Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Léčba klidem letem na koberci. C5 je pohodář maskovaný za sportovce

Tohle auto vás okouzlí. Ale jinak, než to dnešní auta dělávají. Těžkopádnější auto dnes snad nenajdete. Citroënáři to znají, a proto ta auta kupují a milují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O97n36d14ř19e39j 76T78o87m89á66š37e72k 1272147921395

C5 stejně tak ostaní Citroëny, snad s vyjímkou těch užitkových, jsou auta buď pro zaryté fandy, excetriky nebo naopak pro ty, co málo jezdí a nemají peníze na jiné auto. C5 v článku je sice menší tragedie nez předchozí C5, která kromě toho že byla a je katastrofálně poruchá, byla navíc ještě hnusná. Její jediná výhoda byla do příchodu Superbi combi ve velikosti zavazadlového prostoru o combi verze, která svou skladností a objeme připomínala legendární Omegu Caravan. C5 je z pohledu běžného, konzervativního řidiče, který dokonce s autem i něco najezdí nepoužitelné auto. Hračičkové, co milují spoustu poruchových blbostí, nejlépe na volantu (mimochodem, volant s pevným středem, je skutečně hovadina a konstrukčí omyl, od kterého už naštěstí upustili), si C5 užijí. Ale jinak je to možná hezké (hodně individuální), ale nepraktické, poruchové auto. Náklady na provoz a servis poměrně vysoké. Pozitivum je, že C5 mívají najeto méně kilometrů, než konkurence (proč asi), cena je však poměrně vysoká. Mondeo 1.8 TDCi mi přijde jako po všech směrem vyjma subjektivního pocitu libí/nelíbí jako lepší koupě.

+1/−3
14.1.2013 10:19

M48i93c86h95a86l 52F13r75a83n11z 7283853121722

C5 mám a dovolím si nesouhlasit :)

+3/−1
14.1.2013 10:39

M82i68c57h46a54l 70K64r51č40á92l 6688798906102

Před čtyřmi lety jsem se rozhodoval právě mezi Mondeem a C5. Před tím jsem jezdil Lagunou. Mondeo jelo jako trakař i proti té Laguně, natož proti C5. Když jedu s C5 dál, tak musím zastavit pouze na toaletu. A to z ní vystoupím svěží jak jsem do ní sedl. Žádné protahování.

+3/0
14.1.2013 11:55


Foto

P85a79t84r36i81c69k 54B72l60a57h43o 3557325370349

Naprostej souhlas, ale to jsem uz popsal nize. Reci o tom, ze C5tky maji malo najete jsou zcela zcestne. Ja osobne za 4 roky mam nejakych 160.000 km a zadnou zavaznou poruchu sem nezaznamenal. Nicmene jednu vec musim vytknout: i po zcela novem faceliftu C5 vyrobce stale dodava ventilky s cidlem merenim tlaku v pneumatikach v hlinikove podobe. Staci 1 rok provozu a prez zimu Vam ventilek uhnije a ulomi se, Jiz sem 2x menil (cena 1ks cca 2.000,-) takze letos sem se uz na to vy***** a vymenil je za obycejne a informaci vypnul (lexia) v pocitaci. Tohleto fakt nevychytali. ;-)

0/0
14.2.2013 13:57

A37l58b91e84r26t 83K68á24m80e58n 9324738969631

Mám C5 II, r.v. 2005. Kolega Passat. Kým na C5 nemáme problém aj s cestami nad 1000 km, z Passata po 200 km vystupujeme dolámaní (máme už svoj vek a chrbtica nie je najmladšia). Bol som s ním okrem iného už tri krát na dovolenke v E (2.800 km tam, 2.800 km naspäť). Okrem toho, že mi cesta trva cca 28 hodín, žiadna enormná únava. Na Passate, Vectre, . . . .  či inom aute strednej triedy absolvovať vkuse takúto cestu si predstaviť nedokážem.

