Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Video jen pro otrlé: křup a z audiny je balík plechu

Milovníkům aut se zastaví srdce: rezatá klepeta se zahryznou do karoserie jako do papírové hračky. Auto zbavené interiéru se zhoupne ve vzduchu a s rachotem přistane v lisu. Jeho stisku nic neodolá. Po několika desítkách sekund plechové úpění, plastové praskání a sypání skla ustane. Z lisu vypadne neforemný balík. Sledujte poslední sekundy červené audiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S63t19a63n20i21s98l51a15v 95T53e48s30a84ř 9977364942854

No tady ta ekologie dostala na frak. Strčit to do lisu všechno najednou může jen hňup, co umí tahat za dvě páčky a u toho se udělá do trenek. Ale o ekologii ví kulový.

+1/0
15.2.2013 19:41

M75a64r13t40i45n 45V57o40j83í90ř 2567163346398

A co jste čekali? Krevety?;-D

0/0
15.2.2013 16:48

J34a51n 32F52i69k25a15r 9877917485914

Překvapuje mě, kolik plastu (přístrojovka, náraznáky, světla, ...) a skla na tom nechali.

+1/0
10.2.2013 12:42


P81a75v93e92l 26K82r84e18u54z16i28g73e16r 7784370170949

Ještě mě napadlo, proč se v rámci ekozlodějny neplatí ekopoplatek při koupi nového auta (analogie k poplatku za historický elektrospotřebič), ale musí to platit nebohý nový majitel favorita (kterému se rázem zdvojnásobí cena), případně cennějších veteránů. A nikdy jsem nepochopil logiku EUROnormy. EURv

+2/0
7.2.2013 10:15

L97u71d24v78í20k 48G73a84j72d43o16š49í96k 2515533964642

Tak tohle k pochopení není zas tak složité.

To je pouze motivační daň k tomu, aby majitel dal staré auto raději sešrotovat a nepokoušel se ho dál někomu prodat. Je to vedeno celkem oprávněnou snahou stará auta co nejrychleji odstranit ze silnic. Je to naprosto v pořádku a je to pořád lepší, než například plošný zákaz provozu aut vyrobených před rokem dejmetomu 1995. To by majitele těchto starých křápů asi bolelo daleko víc.

+2/0
7.2.2013 17:30

P57a18v96e62l 88K50r53e61u63z39i16g77e25r 7724420170209

Když vidím ty asexuální žehličky, co se dnes prohánějí po ulicích, s nostalgií vzpomínám na 90. léta. Proč by se měla stará auta odstraňovat ze silnic? Je to snad každého věc, čím jezdí, a stát by do toho neměl kecat. Kdyby radši automobilky místo politického lobbingu zlevnily auta, to by pak možná lidi víc nakupovali nová i bez nečistých praktik (politické odstraňování konkurence = starých, ale sloužících aut). Mám rád třeba stará volva a saaby, ale jako člověk s mírně podprůměrným výdělkem (a také výdaji v jiných oblastech) musím jezdit ve 12 let starém opelu, protože za něj jsem prostě nemusel platit ekovýpalné. Jeho následky na životní prostředí jsou ale více méně stejné jako u toho volva z 90. roku. A mimochodem velice podobné dnešním SUV, za která se ekovýpalné neplatí.

+1/0
7.2.2013 20:48

J89a30n 34F23i70k36a29r 9187537495784

Možná proto že jsou často ve špatném stavu, nebezpečná a technicky neodpovídají současným požadavkům? ... asi proto

0/−1
10.2.2013 12:44

P68a56v63e73l 76K50r31e28u20z41i18g30e69r 7274560190679

Volva řady 7xx a 9xx a Saaby z 80. let jsou bezpečnější než hodně současných plastových aut. A jinak, zajímavý poznatek je, že nejekologičtější auto je to, které se už nemusí vyrábět (= už je vyrobené). Jinými slovy, nejekologičtěji se (hned po tom, co jezdí na kole) chová člověk, který si auto koupí z druhé ruky. A nezatěžuje životní prostředí zpracováváním materiálu pro tvorbu nového auta. Samozřejmě nemluvím o žigulech poskládaných z pěti různých aut, za kterými se čadí jak ze spalovny, ale třeba o těch Seveřanech. Nebo soused sbírá škodovky 120 a skládá je do původního stavu, je to puntičkář. A těch 10 litrů, co dá za každé auto navíc, je fakt zlodějna.

