Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Videošpionáž Octavie RS: Aktivní kapotu mají nové škodovky povinnou

Škoda Octavia se začíná prodávat, prozatím je k mání jen liftback. Už za pět týdnů se však na autosalonu v Ženevě představí kombiverze a ještě letos dorazí i rychlá Octavia RS. Čtenář iDNES.cz Jan Havránek natočil nejrychlejší octavii při testech. V pondělí odpoledne se pak proháněl kanárkově žlutý kombík Octavie RS po hradecké dálnici D11.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T28o68m18á42š 79V78a83l71o87u94c16h 2888814696563

No jo. Čím levnější model, tím dražší díly a servis. Obyč. člověk si koupí levné auto v základu, ale prohne se na druhotných nákladech a opravách. Jenom nechápu proč to není opačně. Mechanické na zacvaknutí u levnějších variant a patrony za 6000 u těch dražších. Ale nějak musí výrobci dotovanou cenu dostat zpátky. Ale jinak-pěkná vychytávka

+3/0
31.1.2013 22:55

M91a51r54t71i98n 56K95a53r40á33s13e10k 1138434389564

Mercedesu stačí pružiny které se nemusí měnit. Jak to že na takovou krásně jednduchou věc pánové ze škodovky nepřišli taky? No co, další důvod proč si koupit slušnou ojetinu. Až si budou výrobci aut ztěžovat že klesají prodeje, že lidi kupují ojetiny, ať se vykašlou na celou EU s jejíma zlepšovákama a vyrábí jednoduchá funkční auta. EU byla pokud vím původně ekonomické společenství, tak kde se bere ta tuna pi_ovin každý rok, co nemají s ekonomikou nic společného. Teda krom toho že nás stojí peníze. A se zdravým rozumem taky ne.

+4/−1
30.1.2013 17:07

T15o72m11á86š 15Ž42i96t58n59ý 6441600441261

Tak blbí zas nejsou. Prostě kšeft - v čechách si na výtlukách každoročně si pár set oktávek odstřelí kapotu a to nějaký obrat hodí...

+1/0
1.2.2013 8:55


V63á68c60l27a48v 31P63c85h59á45l78e70k 8716642121562

Velmi okatě udělaný PR článek. Nebo je tady někdo, kdo by věřil tomu, že p. "Havránek" je jen náhodný čtenář idnes? Evidentně se s řidiči testovacích vozů zná a nejspíš od nich dostává echo.

Jakoby náhodné odhalení nových vozů je velmi dobrý psychologický tah jak si zajistit, že o voze se bude mluvit a bude o něj zájem ještě dříve, než se vůbec začne prodávat...8-o

+1/−1
30.1.2013 8:42

J74i82ř67í 53S65c59h82w18a67c68h 5856189567224

no jasně, v PR článku se budou chlubit, že jim kapota zatím nefunguje jak má....

+3/0
30.1.2013 11:26

T48o22m44á18š 24Ž68i44t49n84ý 6931160911291

Geniální. Servisy se už těší. Zvlášť když si to takhle občas bouchne jen tak samo od sebe. (to bylo jako co, to se to "leklo" kolemjedoucího auta, nebo to reaguje i na výtluky nebo co8-o)

Btw. pokud se to aktivuje od 30ti km výš - chodcům to bude nejspíš na houby. Nad 30km/h je chodec tak jako tak dobitej. A jde už většinou do skla, ne na kapotu. Chodci končí na kapotě většinou v rychlostech nižších...

+2/−1
30.1.2013 8:35

M23a65r18t43i69n 41P56u13c68h77e75r71n96a 9187770199797

To je sikovny. Hlavne takhle na dalnici. Stat se to zensky, tak se lekne a vyseka. No a s kapotou pres predni sklo se vysekam taky... Hmm

+4/−2
29.1.2013 23:30

S12t32a39n58i37s56l86a86v 40M43a82r58e59š 7672624934129

Určitě bude možné ty patrony lehce vyndat, tak jako jdou xenony a kolumbusové

+1/−1
29.1.2013 19:25

J59i51n47d25ř65i45c52h 66Š41k52o70p36e71k 4745241530245

pár blbých zkušeností uživatelů a čidla pyropatron bude čekat osud např. filtru pevných částic...:-)

+8/−2
29.1.2013 17:39

D52a21v42i78d 84R42y84c69h25e38t44s92k22ý 9476501240240

Super jak nám EU hází klacky pod nohy. Ještě předpokládám, že se bude deaktivovat povinný e-call, alias štěnice a černá skříňka v autě.

