Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Videošpionáž Octavie RS: Aktivní kapotu mají nové škodovky povinnou

Škoda Octavia se začíná prodávat, prozatím je k mání jen liftback. Už za pět týdnů se však na autosalonu v Ženevě představí kombiverze a ještě letos dorazí i rychlá Octavia RS. Čtenář iDNES.cz Jan Havránek natočil nejrychlejší octavii při testech. V pondělí odpoledne se pak proháněl kanárkově žlutý kombík Octavie RS po hradecké dálnici D11.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T41o51m71á71š 34V80a71l75o17u30c94h 2668484496813

No jo. Čím levnější model, tím dražší díly a servis. Obyč. člověk si koupí levné auto v základu, ale prohne se na druhotných nákladech a opravách. Jenom nechápu proč to není opačně. Mechanické na zacvaknutí u levnějších variant a patrony za 6000 u těch dražších. Ale nějak musí výrobci dotovanou cenu dostat zpátky. Ale jinak-pěkná vychytávka

+3/0
31.1.2013 22:55

M80a79r68t12i58n 40K41a63r98á93s20e74k 1178294709384

Mercedesu stačí pružiny které se nemusí měnit. Jak to že na takovou krásně jednduchou věc pánové ze škodovky nepřišli taky? No co, další důvod proč si koupit slušnou ojetinu. Až si budou výrobci aut ztěžovat že klesají prodeje, že lidi kupují ojetiny, ať se vykašlou na celou EU s jejíma zlepšovákama a vyrábí jednoduchá funkční auta. EU byla pokud vím původně ekonomické společenství, tak kde se bere ta tuna pi_ovin každý rok, co nemají s ekonomikou nic společného. Teda krom toho že nás stojí peníze. A se zdravým rozumem taky ne.

+4/−1
30.1.2013 17:07

T25o70m26á76š 77Ž77i29t31n69ý 6201860721241

Tak blbí zas nejsou. Prostě kšeft - v čechách si na výtlukách každoročně si pár set oktávek odstřelí kapotu a to nějaký obrat hodí...

+1/0
1.2.2013 8:55

V72á27c60l95a76v 52P11c32h90á65l92e10k 8196182721402

Velmi okatě udělaný PR článek. Nebo je tady někdo, kdo by věřil tomu, že p. "Havránek" je jen náhodný čtenář idnes? Evidentně se s řidiči testovacích vozů zná a nejspíš od nich dostává echo.

Jakoby náhodné odhalení nových vozů je velmi dobrý psychologický tah jak si zajistit, že o voze se bude mluvit a bude o něj zájem ještě dříve, než se vůbec začne prodávat...8-o

+1/−1
30.1.2013 8:42

J70i96ř67í 87S58c65h51w77a33c15h 5126119497804

no jasně, v PR článku se budou chlubit, že jim kapota zatím nefunguje jak má....

+3/0
30.1.2013 11:26

T87o29m54á89š 84Ž30i92t23n21ý 6511280371921

Geniální. Servisy se už těší. Zvlášť když si to takhle občas bouchne jen tak samo od sebe. (to bylo jako co, to se to "leklo" kolemjedoucího auta, nebo to reaguje i na výtluky nebo co8-o)

Btw. pokud se to aktivuje od 30ti km výš - chodcům to bude nejspíš na houby. Nad 30km/h je chodec tak jako tak dobitej. A jde už většinou do skla, ne na kapotu. Chodci končí na kapotě většinou v rychlostech nižších...

+2/−1
30.1.2013 8:35

M79a59r82t76i67n 20P58u39c49h89e14r36n23a 9607190289527

To je sikovny. Hlavne takhle na dalnici. Stat se to zensky, tak se lekne a vyseka. No a s kapotou pres predni sklo se vysekam taky... Hmm

+4/−2
29.1.2013 23:30

S47t97a30n51i84s15l79a64v 28M86a19r76e82š 7562454404389

Určitě bude možné ty patrony lehce vyndat, tak jako jdou xenony a kolumbusové

+1/−1
29.1.2013 19:25

J97i72n31d34ř43i39c31h 58Š79k63o85p58e16k 4415131910985

pár blbých zkušeností uživatelů a čidla pyropatron bude čekat osud např. filtru pevných částic...:-)

+8/−2
29.1.2013 17:39

D80a38v71i37d 73R77y96c13h90e70t29s71k17ý 9566901820320

Super jak nám EU hází klacky pod nohy. Ještě předpokládám, že se bude deaktivovat povinný e-call, alias štěnice a černá skříňka v autě.

