Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video jen pro otrlé: křup a z audiny je balík plechu

Milovníkům aut se zastaví srdce: rezatá klepeta se zahryznou do karoserie jako do papírové hračky. Auto zbavené interiéru se zhoupne ve vzduchu a s rachotem přistane v lisu. Jeho stisku nic neodolá. Po několika desítkách sekund plechové úpění, plastové praskání a sypání skla ustane. Z lisu vypadne neforemný balík. Sledujte poslední sekundy červené audiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S56t14a77n28i47s36l27a17v 27T73e56s75a49ř 9817434332944

No tady ta ekologie dostala na frak. Strčit to do lisu všechno najednou může jen hňup, co umí tahat za dvě páčky a u toho se udělá do trenek. Ale o ekologii ví kulový.

+1/0
15.2.2013 19:41

M65a59r83t72i89n 70V91o64j25í50ř 2547913216758

A co jste čekali? Krevety?;-D

0/0
15.2.2013 16:48

J97a72n 21F81i91k39a31r 9127277195584

Překvapuje mě, kolik plastu (přístrojovka, náraznáky, světla, ...) a skla na tom nechali.

+1/0
10.2.2013 12:42

P54a69v75e45l 76K69r28e49u52z45i94g95e56r 7104380370469

Ještě mě napadlo, proč se v rámci ekozlodějny neplatí ekopoplatek při koupi nového auta (analogie k poplatku za historický elektrospotřebič), ale musí to platit nebohý nový majitel favorita (kterému se rázem zdvojnásobí cena), případně cennějších veteránů. A nikdy jsem nepochopil logiku EUROnormy. EURv

+2/0
7.2.2013 10:15

L14u13d31v50í67k 88G83a84j78d88o77š17í54k 2215673724952

Tak tohle k pochopení není zas tak složité.

To je pouze motivační daň k tomu, aby majitel dal staré auto raději sešrotovat a nepokoušel se ho dál někomu prodat. Je to vedeno celkem oprávněnou snahou stará auta co nejrychleji odstranit ze silnic. Je to naprosto v pořádku a je to pořád lepší, než například plošný zákaz provozu aut vyrobených před rokem dejmetomu 1995. To by majitele těchto starých křápů asi bolelo daleko víc.

+2/0
7.2.2013 17:30

P90a96v80e81l 33K21r33e89u93z65i48g28e51r 7164550610619

Když vidím ty asexuální žehličky, co se dnes prohánějí po ulicích, s nostalgií vzpomínám na 90. léta. Proč by se měla stará auta odstraňovat ze silnic? Je to snad každého věc, čím jezdí, a stát by do toho neměl kecat. Kdyby radši automobilky místo politického lobbingu zlevnily auta, to by pak možná lidi víc nakupovali nová i bez nečistých praktik (politické odstraňování konkurence = starých, ale sloužících aut). Mám rád třeba stará volva a saaby, ale jako člověk s mírně podprůměrným výdělkem (a také výdaji v jiných oblastech) musím jezdit ve 12 let starém opelu, protože za něj jsem prostě nemusel platit ekovýpalné. Jeho následky na životní prostředí jsou ale více méně stejné jako u toho volva z 90. roku. A mimochodem velice podobné dnešním SUV, za která se ekovýpalné neplatí.

+1/0
7.2.2013 20:48

J82a77n 66F23i58k72a28r 9457477415814

Možná proto že jsou často ve špatném stavu, nebezpečná a technicky neodpovídají současným požadavkům? ... asi proto

0/−1
10.2.2013 12:44

P44a48v23e53l 38K66r26e52u57z56i35g94e76r 7394100260869

Volva řady 7xx a 9xx a Saaby z 80. let jsou bezpečnější než hodně současných plastových aut. A jinak, zajímavý poznatek je, že nejekologičtější auto je to, které se už nemusí vyrábět (= už je vyrobené). Jinými slovy, nejekologičtěji se (hned po tom, co jezdí na kole) chová člověk, který si auto koupí z druhé ruky. A nezatěžuje životní prostředí zpracováváním materiálu pro tvorbu nového auta. Samozřejmě nemluvím o žigulech poskládaných z pěti různých aut, za kterými se čadí jak ze spalovny, ale třeba o těch Seveřanech. Nebo soused sbírá škodovky 120 a skládá je do původního stavu, je to puntičkář. A těch 10 litrů, co dá za každé auto navíc, je fakt zlodějna.

