Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hledá se mamataxi. Auto, které odveze tři děti

"Jak dostat tři děti do auta?" píše do redakce Jana Kolomazníková. Není sama, kterou podobná potíž trápí. Auta jsou sice stále větší, ale tři sedačky do nich nacpete jen s obtížemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a29r41t39i36n 80P50e64t73r26t92ý13l 8481469299527

Doporučuji z vlastní zkušenosti Hondu F-RV. Sice se už nevyrábí, ale je to spolehlivý stroj, skvělý motor (2.2 cTDi) a dozadu dáte poměrně v pohodě 3 sedačky i do řady. Snad jen majzla na ty sedačky, co mají z boku ještě ty plastové nárazníky navíc, ale i to se takm vejde, pokud se posune prostřední křeslo lehce dozadu. No kurf není extra velký, ale vzhledem k tomu, že mám 2 prcky a příležitostně v něm vezeme další dva od kamarádů, tak to auto je mezi 6 sedadlovými to nelepší a zároveň nejpěknější řešení. R^ teď je v bazarech je za cca 200.000Kč

0/0
15.2.2013 14:03

R38a47d47e51k 80Ž92i82ž81k28a 9356405474950

Mame Dacii Logana MCV a tri detske sedacky uplne s prehledem.Ale jsou uplne u bocnich dveri takze bezpecnost asi nic moc.Dale je plus 750l kufr.Pro lidi,kteri nemaji tolik penez je to dobra volba.Koupil jsem ji tri roky starou v dci 1.5 za 140tis.

0/0
13.2.2013 20:00

D64a44n74i97e54l 81T30o74m98e56k 8989855228726

Multipla bylo zajímavé auto, určitě stojí za zvážení pro tyto účely. Jenom to tvrzení o pohodlném svezení 6 dospělých je v ČR s otázkou, když máme myslím největší procento mužů s nadváhou v Evropě. V tý Multiple se tlustej vešel celkem s problémy - pohodlně to nebylo určitě.

+1/0
13.2.2013 10:18

J84i61ř15í 22V44o97g98e25l 6322802926618

Dvakrát jste užil slova "pokud", tedy tím jste to vymezil do specifické situace. Osobně mi vlak pro děti přijde jako dobré zpestření, nebo nástroj pro cestování na konkrétní místo, kde je dobré spojení. Ale na pravidelné cestování s kočárkem a třemi dětmi to rozhodně ideál není. A na 14 dní dovolené bych si v mé konkrétní situaci taky netroufal.

+2/0
13.2.2013 9:02

J36i57ř57í 17V55o20g26e77l 6612582386498

Pardon... tohle patřilo pod příspěvek pána, jež psal o výhodách cestování s dětmi vlakem.

0/0
13.2.2013 9:03
Foto

M91a46t31e40j 39J89a47c65i68n29a 4970299239227

volvo xc90 v 7miestnej verzii, druhy rad bezproblemov 3 sedacky, a ked treba 2 mensi dospelaky sa v 3 rade odvezu resp sa deti vymenia ... neviem preco nespomenuli aj toto auto, mame ho a uplna spokojnost.

0/0
12.2.2013 23:52

D95a48g95o48b21e92r14t 91J55a71n26í90k 6108888686

Protože ve výčtu praktických aut pro rodinu jsou jen tzv. auta pro českou střední vrstvu t.j. auta s pořizovací cenou do 500 000 korun, a tam to XC 90 rozhodně nepatří, (tz BMW a Mercedesy jsou v článku jen pro spestření).

0/0
14.2.2013 8:54

M43a21r36t33i64n 30P96l75a68t85i42l 9431373911178

Máme Citroen Berlingo Multispace a dáme do něj naprosto v pohodě 3 děcké sedačky. Do kufru se pak vejdou 3 děcké kufříky, 2 velké tašky, batoh s foťáekm, piknikový koš, dětská skládací postýlka, velká madrace a dvě dětská kola. A ještě by se nco vešlo. Takže po nás naprosto ideální auto pro 5ti člennou rodinu.

+2/0
12.2.2013 22:38

J59i38ř92í 43V24o77g81e22l 6472452456988

Má někdo zkušenost s Fordem Transit Tourneo Custom? Je to novinka a neznám nikoho, kdo by jej měl. Současně zvažuji jeho koupi. Vypadá to takhle - http://images.gizmag.com/hero/ford-tourneo-custom-concept-7.jpg 

Díky.

+1/0
12.2.2013 22:22

I90v58a24n47a 89V57e96s35e18l70á 2941583919975

mít ty prachy, sla bych do nej :-) ... videla jsem ho v zeneve provedeni prave pro prepravu lidi a vypadal luxusne a prostorne ...

