Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Crash test do nového svodidla, které potkáme na D1

Velká rekonstrukce a s ní spojené dlouhé kolony a krizové situace na tepně Česka vedoucí z Prahy do Brna mají začít na jaře. Redakce iDNES.cz exkluzivně získala záběry z testu speciálního svodidla, které by v průběhu rekonstrukce mělo zabránit tragickým nehodám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R35a86d68e60k 58L67i56č79k29a 6593648822430

Upřímně dost nechápu tuto debatu. Je-li někde takové omezení kde je třeba přidat svodidla, tak je tam i omezení rychlosti. Samozřejmě jen z důvodu bezpečnosti. Čili budou-li řidiči dodržovat předepsanou rychlost, bezpečnou vzdálenost, používat blinkry, přizpůsobí rychlost situaci a stavu a povaze silnice, tak by tam klidně mohly být papírové svodidla.

Na okreskách taky nemáte uprostřed cesty svodila a je tam 90km/h a opět je třeba dodržovat vše co jsem popsal.

V rámci práce jezdím po různých částech EU a pominu-li ty státy, kde porušování pravidel je stejný koníček jako v ČR, tak se vždy těším až vyjedu za hranice a citím se na cestě bezpečněji.

Podotýkám, že jezdím osobákem a mám najeté statísíce km takže můj názor je z pohledu malých aut.

Čili, dodržujte pravidla bezpečné jízdy a bude vám docela jedno kde jsou jaké svodila, bohužel neovlivníme co jezdí v autech kolem nás :-/.

Spíš mě trápí značení našich cest, což by bylo na samostaný článek...

+4/0
4.2.2013 16:48

V78l26a17d25i63m67í32r 30S59l59a52v68í31k 5765392459989

Líbí se mi, že test proběhl na silnici, která je stejně kvalitní jako naše dálnice a tak byl test velmi věrný :oP

+2/0
3.2.2013 13:18

J51i81ř14í 35K58o74c33u55r86e34k 6715264485578

Jestli nebylo lepší napřed postavit R35 z Mohelnice do Pardubic, aby řidiči jedoucí Praha - Ostrava vůbec nemuseli na D1, údajně je to až 30 % zátěže D1.

+12/0
31.1.2013 19:32

P78e82t91r 74N63e54s49v70a19d68b39a 2754365256919

Kdyby byl tenhle úsek dostavěn uleví se D1 dle mého názoru víc jak o 30%. Jelikož by pro dalších 20% bylo příjemnější jet touhle trasou i do Brna.

+5/0
31.1.2013 20:20

K37a89r27e43l 30N17o82v78á18k 1300503830690

Z počátku by stačilo postavit úsek R 35 ze současného konce v Opatovicích po Holice. Tím by se čas jízdy Olomouc-Praha severní trasou téměř vyrovnal času jízdy trasou kolem Brna. Tento úsek již mohl být postaven, ŘSD si jeho důležitou roli uvědomuje, ale kromě nedostatku financí jsou překážkou taky kupčení s pozemky a stížnosti místních nimbáků.

+1/0
5.2.2013 13:42

R75o42m60a13n 21M12á72c84a 7385120742897

no jak by D1 vypadala v roce 2050, kdy treba R35 postavi... nebo postavi za x miliard dva kilometry R35 a s velkou slavou se otevrou... jste v Cechistanu, mily Pane...

0/−1
5.2.2013 14:09

J58o79s71e44f 95V81y48s17k62o59č43i53l 7820279490953

Svodidlo je podle mě celkem dobrý, v opravovaných úsecích bejvá v německu stejně buď 60 nebo 80, a takhle zboku není prakticky možný do toho narazit.

Spíš by mě zajímalo, pro koho je levej pruh určen, když se tam nevejde přes 90% aut... Jako VIP pro motorky a Smarty? a že jich po těch dálnicích jezdí...

