Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O nové octavie je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavia, než tomu bylo před zahájením prodeje rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři už konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání nenaplnil, zjistila v anketě ČTK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T95o15m77á26š 31H48r94u89b29ý 4773190481536

Tak mi to nedalo a podival jsem se do ceníku OIII a ještě teď si utírám slzy. Mám od září Civica 1.8 Sport, což odpovídá (cena, výkon motoru, +-výbava) OIII 1.4TSI Ambition se spoustou příplatkové výbavy. V základní ceně výbavy Sport mám třeba 18" kola, couvací kameru, boční airbagy vzadu, mlhovky vpředu, světelný senzor - který přepíná světla z LED na normální a zpět, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, LED světla vzadu, loketní opěrku se dvěma držáky na pití vzadu, ECO mód (kompletně přenastaví řídící jednotku, převodovku, tempomat, klimatizaci), sklopná zrcátka a stahování všech okýnek na dálkovém ovládání, asistent rozjezdu do kopce, sedačky Magic Seats, 5ti letá záruka, metalíza, start-stop system, 6 reproduktorů, kožený multifunkční volant a hlavici řadící páky, hliníkové pedály, elektrická okna vzadu. Co nemám je odskakovací kapota a vyhřívané sedačky s bederními opěrkami. Vzhled je individuální veličina, ale uznávám, že Octavia vypadá skvěle, Civic je zas více airodynamický a individuální (což preferuji, nechci, aby soused jezdil tim co já). Když jsem si to všechno našel v ceníku, tak jsem nestačil valit očka. Je pravda, že bez spousty věcí se člověk obejde, třeba LED světla vzadu a podobný pitomosti, ale nechat si připlácet za tempomat, dvouzonovou klimatizaci, velká kola, metalízu, rozjezd do kopce (ne že bych to potřeboval, stejně jako tempomat, dual klimu, dešťový senzor, atd. ale jsou to pomocníci) - to je dnes celkem standart v prostředních stupních výbavy. Čekal jsem teda více prvků u jednotlivých paketů "Plus", více paketů, levnější holá auta s motorem, nebo alespoň levnější individuální prvky výbavy. Skoro všechny ty reklamní taháky jsou za nemalý příplatek (třeba balíček Traveller Assistant). Takže mi tu vyplynulo, že levně koupíte jen krásný základ bez moderní techniky, nebo s kompromisy a já se ptám z čeho jsou tak všichni nadšení? Za peníze vybavené OIII koupíte větší luxusnější auto s lepšim motorem. Trhák.

+2/0
16.1.2013 13:15

M22a75r21t57i35n 60K83u49b78á21t 2597965351211

az na ten start stop system je to moc pekny ale to se snad da vypnout :)

0/0
17.1.2013 0:14

T57o69m48á48š 43H65r12u47b79ý 4133770561956

start-stop (v Hondě Auto-Stop) systém se dá samozřejmě vypnout (do vytažení klíčku, stejně jako ESP), nebo jen v zácpě podržíte spojku a motor nezhasne. Jinak brzdy normálně fungují, jsou natlakované, motor naskočí okamžitě po sešlápnutí spojky, při otočení volantem (posilovač je vypnutý, ale když vemete víc za volant, tak motor naskočí), nebo z kopce, když se auto rozjede (při rychlosti asi 3km/h), takže i v zácpě se dá z kopce popojiždět s vypnutym motorem. V autosalonu mi tvrdili, že je posílená baterie, ve skutečnosti je zesílený i starter. Motor nezhasne, dokud neni zařazený neutrál, zcela uvolněná spojka a na tacháči neni 0 km/h, zahřátý motor alespoň na minimu stupnice a nabitá baterka, nebo pokud je zapnutý ofuk předního skla - to je taky docela vychytaná věc, která funguje podobně jako vyhřívané sklo. Ráno nastartuju, zapnu a za 3-4 minuty setřu stěračema, mezitim škrabu boční okna. Nevýhoda je, pokud jste v koloně za dodávkou, zastavíte, zhasne vám to - dodávka se rozjede, před vámi je mezera vy už máte sešláplou spojku a zařazíno a nic, motor naskočí třeba až po vteřině, páč okamžitě po chcípnutí to chce nějakou chvilku, než se motor úplně zastaví a připraví na další start. Další věc: vypne se klima, což nepotěší v létě na sluníčku, ale jak už jsem psal dá se to vypnout, dokonce pohodlně jednim stisknutim velkýho knoflíku, nemusíte nic držet 10 vteřin a do toho tančit gangam-styleR^

0/0
17.1.2013 8:38

P52e28t91r 77H64o71r21á76k 1949513869444

Honda civic je to auto, co vypadá trochu jako fabie? Octavia se oproti tomu velikostně blíží mondeu. Takže nějaká z většiny nepotřebná výbava nemůže tady hrát roli.