+2/0
10.2.2013 13:35

M17i56l69a73n 41B86a61s33e71l 9519860808760

...auto se zbaví všech plastů :) LOL asi máme všichni vlčí mhu. Nu což, tavící pec si se vším poradí a splodiny neřešit.. :) Vskutku ekologická likvidace.

+7/0
7.2.2013 9:42

P54a45v10e74l 91S16t74a41v10j74a51n23í95k 1780806980631

A to si fakt myslíte, že se ten kvádr strčí do tavící pece? Bóóže…

0/−2
7.2.2013 12:47

J95a23n 26F61i11k96a78r 9157367695114

Jistě, šrot se používá jako příměs do vysoké pece. Co si myslíš, že ten kvádr zase rozeberou a budou z něj ty plasty šroubovat? Bóóže…

+3/0
10.2.2013 12:45

P50e14t98r 43G46a42z85d72a 6298942349497

Dobrý lis :)

0/0
7.2.2013 8:40

K44a35r16e80l 27Š59u45n18k80a 2338181544725

tak jsme názorně viděli že "ekologická" likvidace tu je jenom kvůli uspokojení nějakého byrokrata. S ekologií to nemá co dělat. Rv

+6/−2
6.2.2013 19:56

M63i25r53o47s30l69a65v 46B72u89d95a 9752182757632

Chudinka Audííí, vozila tchána i zetě a nakonec skončí jako kostka šrotu. No, když jsem prodával své první auto, Škoda 110 R tak se mnou nebyla 14 dní řeč.;-(

+4/0
6.2.2013 18:53

V91á17c78l68a71v 73H81o36s93c25h 8616548892601

takhle by se dali zapracovavat nepohodlni lidi

+4/0
6.2.2013 15:21

M26i95r53o69s82l27a42v 34A98l34e67x12a 4707443205

Podáváte mylnou informaci.  Při vyřazení vozidla z evidence nemusí být potvrzení o ekologické likvidaci vraku. Viz 

Metodický pokyn 9/2008-150-METO MD ČR

+4/0
6.2.2013 15:00

M43a13r70t21i90n 83K20u51ř70í18t44k57a 6717566698705

Prý stačí čestné prohlášení o změně užívání, např. jako zahradní chata.

+2/0
6.2.2013 18:47

V10l38a83s12t39i20m91i26l 27W71a20i81c 8710893457667

Mnohé úřady tento metodický pokyn bohužel nerespektují. Konkrétně v Chomutově odmítli vozidlo odhlásit, i když jsem jim ten pokyn přímo předložil. A nenaděláte nic, můžete se obrátit na soud.

0/0
7.2.2013 12:14

J52a61n 75F91i16k73a80r 9507337215544

A nebo na jejich nadřízeného.

0/0
10.2.2013 12:45

V92l28a72s37t78i80m72i77l 67W95a50i90c 8430403407207

Zkoušel jsem vedoucího odboru na magistrátu a následně odbor dopravy na krajském úřadu. Bez šance.

0/0
12.2.2013 13:45

J67a81n 75V77e10l82e47b71a 7923718379149

Bylo by vhodné vysvětlit co se děje s autem poté. Většina čtenářů to neví a proto jim likvidace rozhodně nemůže připadat ekologická...

+8/0
6.2.2013 14:18

J42i61r74k63a 89S38t66r84á77n69s57k16ý 9179834836433

Auta je mi líto, zase na druhou stranu, co s ním:-/A že to svýho času tady v Čechách, plných favoritů a stodvacítek, byla pořádná kára:-)Ostatně i dneska by měla svoje kouzlo, kdyby vypadala dobře:-)

+5/0
6.2.2013 12:52

V22i54k83y65r 71B53o72h74u91m50i58l 31S47t78r55a40n75s53k51y 9557578416249

Jo, lépe by bylo demontovat ručně, ale pokud by si firma účtovala jen 200 Kč/hod., tak by se to nevyplatilo a v ČR jde přeci o peníze až v první řadě8-o

0/0
6.2.2013 10:18

T94o35m48á80š 39K53n56a65i71f55l 6573670287460

Jenom v ČR?

