Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnice smrti neodpouští. Projeli jsme ji s odborníky na bezpečnost

Zatímco auta se neustále technicky zdokonalují, silnice máme mnohdy skoro stejné jako před půlstoletím, kdy jim vládla Škoda 1000 MB. Jeden takový hlavní tah, silnici I. třídy číslo 9 mezi Mělníkem a Českou Lípou, jsme projeli spolu s experty na bezpečnost dopravní infrastruktury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G50e89o61r20g 80K75o23m71b32e95r79e44c 9254711526591

Ono stačí přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky a svým schopnostem. Na toto nejsou zapotrebi zadny eurodotace.

0/0
1.3.2013 9:49

J33a33n 67H78o60r55á66k 3183110520581

co je nelogickeho na tech svodidlech za temi mustky? je tam plna, takze auta jedouci z mustku muzou zahnout jen do prava a svodidla je motivujou popripade zachranej od toho, aby nezahuceli zadni napravou do prikopu... mozna si autor clanku myslel, ze ty svodidla tam jsou z nejakyho duvodu pro auta jedouci po hlavni silnici. to je ale teda peknej vul a tim u me zneduveryhodnil zbytek tohoto nesmyslne dlouheho flaku plneho nesmyslu...

+1/0
24.2.2013 21:04

S60t23a86n73i13s87l49a97v 83S67e31d43l39á41k 1525369317

Hm.

Svodidla pro vozidlo vyjíždějící na silnici a past pro auta, jedoucí podstatně rychleji po hlavní. Jinak zdraví slouží?

0/0
28.2.2013 15:33
Foto

I77v17o 95R54o18t27t60e19n34b85e34r94g 3327528198388

Jakákoli úprava silnic a dálnic, nás blbce, kteří jezdí slušně, neuchrání před idioty v černých, chomovaných "pohřebácích" ;-(

+5/−1
23.2.2013 10:41

D26a61v57i45d 31Š75a56f74r72á68n91e12k 5887374477173

Názor fňuka, kterému každý ubližuje, nejlépe opakovaně. Mícháte jabka a hrušky. Ty dvě veci spolu nesouvisí.

+2/−4
26.2.2013 16:23

G28u45s40t92a55v 14S51l95a35m64a 4789124258136

proc je ten PR clanek tak strasne a zbytecne dlouhy? uz ve tretim odstavci bylo jasne o co te firme jde, dal jsem nemusel cist.

firma chce podojit ulopene...., vlastne ne, prerozdelene..., ne to taky neni to spravne politicky korektni slovo, uz vim DOTACE z eu a potrebuje k tomu aby ovce zahykaly ze maji strach ze spatnych a zlych silnic.

nemam nic proti PR clankum, ale 1, at jsou kratke a 2, at se nasnazi maskovat za odborny nebo dokonce filantropicky text. doufam ze redakce dostala od "redaktora" zaplaceno za takovy "clanek".

+8/−1
22.2.2013 9:11

M60a24r22t14i23n 78V93a90n98ě11k 7590315800497

To vypadá ,že ty dotace jdou z Vaší kapsy. Podle mne dělají záslužnou práci,kterou naopak zanedbává ŘSD. Až to někde naperete do tel.patky , tak budete nadávat na koho?

Dám Vám tip --- nadávejte na sebe.

+3/−5
22.2.2013 13:00

G35u57s29t95a47v 26S76l85a22m25a 4829224208616

mozna se budete divit, ale ano, jde to z me kapsy a pokud Vy nepracujete v nejake zlocinecke organizaci ktera je bud osvobozena od dani nebo je z dani dokonce placena, tak to jde i z te Vasi. DOTACE nejsou zadne penize ktere jsme dostali od jeziska, to jsou penize ktere byly nekomu uloupeny (cast treba i me).

az se socialismus rozbuji tak ze nebude treba penez, protoze budete spat ve statem urcenem pelechu, budete jist statem pridelene makarouny, sledovat statem schvalenou zabavu a jednou rocne dostanete pridel materialu na svuj konicek, zatimco budete chodit (pesky) do statem rizeneho zamestnani, tak budete nadavat na koho? mel byste na sebe, ze jste byl slepy, kdyz to zacinalo spolecnostmi ktere se prisavaly na dotace a taky na me, ze jsem nebyl dost trpelivy a nedokazal jsem otevrit oci nadkritickemu mnozstvi lidi.

