Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hledá se mamataxi. Auto, které odveze tři děti

"Jak dostat tři děti do auta?" píše do redakce Jana Kolomazníková. Není sama, kterou podobná potíž trápí. Auta jsou sice stále větší, ale tři sedačky do nich nacpete jen s obtížemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a61r65t91i69n 13P42e41t58r89t52ý64l 8961749489607

Doporučuji z vlastní zkušenosti Hondu F-RV. Sice se už nevyrábí, ale je to spolehlivý stroj, skvělý motor (2.2 cTDi) a dozadu dáte poměrně v pohodě 3 sedačky i do řady. Snad jen majzla na ty sedačky, co mají z boku ještě ty plastové nárazníky navíc, ale i to se takm vejde, pokud se posune prostřední křeslo lehce dozadu. No kurf není extra velký, ale vzhledem k tomu, že mám 2 prcky a příležitostně v něm vezeme další dva od kamarádů, tak to auto je mezi 6 sedadlovými to nelepší a zároveň nejpěknější řešení. R^ teď je v bazarech je za cca 200.000Kč

0/0
15.2.2013 14:03

R84a28d59e68k 70Ž31i46ž92k44a 9816935664920

Mame Dacii Logana MCV a tri detske sedacky uplne s prehledem.Ale jsou uplne u bocnich dveri takze bezpecnost asi nic moc.Dale je plus 750l kufr.Pro lidi,kteri nemaji tolik penez je to dobra volba.Koupil jsem ji tri roky starou v dci 1.5 za 140tis.

0/0
13.2.2013 20:00

D79a13n96i24e77l 20T60o25m94e92k 8369195128156

Multipla bylo zajímavé auto, určitě stojí za zvážení pro tyto účely. Jenom to tvrzení o pohodlném svezení 6 dospělých je v ČR s otázkou, když máme myslím největší procento mužů s nadváhou v Evropě. V tý Multiple se tlustej vešel celkem s problémy - pohodlně to nebylo určitě.

+1/0
13.2.2013 10:18


J49i43ř68í 31V27o42g31e52l 1114869799939

Dvakrát jste užil slova "pokud", tedy tím jste to vymezil do specifické situace. Osobně mi vlak pro děti přijde jako dobré zpestření, nebo nástroj pro cestování na konkrétní místo, kde je dobré spojení. Ale na pravidelné cestování s kočárkem a třemi dětmi to rozhodně ideál není. A na 14 dní dovolené bych si v mé konkrétní situaci taky netroufal.

+2/0
13.2.2013 9:02

J89i44ř54í 76V67o59g46e91l 1964719609109

Pardon... tohle patřilo pod příspěvek pána, jež psal o výhodách cestování s dětmi vlakem.

0/0
13.2.2013 9:03
Foto

M30a14t57e80j 42J43a54c57i57n46a 4960699269827

volvo xc90 v 7miestnej verzii, druhy rad bezproblemov 3 sedacky, a ked treba 2 mensi dospelaky sa v 3 rade odvezu resp sa deti vymenia ... neviem preco nespomenuli aj toto auto, mame ho a uplna spokojnost.

0/0
12.2.2013 23:52

D25a28g54o32b20e88r28t 27J84a93n34í18k 6908338876

Protože ve výčtu praktických aut pro rodinu jsou jen tzv. auta pro českou střední vrstvu t.j. auta s pořizovací cenou do 500 000 korun, a tam to XC 90 rozhodně nepatří, (tz BMW a Mercedesy jsou v článku jen pro spestření).

0/0
14.2.2013 8:54

M94a26r53t81i59n 27P62l78a10t42i91l 9831243101128

Máme Citroen Berlingo Multispace a dáme do něj naprosto v pohodě 3 děcké sedačky. Do kufru se pak vejdou 3 děcké kufříky, 2 velké tašky, batoh s foťáekm, piknikový koš, dětská skládací postýlka, velká madrace a dvě dětská kola. A ještě by se nco vešlo. Takže po nás naprosto ideální auto pro 5ti člennou rodinu.

+2/0
12.2.2013 22:38

J46i86ř25í 68V98o48g64e12l 1594359709529

Má někdo zkušenost s Fordem Transit Tourneo Custom? Je to novinka a neznám nikoho, kdo by jej měl. Současně zvažuji jeho koupi. Vypadá to takhle - http://images.gizmag.com/hero/ford-tourneo-custom-concept-7.jpg 

Díky.

+1/0
12.2.2013 22:22

I25v36a71n62a 21V88e77s91e93l64á 2841323129645

mít ty prachy, sla bych do nej :-) ... videla jsem ho v zeneve provedeni prave pro prepravu lidi a vypadal luxusne a prostorne ...