0/0
6.2.2013 17:19

S51t10e38p71a96n 45T11o23t25h 8278139705238

Co je na tom tak ekologickyho, kdyz na aute zbylo milion dilu, ktere by se jiste daly prodat lepe - Zrcatka, reflektory, disky, ale i skla, sedacky, pokud nejsou poniceny. Tohle jsou soucasti, ktere pak stoji tisice. Treba ty zrcatka nekoupite pod litr, beze skel kolem 600kc. Disky... disky se kupuji porad. Nekdo chce dve sady kol, ale po takovymhle zachazeni? A jeste vic by me zajimalo, jak nakladaj s kapalinama... RvRvRv

+15/−1
6.2.2013 9:46

J76i65ř11í 85Z79ý66k43a 9269533971690

také si myslím, že využití dílů z autovraku jako náhradních pro jiné vozidlo je pro přírodu mnohem příznivější.

+13/0
6.2.2013 11:17

J88a82n 85Š65p83e81c69i34á79n 2890490519689

U některých dílů nezbyde nic jinýho,než kontaktovat dealera originálních dílů, přitom tady se ty díly likvidujou Rv Rv

+1/−1
6.2.2013 17:11

V29l86a81d20i31m76í68r 39B78a98l70í69n 2775101849299

Kdo zase tuhle "reportáž" připravil ??? Tohle přece nemá s ekologií naprosto nic společnýho . Plastové nárazníky , přístrojová deska , zrcátka , světla .....Co to má jako být ??? Zase jeden moc hodnotnej článek...

+18/0
6.2.2013 9:44

L96u11d68v27í17k 62G25a56j40d44o42š45í42k 2855263584272

No jo. "...Nejprve se odstraní plasty..." A přitom na autě vidíme, jak se šrotují přední i zadní plastové světlomety, zpětná zrcátka, nárazníky, mřížka chladiče...

Opravdu ekologivká likvidace. Jen co je pravda.

+16/0
6.2.2013 9:39

T40o47m56á44š 43M76a91r84n59ý 4130852942246

njn... a v áčkách by to ještě prodali jako málo jetý po důchodci z německa...

+8/0
6.2.2013 9:17

M14a68r49t60i92n 47C81i50n40g66e70l 5345782854434

Neprehanajte. Toto by uz nevyklepali ani v ackach.:-)

+7/−1
6.2.2013 9:42

F33r95a92n82t21i52š47e62k 38S84k62o33č75d42o57p58o38l61e 9269404736943

Mě to teda moc ekologický nepřijde. Zůstane tam kupa plastů, skla, zaolejovaný motor.. A tu kostku pak pohodí někde na poli a říkají tomu "ekologická" likvidace? 8-o

+9/−3
6.2.2013 6:39

R81i92c77h76a75r98d 79P84o19d63z90i58m61e62k 2201137836

Tu hromadu šrotu pak rozšmelcujou, kovový věci se vytřídí magnetem a části plastů se pošlou do spalovny. To že je to trochu zaolejovaný ničemu nevadí. Co jinýho by se s tím autem mělo dělat?

+7/−1
6.2.2013 7:50

T71o66m16á21š 74M39a24r16n17ý 4820172412726

jen technická - magnetem vytřídíte jen část kovů. Hliník, nerez, měď, apod jsou nemagnetické ;-)

+1/0
6.2.2013 9:19

S62t55e69p37a24n 10T14o44t75h 8478829525758

No pak se to tridi ofukem a nasavanim... jde to... ikdyz si myslim, ze pred sesrotovanim by to bylo lepsi.

+3/0
6.2.2013 9:47

M97a42r27t80i94n 48N35e77r54m73u66t 9837177628629

před sešrotováním by to byla úmorná ruční práce, navíc ne 100% účinná

0/0
8.2.2013 18:55

R69i67c26h71a52r45d 11P45o87d33z48i19m97e49k 2941287326

To je pravda. Netuším jakým způsobem se třídí ostatní kovy. Možná to roztaví a podle hustoty jednotlivých materiálů to v roztavené formě dokážou roztřídit. Každopádně se to nějakým způsobem recykluje.

0/0
6.2.2013 11:35

M67a98r41t81i87n 36N86e68r16m94u18t 9817127538169

neželezné kovy se třídí taky magneticky - v materiálu se vybudí vířivé proudy a v tu chvíli je z něj slabý magnet

0/0
8.2.2013 18:53

V47l50a73d17i31m20í10r 39B96a96l38í57n 2555381379379

Plasty se nelikvidujou ekologicky ve spalovně , sklo se taky vyndavá , tohle je likvidace , ne EKOLOGICKÁ !!!!!!