P.S. Můj miláček má v papírech 180cm, a se zrcátky málem 220... taky jsem tama jezdil... A pokutování aut kvůli zrcátkům je volovina, neb jsou nad svodidlem:-/

Jo, a průjezd vedle plechového svodidla , ze kterého jsou občas ulámaná zrcátka je rozhodně příjemnější, než průjezd kolem různě rozházenejch plastovejch konin

0/0
31.1.2013 19:20

J14a83n53a 23M70o78l93á75k18o36v64á 7347516166974

Tam psali o 80ti procentech. Takze je urcen pro tech zbylych 20. Co na tom nechapete? Jenze u nas se nehlida nic, takze je videt bezne dodavka v levem, kde je omezeni na 2.0m sirky...,

+1/0
4.2.2013 8:28

L87u51d52v70í37k 20G43a22j48d11o75š17í26k 2975163304922

Mě hlavně přijde vtipné, že posunuté zábrany stejně zahradí protisměrný pruh v délce nějakých 50m. V protisměru jedoucí řidič tak stejně zruší auto o zábrany. Je to sice o trochu lepší, než čelní střet dvou aut, ale jako velká bezpečnostní pecka mi to moc nepřijde.

+2/−3
31.1.2013 18:33

P61e76t80r 54L57u61d29a79n84e94k 1367684267243

o trochu lepší? to může být rozdíl mezi smrtí nebo těžkým zraněním a jenom pár škrábancema.

0/0
5.2.2013 20:06

B64l55a60ž55e12j 39M56o22t84y69č71k15a 8217947715770

jsem rád že se tam dá jezdit 100

0/0
31.1.2013 14:26

M77i12c15h71a71l 74L35e53m39o88n 8335892510246

Proč tady všichni pořád píšete, jak auto provalí zábrany do protisměru? Podívejte se z jakého úhlu do nich to auto najíždí. Když pojedete těsně vedle nich, tak je prohnete max o pár centimetrů a samozřejmě vás to taky nehodí nikam zpátky do pravého pruhu. Kdežto když vjedete do těch plastových zábran, rozházíte je po celé dálnici. Proč místo přemýšlení stále všichni musí všechno kritizovat!

+16/−2
31.1.2013 13:51

J17i52r31i 86S20i60m64a51k 9148898468483

no jeste tam mohli dat betonove.... ;-)

+2/0
31.1.2013 14:46
Foto

P90a21v82e52l 50Č33e18r17n27í33k 1628545510890

co jsem sledoval, tak většina prasklých gum případně smyků končí právě velmi ostrou zatáčkou od směru jízdy - tedy buďto ze silnice ven (v tom lepším případě) nebo do protijedoucího pruhu. Ve skutečnosti i ty plastové by vydržely víc, kdyby byly lanem zaháknuty do sebe, To je zásadní konstrukční výhoda, protože pak je síla nárazu rozložena i do mnoha okolních bloků a ne jen do těch několika, které jsou v přímém střetu s autem.

Případy kdy někdo jen tak lehce zavadí o svodidlo jsou vcelku výjimečné proti těm stačí i kus papíru (obrazně řečeno)

+2/0
31.1.2013 19:32

P30e17t26r 22T15r65u70h69l61a29ř83í34k 3830201236357

Už jste někdy zkoušel přes silnici natahnout ocelové lano ve výšce 0,5m? Já tedy ne, ale dokážu si představit co by to udělalo s autam a osobama v ním sedící.

0/−1
2.2.2013 11:40

P97ř25e35m33e83k 23P70a85v48k98a 8818432968821

Nejspíš jsi ještě nejel po staré cestě na Ostravu, za Příborem.

+4/0
2.2.2013 12:08

K88a75r44e30l 40J57u35r90c83e79k76a 1305589621671

Tam to je...ale i tak jsem se bál ;-)

+1/−1
2.2.2013 23:07

P26e49t97r 92N91e35t47u29š28i15l 1169455396722

Ještě by mě zajímal test ve 180 km/h, jak se tam běžně jezdí :-P to by asi nedopadly dobře ani tyto svodidla :-P

+3/−5
31.1.2013 13:29

J16a82k37u72b 78Š39a17f88a62n79d64a 7985167401541

Na zúženém úseku se běžně jezdí 180?

