Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Unikátní prototyp tatry vzkřísili z vraku. Poslechněte, jak zní

Mohlo to být slavné auto, jenže o prototypu Tatra 603 A věděli jen velcí znalci osobních vozů z Kopřivnice. Do sériové výroby se tatrovka nikdy nedostala a prototypu mnoho nescházelo, aby skončil ve šrotu. Po několikaleté práci restaurátorů z Kopřivnice-Lubiny opět vypadá jako před padesáti lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K80a71r55e96l 63B86a67r47t27á61č48e93k 9282639262415

to je nadhera...tomu rikam zlate ceske rucicky...R^[>-]R^

+1/0
31.1.2013 6:37

E89v37a 42K81a24š15p15á60r83k90o18v70á 7820171509222

Výborná práce restauratéru R^a papalášské auta jsou i dnesRv

0/0
27.1.2013 23:56
Foto

J67a51r52o89s96l49a68v 68B25e50ň41o 2476107727970

Krasne auto! A tlieskam zapalencom a sikovnym rukam. TATRA je krasna znacka plna historie (vedeli ste, ze je to tretia najstarsia funkcna automobilka na svete po Peugeote a Daimler ?)

Pred 2ma rokmi som urobil fotopoint z Koprivnice, tak kto by mal chut a cas si to precitat (aj ked v slovencine), tak tu:

http://www.ephoto.sk/photopointy/photopointy-cz/moravskoslezsky-kraj/tatra-koprivnice/

+6/−1
27.1.2013 0:22


J27a55r71o40s26l56a23v 73Z74a66h94r23a71d77n95í63č20e21k 7355360764211

Nádherná práce, která se nedá vyčíslit penězi, hlavní je, když se takový kousek udržel a nezmizel ze světa. :-)

+6/0
26.1.2013 20:18

P66a59t20r91i90k 25M20a75r33e65k 8532767768336

ja to rikam porad ze Uherske Hradiste produkuje ty nejlepsi lidi v CR :) V

+2/−3
25.1.2013 21:04

H95o89n29z85a 31Š35l74e45z31i15n29g37r 8909561823562

Stačí se podívat na stejné auto v provedení sanita, které stojí v (bohudík) originálním stavu kopřivnickém muzeu, kryty blinkrů má také bílé.

http://www.tatra.edmund.50megs.com/images/t603a_sanitka.gif

0/0
25.1.2013 13:16

P80a53v43e86l 69K81r10a43u13s 8423230715821

Krásnej kousek, určitě pěkný unikát...! R^

+5/−1
25.1.2013 13:00

J41i84r74i 70C84e94e 5815841752818

Opravdu nádherný auto.

+2/−1
25.1.2013 12:59

D33a65v32i25d 14K47a42d87l47e14c 7626306705260

No ty bláho, tohle auto muselo v roce 62 působit úžasně futuristicky. Nádhera!

+4/−1
25.1.2013 12:16

J94a76r83o10s19l22a59v 66K60r37o19u10p84a 3700586206

Dík za článek a video. Je to skutečně bomba!

+9/0
25.1.2013 9:37

V86í84t 32P68a78v75l89i56š 3781979530631

Musím reagovat na to že majitel dal zrestaurovat auto u firmy Ecorra, to až v pozdější fázi. Jednoho dne jsem si šel pro opravený svý auto tady u nás v Poličcce jednomu známému a moc šikovnému mechanikovi který se věnuje veteránům a požádal mě jestli bych mu nepomohl něco zatlačit do garáže. Tlačily jsme tam tuhle Tatru a protože ji tam měl hodně dlouho a moje auto bylo lehce poruchovější, tak jsem několikrát viděl jak pokračují práce a kolik tisíc hodin na tom kluci z dílny odpracovali. Jenže ten kdo to auto tam dal prý neplatil tak ho po několika letech vypakovali i s autem! Je teda ještě možnost že to do Poličky dala sama Ecorra, ale to mě nepřijde moc pravděpodobné.

+1/0
25.1.2013 6:48

T17o91m81á86š 63H24a65a15s 7941167132621

Fascinující auto.. Smekám před bývalými konstruktéry i současnými restauratéry. Moc bych se chtěl svést..

+9/0
24.1.2013 22:00

J71i38r36i 26S77i97m12a46k 9288858378313

restauratory ;-)

+6/0
25.1.2013 9:33

F72r79a26n68t85i15š82e51k 28B15a97r67t54o22š 5709941495745

Velice krásný vůz, doufám, že ho někdy uvidím R^

+6/0
24.1.2013 20:39

I45v81a34n 66P62a43p 9503213424684

603 byla lepší

+5/0
24.1.2013 19:51

J31i63r60i 75S94i27m92a35k 9778468268573

ale tahle je zase jenom jedna a prdelka je uzasna... na to, ze to vymysleli lide, kteri nemeli zadne umelecke skoly na prumyslovy design a ze to delali jen s citem a s pouzitim dilu z jinych aut.... neskutecne.

