Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hledá se mamataxi. Auto, které odveze tři děti

"Jak dostat tři děti do auta?" píše do redakce Jana Kolomazníková. Není sama, kterou podobná potíž trápí. Auta jsou sice stále větší, ale tři sedačky do nich nacpete jen s obtížemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a63r38t96i78n 95P13e56t97r45t23ý98l 8311149809237

Doporučuji z vlastní zkušenosti Hondu F-RV. Sice se už nevyrábí, ale je to spolehlivý stroj, skvělý motor (2.2 cTDi) a dozadu dáte poměrně v pohodě 3 sedačky i do řady. Snad jen majzla na ty sedačky, co mají z boku ještě ty plastové nárazníky navíc, ale i to se takm vejde, pokud se posune prostřední křeslo lehce dozadu. No kurf není extra velký, ale vzhledem k tomu, že mám 2 prcky a příležitostně v něm vezeme další dva od kamarádů, tak to auto je mezi 6 sedadlovými to nelepší a zároveň nejpěknější řešení. R^ teď je v bazarech je za cca 200.000Kč

0/0
15.2.2013 14:03

R88a19d66e41k 14Ž32i41ž42k33a 9866725344720

Mame Dacii Logana MCV a tri detske sedacky uplne s prehledem.Ale jsou uplne u bocnich dveri takze bezpecnost asi nic moc.Dale je plus 750l kufr.Pro lidi,kteri nemaji tolik penez je to dobra volba.Koupil jsem ji tri roky starou v dci 1.5 za 140tis.

0/0
13.2.2013 20:00

D86a77n20i63e17l 41T53o59m21e59k 8299835608106

Multipla bylo zajímavé auto, určitě stojí za zvážení pro tyto účely. Jenom to tvrzení o pohodlném svezení 6 dospělých je v ČR s otázkou, když máme myslím největší procento mužů s nadváhou v Evropě. V tý Multiple se tlustej vešel celkem s problémy - pohodlně to nebylo určitě.

+1/0
13.2.2013 10:18

J62i32ř42í 72V63o30g65e66l 6682562596918

Dvakrát jste užil slova "pokud", tedy tím jste to vymezil do specifické situace. Osobně mi vlak pro děti přijde jako dobré zpestření, nebo nástroj pro cestování na konkrétní místo, kde je dobré spojení. Ale na pravidelné cestování s kočárkem a třemi dětmi to rozhodně ideál není. A na 14 dní dovolené bych si v mé konkrétní situaci taky netroufal.

+2/0
13.2.2013 9:02

J21i40ř96í 64V54o19g40e32l 6342582456888

Pardon... tohle patřilo pod příspěvek pána, jež psal o výhodách cestování s dětmi vlakem.

0/0
13.2.2013 9:03
Foto

M66a95t49e69j 38J96a17c22i30n71a 4400789109547

volvo xc90 v 7miestnej verzii, druhy rad bezproblemov 3 sedacky, a ked treba 2 mensi dospelaky sa v 3 rade odvezu resp sa deti vymenia ... neviem preco nespomenuli aj toto auto, mame ho a uplna spokojnost.

0/0
12.2.2013 23:52

D98a69g52o30b20e50r17t 56J48a41n29í24k 6938738746

Protože ve výčtu praktických aut pro rodinu jsou jen tzv. auta pro českou střední vrstvu t.j. auta s pořizovací cenou do 500 000 korun, a tam to XC 90 rozhodně nepatří, (tz BMW a Mercedesy jsou v článku jen pro spestření).

0/0
14.2.2013 8:54

M30a77r38t73i95n 82P95l34a26t96i40l 9581523791908

Máme Citroen Berlingo Multispace a dáme do něj naprosto v pohodě 3 děcké sedačky. Do kufru se pak vejdou 3 děcké kufříky, 2 velké tašky, batoh s foťáekm, piknikový koš, dětská skládací postýlka, velká madrace a dvě dětská kola. A ještě by se nco vešlo. Takže po nás naprosto ideální auto pro 5ti člennou rodinu.

+2/0
12.2.2013 22:38

J65i84ř53í 63V40o61g80e37l 6352482596488

Má někdo zkušenost s Fordem Transit Tourneo Custom? Je to novinka a neznám nikoho, kdo by jej měl. Současně zvažuji jeho koupi. Vypadá to takhle - http://images.gizmag.com/hero/ford-tourneo-custom-concept-7.jpg 

Díky.

+1/0
12.2.2013 22:22

I10v38a19n81a 22V47e54s51e62l50á 2361583269735

mít ty prachy, sla bych do nej :-) ... videla jsem ho v zeneve provedeni prave pro prepravu lidi a vypadal luxusne a prostorne ...

