Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Crash test do nového svodidla, které potkáme na D1

Velká rekonstrukce a s ní spojené dlouhé kolony a krizové situace na tepně Česka vedoucí z Prahy do Brna mají začít na jaře. Redakce iDNES.cz exkluzivně získala záběry z testu speciálního svodidla, které by v průběhu rekonstrukce mělo zabránit tragickým nehodám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R43a92d21e43k 48L66i85č37k36a 6773308762730

Upřímně dost nechápu tuto debatu. Je-li někde takové omezení kde je třeba přidat svodidla, tak je tam i omezení rychlosti. Samozřejmě jen z důvodu bezpečnosti. Čili budou-li řidiči dodržovat předepsanou rychlost, bezpečnou vzdálenost, používat blinkry, přizpůsobí rychlost situaci a stavu a povaze silnice, tak by tam klidně mohly být papírové svodidla.

Na okreskách taky nemáte uprostřed cesty svodila a je tam 90km/h a opět je třeba dodržovat vše co jsem popsal.

V rámci práce jezdím po různých částech EU a pominu-li ty státy, kde porušování pravidel je stejný koníček jako v ČR, tak se vždy těším až vyjedu za hranice a citím se na cestě bezpečněji.

Podotýkám, že jezdím osobákem a mám najeté statísíce km takže můj názor je z pohledu malých aut.

Čili, dodržujte pravidla bezpečné jízdy a bude vám docela jedno kde jsou jaké svodila, bohužel neovlivníme co jezdí v autech kolem nás :-/.

Spíš mě trápí značení našich cest, což by bylo na samostaný článek...

+4/0
4.2.2013 16:48

V23l60a49d12i54m65í71r 16S40l92a90v25í83k 5645902579899

Líbí se mi, že test proběhl na silnici, která je stejně kvalitní jako naše dálnice a tak byl test velmi věrný :oP

+2/0
3.2.2013 13:18

J74i83ř13í 22K30o92c21u74r19e89k 6255594695488

Jestli nebylo lepší napřed postavit R35 z Mohelnice do Pardubic, aby řidiči jedoucí Praha - Ostrava vůbec nemuseli na D1, údajně je to až 30 % zátěže D1.

+12/0
31.1.2013 19:32


P29e41t47r 71N51e57s35v20a13d43b20a 2134105296279

Kdyby byl tenhle úsek dostavěn uleví se D1 dle mého názoru víc jak o 30%. Jelikož by pro dalších 20% bylo příjemnější jet touhle trasou i do Brna.

+5/0
31.1.2013 20:20

K64a11r94e79l 45N12o46v72á60k 1920663380370

Z počátku by stačilo postavit úsek R 35 ze současného konce v Opatovicích po Holice. Tím by se čas jízdy Olomouc-Praha severní trasou téměř vyrovnal času jízdy trasou kolem Brna. Tento úsek již mohl být postaven, ŘSD si jeho důležitou roli uvědomuje, ale kromě nedostatku financí jsou překážkou taky kupčení s pozemky a stížnosti místních nimbáků.

+1/0
5.2.2013 13:42

R45o75m56a55n 70M53á71c82a 7465920492107

no jak by D1 vypadala v roce 2050, kdy treba R35 postavi... nebo postavi za x miliard dva kilometry R35 a s velkou slavou se otevrou... jste v Cechistanu, mily Pane...

0/−1
5.2.2013 14:09

J64o64s80e68f 12V27y92s91k56o53č87i30l 7790339460813

Svodidlo je podle mě celkem dobrý, v opravovaných úsecích bejvá v německu stejně buď 60 nebo 80, a takhle zboku není prakticky možný do toho narazit.

Spíš by mě zajímalo, pro koho je levej pruh určen, když se tam nevejde přes 90% aut... Jako VIP pro motorky a Smarty? a že jich po těch dálnicích jezdí...