+6/0
22.2.2013 14:01

A19n66t96o54n58í69n 17H76o89l84í24k 8677233364450

Woe, dotaci na uzitecnou vec nikdy nedostanes .. takze tihle panove jsou z obliga ..

0/0
25.2.2013 13:38

F43r33a32n12t70i76š45e81k 63L98e36b73e12d95a 4314107679

to je jasné, že za ty mrtvé mohou silnice, stromy, chybějící svodidla a tak dále, ale v žádném případě za to nemohou řidiči kteří přeceňují schopnosti své a svých aut, kteří při jízdě telefonují, spěchají, nevěnují se řízení a samozřejmě umí jezdit mnohem lépe než Michael Schumacher. Jen tak dál, řidičák každýmu troubovi který umí otočit volantem, a nemá žádnou zodpovědnost a slovo ohleduplnost je pro něj cizí slovo !

+8/−5
19.2.2013 1:11

D41a81v42i13d 15Š71a21f41r57á67n44e80k 5787124497503

Což je pravda jen částečně. Pokud vám dají do každé zatáčky protitankové ježky, tak tam statisticky bude vyšší úmrtnost, než kdyby tam bylo pole. A je jedno, jak rychle jede jednotlivec.

Sice chápu, že milujete ovoce z alejí od silnic, domnívám se ale, že stát by měl budovat především normální vozovky.

+5/−2
19.2.2013 21:24

G81u80s58t88a17v 89S41l30a24m89a 4599424428736

hykate spatne, tady se po Vas chce aby jste horoval za dotace z EU za ktere se pak dotycna firma pekne pomeje.

v tomto clanku zcela vyjimecne nejde o tom zatocit s ustavnimi pravy, nebo o prisnou regulaci povolene rychlosti.

+1/−1
22.2.2013 9:16

S92t63a24n10i80s54l13a35v 37S61e20d69l22á19k 1115119837

Kdybyste to přečetl do konce, tak tam najdete odpověď.

0/0
28.2.2013 15:36

M95i85c33h29a25l 71P20a60v51l49á21t 9883253214779

Ta silnice je jako kazda jina. Statistiky tam kazi akorat bezmozci na motorkach v Dubskych zatackach.

+12/−2
18.2.2013 13:32

P97e83t73r 79M66a78c30h 6944461567536

Páni experti věci jistě rozumí, ale ať berou do huby české řidiče včetně sebe - neznají ani pravidla - přísavky na čelním skle?? Mimochodem, dnes během cesty kolem Jablonce každý třetí protijedoucí řidič telefonoval.:-( - i to hraje roli

+9/0
17.2.2013 21:58

D95a77v47i77d 31Š29a23f15r62á56n19e53k 5777904137483

Nikdo nepopírá. Ale pokud se vám ten telefonista odrazí od betonového zátarasu do protisměru, je to vaše chyba, že vás smete?

+4/−1
19.2.2013 21:26

M39g14r90. 46J22a50n 42F70i37a45l30a 9432147741906

Nevím, tu silnici znám a nepřipadá mi tak nebezpečná, to spíš ty řidiči jsou nebezpeční...

+14/−3
17.2.2013 12:03

J85a72r70o75s41l22a72v 28K91a74r19á57s31e88k 2394947881620

souhlas, mě se dokonce ty zatáčky a prostředí líbí. Jenom nesmíš potkat vola, kterej to zbytečně brzdí, viz kameramani. Jet tam sedmdesátkou???? Nechápu. Doporučené rychlosti jsou dělané snad pro 30 let stará auta.

