Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O nové octavie je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavia, než tomu bylo před zahájením prodeje rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři už konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání nenaplnil, zjistila v anketě ČTK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o93m63á79š 31H51r97u26b13ý 4183720301466

Tak mi to nedalo a podival jsem se do ceníku OIII a ještě teď si utírám slzy. Mám od září Civica 1.8 Sport, což odpovídá (cena, výkon motoru, +-výbava) OIII 1.4TSI Ambition se spoustou příplatkové výbavy. V základní ceně výbavy Sport mám třeba 18" kola, couvací kameru, boční airbagy vzadu, mlhovky vpředu, světelný senzor - který přepíná světla z LED na normální a zpět, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, LED světla vzadu, loketní opěrku se dvěma držáky na pití vzadu, ECO mód (kompletně přenastaví řídící jednotku, převodovku, tempomat, klimatizaci), sklopná zrcátka a stahování všech okýnek na dálkovém ovládání, asistent rozjezdu do kopce, sedačky Magic Seats, 5ti letá záruka, metalíza, start-stop system, 6 reproduktorů, kožený multifunkční volant a hlavici řadící páky, hliníkové pedály, elektrická okna vzadu. Co nemám je odskakovací kapota a vyhřívané sedačky s bederními opěrkami. Vzhled je individuální veličina, ale uznávám, že Octavia vypadá skvěle, Civic je zas více airodynamický a individuální (což preferuji, nechci, aby soused jezdil tim co já). Když jsem si to všechno našel v ceníku, tak jsem nestačil valit očka. Je pravda, že bez spousty věcí se člověk obejde, třeba LED světla vzadu a podobný pitomosti, ale nechat si připlácet za tempomat, dvouzonovou klimatizaci, velká kola, metalízu, rozjezd do kopce (ne že bych to potřeboval, stejně jako tempomat, dual klimu, dešťový senzor, atd. ale jsou to pomocníci) - to je dnes celkem standart v prostředních stupních výbavy. Čekal jsem teda více prvků u jednotlivých paketů "Plus", více paketů, levnější holá auta s motorem, nebo alespoň levnější individuální prvky výbavy. Skoro všechny ty reklamní taháky jsou za nemalý příplatek (třeba balíček Traveller Assistant). Takže mi tu vyplynulo, že levně koupíte jen krásný základ bez moderní techniky, nebo s kompromisy a já se ptám z čeho jsou tak všichni nadšení? Za peníze vybavené OIII koupíte větší luxusnější auto s lepšim motorem. Trhák.

+2/0
16.1.2013 13:15

M37a96r97t29i95n 67K61u46b27á75t 2107615131171

az na ten start stop system je to moc pekny ale to se snad da vypnout :)

0/0
17.1.2013 0:14

T70o86m51á37š 31H52r31u57b93ý 4123600231666

start-stop (v Hondě Auto-Stop) systém se dá samozřejmě vypnout (do vytažení klíčku, stejně jako ESP), nebo jen v zácpě podržíte spojku a motor nezhasne. Jinak brzdy normálně fungují, jsou natlakované, motor naskočí okamžitě po sešlápnutí spojky, při otočení volantem (posilovač je vypnutý, ale když vemete víc za volant, tak motor naskočí), nebo z kopce, když se auto rozjede (při rychlosti asi 3km/h), takže i v zácpě se dá z kopce popojiždět s vypnutym motorem. V autosalonu mi tvrdili, že je posílená baterie, ve skutečnosti je zesílený i starter. Motor nezhasne, dokud neni zařazený neutrál, zcela uvolněná spojka a na tacháči neni 0 km/h, zahřátý motor alespoň na minimu stupnice a nabitá baterka, nebo pokud je zapnutý ofuk předního skla - to je taky docela vychytaná věc, která funguje podobně jako vyhřívané sklo. Ráno nastartuju, zapnu a za 3-4 minuty setřu stěračema, mezitim škrabu boční okna. Nevýhoda je, pokud jste v koloně za dodávkou, zastavíte, zhasne vám to - dodávka se rozjede, před vámi je mezera vy už máte sešláplou spojku a zařazíno a nic, motor naskočí třeba až po vteřině, páč okamžitě po chcípnutí to chce nějakou chvilku, než se motor úplně zastaví a připraví na další start. Další věc: vypne se klima, což nepotěší v létě na sluníčku, ale jak už jsem psal dá se to vypnout, dokonce pohodlně jednim stisknutim velkýho knoflíku, nemusíte nic držet 10 vteřin a do toho tančit gangam-styleR^

0/0
17.1.2013 8:38


P93e41t83r 51H39o64r44á88k 1249723369304

Honda civic je to auto, co vypadá trochu jako fabie? Octavia se oproti tomu velikostně blíží mondeu. Takže nějaká z většiny nepotřebná výbava nemůže tady hrát roli.

