Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice smrti neodpouští. Projeli jsme ji s odborníky na bezpečnost

Zatímco auta se neustále technicky zdokonalují, silnice máme mnohdy skoro stejné jako před půlstoletím, kdy jim vládla Škoda 1000 MB. Jeden takový hlavní tah, silnici I. třídy číslo 9 mezi Mělníkem a Českou Lípou, jsme projeli spolu s experty na bezpečnost dopravní infrastruktury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G52e43o65r22g 49K68o86m12b44e12r54e47c 9244611826711

Ono stačí přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky a svým schopnostem. Na toto nejsou zapotrebi zadny eurodotace.

0/0
1.3.2013 9:49

J21a75n 88H91o95r20á77k 3603850630931

co je nelogickeho na tech svodidlech za temi mustky? je tam plna, takze auta jedouci z mustku muzou zahnout jen do prava a svodidla je motivujou popripade zachranej od toho, aby nezahuceli zadni napravou do prikopu... mozna si autor clanku myslel, ze ty svodidla tam jsou z nejakyho duvodu pro auta jedouci po hlavni silnici. to je ale teda peknej vul a tim u me zneduveryhodnil zbytek tohoto nesmyslne dlouheho flaku plneho nesmyslu...

+1/0
24.2.2013 21:04

S75t96a44n89i59s74l54a26v 34S73e40d41l13á95k 1195129607

Hm.

Svodidla pro vozidlo vyjíždějící na silnici a past pro auta, jedoucí podstatně rychleji po hlavní. Jinak zdraví slouží?

0/0
28.2.2013 15:33


Foto

I29v17o 68R41o35t57t98e85n22b92e48r56g 3337868608628

Jakákoli úprava silnic a dálnic, nás blbce, kteří jezdí slušně, neuchrání před idioty v černých, chomovaných "pohřebácích" ;-(

+5/−1
23.2.2013 10:41

D15a92v36i47d 67Š64a86f48r17á65n47e47k 5457564887983

Názor fňuka, kterému každý ubližuje, nejlépe opakovaně. Mícháte jabka a hrušky. Ty dvě veci spolu nesouvisí.

+2/−4
26.2.2013 16:23

G11u75s10t66a55v 34S43l70a85m89a 4739624608766

proc je ten PR clanek tak strasne a zbytecne dlouhy? uz ve tretim odstavci bylo jasne o co te firme jde, dal jsem nemusel cist.

firma chce podojit ulopene...., vlastne ne, prerozdelene..., ne to taky neni to spravne politicky korektni slovo, uz vim DOTACE z eu a potrebuje k tomu aby ovce zahykaly ze maji strach ze spatnych a zlych silnic.

nemam nic proti PR clankum, ale 1, at jsou kratke a 2, at se nasnazi maskovat za odborny nebo dokonce filantropicky text. doufam ze redakce dostala od "redaktora" zaplaceno za takovy "clanek".

+8/−1
22.2.2013 9:11

M76a50r52t79i49n 90V26a74n22ě60k 7510805920287

To vypadá ,že ty dotace jdou z Vaší kapsy. Podle mne dělají záslužnou práci,kterou naopak zanedbává ŘSD. Až to někde naperete do tel.patky , tak budete nadávat na koho?

Dám Vám tip --- nadávejte na sebe.

+3/−5
22.2.2013 13:00

G90u61s47t76a45v 59S56l32a21m60a 4949584678916

mozna se budete divit, ale ano, jde to z me kapsy a pokud Vy nepracujete v nejake zlocinecke organizaci ktera je bud osvobozena od dani nebo je z dani dokonce placena, tak to jde i z te Vasi. DOTACE nejsou zadne penize ktere jsme dostali od jeziska, to jsou penize ktere byly nekomu uloupeny (cast treba i me).

az se socialismus rozbuji tak ze nebude treba penez, protoze budete spat ve statem urcenem pelechu, budete jist statem pridelene makarouny, sledovat statem schvalenou zabavu a jednou rocne dostanete pridel materialu na svuj konicek, zatimco budete chodit (pesky) do statem rizeneho zamestnani, tak budete nadavat na koho? mel byste na sebe, ze jste byl slepy, kdyz to zacinalo spolecnostmi ktere se prisavaly na dotace a taky na me, ze jsem nebyl dost trpelivy a nedokazal jsem otevrit oci nadkritickemu mnozstvi lidi.

