Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Léčba klidem letem na koberci. C5 je pohodář maskovaný za sportovce

Tohle auto vás okouzlí. Ale jinak, než to dnešní auta dělávají. Těžkopádnější auto dnes snad nenajdete. Citroënáři to znají, a proto ta auta kupují a milují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O63n95d42ř20e54j 53T42o40m53á42š23e86k 1222617341975

C5 stejně tak ostaní Citroëny, snad s vyjímkou těch užitkových, jsou auta buď pro zaryté fandy, excetriky nebo naopak pro ty, co málo jezdí a nemají peníze na jiné auto. C5 v článku je sice menší tragedie nez předchozí C5, která kromě toho že byla a je katastrofálně poruchá, byla navíc ještě hnusná. Její jediná výhoda byla do příchodu Superbi combi ve velikosti zavazadlového prostoru o combi verze, která svou skladností a objeme připomínala legendární Omegu Caravan. C5 je z pohledu běžného, konzervativního řidiče, který dokonce s autem i něco najezdí nepoužitelné auto. Hračičkové, co milují spoustu poruchových blbostí, nejlépe na volantu (mimochodem, volant s pevným středem, je skutečně hovadina a konstrukčí omyl, od kterého už naštěstí upustili), si C5 užijí. Ale jinak je to možná hezké (hodně individuální), ale nepraktické, poruchové auto. Náklady na provoz a servis poměrně vysoké. Pozitivum je, že C5 mívají najeto méně kilometrů, než konkurence (proč asi), cena je však poměrně vysoká. Mondeo 1.8 TDCi mi přijde jako po všech směrem vyjma subjektivního pocitu libí/nelíbí jako lepší koupě.

+1/−3
14.1.2013 10:19

M83i20c75h50a16l 77F86r95a82n27z 7703463761382

C5 mám a dovolím si nesouhlasit :)

+3/−1
14.1.2013 10:39

M40i46c84h30a40l 58K36r25č98á50l 6658968946322

Před čtyřmi lety jsem se rozhodoval právě mezi Mondeem a C5. Před tím jsem jezdil Lagunou. Mondeo jelo jako trakař i proti té Laguně, natož proti C5. Když jedu s C5 dál, tak musím zastavit pouze na toaletu. A to z ní vystoupím svěží jak jsem do ní sedl. Žádné protahování.

+3/0
14.1.2013 11:55
Foto

P46a77t84r24i37c57k 98B26l48a29h29o 3847195450379

Naprostej souhlas, ale to jsem uz popsal nize. Reci o tom, ze C5tky maji malo najete jsou zcela zcestne. Ja osobne za 4 roky mam nejakych 160.000 km a zadnou zavaznou poruchu sem nezaznamenal. Nicmene jednu vec musim vytknout: i po zcela novem faceliftu C5 vyrobce stale dodava ventilky s cidlem merenim tlaku v pneumatikach v hlinikove podobe. Staci 1 rok provozu a prez zimu Vam ventilek uhnije a ulomi se, Jiz sem 2x menil (cena 1ks cca 2.000,-) takze letos sem se uz na to vy***** a vymenil je za obycejne a informaci vypnul (lexia) v pocitaci. Tohleto fakt nevychytali. ;-)

0/0
14.2.2013 13:57

A37l81b95e62r24t 11K76á12m91e31n 9754708689201

Mám C5 II, r.v. 2005. Kolega Passat. Kým na C5 nemáme problém aj s cestami nad 1000 km, z Passata po 200 km vystupujeme dolámaní (máme už svoj vek a chrbtica nie je najmladšia). Bol som s ním okrem iného už tri krát na dovolenke v E (2.800 km tam, 2.800 km naspäť). Okrem toho, že mi cesta trva cca 28 hodín, žiadna enormná únava. Na Passate, Vectre, . . . .  či inom aute strednej triedy absolvovať vkuse takúto cestu si predstaviť nedokážem.