+2/−1
29.1.2013 17:42

J76i12n36d38ř86i66c93h 15Š69k24o44p25e13k 4715181440155

jasně, že jo. Část lidí hned, zbytek, až se tato zbytečná elektronika začne sypat a vyžadovat návštěvy servisu. Výhoda je, že oproti absenci filtru pevných části na STK odpojený pyropatrony nezjistí - nepředpokládám, že by se testovala jejich funkčnost :-)

0/0
29.1.2013 17:51

D53a20v82i69d 80R65y15c39h95e29t24s32k48ý 9396331840560

Úřední šiml nikdy nespí. Za odpojení velkého bratra v autě budou postihy.

+1/0
29.1.2013 18:48

D60a46v51i86d 23R34y75c84h79e72t70s34k10ý 9346711840760

A taky mi přijde že deaktivované ppyropatrony by někdo šeredně odsral, pokud už by byl nějakého chodce srazil. Bez fungující výbušniny je "nová" kapota nebezpečnější než stará, je měkčí (hurá krupobití).

0/0
29.1.2013 18:52

M42i96r14o40s17l30a69v 33S57i70n73d90e46l75a14r 2915287244562

Treba by stacilo te ridici jednotce podsouvat upravene zpravy o rychlosti... na to by se tak snadno neprislo.

0/−1
29.1.2013 19:08

T97o62m65á95š 58Ž92i95t85n41ý 6681700291881

No budeš tam muset dát nějaký elektronický šidítko, aby to nepoznala a nenabonzovala ř. jednotka.

0/0
30.1.2013 8:31

P59e62t61r 90N87e51s29v38a30d27b89a 2764145206879

S černou skříňkou v autě bych neměl sebemenší problém. Slušného řidiče bude chránit a hovádka usvědčovat. Co víc si přát?

+5/−6
29.1.2013 20:35

M35i93c29h17a16l 56B37u78d78í40k 4186814238343

Co víc si přát ? No přece kamery do bytu a čip pod kůži na hlavě, co bude kontrolovat, zda nemáte zlé úmysly. Doporučuji filmy Minority Report a 1984, třeba pochopíte.

+2/−2
29.1.2013 22:40

P83e90t87r 98N54e12s86v22a51d11b39a 2724375686419

Možná by to chtělo méně koukat na televizi a víc žít reálným životem;-D. Černá skříňka v autě by měla za úkol to samé jako v letadle krom záznamu komunikace posádky. Policie přijede k místu nehody třeba ještě na místě se napojí na skříňku a zjistí kdo kolik jel, kdo dal blinkr před přejetím do pruhu nebo odbočování atd. Nevidím na tom nic špatného. A něčí obavy z toho že někdo někoho bude hlídat lze usoudit pouze to že POTREFENÁ HUSA SE VŽDY OZVE CO? :-P

+3/−3
30.1.2013 9:00

D48a16v81i88d 84R96y16c73h51e21t81s12k35ý 9826211560420

Nevím jak vy, ale já si svých občanských svobod vážím. Jejich kruh se snažením státu neustále zužuje. Vy si klidně třeba dejte webkameru na záchod. Kdo se vzdá svobody, aby získal bezpečí, přijde o obojí.

+3/0
30.1.2013 10:03

P47e24t95r 43N97e87s14v64a85d47b80a 2764155756839

Za to si ovšem mohou lidé sami bohužel. Nevím co by měla řešit web kamera na záchodě. Po zkušenosti z ruským zákazníkem jí však mám v kanceláři záznam se ukládá na server. Po páru špatných zkušeností mám kameru i v autě a již ne jednou se záznam pro policii hodil.

0/0
30.1.2013 10:28

M98i20c46h91a12l 98B34u49d85í83k 4246574428293

Ale prosim, kameru v aute si klidne mejte, zaznam z ni pouzijete jen vy a jen tehdy, pokud budete chtit. Zaznam z auta proti vam pouzije nekdo jiny a vy s tim neudelate nic. Pak jednou nekde pojedete na rovnem a prehlednem useku rychleji, protoze to tam znate a nebude tam zadny provoz a po nejake nezavinene havarii vam pojistovna najednou odmitne plnit, protoze jste v minulosti jezdil jako "pirat" a jeste prijde pokuta od PCR. Mozna jsem paranoidni, ale nejruznejsi forma sledovani a cenzury se nam tu znovu pod plastikem EU vkrada do nasich zivotu.