0/0
19.1.2013 17:15

T28o63m27á28š 43H37r38u61b80ý 4513770251796

Civic 9. generace má délku 4300mm, O3 4659mm, Fábie 2 3997mm, Mondeo 4870mm. Octavia je vlastně postavená na podvozku nového Golfu (Audi A3) a ten má délku 4255mm (4237mm). Objem kufru Fabie 2 315l, po sklopení sedadel 1180l. Civic 477l, po sklopení sedadel 1368l. O3 590l. K fábii se hodí Jazz ten má 3900mm a kufr 337-883l. Civic není tak velký a to možná kvůli tomu že je to hatchback (stejně jako Golf a A3), zatímco Octávia liftback, nicméně stále spadají do segmentu C - střední třída, Fabie s jazzem jsou v nížší třídě Mondeo s Accordem ve vyšší. Proto porovnávám Octavii s Civicem. Octavia se mi moc líbí, ale jsem rád, že mám kvalitnější a technicky vyspělejší auto s atmosferickým motorem za nížší cenu a s lepší výbavou, za kterou si Škoda (potažmo VW) nechává nestandartní přirážku. U takhle velkého auta bych jako samozřejmost  bral aspoň tu parkovací kameru (škoda má jen senzory), s motorizací 1.4TSI tempomat, s těmi LED diodami aspoň to přepínání světel. Dešťový senzor, elektriku vzadu a duální klimu měla auta už před 15ti lety. U Civica jsem to bral jako příjemný bonus u Octy se na to nedá koukat jinak, než jako na zbytečnosti :-( A k tomu ještě je Honda bezporuchové a bezúdržbové auto. Například na první prohlídku do servisu si mě pozve samo auto, nejdéle se tam musim ukázat do dvou let - na první prohlídku8-oTehdy vám ve Škodě už končí standartní (bezpříplatková) záruka. Na auto za půl mega mít záruku jako na topinkovač, ale proti gustu... Jestli vám za to těch 37 cm stojíR^

0/0
23.1.2013 21:12

P12e95t67r 81N11e66s15v43a33d69b96a 2684285566239

Jen co se doprodají skladové zásoby OII cena rapidu spadne na stravitelnější hladinu. Je logické že by OII za 312 000,- už nikdo nekoupil kdyby stál  rapid 250 000,- s vyšší nebo stejnou výbavou.

0/0
15.1.2013 20:20

J24a17n 51N92o13v95á75k 3475433946329

pak už by to byla rozumnější volba, protože teď je to tak že při stejné konfiguraci vychází  C-ELYSEE o více než sto tisíc levněji... jak se nakonec píše i v článku..

+1/0
16.1.2013 7:44

P66e12t31r 70N87e86s29v19a21d76b67a 2474775916239

Až budete mít možnost se podívat n Elysee z blízka a podrobně zjistíte že to není vůbec výhodnější volba. Pokud vám tedy nevadí auto na úrovni Felicie :-( To už bych sáhl raději po Thalii nebo Loganu pak bych mluvil o rozumné volbě.

+2/0
16.1.2013 10:08

Z28d93e93n30e59k 25Z79a25j46í72c98e84k 1211826362577

Rapid je interiérově hodně ochuzen a použité materiály jsou z těch lacinějších.Ale ,jako auto celek je stavěno poctivě.Proto získalo v nárazovkách plných 5 hvězd .Kdežto C -ELYSSE a Peguot jsou interiérově taky hodně ochuzený , navíc karoserie je taková bída , že v nárazovkách dostali jen 3Hvězdy.To už i ty Korejci jsou daleko lepšší.

+1/0
16.1.2013 10:21

M21a62r80t20i49n 19K44o45t55e68k 6739103897771

Jsem ze Skodovky na rozpacich. Kdyz chci auto s dobrou vybavou a solidnim motorem  (pro me zacina na 77 konich), tak ta oktavka stoji uz docela balik. U Rapida me odrazuje, ze je to vevnitr opravdu male levne udelane auto. 

I kdybych si chtel koupit Skodovku, tak opravdu radsi sahnu po Korejcich nebo po Golfu (i kdyz u toho se taky plati za kazdy svetylko na palubce).

+2/−2
15.1.2013 17:31

D81u53š22a45n 16P85e86š84e97k 3875119174350

Nepletete si koně s kilowatty?

I ta nejlevnější a nejslabší Octavia III má 63 kW, tedy přes 80 koní. A vzhledem k nižší hmotnosti cca o 100 kg s nimi pojede líp, než Octavia II s motorem 1.6 75 kW.