0/0
12.2.2013 22:27

S14l23á20v57e14k 67V50r60b58a 2199297208886

Mam S-Max v druhe rade vozim tri sedacky v ISOFIXU, takze ti co tady tvrdi, ze nesou plnohodnotne nevi o cem mluvi. S-Max je stejne velky jako Galaxy, je to v podstate pro Ford jedna kategorie Galaxy/S-Max. Ta treti rada ma mensi odstup od podlahy takze to neni pro dospeleho na dlouhe jezdeni, ale deti v sedacce v pohode. Doporucuji S-Max mam v nem najeto 40000 za rok i rodinou, bezne 1000km i v 7 lidech. Sharan je stejne dobry ale o dost drazsi a navic se mi nelibi, S-Max je vic sportovnejsi. Howgh!!R^

+2/−2
12.2.2013 21:54

M26i56c46h70a44l 45V84a26l67e30n75t40a 6414456260

Mám 3 děti a běžně jsme je vozili ve Felicii combi, chce to jen dobře vybrat dětské sedačky, potom jsme měli Renault Lagunu hatchback - dost malé, ale i tam se tři sedačky vešly - většinou nejsou potřeba tři kompletní sedačky, ale jak děti povyrostly, tak jsme potřebovali 2 sedačky a 1 podsedák. Nyní máme ještě Toyotu Yaris a ve třídvéřové verzi je vzadu tolik místa, že i tam se tři sedačky pohodlně vejdou - ve verzi 2 plnohodnotné + 1 podsedák doprostřed. Když jsem kupoval Felicii - před 13 lety, zkoušel jsem dát ty samé sedačky i do Octavie - a tam se díky větším výplním dveří nevešly... Toliko vlastní zkušenosti

+1/−1
12.2.2013 20:47

P13a44v27e15l 24S86t62a32v21j38a11n44í41k 1870586330131

Já vozil tři děti v sedanu Honda Legend. Sice jsem nepotřeboval 3 sedačky, ale na šířku 1.5 m na zadním sedadle bych je pravděpodobně dostal. Takže sedany bych zas tak nezatracoval.

0/0
12.2.2013 21:52

M28a43r61t45i93n 88N86o80v38o42t87n54ý 7888808725353

Jedině VW Multivan. Pro tyto účely je to nejlepší auto na světě.

0/−2
12.2.2013 20:15

J14i43ř55í 74V11o15g74e38l 6922232586158

Multivana jsme měli. Když jel, tak to bylo super. Několik dovolených, spali jsme v něm i s dětma... jenže on taky docela často nejel. Prakticky jsme nezvládli 15 000 Km mezi výměnou oleje bez poruchy. Za poslední rok 2x odtahovka... tedy auto jezdí krásně, ale po téhle zkušenosti mi už nesmí jakékoliv VW (nebo cokoliv z koncernu) domu.

+2/0
12.2.2013 21:52

V43í50ť83a 79N71o52v37á23k 1118643665491

Jake stáří?

0/0
12.2.2013 23:03

J38i27ř42í 58V29o44g66e49l 6292702156828

Byla to T5 ročník 2004. V době prodeje měla najeto 160 000 Km. Podotýkám, že na tom auto odešla dobrá řádka věcí, které příliš nesouvisí se stářím. Jinak podobnou zkušenost mělo i pár kolegů se zcela novými kusy.

+3/0
12.2.2013 23:07

P24e77t37r 26F38e86i17g11l 5748383750932

Nemyslím si, že nejlepší, ale praktické to ano...

+1/0
13.2.2013 8:23

J91a13n 73N27o38v44á22k 3125783886349

Co třeba Peugeot 307 sw ?

0/−4
12.2.2013 19:09

P72e86t42r 79A72g78u90l65á23r 4787778950564

jakykoliv 7seater. nektere jiz byly vyjmenovane. ale napriklad nepadlo mitsubishi outlander. nabizi se ve variante s pohonem vsech kol a automatickou prevodovkou. a jeden mazlik z ameriky - toyota sienna. taktez automat a pohon vsech kol. to musi maminky milovat! a kdyz je jezdi na lpg, zere to o dost mene nez mensi naftak.

0/0
12.2.2013 18:30

E98v95a 72Š77p59a48l62o87v66á 8646360413912

To jsou problémy, Já jsem vozila 3 děti i v Polu a taky to šlo.

+2/−1
12.2.2013 18:10

B31a90r36b92o80r45a 87D13o53s50k53o36č37i95l46o19v79á 3231340776692

vzadu? to jakože vás jelo v tom autě 5? A všechny 3 děti byly v autosedačkách?