0/0
12.2.2013 22:27

S71l37á62v77e58k 75V98r48b22a 2879977668746

Mam S-Max v druhe rade vozim tri sedacky v ISOFIXU, takze ti co tady tvrdi, ze nesou plnohodnotne nevi o cem mluvi. S-Max je stejne velky jako Galaxy, je to v podstate pro Ford jedna kategorie Galaxy/S-Max. Ta treti rada ma mensi odstup od podlahy takze to neni pro dospeleho na dlouhe jezdeni, ale deti v sedacce v pohode. Doporucuji S-Max mam v nem najeto 40000 za rok i rodinou, bezne 1000km i v 7 lidech. Sharan je stejne dobry ale o dost drazsi a navic se mi nelibi, S-Max je vic sportovnejsi. Howgh!!R^

+2/−2
12.2.2013 21:54

M90i61c97h87a87l 28V30a16l26e53n48t51a 6844406660

Mám 3 děti a běžně jsme je vozili ve Felicii combi, chce to jen dobře vybrat dětské sedačky, potom jsme měli Renault Lagunu hatchback - dost malé, ale i tam se tři sedačky vešly - většinou nejsou potřeba tři kompletní sedačky, ale jak děti povyrostly, tak jsme potřebovali 2 sedačky a 1 podsedák. Nyní máme ještě Toyotu Yaris a ve třídvéřové verzi je vzadu tolik místa, že i tam se tři sedačky pohodlně vejdou - ve verzi 2 plnohodnotné + 1 podsedák doprostřed. Když jsem kupoval Felicii - před 13 lety, zkoušel jsem dát ty samé sedačky i do Octavie - a tam se díky větším výplním dveří nevešly... Toliko vlastní zkušenosti

+1/−1
12.2.2013 20:47

P42a44v50e25l 15S54t59a68v85j68a10n52í46k 1360496320821

Já vozil tři děti v sedanu Honda Legend. Sice jsem nepotřeboval 3 sedačky, ale na šířku 1.5 m na zadním sedadle bych je pravděpodobně dostal. Takže sedany bych zas tak nezatracoval.

0/0
12.2.2013 21:52

M16a73r19t82i16n 40N70o91v55o82t23n35ý 7738458415493

Jedině VW Multivan. Pro tyto účely je to nejlepší auto na světě.

0/−2
12.2.2013 20:15

J33i54ř63í 25V59o84g16e47l 6292122586308

Multivana jsme měli. Když jel, tak to bylo super. Několik dovolených, spali jsme v něm i s dětma... jenže on taky docela často nejel. Prakticky jsme nezvládli 15 000 Km mezi výměnou oleje bez poruchy. Za poslední rok 2x odtahovka... tedy auto jezdí krásně, ale po téhle zkušenosti mi už nesmí jakékoliv VW (nebo cokoliv z koncernu) domu.

+2/0
12.2.2013 21:52

V63í78ť27a 98N29o11v34á92k 1888153365141

Jake stáří?

0/0
12.2.2013 23:03

J79i33ř59í 70V45o42g21e32l 6672132236808

Byla to T5 ročník 2004. V době prodeje měla najeto 160 000 Km. Podotýkám, že na tom auto odešla dobrá řádka věcí, které příliš nesouvisí se stářím. Jinak podobnou zkušenost mělo i pár kolegů se zcela novými kusy.

+3/0
12.2.2013 23:07

P84e17t33r 30F66e71i63g14l 5808503380752

Nemyslím si, že nejlepší, ale praktické to ano...

+1/0
13.2.2013 8:23

J64a24n 16N71o21v47á59k 3275283596459

Co třeba Peugeot 307 sw ?

0/−4
12.2.2013 19:09

P36e35t44r 11A85g89u35l61á59r 4657468230214

jakykoliv 7seater. nektere jiz byly vyjmenovane. ale napriklad nepadlo mitsubishi outlander. nabizi se ve variante s pohonem vsech kol a automatickou prevodovkou. a jeden mazlik z ameriky - toyota sienna. taktez automat a pohon vsech kol. to musi maminky milovat! a kdyz je jezdi na lpg, zere to o dost mene nez mensi naftak.

0/0
12.2.2013 18:30

E77v13a 36Š27p51a31l32o38v93á 8826160313352

To jsou problémy, Já jsem vozila 3 děti i v Polu a taky to šlo.

+2/−1
12.2.2013 18:10

B49a21r29b52o94r62a 35D71o95s93k31o69č76i23l54o88v77á 3191280116942

vzadu? to jakože vás jelo v tom autě 5? A všechny 3 děti byly v autosedačkách?