+3/−1
6.2.2013 9:49

R58i54c43h25a17r30d 80P81o41d38z13i46m50e91k 2621847796

Vzhledem k tomu, že není plast jako plast a o jaký typ plastu se jedná je prakticky nerozpoznatelné, se dá s plastama v autě těžko co jinýho dělat než je prohnat komínem. (samozřejmě moderní spalovny pálí odpad při vysoké teplotě a mají různé odlučovače pevných částic a jedovatých spalin, takže to není zas taková tragédie, že se to pálí). Něco málo plastů se taky dá zrecyklovat, ale tipnul bych si že to nebude moc. Co se dělá se sklem netuším. Možná se dá taky recyklovat.

0/0
6.2.2013 11:40

J41a71n 56F74i86k96a22r 9677687435844

Co to plácáš. Ty nárazníky a pravděpodbně velká část vnitřku je ABS ... co za plast by to mělo být?

0/0
10.2.2013 12:47

R58i78c41h39a77r66d 58P36o67d38z98i26m69e91k 2751917166

Tak předně nárazníky se z ABS nedělají, protože ABS je dost praskací materiál zrovna na použití v nárazníkách. Většinou se to dělá s blendu PP+EPDM, kterej je jednak levnej a za druhý pružnej i v nízkejch teplotách. Dělám ve firmě, která vyrábí plastový součástky pro různý automobilky, a používáme tady 120 různejch materiálů. Co díl v autě to zpravidla jinej materiál. Některý jsou vysoce teplotně odolný, jiný odolný olejům a palivům, jinde je zase obyčejný PP nebo i ten ABS co zmiňuješ. Někdy plněný sklem, křídou. Pak konstrukční plasty POM, PBT, PA 6, 66, 46, 12 rovněž různě plněný a aditivovaný podle toho jaký jsou na ně kladený požadavky. To jsem tu nevyjmenoval samozřejmě všechno. Čili auto to je taková neskutečná směs různejch plastů že je to podle mě prakticky netříditelný. Leda do spalovny.

0/0
11.2.2013 8:46

P43a53v76e24l 66M80a62r71e56š 6310567486857

Pokud se dobře pamatuji ze školy,tak skleněné střepy se přidávají ve sklárnách do taveniny,při výrobě nového.

0/0
10.2.2013 17:28

P95e32t62r96a 73M67a83l42á 7351278501425

Wall-I;-D

+3/0
6.2.2013 4:25

P54a86t82r21i14k 16M14a80r38e50k 8152117268716

neni to moc dobry, poskrabalo to lak :-/ se to bude blbe kitovat

+1/0
6.2.2013 2:48
Foto

J95a14n 86P78e46š80e59k 1391727694230

Jsem též ročník 1991 a přesně dnes je mi 22 let. To jste mi tu audinku nemohli dát? :-(

+6/−4
6.2.2013 0:46

T94o14m71á17š 36M35a81r21n93ý 4780602522246

Gratuluji :-)

+3/0
6.2.2013 9:18

P52e66t57r 54M26a60r79š11o71u78n 5545558796696

budte rad, ze vas taky nechteji sesrotovat ;-D;-)

+4/0
6.2.2013 13:47

J81a25n 23F23i96k18a73r 9187757665434

Takovýh vraků jsou plná vrakoviště ... .

+1/0
10.2.2013 12:46

J78i74ř44í 60Z12ý34k36a 9369313371910

vozidlo se dá odhlásit z registru i bez ekologické likvidace. Stačí doložit jiný způsob využití autovraku a "čestně prohlásit", že vozidlo již nebude provozováno na pozemních komunikacích. Ale je to makačka přesvědčit úředníka. 

Pokud by to nešlo odhlásit jinak, tak by to byla pěkná zlodějina. Nabourám auto, které se nevyplatí opravovat, pojišťovna mi od pojistného plnění odečte vytěžitelné díly, které bych podle tohoto článku a některých úředníků nesměl demontovat, resp. byl bych za to pokutován tou "specializovanou" firmou (bezplatný odběr je podmíněn kompletností vraku).

+2/0
6.2.2013 0:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.