0/0
12.2.2013 22:27

S10l90á53v19e56k 35V43r70b93a 2329717148176

Mam S-Max v druhe rade vozim tri sedacky v ISOFIXU, takze ti co tady tvrdi, ze nesou plnohodnotne nevi o cem mluvi. S-Max je stejne velky jako Galaxy, je to v podstate pro Ford jedna kategorie Galaxy/S-Max. Ta treti rada ma mensi odstup od podlahy takze to neni pro dospeleho na dlouhe jezdeni, ale deti v sedacce v pohode. Doporucuji S-Max mam v nem najeto 40000 za rok i rodinou, bezne 1000km i v 7 lidech. Sharan je stejne dobry ale o dost drazsi a navic se mi nelibi, S-Max je vic sportovnejsi. Howgh!!R^

+2/−2
12.2.2013 21:54

M28i94c77h88a78l 10V91a91l35e84n15t29a 6304126200

Mám 3 děti a běžně jsme je vozili ve Felicii combi, chce to jen dobře vybrat dětské sedačky, potom jsme měli Renault Lagunu hatchback - dost malé, ale i tam se tři sedačky vešly - většinou nejsou potřeba tři kompletní sedačky, ale jak děti povyrostly, tak jsme potřebovali 2 sedačky a 1 podsedák. Nyní máme ještě Toyotu Yaris a ve třídvéřové verzi je vzadu tolik místa, že i tam se tři sedačky pohodlně vejdou - ve verzi 2 plnohodnotné + 1 podsedák doprostřed. Když jsem kupoval Felicii - před 13 lety, zkoušel jsem dát ty samé sedačky i do Octavie - a tam se díky větším výplním dveří nevešly... Toliko vlastní zkušenosti

+1/−1
12.2.2013 20:47

P33a53v91e60l 83S76t45a98v12j67a80n60í95k 1880926110681

Já vozil tři děti v sedanu Honda Legend. Sice jsem nepotřeboval 3 sedačky, ale na šířku 1.5 m na zadním sedadle bych je pravděpodobně dostal. Takže sedany bych zas tak nezatracoval.

0/0
12.2.2013 21:52

M87a27r73t84i75n 68N16o42v33o63t17n98ý 7278348515163

Jedině VW Multivan. Pro tyto účely je to nejlepší auto na světě.

0/−2
12.2.2013 20:15

J22i67ř82í 98V27o21g56e44l 1284429889769

Multivana jsme měli. Když jel, tak to bylo super. Několik dovolených, spali jsme v něm i s dětma... jenže on taky docela často nejel. Prakticky jsme nezvládli 15 000 Km mezi výměnou oleje bez poruchy. Za poslední rok 2x odtahovka... tedy auto jezdí krásně, ale po téhle zkušenosti mi už nesmí jakékoliv VW (nebo cokoliv z koncernu) domu.

+2/0
12.2.2013 21:52

V42í20ť41a 39N94o21v28á60k 1248923585681

Jake stáří?

0/0
12.2.2013 23:03

J73i52ř55í 31V95o66g86e39l 1394879619539

Byla to T5 ročník 2004. V době prodeje měla najeto 160 000 Km. Podotýkám, že na tom auto odešla dobrá řádka věcí, které příliš nesouvisí se stářím. Jinak podobnou zkušenost mělo i pár kolegů se zcela novými kusy.

+3/0
12.2.2013 23:07

P89e49t58r 93F64e66i83g30l 5538813730562

Nemyslím si, že nejlepší, ale praktické to ano...

+1/0
13.2.2013 8:23

J15a85n 22N40o84v75á35k 3935953406849

Co třeba Peugeot 307 sw ?

0/−4
12.2.2013 19:09

P28e19t23r 63A92g63u40l84á71r 4807198710264

jakykoliv 7seater. nektere jiz byly vyjmenovane. ale napriklad nepadlo mitsubishi outlander. nabizi se ve variante s pohonem vsech kol a automatickou prevodovkou. a jeden mazlik z ameriky - toyota sienna. taktez automat a pohon vsech kol. to musi maminky milovat! a kdyz je jezdi na lpg, zere to o dost mene nez mensi naftak.

0/0
12.2.2013 18:30

E91v91a 65Š57p49a73l77o25v92á 8426700103952

To jsou problémy, Já jsem vozila 3 děti i v Polu a taky to šlo.

+2/−1
12.2.2013 18:10

B26a42r53b93o27r44a 76D67o92s46k34o72č62i27l46o50v96á 3311160646292

vzadu? to jakože vás jelo v tom autě 5? A všechny 3 děti byly v autosedačkách?