+6/0
22.2.2013 14:01

A85n55t88o69n96í91n 76H48o18l83í10k 8867163144520

Woe, dotaci na uzitecnou vec nikdy nedostanes .. takze tihle panove jsou z obliga ..

0/0
25.2.2013 13:38

F52r94a37n35t84i25š27e30k 27L41e28b54e41d57a 4814457789

to je jasné, že za ty mrtvé mohou silnice, stromy, chybějící svodidla a tak dále, ale v žádném případě za to nemohou řidiči kteří přeceňují schopnosti své a svých aut, kteří při jízdě telefonují, spěchají, nevěnují se řízení a samozřejmě umí jezdit mnohem lépe než Michael Schumacher. Jen tak dál, řidičák každýmu troubovi který umí otočit volantem, a nemá žádnou zodpovědnost a slovo ohleduplnost je pro něj cizí slovo !

+8/−5
19.2.2013 1:11

D76a67v16i71d 11Š91a50f84r68á20n47e47k 5207734887543

Což je pravda jen částečně. Pokud vám dají do každé zatáčky protitankové ježky, tak tam statisticky bude vyšší úmrtnost, než kdyby tam bylo pole. A je jedno, jak rychle jede jednotlivec.

Sice chápu, že milujete ovoce z alejí od silnic, domnívám se ale, že stát by měl budovat především normální vozovky.

+5/−2
19.2.2013 21:24

G24u51s33t85a45v 86S10l39a71m48a 4789594578936

hykate spatne, tady se po Vas chce aby jste horoval za dotace z EU za ktere se pak dotycna firma pekne pomeje.

v tomto clanku zcela vyjimecne nejde o tom zatocit s ustavnimi pravy, nebo o prisnou regulaci povolene rychlosti.

+1/−1
22.2.2013 9:16

S75t36a27n50i36s36l84a43v 79S92e45d84l10á56k 1165819797

Kdybyste to přečetl do konce, tak tam najdete odpověď.

0/0
28.2.2013 15:36

M31i54c64h86a42l 40P21a92v40l79á16t 9423393524709

Ta silnice je jako kazda jina. Statistiky tam kazi akorat bezmozci na motorkach v Dubskych zatackach.

+12/−2
18.2.2013 13:32

P35e20t25r 70M20a91c32h 6624271397176

Páni experti věci jistě rozumí, ale ať berou do huby české řidiče včetně sebe - neznají ani pravidla - přísavky na čelním skle?? Mimochodem, dnes během cesty kolem Jablonce každý třetí protijedoucí řidič telefonoval.:-( - i to hraje roli

+9/0
17.2.2013 21:58

D53a91v10i12d 10Š82a64f66r97á37n13e38k 5877924867383

Nikdo nepopírá. Ale pokud se vám ten telefonista odrazí od betonového zátarasu do protisměru, je to vaše chyba, že vás smete?

+4/−1
19.2.2013 21:26

M43g94r14. 37J47a63n 92F23i73a46l89a 9202687391326

Nevím, tu silnici znám a nepřipadá mi tak nebezpečná, to spíš ty řidiči jsou nebezpeční...

+14/−3
17.2.2013 12:03

J12a68r12o33s67l10a40v 77K16a58r73á85s72e96k 2164867821270

souhlas, mě se dokonce ty zatáčky a prostředí líbí. Jenom nesmíš potkat vola, kterej to zbytečně brzdí, viz kameramani. Jet tam sedmdesátkou???? Nechápu. Doporučené rychlosti jsou dělané snad pro 30 let stará auta.

+1/−8
19.2.2013 13:25

M15a92r28e32k 35H79r15u38b17y 6877352461748

Motorkar? ;-)

+2/0
21.2.2013 10:42

D55a38n97i80e36l 28Š89e63v70č42í63k 7356300879888

...a pro staré silnice (špatně točené zatáčky, úzké pruhy, chybějící krajnice). Někde se prostě i s novým, rychlým autem, jet rychle nedá. A přesto to někteří zkoušejí a snaží se přečůrat fyziku.