+5/0
31.1.2013 14:46

J55i62r64i 17S28i31m59a83k 9498148578503

130 uplne v klidu. a jak bude prazdna dalnice, tak verim, ze tam pojedou pres 160.

+2/−1
31.1.2013 14:48

P56e26t24r 33N21e95t27u77š95i49l 1579795336592

když je zašpuntovaná, tak nikoliv samozřejmě, ale v menším provozu no problem...

+1/−1
31.1.2013 15:42

J37a85k27u37b 92Š29a16f73a71n52d51a 7385217511551

Mě to smazali. Ale jestliže píšete no problem tak s tím nějakou osobní zkušenost mít musíte. Jak jinak víte, že s tím nemají problém?

0/0
31.1.2013 16:37

P98a86v68e30l 87S60t71a48v56j53a13n87í62k 1570166150831

V odstavném pruhu se dá jet 190 km/h.

+3/−1
31.1.2013 18:53

E83d67a 93D72r65á21b20e37k 7449812543717

prý i 200

+1/0
1.2.2013 19:49

P80e82t83r 75H31a96n62á87k 9581441982641

A co takhle bublinková folie? To nikdo nezkoušel?;-D

+10/−1
31.1.2013 13:06

B47l70a83ž89e40j 53M26o65t46y66č53k53a 8567827435740

ušetří lak a naleští

+1/0
31.1.2013 14:24

J57i91r53i 78S27i75m74a70k 9288218418603

pozitivum 1/ je to drahe, bude na tom pekna marze.

pozitivum 2/ pokud do toho nekdo napali, bude se misto zametani plastu muset stopnout cela dalnice n X hodin, nez ricne plechy odmontuji, odpoji, odnesou pryc a pruh se zprovozni.

:-P

a ted negativa.

v pripade plastovych zabran se nadzvednou predni kola a rizeni jde do haje, nasledne  neriditelne auto skoci do protismeru, v pripade kovovych zabran vas svodidlo hodi pod kamion , ktery jede vedle vas v pomalem pruhu.

Oboji dvoji je myslim prast jako uhod a jasna smrt. Aby to melo smysl, muselo by se to auto po plechovem svodidle opravdu jenom "sklouznout:, ne byt odmrstene doprava. A to to jeste na tom videu ten borecek srovnaval, pokudy nechal rizeni rovne, tak jde do hodin a mozna i pres boudu. Rv Takze plechova svodidla , ale pevne ukotvena do zeme. a proti vybocenemu kamionu by to bylo asi taky hodne srandovni....

+1/−2
31.1.2013 12:45

M52i27c35h48a68l 39L35e93m37o30n 8965902650876

Ale on do něho najížděl skoro kolmo. Když pojedeš těsě vedle něj, tak si asi skutečně maximálně odřeš blatník a neprovalíš ho.

+6/−1
31.1.2013 13:43

J34i23r38i 40S29i48m62a87k 9408658898293

jel tam cca 30 stupnu a ta svodidla jsou neukotveny plech.. takze se prohnou. navic mondeo ve stovce je cajicek, po dalnici bezne jezdi dodavky 150..., stovkou v rychlem nejede snad nikdo.

+1/−2
31.1.2013 14:48

P47e70t95r 23Z70á28l22e64s22n29ý 3414154830271

Četl jste vůbec ten článek, tady se mluví o svodidla pro opravy, když jsou oba směry svedené na jednu stranu dálnice, tak opravdu 100 nejezdí téměř nikdo, neboť se tam jezdí do devadesáti.

