Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlevnější auta nanovo: první svezení s Daciemi Logan a Sandero

Když se v roce 2004 představila první generace Dacie Logan, asi ani výrobce netušil, jak úspěšnou kariéru má před sebou. Velké levné auto původně určené pro méně náročné trhy se totiž úspěšně etablovalo i v západní Evropě, stejně jako hatchback sandero, který rozšířil nabídku o čtyři roky později. Teď jsou tu oblíbené dacie podruhé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77e53t79r 68G63a60z25d21a 6678942789777

cigansky supersport ;-)

0/−4
23.1.2013 22:54

R81a69d95i57m 58T68u69č15n72í23k 7583188134471

Dávám plus za rozšíření základní výbavy - konečně vypadá použitelně. R^

A VELKÉ MINUS za nabídku benzínových motorů.Rv

Objem 0,9 litru s turbem, kterému nevěřím, co se týče životnosti a 1,2 slaboch, se kterým bude nebezpečné předjíždět. A spotřeba hrůza. Zlaté staré 1.4 a 1.6!!

+8/0
21.1.2013 19:33

M43i16l64o56š 10B35o71u16k44a26l 8593227523974

"Cokoliv" nového, než jakoukoliv olítaninu. Kdo nemá auto na naparování před Kauflandem a má to na běžné poježdění, neudělá s Dačií chybu.

+7/−4
21.1.2013 13:19

M35i10l16a47n 45S88z23a52b54ó 4277831364196

No nevim .. asi radši budu ta socka a spokojim se se svym Accordem 2.4 190HP než abych byl ten namachrovanej frajer v nový Dacii za stejnej peníz :))

+7/−6
21.1.2013 13:29

M53i61l52o80š 73B34o46u11k12a68l 8693697773704

No, vidíš to. S Dáčií právě nikdo machrovat nebude.. ale kdejakej potrefenej Lojza hned uvede objemy a výkony aby se předved.;-D

+11/−2
21.1.2013 13:38

M43i34l17a43n 15S24z52a30b46ó 4137151564606

O tom to není spíš jsem narážel na to, jak autor článku psal o tom , že díky šrotovnému si někdo koupil novoou Dacii a jinak by se SPOKOJIL s ojetinou. To je podle mě trochu nešťastná formulace, protože i sama nová Dacie je víceméně auto se kterým se lze jen "spokojit" zatímco takově lehce jeté BMW M3 asi udělá více srandy :-D

+4/−4
21.1.2013 13:46

V65l69a81d27i54m96í65r 12H46r65u54b25ý 1874441637292

Jistě, zájemce o ojeté M3 je přece typický zákazník, kterého šrotovné motivovalo k nákupu dacie ;-D.

.

Ale když se podívám na ojetiny v obdobné rozměrové a výkonostní kategorii, pak už pro spoustu lidí může být zajímavé si například místo ojeté fabie koupit nový logan.

+4/0
21.1.2013 16:13

R85i62c26h98a84r18d 95P93o60d24z54i91m97e63k 2851787366

Já ti rozumím. Za 200-250 tis bych si vybral úplně jiný byť lehce jetý auto. Investovat to do Dacie by mi prostě bylo líto.

+2/−2
22.1.2013 7:43

J67a91n 84M23a33c15e50k 6901180262350

Škoda, že k těm autům nenabízejí automatickou převodovku. Tím nechci rozpoutat diskusi, zda je lepší převodovka manuální nebo automatická. Prostě každá z nich má svou klientelu. U nás zatím méně příznivců má ta automatická, ale své kupce by si jistě takto vybavená auta našla.

Takhle zatím nejlevnější auto s velkým kufrem a automatickou převodovkou je Peugeot 301 za 300000 Kč.

0/0
21.1.2013 13:13

J32i35ř19í 29S90c16h90w21a16c91h 5736859427244

auta v tomto segmentu šetří na každém šroubku, takže automat v autě pod 200.000 moc nehrozí....

+3/0
21.1.2013 17:23

P34e68t82r 41M95a95r74š46o97u62n 5225388196666

nekde na netu jsem videl kopii paproveho navodu k sanderu, a v nem byl popisovan i automat, takze se musel vyrabet (zda i nove sandero to nevim to jsem nikde zatim neasel) k nam se ale nedovazel, pokud vim

0/0
21.1.2013 17:47

V70í20ť17a 72N11o13v29á74k 1808403665381

Automat s tím 0,9 motorem ? A kdo by si ho koupil,když příplatek za něj zvedne cenu o 25%

+1/0
21.1.2013 23:20

M80a53r82t40i92n 55M86a60t21e76r40n34a 1467160275593

Zdravím teda trochu mě Dacia zklamala, jsem již 4roky

majitelem Sandera, plná palba 1,6 a jsem nadmíru spokojen, kde bych sehnal

takovou funglovku za 260tacu...

Ale dávat do auta 1,2motor za stejné peníze,

nebo 0,9 chjo kam ten svět spěje...

