Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Videošpionáž Octavie RS: Aktivní kapotu mají nové škodovky povinnou

Škoda Octavia se začíná prodávat, prozatím je k mání jen liftback. Už za pět týdnů se však na autosalonu v Ženevě představí kombiverze a ještě letos dorazí i rychlá Octavia RS. Čtenář iDNES.cz Jan Havránek natočil nejrychlejší octavii při testech. V pondělí odpoledne se pak proháněl kanárkově žlutý kombík Octavie RS po hradecké dálnici D11.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T13o90m79á98š 24V53a63l51o82u37c70h 2308864386223

No jo. Čím levnější model, tím dražší díly a servis. Obyč. člověk si koupí levné auto v základu, ale prohne se na druhotných nákladech a opravách. Jenom nechápu proč to není opačně. Mechanické na zacvaknutí u levnějších variant a patrony za 6000 u těch dražších. Ale nějak musí výrobci dotovanou cenu dostat zpátky. Ale jinak-pěkná vychytávka

+3/0
31.1.2013 22:55

M84a24r23t29i62n 18K62a31r85á73s63e67k 1838294299334

Mercedesu stačí pružiny které se nemusí měnit. Jak to že na takovou krásně jednduchou věc pánové ze škodovky nepřišli taky? No co, další důvod proč si koupit slušnou ojetinu. Až si budou výrobci aut ztěžovat že klesají prodeje, že lidi kupují ojetiny, ať se vykašlou na celou EU s jejíma zlepšovákama a vyrábí jednoduchá funkční auta. EU byla pokud vím původně ekonomické společenství, tak kde se bere ta tuna pi_ovin každý rok, co nemají s ekonomikou nic společného. Teda krom toho že nás stojí peníze. A se zdravým rozumem taky ne.

+4/−1
30.1.2013 17:07

T95o11m75á54š 90Ž83i77t71n87ý 6491890611731

Tak blbí zas nejsou. Prostě kšeft - v čechách si na výtlukách každoročně si pár set oktávek odstřelí kapotu a to nějaký obrat hodí...

+1/0
1.2.2013 8:55

V84á19c63l65a26v 75P42c89h29á86l52e49k 8686932341602

Velmi okatě udělaný PR článek. Nebo je tady někdo, kdo by věřil tomu, že p. "Havránek" je jen náhodný čtenář idnes? Evidentně se s řidiči testovacích vozů zná a nejspíš od nich dostává echo.

Jakoby náhodné odhalení nových vozů je velmi dobrý psychologický tah jak si zajistit, že o voze se bude mluvit a bude o něj zájem ještě dříve, než se vůbec začne prodávat...8-o

+1/−1
30.1.2013 8:42

J84i78ř32í 62S13c74h29w20a83c30h 5106459507404

no jasně, v PR článku se budou chlubit, že jim kapota zatím nefunguje jak má....

+3/0
30.1.2013 11:26

T23o28m10á57š 10Ž63i98t12n67ý 6521850421751

Geniální. Servisy se už těší. Zvlášť když si to takhle občas bouchne jen tak samo od sebe. (to bylo jako co, to se to "leklo" kolemjedoucího auta, nebo to reaguje i na výtluky nebo co8-o)

Btw. pokud se to aktivuje od 30ti km výš - chodcům to bude nejspíš na houby. Nad 30km/h je chodec tak jako tak dobitej. A jde už většinou do skla, ne na kapotu. Chodci končí na kapotě většinou v rychlostech nižších...

+2/−1
30.1.2013 8:35

M23a33r14t32i89n 53P21u12c69h66e98r69n20a 9897530809947

To je sikovny. Hlavne takhle na dalnici. Stat se to zensky, tak se lekne a vyseka. No a s kapotou pres predni sklo se vysekam taky... Hmm

+4/−2
29.1.2013 23:30

S75t95a48n88i72s34l48a21v 92M69a60r81e21š 7782754694979

Určitě bude možné ty patrony lehce vyndat, tak jako jdou xenony a kolumbusové

+1/−1
29.1.2013 19:25

J15i86n78d97ř20i91c39h 37Š53k60o11p86e89k 4735551310725

pár blbých zkušeností uživatelů a čidla pyropatron bude čekat osud např. filtru pevných částic...:-)

+8/−2
29.1.2013 17:39

D76a89v92i86d 50R97y64c20h95e82t59s30k57ý 9876321980210

Super jak nám EU hází klacky pod nohy. Ještě předpokládám, že se bude deaktivovat povinný e-call, alias štěnice a černá skříňka v autě.

