Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlevnější auta nanovo: první svezení s Daciemi Logan a Sandero

Když se v roce 2004 představila první generace Dacie Logan, asi ani výrobce netušil, jak úspěšnou kariéru má před sebou. Velké levné auto původně určené pro méně náročné trhy se totiž úspěšně etablovalo i v západní Evropě, stejně jako hatchback sandero, který rozšířil nabídku o čtyři roky později. Teď jsou tu oblíbené dacie podruhé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e98t41r 54G90a29z46d67a 6598242889777

cigansky supersport ;-)

0/−4
23.1.2013 22:54

R14a28d17i63m 93T98u88č98n42í31k 7243928704331

Dávám plus za rozšíření základní výbavy - konečně vypadá použitelně. R^

A VELKÉ MINUS za nabídku benzínových motorů.Rv

Objem 0,9 litru s turbem, kterému nevěřím, co se týče životnosti a 1,2 slaboch, se kterým bude nebezpečné předjíždět. A spotřeba hrůza. Zlaté staré 1.4 a 1.6!!

+8/0
21.1.2013 19:33

M56i10l76o24š 25B91o66u68k16a13l 8723637483944

"Cokoliv" nového, než jakoukoliv olítaninu. Kdo nemá auto na naparování před Kauflandem a má to na běžné poježdění, neudělá s Dačií chybu.

+7/−4
21.1.2013 13:19

M80i22l29a92n 63S53z23a38b50ó 4667481904486

No nevim .. asi radši budu ta socka a spokojim se se svym Accordem 2.4 190HP než abych byl ten namachrovanej frajer v nový Dacii za stejnej peníz :))

+7/−6
21.1.2013 13:29

M76i96l13o10š 52B54o57u97k32a74l 8883907423774

No, vidíš to. S Dáčií právě nikdo machrovat nebude.. ale kdejakej potrefenej Lojza hned uvede objemy a výkony aby se předved.;-D

+11/−2
21.1.2013 13:38

M36i14l91a70n 37S40z81a95b69ó 4667751974886

O tom to není spíš jsem narážel na to, jak autor článku psal o tom , že díky šrotovnému si někdo koupil novoou Dacii a jinak by se SPOKOJIL s ojetinou. To je podle mě trochu nešťastná formulace, protože i sama nová Dacie je víceméně auto se kterým se lze jen "spokojit" zatímco takově lehce jeté BMW M3 asi udělá více srandy :-D

+4/−4
21.1.2013 13:46

V21l36a16d23i69m11í62r 25H11r67u21b34ý 1864501907802

Jistě, zájemce o ojeté M3 je přece typický zákazník, kterého šrotovné motivovalo k nákupu dacie ;-D.

.

Ale když se podívám na ojetiny v obdobné rozměrové a výkonostní kategorii, pak už pro spoustu lidí může být zajímavé si například místo ojeté fabie koupit nový logan.

+4/0
21.1.2013 16:13

R69i73c45h65a31r48d 49P58o34d70z63i43m83e36k 2751687696

Já ti rozumím. Za 200-250 tis bych si vybral úplně jiný byť lehce jetý auto. Investovat to do Dacie by mi prostě bylo líto.

+2/−2
22.1.2013 7:43

J57a87n 40M55a75c98e79k 6151700232440

Škoda, že k těm autům nenabízejí automatickou převodovku. Tím nechci rozpoutat diskusi, zda je lepší převodovka manuální nebo automatická. Prostě každá z nich má svou klientelu. U nás zatím méně příznivců má ta automatická, ale své kupce by si jistě takto vybavená auta našla.

Takhle zatím nejlevnější auto s velkým kufrem a automatickou převodovkou je Peugeot 301 za 300000 Kč.

0/0
21.1.2013 13:13

J89i17ř21í 38S24c84h45w79a34c16h 5176519627704

auta v tomto segmentu šetří na každém šroubku, takže automat v autě pod 200.000 moc nehrozí....

+3/0
21.1.2013 17:23

P56e47t62r 23M65a76r96š56o89u13n 5245258226986

nekde na netu jsem videl kopii paproveho navodu k sanderu, a v nem byl popisovan i automat, takze se musel vyrabet (zda i nove sandero to nevim to jsem nikde zatim neasel) k nam se ale nedovazel, pokud vim

0/0
21.1.2013 17:47

V25í57ť34a 74N71o49v78á29k 1988503985921

Automat s tím 0,9 motorem ? A kdo by si ho koupil,když příplatek za něj zvedne cenu o 25%

+1/0
21.1.2013 23:20

M28a63r39t54i72n 51M60a31t68e91r38n51a 1987650955373

Zdravím teda trochu mě Dacia zklamala, jsem již 4roky

majitelem Sandera, plná palba 1,6 a jsem nadmíru spokojen, kde bych sehnal

takovou funglovku za 260tacu...

Ale dávat do auta 1,2motor za stejné peníze,

nebo 0,9 chjo kam ten svět spěje...

