Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie může posílat auta na technickou, dělá to sporadicky

Policisté mohou od loňského dubna posílat auta ke kontrole jejich technického stavu na stanice technické kontroly, svého oprávnění však v praxi téměř nevyužívají. Nové ustanovení zákona přitom mělo policistům usnadnit boj proti vrakům na silnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L50u76k51á95š 14V87a43ň13u80r44a 1585814513283

Vidím jezdit dost vraků, ale také auta s nedovolenými úpravami, jako jsou třeba nepovolené HID v předních světlech. Přesto tyto auta dál jezdí. Dokud nebude mít policie možnost auto pro nepovolený technický stav zabavit nebo odstavit, tak se nic nezmění. Jen třeba těch co svítí jen jedním světlem vídám desítky.

0/−1
5.2.2013 23:27

J80i21r61i 79K64m44o40t87r 4274772301591

nevyužívají to pro to že třeba po praze už skoro žádné vraky nejezdí. a vážná závada se na první pohled na silnici pozná celkem špatně. tedy pokud to není chybějící blatník.

+1/0
5.2.2013 11:05

A95n54t91o58n14í13n 56S88e83b37e21r59a 7343148770189

Kdyby moje  auto označili za vrak s vážnou závadou, tak si vezmu rádio, předám jim klíče ať si auto převezmou a odvezou na nejbližší vrakoviště. A zavolal bych si taxíka. ;-D

+2/0
4.2.2013 23:46

A69l72a25n 29K85i65e24s34l87i65n71g35e37r 2611594728749

Policista, pokud zjistí závažnou závadu na vozidle, může zakázat další jízdu.

Ovšem také může hnát nepojízdný vrak na DERA do vzdálenosti 4 km.

Malinko to koliduje s onou částí sloganu "a  chránit".

+1/0
4.2.2013 22:00

R53a90d87e20k 32K39o55p34a62r 4448521102119

Dojíždím za pací 130 km. (jedna cesta). Denně na dálnici potkávám auta, co mají xenony pro socky (výbojky) a jsou jak ohnivá koule. Stačí pár těchto tydýtů posbírat a hned by se daly věci do pohybu. Jenže ono dávat lupeny za parkování, nebo číhat někde za bukem je pohodlnější.

Zase na druhou stranu jsou PČR v pozici, kdy nic nemžou a dělají bezplatné úředníky pokišťovnám, které po nich chtějí sepisovat a "vyšetřovat" všechny malicherné škody...

+4/0
4.2.2013 21:56

P54e60t65r31a 28M53a62l11á 7731408391675

Na STK nikdy neoznačí špatně seřízené světla za vážnou vadu a proto by to vždy muselo jít z kapsy PČR

+1/0
4.2.2013 23:02

R69a48d40e30k 61K31o77p47a83r 4798221892979

neříkám špatně seřízená, ale nehomologovaná /a to v zásadě všechny výbojky jsou/ už vážná vada je. Xenony musí mít např. ostřikovače a automatické seřizování.

+2/0
4.2.2013 23:05

P46e43t68r93a 32M30a70l34á 7851208211695

seřizování asi ano, ale absence ostřikovačů si myslím taky vážná závada nebude

0/−1
4.2.2013 23:54

M15a43r15e20k 73H79r59u58b52y 6617902241148

Pokud nejsou origo od vyrobce, tzn. s nivelaci a ostriky, tak to vazna zavada je.

+3/0
5.2.2013 0:53

P11e22t74r61a 27M73a47l75á 7331808201925

Mám origo xenony, nivelaci mám, bohužel ostřikovače nejsou. Nový origo nárazník s ostřikovačema stojí dost peněz, to si radši před a po jízdě kontroluju jestli nemám světla zasviněné.

0/0
5.2.2013 3:39

J16i50n20d67ř42i83c38h 29Š60k55o87p72e37k 4205101610405

Přesně tak, nedávno jsem viděl něco jako xenony na felicii a kroutil jsem hlavou ještě další kilometr.