0/0
19.1.2013 17:15

T45o49m96á55š 36H65r66u34b22ý 4833420591396

Civic 9. generace má délku 4300mm, O3 4659mm, Fábie 2 3997mm, Mondeo 4870mm. Octavia je vlastně postavená na podvozku nového Golfu (Audi A3) a ten má délku 4255mm (4237mm). Objem kufru Fabie 2 315l, po sklopení sedadel 1180l. Civic 477l, po sklopení sedadel 1368l. O3 590l. K fábii se hodí Jazz ten má 3900mm a kufr 337-883l. Civic není tak velký a to možná kvůli tomu že je to hatchback (stejně jako Golf a A3), zatímco Octávia liftback, nicméně stále spadají do segmentu C - střední třída, Fabie s jazzem jsou v nížší třídě Mondeo s Accordem ve vyšší. Proto porovnávám Octavii s Civicem. Octavia se mi moc líbí, ale jsem rád, že mám kvalitnější a technicky vyspělejší auto s atmosferickým motorem za nížší cenu a s lepší výbavou, za kterou si Škoda (potažmo VW) nechává nestandartní přirážku. U takhle velkého auta bych jako samozřejmost  bral aspoň tu parkovací kameru (škoda má jen senzory), s motorizací 1.4TSI tempomat, s těmi LED diodami aspoň to přepínání světel. Dešťový senzor, elektriku vzadu a duální klimu měla auta už před 15ti lety. U Civica jsem to bral jako příjemný bonus u Octy se na to nedá koukat jinak, než jako na zbytečnosti :-( A k tomu ještě je Honda bezporuchové a bezúdržbové auto. Například na první prohlídku do servisu si mě pozve samo auto, nejdéle se tam musim ukázat do dvou let - na první prohlídku8-oTehdy vám ve Škodě už končí standartní (bezpříplatková) záruka. Na auto za půl mega mít záruku jako na topinkovač, ale proti gustu... Jestli vám za to těch 37 cm stojíR^

0/0
23.1.2013 21:12

P69e15t86r 19N37e40s53v57a13d87b96a 2594285806429

Jen co se doprodají skladové zásoby OII cena rapidu spadne na stravitelnější hladinu. Je logické že by OII za 312 000,- už nikdo nekoupil kdyby stál  rapid 250 000,- s vyšší nebo stejnou výbavou.

0/0
15.1.2013 20:20

J63a10n 80N73o95v61á98k 3305623506349

pak už by to byla rozumnější volba, protože teď je to tak že při stejné konfiguraci vychází  C-ELYSEE o více než sto tisíc levněji... jak se nakonec píše i v článku..

+1/0
16.1.2013 7:44

P76e21t89r 71N40e44s59v28a34d11b16a 2884845246569

Až budete mít možnost se podívat n Elysee z blízka a podrobně zjistíte že to není vůbec výhodnější volba. Pokud vám tedy nevadí auto na úrovni Felicie :-( To už bych sáhl raději po Thalii nebo Loganu pak bych mluvil o rozumné volbě.

+2/0
16.1.2013 10:08

Z89d86e46n19e58k 76Z47a84j90í57c83e61k 1841426182157

Rapid je interiérově hodně ochuzen a použité materiály jsou z těch lacinějších.Ale ,jako auto celek je stavěno poctivě.Proto získalo v nárazovkách plných 5 hvězd .Kdežto C -ELYSSE a Peguot jsou interiérově taky hodně ochuzený , navíc karoserie je taková bída , že v nárazovkách dostali jen 3Hvězdy.To už i ty Korejci jsou daleko lepšší.

+1/0
16.1.2013 10:21

M65a56r86t16i76n 45K23o25t66e24k 6689623177621

Jsem ze Skodovky na rozpacich. Kdyz chci auto s dobrou vybavou a solidnim motorem  (pro me zacina na 77 konich), tak ta oktavka stoji uz docela balik. U Rapida me odrazuje, ze je to vevnitr opravdu male levne udelane auto. 

I kdybych si chtel koupit Skodovku, tak opravdu radsi sahnu po Korejcich nebo po Golfu (i kdyz u toho se taky plati za kazdy svetylko na palubce).

+2/−2
15.1.2013 17:31

D92u90š87a81n 14P18e42š25e40k 3745989734140

Nepletete si koně s kilowatty?

I ta nejlevnější a nejslabší Octavia III má 63 kW, tedy přes 80 koní. A vzhledem k nižší hmotnosti cca o 100 kg s nimi pojede líp, než Octavia II s motorem 1.6 75 kW.

