Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Crash test do nového svodidla, které potkáme na D1

Velká rekonstrukce a s ní spojené dlouhé kolony a krizové situace na tepně Česka vedoucí z Prahy do Brna mají začít na jaře. Redakce iDNES.cz exkluzivně získala záběry z testu speciálního svodidla, které by v průběhu rekonstrukce mělo zabránit tragickým nehodám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R19a69d49e15k 78L52i80č35k48a 6933658352550

Upřímně dost nechápu tuto debatu. Je-li někde takové omezení kde je třeba přidat svodidla, tak je tam i omezení rychlosti. Samozřejmě jen z důvodu bezpečnosti. Čili budou-li řidiči dodržovat předepsanou rychlost, bezpečnou vzdálenost, používat blinkry, přizpůsobí rychlost situaci a stavu a povaze silnice, tak by tam klidně mohly být papírové svodidla.

Na okreskách taky nemáte uprostřed cesty svodila a je tam 90km/h a opět je třeba dodržovat vše co jsem popsal.

V rámci práce jezdím po různých částech EU a pominu-li ty státy, kde porušování pravidel je stejný koníček jako v ČR, tak se vždy těším až vyjedu za hranice a citím se na cestě bezpečněji.

Podotýkám, že jezdím osobákem a mám najeté statísíce km takže můj názor je z pohledu malých aut.

Čili, dodržujte pravidla bezpečné jízdy a bude vám docela jedno kde jsou jaké svodila, bohužel neovlivníme co jezdí v autech kolem nás :-/.

Spíš mě trápí značení našich cest, což by bylo na samostaný článek...

+4/0
4.2.2013 16:48

V79l11a33d60i42m89í51r 31S37l66a47v42í13k 5205402679379

Líbí se mi, že test proběhl na silnici, která je stejně kvalitní jako naše dálnice a tak byl test velmi věrný :oP

+2/0
3.2.2013 13:18

J49i47ř32í 41K89o73c60u26r84e20k 6295524175728

Jestli nebylo lepší napřed postavit R35 z Mohelnice do Pardubic, aby řidiči jedoucí Praha - Ostrava vůbec nemuseli na D1, údajně je to až 30 % zátěže D1.

+12/0
31.1.2013 19:32

P31e95t13r 47N36e11s42v89a52d51b76a 2804135116729

Kdyby byl tenhle úsek dostavěn uleví se D1 dle mého názoru víc jak o 30%. Jelikož by pro dalších 20% bylo příjemnější jet touhle trasou i do Brna.

+5/0
31.1.2013 20:20

K75a41r49e66l 21N54o27v13á24k 1890363710430

Z počátku by stačilo postavit úsek R 35 ze současného konce v Opatovicích po Holice. Tím by se čas jízdy Olomouc-Praha severní trasou téměř vyrovnal času jízdy trasou kolem Brna. Tento úsek již mohl být postaven, ŘSD si jeho důležitou roli uvědomuje, ale kromě nedostatku financí jsou překážkou taky kupčení s pozemky a stížnosti místních nimbáků.

+1/0
5.2.2013 13:42

R57o79m32a78n 30M93á26c45a 7985710142667

no jak by D1 vypadala v roce 2050, kdy treba R35 postavi... nebo postavi za x miliard dva kilometry R35 a s velkou slavou se otevrou... jste v Cechistanu, mily Pane...

0/−1
5.2.2013 14:09

J93o58s93e79f 63V18y70s59k53o19č77i79l 7840949270133

Svodidlo je podle mě celkem dobrý, v opravovaných úsecích bejvá v německu stejně buď 60 nebo 80, a takhle zboku není prakticky možný do toho narazit.

Spíš by mě zajímalo, pro koho je levej pruh určen, když se tam nevejde přes 90% aut... Jako VIP pro motorky a Smarty? a že jich po těch dálnicích jezdí...