0/0
5.2.2013 7:30

J54i83r51i 53S88i31m17a95k 9718688458723

prestavbovy (HID) kit s xenonovymi vybojkami made in china nemusi byt vubec zadny problem. Pokud neni ridic pako a neporidi nejaky ultra tuzing kit 10 000K ale sadu s teplotou do 5400 K. Pak v protijedoucim aute nemate sanci poznat, ze se jedna o prestavbu. Dava to uplne normalni nazloutle svetlo, nevypaluje to v aute zrcadla a svetelna intenzita je tak akorat, tj o neco malo vice nez jsou bezne H7 cky, coz je u auta s puvodnima H4 kama zarovkama jako presednout z kolobezky do Rollse. A kdyz jsme u tech samonivelizacnich setu s ostrikovacema. Veskere auta s xenonama tezce oslnuji, kdyz vyjizdeji spoza kopce. Jediny rozdil je v tom, ze origo xenon stoji 70 tisic a prestavbovy 5tisic a ze origo xenon ma nejaky rozumny rozsah teplot zatimco prestavbovy nabizi i totalni ulety. Rv

0/0
5.2.2013 9:02

J93i80n61d93ř26i66c38h 49Š89k19o77p62e94k 4535541340125

přestavba není problém, pokud ji dotyčný nacpe do vhodných světel a neskončí u výbojek, ale dodělá i automatické řízení sklonu/ostřikovače, což se zpravidla nestává

+2/0
5.2.2013 9:04

L34u16k73á85š 44V78a95ň68u49r26a 1295124713703

Svítivost HID v klasických parabolách bez čočky je výrazně vyšší jak H7 se svítivostí +90%. Také úhel osvícení vozovky je jiný, méně vhodný.

0/0
5.2.2013 23:40

J25a92n 55F65i74k35a77r 9207527715224

Chtělo by to zvětšit vzdálenost a taky pokuty ... vraky nemaj na silnicích co  dělat EU[>-]

+2/−6
4.2.2013 19:53
Foto

P50a44v16e88l 58P45o76k81o93r47n61ý 2706864580122

Stačilo by, kdyby aspoň upozorňovali slepé řidiče, že jim nesvítí světlo či světla, že jim šilhají nahoru tak, že oslňují či že mají moc silná světla, která také zřetelně oslňují. Světlo nesmí oslňovat.

+6/0
4.2.2013 16:53

M65i35r76o50s19l46a28v 48S62i68n49d86e78l97a33r 2235637114722

Na to by meli upozornovat predevsim pokutou, hlavne v noci, kdy to lze oboji lehce poznat. Nicmene rada soferu jezdi klidne se zcela nesviticim svetlem (i bez obrysovky; klidne i levym), svetly sviticimi nahoru atd.... :-/

+1/−3
4.2.2013 18:20

D92a43v89i78d 89R80y52c29h76e32t62s31k68ý 9176721690520

Spíš si nechají světla seřídit při prázdném voze a pak vozí vzadu pytle cementu. A na co je takové to kolečko vedle zapínače světel :-(, že jo...

+1/0
4.2.2013 18:52

M43i12r62o74s32l95a53v 29S19i58n96d83e70l34a96r 2695237644672

Kdyz nekdo cudlik ovladat neumi, tak se za pokutove skolne nauci... pripadne ho to (mozna) donuti nechat si ovladani sklonu svetel opravit.

0/−1
4.2.2013 20:42

M75i55r85o68s65l26a50v 26S98i47n79d79e16l38a79r 2785617484972

"Minusaci" se patrne domnivaji, ze vedoma jizda s nesviticim svetlem je v poradku...

0/−1
5.2.2013 17:49

J70i46n45d59ř80i32c54h 45Š16k96o64p61e54k 4515141930955

nesvícení jednoho světla si musí všimnout řidič sám, říkám si, jak s tím někdo může v noci jezdit, nemůže vidět na polovině nic.

0/0
5.2.2013 7:38

J57o42s95e57f 80V79y53s80k38o78č89i55l 5898550459302

Ano, toho si řidič všimnout musí. Ale na druhou stranu je u spousty současných aut prostá výměna žárovky na silnici nemožná. Je sice hezké, že náhradní žárovky jsou součástí povinné výbavy, ale co dělat v případě, že je k výměně potřeba rozebrat půl motoru, nebo sundat nárazník?

+1/0
5.2.2013 8:23

D25a93v30i39d 95R14y46c21h80e44t28s44k85ý 9356371120430

Strpět zajížďku 8 kilometrů je zbytečná buzerace, nemůžu za to že nemáme mobilní STK jako v německu. Horší je strpět 3 hodiny čekání, což na některých STK není problém ;-€;-€;-€

+6/0
4.2.2013 16:42

M82i31r28o52s49l88a66v 91S77i52n53d64e89l25a51r 2295407384572

V priade zjevneho vraku to buzerace neni.. otazka je koho tam budou v realu tahat.