0/0
12.2.2013 22:43

J63i44ř25í 39V11o39g85e19l 6982742256458

Tak my jsme jezdili každý víkend na chalupu vlakem... a taky to šlo. Ale to neznamená, že je vlak, či VW Polo ideálem pro cestování s dětmi.

+2/0
12.2.2013 23:09

Ř46e98h43o32ř 51V84l25a20s85á95k 2524314331326

Vlak mi popravdě řečeno přijde ideální. Tedy pokud mezi požadovanými místy jeden v požadovaný čas a pokud jsou to děti starší, které si chtějí povídat nebo hrát společenské hry.

0/0
12.2.2013 23:34

E20l65i50š57k83a 23K16u24č61e37r90o76v50á 7449582263433

otázka je, zda to přijde ideální spolucestujícím. větší prostor vlaku dává menším dětem možnost usilovat o pobíhání a zkoumání. a to  jsou někdy - když se nezavřou třeba dveře - nervy.

+1/0
13.2.2013 7:46

Ř51e78h21o90ř 58V47l74a56s70á49k 2614584761486

Proto mluvím o starších dětech ;-)

Tříleté dítě s potřebou pobíhat a všechno osahávat holt vyžaduje docela dost pozornosti, aby neobtěžovalo ostatní, s tím souhlasím

0/0
14.2.2013 18:33

Z72d17e76n16ě75k 52J57o27n40á32š 9401849816940

O Toyotě Verso ani zmínka....

+3/0
12.2.2013 17:30

F60r17a73n75t36i79š18e79k 53H20á29j17e13k 2816379511665

R^

0/0
12.2.2013 18:03

V12á59c52l13a43v 66V52á50v89r93a 5606799671287

V zemi kde se Chevy Aveo doporucuje jako rodinne auto, je mozne vsechno. Ja Aveo nepovazuji vubec za auto a jeden muj znamy ktery pracuje pro GM a nejakym omylem si Aveo pronajal mi rekl jen ze se za svoji firmu stydi. No ja delal pro Forda dlouha leta a Fiesta pro jednotlivce jako mestske vozitko toleruji. Focus ovsem rodinne auto neni. Snad nova Fiesta. Od Chevy se dobre prodava Sonic (male auticko hatchback, Chevy Spark je hanba snad mensi nez Aveo.Chrysler nedela nic mensiho nez jejich starej Fiat 500, Zrovna ted koukam po novem aute, a reknu, ze vybrat si.... je tezke. Snad se snizim i k tomu koupit auto z Asie (Nissan? ). Evropa nepripada v uvahu (nic krom nekvalitniho VW se sem do USA nedovazi a nakonec  co tam dnes kvalitniho v autech je?)

Rodinne auto nepotrebuji a kazde z nich tu v USA pohodlne pojme 3-4 deti. Ty vetsi SUV maji dokonce tri rady sedacek kde by mohly tri mensi deti i lezet. (Ford Expedition, Lincoln Navigator.. Suburban,  co s tim? Cech by to doma neuzivil. Tam hraje hlavni roli spotreba a cena. Bezpecnost nula.

0/0
12.2.2013 16:49

J62a91r61o19s41l86a82v 50J67a64k37u33b94o56v 8452545445137

nechcem ti brat iluzie, no nove Aveo je v podstate Americky Sonic..

0/0
12.2.2013 17:06

T79o72m32á79š 45J18u13r40e19č83k39a 3273842929393

Asi tak a navic americká auta jako je navigator, expedition atd. která jsou určená pro americký trh, jsou obzvláště nekvalitní a odfláknutá, jelikož jsou v améru nižší nároky. Měl jsem tu smůlu a vezl jsem se v Navigátoru určeném pro trh USA a lépe by to poskládal i "Vomáčka- domácí kutil". Nic nesedí plasty vržou a mají spoustu ostrých hran Takže o bezpečnosti se nedá vůbec bavit.

0/0
12.2.2013 17:16

N60i87k 50A89d74l41e35r 8734290199839

Proč tady tapetujete s vašimi americkými poznatky? Myslím,že je úplně jedno, co si myslíte o Aveu nebo jiném autě.

+1/−2
12.2.2013 20:16

J48a15c43h56y92m 54K49a25v76a86n 1540399228265

Vedel by nekdo kolik cm musi mit zadni lavice aby se tam ty 3 sedacky nejak daly?

Myslim ze staci 130cm, mozna je ale potreba kupovat trochu uzsi sedacky (alespon jednu).