0/0
27.2.2013 22:23

R16a50d76o39v13a37n 51D33l38u82g46o76s52z 3616711338896

K věčné diskusi zde: Problém nejsou jenom silnice, ale především řidiči auto, kteří mnohdy neznají chování svého auta v kritických situacích a neznají limity svého vozu pro bezpečné ježdění. To, co dá řidič s vozem bmw nedá se š100. SIilnice ani stromy za smrt mnohdy nemohou, jen v ojedinělých případech. Na vině jsou ve valné většině chyby způsobené lidským faktorem. ;-)

+6/−4
16.2.2013 14:18

M80a22r98t39i43n 98V35o59j63á36č51e32k 9852678988597

četl jste článek? tak znovu a lépe a snad pochopíte o čem ,že to je

+5/−5
17.2.2013 1:37

R16a70d27o85v73a51n 52D81l23u20g18o70s40z 3456481758896

Přečtěte si úvodní 3 slova mého příspěvku... Tomuto se řiká diskuse ;-)

+1/−3
17.2.2013 16:19

J76o16s77e13f 53N73o25v81a16k 5968772766928

Tak k věcné diskusi: Přečti si ještě jednou článek. V případě, že se do protisměru dostane bezohledný řidič a odtlačí vás do betonového zátarasu, kterých je na téhle silnici požehaně, k čemu vám bude znát limity svého vozu? Možná užijete deformačních zón, pokud ovšem, znaje limitů svého vozu, nepojedete přes 70 km/h....pak už je to loterie.

+1/0
28.2.2013 7:47

P44a32v33e51l 32O15d37r22a56z34i83l 6164809237400

Doporučuji autorům projet si třeba I-43. Devítka je pohodová silnice a všechny ty "zákeřné pasti" se týkají pouze těch, kteří se na té silnici nedokážou udržet.

+6/−5
14.2.2013 14:31

M24a24r37t63i20n 50V58o33j40á79č13e27k 9532708918457

no vždyť ano o to jim jde ,když už řidič udělá chybu tak .aby nemusel umřít --to je pointa toho článku ,nikdo neomlouvá řidiče a jejich chyby ty se stávají ,ale nemusí se umírat

+5/−2
17.2.2013 1:39

P55a13v45e26l 72O48d16r92a26z70i61l 6634599527290

Dostaly mě ty zákeřné neznačené zatáčky ;-D

+5/−4
14.2.2013 14:17

J75a30n 69G92a79l96t 9681802363838

Jojo schválně si všimněte, že cokoliv co dělá stát se za posledních x let defakto vůbec nezměnilo, inovace minimální a v nějakých případech i z horšilo - silnice, úřady, zdravotnictví, policie.

Ale za stejnou dobu ve všem ostatním do čeho stát tolik pracky nestrká nastal obrovský pokrok.....

Nevypovídá to snad o efektivitě státu ?:-)

+12/−1
14.2.2013 8:08

M80a60r68e50k 53H73r62u32b43y 6777742161818

Neni pravda ze se nic nezmenilo - treba dane jsou o poznani vyssi ;-)Rv

+7/−1
15.2.2013 16:13

L73u67k50á95š 73V21a80ň85u25r34a 1365504153293

Byl tady názor, že čím větší, silnější a bezpečnější auto, tím je možnost nehody menší. Já bych spíš řekl, že taková řidič bude víc riskovat, víc zrychlovat a když to nevyjde, tak se srazí ve větší rychlosti. Nejčitelnější řidič je ten, co plynule zrychluje a zpomaluje, ten který nedělá náhlé změny\ směru jízdy, nedělá myšky, před zatáčkou přemýšlí a včas začne plynule brzdit, hlavně tak, aby již nemusel brzdit v zatáčce. Také dodržuje rozestupy mezi auty a nepředjíždí tam, kde nevidí nebo kde neví, zda se bude moct včas vrátit. Sám jsem zažil případ, kdy ze zatáčky proti mě vyjely dvě auta, kdy to co předjíždělo jelo v mém pruhu. Musel jsem auto poslat mimo silnici a nebylo to příjemné. Oba řidiči samozřejmě ujeli. V té době jsem jezdil s dieselovým Mondeem se 132kW (po čipu) a nebyl to žádný lenoch (maximálka cca 230km/h při jízdě po Německu). Zrychlení fakt parádní a to třeba i na 6ku. Ale chci tím říct jedno, velké zrychlení pomáhá uniknout z nebezpečné situace, ale také láká k předjetí tam, kde by s normálním autem nepředjížděl. Teď mám větší a slabší auto a raději se dívám po krajině než abych se honil po co nejrychlejší jízdě.

+13/−3
13.2.2013 22:53

P52a88v24e75l 40O40d25r27a39z17i25l 6904939857240

Dívejte se raděj před sebe a do zrcátek, víte, jak takové kochání může dopadnout?

