po všech směrem vyjma subjektivního pocitu libí/nelíbí jako lepší koupě.

+1/−3
14.1.2013 10:19

M67i44c29h32a33l 35F14r52a75n24z 7863293561282

C5 mám a dovolím si nesouhlasit :)

+3/−1
14.1.2013 10:39

M71i69c22h36a77l 54K58r19č35á21l 6178358366152

Před čtyřmi lety jsem se rozhodoval právě mezi Mondeem a C5. Před tím jsem jezdil Lagunou. Mondeo jelo jako trakař i proti té Laguně, natož proti C5. Když jedu s C5 dál, tak musím zastavit pouze na toaletu. A to z ní vystoupím svěží jak jsem do ní sedl. Žádné protahování.

+3/0
14.1.2013 11:55
Foto

P60a67t93r16i11c92k 75B38l11a52h77o 3317775440289

Naprostej souhlas, ale to jsem uz popsal nize. Reci o tom, ze C5tky maji malo najete jsou zcela zcestne. Ja osobne za 4 roky mam nejakych 160.000 km a zadnou zavaznou poruchu sem nezaznamenal. Nicmene jednu vec musim vytknout: i po zcela novem faceliftu C5 vyrobce stale dodava ventilky s cidlem merenim tlaku v pneumatikach v hlinikove podobe. Staci 1 rok provozu a prez zimu Vam ventilek uhnije a ulomi se, Jiz sem 2x menil (cena 1ks cca 2.000,-) takze letos sem se uz na to vy***** a vymenil je za obycejne a informaci vypnul (lexia) v pocitaci. Tohleto fakt nevychytali. ;-)

0/0
14.2.2013 13:57

A20l83b55e58r84t 10K61á59m63e68n 9364378579181

Mám C5 II, r.v. 2005. Kolega Passat. Kým na C5 nemáme problém aj s cestami nad 1000 km, z Passata po 200 km vystupujeme dolámaní (máme už svoj vek a chrbtica nie je najmladšia). Bol som s ním okrem iného už tri krát na dovolenke v E (2.800 km tam, 2.800 km naspäť). Okrem toho, že mi cesta trva cca 28 hodín, žiadna enormná únava. Na Passate, Vectre, . . . .  či inom aute strednej triedy absolvovať vkuse takúto cestu si predstaviť nedokážem.

+4/0
14.1.2013 9:11
Foto

L18u24k96á98š 98K90o17b29e80r27a 3624513428

Volant s pevným středem je výborná věc. Zkuste si zvenout handsfree uprostřed ostré zatáčky...v C5 sáhnu tam, kde ten čudlík vždycky je. V Puntu, které mám na městské přibližování, musím ve stejné situaci vždycky na volantu hledat. A kovový dekor že vadí? Kecy. Zaprvé se tam milý redaktore volant držet nemá, a za druhé když už, tak ho za pár sekund ohřeju. Jsem z Liberce, občas nechám auto i v zimě veknu a nikdy mi ruce nemrzly. C5 je za svoji cenu nepřekonatelný kočár.

+3/−1
13.1.2013 13:31

J67i68ř58í 56P76e24l89n24á36ř 6615763506149

A že tu těch ostrých zatáček, co člověk projíždí tak dlouho, že toho druhého by to na drátě přestalo bavit a zavěsil je... ;-D Co na tom, že plácnout druhou rukou kterou stejně při jízdě skoro nepoužívám na ten největší čudl na středovém panelu je jednodušší, než to lovit na volantu. Nějak si tu hámotinu co nikdo jiný nepoužívá obhájit musíme... :-P