0/0
12.2.2013 22:43

J92i18ř21í 42V75o95g36e17l 6412522386798

Tak my jsme jezdili každý víkend na chalupu vlakem... a taky to šlo. Ale to neznamená, že je vlak, či VW Polo ideálem pro cestování s dětmi.

+2/0
12.2.2013 23:09

Ř59e50h24o41ř 17V69l83a86s49á80k 2184154561736

Vlak mi popravdě řečeno přijde ideální. Tedy pokud mezi požadovanými místy jeden v požadovaný čas a pokud jsou to děti starší, které si chtějí povídat nebo hrát společenské hry.

0/0
12.2.2013 23:34

E18l77i48š26k72a 87K29u40č55e13r18o19v29á 7659982643643

otázka je, zda to přijde ideální spolucestujícím. větší prostor vlaku dává menším dětem možnost usilovat o pobíhání a zkoumání. a to  jsou někdy - když se nezavřou třeba dveře - nervy.

+1/0
13.2.2013 7:46

Ř51e91h89o27ř 71V39l56a69s49á44k 2244554211986

Proto mluvím o starších dětech ;-)

Tříleté dítě s potřebou pobíhat a všechno osahávat holt vyžaduje docela dost pozornosti, aby neobtěžovalo ostatní, s tím souhlasím

0/0
14.2.2013 18:33

Z16d85e11n86ě57k 67J25o78n49á60š 9281949216330

O Toyotě Verso ani zmínka....

+3/0
12.2.2013 17:30

F97r50a27n86t83i26š65e22k 66H56á46j47e90k 2556339531155

R^

0/0
12.2.2013 18:03

V84á43c13l12a33v 28V77á50v95r49a 5726519381977

V zemi kde se Chevy Aveo doporucuje jako rodinne auto, je mozne vsechno. Ja Aveo nepovazuji vubec za auto a jeden muj znamy ktery pracuje pro GM a nejakym omylem si Aveo pronajal mi rekl jen ze se za svoji firmu stydi. No ja delal pro Forda dlouha leta a Fiesta pro jednotlivce jako mestske vozitko toleruji. Focus ovsem rodinne auto neni. Snad nova Fiesta. Od Chevy se dobre prodava Sonic (male auticko hatchback, Chevy Spark je hanba snad mensi nez Aveo.Chrysler nedela nic mensiho nez jejich starej Fiat 500, Zrovna ted koukam po novem aute, a reknu, ze vybrat si.... je tezke. Snad se snizim i k tomu koupit auto z Asie (Nissan? ). Evropa nepripada v uvahu (nic krom nekvalitniho VW se sem do USA nedovazi a nakonec  co tam dnes kvalitniho v autech je?)

Rodinne auto nepotrebuji a kazde z nich tu v USA pohodlne pojme 3-4 deti. Ty vetsi SUV maji dokonce tri rady sedacek kde by mohly tri mensi deti i lezet. (Ford Expedition, Lincoln Navigator.. Suburban,  co s tim? Cech by to doma neuzivil. Tam hraje hlavni roli spotreba a cena. Bezpecnost nula.

0/0
12.2.2013 16:49

J76a28r33o71s97l26a36v 70J94a42k92u28b53o50v 8202755685547

nechcem ti brat iluzie, no nove Aveo je v podstate Americky Sonic..

0/0
12.2.2013 17:06

T95o54m43á60š 17J30u73r32e48č46k87a 3753922699373

Asi tak a navic americká auta jako je navigator, expedition atd. která jsou určená pro americký trh, jsou obzvláště nekvalitní a odfláknutá, jelikož jsou v améru nižší nároky. Měl jsem tu smůlu a vezl jsem se v Navigátoru určeném pro trh USA a lépe by to poskládal i "Vomáčka- domácí kutil". Nic nesedí plasty vržou a mají spoustu ostrých hran Takže o bezpečnosti se nedá vůbec bavit.

0/0
12.2.2013 17:16

N58i69k 29A66d82l34e36r 8774240489699

Proč tady tapetujete s vašimi americkými poznatky? Myslím,že je úplně jedno, co si myslíte o Aveu nebo jiném autě.

+1/−2
12.2.2013 20:16

J18a14c73h37y39m 29K79a27v55a82n 1630259208125

Vedel by nekdo kolik cm musi mit zadni lavice aby se tam ty 3 sedacky nejak daly?

Myslim ze staci 130cm, mozna je ale potreba kupovat trochu uzsi sedacky (alespon jednu).