0/0
12.2.2013 16:14

V11l37a56d72i65m38í46r 51H39r65u94b57ý 1134541377482

V článku chybí jedna zásadní informace. Pokud se vám na zadní sedadlo tři autosedačky nevejdou, tak lze třetí dítě přepravovat i bez sedačky, ovšem musí být starší než 3 roky a musí být připoutáno bezpečnostním pásem.

.

Viz  § 6 odst.1 písm.f) zákona o silničním provozu, dle kterého je řidič povinen přepravovat ve vozidle kategorie M1 a N1, které je vybaveno zádržným bezpečnostním systémem a ve kterém jsou na zadním sedadle již umístěny 2 dětské autosedačky a nedostatek prostoru neumožňuje umístit třetí dětskou autosedačku, třetí dítě starší 3 let a menší než 150 cm na zadním sedadle pouze, je-li toto dítě za jízdy připoutáno bezpečnostním pásem.

.

Bez toho je článěk poněkud zavádějící.

+4/−1
12.2.2013 14:31

R47a57d59o35s34l64a34v 74K37l45a72u45d76a 5624728424202

Dětskou sedačku používám kvůli zdraví a životu svých dětí a ne kvůli nějaké vyhlášce. Čtyřleté dítě se bezpečnostním pásem i při drobnější nehodě spolehlivě oběsí.

+5/−2
12.2.2013 21:21

M76a58r40t96i27n 55K52a55r12á62s13e90k 9978953458708

asi tak R^

+2/0
12.2.2013 23:58

V49l48a17d80i62m89í76r 72H31r97u38b91ý 1724151627122

Samozřejmě,  ten pocit sucha a bezpečí je k nezaplacení, o tom není pochyb.

.

Asi si nerozumíme. V článku chyběla podstatná informace, že pokud potřebujete (např.) 3x za rok zajet se třemi dětmi k babičce do sousední vesnice a tři sedačky se vám na zadní sedadalo nevejdou, tak máte možnost to řešit i jinak, než nákupem velkého auta, nebo necháním jednoho dítěte doma. A je to pořád bezpečnější, než jízda autobusem - proti které zřejmě žádné námitky nemáte.

.

Co se týká toho oběšení na pásu, to jste si "trochu" zapřeháněl. Chápu, že někteří lidé potřebují mít na mikrovlnce napsáno, že v ní nesmí sušit kočku - a tak do ní dají sušit křečka. Ale snad je každému jasné, že pás nesmí vést dítěti přes krk. Což je automaticky splněno u dvoubodového pásu, kterým na prostředním místě disponuje velká část malých aut, když je tam pás tříbodový, tak je velmi snadné jeho šikmou část po zapnutí prostě nepoužít a strčit ji dítěti za záda.

. Bezpečnost je důležitá, o tom není sporu. Ale stále ještě platí, že můžete mít třeba padesát dětských sedáček, pokud je nebezpečný ten element mezi volantem a pedály, tak je vám to houby platné.

0/0
13.2.2013 8:54

P32e24t91r 77K77o17v49á40ř 2139826789614

nemate pravdu. Lide, ktere "sestrelil" namistrovany pubertak v tatove Q7, by mohli vypravet o tom, jak jezdi bezpecne.

Pokud mate 3-bodovy pas, musite ho jako trojbodovy pouzivat.

Vazne chcete srovnavat bezpecnost ditete v dalkovem autobuse a v osobnim aute bez sedacky? Ze vy si myslite, ze v pripade nehody ve meste udrzite dite na kline?

0/−1
13.2.2013 9:05

P70e71t46r 47K75o10v16á23ř 2339356399244

dokonce jsem videl obrazky deti, ktere pas v podstate dekapitoval (fotky hasicu primo z mista nehod nekde v Nemecku). Myslel jsem, ze vydrzim leccos, ale na miste jsem se pozvracel a 3 tydny jsem se v noci budil hruzou...

0/0
13.2.2013 8:58
Foto

L68a63d34i95s57l24a62v 38T56o50n87c74a80r 6521927708405

V létě jsem se touto problematikou hodně zaobíral. Věděl jsem že potřebuji auto pro tři děti (3 x IsoFix) a nechtěl jsem starší než tři toky a limit 200.000,- zkoušel jsem kde co ale nakonec jsem skončil u Citroenu C4 Grand Picasso. Dlouho jsem si musel zvykat na tolik prostoru, opravdu za mě povedené auto. R^

+1/0
12.2.2013 14:07
Foto

A66n50t58o17n96í20n 59Š35i91m54č96í15k 3567889970880

Mám Citroen Xsara Picasso první edice. Vybrali jsme si ho právě kvůli tomu že se tam tři sedačky krásně vlezli. Týden po koupi auto prošlo větším testem , kdy si ho půjčili rodiče a s tetou a další dvojicí starších lidí jeli 200 km do Jeseníku. Po návratu si tetičky jen pochvalovali pohodlí v zadu. A to nejsou žádné modelky ale pravé slovácké babičky!!