+1/−1
13.1.2013 13:39
Foto

L98u17k40á46š 73K64o27b29e92r37a 3794313778

A prosímtě která šunka má ovládání handsfree na středovém panelu?;-D

+1/−1
13.1.2013 14:14

J52i20ř90í 13P37e94l42n66á93ř 6905153226589

Existují i auta, která k handsfree přistupují úplně stejně jako k jakékoli jiné funkci interface, takže si představ, že můžeš přijmout hovor i několika způsoby a ne jen jedním tlačítkem na volantu. No a pak není nic jednoduššího, než třeba plácnout na to největší točítko co máš po ruce když ti pohodlně spočívá na loketní opěrce a hovor přijmeš taky. :-P

+2/−1
13.1.2013 14:58

J23a66n 93M80o62h30y58l93a 3918108876438

V C5 je těch tlačítek tolik, že není místo, kam nějaké dublovat;-D

0/0
13.1.2013 16:35

J52i96ř34í 22S73c40h78w35a98c70h 5796329337334

Hloupost. Tento volant s pevným středem je ergonomický nesmysl:

1. Ve správné pozici za deset dvě jsou dvě třetiny tlačítek mimo dosah!

2. Pokud bude někdo řídit ve špatné poloze třičtvrtě na tři aby na ty tlačítka dosáhl, tak při jakémkoliv natočení volantu je po paměti nenahmatá! Jelikož ta tlačítka jsou oproti poloze ruky pokaždé někde jinde!

+1/−1
13.1.2013 20:26

M80i17c47h14a26l 34F34r25a51n59z 7353213741582

za deset dvě už dávno není ta správná pozice. To bývalo u starších aut, nyní to už tak neplatí

a vy s tím máte zkušenost? Já ano a nemám problém kdykoliv cokoliv nahmátnout

0/0
14.1.2013 10:42

J71i82ř60í 20S12c68h83w96a18c53h 5296599367854

1. Ha, tak to by mě opravdu zajímalo, jaká je správná "směroplatná" pozice rukou na volantu u dnešních aut

2. nemusím mít žádnou zkušenost, je mi zcela jasné od pohledu, že např. při otočeném volantu o cca 80-90 stupňů jedna ruka nedosáhne na horní tlačítka a druhá na ty spodní.... Rv

0/0
14.1.2013 11:00

P59a51v86e70l 57O38d48r51a56z86i83l 6634199377550

No jestli se potřebujete držet volantu oběma rukama, tak to asi chce poštelovac sicnu.

0/0
14.1.2013 15:27

M73i86c61h65a29l 62K25r20č68á29l 6648498836972

Až na novou spojku v cca 25 000 km, dvakrát prasklý úchyt zadního krytu předního sedadla a žárovku pro denní svícení za 1 800 Kč Je po čtyřech letech jako nové.

+1/−1
13.1.2013 12:58

J92i84ř66í 97S47c64h98w71a63c63h 5466199307364

Hmm vidím, že se spojkami má C5 jakýsi problém. Kamarád má služební C5 a spojka mu také nepřežila 45000 km. A ještě jakýsi čep. či kloub na přední nápravě (2.0 diesel).

0/0
13.1.2013 20:31

J72i36ř48í 58P56e51l44n66á66ř 6925163336449

To není "jakýsi problém". Tady jsem se dozvěděl, že je to zkrátka normální, stejně jako u jakéhokoli jiného auta... ;-)

0/−3
13.1.2013 21:33

J41a28n 50K92r88a64l 4523637115260

Ja som kupil od znameho, ktory sa stavil so svojimi zamestnancami vecer v krcme, ze rano vymeni svoju C3 za novu C5, a potom zistil, ze sam je prilis maly a citi sa v nom neisto, ponukol mi ho zo zlavou 4000 EUR...No nekup to. Sice manual a 1,6 HDI Tourer, ale krasne vozenie a dizajn stale skvely. Aspon pre mna. Okrem toho, ze si tam naozaj neodlozim nic, bevidim ziadnu podstatnu chybu

+3/−1
12.1.2013 21:19

M64i70c72h55a11l 32K97r29č19á41l 6888468426802

Hlavně vám tam chybí ta nejpodstatnější věc a to je správné odpružení.