0/0
12.2.2013 16:14

V97l75a77d89i81m28í49r 33H90r94u80b90ý 1194841297682

V článku chybí jedna zásadní informace. Pokud se vám na zadní sedadlo tři autosedačky nevejdou, tak lze třetí dítě přepravovat i bez sedačky, ovšem musí být starší než 3 roky a musí být připoutáno bezpečnostním pásem.

.

Viz  § 6 odst.1 písm.f) zákona o silničním provozu, dle kterého je řidič povinen přepravovat ve vozidle kategorie M1 a N1, které je vybaveno zádržným bezpečnostním systémem a ve kterém jsou na zadním sedadle již umístěny 2 dětské autosedačky a nedostatek prostoru neumožňuje umístit třetí dětskou autosedačku, třetí dítě starší 3 let a menší než 150 cm na zadním sedadle pouze, je-li toto dítě za jízdy připoutáno bezpečnostním pásem.

.

Bez toho je článěk poněkud zavádějící.

+4/−1
12.2.2013 14:31

R76a29d22o46s22l69a58v 21K16l67a95u74d23a 5534938534182

Dětskou sedačku používám kvůli zdraví a životu svých dětí a ne kvůli nějaké vyhlášce. Čtyřleté dítě se bezpečnostním pásem i při drobnější nehodě spolehlivě oběsí.

+5/−2
12.2.2013 21:21

M64a84r58t58i87n 41K29a30r84á23s77e55k 9488203938978

asi tak R^

+2/0
12.2.2013 23:58

V85l16a44d12i72m89í37r 27H66r82u24b32ý 1744191467112

Samozřejmě,  ten pocit sucha a bezpečí je k nezaplacení, o tom není pochyb.

.

Asi si nerozumíme. V článku chyběla podstatná informace, že pokud potřebujete (např.) 3x za rok zajet se třemi dětmi k babičce do sousední vesnice a tři sedačky se vám na zadní sedadalo nevejdou, tak máte možnost to řešit i jinak, než nákupem velkého auta, nebo necháním jednoho dítěte doma. A je to pořád bezpečnější, než jízda autobusem - proti které zřejmě žádné námitky nemáte.

.

Co se týká toho oběšení na pásu, to jste si "trochu" zapřeháněl. Chápu, že někteří lidé potřebují mít na mikrovlnce napsáno, že v ní nesmí sušit kočku - a tak do ní dají sušit křečka. Ale snad je každému jasné, že pás nesmí vést dítěti přes krk. Což je automaticky splněno u dvoubodového pásu, kterým na prostředním místě disponuje velká část malých aut, když je tam pás tříbodový, tak je velmi snadné jeho šikmou část po zapnutí prostě nepoužít a strčit ji dítěti za záda.

. Bezpečnost je důležitá, o tom není sporu. Ale stále ještě platí, že můžete mít třeba padesát dětských sedáček, pokud je nebezpečný ten element mezi volantem a pedály, tak je vám to houby platné.

0/0
13.2.2013 8:54

P37e82t54r 10K70o20v87á87ř 2929266379554

nemate pravdu. Lide, ktere "sestrelil" namistrovany pubertak v tatove Q7, by mohli vypravet o tom, jak jezdi bezpecne.

Pokud mate 3-bodovy pas, musite ho jako trojbodovy pouzivat.

Vazne chcete srovnavat bezpecnost ditete v dalkovem autobuse a v osobnim aute bez sedacky? Ze vy si myslite, ze v pripade nehody ve meste udrzite dite na kline?

0/−1
13.2.2013 9:05

P79e64t66r 57K11o76v37á47ř 2599506449734

dokonce jsem videl obrazky deti, ktere pas v podstate dekapitoval (fotky hasicu primo z mista nehod nekde v Nemecku). Myslel jsem, ze vydrzim leccos, ale na miste jsem se pozvracel a 3 tydny jsem se v noci budil hruzou...

0/0
13.2.2013 8:58
Foto

L56a41d91i15s27l95a55v 74T75o75n28c65a65r 6931367748285

V létě jsem se touto problematikou hodně zaobíral. Věděl jsem že potřebuji auto pro tři děti (3 x IsoFix) a nechtěl jsem starší než tři toky a limit 200.000,- zkoušel jsem kde co ale nakonec jsem skončil u Citroenu C4 Grand Picasso. Dlouho jsem si musel zvykat na tolik prostoru, opravdu za mě povedené auto. R^

+1/0
12.2.2013 14:07
Foto

A55n19t56o61n80í46n 11Š25i65m31č96í80k 3987519850470

Mám Citroen Xsara Picasso první edice. Vybrali jsme si ho právě kvůli tomu že se tam tři sedačky krásně vlezli. Týden po koupi auto prošlo větším testem , kdy si ho půjčili rodiče a s tetou a další dvojicí starších lidí jeli 200 km do Jeseníku. Po návratu si tetičky jen pochvalovali pohodlí v zadu. A to nejsou žádné modelky ale pravé slovácké babičky!!

