Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie může posílat auta na technickou, dělá to sporadicky

Policisté mohou od loňského dubna posílat auta ke kontrole jejich technického stavu na stanice technické kontroly, svého oprávnění však v praxi téměř nevyužívají. Nové ustanovení zákona přitom mělo policistům usnadnit boj proti vrakům na silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26u50k80á34š 68V36a19ň55u56r72a 1425684363543

Vidím jezdit dost vraků, ale také auta s nedovolenými úpravami, jako jsou třeba nepovolené HID v předních světlech. Přesto tyto auta dál jezdí. Dokud nebude mít policie možnost auto pro nepovolený technický stav zabavit nebo odstavit, tak se nic nezmění. Jen třeba těch co svítí jen jedním světlem vídám desítky.

0/−1
5.2.2013 23:27

J46i33r89i 33K62m45o93t83r 4524922641761

nevyužívají to pro to že třeba po praze už skoro žádné vraky nejezdí. a vážná závada se na první pohled na silnici pozná celkem špatně. tedy pokud to není chybějící blatník.

+1/0
5.2.2013 11:05

A98n35t96o45n94í59n 81S61e36b51e26r67a 7313318420839

Kdyby moje  auto označili za vrak s vážnou závadou, tak si vezmu rádio, předám jim klíče ať si auto převezmou a odvezou na nejbližší vrakoviště. A zavolal bych si taxíka. ;-D

+2/0
4.2.2013 23:46


A55l84a88n 88K72i34e54s24l90i53n31g45e88r 2321654388409

Policista, pokud zjistí závažnou závadu na vozidle, může zakázat další jízdu.

Ovšem také může hnát nepojízdný vrak na DERA do vzdálenosti 4 km.

Malinko to koliduje s onou částí sloganu "a  chránit".

+1/0
4.2.2013 22:00

R14a58d20e30k 58K36o47p18a53r 4928201802729

Dojíždím za pací 130 km. (jedna cesta). Denně na dálnici potkávám auta, co mají xenony pro socky (výbojky) a jsou jak ohnivá koule. Stačí pár těchto tydýtů posbírat a hned by se daly věci do pohybu. Jenže ono dávat lupeny za parkování, nebo číhat někde za bukem je pohodlnější.

Zase na druhou stranu jsou PČR v pozici, kdy nic nemžou a dělají bezplatné úředníky pokišťovnám, které po nich chtějí sepisovat a "vyšetřovat" všechny malicherné škody...

+4/0
4.2.2013 21:56

P24e60t10r95a 17M74a87l36á 7101528301135

Na STK nikdy neoznačí špatně seřízené světla za vážnou vadu a proto by to vždy muselo jít z kapsy PČR

+1/0
4.2.2013 23:02

R59a25d47e29k 60K38o90p27a83r 4738341362619

neříkám špatně seřízená, ale nehomologovaná /a to v zásadě všechny výbojky jsou/ už vážná vada je. Xenony musí mít např. ostřikovače a automatické seřizování.

+2/0
4.2.2013 23:05

P51e63t79r61a 14M20a80l65á 7141748701655

seřizování asi ano, ale absence ostřikovačů si myslím taky vážná závada nebude

0/−1
4.2.2013 23:54

M41a32r38e70k 82H29r15u16b44y 6127922761728

Pokud nejsou origo od vyrobce, tzn. s nivelaci a ostriky, tak to vazna zavada je.

+3/0
5.2.2013 0:53

P61e22t36r49a 95M76a35l70á 7801238461725

Mám origo xenony, nivelaci mám, bohužel ostřikovače nejsou. Nový origo nárazník s ostřikovačema stojí dost peněz, to si radši před a po jízdě kontroluju jestli nemám světla zasviněné.

0/0
5.2.2013 3:39

J30i89n26d92ř34i93c21h 72Š58k93o95p68e87k 4225901150305

Přesně tak, nedávno jsem viděl něco jako xenony na felicii a kroutil jsem hlavou ještě další kilometr.

