Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O nové octavie je větší zájem než o rapid, hlásí tuzemští dealeři

Tuzemské autosalony hlásí vesměs větší zájem o novou Škodu Octavia, než tomu bylo před zahájením prodeje rapidu. Zhruba dva týdny před dodáním vozů do autosalonů mají někteří dealeři už konkrétní objednávky. Odbyt loňské kompaktní limuzíny Rapid zatím jejich očekávání nenaplnil, zjistila v anketě ČTK.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T25o58m64á34š 83H72r29u97b88ý 4443590471626

Tak mi to nedalo a podival jsem se do ceníku OIII a ještě teď si utírám slzy. Mám od září Civica 1.8 Sport, což odpovídá (cena, výkon motoru, +-výbava) OIII 1.4TSI Ambition se spoustou příplatkové výbavy. V základní ceně výbavy Sport mám třeba 18" kola, couvací kameru, boční airbagy vzadu, mlhovky vpředu, světelný senzor - který přepíná světla z LED na normální a zpět, dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, LED světla vzadu, loketní opěrku se dvěma držáky na pití vzadu, ECO mód (kompletně přenastaví řídící jednotku, převodovku, tempomat, klimatizaci), sklopná zrcátka a stahování všech okýnek na dálkovém ovládání, asistent rozjezdu do kopce, sedačky Magic Seats, 5ti letá záruka, metalíza, start-stop system, 6 reproduktorů, kožený multifunkční volant a hlavici řadící páky, hliníkové pedály, elektrická okna vzadu. Co nemám je odskakovací kapota a vyhřívané sedačky s bederními opěrkami. Vzhled je individuální veličina, ale uznávám, že Octavia vypadá skvěle, Civic je zas více airodynamický a individuální (což preferuji, nechci, aby soused jezdil tim co já). Když jsem si to všechno našel v ceníku, tak jsem nestačil valit očka. Je pravda, že bez spousty věcí se člověk obejde, třeba LED světla vzadu a podobný pitomosti, ale nechat si připlácet za tempomat, dvouzonovou klimatizaci, velká kola, metalízu, rozjezd do kopce (ne že bych to potřeboval, stejně jako tempomat, dual klimu, dešťový senzor, atd. ale jsou to pomocníci) - to je dnes celkem standart v prostředních stupních výbavy. Čekal jsem teda více prvků u jednotlivých paketů "Plus", více paketů, levnější holá auta s motorem, nebo alespoň levnější individuální prvky výbavy. Skoro všechny ty reklamní taháky jsou za nemalý příplatek (třeba balíček Traveller Assistant). Takže mi tu vyplynulo, že levně koupíte jen krásný základ bez moderní techniky, nebo s kompromisy a já se ptám z čeho jsou tak všichni nadšení? Za peníze vybavené OIII koupíte větší luxusnější auto s lepšim motorem. Trhák.

+2/0
16.1.2013 13:15

M95a56r91t42i60n 48K53u69b85á70t 2277765901981

az na ten start stop system je to moc pekny ale to se snad da vypnout :)

0/0
17.1.2013 0:14

T89o61m14á98š 79H29r36u45b12ý 4493330231886

start-stop (v Hondě Auto-Stop) systém se dá samozřejmě vypnout (do vytažení klíčku, stejně jako ESP), nebo jen v zácpě podržíte spojku a motor nezhasne. Jinak brzdy normálně fungují, jsou natlakované, motor naskočí okamžitě po sešlápnutí spojky, při otočení volantem (posilovač je vypnutý, ale když vemete víc za volant, tak motor naskočí), nebo z kopce, když se auto rozjede (při rychlosti asi 3km/h), takže i v zácpě se dá z kopce popojiždět s vypnutym motorem. V autosalonu mi tvrdili, že je posílená baterie, ve skutečnosti je zesílený i starter. Motor nezhasne, dokud neni zařazený neutrál, zcela uvolněná spojka a na tacháči neni 0 km/h, zahřátý motor alespoň na minimu stupnice a nabitá baterka, nebo pokud je zapnutý ofuk předního skla - to je taky docela vychytaná věc, která funguje podobně jako vyhřívané sklo. Ráno nastartuju, zapnu a za 3-4 minuty setřu stěračema, mezitim škrabu boční okna. Nevýhoda je, pokud jste v koloně za dodávkou, zastavíte, zhasne vám to - dodávka se rozjede, před vámi je mezera vy už máte sešláplou spojku a zařazíno a nic, motor naskočí třeba až po vteřině, páč okamžitě po chcípnutí to chce nějakou chvilku, než se motor úplně zastaví a připraví na další start. Další věc: vypne se klima, což nepotěší v létě na sluníčku, ale jak už jsem psal dá se to vypnout, dokonce pohodlně jednim stisknutim velkýho knoflíku, nemusíte nic držet 10 vteřin a do toho tančit gangam-styleR^

0/0
17.1.2013 8:38

P26e12t38r 14H12o82r66á15k 1249373839234

Honda civic je to auto, co vypadá trochu jako fabie? Octavia se oproti tomu velikostně blíží mondeu. Takže nějaká z většiny nepotřebná výbava nemůže tady hrát roli.