0/−2
4.2.2013 18:21

P82e64t10r 52K95n84ě76b46o61r19t 8942128509870

Kde končí nevrak a kde začíná vrak?

+4/−1
4.2.2013 19:03

M21i16r33o26s77l75a14v 63S46i27n60d92e55l89a28r 2755247544952

Ale no tak.....

Ostatne kvuli tomu, abych se vyhnul nekonecnym dohadum co je a neni vrak, napsal jsem zjevny vrak. Tj. vozidlo v takovem stavu, kdy zjevne zjistene vlastnosti vylucuji jeho zpusobilost k provozu na pozemni komunikaci (nesvitci/chybejci osvetleni, pneu sjete na kordy, nepruhledne folie na oknech, kde byt nemohou, extremne pokrocila koroze...).

+1/−1
4.2.2013 20:50

J79i29r78i 82S77i32m66a71k 9518158818823

Cele to je nesmysl. Na to netreba technicka, aby policista obesel auto a zjistil, ze ma totalne sjete pneu, takze lezou draty, ze je na bocnich oknech brutalni folie 95% nepropustna, ze z motoru vali proudem olej,ze  z vyfuku stoupaji oblaky bledemodreho dymu a v karoserii je o mnoho vice der, nez tam naprojektovali v tovarne .

Policiste by meli mit moznost na zaklade takovychto ZJEVNYCH vad vyzvat ridice k odstaveni vozidla a takove auto pripadne zajistit anebo dat ridici pokutu, opet na miste. Zadne zbytecne papirovani, od toho tu mame technickou co dva roky.

;-)

A pak je tu dalsi aspekt, takovychto hruznych vraku potkavam v posledni dobe naproste minimum, kdyz to srovnam s divokymi devadesatymi lety.

+5/−1
4.2.2013 15:56

R50i12c76h77a19r28d 12K62á62b52a 8289278810900

Oni takove pravo maji, nicmene tahle zrudnost byla vyprojektovana, aby:

1. na objednavku STK lobby

2. aby zvysili moznosti buzerace

Nastesti je tam klauzule, ze pokud STK nic nenajde, tak musi dotcenemu ridici uradit veskere naklady, tak se do toho moc nepousteji.

+4/−1
4.2.2013 16:26

O12l38a85f 28F84r93a49n15t69i67š42e33k 5540930205133

Jenže pokud budou fíz..policisté domluveni s technikama na STK, vždycky něco najdou !!

+2/0
4.2.2013 20:49

J62a58n 63M44o20h89y78l21a 3188578226918

To není pravda. Musí najít závažnou závadu a tu zas tolik vozů nemá. A pokud ji má, pak tak či tak nemá na silnici co dělat.

+1/0
4.2.2013 22:16

J43i37ř10í 60K10o86c29u38r85e32k 6295874425448

v karoserii je o mnoho vice der...

Ano, policista u sebe nosí typáky všech vozidel vyrobených za posledních 50 let. A proto je schopen posoudit, zda sání vyvedené nad střechu Tatry 805 je z výroby nebo tunning.

+1/−4
4.2.2013 16:45

J41a18n 45F85i72k18a51r 9597897695624

Jistě na silnicích jezdí opravdu hodně tater 805 ... .

+5/−1
4.2.2013 19:54

M46a80x 22B58r74a20u37n 7802564713

R^;-D

0/−1
4.2.2013 22:16

J42i67n81d32ř67i73c81h 26Š39k39o75p12e74k 4575701750325

to co píšeš pozná, ale zda můžou být namontovány např. xenony, vědět nemusí

0/−1
5.2.2013 7:41

R83i14c50h82a47r40d 96K62á15b17a 8799208220900

Co je to zase za totalni wording ? "Nové ustanovení zákona přitom mělo policistům usnadnit boj proti vrakům na silnici." Tak mame tu policii aby pomahala a chranila, jak maji napsano na autech, nebo slouzi verejnosti, jak deklaruje zakon anebo bojuji jak stale do kola omyla iDnes - tu s vraky, tu s ridici, tu dokonce s piraty ...

+3/−1
4.2.2013 15:19

R16i84c72h97a50r62d 63K14á43b69a 8429598400860

pardon, melo byt: "totalitni wording"

0/−1
4.2.2013 15:19

J44i15ř63í 86K97o87c53u76r16e88k 6945364835688

Asi v občasnké válce neboť za hranicemi státu policista zasahovat nesmí.

0/−1
4.2.2013 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.