+1/−8
19.2.2013 13:25

M39a90r89e55k 19H40r55u45b75y 6497852971788

Motorkar? ;-)

+2/0
21.2.2013 10:42

D10a87n64i32e80l 17Š24e70v36č66í85k 7976710129918

...a pro staré silnice (špatně točené zatáčky, úzké pruhy, chybějící krajnice). Někde se prostě i s novým, rychlým autem, jet rychle nedá. A přesto to někteří zkoušejí a snaží se přečůrat fyziku.

0/0
27.2.2013 22:23

R20a81d96o50v40a79n 73D83l11u39g62o39s29z 3956461328416

K věčné diskusi zde: Problém nejsou jenom silnice, ale především řidiči auto, kteří mnohdy neznají chování svého auta v kritických situacích a neznají limity svého vozu pro bezpečné ježdění. To, co dá řidič s vozem bmw nedá se š100. SIilnice ani stromy za smrt mnohdy nemohou, jen v ojedinělých případech. Na vině jsou ve valné většině chyby způsobené lidským faktorem. ;-)

+6/−4
16.2.2013 14:18

M92a94r18t69i65n 65V58o87j74á91č13e34k 9142578478377

četl jste článek? tak znovu a lépe a snad pochopíte o čem ,že to je

+5/−5
17.2.2013 1:37

R63a34d92o51v44a67n 98D35l13u63g91o27s76z 3946741888436

Přečtěte si úvodní 3 slova mého příspěvku... Tomuto se řiká diskuse ;-)

+1/−3
17.2.2013 16:19

J53o14s75e93f 31N54o25v48a61k 5658872706598

Tak k věcné diskusi: Přečti si ještě jednou článek. V případě, že se do protisměru dostane bezohledný řidič a odtlačí vás do betonového zátarasu, kterých je na téhle silnici požehaně, k čemu vám bude znát limity svého vozu? Možná užijete deformačních zón, pokud ovšem, znaje limitů svého vozu, nepojedete přes 70 km/h....pak už je to loterie.

+1/0
28.2.2013 7:47

P96a81v24e11l 65O70d52r80a96z35i95l 6814659117730

Doporučuji autorům projet si třeba I-43. Devítka je pohodová silnice a všechny ty "zákeřné pasti" se týkají pouze těch, kteří se na té silnici nedokážou udržet.

+6/−5
14.2.2013 14:31

M40a21r79t26i24n 90V59o52j71á43č41e79k 9772138818117

no vždyť ano o to jim jde ,když už řidič udělá chybu tak .aby nemusel umřít --to je pointa toho článku ,nikdo neomlouvá řidiče a jejich chyby ty se stávají ,ale nemusí se umírat

+5/−2
17.2.2013 1:39

P20a64v53e66l 19O13d74r38a14z45i61l 6564779797220

Dostaly mě ty zákeřné neznačené zatáčky ;-D

+5/−4
14.2.2013 14:17

J64a52n 51G17a50l85t 9701552683468

Jojo schválně si všimněte, že cokoliv co dělá stát se za posledních x let defakto vůbec nezměnilo, inovace minimální a v nějakých případech i z horšilo - silnice, úřady, zdravotnictví, policie.

Ale za stejnou dobu ve všem ostatním do čeho stát tolik pracky nestrká nastal obrovský pokrok.....