+4/−1
31.1.2013 18:29

J56i48r47i 36S94i62m23a38k 9508608418863

to je zajimave, ze v Nemecku se ve zuzenych mistech jede v pravym 90 a v levem 110 +- ;-)

0/0
1.2.2013 9:14

J91a91k96u64b 85Š68a58f48a91n63d96a 7235597771771

Tak prašť jako uhoď to není. U těchto svojí vlastní chybou vlítnete pod kamion a zahynete jen vy (nebo spolucestující) V případě plastových svodidel Vlítnete do protisměru a odnese to někdo naprosto nevinný.

+1/0
31.1.2013 14:49

J10i74r15i 81S33i55m12a90k 9238508138703

az na to ze ten nevinny na druhe strane naboura do vyboulenych svodidel a skonci nikoliv v protismeru, ale pod koly kamionu na svoji strane.. :-/

0/−1
31.1.2013 17:27

V37l16a18s29t45i80m83i36l 29W67a57i42c 8720563457357

Co je na tom bezpečného, když se tím nárazem to svodidlo provalí? Chápal jsem to tak, že nová svodidla zajistí, aby nebyla ohrožena vozidla v protisměru, ale takhle? Je celkem jedno, jestli to do mě v protisměru napálí auto, nebo mezi námi bude prohnuté svodidlo.

+3/−3
31.1.2013 12:28

J91i51r33i 76S26i83m23a63k 9458788188403

to svodidlo je tam evidentne jenom jako psychologicky efekt, aby se lidi nezapomneli a nezacali se predjizdet pres tri pruhy. Z tohodle pohledu by stacily uplne i ty plastove svodidla, akorat ty maji tu blbou vlastnost, ze se po narazu nacpou pod auto a nadzvednou predni kola, takze ridic je totalne v haji, i kdyby se nahodou stihl probrat a chtel neco udelat. Jinak souhlas potud, ze pokud to prohnute svodidlo zpusobi nehodu v protismeru, tak to neni zrovna moc velky bezpecnostni prinos.

+2/0
31.1.2013 12:54

M88i11c82h24a82l 97M30o42j82ž43í61š 8414759512

No, nevím, ale kravštější systém než v Německu jsem ještě nikde jinde neviděl. Při opravách pruhy zúží natolik (navíc jsou lemovaný vysokýma "svodidlama"), že jsou prakticky nepoužitelný i s obyčejným osobákem. Levej pruh je tam zcela na nic. Náklaďáky a často i menší auta se do pravýho nevejdou, částečně přesahují do levýho, takže předjíždění nehrozí. A i pokud se zrovna předjet objektivně dá, tak se vždy najde dost aut před váma, který se nacpat do té štěrbiny vedle náklaďáku bojí (a člověk se jim vůbec nediví). K tomu Němčouři vždycky nepochopitelně zavřou 10 km naráz, po 16hod a o víkendech nikde nikdo (často se tam dokonce celý týdny ani nekopne), takže se ty uzavírky vždycky pěkně protáhnou. Například most u Špíru opravují už x dlouhých let. Rv

+5/−2
31.1.2013 10:32

M58a42r27t71i18n 76K20o76t97e71k 6269363537521

V Nemecku jsou i jine stavby a tam pracuji i o vikendech a pruhy rozsiruji, jakmile je to mozne na 2,5 metru.

Kdyz nekdo nevi, jak siroke ma auto a cpe se do pruhu, co ma 2 m (on ma samozrejme vzdycky min. 2,2) a pak zjistuje, ze se boji, tak je trouba a ma zustat v pravem pruhu. 

Na nejexponovanejsich mistech je stejne zakaz predjizdeni, takze si v peknem odpolednim provozu nejakym stresem v levem pruhu stejne nepomuze.

+3/−1
31.1.2013 12:09

M91i53c83h65a72l 52M46o27j83ž43í59š 8744359122

No, německo mám procestovaný křížem krážem a po +/- 16 hod a o víkendech jsem nikde nikoho pracovat neviděl.

že je někdo trouba, je možný, nicméně rozhodující je výsledek a ten je, že ten levej pruh je většinou nepoužitelnej. V žádné jiné zemi jsem při opravách tak úzký pruhy neviděl.