+2/−1
29.1.2013 17:42

J84i66n11d96ř64i13c19h 60Š28k73o47p34e12k 4955151600485

jasně, že jo. Část lidí hned, zbytek, až se tato zbytečná elektronika začne sypat a vyžadovat návštěvy servisu. Výhoda je, že oproti absenci filtru pevných části na STK odpojený pyropatrony nezjistí - nepředpokládám, že by se testovala jejich funkčnost :-)

0/0
29.1.2013 17:51

D12a85v76i21d 63R87y23c87h23e19t79s17k94ý 9726771860780

Úřední šiml nikdy nespí. Za odpojení velkého bratra v autě budou postihy.

+1/0
29.1.2013 18:48

D87a87v29i74d 21R85y83c35h32e34t27s85k92ý 9856531690190

A taky mi přijde že deaktivované ppyropatrony by někdo šeredně odsral, pokud už by byl nějakého chodce srazil. Bez fungující výbušniny je "nová" kapota nebezpečnější než stará, je měkčí (hurá krupobití).

0/0
29.1.2013 18:52

M84i46r32o98s30l77a86v 19S50i93n38d53e32l11a68r 2465337174262

Treba by stacilo te ridici jednotce podsouvat upravene zpravy o rychlosti... na to by se tak snadno neprislo.

0/−1
29.1.2013 19:08

T40o72m89á98š 91Ž84i41t63n95ý 6111300321351

No budeš tam muset dát nějaký elektronický šidítko, aby to nepoznala a nenabonzovala ř. jednotka.

0/0
30.1.2013 8:31

P47e85t86r 41N63e78s66v20a41d65b69a 2914545816989

S černou skříňkou v autě bych neměl sebemenší problém. Slušného řidiče bude chránit a hovádka usvědčovat. Co víc si přát?

+5/−6
29.1.2013 20:35

M32i58c48h69a77l 37B38u46d93í46k 4406244888243

Co víc si přát ? No přece kamery do bytu a čip pod kůži na hlavě, co bude kontrolovat, zda nemáte zlé úmysly. Doporučuji filmy Minority Report a 1984, třeba pochopíte.

+2/−2
29.1.2013 22:40

P90e17t30r 70N12e15s46v23a37d81b54a 2504165986179

Možná by to chtělo méně koukat na televizi a víc žít reálným životem;-D. Černá skříňka v autě by měla za úkol to samé jako v letadle krom záznamu komunikace posádky. Policie přijede k místu nehody třeba ještě na místě se napojí na skříňku a zjistí kdo kolik jel, kdo dal blinkr před přejetím do pruhu nebo odbočování atd. Nevidím na tom nic špatného. A něčí obavy z toho že někdo někoho bude hlídat lze usoudit pouze to že POTREFENÁ HUSA SE VŽDY OZVE CO? :-P

+3/−3
30.1.2013 9:00

D29a17v46i12d 41R40y46c62h60e54t97s18k49ý 9916931330630

Nevím jak vy, ale já si svých občanských svobod vážím. Jejich kruh se snažením státu neustále zužuje. Vy si klidně třeba dejte webkameru na záchod. Kdo se vzdá svobody, aby získal bezpečí, přijde o obojí.

+3/0
30.1.2013 10:03

P76e94t50r 57N49e30s51v75a62d18b31a 2654245376309

Za to si ovšem mohou lidé sami bohužel. Nevím co by měla řešit web kamera na záchodě. Po zkušenosti z ruským zákazníkem jí však mám v kanceláři záznam se ukládá na server. Po páru špatných zkušeností mám kameru i v autě a již ne jednou se záznam pro policii hodil.

0/0
30.1.2013 10:28

M39i38c74h38a92l 21B57u82d53í54k 4696254148963

Ale prosim, kameru v aute si klidne mejte, zaznam z ni pouzijete jen vy a jen tehdy, pokud budete chtit. Zaznam z auta proti vam pouzije nekdo jiny a vy s tim neudelate nic. Pak jednou nekde pojedete na rovnem a prehlednem useku rychleji, protoze to tam znate a nebude tam zadny provoz a po nejake nezavinene havarii vam pojistovna najednou odmitne plnit, protoze jste v minulosti jezdil jako "pirat" a jeste prijde pokuta od PCR. Mozna jsem paranoidni, ale nejruznejsi forma sledovani a cenzury se nam tu znovu pod plastikem EU vkrada do nasich zivotu.