0/0
30.1.2013 17:43

P83e86t68r 89N82e39s89v53a45d15b17a 2934835296219

Paranoidní jste no možná by jste to měl začít řešit. :-/

0/0
30.1.2013 19:56

T67o92m73á16š 16M28a36r71n74ý 4630402472896

to že někdo paranoidní ještě neznamená, ře po něm nejdou :-P

0/0
30.1.2013 20:39

P56e56t23r 73N55e32s66v63a93d17b25a 2924535196659

Pokud po něm jdou tak určitě ne bezdůvodně:-P

0/0
30.1.2013 20:45

D10a86v93i15d 50R29y74c26h30e83t36s22k64ý 9596951240280

E-call je zařízení, vytvářené vládou (EU), které nelze vyjmout nebo deaktivovat pod hrozbou postihu. Toto zařízení má mikrofon (! - ano, pro "komunikaci po nehodě"), GPS a využívá bezdrátový přenos dat, který nelze uživatelsky monitorovat. Glorifikovat totalitní fízlování v zájmu postihu nějakých přestupků může opravdu jen ... nezkušená osoba. Hlavně, že to zachrání byť i jeden lidský život, že ;-O Rv EU

+2/0
30.1.2013 9:57

P97e52t63r 88N57e93s30v37a96d53b14a 2974655896229

Já se bavím o černé skříňce, zápisu provedených úkonů a dat během jízdy vozidla. stačí 20 minutová smyčka která se bude automaticky přemazávat. Pouze záznam o nárazu nehodě zastaví nahrávání. Jde o to aby se pokud možno co nejvíc zkrátila doba vyšetřování nehody. Ten kdo jezdí normálně se nemá čeho bát. E-Call samozřejmě taky chválím není jediný důvod proč by neměl být plošně rozšířen. Byť by zachránil jeden život ročně, nejlíp život řidiče který byl v nehodě nevinně!!

+1/0
30.1.2013 10:22

J73i27r16i 73K76m46o42t49r 4364812961521

já mám jeden důvod, já ho ve svém autě nechci. já NECHCI být někým zachraňován.

0/0
31.1.2013 13:09

P71e94t53r 97M43a20r10š74o55u65n 5115218396986

pak treba bude stacit nasadit cepici z alobalu ;-D (futurama)

0/0
3.2.2013 12:15

T83o22m31á30š 21M31a27r45n98ý 4900422892506

A ještě mě napadl jeden efekt tohoto vylepšení... Po srážce se sněhovým jazykem, papírovou krabicí na dálnici nebo třeba zajícem nejen že zaplatíte 6000 za nové panty a pyropatrony, možná drobnou opravu poškozeného dílu a taky co?

No odtah!!! Ono by to i mohlo jet samo, ale díky šikovnosti našich inženýrů nepojede..

+6/−2
29.1.2013 17:34

D51a61v19i24d 61R74y96c76h65e11t98s15k64ý 9546891470280

Odpálí se to po srážce s dopravním kuželem, vyzkoušeno na Mercedesu E. Akorát u MB se používá mozek, takže kapotu stačí pouze zatlačit zpět.

+2/−2
29.1.2013 17:40

P60e14t62r 46N46e57s36v14a61d84b30a 2534595536179

Neznalost je hezká věc, zvlášť když lidé píší takové nesmysly jako Vy.

+1/−4
29.1.2013 20:36

T11o30m59á33š 92M56a85r58n63ý 4120162562306

Děkuji za opravdu hodnotný komentář plný neotřesitelných argumentů :-P

+4/0
29.1.2013 20:51

P30e15t66r 71N55e61s71v81a84d86b14a 2244615876569

U Vás je cokoliv marný Tomáši Marný

+1/−3
29.1.2013 20:59

T23o21m56á21š 50M55a97r62n34ý 4390242352136

Další vynález bude autodestrukční systém, kdy při drobné nehodě odpadnou kola, pyropatrony odpálí střechu a dveře.

Auto už sice nepůjde opravit, ale bude o moc bezpečnější, protože z auta bez dveří a bez střechy se leze mnohem lépe než z kompletního vozu....

A to je skvělé, už se těším na oslavné články, jak to zachrání aspoň jeden život R^

+5/−1
29.1.2013 15:53

M27a13r81t43i50n 79B83ř40e78z62i81n14a 8918445290452

Nebo nainstalovat vystřelovací sedačky jako v letadle.:-);-)

+5/0
29.1.2013 17:23
Foto

T71o28m77á94š 97V11a50l90o59u45c78h 2748174146473

;-D;-DR^

+1/0
31.1.2013 22:55

M25a46r46t77i66n 83B31ř80e20z17i72n82a 8418925380462

Ať se dívám jak se dívám , výstražný trojúhelník označující překážku silničního provozu nikde. Co to příště pořádně označit. :-)