+2/−1
29.1.2013 17:42

J60i30n78d25ř72i86c22h 62Š55k10o11p42e38k 4125441780635

jasně, že jo. Část lidí hned, zbytek, až se tato zbytečná elektronika začne sypat a vyžadovat návštěvy servisu. Výhoda je, že oproti absenci filtru pevných části na STK odpojený pyropatrony nezjistí - nepředpokládám, že by se testovala jejich funkčnost :-)

0/0
29.1.2013 17:51

D45a58v98i85d 69R98y53c37h39e47t60s38k17ý 9556381660320

Úřední šiml nikdy nespí. Za odpojení velkého bratra v autě budou postihy.

+1/0
29.1.2013 18:48

D19a52v71i29d 64R64y84c25h21e31t95s12k58ý 9416261360370

A taky mi přijde že deaktivované ppyropatrony by někdo šeredně odsral, pokud už by byl nějakého chodce srazil. Bez fungující výbušniny je "nová" kapota nebezpečnější než stará, je měkčí (hurá krupobití).

0/0
29.1.2013 18:52

M91i54r33o32s73l60a79v 71S45i56n74d11e27l91a54r 2145717794352

Treba by stacilo te ridici jednotce podsouvat upravene zpravy o rychlosti... na to by se tak snadno neprislo.

0/−1
29.1.2013 19:08

T35o91m26á93š 43Ž10i54t86n32ý 6401370871291

No budeš tam muset dát nějaký elektronický šidítko, aby to nepoznala a nenabonzovala ř. jednotka.

0/0
30.1.2013 8:31

P22e79t28r 45N22e97s85v77a21d48b92a 2294385506199

S černou skříňkou v autě bych neměl sebemenší problém. Slušného řidiče bude chránit a hovádka usvědčovat. Co víc si přát?

+5/−6
29.1.2013 20:35

M14i14c57h54a69l 46B11u11d10í37k 4396884738163

Co víc si přát ? No přece kamery do bytu a čip pod kůži na hlavě, co bude kontrolovat, zda nemáte zlé úmysly. Doporučuji filmy Minority Report a 1984, třeba pochopíte.

+2/−2
29.1.2013 22:40

P92e49t14r 28N85e81s14v21a35d68b58a 2804485566809

Možná by to chtělo méně koukat na televizi a víc žít reálným životem;-D. Černá skříňka v autě by měla za úkol to samé jako v letadle krom záznamu komunikace posádky. Policie přijede k místu nehody třeba ještě na místě se napojí na skříňku a zjistí kdo kolik jel, kdo dal blinkr před přejetím do pruhu nebo odbočování atd. Nevidím na tom nic špatného. A něčí obavy z toho že někdo někoho bude hlídat lze usoudit pouze to že POTREFENÁ HUSA SE VŽDY OZVE CO? :-P

+3/−3
30.1.2013 9:00

D77a11v24i70d 13R77y28c36h79e43t59s74k78ý 9266441830680

Nevím jak vy, ale já si svých občanských svobod vážím. Jejich kruh se snažením státu neustále zužuje. Vy si klidně třeba dejte webkameru na záchod. Kdo se vzdá svobody, aby získal bezpečí, přijde o obojí.

+3/0
30.1.2013 10:03

P96e14t15r 55N52e25s19v63a37d98b91a 2314855206659

Za to si ovšem mohou lidé sami bohužel. Nevím co by měla řešit web kamera na záchodě. Po zkušenosti z ruským zákazníkem jí však mám v kanceláři záznam se ukládá na server. Po páru špatných zkušeností mám kameru i v autě a již ne jednou se záznam pro policii hodil.

0/0
30.1.2013 10:28

M62i53c28h59a38l 74B12u12d24í31k 4766484528323

Ale prosim, kameru v aute si klidne mejte, zaznam z ni pouzijete jen vy a jen tehdy, pokud budete chtit. Zaznam z auta proti vam pouzije nekdo jiny a vy s tim neudelate nic. Pak jednou nekde pojedete na rovnem a prehlednem useku rychleji, protoze to tam znate a nebude tam zadny provoz a po nejake nezavinene havarii vam pojistovna najednou odmitne plnit, protoze jste v minulosti jezdil jako "pirat" a jeste prijde pokuta od PCR. Mozna jsem paranoidni, ale nejruznejsi forma sledovani a cenzury se nam tu znovu pod plastikem EU vkrada do nasich zivotu.