+4/0
14.1.2013 9:11
Foto

L35u84k19á82š 63K58o15b41e55r18a 3294383248

Volant s pevným středem je výborná věc. Zkuste si zvenout handsfree uprostřed ostré zatáčky...v C5 sáhnu tam, kde ten čudlík vždycky je. V Puntu, které mám na městské přibližování, musím ve stejné situaci vždycky na volantu hledat. A kovový dekor že vadí? Kecy. Zaprvé se tam milý redaktore volant držet nemá, a za druhé když už, tak ho za pár sekund ohřeju. Jsem z Liberce, občas nechám auto i v zimě veknu a nikdy mi ruce nemrzly. C5 je za svoji cenu nepřekonatelný kočár.

+3/−1
13.1.2013 13:31

J97i64ř11í 54P48e89l86n71á67ř 6695433796309

A že tu těch ostrých zatáček, co člověk projíždí tak dlouho, že toho druhého by to na drátě přestalo bavit a zavěsil je... ;-D Co na tom, že plácnout druhou rukou kterou stejně při jízdě skoro nepoužívám na ten největší čudl na středovém panelu je jednodušší, než to lovit na volantu. Nějak si tu hámotinu co nikdo jiný nepoužívá obhájit musíme... :-P

+1/−1
13.1.2013 13:39
Foto

L69u74k92á92š 60K85o40b15e22r44a 3194123548

A prosímtě která šunka má ovládání handsfree na středovém panelu?;-D

+1/−1
13.1.2013 14:14

J85i32ř94í 36P86e43l85n86á78ř 6475903756369

Existují i auta, která k handsfree přistupují úplně stejně jako k jakékoli jiné funkci interface, takže si představ, že můžeš přijmout hovor i několika způsoby a ne jen jedním tlačítkem na volantu. No a pak není nic jednoduššího, než třeba plácnout na to největší točítko co máš po ruce když ti pohodlně spočívá na loketní opěrce a hovor přijmeš taky. :-P

+2/−1
13.1.2013 14:58

J80a80n 48M67o24h74y12l42a 3888398486618

V C5 je těch tlačítek tolik, že není místo, kam nějaké dublovat;-D

0/0
13.1.2013 16:35

J56i42ř96í 19S84c29h90w52a92c13h 5636759417824

Hloupost. Tento volant s pevným středem je ergonomický nesmysl:

1. Ve správné pozici za deset dvě jsou dvě třetiny tlačítek mimo dosah!

2. Pokud bude někdo řídit ve špatné poloze třičtvrtě na tři aby na ty tlačítka dosáhl, tak při jakémkoliv natočení volantu je po paměti nenahmatá! Jelikož ta tlačítka jsou oproti poloze ruky pokaždé někde jinde!

+1/−1
13.1.2013 20:26

M93i43c89h37a11l 27F34r15a59n65z 7533293431102

za deset dvě už dávno není ta správná pozice. To bývalo u starších aut, nyní to už tak neplatí

a vy s tím máte zkušenost? Já ano a nemám problém kdykoliv cokoliv nahmátnout

0/0
14.1.2013 10:42

J22i96ř92í 56S73c39h10w87a76c92h 5276989327424

1. Ha, tak to by mě opravdu zajímalo, jaká je správná "směroplatná" pozice rukou na volantu u dnešních aut

2. nemusím mít žádnou zkušenost, je mi zcela jasné od pohledu, že např. při otočeném volantu o cca 80-90 stupňů jedna ruka nedosáhne na horní tlačítka a druhá na ty spodní.... Rv

0/0
14.1.2013 11:00

P76a26v71e36l 41O74d17r98a97z11i46l 6444329377470

No jestli se potřebujete držet volantu oběma rukama, tak to asi chce poštelovac sicnu.

0/0
14.1.2013 15:27

M52i40c98h56a52l 80K16r70č29á66l 6528988166662

Až na novou spojku v cca 25 000 km, dvakrát prasklý úchyt zadního krytu předního sedadla a žárovku pro denní svícení za 1 800 Kč Je po čtyřech letech jako nové.

+1/−1
13.1.2013 12:58

J96i20ř11í 93S90c38h42w93a27c87h 5686919237974

Hmm vidím, že se spojkami má C5 jakýsi problém. Kamarád má služební C5 a spojka mu také nepřežila 45000 km. A ještě jakýsi čep. či kloub na přední nápravě (2.0 diesel).