0/0
30.1.2013 17:43

P31e42t58r 89N72e20s57v58a79d85b93a 2364775316259

Paranoidní jste no možná by jste to měl začít řešit. :-/

0/0
30.1.2013 19:56

T95o45m26á77š 78M20a27r64n40ý 4520292212956

to že někdo paranoidní ještě neznamená, ře po něm nejdou :-P

0/0
30.1.2013 20:39

P78e14t47r 78N66e86s88v17a33d64b19a 2804795936519

Pokud po něm jdou tak určitě ne bezdůvodně:-P

0/0
30.1.2013 20:45

D98a84v79i61d 38R57y34c98h36e27t85s13k76ý 9286471520970

E-call je zařízení, vytvářené vládou (EU), které nelze vyjmout nebo deaktivovat pod hrozbou postihu. Toto zařízení má mikrofon (! - ano, pro "komunikaci po nehodě"), GPS a využívá bezdrátový přenos dat, který nelze uživatelsky monitorovat. Glorifikovat totalitní fízlování v zájmu postihu nějakých přestupků může opravdu jen ... nezkušená osoba. Hlavně, že to zachrání byť i jeden lidský život, že ;-O Rv EU

+2/0
30.1.2013 9:57

P61e54t10r 81N55e56s21v44a36d88b21a 2614675976409

Já se bavím o černé skříňce, zápisu provedených úkonů a dat během jízdy vozidla. stačí 20 minutová smyčka která se bude automaticky přemazávat. Pouze záznam o nárazu nehodě zastaví nahrávání. Jde o to aby se pokud možno co nejvíc zkrátila doba vyšetřování nehody. Ten kdo jezdí normálně se nemá čeho bát. E-Call samozřejmě taky chválím není jediný důvod proč by neměl být plošně rozšířen. Byť by zachránil jeden život ročně, nejlíp život řidiče který byl v nehodě nevinně!!

+1/0
30.1.2013 10:22

J33i22r41i 67K48m59o66t55r 4544152211611

já mám jeden důvod, já ho ve svém autě nechci. já NECHCI být někým zachraňován.

0/0
31.1.2013 13:09

P80e82t21r 88M85a21r20š28o34u92n 5695528376686

pak treba bude stacit nasadit cepici z alobalu ;-D (futurama)

0/0
3.2.2013 12:15

T26o12m67á22š 46M67a28r55n79ý 4630862792146

A ještě mě napadl jeden efekt tohoto vylepšení... Po srážce se sněhovým jazykem, papírovou krabicí na dálnici nebo třeba zajícem nejen že zaplatíte 6000 za nové panty a pyropatrony, možná drobnou opravu poškozeného dílu a taky co?

No odtah!!! Ono by to i mohlo jet samo, ale díky šikovnosti našich inženýrů nepojede..

+6/−2
29.1.2013 17:34

D48a94v97i55d 75R44y94c40h60e24t10s35k49ý 9566781150390

Odpálí se to po srážce s dopravním kuželem, vyzkoušeno na Mercedesu E. Akorát u MB se používá mozek, takže kapotu stačí pouze zatlačit zpět.

+2/−2
29.1.2013 17:40

P51e87t39r 79N43e63s87v42a67d52b42a 2344135566119

Neznalost je hezká věc, zvlášť když lidé píší takové nesmysly jako Vy.

+1/−4
29.1.2013 20:36

T16o17m71á33š 36M47a93r17n42ý 4380652862676

Děkuji za opravdu hodnotný komentář plný neotřesitelných argumentů :-P

+4/0
29.1.2013 20:51

P86e95t21r 48N49e50s21v97a49d33b14a 2404205236179

U Vás je cokoliv marný Tomáši Marný

+1/−3
29.1.2013 20:59

T91o62m15á57š 66M97a29r42n83ý 4550782902576

Další vynález bude autodestrukční systém, kdy při drobné nehodě odpadnou kola, pyropatrony odpálí střechu a dveře.

Auto už sice nepůjde opravit, ale bude o moc bezpečnější, protože z auta bez dveří a bez střechy se leze mnohem lépe než z kompletního vozu....

A to je skvělé, už se těším na oslavné články, jak to zachrání aspoň jeden život R^

+5/−1
29.1.2013 15:53

M80a96r51t76i75n 30B54ř71e40z92i84n61a 8458135650822

Nebo nainstalovat vystřelovací sedačky jako v letadle.:-);-)

+5/0
29.1.2013 17:23
Foto

T66o91m25á34š 85V25a79l33o18u30c68h 2678634366923

;-D;-DR^

+1/0
31.1.2013 22:55

M70a58r63t26i52n 81B37ř63e89z67i45n60a 8688295940312

Ať se dívám jak se dívám , výstražný trojúhelník označující překážku silničního provozu nikde. Co to příště pořádně označit. :-)