0/0
19.1.2013 17:15

T65o70m49á38š 87H46r57u91b73ý 4383460831456

Civic 9. generace má délku 4300mm, O3 4659mm, Fábie 2 3997mm, Mondeo 4870mm. Octavia je vlastně postavená na podvozku nového Golfu (Audi A3) a ten má délku 4255mm (4237mm). Objem kufru Fabie 2 315l, po sklopení sedadel 1180l. Civic 477l, po sklopení sedadel 1368l. O3 590l. K fábii se hodí Jazz ten má 3900mm a kufr 337-883l. Civic není tak velký a to možná kvůli tomu že je to hatchback (stejně jako Golf a A3), zatímco Octávia liftback, nicméně stále spadají do segmentu C - střední třída, Fabie s jazzem jsou v nížší třídě Mondeo s Accordem ve vyšší. Proto porovnávám Octavii s Civicem. Octavia se mi moc líbí, ale jsem rád, že mám kvalitnější a technicky vyspělejší auto s atmosferickým motorem za nížší cenu a s lepší výbavou, za kterou si Škoda (potažmo VW) nechává nestandartní přirážku. U takhle velkého auta bych jako samozřejmost  bral aspoň tu parkovací kameru (škoda má jen senzory), s motorizací 1.4TSI tempomat, s těmi LED diodami aspoň to přepínání světel. Dešťový senzor, elektriku vzadu a duální klimu měla auta už před 15ti lety. U Civica jsem to bral jako příjemný bonus u Octy se na to nedá koukat jinak, než jako na zbytečnosti :-( A k tomu ještě je Honda bezporuchové a bezúdržbové auto. Například na první prohlídku do servisu si mě pozve samo auto, nejdéle se tam musim ukázat do dvou let - na první prohlídku8-oTehdy vám ve Škodě už končí standartní (bezpříplatková) záruka. Na auto za půl mega mít záruku jako na topinkovač, ale proti gustu... Jestli vám za to těch 37 cm stojíR^

0/0
23.1.2013 21:12

P79e27t35r 59N54e51s19v46a58d36b66a 2574655246939

Jen co se doprodají skladové zásoby OII cena rapidu spadne na stravitelnější hladinu. Je logické že by OII za 312 000,- už nikdo nekoupil kdyby stál  rapid 250 000,- s vyšší nebo stejnou výbavou.

0/0
15.1.2013 20:20

J34a30n 84N23o58v86á17k 3235123756319

pak už by to byla rozumnější volba, protože teď je to tak že při stejné konfiguraci vychází  C-ELYSEE o více než sto tisíc levněji... jak se nakonec píše i v článku..

+1/0
16.1.2013 7:44

P79e62t22r 63N59e66s68v48a52d41b48a 2424255426499

Až budete mít možnost se podívat n Elysee z blízka a podrobně zjistíte že to není vůbec výhodnější volba. Pokud vám tedy nevadí auto na úrovni Felicie :-( To už bych sáhl raději po Thalii nebo Loganu pak bych mluvil o rozumné volbě.

+2/0
16.1.2013 10:08

Z12d13e97n92e38k 91Z48a16j48í54c18e15k 1251146362907

Rapid je interiérově hodně ochuzen a použité materiály jsou z těch lacinějších.Ale ,jako auto celek je stavěno poctivě.Proto získalo v nárazovkách plných 5 hvězd .Kdežto C -ELYSSE a Peguot jsou interiérově taky hodně ochuzený , navíc karoserie je taková bída , že v nárazovkách dostali jen 3Hvězdy.To už i ty Korejci jsou daleko lepšší.

+1/0
16.1.2013 10:21

M79a22r62t45i34n 52K89o17t64e94k 6929123377461

Jsem ze Skodovky na rozpacich. Kdyz chci auto s dobrou vybavou a solidnim motorem  (pro me zacina na 77 konich), tak ta oktavka stoji uz docela balik. U Rapida me odrazuje, ze je to vevnitr opravdu male levne udelane auto. 

I kdybych si chtel koupit Skodovku, tak opravdu radsi sahnu po Korejcich nebo po Golfu (i kdyz u toho se taky plati za kazdy svetylko na palubce).

+2/−2
15.1.2013 17:31

D41u60š74a93n 79P76e33š38e33k 3755409554730

Nepletete si koně s kilowatty?