+2/0
15.1.2013 17:46

J79a81k60u97b 42T91r92e10n33k 3388365502236

Také bych řekl, že si předdiskutující spletl jednotky. Nicméně mi 77kW stejně přijde na 1300kg vážící auto dost málo.

0/0
15.1.2013 19:29

P51e32t92r 91N61e78s32v83a94d89b69a 2954595136969

Nejde o KW ale o NM;-)

0/−1
15.1.2013 19:49

J32a40k55u40b 76T71r18e45n83k 3638695292246

No, to je otázka. Většinou mají víc nM dýzly, no že by byli celkově lepší se říct nedá. Hodně záleží na co je člověk zvyklý a jak jezdí.

0/0
15.1.2013 19:57

P69e92t67r 59N55e63s94v90a92d46b81a 2474945816949

Přeplňovaný zážehový motor co se týče krouťáku nestrádá. Mám OI 1,6 74 KW a krouťák 145 NM  kdy vrchol je při 3800 ot/min na 1260kg bohatě stačí. Tudíž oněch 175 NM motoru 1,2 TSI 77 KW v rozsahu 1550 až 4100 ot/min. je bez debat velmi slušné.

+1/0
15.1.2013 20:14

J86a70k37u45b 41T88r13e10n96k 3808195452786

Nedokážu posoudit. V poslední době jsem jezdil jedním dýzlem s 200nM, přišlo mi to dost zoufalé (hlavně když jsem nejel sám), sám mám benzín s cca 220nM, to mi přijde lepší ale také ne ideální.

0/0
15.1.2013 20:46

P24e57t18r 96N18e12s69v35a95d12b46a 2144485116419

Oněch NM v naftě jste měl v rozsahu od 1200 do 3000 pak už tupé neslané nemastané chápu že není důvod k radosti. Budete li mít možnost svézt se třeba se Superbem 3,6 FSI 191 KW a 360 nm. více méně kdykoliv Vás nadchne. Otřepaná fráze že obsah ničím nenahradíš je zde na místě.

+1/0
15.1.2013 21:17

M47a18r58t38i75n 35K49o95t92e41k 6839823797891

Mate pravdu, myslim kW.

0/0
16.1.2013 1:18

P66e61t73r 54N59e21s77v88a73d50b85a 2794355616739

Dle mého názoru je základ dostačující, jediné za co se vyplatí připlatit je klima za 10 000,-. Jinak má auto vše "potřebné". Je to pouze můj názor, neberte to jako vyvracení toho vašeho. Co se týče těch "světýlek" například u Mercedesu se ve Velké británii připlácí za el. ovládaná zrcátka 175 liber! A to u modelu B za který chtěji 28 000,- liber:-/.

+1/0
15.1.2013 19:54

P35e98t36r 49H11o67r59á71k 1599163129874

Octavia je zaměřením jiné auto než golf, směřuje do střední třídy. Golf bych nekoupil, ani kdyby byl o sto tisíc levnější než octavia.

+1/0
15.1.2013 21:07

T17o21m13á75š 28H85r54u16b44ý 4833390931516

Oboje je střední třída na stejném podvozku. Golf je čistokrevný hatch, Octavia je paskvil, kterému se řiká liftback. Kdybych se musel rozhodnout, taky bych bral OIII, naštěstí jsou tu i mnohem lepší auta ve stejné tříděR^

+1/−3
16.1.2013 8:53

P29e68t29r 83U87l89l55m24a44n29n 2167838557392

Ještě aby ne. Myslím si, že O3 bude opravdu úspěšné auto. Nebude se líbit pouze diskutérům na internetu, stejně jako všechny VW, peugeoty, renaulty, citroeny, hyundaie, kie, fiaty, mazdy, atd. Myslím si, že tady všichni jezdí ve Ferrari.

+8/−3
15.1.2013 16:53

L87u97k12á12š 93D52u19d89a 9812623468205

Mě VW ani KIA nevadí :-)

+3/0
15.1.2013 18:03

J61a48k16u66b 89T25r95e55n59k 3488895522756

Mě vadí evropský přístup (tedy + Ford), kdy downsizing a elektronické nesmysly ničí životnost a spolehlivost auta. Nechápu, proč nemůžou udělat (klidně i dražší) model kde bude normální atmosférický benzín (k O3 bych to viděl tak na 2,2l) a bez elektronických kravin.

+3/0
15.1.2013 19:15

P28e22t42r 91N75e83s69v43a40d24b28a 2464805376989

Proto že bez elektronických kravin nejsou schopní dosáhnout stupidních emisních limitů. Jinak s vámi souhlasím a plně vám rozumímR^

+3/0
15.1.2013 20:08

J98a20k78u46b 31T50r78e92n74k 3378615262686

Je zajímavé, že například Japonci a Korejci to nějak dokáží. Mazda považuje za základní motorizaci dvoulitrový benzín, nemůžu než s ní souhlasit. Hodně mě také zajímá, jak na tom přeplňovaný motor bude po cca 300 000km.