+1/0
12.2.2013 19:08

Ř79e52h39o28ř 82V70l95a70s61á79k 2144464111906

Ano, jeden z důsledků zhodvadilého rozhodnutí o povinných sedačkách. Jasně že někde na silnici první třídy nebo na dálnici je to zásadní prvek pro přežití v okamžiku nehody. Ale pro mámu, která potřebuje rozvozit děti po pár kilometrech v rychlostech pod 50 km/h, často i nižších, je to jenom opruz navíc.

+4/−12
12.2.2013 13:56

M17a49r61t28i13n 41K87a21l74e93n90d88a 1600743570

No spíš je problém s ČR jako bazarem evropy. Sedimístné provední Q7 je za příplatek 14000 tj nula nula nic. Stejně tak ostatní auta která jsou zmiňována jako nevyhovující. vzadu pak může sedět ten nejstarší s dětí bez sedačky - nehledě na to že segment MPV je tu právě od toho a ten autor článku zcela přešel (právě proto že MPV není v bazarech tolik protože jsou to auta co slouží rodinám dlouhá léta)

0/−1
12.2.2013 15:01

J92a76n34a 42M28o85l50á96k56o44v84á 7237856106114

Mozna jste dlouho nejel po silnici v CR, ale jako druhe auto pro manzelku opravdu moc lidi nema q7. Ja trebas jezdim focusem, manzel ma mondeo a to si myslim, ze se mame nadprumerne.

+2/0
12.2.2013 23:37

L42i63b24o74r 24B57e29n79e47š 1532584672766

Řehoř Vlasák: "Ano, jeden z důsledků zhodvadilého rozhodnutí o povinných sedačkách. Jasně že někde na silnici první třídy nebo na dálnici je to zásadní prvek pro přežití v okamžiku nehody. Ale pro mámu, která potřebuje rozvozit děti po pár kilometrech v rychlostech pod 50 km/h, často i nižších, je to jenom opruz navíc."

=================================================

 Abys poznal, zes napsal hloupost, udelej si maly test. Jed pouhou tricitkou a pruce zabrzdi! Pokud predem spolujezdce neupozornis , tak budes mit rozbite celni sklo, a kolega(yne) v lepsim pripade hlavu, Vlasáku.

A dite by to pravdepodobne neprezilo.

+3/−1
12.2.2013 19:07

Ř44e37h93o19ř 30V22l68a12s78á14k 2824154651516

S jakou pravděpodobností by podle Vás to dítě nepřežilo? 60 % 90 % ? Neostýchejte se, fabulujte. ;-D

Můžete i rozvést tu myšlenku, proč má mít kolegyně větší šanci na přežití než dítě.

0/0
12.2.2013 20:46

Ř15e83h28o28ř 12V21l73a61s36á73k 2854604981736

Pro začátek můžeš vymyslet, proč v Tvém příběhu nás zašlápnutí brzdy zabije málem všechny, zatímco

naráz autobusu "v plné rychlosti" má za následek "většinou lehká zranění" při kterých "nikdo není v ohrožení života".

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/213831-v-brne-slatine-se-srazily-autobusy-ridic-mel-mozkovou-prihodu/

+1/0
12.2.2013 21:13

P96a85v87e68l 27M72a61r28e50š 6740917726417

Kupte si učebnici fyziky - pro šestou třídu ZŠ bude postačovat

+1/−2
12.2.2013 21:20

Ř97e62h58o41ř 68V57l15a23s95á29k 2354564551136

Fyziku na úrovni šesté třídy ZŠ nepochybně ovládám. Nebojte se záležitost rozvést.

Platí na cestujcíího v autobuse nějaká jiná fyzika než na cestujícího v automobilu? Nebo čím to je, že různá divoká zašlápnutí autobusových brz nebo i srážky autobusů v městských rychlostech obvykle nekončí masakrem?

+1/0
12.2.2013 21:25

P82a10v29e33l 68S22t93a15v92j26a23n86í91k 1880856420521

Smrtí to zpravidla končí, když někdo proletí sklem. Viz nehoda trolejbusu a šaliny na Provazníkově/Lesnické. Proletět sklem v autě není bez pásů takový problém.

+1/−1
12.2.2013 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.