Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie může posílat auta na technickou, dělá to sporadicky

Policisté mohou od loňského dubna posílat auta ke kontrole jejich technického stavu na stanice technické kontroly, svého oprávnění však v praxi téměř nevyužívají. Nové ustanovení zákona přitom mělo policistům usnadnit boj proti vrakům na silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L77u24k38á52š 17V53a28ň83u10r60a 1945884583553

Vidím jezdit dost vraků, ale také auta s nedovolenými úpravami, jako jsou třeba nepovolené HID v předních světlech. Přesto tyto auta dál jezdí. Dokud nebude mít policie možnost auto pro nepovolený technický stav zabavit nebo odstavit, tak se nic nezmění. Jen třeba těch co svítí jen jedním světlem vídám desítky.

0/−1
5.2.2013 23:27

J12i64r23i 24K21m10o93t93r 4274102561911

nevyužívají to pro to že třeba po praze už skoro žádné vraky nejezdí. a vážná závada se na první pohled na silnici pozná celkem špatně. tedy pokud to není chybějící blatník.

+1/0
5.2.2013 11:05

A22n85t88o55n37í70n 73S89e23b80e45r16a 7133638250669

Kdyby moje  auto označili za vrak s vážnou závadou, tak si vezmu rádio, předám jim klíče ať si auto převezmou a odvezou na nejbližší vrakoviště. A zavolal bych si taxíka. ;-D

+2/0
4.2.2013 23:46

A34l75a67n 64K75i53e31s21l25i29n32g71e88r 2651814188159

Policista, pokud zjistí závažnou závadu na vozidle, může zakázat další jízdu.

Ovšem také může hnát nepojízdný vrak na DERA do vzdálenosti 4 km.

Malinko to koliduje s onou částí sloganu "a  chránit".

+1/0
4.2.2013 22:00

R88a15d69e87k 60K11o94p40a54r 4868191522369

Dojíždím za pací 130 km. (jedna cesta). Denně na dálnici potkávám auta, co mají xenony pro socky (výbojky) a jsou jak ohnivá koule. Stačí pár těchto tydýtů posbírat a hned by se daly věci do pohybu. Jenže ono dávat lupeny za parkování, nebo číhat někde za bukem je pohodlnější.

Zase na druhou stranu jsou PČR v pozici, kdy nic nemžou a dělají bezplatné úředníky pokišťovnám, které po nich chtějí sepisovat a "vyšetřovat" všechny malicherné škody...

+4/0
4.2.2013 21:56

P35e64t71r32a 29M37a86l74á 7561158821345

Na STK nikdy neoznačí špatně seřízené světla za vážnou vadu a proto by to vždy muselo jít z kapsy PČR

+1/0
4.2.2013 23:02

R39a70d45e96k 32K57o15p91a84r 4918471952449

neříkám špatně seřízená, ale nehomologovaná /a to v zásadě všechny výbojky jsou/ už vážná vada je. Xenony musí mít např. ostřikovače a automatické seřizování.

+2/0
4.2.2013 23:05

P62e86t12r81a 67M48a41l15á 7551408711695

seřizování asi ano, ale absence ostřikovačů si myslím taky vážná závada nebude

0/−1
4.2.2013 23:54

M92a34r36e31k 94H46r78u43b33y 6877782741138

Pokud nejsou origo od vyrobce, tzn. s nivelaci a ostriky, tak to vazna zavada je.

+3/0
5.2.2013 0:53

P67e22t61r46a 53M10a34l11á 7861318141385

Mám origo xenony, nivelaci mám, bohužel ostřikovače nejsou. Nový origo nárazník s ostřikovačema stojí dost peněz, to si radši před a po jízdě kontroluju jestli nemám světla zasviněné.

0/0
5.2.2013 3:39

J69i64n30d90ř86i43c35h 81Š20k29o75p46e53k 4525851900655

Přesně tak, nedávno jsem viděl něco jako xenony na felicii a kroutil jsem hlavou ještě další kilometr.