0/0
25.1.2013 9:36

J87i86r17i 21C78e40e 5575341572898

Možná právě proto. Z některejch výmyslů absoventů "uměleckých škol" by člověk moh mít dyzentérii..

+1/0
25.1.2013 12:55

J55i74r85i 71S15i26m82a28k 9748728248303

Ze prej na bezne jezdeni se nehodi, spotreba 13 litru :-P

tak kdyby to bralo klidne 30 litru, tak to neni nic proti nicemu, protoze ta renovace musela stat hadam radove statisice a mozna to slo i pres milion... pokud ta kusova vyroba vseho sla do vetsich rozsahu. K tomu shaneni dokumentace, vymysleni jak co proc a kam zapojit, aby to fungovalo.....

No kazdopadne smekam, nadherny a unikatni kousek, vubec me nenapadlo, ze neco takoveho mohlo existovat.

+8/0
24.1.2013 19:32

P64a54v32e71l 36S29t45a27v13j58a87n92í47k 1590516630201

Furt plky o spotřebě, mně to žere v zimě po městě 16 litrů a srdce mi to netrhá. Ještě chybí nějaká zmínka o fotbalových hřištích.

.

Jinak auto je nádherné, to je fakt krásný pohled na stroj, který má duši.

+9/−1
24.1.2013 21:03

L40u75k14e 10V18o55j86t18ě94c28h 7513835730667

Počítám jen za hodiny že 800 tisíc plus materiál... takže určitě víc jak mega.. :-)

0/0
24.1.2013 22:38

A52l66e56x67a30n15d21r 72K84o96s86t92k33a 5559746289176

Hlavně je to z doby před ropnou krizí. Auta tehdy brala podobné množství paliva naprosto běžně. Těch 12-13 litrů je vlastně na tehdejší dobu poměrně úsporné auto. Ostatně, kdyby dnes stál litr benzínu 5 kč, tak by nikdo neřešil, jestli mu to bere 7 nebo 12. Nemluvě o tom, jak se změnilo používání automobilů. Před těmi 50 lety bylo nepředstavitelné, že by auto mohlo být služební a deně najezdit třeba 800 km. Dnes běžná věc.

+1/0
27.1.2013 2:21

O20n64d12ř89e88j 49K31u62b79a 4411360316832

krása!

+2/−1
24.1.2013 19:30
Foto

K17r13a28s80i16m83í17r 52K42r12á98s66n90ý 7171238257325

Krásnej zadek, restaurátorům smekám.

+9/0
24.1.2013 18:35

J40i42r75i 20S40i28m70a76k 9628268348143

v tom spojeni zadnich svitilen do prouzku trosku vidim klenot mezi supersportovnimi automobily, porsche 959.

Coz bylo jedno z nejkrasnejsich aut, ovsem vymysleli ho az v roce 1986 :)

+1/0
25.1.2013 9:41

V49á72c83l51a10v 88K82u74t51n48a89r 7200647778623

nebo Alfa Romeo GTV Spider :-)

0/0
29.1.2013 10:28

J13a32r97o42s17l47a57v 11D93o54s72o76u83d56i14l 7531672827479

Tam pisou 205 koni ale ten chlap z videa mluvi o 115. Tak jak to je?

0/0
24.1.2013 18:29

J91a38r24o25s89l27a40v 50D79o90s51o65u55d61i65l 7671532647839

205 je strasne hodne na 2.5 litr bez injection nebo turba. Takze asi tech 115 ze?

+3/0
24.1.2013 18:30
Foto

V26í65t91ě71z89s95l36a22v 97S27o47b94ě32h37r26d 5842339876172

Přesně tak, 115.

+2/0
24.1.2013 18:31

J24i76r96i 77S19i51m88a26k 9248288888603

200 koni melo prvni Porsche Boxster 2.5i z roku 1996 , pricemz se jednalo o vodou chlazeny motor  plny vyspele elektroniky a s vicebodovym vstrikovanim paliva ;-) Pri vsi ucte k Tatre, takovy vykon by pri tehdejsich technologiich ze serioveho motoru vydolovat nemohli.

+1/0
25.1.2013 9:17

J87a83n 65K80a10d66l34e28c 7627145416339

Paráda. Šikulky.

+3/−1
24.1.2013 18:26

O94l29i37v39e76r 41N78e45u57m68a49n68n 3230616489

Prototyp je krasne auto. Ale seriovka taky, mozna dokonce vic. ;-)

+2/−4
24.1.2013 18:25

O17l48i71v44e83r 66N63e87u53m19a44n73n 3450236329

za co ten minus ?

+1/−3
25.1.2013 14:16

O61l86i47v85e19r 24N40e24u25m22a85n14n 3840226529

aha:-/

+1/−2
26.1.2013 8:33

P16e61t94r 55K87r79a64t93k91ý 1748257563137

Nádherná, nádherná, nádherná ...