P.S. Můj miláček má v papírech 180cm, a se zrcátky málem 220... taky jsem tama jezdil... A pokutování aut kvůli zrcátkům je volovina, neb jsou nad svodidlem:-/

Jo, a průjezd vedle plechového svodidla , ze kterého jsou občas ulámaná zrcátka je rozhodně příjemnější, než průjezd kolem různě rozházenejch plastovejch konin

0/0
31.1.2013 19:20

J68a85n78a 83M28o97l73á36k86o63v41á 7557576446274

Tam psali o 80ti procentech. Takze je urcen pro tech zbylych 20. Co na tom nechapete? Jenze u nas se nehlida nic, takze je videt bezne dodavka v levem, kde je omezeni na 2.0m sirky...,

+1/0
4.2.2013 8:28

L17u54d79v80í47k 65G13a57j75d72o46š80í90k 2875363754462

Mě hlavně přijde vtipné, že posunuté zábrany stejně zahradí protisměrný pruh v délce nějakých 50m. V protisměru jedoucí řidič tak stejně zruší auto o zábrany. Je to sice o trochu lepší, než čelní střet dvou aut, ale jako velká bezpečnostní pecka mi to moc nepřijde.

+2/−3
31.1.2013 18:33

P17e89t23r 59L23u64d80a65n89e53k 1817484847473

o trochu lepší? to může být rozdíl mezi smrtí nebo těžkým zraněním a jenom pár škrábancema.

0/0
5.2.2013 20:06

B44l21a35ž79e74j 10M52o97t25y64č37k13a 8207817275810

jsem rád že se tam dá jezdit 100

0/0
31.1.2013 14:26

M48i60c87h94a47l 66L30e67m92o88n 8985242560216

Proč tady všichni pořád píšete, jak auto provalí zábrany do protisměru? Podívejte se z jakého úhlu do nich to auto najíždí. Když pojedete těsně vedle nich, tak je prohnete max o pár centimetrů a samozřejmě vás to taky nehodí nikam zpátky do pravého pruhu. Kdežto když vjedete do těch plastových zábran, rozházíte je po celé dálnici. Proč místo přemýšlení stále všichni musí všechno kritizovat!

+16/−2
31.1.2013 13:51

J31i19r89i 35S11i68m64a17k 9618758938183

no jeste tam mohli dat betonove.... ;-)

+2/0
31.1.2013 14:46
Foto

P73a58v31e20l 54Č97e48r18n15í31k 1598885980760

co jsem sledoval, tak většina prasklých gum případně smyků končí právě velmi ostrou zatáčkou od směru jízdy - tedy buďto ze silnice ven (v tom lepším případě) nebo do protijedoucího pruhu. Ve skutečnosti i ty plastové by vydržely víc, kdyby byly lanem zaháknuty do sebe, To je zásadní konstrukční výhoda, protože pak je síla nárazu rozložena i do mnoha okolních bloků a ne jen do těch několika, které jsou v přímém střetu s autem.

Případy kdy někdo jen tak lehce zavadí o svodidlo jsou vcelku výjimečné proti těm stačí i kus papíru (obrazně řečeno)

+2/0
31.1.2013 19:32

P89e67t85r 84T11r37u51h14l43a28ř22í83k 3790571266407

Už jste někdy zkoušel přes silnici natahnout ocelové lano ve výšce 0,5m? Já tedy ne, ale dokážu si představit co by to udělalo s autam a osobama v ním sedící.

0/−1
2.2.2013 11:40

P97ř22e10m39e92k 71P45a82v44k10a 8758482168101

Nejspíš jsi ještě nejel po staré cestě na Ostravu, za Příborem.

+4/0
2.2.2013 12:08

K58a11r36e34l 78J96u30r76c73e66k66a 1685259131971

Tam to je...ale i tak jsem se bál ;-)

+1/−1
2.2.2013 23:07

P69e27t90r 90N73e32t47u87š69i82l 1289325136492

Ještě by mě zajímal test ve 180 km/h, jak se tam běžně jezdí :-P to by asi nedopadly dobře ani tyto svodidla :-P

+3/−5
31.1.2013 13:29

J10a61k12u96b 42Š68a21f57a55n78d29a 7205317471431

Na zúženém úseku se běžně jezdí 180?