P.S. Můj miláček má v papírech 180cm, a se zrcátky málem 220... taky jsem tama jezdil... A pokutování aut kvůli zrcátkům je volovina, neb jsou nad svodidlem:-/

Jo, a průjezd vedle plechového svodidla , ze kterého jsou občas ulámaná zrcátka je rozhodně příjemnější, než průjezd kolem různě rozházenejch plastovejch konin

0/0
31.1.2013 19:20

J91a87n57a 98M38o98l41á72k29o96v60á 7187836366754

Tam psali o 80ti procentech. Takze je urcen pro tech zbylych 20. Co na tom nechapete? Jenze u nas se nehlida nic, takze je videt bezne dodavka v levem, kde je omezeni na 2.0m sirky...,

+1/0
4.2.2013 8:28

L68u45d10v26í94k 33G33a59j81d65o22š88í47k 2115513934342

Mě hlavně přijde vtipné, že posunuté zábrany stejně zahradí protisměrný pruh v délce nějakých 50m. V protisměru jedoucí řidič tak stejně zruší auto o zábrany. Je to sice o trochu lepší, než čelní střet dvou aut, ale jako velká bezpečnostní pecka mi to moc nepřijde.

+2/−3
31.1.2013 18:33

P75e23t53r 20L24u14d37a94n27e31k 1607664567613

o trochu lepší? to může být rozdíl mezi smrtí nebo těžkým zraněním a jenom pár škrábancema.

0/0
5.2.2013 20:06

B74l27a43ž18e44j 83M78o32t79y68č38k74a 8427267195920

jsem rád že se tam dá jezdit 100

0/0
31.1.2013 14:26

M71i76c13h36a41l 70L82e64m54o40n 8715312770116

Proč tady všichni pořád píšete, jak auto provalí zábrany do protisměru? Podívejte se z jakého úhlu do nich to auto najíždí. Když pojedete těsně vedle nich, tak je prohnete max o pár centimetrů a samozřejmě vás to taky nehodí nikam zpátky do pravého pruhu. Kdežto když vjedete do těch plastových zábran, rozházíte je po celé dálnici. Proč místo přemýšlení stále všichni musí všechno kritizovat!

+16/−2
31.1.2013 13:51

J72i92r34i 13S46i71m14a91k 9178198548533

no jeste tam mohli dat betonove.... ;-)

+2/0
31.1.2013 14:46
Foto

P43a83v81e48l 71Č21e84r33n58í82k 1638305290140

co jsem sledoval, tak většina prasklých gum případně smyků končí právě velmi ostrou zatáčkou od směru jízdy - tedy buďto ze silnice ven (v tom lepším případě) nebo do protijedoucího pruhu. Ve skutečnosti i ty plastové by vydržely víc, kdyby byly lanem zaháknuty do sebe, To je zásadní konstrukční výhoda, protože pak je síla nárazu rozložena i do mnoha okolních bloků a ne jen do těch několika, které jsou v přímém střetu s autem.

Případy kdy někdo jen tak lehce zavadí o svodidlo jsou vcelku výjimečné proti těm stačí i kus papíru (obrazně řečeno)

+2/0
31.1.2013 19:32

P44e78t63r 13T22r56u54h77l95a44ř49í39k 3780471886797

Už jste někdy zkoušel přes silnici natahnout ocelové lano ve výšce 0,5m? Já tedy ne, ale dokážu si představit co by to udělalo s autam a osobama v ním sedící.

0/−1
2.2.2013 11:40

P68ř93e80m87e37k 97P81a15v68k59a 8468542528881

Nejspíš jsi ještě nejel po staré cestě na Ostravu, za Příborem.

+4/0
2.2.2013 12:08

K39a14r83e41l 36J35u37r13c95e97k98a 1645879471981

Tam to je...ale i tak jsem se bál ;-)

+1/−1
2.2.2013 23:07

P41e41t46r 43N78e23t68u48š41i76l 1459955586442

Ještě by mě zajímal test ve 180 km/h, jak se tam běžně jezdí :-P to by asi nedopadly dobře ani tyto svodidla :-P

+3/−5
31.1.2013 13:29

J61a20k98u35b 16Š15a45f55a47n20d62a 7515657961821

Na zúženém úseku se běžně jezdí 180?

