Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejlevnější auta nanovo: první svezení s Daciemi Logan a Sandero

Když se v roce 2004 představila první generace Dacie Logan, asi ani výrobce netušil, jak úspěšnou kariéru má před sebou. Velké levné auto původně určené pro méně náročné trhy se totiž úspěšně etablovalo i v západní Evropě, stejně jako hatchback sandero, který rozšířil nabídku o čtyři roky později. Teď jsou tu oblíbené dacie podruhé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83e73t59r 62G75a26z84d94a 6808512379937

cigansky supersport ;-)

0/−4
23.1.2013 22:54

R75a52d30i54m 69T49u69č82n26í81k 7363868234171

Dávám plus za rozšíření základní výbavy - konečně vypadá použitelně. R^

A VELKÉ MINUS za nabídku benzínových motorů.Rv

Objem 0,9 litru s turbem, kterému nevěřím, co se týče životnosti a 1,2 slaboch, se kterým bude nebezpečné předjíždět. A spotřeba hrůza. Zlaté staré 1.4 a 1.6!!

+8/0
21.1.2013 19:33

M80i63l87o92š 80B93o45u90k52a14l 8613697233514

"Cokoliv" nového, než jakoukoliv olítaninu. Kdo nemá auto na naparování před Kauflandem a má to na běžné poježdění, neudělá s Dačií chybu.

+7/−4
21.1.2013 13:19


M51i73l68a63n 41S72z67a32b45ó 4137721304536

No nevim .. asi radši budu ta socka a spokojim se se svym Accordem 2.4 190HP než abych byl ten namachrovanej frajer v nový Dacii za stejnej peníz :))

+7/−6
21.1.2013 13:29

M94i93l10o57š 76B35o87u12k77a24l 8273627443224

No, vidíš to. S Dáčií právě nikdo machrovat nebude.. ale kdejakej potrefenej Lojza hned uvede objemy a výkony aby se předved.;-D

+11/−2
21.1.2013 13:38

M81i16l38a11n 65S87z10a69b73ó 4407621274586

O tom to není spíš jsem narážel na to, jak autor článku psal o tom , že díky šrotovnému si někdo koupil novoou Dacii a jinak by se SPOKOJIL s ojetinou. To je podle mě trochu nešťastná formulace, protože i sama nová Dacie je víceméně auto se kterým se lze jen "spokojit" zatímco takově lehce jeté BMW M3 asi udělá více srandy :-D

+4/−4
21.1.2013 13:46

V75l18a94d65i56m77í30r 25H47r57u19b60ý 1224451257622

Jistě, zájemce o ojeté M3 je přece typický zákazník, kterého šrotovné motivovalo k nákupu dacie ;-D.

.

Ale když se podívám na ojetiny v obdobné rozměrové a výkonostní kategorii, pak už pro spoustu lidí může být zajímavé si například místo ojeté fabie koupit nový logan.

+4/0
21.1.2013 16:13

R70i90c49h23a19r32d 19P63o95d43z28i87m16e93k 2401827466

Já ti rozumím. Za 200-250 tis bych si vybral úplně jiný byť lehce jetý auto. Investovat to do Dacie by mi prostě bylo líto.

+2/−2
22.1.2013 7:43

J72a70n 52M11a16c31e96k 6871440602900

Škoda, že k těm autům nenabízejí automatickou převodovku. Tím nechci rozpoutat diskusi, zda je lepší převodovka manuální nebo automatická. Prostě každá z nich má svou klientelu. U nás zatím méně příznivců má ta automatická, ale své kupce by si jistě takto vybavená auta našla.

Takhle zatím nejlevnější auto s velkým kufrem a automatickou převodovkou je Peugeot 301 za 300000 Kč.

0/0
21.1.2013 13:13

J90i53ř55í 36S86c33h58w76a90c35h 5196619977724

auta v tomto segmentu šetří na každém šroubku, takže automat v autě pod 200.000 moc nehrozí....

+3/0
21.1.2013 17:23

P56e91t80r 85M96a58r50š25o30u39n 5975528906286

nekde na netu jsem videl kopii paproveho navodu k sanderu, a v nem byl popisovan i automat, takze se musel vyrabet (zda i nove sandero to nevim to jsem nikde zatim neasel) k nam se ale nedovazel, pokud vim

0/0
21.1.2013 17:47

V89í43ť91a 22N44o73v13á15k 1528733425791

Automat s tím 0,9 motorem ? A kdo by si ho koupil,když příplatek za něj zvedne cenu o 25%

+1/0
21.1.2013 23:20

M16a17r34t68i80n 45M43a49t17e58r50n94a 1637730925413

Zdravím teda trochu mě Dacia zklamala, jsem již 4roky

majitelem Sandera, plná palba 1,6 a jsem nadmíru spokojen, kde bych sehnal

takovou funglovku za 260tacu...

Ale dávat do auta 1,2motor za stejné peníze,

nebo 0,9 chjo kam ten svět spěje...