Nevypovídá to snad o efektivitě státu ?:-)

+12/−1
14.2.2013 8:08

M39a52r67e34k 89H74r76u24b33y 6847262221448

Neni pravda ze se nic nezmenilo - treba dane jsou o poznani vyssi ;-)Rv

+7/−1
15.2.2013 16:13

L63u37k45á50š 22V77a38ň13u73r91a 1315754373363

Byl tady názor, že čím větší, silnější a bezpečnější auto, tím je možnost nehody menší. Já bych spíš řekl, že taková řidič bude víc riskovat, víc zrychlovat a když to nevyjde, tak se srazí ve větší rychlosti. Nejčitelnější řidič je ten, co plynule zrychluje a zpomaluje, ten který nedělá náhlé změny\ směru jízdy, nedělá myšky, před zatáčkou přemýšlí a včas začne plynule brzdit, hlavně tak, aby již nemusel brzdit v zatáčce. Také dodržuje rozestupy mezi auty a nepředjíždí tam, kde nevidí nebo kde neví, zda se bude moct včas vrátit. Sám jsem zažil případ, kdy ze zatáčky proti mě vyjely dvě auta, kdy to co předjíždělo jelo v mém pruhu. Musel jsem auto poslat mimo silnici a nebylo to příjemné. Oba řidiči samozřejmě ujeli. V té době jsem jezdil s dieselovým Mondeem se 132kW (po čipu) a nebyl to žádný lenoch (maximálka cca 230km/h při jízdě po Německu). Zrychlení fakt parádní a to třeba i na 6ku. Ale chci tím říct jedno, velké zrychlení pomáhá uniknout z nebezpečné situace, ale také láká k předjetí tam, kde by s normálním autem nepředjížděl. Teď mám větší a slabší auto a raději se dívám po krajině než abych se honil po co nejrychlejší jízdě.

+13/−3
13.2.2013 22:53

P95a40v25e49l 18O84d30r79a60z17i13l 6234709847410

Dívejte se raděj před sebe a do zrcátek, víte, jak takové kochání může dopadnout?

+5/−2
14.2.2013 14:19

L53u93k94á52š 18V86a78ň15u44r57a 1775394433643

Před sebe koukat nemusím, tam člověk kouká automaticky a při mé jízdě přede mnou stejně nikdo nejede a do zrcátek koukám, ale co tam uvidím? Akorát šílence, kteří se snaží předjíždět nepovolenou rychlostí. Všem takovým doporučuji zklidnit nervy a emoce, nesnažit se za každou cenu předjet a nahnat pár minut, mohly by to být poslední minuty v jejich životě. Kdysi se dělal test dvou stejných aut kdy jedno jelo pohodově a druhé se snažilo předjíždět a jet co nejrychleji. Na úseku cca 100km byl rozdíl doby trvání jízdy cca 10min. Za to rychlejší auto spotřebovalo o 20% víc paliva a víc opotřebovalo brzdy a pneumatiky. Za dobu co řídím (28 let) jsem měl 3 nehody, kdy první bylo nabourání do auta, které se na křižovatce z vedlejší rozjelo a pak najednou zastavilo. Já se rozjel a díval, zda něco nejede po hlavní a tak jsem do stojícího rychlostí cca 10km/h naboural. Proč ten přede mnou uprostřed silnice zastavil nedokázal vysvětlit. Podruhé do mne naboural ten co jel za mnou - řítil se do nepřehlední zatáčky, kde jsem stál v zácpě. Naposled do mne z boku naboural člověk, který se rozhodl, že se otočí a nepodíval se do zrcátka. Tím chci říct, že nejsem žádnou brzdou silnic, jen dodržuji předpisy. Neb jak tu někdo psal, maximální povolená rychlost neznamená, že se musí jet minimálně touto rychlostí.

+4/−1
17.2.2013 10:10

P59a45v57e61l 48O80d82r18a45z18i37l 6244829767380

Ano, to plně souhlasím. Ostatně také nechápu, proč mě někdo musí se sazema lítajícíma z výfuku se svou oktou tédeí přefrčet osmdesátkou v obci, aby mě pak za obcí trapně brzdil. V obci jedu pade a hotovo, neřeším, jestli se to tam hodí, nebo nehodí a kam spěchá služební oktávka s lyžama.

+3/−1
19.2.2013 11:04

G46u98s16t53a70v 29S96l36a33m29a 4489264358796

jedete pade pred skolou v zatacce do ktere neni videt, proste proto ze je to v obci a formalni pravidla to povoluji? tak to jste presne ten ridic ktery potrebuje euro"dotace" na "bezpecne" silnice.