0/0
5.2.2013 7:30

J55i16r61i 85S84i41m58a68k 9388648778923

prestavbovy (HID) kit s xenonovymi vybojkami made in china nemusi byt vubec zadny problem. Pokud neni ridic pako a neporidi nejaky ultra tuzing kit 10 000K ale sadu s teplotou do 5400 K. Pak v protijedoucim aute nemate sanci poznat, ze se jedna o prestavbu. Dava to uplne normalni nazloutle svetlo, nevypaluje to v aute zrcadla a svetelna intenzita je tak akorat, tj o neco malo vice nez jsou bezne H7 cky, coz je u auta s puvodnima H4 kama zarovkama jako presednout z kolobezky do Rollse. A kdyz jsme u tech samonivelizacnich setu s ostrikovacema. Veskere auta s xenonama tezce oslnuji, kdyz vyjizdeji spoza kopce. Jediny rozdil je v tom, ze origo xenon stoji 70 tisic a prestavbovy 5tisic a ze origo xenon ma nejaky rozumny rozsah teplot zatimco prestavbovy nabizi i totalni ulety. Rv

0/0
5.2.2013 9:02

J39i70n51d25ř34i20c98h 24Š88k51o76p98e65k 4985121270405

přestavba není problém, pokud ji dotyčný nacpe do vhodných světel a neskončí u výbojek, ale dodělá i automatické řízení sklonu/ostřikovače, což se zpravidla nestává

+2/0
5.2.2013 9:04

L80u17k63á44š 65V59a66ň39u20r43a 1155844443653

Svítivost HID v klasických parabolách bez čočky je výrazně vyšší jak H7 se svítivostí +90%. Také úhel osvícení vozovky je jiný, méně vhodný.

0/0
5.2.2013 23:40

J64a55n 93F64i63k35a26r 9727877795164

Chtělo by to zvětšit vzdálenost a taky pokuty ... vraky nemaj na silnicích co  dělat EU[>-]

+2/−6
4.2.2013 19:53
Foto

P15a65v64e83l 85P29o41k55o50r97n82ý 2696384940142

Stačilo by, kdyby aspoň upozorňovali slepé řidiče, že jim nesvítí světlo či světla, že jim šilhají nahoru tak, že oslňují či že mají moc silná světla, která také zřetelně oslňují. Světlo nesmí oslňovat.

+6/0
4.2.2013 16:53

M90i57r93o98s64l19a14v 17S21i44n19d14e47l62a15r 2635447754632

Na to by meli upozornovat predevsim pokutou, hlavne v noci, kdy to lze oboji lehce poznat. Nicmene rada soferu jezdi klidne se zcela nesviticim svetlem (i bez obrysovky; klidne i levym), svetly sviticimi nahoru atd.... :-/

+1/−3
4.2.2013 18:20

D56a72v51i20d 36R18y87c91h29e34t62s40k54ý 9476561290720

Spíš si nechají světla seřídit při prázdném voze a pak vozí vzadu pytle cementu. A na co je takové to kolečko vedle zapínače světel :-(, že jo...

+1/0
4.2.2013 18:52

M17i33r60o28s96l76a46v 79S20i92n84d38e30l81a82r 2185567494272

Kdyz nekdo cudlik ovladat neumi, tak se za pokutove skolne nauci... pripadne ho to (mozna) donuti nechat si ovladani sklonu svetel opravit.

0/−1
4.2.2013 20:42

M62i14r75o26s79l35a73v 52S98i72n37d74e86l66a73r 2175427724102

"Minusaci" se patrne domnivaji, ze vedoma jizda s nesviticim svetlem je v poradku...

0/−1
5.2.2013 17:49

J38i75n73d73ř55i96c93h 17Š90k14o80p57e45k 4895171120195

nesvícení jednoho světla si musí všimnout řidič sám, říkám si, jak s tím někdo může v noci jezdit, nemůže vidět na polovině nic.

0/0
5.2.2013 7:38

J13o56s44e47f 70V13y92s80k47o65č19i50l 5628170759752

Ano, toho si řidič všimnout musí. Ale na druhou stranu je u spousty současných aut prostá výměna žárovky na silnici nemožná. Je sice hezké, že náhradní žárovky jsou součástí povinné výbavy, ale co dělat v případě, že je k výměně potřeba rozebrat půl motoru, nebo sundat nárazník?

+1/0
5.2.2013 8:23

D83a48v87i86d 39R12y69c82h41e65t61s93k91ý 9796391950590

Strpět zajížďku 8 kilometrů je zbytečná buzerace, nemůžu za to že nemáme mobilní STK jako v německu. Horší je strpět 3 hodiny čekání, což na některých STK není problém ;-€;-€;-€

+6/0
4.2.2013 16:42

M70i96r39o25s64l90a14v 70S79i74n58d38e97l49a51r 2725807684162

V priade zjevneho vraku to buzerace neni.. otazka je koho tam budou v realu tahat.