+2/0
15.1.2013 17:46

J84a28k43u61b 98T91r21e16n41k 3228205192166

Také bych řekl, že si předdiskutující spletl jednotky. Nicméně mi 77kW stejně přijde na 1300kg vážící auto dost málo.

0/0
15.1.2013 19:29

P45e78t90r 13N34e83s31v15a53d14b21a 2494705226249

Nejde o KW ale o NM;-)

0/−1
15.1.2013 19:49

J36a64k91u18b 41T82r58e27n21k 3178745182786

No, to je otázka. Většinou mají víc nM dýzly, no že by byli celkově lepší se říct nedá. Hodně záleží na co je člověk zvyklý a jak jezdí.

0/0
15.1.2013 19:57

P70e50t40r 12N35e10s50v17a92d93b63a 2274845296419

Přeplňovaný zážehový motor co se týče krouťáku nestrádá. Mám OI 1,6 74 KW a krouťák 145 NM  kdy vrchol je při 3800 ot/min na 1260kg bohatě stačí. Tudíž oněch 175 NM motoru 1,2 TSI 77 KW v rozsahu 1550 až 4100 ot/min. je bez debat velmi slušné.

+1/0
15.1.2013 20:14

J23a32k21u37b 78T95r79e75n29k 3128765322856

Nedokážu posoudit. V poslední době jsem jezdil jedním dýzlem s 200nM, přišlo mi to dost zoufalé (hlavně když jsem nejel sám), sám mám benzín s cca 220nM, to mi přijde lepší ale také ne ideální.

0/0
15.1.2013 20:46

P61e78t94r 58N75e52s44v13a73d19b23a 2704715176429

Oněch NM v naftě jste měl v rozsahu od 1200 do 3000 pak už tupé neslané nemastané chápu že není důvod k radosti. Budete li mít možnost svézt se třeba se Superbem 3,6 FSI 191 KW a 360 nm. více méně kdykoliv Vás nadchne. Otřepaná fráze že obsah ničím nenahradíš je zde na místě.

+1/0
15.1.2013 21:17

M69a38r90t56i63n 27K13o88t95e47k 6389813897731

Mate pravdu, myslim kW.

0/0
16.1.2013 1:18

P20e10t57r 76N63e55s24v97a14d50b41a 2834375496239

Dle mého názoru je základ dostačující, jediné za co se vyplatí připlatit je klima za 10 000,-. Jinak má auto vše "potřebné". Je to pouze můj názor, neberte to jako vyvracení toho vašeho. Co se týče těch "světýlek" například u Mercedesu se ve Velké británii připlácí za el. ovládaná zrcátka 175 liber! A to u modelu B za který chtěji 28 000,- liber:-/.

+1/0
15.1.2013 19:54

P96e65t17r 88H47o16r90á21k 1309673689584

Octavia je zaměřením jiné auto než golf, směřuje do střední třídy. Golf bych nekoupil, ani kdyby byl o sto tisíc levnější než octavia.

+1/0
15.1.2013 21:07

T88o98m21á46š 69H53r39u62b19ý 4643920171616

Oboje je střední třída na stejném podvozku. Golf je čistokrevný hatch, Octavia je paskvil, kterému se řiká liftback. Kdybych se musel rozhodnout, taky bych bral OIII, naštěstí jsou tu i mnohem lepší auta ve stejné tříděR^

+1/−3
16.1.2013 8:53

P27e71t34r 49U25l79l88m62a75n98n 2807318927522

Ještě aby ne. Myslím si, že O3 bude opravdu úspěšné auto. Nebude se líbit pouze diskutérům na internetu, stejně jako všechny VW, peugeoty, renaulty, citroeny, hyundaie, kie, fiaty, mazdy, atd. Myslím si, že tady všichni jezdí ve Ferrari.

+8/−3
15.1.2013 16:53

L67u29k88á37š 19D94u95d34a 9982913148705

Mě VW ani KIA nevadí :-)

+3/0
15.1.2013 18:03

J39a97k86u14b 41T72r98e37n29k 3438665702156

Mě vadí evropský přístup (tedy + Ford), kdy downsizing a elektronické nesmysly ničí životnost a spolehlivost auta. Nechápu, proč nemůžou udělat (klidně i dražší) model kde bude normální atmosférický benzín (k O3 bych to viděl tak na 2,2l) a bez elektronických kravin.

+3/0
15.1.2013 19:15

P87e78t95r 22N10e39s25v76a11d70b43a 2294375836229

Proto že bez elektronických kravin nejsou schopní dosáhnout stupidních emisních limitů. Jinak s vámi souhlasím a plně vám rozumímR^

+3/0
15.1.2013 20:08

J41a45k53u49b 90T75r71e66n18k 3318655332336

Je zajímavé, že například Japonci a Korejci to nějak dokáží. Mazda považuje za základní motorizaci dvoulitrový benzín, nemůžu než s ní souhlasit. Hodně mě také zajímá, jak na tom přeplňovaný motor bude po cca 300 000km.