+3/−1
21.1.2013 11:57

J93i54ř61í 27S37c54h76w19a90c94h 5516469237314

dyť ta tvoje 1,6-ka má o 2 kW méně jak ta devitistovka, tam ten svět spěje....

+3/−1
21.1.2013 12:14

J71a89r72o86s56l96a15v 90B19r95ü60m81m54e51r 7154733526

Papír snese všechno, ale máme Logan s 1,4, ten měl mít, jestli se pamatuji cca 60 kW, a přitom žádné problémy, jako v článku s tou 1,2.

+1/0
21.1.2013 12:36

M13a57r49t76i10n 84M12a65t33e19r76n37a 1457950835223

to jest pravda když koukám na techničák, k porovnání je bohužel nemám, možná budou jezdit stejně, ale spíše bych tvrdil že ne, až na ten výkon a možná spotřebu, ale teda za 219 bych si ji nekoupil. dejme tomu tak 100 strop.

0/0
21.1.2013 12:37

J76i96ř86í 15S85c43h33w46a30c66h 5146299317634

za 100 tady nekoupíš ani Tatu;-)

+2/0
21.1.2013 12:59

P66e22t40r 22Š95v94e18c 1572283867

Jel jsi i v jiném autě ???;-D;-D;-D

0/0
21.1.2013 14:42

M25a47r79t96i30n 88M53a71t51e14r26n16a 1187890405353

A vtipálek jel/jezdil/vlastnil

favorit, dawee, opel astra, passat (trabyho nepočítám)

a s vlastním autem Sandero jsem nadmíru spokojen, za ty prachy to byla výborná koupě, za 4 roky nalítáno 150tisíc a bez velkých problému (jedinkrát výměna stabilizační tyče). Jen mě mrzí že už nedělaj vice než 1.2. sic je ta 1.2 třeba výkoná. Ale prostě začali to spíše předělávat k horšímu...

+2/0
21.1.2013 22:58

V60í62ť71a 24N50o77v28á13k 1518723175231

Upřímnou soustrast...150t km v tomhle??

0/−3
21.1.2013 23:09

M42a26r98t46i83n 89M19a76t85e15r58n15a 1297330325113

Hale je v tom pohodlí, dobře se do toho leze, vyhovuje mi to.

Někdo hold má na audi nějak kej ten pulmilionek neli víc, někdo má jen na Dacii.

Kdyby se mě někdo zeptal, tak Sandero vřele doporučím. (hlavní je že to v zimě topí, v létě to chladí, žere to 6,8l/100km a jezdí to, ne co víc potřebovat?)

+1/0
22.1.2013 7:52

R74i23c49h88a17r79d 87G98e67n87š61e63r84o18v82s78k20ý 2345685984416

jel jsem v novem sanderu (rv 2012) a nez sandero za 200 tisic, tak radeji 6 let stare auto stredni tridy.

+3/−2
21.1.2013 11:19

P19e91t74r 72M41a87r75š71o61u46n 5645728696966

tak jste jel v novem nebo starem? (rv.2012 nic nerekne, to se toto nove teprve vubec unas objevilo v salonech koncem roku)

+5/0
21.1.2013 11:21

P31e48t84r 22M67a13r58š57o75u20n 5315768276266

jen nevim kde udelali soudruzi z EU chybu. diky emisim je v tu downsizing, a pak se doctu, ze nový motor zere 6-7litrů. koukam oproti stare felicii 1,3 si motorista pomuze o 1litr, za cenu amputace valce, no nevim...

+3/0
21.1.2013 11:17

D96u50š44a25n 48P31e63š88e80k 3885759704940

Ani Felicie nebrala přes 7 litrů, když se s ní nejezdilo brzda/plyn.

+1/−1
21.1.2013 11:29

J34i93ř56í 73S86c22h56w46a24c47h 5646719767924

ale to víš, že při brzda-plyn brala mnohem více...... jinak by musela při klidné jízdě jezdit tak za 4....

0/0
21.1.2013 13:02

V33l79a17d69i81s39l10a61v 39B68u46r55y71š56e86k 1339452897144

a kolikpak asi tak ta felicie vážila? půlku? trochu víc, soudruhu

0/0
21.1.2013 11:31

P23e77t68r 10M49a35r52š33o69u32n 5625328676126

omyl souhruhu, nez vysmech, zjistete si fakta (polovinu tu opravdu nevidim): 

Felicie 1,3:

pohotovostni hmotnost: 935 až 985 kg (dle vybavy)

(udaje se na ruznych mistech drobne lisi, ale max o cca 5 kg)

Dacie Sandero(Stepway) 0,9TCe:

pohotovostni hmotnost: 962 (1023) kg

0/0
21.1.2013 12:24

J17a25r33o18s21l82a46v 25B26r34ü73m43m86e60r 7264763766

Je to logické. Základ je prostě práce, tedy odvézt X kg na X vzdálenost. A na to je prostě potřebné určité množství energie, takže i paliva. Ano, dá se zlepšit účinnost motoru atd. ale to je max. 15-20% paliva.