+5/0
31.1.2013 14:46

J88i71r19i 43S16i36m28a98k 9208728758693

130 uplne v klidu. a jak bude prazdna dalnice, tak verim, ze tam pojedou pres 160.

+2/−1
31.1.2013 14:48

P65e51t64r 89N38e78t67u44š86i98l 1399815426622

když je zašpuntovaná, tak nikoliv samozřejmě, ale v menším provozu no problem...

+1/−1
31.1.2013 15:42

J85a93k36u80b 36Š57a71f64a52n15d36a 7615517181431

Mě to smazali. Ale jestliže píšete no problem tak s tím nějakou osobní zkušenost mít musíte. Jak jinak víte, že s tím nemají problém?

0/0
31.1.2013 16:37

P21a88v61e40l 44S78t13a81v29j34a72n96í61k 1940886410371

V odstavném pruhu se dá jet 190 km/h.

+3/−1
31.1.2013 18:53

E11d52a 49D33r72á39b46e27k 7969102983587

prý i 200

+1/0
1.2.2013 19:49

P63e75t36r 59H11a75n19á77k 9501961822821

A co takhle bublinková folie? To nikdo nezkoušel?;-D

+10/−1
31.1.2013 13:06

B21l16a55ž63e59j 20M68o62t73y97č60k98a 8687207475590

ušetří lak a naleští

+1/0
31.1.2013 14:24

J25i22r47i 78S13i33m64a57k 9458478608293

pozitivum 1/ je to drahe, bude na tom pekna marze.

pozitivum 2/ pokud do toho nekdo napali, bude se misto zametani plastu muset stopnout cela dalnice n X hodin, nez ricne plechy odmontuji, odpoji, odnesou pryc a pruh se zprovozni.

:-P

a ted negativa.

v pripade plastovych zabran se nadzvednou predni kola a rizeni jde do haje, nasledne  neriditelne auto skoci do protismeru, v pripade kovovych zabran vas svodidlo hodi pod kamion , ktery jede vedle vas v pomalem pruhu.

Oboji dvoji je myslim prast jako uhod a jasna smrt. Aby to melo smysl, muselo by se to auto po plechovem svodidle opravdu jenom "sklouznout:, ne byt odmrstene doprava. A to to jeste na tom videu ten borecek srovnaval, pokudy nechal rizeni rovne, tak jde do hodin a mozna i pres boudu. Rv Takze plechova svodidla , ale pevne ukotvena do zeme. a proti vybocenemu kamionu by to bylo asi taky hodne srandovni....

+1/−2
31.1.2013 12:45

M78i62c85h14a68l 65L21e66m82o81n 8665862400466

Ale on do něho najížděl skoro kolmo. Když pojedeš těsě vedle něj, tak si asi skutečně maximálně odřeš blatník a neprovalíš ho.

+6/−1
31.1.2013 13:43

J84i65r25i 37S89i89m37a59k 9628388598143

jel tam cca 30 stupnu a ta svodidla jsou neukotveny plech.. takze se prohnou. navic mondeo ve stovce je cajicek, po dalnici bezne jezdi dodavky 150..., stovkou v rychlem nejede snad nikdo.

+1/−2
31.1.2013 14:48

P78e87t50r 97Z28á22l58e49s82n20ý 3214554390121

Četl jste vůbec ten článek, tady se mluví o svodidla pro opravy, když jsou oba směry svedené na jednu stranu dálnice, tak opravdu 100 nejezdí téměř nikdo, neboť se tam jezdí do devadesáti.