+2/0
10.2.2013 13:35

M92i80l17a94n 83B42a87s76e77l 9409510788390

...auto se zbaví všech plastů :) LOL asi máme všichni vlčí mhu. Nu což, tavící pec si se vším poradí a splodiny neřešit.. :) Vskutku ekologická likvidace.

+7/0
7.2.2013 9:42

P75a76v58e71l 17S26t97a35v68j77a86n20í23k 1290106420271

A to si fakt myslíte, že se ten kvádr strčí do tavící pece? Bóóže…

0/−2
7.2.2013 12:47

J10a14n 43F61i29k94a82r 9347197535454

Jistě, šrot se používá jako příměs do vysoké pece. Co si myslíš, že ten kvádr zase rozeberou a budou z něj ty plasty šroubovat? Bóóže…

+3/0
10.2.2013 12:45

P24e38t49r 39G59a76z49d39a 6208442509327

Dobrý lis :)

0/0
7.2.2013 8:40

K48a55r51e11l 76Š29u17n83k26a 2698611414265

tak jsme názorně viděli že "ekologická" likvidace tu je jenom kvůli uspokojení nějakého byrokrata. S ekologií to nemá co dělat. Rv

+6/−2
6.2.2013 19:56

M20i60r88o65s44l51a16v 82B80u35d63a 9442342907282

Chudinka Audííí, vozila tchána i zetě a nakonec skončí jako kostka šrotu. No, když jsem prodával své první auto, Škoda 110 R tak se mnou nebyla 14 dní řeč.;-(

+4/0
6.2.2013 18:53

V46á75c32l72a63v 88H15o21s89c44h 8166848792431

takhle by se dali zapracovavat nepohodlni lidi

+4/0
6.2.2013 15:21

M11i73r15o11s82l18a74v 71A20l12e59x34a 4617853245

Podáváte mylnou informaci.  Při vyřazení vozidla z evidence nemusí být potvrzení o ekologické likvidaci vraku. Viz 

Metodický pokyn 9/2008-150-METO MD ČR

+4/0
6.2.2013 15:00

M34a90r25t39i50n 48K73u63ř77í60t89k56a 6267636748255

Prý stačí čestné prohlášení o změně užívání, např. jako zahradní chata.

+2/0
6.2.2013 18:47

V15l40a60s17t71i73m38i23l 11W82a39i89c 8520393617257

Mnohé úřady tento metodický pokyn bohužel nerespektují. Konkrétně v Chomutově odmítli vozidlo odhlásit, i když jsem jim ten pokyn přímo předložil. A nenaděláte nic, můžete se obrátit na soud.

0/0
7.2.2013 12:14

J98a20n 16F36i40k22a68r 9407507485524

A nebo na jejich nadřízeného.

0/0
10.2.2013 12:45

V24l67a82s83t55i80m61i21l 59W97a18i63c 8440443987747

Zkoušel jsem vedoucího odboru na magistrátu a následně odbor dopravy na krajském úřadu. Bez šance.

0/0
12.2.2013 13:45

J75a32n 68V32e27l52e28b81a 7863508739419

Bylo by vhodné vysvětlit co se děje s autem poté. Většina čtenářů to neví a proto jim likvidace rozhodně nemůže připadat ekologická...

+8/0
6.2.2013 14:18

J74i49r17k76a 19S57t39r13á93n56s98k77ý 9829974216753

Auta je mi líto, zase na druhou stranu, co s ním:-/A že to svýho času tady v Čechách, plných favoritů a stodvacítek, byla pořádná kára:-)Ostatně i dneska by měla svoje kouzlo, kdyby vypadala dobře:-)

+5/0
6.2.2013 12:52

V55i94k48y53r 56B65o87h78u38m88i54l 16S14t48r49a56n15s85k88y 9907748896209

Jo, lépe by bylo demontovat ručně, ale pokud by si firma účtovala jen 200 Kč/hod., tak by se to nevyplatilo a v ČR jde přeci o peníze až v první řadě8-o

0/0
6.2.2013 10:18

T25o61m21á34š 11K89n92a82i19f75l 6193330577460

Jenom v ČR?