0/0
13.1.2013 20:31

J90i19ř39í 16P72e49l33n61á27ř 6525793606699

To není "jakýsi problém". Tady jsem se dozvěděl, že je to zkrátka normální, stejně jako u jakéhokoli jiného auta... ;-)

0/−3
13.1.2013 21:33

J55a51n 68K88r74a11l 4413117905450

Ja som kupil od znameho, ktory sa stavil so svojimi zamestnancami vecer v krcme, ze rano vymeni svoju C3 za novu C5, a potom zistil, ze sam je prilis maly a citi sa v nom neisto, ponukol mi ho zo zlavou 4000 EUR...No nekup to. Sice manual a 1,6 HDI Tourer, ale krasne vozenie a dizajn stale skvely. Aspon pre mna. Okrem toho, ze si tam naozaj neodlozim nic, bevidim ziadnu podstatnu chybu

+3/−1
12.1.2013 21:19

M49i41c97h15a58l 23K21r87č59á67l 6188788206372

Hlavně vám tam chybí ta nejpodstatnější věc a to je správné odpružení.

+1/−1
13.1.2013 12:47

O46n36d65ř42e44j 91H58a23v39r67á85n51e57k 6980927907806

jezdil sem se starší verzí měsíc v Turecku, a je to kočár. Jako doma v křesílku, nádherný pocit....R^!!

+3/0
12.1.2013 19:35
Foto

T95o10m73á88š 73H74e44r74c48e16g 3630309920600

C5ku vlastním rok a půl a podvozek je fakt super. Nerozumím těm kecům o klíčku, já ten svůj tahám v kapse rok a půl, pořád si s ním hraju a je jako nový. Stejně tak na pochopení 10 tlačítek na volantu (se srozumitelnými ikonkami) stačí 5 minut a to, že se středový panel volantu netočí, na to si taky každý rychle zvykne (je to praktické, protože při zatáčení se vám tlačítka nikam nehýbou, což ocením třeba v dlouhé táhlé zatáčce při přijímání hovoru).

Souhlasím s tím, že úložných prostor je málo, není kam dát kelímek (jen do středové schránky, ale odtud se při řízení špatně vyndává) ani flašku pití.

Mám 2l diesel v automatu a dlouhodobá spotřeba je u mě 7,3l/100, a to to vůbec nešetřím. Na delších cestách (třeba do Itálie) byla spotřeba trochu nad 6l.

Jinak musím kromě podvozku ještě pochválit automatickou převodovku, ze všech aut, co jsem zkoušel, je v C5 nejlepší, řadí stejně, jako bych řadil s manuálem.

Až na nedostatek úložných prostor je to skvělé auto, neměl jsem s ním jediný problém. Rozhodně bych se vykašlal na předsudky, že francouzská auta jsou nekvalitní, to možná platilo u starších modelů.

+14/−1
12.1.2013 11:59

J75i41ř41í 52P48e44l98n65á97ř 6855363126399

Z pohledu člověka který je zvyklý na pneumatické podvozky Audi nebo BMW, je jízda s C5 celkem horor. Víc jak 160 se mi s tím zkrátka jet nechtělo. Houpe se to jako loď na moři, chová se to odtažitě, ale proti podobně laděnému podvozku starého Jaguaru JXR se to chová s mnohem menší jistotou a ostré rázy jsou víc cítit. Přišlo mi to, jako řídit krávu na ocelových nohách. Převodovka - nic moc. U auta velikosti C5 a výkonu skoro 180 kW bych čekal zrychlení rozhodně lepší než skoro 8 vteřin... Spotřeba 7,3/100? Za to jezdilo naše dnes už skoro deset let staré BMW 730D. U dvoulitru bych čekal spotřebu mnohem menší. Jinak nic proti, pokud jsi spokojen, budiž ti to přáno. Ber to jen jako pohled z jiného úhlu. Je mi jasné, že za ty peníze se asi nic lepšího postavit nedá...

+4/−9
12.1.2013 13:18
Foto

T28o16m64á22š 93H67e86r22c77e46g 3480719600310

Jasně že ve srovnání s auty nad milion není C5 žádná výhra. Ale oproti Superbu, Passatu nebo autům ze srovnatelných tříd to byla pro mě jasná volba.

Co do spotřeby, záleží taky, jestli člověk jezdí spíš dálkové cesty, nebo hopsá po městě.