+4/0
14.1.2013 9:11
Foto

L93u37k17á60š 13K89o14b26e91r13a 3424283208

Volant s pevným středem je výborná věc. Zkuste si zvenout handsfree uprostřed ostré zatáčky...v C5 sáhnu tam, kde ten čudlík vždycky je. V Puntu, které mám na městské přibližování, musím ve stejné situaci vždycky na volantu hledat. A kovový dekor že vadí? Kecy. Zaprvé se tam milý redaktore volant držet nemá, a za druhé když už, tak ho za pár sekund ohřeju. Jsem z Liberce, občas nechám auto i v zimě veknu a nikdy mi ruce nemrzly. C5 je za svoji cenu nepřekonatelný kočár.

+3/−1
13.1.2013 13:31

J18i10ř13í 97P48e37l26n12á43ř 6755933746269

A že tu těch ostrých zatáček, co člověk projíždí tak dlouho, že toho druhého by to na drátě přestalo bavit a zavěsil je... ;-D Co na tom, že plácnout druhou rukou kterou stejně při jízdě skoro nepoužívám na ten největší čudl na středovém panelu je jednodušší, než to lovit na volantu. Nějak si tu hámotinu co nikdo jiný nepoužívá obhájit musíme... :-P

+1/−1
13.1.2013 13:39
Foto

L27u64k14á76š 59K94o57b19e65r30a 3354943288

A prosímtě která šunka má ovládání handsfree na středovém panelu?;-D

+1/−1
13.1.2013 14:14

J47i30ř21í 66P88e52l96n73á59ř 6245763606839

Existují i auta, která k handsfree přistupují úplně stejně jako k jakékoli jiné funkci interface, takže si představ, že můžeš přijmout hovor i několika způsoby a ne jen jedním tlačítkem na volantu. No a pak není nic jednoduššího, než třeba plácnout na to největší točítko co máš po ruce když ti pohodlně spočívá na loketní opěrce a hovor přijmeš taky. :-P

+2/−1
13.1.2013 14:58

J51a79n 76M13o29h88y94l89a 3768868506768

V C5 je těch tlačítek tolik, že není místo, kam nějaké dublovat;-D

0/0
13.1.2013 16:35

J36i26ř75í 58S76c57h15w68a22c18h 5406759807984

Hloupost. Tento volant s pevným středem je ergonomický nesmysl:

1. Ve správné pozici za deset dvě jsou dvě třetiny tlačítek mimo dosah!

2. Pokud bude někdo řídit ve špatné poloze třičtvrtě na tři aby na ty tlačítka dosáhl, tak při jakémkoliv natočení volantu je po paměti nenahmatá! Jelikož ta tlačítka jsou oproti poloze ruky pokaždé někde jinde!

+1/−1
13.1.2013 20:26

M45i16c36h72a17l 44F98r56a63n57z 7833713821732

za deset dvě už dávno není ta správná pozice. To bývalo u starších aut, nyní to už tak neplatí

a vy s tím máte zkušenost? Já ano a nemám problém kdykoliv cokoliv nahmátnout

0/0
14.1.2013 10:42

J71i19ř44í 14S98c84h97w76a87c93h 5526469207644

1. Ha, tak to by mě opravdu zajímalo, jaká je správná "směroplatná" pozice rukou na volantu u dnešních aut

2. nemusím mít žádnou zkušenost, je mi zcela jasné od pohledu, že např. při otočeném volantu o cca 80-90 stupňů jedna ruka nedosáhne na horní tlačítka a druhá na ty spodní.... Rv

0/0
14.1.2013 11:00

P93a88v23e24l 89O34d50r44a49z78i59l 6144369687220

No jestli se potřebujete držet volantu oběma rukama, tak to asi chce poštelovac sicnu.

0/0
14.1.2013 15:27

M11i91c85h31a93l 49K98r94č71á80l 6248528686282

Až na novou spojku v cca 25 000 km, dvakrát prasklý úchyt zadního krytu předního sedadla a žárovku pro denní svícení za 1 800 Kč Je po čtyřech letech jako nové.

+1/−1
13.1.2013 12:58

J42i29ř70í 33S44c61h73w43a69c80h 5576329367684

Hmm vidím, že se spojkami má C5 jakýsi problém. Kamarád má služební C5 a spojka mu také nepřežila 45000 km. A ještě jakýsi čep. či kloub na přední nápravě (2.0 diesel).