0/0
30.1.2013 17:43

P39e42t19r 33N73e21s50v52a75d32b57a 2974615496509

Paranoidní jste no možná by jste to měl začít řešit. :-/

0/0
30.1.2013 19:56

T28o43m58á56š 48M19a25r71n26ý 4340392322116

to že někdo paranoidní ještě neznamená, ře po něm nejdou :-P

0/0
30.1.2013 20:39

P12e40t31r 47N70e21s15v68a58d21b62a 2454535216119

Pokud po něm jdou tak určitě ne bezdůvodně:-P

0/0
30.1.2013 20:45

D52a36v80i75d 50R61y73c12h43e89t94s82k30ý 9266461170490

E-call je zařízení, vytvářené vládou (EU), které nelze vyjmout nebo deaktivovat pod hrozbou postihu. Toto zařízení má mikrofon (! - ano, pro "komunikaci po nehodě"), GPS a využívá bezdrátový přenos dat, který nelze uživatelsky monitorovat. Glorifikovat totalitní fízlování v zájmu postihu nějakých přestupků může opravdu jen ... nezkušená osoba. Hlavně, že to zachrání byť i jeden lidský život, že ;-O Rv EU

+2/0
30.1.2013 9:57

P80e28t50r 72N90e35s60v90a38d45b59a 2834465936139

Já se bavím o černé skříňce, zápisu provedených úkonů a dat během jízdy vozidla. stačí 20 minutová smyčka která se bude automaticky přemazávat. Pouze záznam o nárazu nehodě zastaví nahrávání. Jde o to aby se pokud možno co nejvíc zkrátila doba vyšetřování nehody. Ten kdo jezdí normálně se nemá čeho bát. E-Call samozřejmě taky chválím není jediný důvod proč by neměl být plošně rozšířen. Byť by zachránil jeden život ročně, nejlíp život řidiče který byl v nehodě nevinně!!

+1/0
30.1.2013 10:22

J64i14r70i 72K96m58o56t60r 4494652291141

já mám jeden důvod, já ho ve svém autě nechci. já NECHCI být někým zachraňován.

0/0
31.1.2013 13:09

P80e25t31r 48M42a73r55š95o71u92n 5595788446546

pak treba bude stacit nasadit cepici z alobalu ;-D (futurama)

0/0
3.2.2013 12:15

T25o59m33á38š 52M58a52r10n78ý 4640222752436

A ještě mě napadl jeden efekt tohoto vylepšení... Po srážce se sněhovým jazykem, papírovou krabicí na dálnici nebo třeba zajícem nejen že zaplatíte 6000 za nové panty a pyropatrony, možná drobnou opravu poškozeného dílu a taky co?

No odtah!!! Ono by to i mohlo jet samo, ale díky šikovnosti našich inženýrů nepojede..

+6/−2
29.1.2013 17:34

D51a31v70i89d 32R35y15c55h19e22t23s20k51ý 9716481170910

Odpálí se to po srážce s dopravním kuželem, vyzkoušeno na Mercedesu E. Akorát u MB se používá mozek, takže kapotu stačí pouze zatlačit zpět.

+2/−2
29.1.2013 17:40

P21e20t92r 62N14e40s11v26a37d76b54a 2374245526839

Neznalost je hezká věc, zvlášť když lidé píší takové nesmysly jako Vy.

+1/−4
29.1.2013 20:36

T29o96m21á53š 49M31a69r56n19ý 4490682492216

Děkuji za opravdu hodnotný komentář plný neotřesitelných argumentů :-P

+4/0
29.1.2013 20:51

P25e41t16r 79N61e71s71v11a65d49b88a 2274395876169

U Vás je cokoliv marný Tomáši Marný

+1/−3
29.1.2013 20:59

T97o37m10á81š 97M69a35r32n73ý 4370622512886

Další vynález bude autodestrukční systém, kdy při drobné nehodě odpadnou kola, pyropatrony odpálí střechu a dveře.

Auto už sice nepůjde opravit, ale bude o moc bezpečnější, protože z auta bez dveří a bez střechy se leze mnohem lépe než z kompletního vozu....

A to je skvělé, už se těším na oslavné články, jak to zachrání aspoň jeden život R^

+5/−1
29.1.2013 15:53

M49a46r52t63i71n 61B15ř21e44z48i57n62a 8798215280412

Nebo nainstalovat vystřelovací sedačky jako v letadle.:-);-)

+5/0
29.1.2013 17:23
Foto

T70o64m32á90š 81V50a21l21o67u66c22h 2548164836153

;-D;-DR^

+1/0
31.1.2013 22:55

M34a18r29t21i25n 13B45ř62e67z36i11n85a 8928615340442

Ať se dívám jak se dívám , výstražný trojúhelník označující překážku silničního provozu nikde. Co to příště pořádně označit. :-)