I ta nejlevnější a nejslabší Octavia III má 63 kW, tedy přes 80 koní. A vzhledem k nižší hmotnosti cca o 100 kg s nimi pojede líp, než Octavia II s motorem 1.6 75 kW.

+2/0
15.1.2013 17:46

J19a50k61u53b 43T25r49e67n30k 3628965242586

Také bych řekl, že si předdiskutující spletl jednotky. Nicméně mi 77kW stejně přijde na 1300kg vážící auto dost málo.

0/0
15.1.2013 19:29

P22e89t38r 43N98e46s78v11a22d57b39a 2304345586679

Nejde o KW ale o NM;-)

0/−1
15.1.2013 19:49

J50a87k86u14b 77T77r80e66n12k 3518585852866

No, to je otázka. Většinou mají víc nM dýzly, no že by byli celkově lepší se říct nedá. Hodně záleží na co je člověk zvyklý a jak jezdí.

0/0
15.1.2013 19:57

P77e21t97r 77N78e30s63v43a10d89b75a 2924765716959

Přeplňovaný zážehový motor co se týče krouťáku nestrádá. Mám OI 1,6 74 KW a krouťák 145 NM  kdy vrchol je při 3800 ot/min na 1260kg bohatě stačí. Tudíž oněch 175 NM motoru 1,2 TSI 77 KW v rozsahu 1550 až 4100 ot/min. je bez debat velmi slušné.

+1/0
15.1.2013 20:14

J92a31k32u19b 65T81r27e41n74k 3918465792416

Nedokážu posoudit. V poslední době jsem jezdil jedním dýzlem s 200nM, přišlo mi to dost zoufalé (hlavně když jsem nejel sám), sám mám benzín s cca 220nM, to mi přijde lepší ale také ne ideální.

0/0
15.1.2013 20:46

P33e35t90r 49N59e90s33v11a59d61b51a 2134935346499

Oněch NM v naftě jste měl v rozsahu od 1200 do 3000 pak už tupé neslané nemastané chápu že není důvod k radosti. Budete li mít možnost svézt se třeba se Superbem 3,6 FSI 191 KW a 360 nm. více méně kdykoliv Vás nadchne. Otřepaná fráze že obsah ničím nenahradíš je zde na místě.

+1/0
15.1.2013 21:17

M97a20r20t10i16n 84K73o80t29e49k 6309153607781

Mate pravdu, myslim kW.

0/0
16.1.2013 1:18

P32e84t41r 49N32e20s74v98a36d43b85a 2484935426689

Dle mého názoru je základ dostačující, jediné za co se vyplatí připlatit je klima za 10 000,-. Jinak má auto vše "potřebné". Je to pouze můj názor, neberte to jako vyvracení toho vašeho. Co se týče těch "světýlek" například u Mercedesu se ve Velké británii připlácí za el. ovládaná zrcátka 175 liber! A to u modelu B za který chtěji 28 000,- liber:-/.

+1/0
15.1.2013 19:54

P79e15t70r 57H76o43r64á80k 1459733569594

Octavia je zaměřením jiné auto než golf, směřuje do střední třídy. Golf bych nekoupil, ani kdyby byl o sto tisíc levnější než octavia.

+1/0
15.1.2013 21:07

T53o71m98á39š 84H72r31u36b76ý 4193620711236

Oboje je střední třída na stejném podvozku. Golf je čistokrevný hatch, Octavia je paskvil, kterému se řiká liftback. Kdybych se musel rozhodnout, taky bych bral OIII, naštěstí jsou tu i mnohem lepší auta ve stejné tříděR^

+1/−3
16.1.2013 8:53

P74e98t83r 76U24l67l89m40a21n48n 2447588577832

Ještě aby ne. Myslím si, že O3 bude opravdu úspěšné auto. Nebude se líbit pouze diskutérům na internetu, stejně jako všechny VW, peugeoty, renaulty, citroeny, hyundaie, kie, fiaty, mazdy, atd. Myslím si, že tady všichni jezdí ve Ferrari.

+8/−3
15.1.2013 16:53

L45u67k14á95š 75D75u60d30a 9362363138105

Mě VW ani KIA nevadí :-)

+3/0
15.1.2013 18:03

J74a72k16u91b 69T51r98e43n11k 3448795132306

Mě vadí evropský přístup (tedy + Ford), kdy downsizing a elektronické nesmysly ničí životnost a spolehlivost auta. Nechápu, proč nemůžou udělat (klidně i dražší) model kde bude normální atmosférický benzín (k O3 bych to viděl tak na 2,2l) a bez elektronických kravin.