+2/0
29.1.2013 14:10

M62a63r43e88k 66H95r56u18b29y 6117412521908

Modifikace pro Rusko, Rumunsko a Asii, kde se cast obyvatelstva zivi skoky pod auto a naslednym vymahanim odskodneni po ridici, bude aktivni kapota modifikovana. Pyropatrony budou daleko silnejsi, takze takovy skokan vzapeti zmizi v dali ;-)

+14/0
29.1.2013 13:36

L44u15k64á71š 58R43a87d55o 3974506775871

Když už zkouší nové věci pro ochranu chodců, chtělo by to se zamyslet pořádně... a zjistit jak takové nehody vypadají. Dát čidla pod rz je kravina... při většině srážek aut s chodci se chodec snaží ještě uskočit nebo se nějak vyhnout (stejně jako většina řidičů se snaží vyhnout chodci) a tak se nestává že auto nabere chodce přímo veprostřed kde je registrační značka, ale zpravidla z kraje u světel.

 

Jinak mi neni moc jasný proč až v rychlostech nad 30 km... ono se nezdá, ale to už je taková rychlost že chodec poletí hlavou proti čelnímu sklu a po kapotě se jen sklouzne. Podle mě jen další zbytečnost na který se napakujou pod záminkou bezpečnosti.

+3/−1
29.1.2013 12:23

J95a96n 83M90o38h66y58l65a 3168418226528

Ad1) Když chodec narazí na straně přední části vozu, zpravidla ho to pošle mimo vůz nebo do oblastí sloupku - tedy místa, kde je onen prostor pod kapotou zbytný. Ad2) při menších rychlostech prostě nemá člověk takovou energii, aby "potřeboval" tolik prostoru navíc oproti tomu, který tam už je. Ad3) 30km/h není zas tolik, aby člověk divoce létal po okolí

0/−3
29.1.2013 14:44

T69o58m58á50š 89V68a47l81d88e38r 7283720669

Ad3: člověk je docela slušně katapultován nárazem dopředu. Při padesátce i přes dvacet metrů. Záleží na postavě.Záleží samozřejmě na rychlosti a úhlu střetu. Vystřelovací kapota je opravdu pro menší rychlosti a vidím opodstatnění. Problém je spíše že vypilování systému pro bezporuchový provoz.

0/0
30.1.2013 18:58

M27i69r44o93s58l17a65v 92B20u77d98a 9582332377722

Máte někdo bližší informace jak velký náraz..nebo do čeho to aktivuje? Zajíc, srnka(ta určitě) náraz do závěje, najetí do křoví atd?

0/0
29.1.2013 11:33

M74i93r34o38s72l52a28v 88B84u39d14a 9172812407162

Kolikrát při jízdě na chatu projíždím sněhové jazyky, kdy sníh lítá až přes střechu auta v rychlosti rozhodně nad 30 km/h. Tak aby mne každá cesta nestála návštěvu servisu a šestku8-o

+3/−1
29.1.2013 11:37

J17a68n 65M27o70h49y87l31a 3218828156868

To rozhodně ne.;-D Energie sněhu ze sněhového jazyku není tak velká. Rád bych upozornil na to, že jsou to senzory nárazu, ne dotyku.

+1/−2
29.1.2013 14:45

M76i47r79o51s40l45a19v 18B24u43d93a 9442932737502

On to je náraz...docela citelný...

+1/0
29.1.2013 19:51

J55a19n 28M12o57h21y78l71a 3908898676208

Já vím, pro řidiče subjektivně ano, pro techniku nikoli.

+1/−1
29.1.2013 23:06

P11e34t15r 13N26e88s47v40a21d46b59a 2624765466319

Záleží na síle nárazu. airbag vám taky nevystřelí kdykoliv;-). Informace o funkci sytému nejsou popsány přesně. Součástí je čidlo na čelním okně které monitoruje prostor před autem. Fotbalová míč na vašem nárazníku zatoulaný na silnici kapotu určitě nevystřelí stejně jako závěj, nebo šípkový keř.

+2/0
29.1.2013 20:49

T96o91m34á70š 82Z76e75m46a74n 3125648124395

Zásadní otázka zní: bude postižitelné vyřazení pyropatron z provozu?

+2/−1
29.1.2013 11:15

D65a67v17i59d 49K76r98e17j88č38í 9892270146354

dokud někoho nesrazíte, tak snad ani ne :-) až se tak stane, těžko říct...

0/0
29.1.2013 11:24

M20i43r71o67s48l80a73v 57J73o97c65h 3952361343588

Nebude, klasika... ups ten konektor tam prostě nedrží, drát mi musel zrovna vypadnout atd. . A kolik bude těchto Oktávek s odpojenými pyropatronami jezdit. Dost na to si vsadím. ;-)

0/0
29.1.2013 15:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.