+10/−1
12.1.2013 14:14
Foto

P67a95t84r94i91c46k 17B19l20a26h56o 3537565810399

C5tka proste neni pro kazdeho. Je to velice elegantni auto jak zvenci tak vevnitr. Je to auto, ke kteremu si clovek vybuduje vztah a stane se "clenem" rodiny oproti Skodovce, kterych jezdil nespocet a jste jenom jeden z mnoha. Skodarnu sem nechtel, protoze je to auto bez emoci a jen prostredek k presunu z bodu A do bodu B. Pokud chce nekdo zavodnicku tak urcite at voli radji BMW 530 M packet v pripade, ze na to ma. Po 200km jizdy po D1 sem byl vzdycky vhodny kandidat na to cuktrovat buchty v zavodni jidelne :-)

+8/−1
12.1.2013 14:50

J12i86ř62í 71P44e25l67n82á93ř 6685623156489

Soráč, ale to jsou fakt hrozný žvásty. Prý vybuduje vztah... Proti ostatním autům se tahle škatule zase tolik neliší a doufám že ani ty s ní po večerech nesouložíš... :-P M packet si koupí jen pako, co na opravdové M nemá. Navíc je tu mezi 530 a M5 plno jiných možností, které zaručí jak komfort, tak parádní svezení...

+2/−14
12.1.2013 15:07

P97a93v91e79l 86O23d40r68a22z90i43l 6654329187940

Jo, sedmička. V pětce je sakra málo místa...

0/0
14.1.2013 15:30

J48i64ř50í 21P15e81l75n58á85ř 6985263156989

Předpokládal jsem, že někdo kdo provozuje auto střední třídy jezdí delší trasy. Po městě je to samozřejmě jiná...

+2/0
12.1.2013 15:08

P23a90v35e39l 40O67d21r26a34z75i66l 6424509707880

Na to jste přišel přesně jak? Po městě se autem střední třídy jezdit nesmí? ;-D

0/0
14.1.2013 15:35

M95i28c16h21a17l 71K44r38č28á51l 6108668326442

Odpružením a tím pohodou při dlouhé jízdě se mu nevyrovnají ani auta nad milion. Lepší je snad jen MB s pneumatickým pérováním.

+1/−2
13.1.2013 12:50
Foto

P16a80t70r17i41c55k 31B64l13a34h63o 3967785240889

Snad bych jenom doplnil, ze verze s GPS vestavenou navigaci jsou vyhozeny penize. Jinak naprosto bez vyhrad. U me osobne pri 2.0 HDI Hydraktiv III+ mam prumernou spotrebu na 10.000 km - 6.6 litru/100 lze se bez vetsich problemu pri usporne jizde dostat na 5 litru na 100 viz. Testovaci jizda z Brna do Trebice v ekonomickem modu. viz. https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/737002_393617874065938_1856920418_o.jpg Ovsem s kvalitnim palivem. Jezdil sem na Verva 100 od benziny ale presel sem na Agip Diesel tech a usporu mam citelnou o 1 litr na 100. :-)

+6/−1
12.1.2013 13:42

M83i77c64h21a85l 61K66r91č14á97l 6368788616172

Ten kelímek ze středové schránky zkus vyndávat levou rukou. Pravou nech na volantu. Trochu cviku a půjde to.

0/0
13.1.2013 12:44
Foto

P87a40t11r88i80c28k 93B94l34a18h24o 3677415250819

Docela dobře napsaný článek a můžu jenom souhlasit. Max. pohodlí. Je fakt, že nerovnosti na silnici to zvládá bravurně. Btw. koupil sem jej téměř nové od ředitelství silnic a dálnic ČR. Mno bodejď bysme neměli ty naše silnice v pořádku. :-)

+9/0
12.1.2013 8:30

J56a19n 91N29o49v44á72k 3445553456819

a tak dal bych si říct.. :-)

+12/0
12.1.2013 6:36

P48e87t65r 19Z14d76e69n57ě25k 2924629174

Leda tak zadarmo.

+1/−22
12.1.2013 7:49

M97i95r93o87s53l55a95v 28D30i51o20p56a87n 2436589218712

Myslím že po víkendovém testování, by jste změnil názor.