+5/0
31.1.2013 14:46

J71i33r56i 41S84i73m82a84k 9568418778213

130 uplne v klidu. a jak bude prazdna dalnice, tak verim, ze tam pojedou pres 160.

+2/−1
31.1.2013 14:48

P22e66t51r 59N73e27t36u73š15i63l 1719815436852

když je zašpuntovaná, tak nikoliv samozřejmě, ale v menším provozu no problem...

+1/−1
31.1.2013 15:42

J22a71k21u71b 63Š10a10f54a96n58d71a 7905277741271

Mě to smazali. Ale jestliže píšete no problem tak s tím nějakou osobní zkušenost mít musíte. Jak jinak víte, že s tím nemají problém?

0/0
31.1.2013 16:37

P75a55v65e64l 57S98t90a13v28j55a91n94í72k 1380176610731

V odstavném pruhu se dá jet 190 km/h.

+3/−1
31.1.2013 18:53

E96d97a 61D20r72á84b77e76k 7209662683927

prý i 200

+1/0
1.2.2013 19:49

P87e81t98r 60H56a38n18á15k 9261851862311

A co takhle bublinková folie? To nikdo nezkoušel?;-D

+10/−1
31.1.2013 13:06

B68l92a25ž70e14j 36M25o89t95y96č92k29a 8237167135700

ušetří lak a naleští

+1/0
31.1.2013 14:24

J86i87r46i 41S31i20m40a72k 9928438268103

pozitivum 1/ je to drahe, bude na tom pekna marze.

pozitivum 2/ pokud do toho nekdo napali, bude se misto zametani plastu muset stopnout cela dalnice n X hodin, nez ricne plechy odmontuji, odpoji, odnesou pryc a pruh se zprovozni.

:-P

a ted negativa.

v pripade plastovych zabran se nadzvednou predni kola a rizeni jde do haje, nasledne  neriditelne auto skoci do protismeru, v pripade kovovych zabran vas svodidlo hodi pod kamion , ktery jede vedle vas v pomalem pruhu.

Oboji dvoji je myslim prast jako uhod a jasna smrt. Aby to melo smysl, muselo by se to auto po plechovem svodidle opravdu jenom "sklouznout:, ne byt odmrstene doprava. A to to jeste na tom videu ten borecek srovnaval, pokudy nechal rizeni rovne, tak jde do hodin a mozna i pres boudu. Rv Takze plechova svodidla , ale pevne ukotvena do zeme. a proti vybocenemu kamionu by to bylo asi taky hodne srandovni....

+1/−2
31.1.2013 12:45

M97i56c57h21a21l 40L51e79m68o17n 8715832510786

Ale on do něho najížděl skoro kolmo. Když pojedeš těsě vedle něj, tak si asi skutečně maximálně odřeš blatník a neprovalíš ho.

+6/−1
31.1.2013 13:43

J95i90r88i 79S47i49m34a47k 9288388488543

jel tam cca 30 stupnu a ta svodidla jsou neukotveny plech.. takze se prohnou. navic mondeo ve stovce je cajicek, po dalnici bezne jezdi dodavky 150..., stovkou v rychlem nejede snad nikdo.

+1/−2
31.1.2013 14:48

P98e57t62r 52Z76á70l19e25s90n49ý 3484804170811

Četl jste vůbec ten článek, tady se mluví o svodidla pro opravy, když jsou oba směry svedené na jednu stranu dálnice, tak opravdu 100 nejezdí téměř nikdo, neboť se tam jezdí do devadesáti.