0/0
6.2.2013 17:19

S79t84e75p70a34n 78T97o81t82h 8178549125528

Co je na tom tak ekologickyho, kdyz na aute zbylo milion dilu, ktere by se jiste daly prodat lepe - Zrcatka, reflektory, disky, ale i skla, sedacky, pokud nejsou poniceny. Tohle jsou soucasti, ktere pak stoji tisice. Treba ty zrcatka nekoupite pod litr, beze skel kolem 600kc. Disky... disky se kupuji porad. Nekdo chce dve sady kol, ale po takovymhle zachazeni? A jeste vic by me zajimalo, jak nakladaj s kapalinama... RvRvRv

+15/−1
6.2.2013 9:46

J21i93ř28í 81Z86ý11k87a 9439153161190

také si myslím, že využití dílů z autovraku jako náhradních pro jiné vozidlo je pro přírodu mnohem příznivější.

+13/0
6.2.2013 11:17

J82a92n 49Š96p78e25c92i32á86n 2450790839989

U některých dílů nezbyde nic jinýho,než kontaktovat dealera originálních dílů, přitom tady se ty díly likvidujou Rv Rv

+1/−1
6.2.2013 17:11

V96l91a80d44i16m37í62r 86B31a14l27í21n 2845961219519

Kdo zase tuhle "reportáž" připravil ??? Tohle přece nemá s ekologií naprosto nic společnýho . Plastové nárazníky , přístrojová deska , zrcátka , světla .....Co to má jako být ??? Zase jeden moc hodnotnej článek...

+18/0
6.2.2013 9:44

L74u38d34v81í32k 59G39a59j25d93o80š29í20k 2965453124212

No jo. "...Nejprve se odstraní plasty..." A přitom na autě vidíme, jak se šrotují přední i zadní plastové světlomety, zpětná zrcátka, nárazníky, mřížka chladiče...

Opravdu ekologivká likvidace. Jen co je pravda.

+16/0
6.2.2013 9:39

T35o41m88á32š 71M50a81r28n72ý 4120192502986

njn... a v áčkách by to ještě prodali jako málo jetý po důchodci z německa...

+8/0
6.2.2013 9:17

M86a44r58t26i58n 82C92i62n93g79e79l 5945462944854

Neprehanajte. Toto by uz nevyklepali ani v ackach.:-)

+7/−1
6.2.2013 9:42

F86r57a95n31t93i61š55e47k 94S57k92o19č23d84o86p57o27l33e 9839144586563

Mě to teda moc ekologický nepřijde. Zůstane tam kupa plastů, skla, zaolejovaný motor.. A tu kostku pak pohodí někde na poli a říkají tomu "ekologická" likvidace? 8-o

+9/−3
6.2.2013 6:39

R69i24c26h38a19r26d 90P89o45d37z90i65m68e89k 2181557566

Tu hromadu šrotu pak rozšmelcujou, kovový věci se vytřídí magnetem a části plastů se pošlou do spalovny. To že je to trochu zaolejovaný ničemu nevadí. Co jinýho by se s tím autem mělo dělat?

+7/−1
6.2.2013 7:50

T29o16m48á21š 30M72a94r44n65ý 4710842282496

jen technická - magnetem vytřídíte jen část kovů. Hliník, nerez, měď, apod jsou nemagnetické ;-)

+1/0
6.2.2013 9:19

S98t10e38p92a47n 82T46o17t14h 8388239205528

No pak se to tridi ofukem a nasavanim... jde to... ikdyz si myslim, ze pred sesrotovanim by to bylo lepsi.

+3/0
6.2.2013 9:47

M44a62r52t69i69n 28N18e17r91m24u22t 9287787588569

před sešrotováním by to byla úmorná ruční práce, navíc ne 100% účinná

0/0
8.2.2013 18:55

R48i10c69h44a69r38d 87P78o44d95z94i72m89e83k 2441867986

To je pravda. Netuším jakým způsobem se třídí ostatní kovy. Možná to roztaví a podle hustoty jednotlivých materiálů to v roztavené formě dokážou roztřídit. Každopádně se to nějakým způsobem recykluje.

0/0
6.2.2013 11:35

M21a30r44t11i96n 82N34e76r24m20u85t 9887847588849

neželezné kovy se třídí taky magneticky - v materiálu se vybudí vířivé proudy a v tu chvíli je z něj slabý magnet

0/0
8.2.2013 18:53

V39l76a47d84i30m15í28r 37B31a43l73í21n 2225781179479

Plasty se nelikvidujou ekologicky ve spalovně , sklo se taky vyndavá , tohle je likvidace , ne EKOLOGICKÁ !!!!!!