+10/−1
12.1.2013 7:55
Foto

V25l94a54d52a 97V78a16n39e25k 9133476964828

A po pár měsících litoval ! Citroen už nikdy,francouzská auta jsou nekvalitni,nejlépe  je to vidět na cenách ojetin  :-PRv

+1/−16
12.1.2013 11:08

K10a87r93e12l 93J33u55r56c29e88k58a 1275619951761

To jsou jen řečičky bez argumentů. C5 mám čtvrtým rokem a co se závad či oprav týče, je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem. Ono je také dobré vědět, co kdy a kde vyměnit a pokud se to dodržuje šlape auto jak hodinky.

+10/0
12.1.2013 12:49

J18i30ř69í 27P57e84l98n96á18ř 6635103266869

Co jsou na čtyřletém autě opravy srovnatelné s jakýmkoli jiným autem?

0/−5
12.1.2013 13:21

K57a38r51e58l 30J46u51r31c62e85k49a 1345659251951

Měnit správně olej a spotřební součástky, rozvody, prvky nápravy a podobně. Vše má svůj časový cyklus. Ale chce to někoho, kdo má tato auta zmáknutá (a ostatně to platí o všech autech). Jezdím to servisovat k členovi klubu C5, který ví co a jak a umí říct, kdy co vyměnit, případně upozorní a podobně. Co se nákladů týče je to jako jakékoli jiné auto. Staráš se o něj, bude to v pohodě. Kašleš na něj, za 3-4 roky z něj bude vergl.

+4/0
12.1.2013 14:36

J16i94ř35í 46P81e38l31n93á43ř 6295493976109

A kolik na tom za rok najedeš, že řešíš rozvody a prvky nápravy?

0/−1
12.1.2013 15:10

K89a84r47e92l 17J67u98r89c46e10k95a 1245549551541

Za 4 roky 221tkm.

+3/0
12.1.2013 15:21

J44i29ř92í 90P69e13l90n22á38ř 6625433586369

U takového nájezdu bych předpokládal jen výměnu brzdových destiček a provozních kapalin.

0/−8
12.1.2013 15:31

K43a18r39e80l 48J51u40r77c47e55k27a 1975269151691

Evidentně nevíš o čem mluvíš.

+4/−1
12.1.2013 15:39

J94i39ř32í 37P82e75l58n23á36ř 6575373956989

Evidentně vím o čem mluvím. Naše služebáky najíždí kolem 80000 ročně a já se musím podepsat pod každou fakturu za servis. Jestli podvozek nevydrží najezdit za čtyři roky 250000, tak stojí za starou bačkoru...

+1/−9
12.1.2013 15:50

K72a19r40e72l 18J71u56r37c69e24k74a 1135249761951

Nesmysl.

+4/−2
12.1.2013 16:20

J73i74ř91í 53P97e30l26n97á40ř 6165753596849

Pro někoho kdo jezdí v lowendu to asi nesmysl bude. Klidně si dál nalhávej, že to je normální. ;-)

+2/−4
12.1.2013 18:49

K94a13r32e21l 54J41u14r38c25e54k89a 1535589411351

Porovnáváš jiné kategorie aut?

+1/−1
12.1.2013 22:02

J24i56ř34í 68P98e61l49n60á65ř 6835973786559

Ano, protože auta stejné kategorie jako je C5 moc neznám. Ale ty jsi napsal "je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem". Takže proč ne? :-P

0/−1
13.1.2013 8:53

P20a98v66e42l 22S70t42a66v91j63a57n81í72k 1660576300121

Má pravdu. Po 300 tisících a 10 letech jsem u auta teprve měnil spodní ramena na předku (stačily jen čepy, ale nejsou v prodeji), nebýt tankodromů, tak jsou furt originální. Tlumiče taky původní. Nechápu, co by se na autě mělo do 200 tisíc km a pěti let měnit. Pokud něco ano, tak je to auto na ho.no.

+1/−1
12.1.2013 21:31

K10a49r88e90l 83J83u81r16c60e32k54a 1515669361551

Předně bys měl specifikovat o jakém autě mluvíš? Každé auto to má jinak.  Druhak já mluvil obecně, řešil jsem také ramena.A pokud mi někdo napíše, že je divné, že při 200tkm řeším rozvody, tak o dané problematice ví kulové a pouze teoretizuje.

+3/−1
12.1.2013 22:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.