+4/−1
31.1.2013 18:29

J97i80r75i 42S54i59m48a66k 9478988418183

to je zajimave, ze v Nemecku se ve zuzenych mistech jede v pravym 90 a v levem 110 +- ;-)

0/0
1.2.2013 9:14

J56a69k90u29b 10Š57a54f64a85n32d25a 7835627541381

Tak prašť jako uhoď to není. U těchto svojí vlastní chybou vlítnete pod kamion a zahynete jen vy (nebo spolucestující) V případě plastových svodidel Vlítnete do protisměru a odnese to někdo naprosto nevinný.

+1/0
31.1.2013 14:49

J89i62r74i 54S69i96m86a90k 9568828298833

az na to ze ten nevinny na druhe strane naboura do vyboulenych svodidel a skonci nikoliv v protismeru, ale pod koly kamionu na svoji strane.. :-/

0/−1
31.1.2013 17:27

V98l64a22s50t51i66m20i64l 87W57a63i20c 8630113747257

Co je na tom bezpečného, když se tím nárazem to svodidlo provalí? Chápal jsem to tak, že nová svodidla zajistí, aby nebyla ohrožena vozidla v protisměru, ale takhle? Je celkem jedno, jestli to do mě v protisměru napálí auto, nebo mezi námi bude prohnuté svodidlo.

+3/−3
31.1.2013 12:28

J75i64r91i 78S10i31m57a14k 9718548718203

to svodidlo je tam evidentne jenom jako psychologicky efekt, aby se lidi nezapomneli a nezacali se predjizdet pres tri pruhy. Z tohodle pohledu by stacily uplne i ty plastove svodidla, akorat ty maji tu blbou vlastnost, ze se po narazu nacpou pod auto a nadzvednou predni kola, takze ridic je totalne v haji, i kdyby se nahodou stihl probrat a chtel neco udelat. Jinak souhlas potud, ze pokud to prohnute svodidlo zpusobi nehodu v protismeru, tak to neni zrovna moc velky bezpecnostni prinos.

+2/0
31.1.2013 12:54

M68i77c44h45a79l 73M55o98j73ž81í73š 8274529882

No, nevím, ale kravštější systém než v Německu jsem ještě nikde jinde neviděl. Při opravách pruhy zúží natolik (navíc jsou lemovaný vysokýma "svodidlama"), že jsou prakticky nepoužitelný i s obyčejným osobákem. Levej pruh je tam zcela na nic. Náklaďáky a často i menší auta se do pravýho nevejdou, částečně přesahují do levýho, takže předjíždění nehrozí. A i pokud se zrovna předjet objektivně dá, tak se vždy najde dost aut před váma, který se nacpat do té štěrbiny vedle náklaďáku bojí (a člověk se jim vůbec nediví). K tomu Němčouři vždycky nepochopitelně zavřou 10 km naráz, po 16hod a o víkendech nikde nikdo (často se tam dokonce celý týdny ani nekopne), takže se ty uzavírky vždycky pěkně protáhnou. Například most u Špíru opravují už x dlouhých let. Rv

+5/−2
31.1.2013 10:32

M49a41r97t64i90n 68K31o70t25e90k 6909493827771

V Nemecku jsou i jine stavby a tam pracuji i o vikendech a pruhy rozsiruji, jakmile je to mozne na 2,5 metru.

Kdyz nekdo nevi, jak siroke ma auto a cpe se do pruhu, co ma 2 m (on ma samozrejme vzdycky min. 2,2) a pak zjistuje, ze se boji, tak je trouba a ma zustat v pravem pruhu. 

Na nejexponovanejsich mistech je stejne zakaz predjizdeni, takze si v peknem odpolednim provozu nejakym stresem v levem pruhu stejne nepomuze.

+3/−1
31.1.2013 12:09

M17i17c77h96a93l 98M95o19j23ž27í39š 8884559752

No, německo mám procestovaný křížem krážem a po +/- 16 hod a o víkendech jsem nikde nikoho pracovat neviděl.

že je někdo trouba, je možný, nicméně rozhodující je výsledek a ten je, že ten levej pruh je většinou nepoužitelnej. V žádné jiné zemi jsem při opravách tak úzký pruhy neviděl.

