Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video jen pro otrlé: křup a z audiny je balík plechu

Milovníkům aut se zastaví srdce: rezatá klepeta se zahryznou do karoserie jako do papírové hračky. Auto zbavené interiéru se zhoupne ve vzduchu a s rachotem přistane v lisu. Jeho stisku nic neodolá. Po několika desítkách sekund plechové úpění, plastové praskání a sypání skla ustane. Z lisu vypadne neforemný balík. Sledujte poslední sekundy červené audiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S32t67a19n57i10s84l33a44v 29T56e32s51a31ř 9637104402524

No tady ta ekologie dostala na frak. Strčit to do lisu všechno najednou může jen hňup, co umí tahat za dvě páčky a u toho se udělá do trenek. Ale o ekologii ví kulový.

+1/0
15.2.2013 19:41

M70a72r93t62i87n 64V87o42j44í16ř 2527903676558

A co jste čekali? Krevety?;-D

0/0
15.2.2013 16:48

J28a46n 62F38i13k58a50r 9457107475554

Překvapuje mě, kolik plastu (přístrojovka, náraznáky, světla, ...) a skla na tom nechali.

+1/0
10.2.2013 12:42

P90a25v85e84l 76K71r86e59u14z61i89g15e78r 7444130300249

Ještě mě napadlo, proč se v rámci ekozlodějny neplatí ekopoplatek při koupi nového auta (analogie k poplatku za historický elektrospotřebič), ale musí to platit nebohý nový majitel favorita (kterému se rázem zdvojnásobí cena), případně cennějších veteránů. A nikdy jsem nepochopil logiku EUROnormy. EURv

+2/0
7.2.2013 10:15

L64u77d80v52í61k 10G13a15j67d35o95š81í11k 2355723564162

Tak tohle k pochopení není zas tak složité.

To je pouze motivační daň k tomu, aby majitel dal staré auto raději sešrotovat a nepokoušel se ho dál někomu prodat. Je to vedeno celkem oprávněnou snahou stará auta co nejrychleji odstranit ze silnic. Je to naprosto v pořádku a je to pořád lepší, než například plošný zákaz provozu aut vyrobených před rokem dejmetomu 1995. To by majitele těchto starých křápů asi bolelo daleko víc.

+2/0
7.2.2013 17:30

P95a49v12e56l 67K44r65e40u62z92i38g40e83r 7924980370369

Když vidím ty asexuální žehličky, co se dnes prohánějí po ulicích, s nostalgií vzpomínám na 90. léta. Proč by se měla stará auta odstraňovat ze silnic? Je to snad každého věc, čím jezdí, a stát by do toho neměl kecat. Kdyby radši automobilky místo politického lobbingu zlevnily auta, to by pak možná lidi víc nakupovali nová i bez nečistých praktik (politické odstraňování konkurence = starých, ale sloužících aut). Mám rád třeba stará volva a saaby, ale jako člověk s mírně podprůměrným výdělkem (a také výdaji v jiných oblastech) musím jezdit ve 12 let starém opelu, protože za něj jsem prostě nemusel platit ekovýpalné. Jeho následky na životní prostředí jsou ale více méně stejné jako u toho volva z 90. roku. A mimochodem velice podobné dnešním SUV, za která se ekovýpalné neplatí.

+1/0
7.2.2013 20:48

J79a31n 66F13i39k24a81r 9797187465894

Možná proto že jsou často ve špatném stavu, nebezpečná a technicky neodpovídají současným požadavkům? ... asi proto

0/−1
10.2.2013 12:44

P77a13v36e26l 58K71r47e63u28z66i96g42e25r 7214970160749

Volva řady 7xx a 9xx a Saaby z 80. let jsou bezpečnější než hodně současných plastových aut. A jinak, zajímavý poznatek je, že nejekologičtější auto je to, které se už nemusí vyrábět (= už je vyrobené). Jinými slovy, nejekologičtěji se (hned po tom, co jezdí na kole) chová člověk, který si auto koupí z druhé ruky. A nezatěžuje životní prostředí zpracováváním materiálu pro tvorbu nového auta. Samozřejmě nemluvím o žigulech poskládaných z pěti různých aut, za kterými se čadí jak ze spalovny, ale třeba o těch Seveřanech. Nebo soused sbírá škodovky 120 a skládá je do původního stavu, je to puntičkář. A těch 10 litrů, co dá za každé auto navíc, je fakt zlodějna.