+1/−1
13.1.2013 12:47

O15n91d41ř62e35j 28H72a90v24r30á67n53e22k 6700567547776

jezdil sem se starší verzí měsíc v Turecku, a je to kočár. Jako doma v křesílku, nádherný pocit....R^!!

+3/0
12.1.2013 19:35
Foto

T71o70m19á82š 87H83e95r43c44e67g 3730969910540

C5ku vlastním rok a půl a podvozek je fakt super. Nerozumím těm kecům o klíčku, já ten svůj tahám v kapse rok a půl, pořád si s ním hraju a je jako nový. Stejně tak na pochopení 10 tlačítek na volantu (se srozumitelnými ikonkami) stačí 5 minut a to, že se středový panel volantu netočí, na to si taky každý rychle zvykne (je to praktické, protože při zatáčení se vám tlačítka nikam nehýbou, což ocením třeba v dlouhé táhlé zatáčce při přijímání hovoru).

Souhlasím s tím, že úložných prostor je málo, není kam dát kelímek (jen do středové schránky, ale odtud se při řízení špatně vyndává) ani flašku pití.

Mám 2l diesel v automatu a dlouhodobá spotřeba je u mě 7,3l/100, a to to vůbec nešetřím. Na delších cestách (třeba do Itálie) byla spotřeba trochu nad 6l.

Jinak musím kromě podvozku ještě pochválit automatickou převodovku, ze všech aut, co jsem zkoušel, je v C5 nejlepší, řadí stejně, jako bych řadil s manuálem.

Až na nedostatek úložných prostor je to skvělé auto, neměl jsem s ním jediný problém. Rozhodně bych se vykašlal na předsudky, že francouzská auta jsou nekvalitní, to možná platilo u starších modelů.

+14/−1
12.1.2013 11:59

J93i85ř69í 87P95e32l89n38á82ř 6535733566519

Z pohledu člověka který je zvyklý na pneumatické podvozky Audi nebo BMW, je jízda s C5 celkem horor. Víc jak 160 se mi s tím zkrátka jet nechtělo. Houpe se to jako loď na moři, chová se to odtažitě, ale proti podobně laděnému podvozku starého Jaguaru JXR se to chová s mnohem menší jistotou a ostré rázy jsou víc cítit. Přišlo mi to, jako řídit krávu na ocelových nohách. Převodovka - nic moc. U auta velikosti C5 a výkonu skoro 180 kW bych čekal zrychlení rozhodně lepší než skoro 8 vteřin... Spotřeba 7,3/100? Za to jezdilo naše dnes už skoro deset let staré BMW 730D. U dvoulitru bych čekal spotřebu mnohem menší. Jinak nic proti, pokud jsi spokojen, budiž ti to přáno. Ber to jen jako pohled z jiného úhlu. Je mi jasné, že za ty peníze se asi nic lepšího postavit nedá...

+4/−9
12.1.2013 13:18
Foto

T86o56m19á37š 71H64e63r26c74e32g 3960269180450

Jasně že ve srovnání s auty nad milion není C5 žádná výhra. Ale oproti Superbu, Passatu nebo autům ze srovnatelných tříd to byla pro mě jasná volba.

Co do spotřeby, záleží taky, jestli člověk jezdí spíš dálkové cesty, nebo hopsá po městě.

+10/−1
12.1.2013 14:14
Foto

P29a89t59r97i93c31k 74B72l67a52h81o 3607315860439

C5tka proste neni pro kazdeho. Je to velice elegantni auto jak zvenci tak vevnitr. Je to auto, ke kteremu si clovek vybuduje vztah a stane se "clenem" rodiny oproti Skodovce, kterych jezdil nespocet a jste jenom jeden z mnoha. Skodarnu sem nechtel, protoze je to auto bez emoci a jen prostredek k presunu z bodu A do bodu B. Pokud chce nekdo zavodnicku tak urcite at voli radji BMW 530 M packet v pripade, ze na to ma. Po 200km jizdy po D1 sem byl vzdycky vhodny kandidat na to cuktrovat buchty v zavodni jidelne :-)

+8/−1
12.1.2013 14:50

J87i65ř19í 40P41e18l85n35á40ř 6125413376389

Soráč, ale to jsou fakt hrozný žvásty. Prý vybuduje vztah... Proti ostatním autům se tahle škatule zase tolik neliší a doufám že ani ty s ní po večerech nesouložíš... :-P M packet si koupí jen pako, co na opravdové M nemá. Navíc je tu mezi 530 a M5 plno jiných možností, které zaručí jak komfort, tak parádní svezení...

