Diskuze

VIDEO: Crash test do nového svodidla, které potkáme na D1

Velká rekonstrukce a s ní spojené dlouhé kolony a krizové situace na tepně Česka vedoucí z Prahy do Brna mají začít na jaře. Redakce iDNES.cz exkluzivně získala záběry z testu speciálního svodidla, které by v průběhu rekonstrukce mělo zabránit tragickým nehodám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Upřímně dost nechápu tuto debatu. Je-li někde takové omezení kde je třeba přidat svodidla, tak je tam i omezení rychlosti. Samozřejmě jen z důvodu bezpečnosti. Čili budou-li řidiči dodržovat předepsanou rychlost, bezpečnou vzdálenost, používat blinkry, přizpůsobí rychlost situaci a stavu a povaze silnice, tak by tam klidně mohly být papírové svodidla.

Na okreskách taky nemáte uprostřed cesty svodila a je tam 90km/h a opět je třeba dodržovat vše co jsem popsal.

V rámci práce jezdím po různých částech EU a pominu-li ty státy, kde porušování pravidel je stejný koníček jako v ČR, tak se vždy těším až vyjedu za hranice a citím se na cestě bezpečněji.

Podotýkám, že jezdím osobákem a mám najeté statísíce km takže můj názor je z pohledu malých aut.

Čili, dodržujte pravidla bezpečné jízdy a bude vám docela jedno kde jsou jaké svodila, bohužel neovlivníme co jezdí v autech kolem nás :-/.

Spíš mě trápí značení našich cest, což by bylo na samostaný článek...

4 0
možnosti
VS

Líbí se mi, že test proběhl na silnici, která je stejně kvalitní jako naše dálnice a tak byl test velmi věrný :oP

2 0
možnosti
JK

Jestli nebylo lepší napřed postavit R35 z Mohelnice do Pardubic, aby řidiči jedoucí Praha - Ostrava vůbec nemuseli na D1, údajně je to až 30 % zátěže D1.

12 0
možnosti
PN

Kdyby byl tenhle úsek dostavěn uleví se D1 dle mého názoru víc jak o 30%. Jelikož by pro dalších 20% bylo příjemnější jet touhle trasou i do Brna.

5 0
možnosti
JV

Svodidlo je podle mě celkem dobrý, v opravovaných úsecích bejvá v německu stejně buď 60 nebo 80, a takhle zboku není prakticky možný do toho narazit.

Spíš by mě zajímalo, pro koho je levej pruh určen, když se tam nevejde přes 90% aut... Jako VIP pro motorky a Smarty? a že jich po těch dálnicích jezdí...

P.S. Můj miláček má v papírech 180cm, a se zrcátky málem 220... taky jsem tama jezdil... A pokutování aut kvůli zrcátkům je volovina, neb jsou nad svodidlem:-/

Jo, a průjezd vedle plechového svodidla , ze kterého jsou občas ulámaná zrcátka je rozhodně příjemnější, než průjezd kolem různě rozházenejch plastovejch konin

0 0
možnosti
JM

Tam psali o 80ti procentech. Takze je urcen pro tech zbylych 20. Co na tom nechapete? Jenze u nas se nehlida nic, takze je videt bezne dodavka v levem, kde je omezeni na 2.0m sirky...,

1 0
možnosti
LG

Mě hlavně přijde vtipné, že posunuté zábrany stejně zahradí protisměrný pruh v délce nějakých 50m. V protisměru jedoucí řidič tak stejně zruší auto o zábrany. Je to sice o trochu lepší, než čelní střet dvou aut, ale jako velká bezpečnostní pecka mi to moc nepřijde.

2 3
možnosti
PL

o trochu lepší? to může být rozdíl mezi smrtí nebo těžkým zraněním a jenom pár škrábancema.

0 0
možnosti
BM

jsem rád že se tam dá jezdit 100

0 0
možnosti
ML

Proč tady všichni pořád píšete, jak auto provalí zábrany do protisměru? Podívejte se z jakého úhlu do nich to auto najíždí. Když pojedete těsně vedle nich, tak je prohnete max o pár centimetrů a samozřejmě vás to taky nehodí nikam zpátky do pravého pruhu. Kdežto když vjedete do těch plastových zábran, rozházíte je po celé dálnici. Proč místo přemýšlení stále všichni musí všechno kritizovat!

16 2
možnosti
JS

J88i38r28i 70S79i54m61a52k

31. 1. 2013 14:46

no jeste tam mohli dat betonove.... ;-)

2 0
možnosti
PN

Ještě by mě zajímal test ve 180 km/h, jak se tam běžně jezdí :-P to by asi nedopadly dobře ani tyto svodidla :-P

3 5
možnosti

Na zúženém úseku se běžně jezdí 180?

5 0
možnosti
PH

P59e54t52r 74H40a87n72á28k

31. 1. 2013 13:06

A co takhle bublinková folie? To nikdo nezkoušel?;-D

10 1
možnosti
BM

ušetří lak a naleští

1 0
možnosti
JS

J55i68r95i 74S37i56m80a26k

31. 1. 2013 12:45

pozitivum 1/ je to drahe, bude na tom pekna marze.

pozitivum 2/ pokud do toho nekdo napali, bude se misto zametani plastu muset stopnout cela dalnice n X hodin, nez ricne plechy odmontuji, odpoji, odnesou pryc a pruh se zprovozni.

:-P

a ted negativa.

v pripade plastovych zabran se nadzvednou predni kola a rizeni jde do haje, nasledne  neriditelne auto skoci do protismeru, v pripade kovovych zabran vas svodidlo hodi pod kamion , ktery jede vedle vas v pomalem pruhu.

Oboji dvoji je myslim prast jako uhod a jasna smrt. Aby to melo smysl, muselo by se to auto po plechovem svodidle opravdu jenom "sklouznout:, ne byt odmrstene doprava. A to to jeste na tom videu ten borecek srovnaval, pokudy nechal rizeni rovne, tak jde do hodin a mozna i pres boudu. Rv Takze plechova svodidla , ale pevne ukotvena do zeme. a proti vybocenemu kamionu by to bylo asi taky hodne srandovni....

1 2
možnosti
ML

Ale on do něho najížděl skoro kolmo. Když pojedeš těsě vedle něj, tak si asi skutečně maximálně odřeš blatník a neprovalíš ho.

6 1
možnosti