0/0
5.2.2013 7:30

J72i92r92i 76S55i46m52a94k 9368218168823

prestavbovy (HID) kit s xenonovymi vybojkami made in china nemusi byt vubec zadny problem. Pokud neni ridic pako a neporidi nejaky ultra tuzing kit 10 000K ale sadu s teplotou do 5400 K. Pak v protijedoucim aute nemate sanci poznat, ze se jedna o prestavbu. Dava to uplne normalni nazloutle svetlo, nevypaluje to v aute zrcadla a svetelna intenzita je tak akorat, tj o neco malo vice nez jsou bezne H7 cky, coz je u auta s puvodnima H4 kama zarovkama jako presednout z kolobezky do Rollse. A kdyz jsme u tech samonivelizacnich setu s ostrikovacema. Veskere auta s xenonama tezce oslnuji, kdyz vyjizdeji spoza kopce. Jediny rozdil je v tom, ze origo xenon stoji 70 tisic a prestavbovy 5tisic a ze origo xenon ma nejaky rozumny rozsah teplot zatimco prestavbovy nabizi i totalni ulety. Rv

0/0
5.2.2013 9:02

J90i28n30d68ř18i43c98h 34Š42k97o85p90e52k 4975381520965

přestavba není problém, pokud ji dotyčný nacpe do vhodných světel a neskončí u výbojek, ale dodělá i automatické řízení sklonu/ostřikovače, což se zpravidla nestává

+2/0
5.2.2013 9:04

L25u62k23á90š 75V14a21ň84u62r32a 1205774143943

Svítivost HID v klasických parabolách bez čočky je výrazně vyšší jak H7 se svítivostí +90%. Také úhel osvícení vozovky je jiný, méně vhodný.

0/0
5.2.2013 23:40

J76a62n 88F26i51k29a10r 9117567595784

Chtělo by to zvětšit vzdálenost a taky pokuty ... vraky nemaj na silnicích co  dělat EU[>-]

+2/−6
4.2.2013 19:53
Foto

P58a88v11e74l 56P86o37k18o94r11n77ý 2176964980742

Stačilo by, kdyby aspoň upozorňovali slepé řidiče, že jim nesvítí světlo či světla, že jim šilhají nahoru tak, že oslňují či že mají moc silná světla, která také zřetelně oslňují. Světlo nesmí oslňovat.

+6/0
4.2.2013 16:53

M31i39r65o45s83l71a29v 17S19i86n41d23e74l29a85r 2475587284232

Na to by meli upozornovat predevsim pokutou, hlavne v noci, kdy to lze oboji lehce poznat. Nicmene rada soferu jezdi klidne se zcela nesviticim svetlem (i bez obrysovky; klidne i levym), svetly sviticimi nahoru atd.... :-/

+1/−3
4.2.2013 18:20

D23a24v93i42d 43R31y19c30h53e25t27s72k87ý 9516941410720

Spíš si nechají světla seřídit při prázdném voze a pak vozí vzadu pytle cementu. A na co je takové to kolečko vedle zapínače světel :-(, že jo...

+1/0
4.2.2013 18:52

M57i11r51o90s11l10a34v 57S71i72n21d39e58l10a86r 2215437174632

Kdyz nekdo cudlik ovladat neumi, tak se za pokutove skolne nauci... pripadne ho to (mozna) donuti nechat si ovladani sklonu svetel opravit.

0/−1
4.2.2013 20:42

M45i58r46o23s11l92a95v 72S46i80n41d97e76l26a14r 2125957494362

"Minusaci" se patrne domnivaji, ze vedoma jizda s nesviticim svetlem je v poradku...

0/−1
5.2.2013 17:49

J52i46n11d58ř27i68c94h 24Š75k80o85p51e69k 4835101280495

nesvícení jednoho světla si musí všimnout řidič sám, říkám si, jak s tím někdo může v noci jezdit, nemůže vidět na polovině nic.

0/0
5.2.2013 7:38

J28o51s50e14f 88V66y27s92k35o24č74i26l 5568160909482

Ano, toho si řidič všimnout musí. Ale na druhou stranu je u spousty současných aut prostá výměna žárovky na silnici nemožná. Je sice hezké, že náhradní žárovky jsou součástí povinné výbavy, ale co dělat v případě, že je k výměně potřeba rozebrat půl motoru, nebo sundat nárazník?

+1/0
5.2.2013 8:23

D95a35v32i47d 81R29y19c97h96e55t46s93k44ý 9396481580560

Strpět zajížďku 8 kilometrů je zbytečná buzerace, nemůžu za to že nemáme mobilní STK jako v německu. Horší je strpět 3 hodiny čekání, což na některých STK není problém ;-€;-€;-€

+6/0
4.2.2013 16:42

M18i87r29o68s49l10a76v 27S57i97n29d76e71l34a76r 2955847524902

V priade zjevneho vraku to buzerace neni.. otazka je koho tam budou v realu tahat.