+1/0
21.1.2013 13:26

P91e91t25r 89M69a87r88š12o55u14n 5705108216146

tak tak a protoze spalim stejne mnozstvi paliva, tak vypustim i stejne mnozstvi nejakeho co2. (jen v laboratori to vypada hezky)

+1/0
21.1.2013 15:02

J25a23k84u48b 92T64r64e42n82k 3878885682566

Osobně mi přijdou Dacie docela fajn. Já bych si ji sice nekoupil (jelikož bych se v tak slabém autě necítil bezpečně) ale pro ty, co hledají levný vůz s jednoduchou technikou je to dobrá volba. Lepší si koupit auto, které je od počátku vyvíjeno a prezentováno jako levné, slabé a jednoduché, než si koupit koncern v holobytu, které je také slabý a jednoduchý ale levný není ani omylem.

+22/−1
21.1.2013 7:12

V26í12t 19P35i97š95t88ě75k 4714505354400

V dacii nazuli sedmimílové boty. Nejde srovnat se starou generací (hlavně výbavou)

+8/−1
21.1.2013 1:49

P33e41t92r 31N23o58v35á24k 2780697718850

Dávat do 1,2 LPG mi přijde trochu zbytečné. Vlastním SUV 2.0 se spotřebou cca 12l LPG a při přepočtu 1:2 s benzínem pak člověk jezdí za 6l benzínu. To je fajn na 2t auto. Jen ta nádrž v rezervě na LPG by mohla být o trochu větší, každých 250-300km nutno tankovati, ale to v ČR a i při cestě do HR opravdu problém není, pumpy jsou více než dostupné každých pár desítek km (jen na HK dálnici na to ještě bohužel nepřišli). Všem LPGistům přeji mnoho zdaru.

+2/−1
21.1.2013 0:55

P48e22t61r 62Š16v52e31c 1352143547

Už se vám to krátí... levné LPG ... škoda, že nemohu najít tabulku zdanění LPG.. tuším první skok je v 2014 a pak další, až se to vyrovná benzinu;-(;-(;-(

+1/−1
21.1.2013 9:27

J15a24k65u44b 24T82r19e93n88k 3258875592276

Nikde jsem nenašel, že by to nakonec udělali. Vám se to podařilo?

0/0
21.1.2013 11:15

R92i24c17h52a64r57d 74P35o13d53z82i21m29e36k 2271887336

Jen jedna otázka. Jakým plynem se vlastně topí? Není to LPG. Já jen že jestli ho budou chtít ještě zdražit uvalením daně, tak se to musí promítnout i do topení domácností, což mi přijde už krajně neúnosný.

0/0
21.1.2013 12:29

P38e73t76r 26M88a71r95š18o13u30n 5985228346576

topi se zemnim plynem (tedy CNG), LPG je vedlejsi produkt pri tezbe, nebo odpad zpracovani ropy

0/0
21.1.2013 15:07

J13a38r27o71s47l28a92v 14B42r89ü47m62m58e18r 7694873786

LPG by měl být propan butan, což se prodávalo na vaření v bombách.

0/0
21.1.2013 16:52

P64e21t76r 94M61a42r37š69o84u43n 5745488676136

ano a stale prodava

0/0
21.1.2013 17:48

P39e93t49r 62M22a16r12š68o85u93n 5215118396976

pokracovani: na zahrade na nem stale varime ;-)

tak tak, cng a lpg maji jine slozeni

0/0
21.1.2013 17:49

R66i63c28h65a66r50d 14P63o68d33z73i16m93e51k 2651607756

To jsem nevěděl. Díky za vysvětlení.

+1/0
22.1.2013 7:41

M71a14r13t87i20n 49K66o58t83e25k 6579643877591

Tak hlavne, ze mate to SUV. Skoda, ze vas nenapadlo dat do plynu treba Porsche.

+4/0
21.1.2013 11:02

J72a51k75u73b 41T44r49e71n45k 3758755822956

Koupit/nechat udělat V6 nebo V8 do plynu je zřejmě velice výhodné. Máte dostatek výkonu a také životnost bude drasticky vyšší než dnešní utrápené ufoukané motorky ze sekaček.

+3/0
21.1.2013 11:15

J70i12r47i 10S61i29m14a17k 9878418458903

porsche v plynu neni vubec zadny technicky problem, lidi maji predsudky :)

jedine proc se to nedela je, ze benzin je u porsche ta uplne nejmensi a nejzanedbatelnejsi polozka.

maly priklad rozpocet Porsche Boxster/sezona pro takove drobne obcasne pojizdeni.

Benzin 30tis Kc

Pneu   20tis Kc

bezne opravy a udrzba, pokud se nic nerozbije 30tis Kc havarijni pojisteni a amortizace ... podle rocniku a rozsahu az 60tis Kc pojisteni a 200 tis amortizace tak v cem by se mi asi projevilo 15tis uspory LPG krom toho, ze bych zatizil auto a snizil vykon motoru 8-o

0/0
22.1.2013 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.