Když jsou tam dva pruhy, tak tam asi zákaz předjíždění není. ;-)

+1/−1
31.1.2013 12:17

M51a93r90t73i36n 20K80o25t15e17k 6629133887961

To se ale mylite, i kdyz jsou na useku stavby 2 pruhy, byva na nich obcas zakaz predjizdeni (prave v tech nejuzsich mistech a to i v preipade, je-li tam prerusovana cara). Doplneno to byva ceduli "versetzt fahren". Viz napr. A5 v obou smerech mezi Karlsruhe a Offenburgem.

+3/0
31.1.2013 14:26
Foto

I62v53a54n 39K89o76p91t66a 5137762321527

S autem velikosti Fabky nebo Oktavie se tam dá jet naprosto bez problémů. Samozřejmě pokud je to do zatáčky tak se vedle kamionu necpu.

0/0
31.1.2013 17:14

J92o40s28e80f 34V11y23s55k29o31č98i26l 7230729950903

oktávka se zrcátky má opřes 2m

0/0
31.1.2013 19:23
Foto

I12v70a43n 90K20o97p56t69a 5717982981777

Ano má 18 mm přes, spíš jsem to myslel tak že se ve zůženém pruhu dá jet. Ovšem ne 130.

0/0
1.2.2013 8:03

D83a84v89i24d 50R82y27c49h96e34t81s61k89ý 9436771400530

Je to bezpečnejší, při smyku se zabijete už o svodidla ;-D Taky nevím jestli je víc nebezpečné, když auto po ztrátě kontroly proletí přes protisměr - nebo se zarazí o svodidlo a do protisměru nahází betonové bloky 8-o

+1/−4
31.1.2013 9:07

J37i26r27k80a 10K64o42c42h 7404424933835

auto neproleti pres protismer ale do protismeru a v te hustote dopravy vzdycky nekoho trrefi. cokoliv je lepsi nez celni stret dvou vozidel. pri celnim stretu se rychlost vozidel scita. takze je lepsi narazit do odhozenyho svodila nez protijedouciho auta

+2/−3
31.1.2013 10:46

J58a18r34o12s44l70a44v 41L84e74b39e54d55a 3936769877800

přestaňte sčítat :-) a počítejte s dvěma deformačními zónami

+4/−1
31.1.2013 11:36

J11i76r30i 25S26i43m82a80k 9958828298563

hlavne v pravem pojede snura kamionu a auto v rychlem se odrazi primo pred kamion.

Podle me to  nebude zadna hitparada. jakoze ten v protismeru se o tu bouli na svodidlech taky odrazi pred kamion, takze nezemrou oba pri celnim stretu, ale zemrou oba pod koly kamionu. Kde je ten bezpecnostni prinos, ptam se ? :-/:-/:-/

0/0
31.1.2013 12:48

J80i19r50k32a 65K47o25c56h 7594544713425

dve deformacni zony jsou vam v tomto pripade k hounu

mel byste se vratit do autoskoly - uz tam uci ze cokoliv je lepsi nez celni stret dvou aut

+1/−3
31.1.2013 16:45
Foto

I98v67a62n 85K72o34p16t86a 5547612391647

No myslím, že naopak pokud už je to nevyhnutelné tak čelně. Jelikož tam jsou největší deformační zóny a tudíž možnost přežít je vyšší než střet na bok (koukněte kolik místa máte vedle sedadla) a jsou na to konstruovány pásy, bagy apod. . Pokud ty dvě auta jedou každý stovkou tak už je to uplně jedno, stejně nepřežijete. Snad jedině poslat to do pole, ale zas se musíte trefit mezi stromy.

0/0
31.1.2013 17:11

J73a67r41o73s51l30a48v 86L24e83b14e64d88a 3316899557610

vám možná, mně ne... dvě pohltí vc energie než jedna

a že něco učí v autoškole a je to blbost, mně opravdu nedrásá ... takže raději do stromu nebo betonového sloupu, než do trabanta?

+1/0
31.1.2013 21:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.