+2/−14
12.1.2013 15:07

P29a63v72e70l 87O86d69r47a32z54i78l 6344769247880

Jo, sedmička. V pětce je sakra málo místa...

0/0
14.1.2013 15:30

J65i54ř21í 42P75e82l86n66á86ř 6845763366429

Předpokládal jsem, že někdo kdo provozuje auto střední třídy jezdí delší trasy. Po městě je to samozřejmě jiná...

+2/0
12.1.2013 15:08

P64a28v95e61l 93O45d53r14a79z21i71l 6434279947640

Na to jste přišel přesně jak? Po městě se autem střední třídy jezdit nesmí? ;-D

0/0
14.1.2013 15:35

M20i40c16h64a93l 95K68r85č89á98l 6618558426952

Odpružením a tím pohodou při dlouhé jízdě se mu nevyrovnají ani auta nad milion. Lepší je snad jen MB s pneumatickým pérováním.

+1/−2
13.1.2013 12:50
Foto

P84a84t21r59i37c82k 14B57l27a40h40o 3697845850439

Snad bych jenom doplnil, ze verze s GPS vestavenou navigaci jsou vyhozeny penize. Jinak naprosto bez vyhrad. U me osobne pri 2.0 HDI Hydraktiv III+ mam prumernou spotrebu na 10.000 km - 6.6 litru/100 lze se bez vetsich problemu pri usporne jizde dostat na 5 litru na 100 viz. Testovaci jizda z Brna do Trebice v ekonomickem modu. viz. https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/737002_393617874065938_1856920418_o.jpg Ovsem s kvalitnim palivem. Jezdil sem na Verva 100 od benziny ale presel sem na Agip Diesel tech a usporu mam citelnou o 1 litr na 100. :-)

+6/−1
12.1.2013 13:42

M48i97c58h86a31l 55K56r78č21á42l 6458958426162

Ten kelímek ze středové schránky zkus vyndávat levou rukou. Pravou nech na volantu. Trochu cviku a půjde to.

0/0
13.1.2013 12:44
Foto

P62a41t89r21i17c93k 35B60l82a88h22o 3607625230749

Docela dobře napsaný článek a můžu jenom souhlasit. Max. pohodlí. Je fakt, že nerovnosti na silnici to zvládá bravurně. Btw. koupil sem jej téměř nové od ředitelství silnic a dálnic ČR. Mno bodejď bysme neměli ty naše silnice v pořádku. :-)

+9/0
12.1.2013 8:30

J33a33n 20N81o52v51á10k 3135673206509

a tak dal bych si říct.. :-)

+12/0
12.1.2013 6:36

P38e15t98r 27Z90d86e70n51ě63k 2974499584

Leda tak zadarmo.

+1/−22
12.1.2013 7:49

M77i91r17o86s24l68a73v 69D91i42o14p87a18n 2356239898632

Myslím že po víkendovém testování, by jste změnil názor.

+10/−1
12.1.2013 7:55
Foto

V62l38a31d10a 65V64a29n61e65k 9973356884218

A po pár měsících litoval ! Citroen už nikdy,francouzská auta jsou nekvalitni,nejlépe  je to vidět na cenách ojetin  :-PRv

+1/−16
12.1.2013 11:08

K58a76r83e74l 42J88u44r63c84e43k93a 1495589941111

To jsou jen řečičky bez argumentů. C5 mám čtvrtým rokem a co se závad či oprav týče, je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem. Ono je také dobré vědět, co kdy a kde vyměnit a pokud se to dodržuje šlape auto jak hodinky.