0/0
13.1.2013 20:31

J64i53ř93í 58P39e63l85n11á66ř 6245263246949

To není "jakýsi problém". Tady jsem se dozvěděl, že je to zkrátka normální, stejně jako u jakéhokoli jiného auta... ;-)

0/−3
13.1.2013 21:33

J92a51n 42K75r81a81l 4253177595870

Ja som kupil od znameho, ktory sa stavil so svojimi zamestnancami vecer v krcme, ze rano vymeni svoju C3 za novu C5, a potom zistil, ze sam je prilis maly a citi sa v nom neisto, ponukol mi ho zo zlavou 4000 EUR...No nekup to. Sice manual a 1,6 HDI Tourer, ale krasne vozenie a dizajn stale skvely. Aspon pre mna. Okrem toho, ze si tam naozaj neodlozim nic, bevidim ziadnu podstatnu chybu

+3/−1
12.1.2013 21:19

M31i11c77h34a61l 71K97r89č87á22l 6608988166622

Hlavně vám tam chybí ta nejpodstatnější věc a to je správné odpružení.

+1/−1
13.1.2013 12:47

O27n10d27ř67e80j 93H17a71v36r84á17n33e50k 6930817587546

jezdil sem se starší verzí měsíc v Turecku, a je to kočár. Jako doma v křesílku, nádherný pocit....R^!!

+3/0
12.1.2013 19:35
Foto

T87o38m71á82š 21H77e89r71c26e97g 3350199540490

C5ku vlastním rok a půl a podvozek je fakt super. Nerozumím těm kecům o klíčku, já ten svůj tahám v kapse rok a půl, pořád si s ním hraju a je jako nový. Stejně tak na pochopení 10 tlačítek na volantu (se srozumitelnými ikonkami) stačí 5 minut a to, že se středový panel volantu netočí, na to si taky každý rychle zvykne (je to praktické, protože při zatáčení se vám tlačítka nikam nehýbou, což ocením třeba v dlouhé táhlé zatáčce při přijímání hovoru).

Souhlasím s tím, že úložných prostor je málo, není kam dát kelímek (jen do středové schránky, ale odtud se při řízení špatně vyndává) ani flašku pití.

Mám 2l diesel v automatu a dlouhodobá spotřeba je u mě 7,3l/100, a to to vůbec nešetřím. Na delších cestách (třeba do Itálie) byla spotřeba trochu nad 6l.

Jinak musím kromě podvozku ještě pochválit automatickou převodovku, ze všech aut, co jsem zkoušel, je v C5 nejlepší, řadí stejně, jako bych řadil s manuálem.

Až na nedostatek úložných prostor je to skvělé auto, neměl jsem s ním jediný problém. Rozhodně bych se vykašlal na předsudky, že francouzská auta jsou nekvalitní, to možná platilo u starších modelů.

+14/−1
12.1.2013 11:59

J48i15ř23í 14P89e59l74n92á26ř 6375303146189

Z pohledu člověka který je zvyklý na pneumatické podvozky Audi nebo BMW, je jízda s C5 celkem horor. Víc jak 160 se mi s tím zkrátka jet nechtělo. Houpe se to jako loď na moři, chová se to odtažitě, ale proti podobně laděnému podvozku starého Jaguaru JXR se to chová s mnohem menší jistotou a ostré rázy jsou víc cítit. Přišlo mi to, jako řídit krávu na ocelových nohách. Převodovka - nic moc. U auta velikosti C5 a výkonu skoro 180 kW bych čekal zrychlení rozhodně lepší než skoro 8 vteřin... Spotřeba 7,3/100? Za to jezdilo naše dnes už skoro deset let staré BMW 730D. U dvoulitru bych čekal spotřebu mnohem menší. Jinak nic proti, pokud jsi spokojen, budiž ti to přáno. Ber to jen jako pohled z jiného úhlu. Je mi jasné, že za ty peníze se asi nic lepšího postavit nedá...

+4/−9
12.1.2013 13:18
Foto

T38o66m75á44š 63H39e27r22c88e95g 3960819390800

Jasně že ve srovnání s auty nad milion není C5 žádná výhra. Ale oproti Superbu, Passatu nebo autům ze srovnatelných tříd to byla pro mě jasná volba.

Co do spotřeby, záleží taky, jestli člověk jezdí spíš dálkové cesty, nebo hopsá po městě.