+4/−1
31.1.2013 18:29

J64i33r11i 79S25i62m89a52k 9238488828233

to je zajimave, ze v Nemecku se ve zuzenych mistech jede v pravym 90 a v levem 110 +- ;-)

0/0
1.2.2013 9:14

J95a76k74u60b 37Š29a72f66a40n92d27a 7255397111731

Tak prašť jako uhoď to není. U těchto svojí vlastní chybou vlítnete pod kamion a zahynete jen vy (nebo spolucestující) V případě plastových svodidel Vlítnete do protisměru a odnese to někdo naprosto nevinný.

+1/0
31.1.2013 14:49

J35i87r56i 51S17i72m64a83k 9118458478223

az na to ze ten nevinny na druhe strane naboura do vyboulenych svodidel a skonci nikoliv v protismeru, ale pod koly kamionu na svoji strane.. :-/

0/−1
31.1.2013 17:27

V85l64a56s44t23i68m63i74l 42W49a39i21c 8290183497507

Co je na tom bezpečného, když se tím nárazem to svodidlo provalí? Chápal jsem to tak, že nová svodidla zajistí, aby nebyla ohrožena vozidla v protisměru, ale takhle? Je celkem jedno, jestli to do mě v protisměru napálí auto, nebo mezi námi bude prohnuté svodidlo.

+3/−3
31.1.2013 12:28

J70i16r84i 49S24i87m63a64k 9658968758503

to svodidlo je tam evidentne jenom jako psychologicky efekt, aby se lidi nezapomneli a nezacali se predjizdet pres tri pruhy. Z tohodle pohledu by stacily uplne i ty plastove svodidla, akorat ty maji tu blbou vlastnost, ze se po narazu nacpou pod auto a nadzvednou predni kola, takze ridic je totalne v haji, i kdyby se nahodou stihl probrat a chtel neco udelat. Jinak souhlas potud, ze pokud to prohnute svodidlo zpusobi nehodu v protismeru, tak to neni zrovna moc velky bezpecnostni prinos.

+2/0
31.1.2013 12:54

M40i91c72h24a89l 16M85o12j83ž58í13š 8564759362

No, nevím, ale kravštější systém než v Německu jsem ještě nikde jinde neviděl. Při opravách pruhy zúží natolik (navíc jsou lemovaný vysokýma "svodidlama"), že jsou prakticky nepoužitelný i s obyčejným osobákem. Levej pruh je tam zcela na nic. Náklaďáky a často i menší auta se do pravýho nevejdou, částečně přesahují do levýho, takže předjíždění nehrozí. A i pokud se zrovna předjet objektivně dá, tak se vždy najde dost aut před váma, který se nacpat do té štěrbiny vedle náklaďáku bojí (a člověk se jim vůbec nediví). K tomu Němčouři vždycky nepochopitelně zavřou 10 km naráz, po 16hod a o víkendech nikde nikdo (často se tam dokonce celý týdny ani nekopne), takže se ty uzavírky vždycky pěkně protáhnou. Například most u Špíru opravují už x dlouhých let. Rv

+5/−2
31.1.2013 10:32

M41a84r57t45i31n 98K32o24t23e94k 6609963977971

V Nemecku jsou i jine stavby a tam pracuji i o vikendech a pruhy rozsiruji, jakmile je to mozne na 2,5 metru.

Kdyz nekdo nevi, jak siroke ma auto a cpe se do pruhu, co ma 2 m (on ma samozrejme vzdycky min. 2,2) a pak zjistuje, ze se boji, tak je trouba a ma zustat v pravem pruhu. 

Na nejexponovanejsich mistech je stejne zakaz predjizdeni, takze si v peknem odpolednim provozu nejakym stresem v levem pruhu stejne nepomuze.

+3/−1
31.1.2013 12:09

M10i91c77h25a92l 23M44o49j76ž25í31š 8224319472

No, německo mám procestovaný křížem krážem a po +/- 16 hod a o víkendech jsem nikde nikoho pracovat neviděl.

že je někdo trouba, je možný, nicméně rozhodující je výsledek a ten je, že ten levej pruh je většinou nepoužitelnej. V žádné jiné zemi jsem při opravách tak úzký pruhy neviděl.