0/0
12.2.2013 22:43

J61i22ř66í 95V77o90g46e27l 1754169469219

Tak my jsme jezdili každý víkend na chalupu vlakem... a taky to šlo. Ale to neznamená, že je vlak, či VW Polo ideálem pro cestování s dětmi.

+2/0
12.2.2013 23:09

Ř92e39h34o88ř 51V39l94a71s65á33k 2104484791376

Vlak mi popravdě řečeno přijde ideální. Tedy pokud mezi požadovanými místy jeden v požadovaný čas a pokud jsou to děti starší, které si chtějí povídat nebo hrát společenské hry.

0/0
12.2.2013 23:34

E19l37i91š93k57a 59K96u61č16e25r97o74v42á 1346718477629

otázka je, zda to přijde ideální spolucestujícím. větší prostor vlaku dává menším dětem možnost usilovat o pobíhání a zkoumání. a to  jsou někdy - když se nezavřou třeba dveře - nervy.

+1/0
13.2.2013 7:46

Ř52e83h59o18ř 40V93l79a97s14á52k 2294634351186

Proto mluvím o starších dětech ;-)

Tříleté dítě s potřebou pobíhat a všechno osahávat holt vyžaduje docela dost pozornosti, aby neobtěžovalo ostatní, s tím souhlasím

0/0
14.2.2013 18:33

Z24d47e25n47ě92k 75J43o49n71á58š 9621199686900

O Toyotě Verso ani zmínka....

+3/0
12.2.2013 17:30

F49r51a28n92t62i94š10e70k 78H38á77j31e41k 2136739731505

R^

0/0
12.2.2013 18:03

V19á19c14l56a42v 53V36á48v70r27a 5286469531687

V zemi kde se Chevy Aveo doporucuje jako rodinne auto, je mozne vsechno. Ja Aveo nepovazuji vubec za auto a jeden muj znamy ktery pracuje pro GM a nejakym omylem si Aveo pronajal mi rekl jen ze se za svoji firmu stydi. No ja delal pro Forda dlouha leta a Fiesta pro jednotlivce jako mestske vozitko toleruji. Focus ovsem rodinne auto neni. Snad nova Fiesta. Od Chevy se dobre prodava Sonic (male auticko hatchback, Chevy Spark je hanba snad mensi nez Aveo.Chrysler nedela nic mensiho nez jejich starej Fiat 500, Zrovna ted koukam po novem aute, a reknu, ze vybrat si.... je tezke. Snad se snizim i k tomu koupit auto z Asie (Nissan? ). Evropa nepripada v uvahu (nic krom nekvalitniho VW se sem do USA nedovazi a nakonec  co tam dnes kvalitniho v autech je?)

Rodinne auto nepotrebuji a kazde z nich tu v USA pohodlne pojme 3-4 deti. Ty vetsi SUV maji dokonce tri rady sedacek kde by mohly tri mensi deti i lezet. (Ford Expedition, Lincoln Navigator.. Suburban,  co s tim? Cech by to doma neuzivil. Tam hraje hlavni roli spotreba a cena. Bezpecnost nula.

0/0
12.2.2013 16:49

J64a97r22o17s67l83a88v 67J71a52k25u62b47o12v 8582625295717

nechcem ti brat iluzie, no nove Aveo je v podstate Americky Sonic..

0/0
12.2.2013 17:06

T97o91m69á78š 31J93u69r27e17č52k21a 3843272629713

Asi tak a navic americká auta jako je navigator, expedition atd. která jsou určená pro americký trh, jsou obzvláště nekvalitní a odfláknutá, jelikož jsou v améru nižší nároky. Měl jsem tu smůlu a vezl jsem se v Navigátoru určeném pro trh USA a lépe by to poskládal i "Vomáčka- domácí kutil". Nic nesedí plasty vržou a mají spoustu ostrých hran Takže o bezpečnosti se nedá vůbec bavit.

0/0
12.2.2013 17:16

N66i87k 21A44d80l33e10r 8834340299459

Proč tady tapetujete s vašimi americkými poznatky? Myslím,že je úplně jedno, co si myslíte o Aveu nebo jiném autě.

+1/−2
12.2.2013 20:16

J84a88c37h72y10m 67K67a64v26a81n 5699715382

Vedel by nekdo kolik cm musi mit zadni lavice aby se tam ty 3 sedacky nejak daly?

Myslim ze staci 130cm, mozna je ale potreba kupovat trochu uzsi sedacky (alespon jednu).