0/0
15.1.2013 20:48

P58e83t38r 59N22e58s28v33a95d56b88a 2854615506289

Nevím ale Korejci mají nejvyšší obsah snad 1,6 litru? Japonci to dokáží s vyšším obsahem, ale tyhle motory jsou složitější než například TSI, výkone nic moc a co se týče kvality taky nepatří k vrcholu.

+1/0
15.1.2013 21:21

J18a91k48u53b 43T68r55e59n37k 3218155532766

Korejci dělají max. dvoulitry jak naftu tak dýzl (tedy ve vozech prodávaných tady).Vyjímkou je V6 3,8l v genesis :-) Jinak by mě hodně zajímalo, proč je nepřeplňovaný motor složitější méně spolehlivý než přeplňovaný. Není to naopak?

+1/−2
15.1.2013 22:06

P42e48t27r 48N32e52s73v80a39d88b85a 2684775806749

K tomu aby jste dosáhl u nepřeplňováného motoru ne jen na dnešní dobu uspokojivých hodnot je za potřebí, proměnné časování ventilů, variabilní sání a spousty jiných serepetiček. Hlavně japonské motory jimy překypují .

0/0
16.1.2013 10:05

T24o31m57á45š 88H38r74u66b44ý 4223720351896

Mýlíte se. i-VTEC motory jsou daleko spolehlivější, než ty oturbený tintítka a o dost jednodušší a důmyslnější. Však na to přijdete;-)

0/0
16.1.2013 10:50

P38e77t32r 10N52e73s55v62a18d71b46a 2394965536369

Oturbený tintítka jak píšete jsou nespolehlivý v rukou slabomyslných a až tupých lidí.

0/0
16.1.2013 11:53

Z61d58e66n73e89k 73Z83a23j88í57c18e87k 1131726592137

Jaký je rozdíl mezi naftou a dízlem? není to náhodou jedno a to samé?, Rozdíl mezi benzinovým , neboli zážehovým a dízlovým to je naftový motor.

0/0
16.1.2013 10:15

C19y78r48i90l 11P21a63v67e34l16k29a 4606232858975

Přesně tak! I odborníci, kteří nejsou uplacení VW, dlouhodobě tvrdí, že downsizing a poddimenzované díly jsou cestou do pekel. Jedinou alternativou je třeba nová Mazda 6 s 2.0 a spotřebou 6-7 L. Poctivý motor bez blbostí, které se rozbíjejí.

+1/0
15.1.2013 23:34

J58i41ř31í 39S82c63h15w60a98c63h 5926189217944

downsizing a poddimenzované dily nemají žádnou přímou spojitost. Příčinou poddimenzování je nejčastěji snaha snížit náklady. Poddimenzovaný díl se proto může vyskytnout i v tzv. "poctivé atmosféře"

0/0
16.1.2013 9:22

A65l67e58š 44J21e43t30m28a15r 1459605473134

Divný

+1/0
15.1.2013 16:00

L16u64k67á64š 62D74u71d19a 9382713518305

Mě to přijde že si z nás Škodovka dělá srandu s tím designem, ale budiž já si ji rozhodně nekoupím. Ta vaničková maska byla in tak před 5 lety, tak nezbývá než doufat že u škodovky dostanou časem rozum.

+3/−6
15.1.2013 15:05

K30a55r72e87l 90V47a27c54h56u39t 9503602119783

... to je proto, aby to vypadalo víc  "user friendly" ... ;-)

+1/−1
15.1.2013 16:47

P73e64t38r 23N26e93s31v25a12d54b43a 2954385556459

Co člověk to jiný vkus naštěstí. Já třeba moc nemusím korejce, nového Fokuse, dnešní Peugeoty, ale když se to někomu líbí. OIII je podle mne velmi povedené autoR^

+3/0
15.1.2013 20:18

J32a55n 38M86o92h89y22l74a 3548268536238

Současné Peugeoty snad nemají rádi ani lidé z Peugeotu;-D

+2/−1
16.1.2013 0:01

P30a57v59e35l 26L14e60h95n96e54r10t 9580355358

Jo je pěkná akorát že to je těžká kopie AUDI.

0/0
16.1.2013 20:30

P97e39t70r 42N57e50s87v97a20d16b93a 2314245846829

Krom zadních lamp nevidím osobně přímou podobu. Podobnost je dnes běžná věc ono se nedá vymýšlet pořád něco nového;-(

0/0
16.1.2013 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.