Když jsou tam dva pruhy, tak tam asi zákaz předjíždění není. ;-)

+1/−1
31.1.2013 12:17

M66a22r12t38i73n 86K55o77t16e30k 6749763277251

To se ale mylite, i kdyz jsou na useku stavby 2 pruhy, byva na nich obcas zakaz predjizdeni (prave v tech nejuzsich mistech a to i v preipade, je-li tam prerusovana cara). Doplneno to byva ceduli "versetzt fahren". Viz napr. A5 v obou smerech mezi Karlsruhe a Offenburgem.

+3/0
31.1.2013 14:26
Foto

I78v77a63n 91K18o87p11t91a 5797862631617

S autem velikosti Fabky nebo Oktavie se tam dá jet naprosto bez problémů. Samozřejmě pokud je to do zatáčky tak se vedle kamionu necpu.

0/0
31.1.2013 17:14

J91o90s18e42f 23V19y76s83k56o10č92i31l 7330209510323

oktávka se zrcátky má opřes 2m

0/0
31.1.2013 19:23
Foto

I84v56a50n 25K94o28p70t98a 5607392141437

Ano má 18 mm přes, spíš jsem to myslel tak že se ve zůženém pruhu dá jet. Ovšem ne 130.

0/0
1.2.2013 8:03

D46a73v42i24d 74R21y94c63h68e73t17s65k10ý 9426671780830

Je to bezpečnejší, při smyku se zabijete už o svodidla ;-D Taky nevím jestli je víc nebezpečné, když auto po ztrátě kontroly proletí přes protisměr - nebo se zarazí o svodidlo a do protisměru nahází betonové bloky 8-o

+1/−4
31.1.2013 9:07

J41i68r96k46a 78K16o32c46h 7474664723305

auto neproleti pres protismer ale do protismeru a v te hustote dopravy vzdycky nekoho trrefi. cokoliv je lepsi nez celni stret dvou vozidel. pri celnim stretu se rychlost vozidel scita. takze je lepsi narazit do odhozenyho svodila nez protijedouciho auta

+2/−3
31.1.2013 10:46

J19a80r83o14s42l47a82v 66L77e56b21e24d86a 3626209497830

přestaňte sčítat :-) a počítejte s dvěma deformačními zónami

+4/−1
31.1.2013 11:36

J25i62r59i 91S24i29m69a17k 9968668678203

hlavne v pravem pojede snura kamionu a auto v rychlem se odrazi primo pred kamion.

Podle me to  nebude zadna hitparada. jakoze ten v protismeru se o tu bouli na svodidlech taky odrazi pred kamion, takze nezemrou oba pri celnim stretu, ale zemrou oba pod koly kamionu. Kde je ten bezpecnostni prinos, ptam se ? :-/:-/:-/

0/0
31.1.2013 12:48

J76i36r54k32a 43K59o92c32h 7614664933845

dve deformacni zony jsou vam v tomto pripade k hounu

mel byste se vratit do autoskoly - uz tam uci ze cokoliv je lepsi nez celni stret dvou aut

+1/−3
31.1.2013 16:45
Foto

I21v16a83n 56K81o58p25t95a 5817622311147

No myslím, že naopak pokud už je to nevyhnutelné tak čelně. Jelikož tam jsou největší deformační zóny a tudíž možnost přežít je vyšší než střet na bok (koukněte kolik místa máte vedle sedadla) a jsou na to konstruovány pásy, bagy apod. . Pokud ty dvě auta jedou každý stovkou tak už je to uplně jedno, stejně nepřežijete. Snad jedině poslat to do pole, ale zas se musíte trefit mezi stromy.

0/0
31.1.2013 17:11

J23a38r94o61s23l96a45v 79L24e56b11e30d65a 3916539137270

vám možná, mně ne... dvě pohltí vc energie než jedna

a že něco učí v autoškole a je to blbost, mně opravdu nedrásá ... takže raději do stromu nebo betonového sloupu, než do trabanta?

+1/0
31.1.2013 21:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.