0/0
12.2.2013 16:14

V42l85a72d24i70m60í28r 40H40r45u83b40ý 1914741187362

V článku chybí jedna zásadní informace. Pokud se vám na zadní sedadlo tři autosedačky nevejdou, tak lze třetí dítě přepravovat i bez sedačky, ovšem musí být starší než 3 roky a musí být připoutáno bezpečnostním pásem.

.

Viz  § 6 odst.1 písm.f) zákona o silničním provozu, dle kterého je řidič povinen přepravovat ve vozidle kategorie M1 a N1, které je vybaveno zádržným bezpečnostním systémem a ve kterém jsou na zadním sedadle již umístěny 2 dětské autosedačky a nedostatek prostoru neumožňuje umístit třetí dětskou autosedačku, třetí dítě starší 3 let a menší než 150 cm na zadním sedadle pouze, je-li toto dítě za jízdy připoutáno bezpečnostním pásem.

.

Bez toho je článěk poněkud zavádějící.

+4/−1
12.2.2013 14:31

R27a68d69o94s95l73a33v 42K28l24a48u83d58a 5944168494162

Dětskou sedačku používám kvůli zdraví a životu svých dětí a ne kvůli nějaké vyhlášce. Čtyřleté dítě se bezpečnostním pásem i při drobnější nehodě spolehlivě oběsí.

+5/−2
12.2.2013 21:21

M50a71r51t89i23n 21K20a58r84á65s57e96k 9368263378758

asi tak R^

+2/0
12.2.2013 23:58

V89l18a54d52i13m68í47r 88H97r90u38b42ý 1144911567862

Samozřejmě,  ten pocit sucha a bezpečí je k nezaplacení, o tom není pochyb.

.

Asi si nerozumíme. V článku chyběla podstatná informace, že pokud potřebujete (např.) 3x za rok zajet se třemi dětmi k babičce do sousední vesnice a tři sedačky se vám na zadní sedadalo nevejdou, tak máte možnost to řešit i jinak, než nákupem velkého auta, nebo necháním jednoho dítěte doma. A je to pořád bezpečnější, než jízda autobusem - proti které zřejmě žádné námitky nemáte.

.

Co se týká toho oběšení na pásu, to jste si "trochu" zapřeháněl. Chápu, že někteří lidé potřebují mít na mikrovlnce napsáno, že v ní nesmí sušit kočku - a tak do ní dají sušit křečka. Ale snad je každému jasné, že pás nesmí vést dítěti přes krk. Což je automaticky splněno u dvoubodového pásu, kterým na prostředním místě disponuje velká část malých aut, když je tam pás tříbodový, tak je velmi snadné jeho šikmou část po zapnutí prostě nepoužít a strčit ji dítěti za záda.

. Bezpečnost je důležitá, o tom není sporu. Ale stále ještě platí, že můžete mít třeba padesát dětských sedáček, pokud je nebezpečný ten element mezi volantem a pedály, tak je vám to houby platné.

0/0
13.2.2013 8:54

P67e66t63r 74K77o55v82á85ř 2259476759694

nemate pravdu. Lide, ktere "sestrelil" namistrovany pubertak v tatove Q7, by mohli vypravet o tom, jak jezdi bezpecne.

Pokud mate 3-bodovy pas, musite ho jako trojbodovy pouzivat.

Vazne chcete srovnavat bezpecnost ditete v dalkovem autobuse a v osobnim aute bez sedacky? Ze vy si myslite, ze v pripade nehody ve meste udrzite dite na kline?

0/−1
13.2.2013 9:05

P26e21t67r 30K29o26v41á61ř 2969686829524

dokonce jsem videl obrazky deti, ktere pas v podstate dekapitoval (fotky hasicu primo z mista nehod nekde v Nemecku). Myslel jsem, ze vydrzim leccos, ale na miste jsem se pozvracel a 3 tydny jsem se v noci budil hruzou...

0/0
13.2.2013 8:58
Foto

L33a22d28i29s52l61a65v 50T49o37n14c33a31r 6501897778355

V létě jsem se touto problematikou hodně zaobíral. Věděl jsem že potřebuji auto pro tři děti (3 x IsoFix) a nechtěl jsem starší než tři toky a limit 200.000,- zkoušel jsem kde co ale nakonec jsem skončil u Citroenu C4 Grand Picasso. Dlouho jsem si musel zvykat na tolik prostoru, opravdu za mě povedené auto. R^

+1/0
12.2.2013 14:07
Foto

A22n63t13o81n52í62n 71Š86i79m88č66í69k 3167209160680

Mám Citroen Xsara Picasso první edice. Vybrali jsme si ho právě kvůli tomu že se tam tři sedačky krásně vlezli. Týden po koupi auto prošlo větším testem , kdy si ho půjčili rodiče a s tetou a další dvojicí starších lidí jeli 200 km do Jeseníku. Po návratu si tetičky jen pochvalovali pohodlí v zadu. A to nejsou žádné modelky ale pravé slovácké babičky!!