+2/0
10.2.2013 13:35

M73i82l41a95n 53B74a55s50e88l 9139660348290

...auto se zbaví všech plastů :) LOL asi máme všichni vlčí mhu. Nu což, tavící pec si se vším poradí a splodiny neřešit.. :) Vskutku ekologická likvidace.

+7/0
7.2.2013 9:42

P76a59v97e74l 62S59t66a21v81j22a54n45í19k 1680826870511

A to si fakt myslíte, že se ten kvádr strčí do tavící pece? Bóóže…

0/−2
7.2.2013 12:47

J90a40n 17F17i15k34a14r 9937337385804

Jistě, šrot se používá jako příměs do vysoké pece. Co si myslíš, že ten kvádr zase rozeberou a budou z něj ty plasty šroubovat? Bóóže…

+3/0
10.2.2013 12:45

P74e68t67r 80G39a97z89d46a 6448492589487

Dobrý lis :)

0/0
7.2.2013 8:40

K49a63r91e70l 86Š60u44n15k72a 2628471224365

tak jsme názorně viděli že "ekologická" likvidace tu je jenom kvůli uspokojení nějakého byrokrata. S ekologií to nemá co dělat. Rv

+6/−2
6.2.2013 19:56

M27i22r70o35s93l79a38v 31B85u45d23a 9532732167202

Chudinka Audííí, vozila tchána i zetě a nakonec skončí jako kostka šrotu. No, když jsem prodával své první auto, Škoda 110 R tak se mnou nebyla 14 dní řeč.;-(

+4/0
6.2.2013 18:53

V77á45c53l11a41v 91H67o53s23c62h 8266438882321

takhle by se dali zapracovavat nepohodlni lidi

+4/0
6.2.2013 15:21

M18i22r30o55s54l22a85v 28A21l50e68x29a 4267623275

Podáváte mylnou informaci.  Při vyřazení vozidla z evidence nemusí být potvrzení o ekologické likvidaci vraku. Viz 

Metodický pokyn 9/2008-150-METO MD ČR

+4/0
6.2.2013 15:00

M77a26r23t54i33n 37K36u18ř46í79t44k58a 6677576718765

Prý stačí čestné prohlášení o změně užívání, např. jako zahradní chata.

+2/0
6.2.2013 18:47

V46l48a98s77t33i91m97i28l 93W33a58i34c 8130413227747

Mnohé úřady tento metodický pokyn bohužel nerespektují. Konkrétně v Chomutově odmítli vozidlo odhlásit, i když jsem jim ten pokyn přímo předložil. A nenaděláte nic, můžete se obrátit na soud.

0/0
7.2.2013 12:14

J14a35n 44F46i13k87a65r 9937807145824

A nebo na jejich nadřízeného.

0/0
10.2.2013 12:45

V74l20a62s28t70i49m72i31l 79W27a84i93c 8850283937607

Zkoušel jsem vedoucího odboru na magistrátu a následně odbor dopravy na krajském úřadu. Bez šance.

0/0
12.2.2013 13:45

J98a77n 12V15e14l67e68b54a 7413228359739

Bylo by vhodné vysvětlit co se děje s autem poté. Většina čtenářů to neví a proto jim likvidace rozhodně nemůže připadat ekologická...

+8/0
6.2.2013 14:18

J57i82r14k95a 28S18t33r18á40n15s87k83ý 9399194416563

Auta je mi líto, zase na druhou stranu, co s ním:-/A že to svýho času tady v Čechách, plných favoritů a stodvacítek, byla pořádná kára:-)Ostatně i dneska by měla svoje kouzlo, kdyby vypadala dobře:-)

+5/0
6.2.2013 12:52

V29i41k58y28r 18B37o65h26u77m98i78l 16S50t18r85a57n24s98k73y 9957238876749

Jo, lépe by bylo demontovat ručně, ale pokud by si firma účtovala jen 200 Kč/hod., tak by se to nevyplatilo a v ČR jde přeci o peníze až v první řadě8-o

0/0
6.2.2013 10:18

T76o93m84á29š 93K88n27a74i94f36l 6213340107620

Jenom v ČR?