+3/−1
6.2.2013 9:49

R57i54c82h40a10r23d 60P53o36d78z59i34m51e87k 2661247616

Vzhledem k tomu, že není plast jako plast a o jaký typ plastu se jedná je prakticky nerozpoznatelné, se dá s plastama v autě těžko co jinýho dělat než je prohnat komínem. (samozřejmě moderní spalovny pálí odpad při vysoké teplotě a mají různé odlučovače pevných částic a jedovatých spalin, takže to není zas taková tragédie, že se to pálí). Něco málo plastů se taky dá zrecyklovat, ale tipnul bych si že to nebude moc. Co se dělá se sklem netuším. Možná se dá taky recyklovat.

0/0
6.2.2013 11:40

J92a75n 16F58i66k72a87r 9357417585524

Co to plácáš. Ty nárazníky a pravděpodbně velká část vnitřku je ABS ... co za plast by to mělo být?

0/0
10.2.2013 12:47

R21i53c57h39a38r89d 80P70o56d36z50i65m64e34k 2161227666

Tak předně nárazníky se z ABS nedělají, protože ABS je dost praskací materiál zrovna na použití v nárazníkách. Většinou se to dělá s blendu PP+EPDM, kterej je jednak levnej a za druhý pružnej i v nízkejch teplotách. Dělám ve firmě, která vyrábí plastový součástky pro různý automobilky, a používáme tady 120 různejch materiálů. Co díl v autě to zpravidla jinej materiál. Některý jsou vysoce teplotně odolný, jiný odolný olejům a palivům, jinde je zase obyčejný PP nebo i ten ABS co zmiňuješ. Někdy plněný sklem, křídou. Pak konstrukční plasty POM, PBT, PA 6, 66, 46, 12 rovněž různě plněný a aditivovaný podle toho jaký jsou na ně kladený požadavky. To jsem tu nevyjmenoval samozřejmě všechno. Čili auto to je taková neskutečná směs různejch plastů že je to podle mě prakticky netříditelný. Leda do spalovny.

0/0
11.2.2013 8:46

P69a82v48e13l 72M96a61r35e80š 6670977296417

Pokud se dobře pamatuji ze školy,tak skleněné střepy se přidávají ve sklárnách do taveniny,při výrobě nového.

0/0
10.2.2013 17:28

P51e42t98r98a 59M59a72l10á 7671788981415

Wall-I;-D

+3/0
6.2.2013 4:25

P82a12t50r63i62k 10M36a43r97e53k 8692117268696

neni to moc dobry, poskrabalo to lak :-/ se to bude blbe kitovat

+1/0
6.2.2013 2:48
Foto

J86a91n 15P32e77š23e10k 1731877474910

Jsem též ročník 1991 a přesně dnes je mi 22 let. To jste mi tu audinku nemohli dát? :-(

+6/−4
6.2.2013 0:46

T67o72m79á41š 98M71a63r16n60ý 4390972612746

Gratuluji :-)

+3/0
6.2.2013 9:18

P30e94t96r 60M62a51r11š26o95u19n 5945198106406

budte rad, ze vas taky nechteji sesrotovat ;-D;-)

+4/0
6.2.2013 13:47

J44a11n 86F22i11k34a92r 9757177315214

Takovýh vraků jsou plná vrakoviště ... .

+1/0
10.2.2013 12:46

J30i40ř68í 37Z38ý32k94a 9349413511450

vozidlo se dá odhlásit z registru i bez ekologické likvidace. Stačí doložit jiný způsob využití autovraku a "čestně prohlásit", že vozidlo již nebude provozováno na pozemních komunikacích. Ale je to makačka přesvědčit úředníka. 

Pokud by to nešlo odhlásit jinak, tak by to byla pěkná zlodějina. Nabourám auto, které se nevyplatí opravovat, pojišťovna mi od pojistného plnění odečte vytěžitelné díly, které bych podle tohoto článku a některých úředníků nesměl demontovat, resp. byl bych za to pokutován tou "specializovanou" firmou (bezplatný odběr je podmíněn kompletností vraku).

+2/0
6.2.2013 0:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.