+10/0
12.1.2013 12:49

J21i19ř65í 72P80e86l11n68á27ř 6575223366869

Co jsou na čtyřletém autě opravy srovnatelné s jakýmkoli jiným autem?

0/−5
12.1.2013 13:21

K34a58r69e47l 79J80u83r37c13e43k92a 1335549101761

Měnit správně olej a spotřební součástky, rozvody, prvky nápravy a podobně. Vše má svůj časový cyklus. Ale chce to někoho, kdo má tato auta zmáknutá (a ostatně to platí o všech autech). Jezdím to servisovat k členovi klubu C5, který ví co a jak a umí říct, kdy co vyměnit, případně upozorní a podobně. Co se nákladů týče je to jako jakékoli jiné auto. Staráš se o něj, bude to v pohodě. Kašleš na něj, za 3-4 roky z něj bude vergl.

+4/0
12.1.2013 14:36

J94i37ř59í 17P69e28l50n56á42ř 6625183346569

A kolik na tom za rok najedeš, že řešíš rozvody a prvky nápravy?

0/−1
12.1.2013 15:10

K17a65r26e29l 61J57u38r35c72e55k69a 1765219731171

Za 4 roky 221tkm.

+3/0
12.1.2013 15:21

J74i72ř48í 36P85e34l73n89á97ř 6155663686839

U takového nájezdu bych předpokládal jen výměnu brzdových destiček a provozních kapalin.

0/−8
12.1.2013 15:31

K12a37r84e71l 56J36u29r47c27e72k71a 1955709511311

Evidentně nevíš o čem mluvíš.

+4/−1
12.1.2013 15:39

J80i89ř39í 57P53e43l80n69á23ř 6815473326429

Evidentně vím o čem mluvím. Naše služebáky najíždí kolem 80000 ročně a já se musím podepsat pod každou fakturu za servis. Jestli podvozek nevydrží najezdit za čtyři roky 250000, tak stojí za starou bačkoru...

+1/−9
12.1.2013 15:50

K74a28r24e93l 88J54u32r45c69e96k30a 1835539681571

Nesmysl.

+4/−2
12.1.2013 16:20

J98i76ř39í 25P81e51l18n17á75ř 6195243506319

Pro někoho kdo jezdí v lowendu to asi nesmysl bude. Klidně si dál nalhávej, že to je normální. ;-)

+2/−4
12.1.2013 18:49

K67a71r88e19l 13J85u71r98c58e76k17a 1255289851201

Porovnáváš jiné kategorie aut?

+1/−1
12.1.2013 22:02

J91i18ř73í 10P73e32l69n46á52ř 6315493906669

Ano, protože auta stejné kategorie jako je C5 moc neznám. Ale ty jsi napsal "je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem". Takže proč ne? :-P

0/−1
13.1.2013 8:53

P20a47v84e73l 14S11t77a97v17j21a79n66í96k 1580506100311

Má pravdu. Po 300 tisících a 10 letech jsem u auta teprve měnil spodní ramena na předku (stačily jen čepy, ale nejsou v prodeji), nebýt tankodromů, tak jsou furt originální. Tlumiče taky původní. Nechápu, co by se na autě mělo do 200 tisíc km a pěti let měnit. Pokud něco ano, tak je to auto na ho.no.

+1/−1
12.1.2013 21:31

K98a63r65e96l 24J66u44r24c76e98k96a 1345469861631

Předně bys měl specifikovat o jakém autě mluvíš? Každé auto to má jinak.  Druhak já mluvil obecně, řešil jsem také ramena.A pokud mi někdo napíše, že je divné, že při 200tkm řeším rozvody, tak o dané problematice ví kulové a pouze teoretizuje.

+3/−1
12.1.2013 22:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.