+3/−1
21.1.2013 11:57

J33i16ř10í 26S35c60h54w77a21c30h 5126119307784

dyť ta tvoje 1,6-ka má o 2 kW méně jak ta devitistovka, tam ten svět spěje....

+3/−1
21.1.2013 12:14

J81a32r29o29s64l49a98v 91B44r62ü14m13m65e54r 7834563276

Papír snese všechno, ale máme Logan s 1,4, ten měl mít, jestli se pamatuji cca 60 kW, a přitom žádné problémy, jako v článku s tou 1,2.

+1/0
21.1.2013 12:36

M32a90r98t71i78n 19M86a55t58e33r62n75a 1527550945253

to jest pravda když koukám na techničák, k porovnání je bohužel nemám, možná budou jezdit stejně, ale spíše bych tvrdil že ne, až na ten výkon a možná spotřebu, ale teda za 219 bych si ji nekoupil. dejme tomu tak 100 strop.

0/0
21.1.2013 12:37

J58i71ř37í 68S90c31h70w41a10c24h 5116539557504

za 100 tady nekoupíš ani Tatu;-)

+2/0
21.1.2013 12:59

P67e32t62r 95Š49v35e77c 1332863167

Jel jsi i v jiném autě ???;-D;-D;-D

0/0
21.1.2013 14:42

M70a57r36t80i17n 69M73a30t14e87r64n10a 1387150595103

A vtipálek jel/jezdil/vlastnil

favorit, dawee, opel astra, passat (trabyho nepočítám)

a s vlastním autem Sandero jsem nadmíru spokojen, za ty prachy to byla výborná koupě, za 4 roky nalítáno 150tisíc a bez velkých problému (jedinkrát výměna stabilizační tyče). Jen mě mrzí že už nedělaj vice než 1.2. sic je ta 1.2 třeba výkoná. Ale prostě začali to spíše předělávat k horšímu...

+2/0
21.1.2013 22:58

V37í13ť32a 53N41o63v67á51k 1628153485711

Upřímnou soustrast...150t km v tomhle??

0/−3
21.1.2013 23:09

M47a34r50t37i66n 49M13a90t92e64r80n98a 1867970305123

Hale je v tom pohodlí, dobře se do toho leze, vyhovuje mi to.

Někdo hold má na audi nějak kej ten pulmilionek neli víc, někdo má jen na Dacii.

Kdyby se mě někdo zeptal, tak Sandero vřele doporučím. (hlavní je že to v zimě topí, v létě to chladí, žere to 6,8l/100km a jezdí to, ne co víc potřebovat?)

+1/0
22.1.2013 7:52

R19i13c63h21a42r43d 85G16e84n61š64e42r89o86v76s26k75ý 2185495144106

jel jsem v novem sanderu (rv 2012) a nez sandero za 200 tisic, tak radeji 6 let stare auto stredni tridy.

+3/−2
21.1.2013 11:19

P65e79t36r 94M56a46r26š69o88u66n 5345788166856

tak jste jel v novem nebo starem? (rv.2012 nic nerekne, to se toto nove teprve vubec unas objevilo v salonech koncem roku)

+5/0
21.1.2013 11:21

P30e25t61r 93M31a58r41š87o62u48n 5465208666686

jen nevim kde udelali soudruzi z EU chybu. diky emisim je v tu downsizing, a pak se doctu, ze nový motor zere 6-7litrů. koukam oproti stare felicii 1,3 si motorista pomuze o 1litr, za cenu amputace valce, no nevim...

+3/0
21.1.2013 11:17

D34u62š69a37n 41P44e83š34e57k 3345229284340

Ani Felicie nebrala přes 7 litrů, když se s ní nejezdilo brzda/plyn.

+1/−1
21.1.2013 11:29

J21i63ř13í 32S53c37h47w39a15c19h 5486259507394

ale to víš, že při brzda-plyn brala mnohem více...... jinak by musela při klidné jízdě jezdit tak za 4....

0/0
21.1.2013 13:02

V37l47a90d21i31s87l90a56v 70B42u23r25y12š62e75k 1879232637254

a kolikpak asi tak ta felicie vážila? půlku? trochu víc, soudruhu

0/0
21.1.2013 11:31

P49e91t72r 21M18a18r72š74o57u12n 5745778806706

omyl souhruhu, nez vysmech, zjistete si fakta (polovinu tu opravdu nevidim): 

Felicie 1,3:

pohotovostni hmotnost: 935 až 985 kg (dle vybavy)

(udaje se na ruznych mistech drobne lisi, ale max o cca 5 kg)

Dacie Sandero(Stepway) 0,9TCe:

pohotovostni hmotnost: 962 (1023) kg

0/0
21.1.2013 12:24

J12a70r19o54s70l46a39v 20B57r47ü63m39m80e25r 7384303426

Je to logické. Základ je prostě práce, tedy odvézt X kg na X vzdálenost. A na to je prostě potřebné určité množství energie, takže i paliva. Ano, dá se zlepšit účinnost motoru atd. ale to je max. 15-20% paliva.