0/−2
4.2.2013 18:21

P14e74t12r 93K44n22ě50b69o90r69t 8872418549170

Kde končí nevrak a kde začíná vrak?

+4/−1
4.2.2013 19:03

M57i19r44o12s11l90a92v 97S32i72n10d20e76l86a95r 2935677224902

Ale no tak.....

Ostatne kvuli tomu, abych se vyhnul nekonecnym dohadum co je a neni vrak, napsal jsem zjevny vrak. Tj. vozidlo v takovem stavu, kdy zjevne zjistene vlastnosti vylucuji jeho zpusobilost k provozu na pozemni komunikaci (nesvitci/chybejci osvetleni, pneu sjete na kordy, nepruhledne folie na oknech, kde byt nemohou, extremne pokrocila koroze...).

+1/−1
4.2.2013 20:50

J60i37r40i 25S94i90m53a25k 9338358828933

Cele to je nesmysl. Na to netreba technicka, aby policista obesel auto a zjistil, ze ma totalne sjete pneu, takze lezou draty, ze je na bocnich oknech brutalni folie 95% nepropustna, ze z motoru vali proudem olej,ze  z vyfuku stoupaji oblaky bledemodreho dymu a v karoserii je o mnoho vice der, nez tam naprojektovali v tovarne .

Policiste by meli mit moznost na zaklade takovychto ZJEVNYCH vad vyzvat ridice k odstaveni vozidla a takove auto pripadne zajistit anebo dat ridici pokutu, opet na miste. Zadne zbytecne papirovani, od toho tu mame technickou co dva roky.

;-)

A pak je tu dalsi aspekt, takovychto hruznych vraku potkavam v posledni dobe naproste minimum, kdyz to srovnam s divokymi devadesatymi lety.

+5/−1
4.2.2013 15:56

R54i73c76h89a63r55d 24K60á30b85a 8719298940450

Oni takove pravo maji, nicmene tahle zrudnost byla vyprojektovana, aby:

1. na objednavku STK lobby

2. aby zvysili moznosti buzerace

Nastesti je tam klauzule, ze pokud STK nic nenajde, tak musi dotcenemu ridici uradit veskere naklady, tak se do toho moc nepousteji.

+4/−1
4.2.2013 16:26

O35l77a47f 68F98r76a89n19t81i16š47e41k 5570150175333

Jenže pokud budou fíz..policisté domluveni s technikama na STK, vždycky něco najdou !!

+2/0
4.2.2013 20:49

J79a16n 71M44o68h94y81l94a 3528778436858

To není pravda. Musí najít závažnou závadu a tu zas tolik vozů nemá. A pokud ji má, pak tak či tak nemá na silnici co dělat.

+1/0
4.2.2013 22:16

J18i65ř81í 66K47o15c37u96r10e71k 6155954315348

v karoserii je o mnoho vice der...

Ano, policista u sebe nosí typáky všech vozidel vyrobených za posledních 50 let. A proto je schopen posoudit, zda sání vyvedené nad střechu Tatry 805 je z výroby nebo tunning.

+1/−4
4.2.2013 16:45

J78a40n 64F85i17k55a61r 9527957615464

Jistě na silnicích jezdí opravdu hodně tater 805 ... .

+5/−1
4.2.2013 19:54

M88a97x 92B29r42a60u74n 7952824473

R^;-D

0/−1
4.2.2013 22:16

J51i59n62d62ř38i89c93h 97Š15k61o12p56e75k 4675541760705

to co píšeš pozná, ale zda můžou být namontovány např. xenony, vědět nemusí

0/−1
5.2.2013 7:41

R80i21c44h56a86r16d 50K50á89b54a 8209618100680

Co je to zase za totalni wording ? "Nové ustanovení zákona přitom mělo policistům usnadnit boj proti vrakům na silnici." Tak mame tu policii aby pomahala a chranila, jak maji napsano na autech, nebo slouzi verejnosti, jak deklaruje zakon anebo bojuji jak stale do kola omyla iDnes - tu s vraky, tu s ridici, tu dokonce s piraty ...

+3/−1
4.2.2013 15:19

R87i89c42h70a66r73d 93K85á56b22a 8249988510550

pardon, melo byt: "totalitni wording"

0/−1
4.2.2013 15:19

J42i66ř79í 32K84o12c83u41r83e44k 6945824935178

Asi v občasnké válce neboť za hranicemi státu policista zasahovat nesmí.

0/−1
4.2.2013 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.