+10/−1
12.1.2013 14:14
Foto

P64a67t18r97i41c48k 42B19l48a70h58o 3617725340939

C5tka proste neni pro kazdeho. Je to velice elegantni auto jak zvenci tak vevnitr. Je to auto, ke kteremu si clovek vybuduje vztah a stane se "clenem" rodiny oproti Skodovce, kterych jezdil nespocet a jste jenom jeden z mnoha. Skodarnu sem nechtel, protoze je to auto bez emoci a jen prostredek k presunu z bodu A do bodu B. Pokud chce nekdo zavodnicku tak urcite at voli radji BMW 530 M packet v pripade, ze na to ma. Po 200km jizdy po D1 sem byl vzdycky vhodny kandidat na to cuktrovat buchty v zavodni jidelne :-)

+8/−1
12.1.2013 14:50

J21i43ř61í 17P69e61l15n49á62ř 6715783366369

Soráč, ale to jsou fakt hrozný žvásty. Prý vybuduje vztah... Proti ostatním autům se tahle škatule zase tolik neliší a doufám že ani ty s ní po večerech nesouložíš... :-P M packet si koupí jen pako, co na opravdové M nemá. Navíc je tu mezi 530 a M5 plno jiných možností, které zaručí jak komfort, tak parádní svezení...

+2/−14
12.1.2013 15:07

P59a19v26e31l 60O77d19r34a18z39i88l 6644759287270

Jo, sedmička. V pětce je sakra málo místa...

0/0
14.1.2013 15:30

J15i85ř11í 66P92e27l76n61á44ř 6745693296599

Předpokládal jsem, že někdo kdo provozuje auto střední třídy jezdí delší trasy. Po městě je to samozřejmě jiná...

+2/0
12.1.2013 15:08

P28a55v36e61l 22O15d59r39a53z37i11l 6934249697130

Na to jste přišel přesně jak? Po městě se autem střední třídy jezdit nesmí? ;-D

0/0
14.1.2013 15:35

M14i72c51h92a42l 86K44r76č69á22l 6428198816562

Odpružením a tím pohodou při dlouhé jízdě se mu nevyrovnají ani auta nad milion. Lepší je snad jen MB s pneumatickým pérováním.

+1/−2
13.1.2013 12:50
Foto

P80a56t90r58i59c16k 62B13l36a52h69o 3677865600589

Snad bych jenom doplnil, ze verze s GPS vestavenou navigaci jsou vyhozeny penize. Jinak naprosto bez vyhrad. U me osobne pri 2.0 HDI Hydraktiv III+ mam prumernou spotrebu na 10.000 km - 6.6 litru/100 lze se bez vetsich problemu pri usporne jizde dostat na 5 litru na 100 viz. Testovaci jizda z Brna do Trebice v ekonomickem modu. viz. https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/737002_393617874065938_1856920418_o.jpg Ovsem s kvalitnim palivem. Jezdil sem na Verva 100 od benziny ale presel sem na Agip Diesel tech a usporu mam citelnou o 1 litr na 100. :-)

+6/−1
12.1.2013 13:42

M10i71c77h57a73l 57K71r33č75á85l 6718828776652

Ten kelímek ze středové schránky zkus vyndávat levou rukou. Pravou nech na volantu. Trochu cviku a půjde to.

0/0
13.1.2013 12:44
Foto

P49a78t95r76i82c71k 79B19l45a64h63o 3497115450989

Docela dobře napsaný článek a můžu jenom souhlasit. Max. pohodlí. Je fakt, že nerovnosti na silnici to zvládá bravurně. Btw. koupil sem jej téměř nové od ředitelství silnic a dálnic ČR. Mno bodejď bysme neměli ty naše silnice v pořádku. :-)

+9/0
12.1.2013 8:30

J33a73n 10N83o28v68á49k 3645613176979

a tak dal bych si říct.. :-)

+12/0
12.1.2013 6:36

P19e33t25r 72Z86d32e83n46ě86k 2724739904

Leda tak zadarmo.

+1/−22
12.1.2013 7:49

M13i87r77o89s36l22a92v 33D56i35o33p52a21n 2716979598962

Myslím že po víkendovém testování, by jste změnil názor.