+1/0
21.1.2013 13:26

P43e90t22r 75M60a56r75š87o49u22n 5425308206406

tak tak a protoze spalim stejne mnozstvi paliva, tak vypustim i stejne mnozstvi nejakeho co2. (jen v laboratori to vypada hezky)

+1/0
21.1.2013 15:02

J31a65k76u48b 33T93r71e84n43k 3828155112596

Osobně mi přijdou Dacie docela fajn. Já bych si ji sice nekoupil (jelikož bych se v tak slabém autě necítil bezpečně) ale pro ty, co hledají levný vůz s jednoduchou technikou je to dobrá volba. Lepší si koupit auto, které je od počátku vyvíjeno a prezentováno jako levné, slabé a jednoduché, než si koupit koncern v holobytu, které je také slabý a jednoduchý ale levný není ani omylem.

+22/−1
21.1.2013 7:12

V44í56t 61P95i85š18t89ě41k 4574695404800

V dacii nazuli sedmimílové boty. Nejde srovnat se starou generací (hlavně výbavou)

+8/−1
21.1.2013 1:49

P15e42t16r 47N51o67v35á23k 2640577378300

Dávat do 1,2 LPG mi přijde trochu zbytečné. Vlastním SUV 2.0 se spotřebou cca 12l LPG a při přepočtu 1:2 s benzínem pak člověk jezdí za 6l benzínu. To je fajn na 2t auto. Jen ta nádrž v rezervě na LPG by mohla být o trochu větší, každých 250-300km nutno tankovati, ale to v ČR a i při cestě do HR opravdu problém není, pumpy jsou více než dostupné každých pár desítek km (jen na HK dálnici na to ještě bohužel nepřišli). Všem LPGistům přeji mnoho zdaru.

+2/−1
21.1.2013 0:55

P80e80t68r 45Š56v81e32c 1442133867

Už se vám to krátí... levné LPG ... škoda, že nemohu najít tabulku zdanění LPG.. tuším první skok je v 2014 a pak další, až se to vyrovná benzinu;-(;-(;-(

+1/−1
21.1.2013 9:27

J45a17k43u79b 36T81r68e71n94k 3518215892946

Nikde jsem nenašel, že by to nakonec udělali. Vám se to podařilo?

0/0
21.1.2013 11:15

R73i90c13h73a46r57d 29P37o10d53z73i59m78e73k 2191157756

Jen jedna otázka. Jakým plynem se vlastně topí? Není to LPG. Já jen že jestli ho budou chtít ještě zdražit uvalením daně, tak se to musí promítnout i do topení domácností, což mi přijde už krajně neúnosný.

0/0
21.1.2013 12:29

P11e67t84r 63M30a25r52š77o76u32n 5495288986186

topi se zemnim plynem (tedy CNG), LPG je vedlejsi produkt pri tezbe, nebo odpad zpracovani ropy

0/0
21.1.2013 15:07

J91a79r37o94s84l77a18v 22B38r37ü85m77m32e79r 7584203396

LPG by měl být propan butan, což se prodávalo na vaření v bombách.

0/0
21.1.2013 16:52

P90e94t72r 11M92a89r85š80o20u74n 5785608796216

ano a stale prodava

0/0
21.1.2013 17:48

P25e70t26r 87M81a56r93š60o93u45n 5205718226616

pokracovani: na zahrade na nem stale varime ;-)

tak tak, cng a lpg maji jine slozeni

0/0
21.1.2013 17:49

R37i34c65h95a65r56d 70P66o29d96z76i18m21e16k 2131317236

To jsem nevěděl. Díky za vysvětlení.

+1/0
22.1.2013 7:41

M60a44r90t74i15n 20K27o30t84e72k 6939393257401

Tak hlavne, ze mate to SUV. Skoda, ze vas nenapadlo dat do plynu treba Porsche.

+4/0
21.1.2013 11:02

J35a70k88u13b 11T63r71e57n58k 3968635362356

Koupit/nechat udělat V6 nebo V8 do plynu je zřejmě velice výhodné. Máte dostatek výkonu a také životnost bude drasticky vyšší než dnešní utrápené ufoukané motorky ze sekaček.

+3/0
21.1.2013 11:15

J22i75r45i 75S40i18m72a25k 9428958318123

porsche v plynu neni vubec zadny technicky problem, lidi maji predsudky :)

jedine proc se to nedela je, ze benzin je u porsche ta uplne nejmensi a nejzanedbatelnejsi polozka.

maly priklad rozpocet Porsche Boxster/sezona pro takove drobne obcasne pojizdeni.

Benzin 30tis Kc

Pneu   20tis Kc

bezne opravy a udrzba, pokud se nic nerozbije 30tis Kc havarijni pojisteni a amortizace ... podle rocniku a rozsahu az 60tis Kc pojisteni a 200 tis amortizace tak v cem by se mi asi projevilo 15tis uspory LPG krom toho, ze bych zatizil auto a snizil vykon motoru 8-o

0/0
22.1.2013 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.