0/0
15.1.2013 20:48

P62e27t32r 30N25e10s22v98a62d87b93a 2384375536839

Nevím ale Korejci mají nejvyšší obsah snad 1,6 litru? Japonci to dokáží s vyšším obsahem, ale tyhle motory jsou složitější než například TSI, výkone nic moc a co se týče kvality taky nepatří k vrcholu.

+1/0
15.1.2013 21:21

J14a87k86u71b 36T71r34e35n60k 3488875302506

Korejci dělají max. dvoulitry jak naftu tak dýzl (tedy ve vozech prodávaných tady).Vyjímkou je V6 3,8l v genesis :-) Jinak by mě hodně zajímalo, proč je nepřeplňovaný motor složitější méně spolehlivý než přeplňovaný. Není to naopak?

+1/−2
15.1.2013 22:06

P42e30t92r 20N77e47s80v12a14d62b95a 2634795726789

K tomu aby jste dosáhl u nepřeplňováného motoru ne jen na dnešní dobu uspokojivých hodnot je za potřebí, proměnné časování ventilů, variabilní sání a spousty jiných serepetiček. Hlavně japonské motory jimy překypují .

0/0
16.1.2013 10:05

T56o58m21á63š 31H87r62u29b44ý 4923950611376

Mýlíte se. i-VTEC motory jsou daleko spolehlivější, než ty oturbený tintítka a o dost jednodušší a důmyslnější. Však na to přijdete;-)

0/0
16.1.2013 10:50

P37e79t70r 66N41e94s82v59a88d72b80a 2984345896179

Oturbený tintítka jak píšete jsou nespolehlivý v rukou slabomyslných a až tupých lidí.

0/0
16.1.2013 11:53

Z55d98e55n77e12k 37Z34a97j61í78c11e58k 1271806842527

Jaký je rozdíl mezi naftou a dízlem? není to náhodou jedno a to samé?, Rozdíl mezi benzinovým , neboli zážehovým a dízlovým to je naftový motor.

0/0
16.1.2013 10:15

C20y43r80i68l 83P19a15v46e61l75k60a 4736582168625

Přesně tak! I odborníci, kteří nejsou uplacení VW, dlouhodobě tvrdí, že downsizing a poddimenzované díly jsou cestou do pekel. Jedinou alternativou je třeba nová Mazda 6 s 2.0 a spotřebou 6-7 L. Poctivý motor bez blbostí, které se rozbíjejí.

+1/0
15.1.2013 23:34

J94i54ř84í 50S61c80h23w68a53c13h 5816199867404

downsizing a poddimenzované dily nemají žádnou přímou spojitost. Příčinou poddimenzování je nejčastěji snaha snížit náklady. Poddimenzovaný díl se proto může vyskytnout i v tzv. "poctivé atmosféře"

0/0
16.1.2013 9:22

A65l78e14š 29J70e65t53m30a33r 1469925193254

Divný

+1/0
15.1.2013 16:00

L35u75k59á48š 54D25u15d14a 9412393328715

Mě to přijde že si z nás Škodovka dělá srandu s tím designem, ale budiž já si ji rozhodně nekoupím. Ta vaničková maska byla in tak před 5 lety, tak nezbývá než doufat že u škodovky dostanou časem rozum.

+3/−6
15.1.2013 15:05

K95a74r36e65l 12V98a28c16h25u20t 9803692399453

... to je proto, aby to vypadalo víc  "user friendly" ... ;-)

+1/−1
15.1.2013 16:47

P96e50t33r 61N14e68s71v97a42d77b52a 2434635706349

Co člověk to jiný vkus naštěstí. Já třeba moc nemusím korejce, nového Fokuse, dnešní Peugeoty, ale když se to někomu líbí. OIII je podle mne velmi povedené autoR^

+3/0
15.1.2013 20:18

J41a33n 48M80o56h74y90l26a 3648318466738

Současné Peugeoty snad nemají rádi ani lidé z Peugeotu;-D

+2/−1
16.1.2013 0:01

P98a25v94e89l 18L19e28h63n79e78r35t 9630105968

Jo je pěkná akorát že to je těžká kopie AUDI.

0/0
16.1.2013 20:30

P41e58t23r 68N45e57s81v82a85d41b87a 2814705166349

Krom zadních lamp nevidím osobně přímou podobu. Podobnost je dnes běžná věc ono se nedá vymýšlet pořád něco nového;-(

0/0
16.1.2013 20:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.