+2/0
29.1.2013 14:10

M93a62r59e26k 63H62r66u70b65y 6277272681558

Modifikace pro Rusko, Rumunsko a Asii, kde se cast obyvatelstva zivi skoky pod auto a naslednym vymahanim odskodneni po ridici, bude aktivni kapota modifikovana. Pyropatrony budou daleko silnejsi, takze takovy skokan vzapeti zmizi v dali ;-)

+14/0
29.1.2013 13:36

L60u86k17á13š 10R23a13d80o 3854226115391

Když už zkouší nové věci pro ochranu chodců, chtělo by to se zamyslet pořádně... a zjistit jak takové nehody vypadají. Dát čidla pod rz je kravina... při většině srážek aut s chodci se chodec snaží ještě uskočit nebo se nějak vyhnout (stejně jako většina řidičů se snaží vyhnout chodci) a tak se nestává že auto nabere chodce přímo veprostřed kde je registrační značka, ale zpravidla z kraje u světel.

 

Jinak mi neni moc jasný proč až v rychlostech nad 30 km... ono se nezdá, ale to už je taková rychlost že chodec poletí hlavou proti čelnímu sklu a po kapotě se jen sklouzne. Podle mě jen další zbytečnost na který se napakujou pod záminkou bezpečnosti.

+3/−1
29.1.2013 12:23

J37a35n 66M50o64h20y13l23a 3978738146138

Ad1) Když chodec narazí na straně přední části vozu, zpravidla ho to pošle mimo vůz nebo do oblastí sloupku - tedy místa, kde je onen prostor pod kapotou zbytný. Ad2) při menších rychlostech prostě nemá člověk takovou energii, aby "potřeboval" tolik prostoru navíc oproti tomu, který tam už je. Ad3) 30km/h není zas tolik, aby člověk divoce létal po okolí

0/−3
29.1.2013 14:44

T20o38m18á91š 92V60a35l63d68e17r 7383790379

Ad3: člověk je docela slušně katapultován nárazem dopředu. Při padesátce i přes dvacet metrů. Záleží na postavě.Záleží samozřejmě na rychlosti a úhlu střetu. Vystřelovací kapota je opravdu pro menší rychlosti a vidím opodstatnění. Problém je spíše že vypilování systému pro bezporuchový provoz.

0/0
30.1.2013 18:58

M56i68r16o90s49l17a50v 58B86u35d37a 9102292117162

Máte někdo bližší informace jak velký náraz..nebo do čeho to aktivuje? Zajíc, srnka(ta určitě) náraz do závěje, najetí do křoví atd?

0/0
29.1.2013 11:33

M24i54r57o85s82l13a92v 70B15u21d87a 9352862467702

Kolikrát při jízdě na chatu projíždím sněhové jazyky, kdy sníh lítá až přes střechu auta v rychlosti rozhodně nad 30 km/h. Tak aby mne každá cesta nestála návštěvu servisu a šestku8-o

+3/−1
29.1.2013 11:37

J29a95n 85M22o17h51y95l31a 3578668636548

To rozhodně ne.;-D Energie sněhu ze sněhového jazyku není tak velká. Rád bych upozornil na to, že jsou to senzory nárazu, ne dotyku.

+1/−2
29.1.2013 14:45

M32i13r80o90s72l59a28v 48B23u59d52a 9962332627962

On to je náraz...docela citelný...

+1/0
29.1.2013 19:51

J11a79n 61M81o62h21y25l15a 3408248166928

Já vím, pro řidiče subjektivně ano, pro techniku nikoli.

+1/−1
29.1.2013 23:06

P64e28t33r 98N29e28s58v69a67d33b29a 2254745676969

Záleží na síle nárazu. airbag vám taky nevystřelí kdykoliv;-). Informace o funkci sytému nejsou popsány přesně. Součástí je čidlo na čelním okně které monitoruje prostor před autem. Fotbalová míč na vašem nárazníku zatoulaný na silnici kapotu určitě nevystřelí stejně jako závěj, nebo šípkový keř.

+2/0
29.1.2013 20:49

T56o68m53á87š 88Z53e53m94a51n 3955838104435

Zásadní otázka zní: bude postižitelné vyřazení pyropatron z provozu?

+2/−1
29.1.2013 11:15

D17a96v49i76d 65K66r63e30j89č60í 9332780746914

dokud někoho nesrazíte, tak snad ani ne :-) až se tak stane, těžko říct...

0/0
29.1.2013 11:24

M39i76r59o45s16l94a24v 68J45o86c35h 3272481203328

Nebude, klasika... ups ten konektor tam prostě nedrží, drát mi musel zrovna vypadnout atd. . A kolik bude těchto Oktávek s odpojenými pyropatronami jezdit. Dost na to si vsadím. ;-)

0/0
29.1.2013 15:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.