0/−2
22.2.2013 10:16

G90u40s54t85a25v 10S70l55a60m32a 4139584458586

jsem alergicky na slovni spojeni "povolena rychlost", ktere je pouzito na misto "bezpecna rychlost" - tyto terminy nejsou absolutne v zadne koleraci. jsou mista kde povolena rychlost daleko prevysuje rychlost bezpecnou a naopak!

preji Vam aby jste se nedostal do krajni nouze a kdyz uz ano, tak aby jste nenarazil na nejakeho samozvaneho strazce poradku.

+1/−1
22.2.2013 10:11

G86u24s92t13a12v 75S96l58a70m85a 4729444618196

taky se da rict, ze cim vetsi a silnejsi vuz, tim bohadsi (a nejen financne) majitel a tedy pravdepodobne i ridic, ktery si vice vazi, kdyz nic jineho tak sveho, zivota a sveho majetku.

0/−2
22.2.2013 9:58

J34i42r98k64a 56H37o53n76c82ů 2374674751678

A co přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky?

+10/−3
13.2.2013 20:28

O90l47d83ř49i22c83h 48Ř49e18z35n44í23k 7585812424688

zajet na první letiště a letět?  ;-D

+1/−2
18.2.2013 16:16

R67o23b80e48r60t 30V28i32l48i11m17o14v19s41k65ý 1459365184158

A co z článku plyne? Inu další silniční fašismus - povaříme žábu pěkně pomalu - ano, dáme všude sníženou rychlost a nejlépe s PaChy a radary. Státní i obecní kasy skomírají;-€;-ORv Kristepane, už nyní někteří lidé nepoužívají obsah lebky a spoléhají na různá udělátka a hejblátka v autech a potom se diví, že fyzikální zákony platí i navzdory ESP,ABS........A silnice bez stromů jsou krajinný hnus. Jo a taky je to bezva v zimě, když zafouká z polí......bez stromů a keřu je rázem po jízdě. Sněhové zábrany z kovu zmizely a ty dřevěné více méně taky. Nakonec i silničáři, kteří by je vztyčovali. Jo, lajny chybějí i na dálnicích. POkud by byl kvalitní povrch a slušné lajny s patníky, tak pro mě za mě může kolem silnice být i zeď. Zabije se pako a nebo může v mizivé promili mít smůlu někdo s technickou závadou, ale to už je osud. Hlavně z této silnice udělat "jedničku" není moc moudré. Ona tam nejde rozšířit ani napřímit, ale za to je krásná krajinou a kochací potenciál má velký. Bez stromů, zapchaná svodidly a retardéry ........hnus. Jo a jak si vzpomínám, tak když se tam semotamo ukazují PaChové, tak kupodivu nikdo neleští silnici přilbou v protisměru. Stačí, když tam jsou, ani nemusejí otravovat.

+7/−5
13.2.2013 7:45

M20a86r46e59k 59H22r69u26b16y 6647502961548

Podle clanku vychazi jako efektivni odstranit polske kamiony ;-)R^

+8/0
13.2.2013 14:25

J21i18ř24í 23E86r37b16e70n 1293604106207

Ona to ta "jedničková" silnice je už několik desítek let. Předtím to byla císařská silnice. Kategorizace tříd I, II a III vychází z historické potřeby, "jedničky" bývají dálkové spojnice důležitých měst. A proto jsou taky tak zašvihané kamiony...