+3/0
15.1.2013 19:15

P16e65t28r 42N33e64s80v37a88d85b68a 2714235866949

Proto že bez elektronických kravin nejsou schopní dosáhnout stupidních emisních limitů. Jinak s vámi souhlasím a plně vám rozumímR^

+3/0
15.1.2013 20:08

J62a53k71u57b 72T23r91e26n34k 3298775912586

Je zajímavé, že například Japonci a Korejci to nějak dokáží. Mazda považuje za základní motorizaci dvoulitrový benzín, nemůžu než s ní souhlasit. Hodně mě také zajímá, jak na tom přeplňovaný motor bude po cca 300 000km.

0/0
15.1.2013 20:48

P24e81t10r 86N10e74s68v19a41d87b13a 2704325726859

Nevím ale Korejci mají nejvyšší obsah snad 1,6 litru? Japonci to dokáží s vyšším obsahem, ale tyhle motory jsou složitější než například TSI, výkone nic moc a co se týče kvality taky nepatří k vrcholu.

+1/0
15.1.2013 21:21

J85a46k30u56b 64T13r80e57n71k 3328405172236

Korejci dělají max. dvoulitry jak naftu tak dýzl (tedy ve vozech prodávaných tady).Vyjímkou je V6 3,8l v genesis :-) Jinak by mě hodně zajímalo, proč je nepřeplňovaný motor složitější méně spolehlivý než přeplňovaný. Není to naopak?

+1/−2
15.1.2013 22:06

P48e93t23r 54N72e31s22v16a84d80b71a 2484285856309

K tomu aby jste dosáhl u nepřeplňováného motoru ne jen na dnešní dobu uspokojivých hodnot je za potřebí, proměnné časování ventilů, variabilní sání a spousty jiných serepetiček. Hlavně japonské motory jimy překypují .

0/0
16.1.2013 10:05

T64o68m85á49š 50H16r40u86b98ý 4313370541436

Mýlíte se. i-VTEC motory jsou daleko spolehlivější, než ty oturbený tintítka a o dost jednodušší a důmyslnější. Však na to přijdete;-)

0/0
16.1.2013 10:50

P34e37t64r 69N67e54s69v46a74d57b97a 2114595786119

Oturbený tintítka jak píšete jsou nespolehlivý v rukou slabomyslných a až tupých lidí.

0/0
16.1.2013 11:53

Z64d57e18n45e27k 59Z91a13j45í89c66e17k 1181176242337

Jaký je rozdíl mezi naftou a dízlem? není to náhodou jedno a to samé?, Rozdíl mezi benzinovým , neboli zážehovým a dízlovým to je naftový motor.

0/0
16.1.2013 10:15

C44y75r78i81l 56P26a11v79e72l25k83a 4896212878485

Přesně tak! I odborníci, kteří nejsou uplacení VW, dlouhodobě tvrdí, že downsizing a poddimenzované díly jsou cestou do pekel. Jedinou alternativou je třeba nová Mazda 6 s 2.0 a spotřebou 6-7 L. Poctivý motor bez blbostí, které se rozbíjejí.

+1/0
15.1.2013 23:34

J89i36ř38í 31S50c22h90w37a83c41h 5346289787114

downsizing a poddimenzované dily nemají žádnou přímou spojitost. Příčinou poddimenzování je nejčastěji snaha snížit náklady. Poddimenzovaný díl se proto může vyskytnout i v tzv. "poctivé atmosféře"

0/0
16.1.2013 9:22

A46l60e39š 60J33e62t34m80a96r 1539485563374

Divný

+1/0
15.1.2013 16:00

L72u12k74á11š 91D57u51d75a 9802793848735

Mě to přijde že si z nás Škodovka dělá srandu s tím designem, ale budiž já si ji rozhodně nekoupím. Ta vaničková maska byla in tak před 5 lety, tak nezbývá než doufat že u škodovky dostanou časem rozum.

+3/−6
15.1.2013 15:05

K20a53r48e94l 49V32a97c31h78u36t 9633532389863

... to je proto, aby to vypadalo víc  "user friendly" ... ;-)

+1/−1
15.1.2013 16:47

P34e23t19r 39N84e82s92v84a28d34b18a 2394415696379

Co člověk to jiný vkus naštěstí. Já třeba moc nemusím korejce, nového Fokuse, dnešní Peugeoty, ale když se to někomu líbí. OIII je podle mne velmi povedené autoR^

+3/0
15.1.2013 20:18

J34a64n 80M54o86h23y19l85a 3848568306508

Současné Peugeoty snad nemají rádi ani lidé z Peugeotu;-D

+2/−1
16.1.2013 0:01

P34a57v45e48l 31L71e15h33n37e66r51t 9930125798

Jo je pěkná akorát že to je těžká kopie AUDI.

0/0
16.1.2013 20:30

P35e34t23r 86N19e89s37v93a54d70b81a 2984515736259

Krom zadních lamp nevidím osobně přímou podobu. Podobnost je dnes běžná věc ono se nedá vymýšlet pořád něco nového;-(

0/0
16.1.2013 20:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.