+3/−1
21.1.2013 11:57

J12i39ř16í 57S34c15h85w71a45c74h 5686859377814

dyť ta tvoje 1,6-ka má o 2 kW méně jak ta devitistovka, tam ten svět spěje....

+3/−1
21.1.2013 12:14

J87a75r43o32s26l69a19v 22B15r39ü70m55m84e49r 7364433716

Papír snese všechno, ale máme Logan s 1,4, ten měl mít, jestli se pamatuji cca 60 kW, a přitom žádné problémy, jako v článku s tou 1,2.

+1/0
21.1.2013 12:36

M48a20r39t21i20n 71M12a73t57e81r28n82a 1197980675793

to jest pravda když koukám na techničák, k porovnání je bohužel nemám, možná budou jezdit stejně, ale spíše bych tvrdil že ne, až na ten výkon a možná spotřebu, ale teda za 219 bych si ji nekoupil. dejme tomu tak 100 strop.

0/0
21.1.2013 12:37

J31i30ř67í 17S86c39h70w24a41c30h 5926529947434

za 100 tady nekoupíš ani Tatu;-)

+2/0
21.1.2013 12:59

P39e86t94r 48Š34v24e87c 1712583647

Jel jsi i v jiném autě ???;-D;-D;-D

0/0
21.1.2013 14:42

M32a60r24t95i60n 40M85a55t61e55r27n68a 1147220135413

A vtipálek jel/jezdil/vlastnil

favorit, dawee, opel astra, passat (trabyho nepočítám)

a s vlastním autem Sandero jsem nadmíru spokojen, za ty prachy to byla výborná koupě, za 4 roky nalítáno 150tisíc a bez velkých problému (jedinkrát výměna stabilizační tyče). Jen mě mrzí že už nedělaj vice než 1.2. sic je ta 1.2 třeba výkoná. Ale prostě začali to spíše předělávat k horšímu...

+2/0
21.1.2013 22:58

V32í98ť49a 95N39o80v80á15k 1868833525311

Upřímnou soustrast...150t km v tomhle??

0/−3
21.1.2013 23:09

M13a28r55t16i42n 95M58a32t17e20r10n45a 1697620655493

Hale je v tom pohodlí, dobře se do toho leze, vyhovuje mi to.

Někdo hold má na audi nějak kej ten pulmilionek neli víc, někdo má jen na Dacii.

Kdyby se mě někdo zeptal, tak Sandero vřele doporučím. (hlavní je že to v zimě topí, v létě to chladí, žere to 6,8l/100km a jezdí to, ne co víc potřebovat?)

+1/0
22.1.2013 7:52

R80i83c69h36a44r22d 20G56e48n58š24e36r30o42v25s54k52ý 2125125404516

jel jsem v novem sanderu (rv 2012) a nez sandero za 200 tisic, tak radeji 6 let stare auto stredni tridy.

+3/−2
21.1.2013 11:19

P97e23t96r 79M17a82r10š90o39u94n 5935218286496

tak jste jel v novem nebo starem? (rv.2012 nic nerekne, to se toto nove teprve vubec unas objevilo v salonech koncem roku)

+5/0
21.1.2013 11:21

P47e12t68r 61M76a83r42š95o85u56n 5985178796896

jen nevim kde udelali soudruzi z EU chybu. diky emisim je v tu downsizing, a pak se doctu, ze nový motor zere 6-7litrů. koukam oproti stare felicii 1,3 si motorista pomuze o 1litr, za cenu amputace valce, no nevim...

+3/0
21.1.2013 11:17

D66u30š24a19n 63P46e50š41e70k 3225469414130

Ani Felicie nebrala přes 7 litrů, když se s ní nejezdilo brzda/plyn.

+1/−1
21.1.2013 11:29

J72i48ř66í 83S40c35h31w95a15c15h 5986439777744

ale to víš, že při brzda-plyn brala mnohem více...... jinak by musela při klidné jízdě jezdit tak za 4....

0/0
21.1.2013 13:02

V23l79a11d93i60s83l91a20v 49B38u73r95y18š84e10k 1609362897634

a kolikpak asi tak ta felicie vážila? půlku? trochu víc, soudruhu

0/0
21.1.2013 11:31

P47e11t92r 22M17a41r33š49o63u44n 5335198136646

omyl souhruhu, nez vysmech, zjistete si fakta (polovinu tu opravdu nevidim): 

Felicie 1,3:

pohotovostni hmotnost: 935 až 985 kg (dle vybavy)

(udaje se na ruznych mistech drobne lisi, ale max o cca 5 kg)

Dacie Sandero(Stepway) 0,9TCe:

pohotovostni hmotnost: 962 (1023) kg

0/0
21.1.2013 12:24

J13a71r66o56s42l44a47v 51B88r56ü55m44m12e60r 7354873296

Je to logické. Základ je prostě práce, tedy odvézt X kg na X vzdálenost. A na to je prostě potřebné určité množství energie, takže i paliva. Ano, dá se zlepšit účinnost motoru atd. ale to je max. 15-20% paliva.