0/0
6.2.2013 17:19

S16t64e30p27a86n 27T29o39t26h 8678329295398

Co je na tom tak ekologickyho, kdyz na aute zbylo milion dilu, ktere by se jiste daly prodat lepe - Zrcatka, reflektory, disky, ale i skla, sedacky, pokud nejsou poniceny. Tohle jsou soucasti, ktere pak stoji tisice. Treba ty zrcatka nekoupite pod litr, beze skel kolem 600kc. Disky... disky se kupuji porad. Nekdo chce dve sady kol, ale po takovymhle zachazeni? A jeste vic by me zajimalo, jak nakladaj s kapalinama... RvRvRv

+15/−1
6.2.2013 9:46

J69i40ř45í 44Z43ý40k66a 9819333331180

také si myslím, že využití dílů z autovraku jako náhradních pro jiné vozidlo je pro přírodu mnohem příznivější.

+13/0
6.2.2013 11:17

J70a36n 60Š33p82e79c38i82á85n 2940170439529

U některých dílů nezbyde nic jinýho,než kontaktovat dealera originálních dílů, přitom tady se ty díly likvidujou Rv Rv

+1/−1
6.2.2013 17:11

V78l35a69d54i46m77í27r 95B74a59l57í43n 2585911779929

Kdo zase tuhle "reportáž" připravil ??? Tohle přece nemá s ekologií naprosto nic společnýho . Plastové nárazníky , přístrojová deska , zrcátka , světla .....Co to má jako být ??? Zase jeden moc hodnotnej článek...

+18/0
6.2.2013 9:44

L42u80d82v41í22k 56G59a66j94d55o46š38í49k 2435443624962

No jo. "...Nejprve se odstraní plasty..." A přitom na autě vidíme, jak se šrotují přední i zadní plastové světlomety, zpětná zrcátka, nárazníky, mřížka chladiče...

Opravdu ekologivká likvidace. Jen co je pravda.

+16/0
6.2.2013 9:39

T91o65m17á70š 21M44a55r15n21ý 4950762132896

njn... a v áčkách by to ještě prodali jako málo jetý po důchodci z německa...

+8/0
6.2.2013 9:17

M34a86r60t88i52n 23C33i11n40g32e74l 5125582894404

Neprehanajte. Toto by uz nevyklepali ani v ackach.:-)

+7/−1
6.2.2013 9:42

F87r56a41n24t93i45š65e35k 69S32k30o45č37d35o10p59o82l63e 9149314586773

Mě to teda moc ekologický nepřijde. Zůstane tam kupa plastů, skla, zaolejovaný motor.. A tu kostku pak pohodí někde na poli a říkají tomu "ekologická" likvidace? 8-o

+9/−3
6.2.2013 6:39

R89i31c38h95a61r43d 42P67o62d54z24i27m63e64k 2611187546

Tu hromadu šrotu pak rozšmelcujou, kovový věci se vytřídí magnetem a části plastů se pošlou do spalovny. To že je to trochu zaolejovaný ničemu nevadí. Co jinýho by se s tím autem mělo dělat?

+7/−1
6.2.2013 7:50

T67o60m89á66š 31M76a95r74n40ý 4710912482536

jen technická - magnetem vytřídíte jen část kovů. Hliník, nerez, měď, apod jsou nemagnetické ;-)

+1/0
6.2.2013 9:19

S68t80e20p95a50n 92T65o49t14h 8918379635678

No pak se to tridi ofukem a nasavanim... jde to... ikdyz si myslim, ze pred sesrotovanim by to bylo lepsi.

+3/0
6.2.2013 9:47

M22a18r45t94i31n 55N59e62r96m86u92t 9677537428309

před sešrotováním by to byla úmorná ruční práce, navíc ne 100% účinná

0/0
8.2.2013 18:55

R31i70c49h29a18r84d 42P17o67d23z67i52m14e63k 2681627126

To je pravda. Netuším jakým způsobem se třídí ostatní kovy. Možná to roztaví a podle hustoty jednotlivých materiálů to v roztavené formě dokážou roztřídit. Každopádně se to nějakým způsobem recykluje.

0/0
6.2.2013 11:35

M62a84r82t65i93n 76N70e92r93m15u83t 9327127818499

neželezné kovy se třídí taky magneticky - v materiálu se vybudí vířivé proudy a v tu chvíli je z něj slabý magnet

0/0
8.2.2013 18:53

V32l29a82d31i86m44í59r 16B79a11l77í80n 2625131549989

Plasty se nelikvidujou ekologicky ve spalovně , sklo se taky vyndavá , tohle je likvidace , ne EKOLOGICKÁ !!!!!!