+1/0
15.2.2013 5:49

P76a44v39e75l 68P97a86u50l76s31o80n 5301626303350

A vidíte - a bejvala to moje nemilejší projížďka na cestě na Mácháč a vůbec nasever. Zejména na motocyklu. Uznávám, že v mnoha z těch zatáček je padesátka na hranici, ale krajina je krásná, a právě proto, že vás přinutí jet pomaleji, si tu jízdu užijete.    Puk

0/0
12.2.2013 20:39

M90a13r21e66k 97H13r61u91b10y 6267522581988

Bohuzel, spousta motorkaru si z tehle silnice delal zavodni drahu, a nekteri i posledni cestu.Rv Takze bydlet ve vesnicich lemujicich tuhle trasu je opravdu prijemne, padesatka ve vesnici je pro spoustu ridicu spis koeficient nez absolutni hodnota :-/

+8/0
13.2.2013 7:06

J11i44n90d35ř46i48c82h 77Š39k49o46p65e63k 4565771890365

u tý fotky s betonovými bloky mi nesedí popis. Betonové bloky nemusí suplovat svodidla, ale mohou bránit vjezdu na zrušené parkoviště. V mém okolí je podobných věcí několi.

+7/0
12.2.2013 19:51

M93i59c66h12a25l 66R17y93b12a 9172240512398

Jezdím po té silnici už dvacet let a nikdy se mi tam nic nestalo. 

Ale kdybych byl dopravní expert....

+6/−4
12.2.2013 18:23

M58a26r49e87k 48H41r39u55b83y 6237462571608

Ti, kterym se neco stalo, uz do diskuse nepisou ;-)

+8/−1
13.2.2013 7:10

G63u73s10t43a55v 83S12l72a32m91a 4909964858766

proc? ne kazde neco musi koncit fatalne.

me se na silnicich neco deje neustale (neni den aby me nekdo vice ci mene neohrozil) a nekdy zase ja udelam chybu, ktere sice nasledne lituju, ale diky okolnostem a/nebo schopnostem ostatnich ridicu nikdo neutrzi zadnou skodu. ale muzu rict ze se neco stalo a presto do diskuze pisu.

+1/0
22.2.2013 10:29

E83d41u43a41r68d 35B10l90a29z26e75k 1173460595805

Tak za 1. jeli rovný úsek před propustkem, ale zatáčka sice za ním, chrání jen vám zdánlivě nelogicky umístěné svodilo před nárazem do kolmého čela propustku právě ze zatáčky z druhé strany, neb 99% amatérů nevylétá po smyku ze ale paradoxně do-vnitř zatáček...

 2. dodávka vá nepředjížděla na plné čáře, ale na přerušované a jen dokončení s ohledem na vás protáhl prakticky jen k začátku plné čáře kdy policie podobně jako u červené na semaforu rozlišuje a trestá rozdílně, zdali jste projel na 1.s červené nebo jestli jste vjel když už notnou dobu svítila coč je skrarozdíl, na plné začít předjíždět, nebo již jen dokončovat předjíždění do té doby na přerušované jak vidím z videa.

 3. nevydržel řidič dodávka vašich 90kmh??? Dle čeho jste usoudil kolik jedete? Alespon dle GPS?! Ale i ta kecá v zatáčkách do plusu, natož tachometr, který kecá u Renaultů a škodovek tradičně i o víc jak o +10%!!!!!!!!

Vy "objektivní" posuzovači... ;-D

+2/−9
12.2.2013 14:55

P19a45v29e53l 64O13d42r92a67z60i40l 6484659357340

Přes plnou samozřejmě předjíždění dokončit můžete, stejně jako můžete na červenou dopřecházet přechod pro chodce. Řidič obvykle není vědma a nevidí, zvlášť před předjížděné auto, že přerušovaná čára za (třeba) 60 metrů končí.

+1/−1
14.2.2013 14:21

V57á89c62l63a55v 23S49v81o77b31o59d71a 3531839670470

tohle je náhodou super silnice na víkendové vyjížďky pro radost. Potkávám tam spoustu motorkářů co si to tam užívaj. To že spousta lidí neumí prostě zatáčet a vlastně pořádně jezdit a tak by potřebovali všude dálnice je věc jiná. A těch tam tedy bohužel člověk potká taky hodně...

+6/−3
12.2.2013 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.