+5/0
24.1.2013 18:20
Foto

V58í14t94ě77z48s25l53a32v 60S92o28b71ě75h34r55d 5322979616772

Je to nádherná restaurátorská práce! A uspořádání komponent (baterie, nádrž, ...) zde bylo taky nepochyně lepší. Ale jinak co se karoserie týče, původní 603 byla neskonale krásnějšé, to se nedá nic dělat. Tahle úprava tvaru podle mne byla nevkusná.

+10/0
24.1.2013 18:33

R75a10d13e82k 78D89o35l51e95ž92a54l 2219933670360

Faktem je, že vypadá jako Ameriky té doby, ale poněkud se zpožděním, viz třeba:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:%2759_Chevrolet_Impala_Sedan.JPG

Ale tak co, takové auto by se tehdy určitě neztratilo.

+2/−1
24.1.2013 17:52

D64a20v27i17d 65H68o67l30c54m68a76n 7835212553196

fuj, co má ta křusna společnýho s tatrou? doporučuji studené obklady, případně 2x denně omývat přirození vlažnou vodou!

0/0
20.2.2013 15:40

W46a80l12t55r 31S25e87d22l73á57k 8380153805339

Je nádherná, obdiv renovátorům.

+3/0
24.1.2013 17:51

T14o89m95á18š 17Z78e57m23a12n 3165238954865

Krása

+1/0
24.1.2013 17:35
Foto

O30l61d97ř57i86c33h 18O87l11e28š 3524941203901

Krasavec. Moc podařený.R^R^R^[>-]

+3/0
24.1.2013 17:19

L49u86k52á79š 71H85o73d67í13k 3254378729331

Absolutní špička! Pastva pro oko!R^VR^

+2/0
24.1.2013 17:17

M97a18r23e81k 97B77a69r18t53k82o 5756262252600

Paráda!!! Palec nahoru.

+7/0
24.1.2013 17:05

F56r12a70n53t23i95š86e17k 36L58e35b51e19d23a 4624577829

pěkný kousek R^

+8/0
24.1.2013 17:02

Z29d23e10n20e79k 87V46r53b27a 8499825953147

No, upřímně nevím, jestli to auto tak vypadalo. Některé drobnosti jsou podivné - viz např. bílé blinkry. Dnes už to možná nikoho nepřekvapí, ale v té době? Už vidím jak sháním v mototechně žlutou žárovku. Ale to je jen imho - nebylo to auto pro normálního člověka. Samozřejmě obrovsou úctu člověku, který tohle dokázal takhle zrestaurovat. Restaurovat auto, které vlastně nikdy neexistovalo. To je něco zcela jiného, než ve stodole křísit Škodu 1000MB De-luxe, na kterou i dnes seženete s trochou snahy snad téměř cokoliv.

+3/0
24.1.2013 16:58

J75i62ř56í 35N26e64u41m71e24i75s45t89e80r 2632555563671

A viděl jste někdy třeba takový první model žiguli 2101? S těmi blinkry...

+1/−1
24.1.2013 17:00

Z56d54e94n98e55k 13V24r49b75a 8249345983947

Ne neviděl. Říkám, mohu se mýlit - prototyp je prototyp, i dnes je běžné  že u mnoha prototypů jsou věci, které pak sériové vozy mají zcela jinak. Ani jsem nevěděl, že TOHLE existuje, natož abych tušil, jestli to či ono bylo tak či onak. Jenom jsem reagoval na první věc, co mě napadla.

+3/0
24.1.2013 17:05

M56a14r21e31k 81B72u94r83z95a 7977261202157

Mrkněte na tu první řadu fotek s autem před rekonstrukcí. Tam je vidět oranžově zakrytovaná žárovka blinkru. A přes to celé pak dali ještě jeden čirý kryt. Tak mi to připadá.

+2/0
24.1.2013 18:01

P46a64v30e97l 33Š89e96d59l92b37a10u14e30r 7598411842505

Nebyla ani bílá žárovka do blinkrů.... Stejně, jako třeba vzduchový filtr... Nebo pneu z Otrokovic... Zapomněli jsme.

+2/0
24.1.2013 20:06

R49a16d71i28m 29P41o77l59á80š82e61k 9826593569779

Hm, bílé blinkry na některých 603 mi něco říká. Myslím, že svého času byly i na sériových tatrovkách, mlhavě si pamatuji, že jsem je tam vídal. Ono totiž k černé barvě pasují bílé kryty mnohem lépe než oranžové.

0/0
25.1.2013 9:36

J88a50n 65C59h28o76b90o44t 5122454628751

Hmm, 603 byla asi hezci...predni maska vypada dost jako S100.

Zaujala mne ta strojvna pod vikem kufru - to je nezavisle topeni...?

+4/0
24.1.2013 16:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.