+1/0
12.2.2013 19:08

Ř62e62h19o53ř 25V43l55a67s25á33k 2234304571716

Ano, jeden z důsledků zhodvadilého rozhodnutí o povinných sedačkách. Jasně že někde na silnici první třídy nebo na dálnici je to zásadní prvek pro přežití v okamžiku nehody. Ale pro mámu, která potřebuje rozvozit děti po pár kilometrech v rychlostech pod 50 km/h, často i nižších, je to jenom opruz navíc.

+4/−12
12.2.2013 13:56

M93a56r22t51i92n 67K87a65l61e65n24d46a 1310313170

No spíš je problém s ČR jako bazarem evropy. Sedimístné provední Q7 je za příplatek 14000 tj nula nula nic. Stejně tak ostatní auta která jsou zmiňována jako nevyhovující. vzadu pak může sedět ten nejstarší s dětí bez sedačky - nehledě na to že segment MPV je tu právě od toho a ten autor článku zcela přešel (právě proto že MPV není v bazarech tolik protože jsou to auta co slouží rodinám dlouhá léta)

0/−1
12.2.2013 15:01

J41a51n92a 97M76o91l88á39k61o86v51á 7167126486814

Mozna jste dlouho nejel po silnici v CR, ale jako druhe auto pro manzelku opravdu moc lidi nema q7. Ja trebas jezdim focusem, manzel ma mondeo a to si myslim, ze se mame nadprumerne.

+2/0
12.2.2013 23:37

L85i45b14o43r 82B12e57n43e46š 1152314732966

Řehoř Vlasák: "Ano, jeden z důsledků zhodvadilého rozhodnutí o povinných sedačkách. Jasně že někde na silnici první třídy nebo na dálnici je to zásadní prvek pro přežití v okamžiku nehody. Ale pro mámu, která potřebuje rozvozit děti po pár kilometrech v rychlostech pod 50 km/h, často i nižších, je to jenom opruz navíc."

=================================================

 Abys poznal, zes napsal hloupost, udelej si maly test. Jed pouhou tricitkou a pruce zabrzdi! Pokud predem spolujezdce neupozornis , tak budes mit rozbite celni sklo, a kolega(yne) v lepsim pripade hlavu, Vlasáku.

A dite by to pravdepodobne neprezilo.

+3/−1
12.2.2013 19:07

Ř57e86h10o96ř 33V46l17a91s71á37k 2594934121676

S jakou pravděpodobností by podle Vás to dítě nepřežilo? 60 % 90 % ? Neostýchejte se, fabulujte. ;-D

Můžete i rozvést tu myšlenku, proč má mít kolegyně větší šanci na přežití než dítě.

0/0
12.2.2013 20:46

Ř82e89h15o26ř 81V62l22a83s37á10k 2274864341386

Pro začátek můžeš vymyslet, proč v Tvém příběhu nás zašlápnutí brzdy zabije málem všechny, zatímco

naráz autobusu "v plné rychlosti" má za následek "většinou lehká zranění" při kterých "nikdo není v ohrožení života".

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/213831-v-brne-slatine-se-srazily-autobusy-ridic-mel-mozkovou-prihodu/

+1/0
12.2.2013 21:13

P92a59v60e70l 70M25a42r14e98š 6500187786117

Kupte si učebnici fyziky - pro šestou třídu ZŠ bude postačovat

+1/−2
12.2.2013 21:20

Ř73e93h72o76ř 83V87l98a89s60á56k 2984144911436

Fyziku na úrovni šesté třídy ZŠ nepochybně ovládám. Nebojte se záležitost rozvést.

Platí na cestujcíího v autobuse nějaká jiná fyzika než na cestujícího v automobilu? Nebo čím to je, že různá divoká zašlápnutí autobusových brz nebo i srážky autobusů v městských rychlostech obvykle nekončí masakrem?

+1/0
12.2.2013 21:25

P44a13v72e96l 16S58t82a62v77j76a97n32í41k 1520496850161

Smrtí to zpravidla končí, když někdo proletí sklem. Viz nehoda trolejbusu a šaliny na Provazníkově/Lesnické. Proletět sklem v autě není bez pásů takový problém.

+1/−1
12.2.2013 21:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.