0/−2
4.2.2013 18:21

P67e24t32r 72K54n74ě63b38o46r41t 8852548849780

Kde končí nevrak a kde začíná vrak?

+4/−1
4.2.2013 19:03

M53i13r46o78s46l67a83v 96S81i68n31d94e33l13a66r 2215527284972

Ale no tak.....

Ostatne kvuli tomu, abych se vyhnul nekonecnym dohadum co je a neni vrak, napsal jsem zjevny vrak. Tj. vozidlo v takovem stavu, kdy zjevne zjistene vlastnosti vylucuji jeho zpusobilost k provozu na pozemni komunikaci (nesvitci/chybejci osvetleni, pneu sjete na kordy, nepruhledne folie na oknech, kde byt nemohou, extremne pokrocila koroze...).

+1/−1
4.2.2013 20:50

J69i89r90i 56S74i66m70a88k 9368758338483

Cele to je nesmysl. Na to netreba technicka, aby policista obesel auto a zjistil, ze ma totalne sjete pneu, takze lezou draty, ze je na bocnich oknech brutalni folie 95% nepropustna, ze z motoru vali proudem olej,ze  z vyfuku stoupaji oblaky bledemodreho dymu a v karoserii je o mnoho vice der, nez tam naprojektovali v tovarne .

Policiste by meli mit moznost na zaklade takovychto ZJEVNYCH vad vyzvat ridice k odstaveni vozidla a takove auto pripadne zajistit anebo dat ridici pokutu, opet na miste. Zadne zbytecne papirovani, od toho tu mame technickou co dva roky.

;-)

A pak je tu dalsi aspekt, takovychto hruznych vraku potkavam v posledni dobe naproste minimum, kdyz to srovnam s divokymi devadesatymi lety.

+5/−1
4.2.2013 15:56

R87i14c52h29a95r48d 36K12á32b48a 8829268490130

Oni takove pravo maji, nicmene tahle zrudnost byla vyprojektovana, aby:

1. na objednavku STK lobby

2. aby zvysili moznosti buzerace

Nastesti je tam klauzule, ze pokud STK nic nenajde, tak musi dotcenemu ridici uradit veskere naklady, tak se do toho moc nepousteji.

+4/−1
4.2.2013 16:26

O33l79a40f 35F79r29a43n35t86i19š63e21k 5880130795963

Jenže pokud budou fíz..policisté domluveni s technikama na STK, vždycky něco najdou !!

+2/0
4.2.2013 20:49

J93a70n 16M44o81h17y29l60a 3478258146918

To není pravda. Musí najít závažnou závadu a tu zas tolik vozů nemá. A pokud ji má, pak tak či tak nemá na silnici co dělat.

+1/0
4.2.2013 22:16

J94i47ř51í 17K39o35c62u47r19e94k 6505534295538

v karoserii je o mnoho vice der...

Ano, policista u sebe nosí typáky všech vozidel vyrobených za posledních 50 let. A proto je schopen posoudit, zda sání vyvedené nad střechu Tatry 805 je z výroby nebo tunning.

+1/−4
4.2.2013 16:45

J77a64n 20F42i36k46a98r 9527507885554

Jistě na silnicích jezdí opravdu hodně tater 805 ... .

+5/−1
4.2.2013 19:54

M42a67x 50B72r20a73u41n 7142394423

R^;-D

0/−1
4.2.2013 22:16

J90i71n21d13ř59i77c26h 59Š84k74o65p90e62k 4625511940375

to co píšeš pozná, ale zda můžou být namontovány např. xenony, vědět nemusí

0/−1
5.2.2013 7:41

R82i76c55h95a93r10d 28K83á91b93a 8959468830750

Co je to zase za totalni wording ? "Nové ustanovení zákona přitom mělo policistům usnadnit boj proti vrakům na silnici." Tak mame tu policii aby pomahala a chranila, jak maji napsano na autech, nebo slouzi verejnosti, jak deklaruje zakon anebo bojuji jak stale do kola omyla iDnes - tu s vraky, tu s ridici, tu dokonce s piraty ...

+3/−1
4.2.2013 15:19

R21i24c24h44a73r48d 30K32á86b30a 8359908130790

pardon, melo byt: "totalitni wording"

0/−1
4.2.2013 15:19

J76i76ř86í 19K68o78c13u30r61e86k 6935764205848

Asi v občasnké válce neboť za hranicemi státu policista zasahovat nesmí.

0/−1
4.2.2013 16:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.