Když jsou tam dva pruhy, tak tam asi zákaz předjíždění není. ;-)

+1/−1
31.1.2013 12:17

M51a57r88t90i11n 74K34o79t45e73k 6699413307221

To se ale mylite, i kdyz jsou na useku stavby 2 pruhy, byva na nich obcas zakaz predjizdeni (prave v tech nejuzsich mistech a to i v preipade, je-li tam prerusovana cara). Doplneno to byva ceduli "versetzt fahren". Viz napr. A5 v obou smerech mezi Karlsruhe a Offenburgem.

+3/0
31.1.2013 14:26
Foto

I12v21a96n 56K53o77p49t38a 5597942681327

S autem velikosti Fabky nebo Oktavie se tam dá jet naprosto bez problémů. Samozřejmě pokud je to do zatáčky tak se vedle kamionu necpu.

0/0
31.1.2013 17:14

J14o40s58e83f 22V43y50s17k35o49č82i34l 7350789280223

oktávka se zrcátky má opřes 2m

0/0
31.1.2013 19:23
Foto

I17v19a95n 41K32o34p25t72a 5457122301577

Ano má 18 mm přes, spíš jsem to myslel tak že se ve zůženém pruhu dá jet. Ovšem ne 130.

0/0
1.2.2013 8:03

D62a22v97i92d 32R77y69c92h31e61t61s36k89ý 9226861610370

Je to bezpečnejší, při smyku se zabijete už o svodidla ;-D Taky nevím jestli je víc nebezpečné, když auto po ztrátě kontroly proletí přes protisměr - nebo se zarazí o svodidlo a do protisměru nahází betonové bloky 8-o

+1/−4
31.1.2013 9:07

J71i31r74k58a 37K31o49c98h 7364104793255

auto neproleti pres protismer ale do protismeru a v te hustote dopravy vzdycky nekoho trrefi. cokoliv je lepsi nez celni stret dvou vozidel. pri celnim stretu se rychlost vozidel scita. takze je lepsi narazit do odhozenyho svodila nez protijedouciho auta

+2/−3
31.1.2013 10:46

J85a47r19o22s92l54a23v 51L88e12b56e18d34a 3896559577680

přestaňte sčítat :-) a počítejte s dvěma deformačními zónami

+4/−1
31.1.2013 11:36

J51i19r46i 62S44i72m80a55k 9978348908573

hlavne v pravem pojede snura kamionu a auto v rychlem se odrazi primo pred kamion.

Podle me to  nebude zadna hitparada. jakoze ten v protismeru se o tu bouli na svodidlech taky odrazi pred kamion, takze nezemrou oba pri celnim stretu, ale zemrou oba pod koly kamionu. Kde je ten bezpecnostni prinos, ptam se ? :-/:-/:-/

0/0
31.1.2013 12:48

J93i94r77k88a 77K45o23c51h 7234954673725

dve deformacni zony jsou vam v tomto pripade k hounu

mel byste se vratit do autoskoly - uz tam uci ze cokoliv je lepsi nez celni stret dvou aut

+1/−3
31.1.2013 16:45
Foto

I19v48a69n 73K65o34p47t74a 5917392841897

No myslím, že naopak pokud už je to nevyhnutelné tak čelně. Jelikož tam jsou největší deformační zóny a tudíž možnost přežít je vyšší než střet na bok (koukněte kolik místa máte vedle sedadla) a jsou na to konstruovány pásy, bagy apod. . Pokud ty dvě auta jedou každý stovkou tak už je to uplně jedno, stejně nepřežijete. Snad jedině poslat to do pole, ale zas se musíte trefit mezi stromy.

0/0
31.1.2013 17:11

J42a61r50o74s38l66a94v 29L32e93b94e16d78a 3296559537410

vám možná, mně ne... dvě pohltí vc energie než jedna

a že něco učí v autoškole a je to blbost, mně opravdu nedrásá ... takže raději do stromu nebo betonového sloupu, než do trabanta?

+1/0
31.1.2013 21:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.