+3/−1
6.2.2013 9:49

R38i34c90h14a67r59d 63P36o93d78z36i24m78e58k 2831647416

Vzhledem k tomu, že není plast jako plast a o jaký typ plastu se jedná je prakticky nerozpoznatelné, se dá s plastama v autě těžko co jinýho dělat než je prohnat komínem. (samozřejmě moderní spalovny pálí odpad při vysoké teplotě a mají různé odlučovače pevných částic a jedovatých spalin, takže to není zas taková tragédie, že se to pálí). Něco málo plastů se taky dá zrecyklovat, ale tipnul bych si že to nebude moc. Co se dělá se sklem netuším. Možná se dá taky recyklovat.

0/0
6.2.2013 11:40

J28a29n 84F80i47k74a67r 9137787125644

Co to plácáš. Ty nárazníky a pravděpodbně velká část vnitřku je ABS ... co za plast by to mělo být?

0/0
10.2.2013 12:47

R25i95c17h89a48r16d 54P96o21d76z80i72m64e55k 2361177186

Tak předně nárazníky se z ABS nedělají, protože ABS je dost praskací materiál zrovna na použití v nárazníkách. Většinou se to dělá s blendu PP+EPDM, kterej je jednak levnej a za druhý pružnej i v nízkejch teplotách. Dělám ve firmě, která vyrábí plastový součástky pro různý automobilky, a používáme tady 120 různejch materiálů. Co díl v autě to zpravidla jinej materiál. Některý jsou vysoce teplotně odolný, jiný odolný olejům a palivům, jinde je zase obyčejný PP nebo i ten ABS co zmiňuješ. Někdy plněný sklem, křídou. Pak konstrukční plasty POM, PBT, PA 6, 66, 46, 12 rovněž různě plněný a aditivovaný podle toho jaký jsou na ně kladený požadavky. To jsem tu nevyjmenoval samozřejmě všechno. Čili auto to je taková neskutečná směs různejch plastů že je to podle mě prakticky netříditelný. Leda do spalovny.

0/0
11.2.2013 8:46

P45a36v30e26l 22M49a44r82e69š 6270907586327

Pokud se dobře pamatuji ze školy,tak skleněné střepy se přidávají ve sklárnách do taveniny,při výrobě nového.

0/0
10.2.2013 17:28

P11e88t56r98a 21M96a71l46á 7741728131855

Wall-I;-D

+3/0
6.2.2013 4:25

P52a63t46r55i29k 35M20a67r59e66k 8522817478136

neni to moc dobry, poskrabalo to lak :-/ se to bude blbe kitovat

+1/0
6.2.2013 2:48
Foto

J56a71n 16P77e88š63e48k 1871757904260

Jsem též ročník 1991 a přesně dnes je mi 22 let. To jste mi tu audinku nemohli dát? :-(

+6/−4
6.2.2013 0:46

T65o44m38á44š 71M69a62r26n39ý 4680852962376

Gratuluji :-)

+3/0
6.2.2013 9:18

P49e91t79r 90M72a43r46š74o60u17n 5505108396966

budte rad, ze vas taky nechteji sesrotovat ;-D;-)

+4/0
6.2.2013 13:47

J83a49n 47F64i86k55a38r 9637897805324

Takovýh vraků jsou plná vrakoviště ... .

+1/0
10.2.2013 12:46

J86i96ř88í 64Z17ý43k69a 9739773381950

vozidlo se dá odhlásit z registru i bez ekologické likvidace. Stačí doložit jiný způsob využití autovraku a "čestně prohlásit", že vozidlo již nebude provozováno na pozemních komunikacích. Ale je to makačka přesvědčit úředníka. 

Pokud by to nešlo odhlásit jinak, tak by to byla pěkná zlodějina. Nabourám auto, které se nevyplatí opravovat, pojišťovna mi od pojistného plnění odečte vytěžitelné díly, které bych podle tohoto článku a některých úředníků nesměl demontovat, resp. byl bych za to pokutován tou "specializovanou" firmou (bezplatný odběr je podmíněn kompletností vraku).

+2/0
6.2.2013 0:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.