+10/−1
12.1.2013 7:55
Foto

V98l24a43d68a 83V62a56n93e71k 9763406654648

A po pár měsících litoval ! Citroen už nikdy,francouzská auta jsou nekvalitni,nejlépe  je to vidět na cenách ojetin  :-PRv

+1/−16
12.1.2013 11:08

K58a36r58e82l 95J94u49r77c23e51k67a 1835519821981

To jsou jen řečičky bez argumentů. C5 mám čtvrtým rokem a co se závad či oprav týče, je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem. Ono je také dobré vědět, co kdy a kde vyměnit a pokud se to dodržuje šlape auto jak hodinky.

+10/0
12.1.2013 12:49

J72i60ř25í 33P34e48l86n57á39ř 6315293356309

Co jsou na čtyřletém autě opravy srovnatelné s jakýmkoli jiným autem?

0/−5
12.1.2013 13:21

K95a63r45e61l 67J91u76r96c92e37k74a 1135199281851

Měnit správně olej a spotřební součástky, rozvody, prvky nápravy a podobně. Vše má svůj časový cyklus. Ale chce to někoho, kdo má tato auta zmáknutá (a ostatně to platí o všech autech). Jezdím to servisovat k členovi klubu C5, který ví co a jak a umí říct, kdy co vyměnit, případně upozorní a podobně. Co se nákladů týče je to jako jakékoli jiné auto. Staráš se o něj, bude to v pohodě. Kašleš na něj, za 3-4 roky z něj bude vergl.

+4/0
12.1.2013 14:36

J72i75ř84í 42P78e57l31n21á61ř 6165403256709

A kolik na tom za rok najedeš, že řešíš rozvody a prvky nápravy?

0/−1
12.1.2013 15:10

K77a28r61e76l 69J29u81r58c16e16k25a 1585159121781

Za 4 roky 221tkm.

+3/0
12.1.2013 15:21

J33i49ř30í 25P30e10l84n63á45ř 6855563726739

U takového nájezdu bych předpokládal jen výměnu brzdových destiček a provozních kapalin.

0/−8
12.1.2013 15:31

K52a82r54e36l 76J16u28r74c75e97k42a 1895459371661

Evidentně nevíš o čem mluvíš.

+4/−1
12.1.2013 15:39

J69i69ř83í 72P54e51l87n21á85ř 6255933696929

Evidentně vím o čem mluvím. Naše služebáky najíždí kolem 80000 ročně a já se musím podepsat pod každou fakturu za servis. Jestli podvozek nevydrží najezdit za čtyři roky 250000, tak stojí za starou bačkoru...

+1/−9
12.1.2013 15:50

K63a25r90e23l 55J17u15r32c60e87k81a 1985829141561

Nesmysl.

+4/−2
12.1.2013 16:20

J51i87ř35í 83P72e27l93n75á11ř 6825273326649

Pro někoho kdo jezdí v lowendu to asi nesmysl bude. Klidně si dál nalhávej, že to je normální. ;-)

+2/−4
12.1.2013 18:49

K71a68r21e81l 45J34u20r60c17e29k43a 1385319441181

Porovnáváš jiné kategorie aut?

+1/−1
12.1.2013 22:02

J80i11ř73í 71P47e40l69n97á89ř 6195953746699

Ano, protože auta stejné kategorie jako je C5 moc neznám. Ale ty jsi napsal "je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem". Takže proč ne? :-P

0/−1
13.1.2013 8:53

P48a88v39e37l 84S50t59a90v76j98a62n57í92k 1940436670901

Má pravdu. Po 300 tisících a 10 letech jsem u auta teprve měnil spodní ramena na předku (stačily jen čepy, ale nejsou v prodeji), nebýt tankodromů, tak jsou furt originální. Tlumiče taky původní. Nechápu, co by se na autě mělo do 200 tisíc km a pěti let měnit. Pokud něco ano, tak je to auto na ho.no.

+1/−1
12.1.2013 21:31

K55a51r82e84l 94J98u19r55c83e33k11a 1705319711481

Předně bys měl specifikovat o jakém autě mluvíš? Každé auto to má jinak.  Druhak já mluvil obecně, řešil jsem také ramena.A pokud mi někdo napíše, že je divné, že při 200tkm řeším rozvody, tak o dané problematice ví kulové a pouze teoretizuje.

+3/−1
12.1.2013 22:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.