+1/0
21.1.2013 13:26

P15e47t16r 87M20a75r78š18o81u52n 5515688706846

tak tak a protoze spalim stejne mnozstvi paliva, tak vypustim i stejne mnozstvi nejakeho co2. (jen v laboratori to vypada hezky)

+1/0
21.1.2013 15:02

J92a50k85u14b 30T96r88e69n42k 3318125622506

Osobně mi přijdou Dacie docela fajn. Já bych si ji sice nekoupil (jelikož bych se v tak slabém autě necítil bezpečně) ale pro ty, co hledají levný vůz s jednoduchou technikou je to dobrá volba. Lepší si koupit auto, které je od počátku vyvíjeno a prezentováno jako levné, slabé a jednoduché, než si koupit koncern v holobytu, které je také slabý a jednoduchý ale levný není ani omylem.

+22/−1
21.1.2013 7:12

V32í60t 84P87i46š12t18ě44k 4884975264950

V dacii nazuli sedmimílové boty. Nejde srovnat se starou generací (hlavně výbavou)

+8/−1
21.1.2013 1:49

P46e54t88r 73N25o66v58á91k 2660797348820

Dávat do 1,2 LPG mi přijde trochu zbytečné. Vlastním SUV 2.0 se spotřebou cca 12l LPG a při přepočtu 1:2 s benzínem pak člověk jezdí za 6l benzínu. To je fajn na 2t auto. Jen ta nádrž v rezervě na LPG by mohla být o trochu větší, každých 250-300km nutno tankovati, ale to v ČR a i při cestě do HR opravdu problém není, pumpy jsou více než dostupné každých pár desítek km (jen na HK dálnici na to ještě bohužel nepřišli). Všem LPGistům přeji mnoho zdaru.

+2/−1
21.1.2013 0:55

P83e15t95r 15Š13v10e14c 1232613677

Už se vám to krátí... levné LPG ... škoda, že nemohu najít tabulku zdanění LPG.. tuším první skok je v 2014 a pak další, až se to vyrovná benzinu;-(;-(;-(

+1/−1
21.1.2013 9:27

J74a96k51u84b 71T10r39e37n91k 3688605892906

Nikde jsem nenašel, že by to nakonec udělali. Vám se to podařilo?

0/0
21.1.2013 11:15

R67i59c38h66a17r47d 68P16o16d79z17i59m75e34k 2151527766

Jen jedna otázka. Jakým plynem se vlastně topí? Není to LPG. Já jen že jestli ho budou chtít ještě zdražit uvalením daně, tak se to musí promítnout i do topení domácností, což mi přijde už krajně neúnosný.

0/0
21.1.2013 12:29

P94e17t53r 32M92a31r97š27o24u72n 5295668506956

topi se zemnim plynem (tedy CNG), LPG je vedlejsi produkt pri tezbe, nebo odpad zpracovani ropy

0/0
21.1.2013 15:07

J89a24r53o15s24l44a49v 74B56r53ü30m15m90e45r 7154643496

LPG by měl být propan butan, což se prodávalo na vaření v bombách.

0/0
21.1.2013 16:52

P62e13t86r 26M82a94r82š23o37u44n 5455198296546

ano a stale prodava

0/0
21.1.2013 17:48

P43e85t22r 66M62a84r19š60o46u62n 5595668776756

pokracovani: na zahrade na nem stale varime ;-)

tak tak, cng a lpg maji jine slozeni

0/0
21.1.2013 17:49

R48i10c91h36a78r66d 64P26o86d92z13i97m69e20k 2401307226

To jsem nevěděl. Díky za vysvětlení.

+1/0
22.1.2013 7:41

M39a21r44t10i60n 56K58o92t96e85k 6769933357791

Tak hlavne, ze mate to SUV. Skoda, ze vas nenapadlo dat do plynu treba Porsche.

+4/0
21.1.2013 11:02

J30a44k26u44b 60T94r44e26n91k 3748755312956

Koupit/nechat udělat V6 nebo V8 do plynu je zřejmě velice výhodné. Máte dostatek výkonu a také životnost bude drasticky vyšší než dnešní utrápené ufoukané motorky ze sekaček.

+3/0
21.1.2013 11:15

J20i89r35i 31S38i53m48a63k 9148108408783

porsche v plynu neni vubec zadny technicky problem, lidi maji predsudky :)

jedine proc se to nedela je, ze benzin je u porsche ta uplne nejmensi a nejzanedbatelnejsi polozka.

maly priklad rozpocet Porsche Boxster/sezona pro takove drobne obcasne pojizdeni.

Benzin 30tis Kc

Pneu   20tis Kc

bezne opravy a udrzba, pokud se nic nerozbije 30tis Kc havarijni pojisteni a amortizace ... podle rocniku a rozsahu az 60tis Kc pojisteni a 200 tis amortizace tak v cem by se mi asi projevilo 15tis uspory LPG krom toho, ze bych zatizil auto a snizil vykon motoru 8-o

0/0
22.1.2013 13:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.