+2/0
29.1.2013 14:10

M89a24r13e42k 65H97r29u97b67y 6957412521148

Modifikace pro Rusko, Rumunsko a Asii, kde se cast obyvatelstva zivi skoky pod auto a naslednym vymahanim odskodneni po ridici, bude aktivni kapota modifikovana. Pyropatrony budou daleko silnejsi, takze takovy skokan vzapeti zmizi v dali ;-)

+14/0
29.1.2013 13:36

L93u91k66á38š 64R51a38d71o 3904176255671

Když už zkouší nové věci pro ochranu chodců, chtělo by to se zamyslet pořádně... a zjistit jak takové nehody vypadají. Dát čidla pod rz je kravina... při většině srážek aut s chodci se chodec snaží ještě uskočit nebo se nějak vyhnout (stejně jako většina řidičů se snaží vyhnout chodci) a tak se nestává že auto nabere chodce přímo veprostřed kde je registrační značka, ale zpravidla z kraje u světel.

 

Jinak mi neni moc jasný proč až v rychlostech nad 30 km... ono se nezdá, ale to už je taková rychlost že chodec poletí hlavou proti čelnímu sklu a po kapotě se jen sklouzne. Podle mě jen další zbytečnost na který se napakujou pod záminkou bezpečnosti.

+3/−1
29.1.2013 12:23

J28a68n 33M55o49h35y28l15a 3428778646918

Ad1) Když chodec narazí na straně přední části vozu, zpravidla ho to pošle mimo vůz nebo do oblastí sloupku - tedy místa, kde je onen prostor pod kapotou zbytný. Ad2) při menších rychlostech prostě nemá člověk takovou energii, aby "potřeboval" tolik prostoru navíc oproti tomu, který tam už je. Ad3) 30km/h není zas tolik, aby člověk divoce létal po okolí

0/−3
29.1.2013 14:44

T80o72m67á20š 10V23a57l17d14e20r 7623410189

Ad3: člověk je docela slušně katapultován nárazem dopředu. Při padesátce i přes dvacet metrů. Záleží na postavě.Záleží samozřejmě na rychlosti a úhlu střetu. Vystřelovací kapota je opravdu pro menší rychlosti a vidím opodstatnění. Problém je spíše že vypilování systému pro bezporuchový provoz.

0/0
30.1.2013 18:58

M28i63r96o81s16l27a32v 95B26u96d78a 9602732227562

Máte někdo bližší informace jak velký náraz..nebo do čeho to aktivuje? Zajíc, srnka(ta určitě) náraz do závěje, najetí do křoví atd?

0/0
29.1.2013 11:33

M15i34r97o60s23l12a46v 83B77u69d60a 9902922667592

Kolikrát při jízdě na chatu projíždím sněhové jazyky, kdy sníh lítá až přes střechu auta v rychlosti rozhodně nad 30 km/h. Tak aby mne každá cesta nestála návštěvu servisu a šestku8-o

+3/−1
29.1.2013 11:37

J24a58n 69M23o40h16y63l18a 3608708466688

To rozhodně ne.;-D Energie sněhu ze sněhového jazyku není tak velká. Rád bych upozornil na to, že jsou to senzory nárazu, ne dotyku.

+1/−2
29.1.2013 14:45

M84i55r70o41s49l48a45v 60B97u84d64a 9802932267272

On to je náraz...docela citelný...

+1/0
29.1.2013 19:51

J22a13n 46M65o40h12y59l46a 3638118136978

Já vím, pro řidiče subjektivně ano, pro techniku nikoli.

+1/−1
29.1.2013 23:06

P25e98t70r 88N10e52s64v76a98d32b98a 2294515536319

Záleží na síle nárazu. airbag vám taky nevystřelí kdykoliv;-). Informace o funkci sytému nejsou popsány přesně. Součástí je čidlo na čelním okně které monitoruje prostor před autem. Fotbalová míč na vašem nárazníku zatoulaný na silnici kapotu určitě nevystřelí stejně jako závěj, nebo šípkový keř.

+2/0
29.1.2013 20:49

T38o93m88á28š 23Z88e50m15a23n 3145158664345

Zásadní otázka zní: bude postižitelné vyřazení pyropatron z provozu?

+2/−1
29.1.2013 11:15

D88a73v70i60d 10K96r89e28j85č75í 9102450266594

dokud někoho nesrazíte, tak snad ani ne :-) až se tak stane, těžko říct...

0/0
29.1.2013 11:24

M92i13r71o29s67l90a41v 96J37o72c44h 3422231613208

Nebude, klasika... ups ten konektor tam prostě nedrží, drát mi musel zrovna vypadnout atd. . A kolik bude těchto Oktávek s odpojenými pyropatronami jezdit. Dost na to si vsadím. ;-)

0/0
29.1.2013 15:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.