+1/0
12.2.2013 19:08

Ř94e90h34o31ř 70V66l95a94s24á13k 2754714391256

Ano, jeden z důsledků zhodvadilého rozhodnutí o povinných sedačkách. Jasně že někde na silnici první třídy nebo na dálnici je to zásadní prvek pro přežití v okamžiku nehody. Ale pro mámu, která potřebuje rozvozit děti po pár kilometrech v rychlostech pod 50 km/h, často i nižších, je to jenom opruz navíc.

+4/−12
12.2.2013 13:56

M95a94r89t70i29n 43K69a88l30e39n75d65a 1790733850

No spíš je problém s ČR jako bazarem evropy. Sedimístné provední Q7 je za příplatek 14000 tj nula nula nic. Stejně tak ostatní auta která jsou zmiňována jako nevyhovující. vzadu pak může sedět ten nejstarší s dětí bez sedačky - nehledě na to že segment MPV je tu právě od toho a ten autor článku zcela přešel (právě proto že MPV není v bazarech tolik protože jsou to auta co slouží rodinám dlouhá léta)

0/−1
12.2.2013 15:01

J61a82n66a 96M22o24l80á93k85o10v90á 7927456856564

Mozna jste dlouho nejel po silnici v CR, ale jako druhe auto pro manzelku opravdu moc lidi nema q7. Ja trebas jezdim focusem, manzel ma mondeo a to si myslim, ze se mame nadprumerne.

+2/0
12.2.2013 23:37

L68i20b18o58r 50B73e20n29e44š 1492604312456

Řehoř Vlasák: "Ano, jeden z důsledků zhodvadilého rozhodnutí o povinných sedačkách. Jasně že někde na silnici první třídy nebo na dálnici je to zásadní prvek pro přežití v okamžiku nehody. Ale pro mámu, která potřebuje rozvozit děti po pár kilometrech v rychlostech pod 50 km/h, často i nižších, je to jenom opruz navíc."

=================================================

 Abys poznal, zes napsal hloupost, udelej si maly test. Jed pouhou tricitkou a pruce zabrzdi! Pokud predem spolujezdce neupozornis , tak budes mit rozbite celni sklo, a kolega(yne) v lepsim pripade hlavu, Vlasáku.

A dite by to pravdepodobne neprezilo.

+3/−1
12.2.2013 19:07

Ř39e24h49o27ř 24V88l72a28s82á80k 2194764431436

S jakou pravděpodobností by podle Vás to dítě nepřežilo? 60 % 90 % ? Neostýchejte se, fabulujte. ;-D

Můžete i rozvést tu myšlenku, proč má mít kolegyně větší šanci na přežití než dítě.

0/0
12.2.2013 20:46

Ř77e13h41o92ř 85V91l78a41s43á63k 2634884611546

Pro začátek můžeš vymyslet, proč v Tvém příběhu nás zašlápnutí brzdy zabije málem všechny, zatímco

naráz autobusu "v plné rychlosti" má za následek "většinou lehká zranění" při kterých "nikdo není v ohrožení života".

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/213831-v-brne-slatine-se-srazily-autobusy-ridic-mel-mozkovou-prihodu/

+1/0
12.2.2013 21:13

P55a41v97e51l 95M28a85r32e89š 6390207676157

Kupte si učebnici fyziky - pro šestou třídu ZŠ bude postačovat

+1/−2
12.2.2013 21:20

Ř27e51h49o26ř 86V71l21a13s85á48k 2214564781416

Fyziku na úrovni šesté třídy ZŠ nepochybně ovládám. Nebojte se záležitost rozvést.

Platí na cestujcíího v autobuse nějaká jiná fyzika než na cestujícího v automobilu? Nebo čím to je, že různá divoká zašlápnutí autobusových brz nebo i srážky autobusů v městských rychlostech obvykle nekončí masakrem?

+1/0
12.2.2013 21:25

P90a11v76e42l 79S78t88a43v39j96a85n29í68k 1660586260191

Smrtí to zpravidla končí, když někdo proletí sklem. Viz nehoda trolejbusu a šaliny na Provazníkově/Lesnické. Proletět sklem v autě není bez pásů takový problém.

+1/−1
12.2.2013 21:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.