+5/−2
14.2.2013 14:19

L53u79k72á11š 23V87a29ň21u55r72a 1175254123933

Před sebe koukat nemusím, tam člověk kouká automaticky a při mé jízdě přede mnou stejně nikdo nejede a do zrcátek koukám, ale co tam uvidím? Akorát šílence, kteří se snaží předjíždět nepovolenou rychlostí. Všem takovým doporučuji zklidnit nervy a emoce, nesnažit se za každou cenu předjet a nahnat pár minut, mohly by to být poslední minuty v jejich životě. Kdysi se dělal test dvou stejných aut kdy jedno jelo pohodově a druhé se snažilo předjíždět a jet co nejrychleji. Na úseku cca 100km byl rozdíl doby trvání jízdy cca 10min. Za to rychlejší auto spotřebovalo o 20% víc paliva a víc opotřebovalo brzdy a pneumatiky. Za dobu co řídím (28 let) jsem měl 3 nehody, kdy první bylo nabourání do auta, které se na křižovatce z vedlejší rozjelo a pak najednou zastavilo. Já se rozjel a díval, zda něco nejede po hlavní a tak jsem do stojícího rychlostí cca 10km/h naboural. Proč ten přede mnou uprostřed silnice zastavil nedokázal vysvětlit. Podruhé do mne naboural ten co jel za mnou - řítil se do nepřehlední zatáčky, kde jsem stál v zácpě. Naposled do mne z boku naboural člověk, který se rozhodl, že se otočí a nepodíval se do zrcátka. Tím chci říct, že nejsem žádnou brzdou silnic, jen dodržuji předpisy. Neb jak tu někdo psal, maximální povolená rychlost neznamená, že se musí jet minimálně touto rychlostí.

+4/−1
17.2.2013 10:10

P44a44v23e12l 67O42d79r53a63z98i74l 6514579507210

Ano, to plně souhlasím. Ostatně také nechápu, proč mě někdo musí se sazema lítajícíma z výfuku se svou oktou tédeí přefrčet osmdesátkou v obci, aby mě pak za obcí trapně brzdil. V obci jedu pade a hotovo, neřeším, jestli se to tam hodí, nebo nehodí a kam spěchá služební oktávka s lyžama.

+3/−1
19.2.2013 11:04

G87u57s29t85a98v 11S80l56a77m13a 4169634698126

jedete pade pred skolou v zatacce do ktere neni videt, proste proto ze je to v obci a formalni pravidla to povoluji? tak to jste presne ten ridic ktery potrebuje euro"dotace" na "bezpecne" silnice.

0/−2
22.2.2013 10:16

G29u67s33t98a25v 44S71l80a76m90a 4279804728366

jsem alergicky na slovni spojeni "povolena rychlost", ktere je pouzito na misto "bezpecna rychlost" - tyto terminy nejsou absolutne v zadne koleraci. jsou mista kde povolena rychlost daleko prevysuje rychlost bezpecnou a naopak!

preji Vam aby jste se nedostal do krajni nouze a kdyz uz ano, tak aby jste nenarazil na nejakeho samozvaneho strazce poradku.

+1/−1
22.2.2013 10:11

G18u11s47t46a70v 70S44l83a58m94a 4269944438626

taky se da rict, ze cim vetsi a silnejsi vuz, tim bohadsi (a nejen financne) majitel a tedy pravdepodobne i ridic, ktery si vice vazi, kdyz nic jineho tak sveho, zivota a sveho majetku.

0/−2
22.2.2013 9:58

J66i34r63k36a 25H83o60n79c17ů 2274584341768

A co přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky?

+10/−3
13.2.2013 20:28

O25l75d52ř93i80c29h 17Ř30e68z12n67í27k 7975412844828

zajet na první letiště a letět?  ;-D

+1/−2
18.2.2013 16:16

R73o13b98e48r38t 27V19i66l62i54m56o52v56s31k40ý 1289225454678

A co z článku plyne? Inu další silniční fašismus - povaříme žábu pěkně pomalu - ano, dáme všude sníženou rychlost a nejlépe s PaChy a radary. Státní i obecní kasy skomírají;-€;-ORv Kristepane, už nyní někteří lidé nepoužívají obsah lebky a spoléhají na různá udělátka a hejblátka v autech a potom se diví, že fyzikální zákony platí i navzdory ESP,ABS........A silnice bez stromů jsou krajinný hnus. Jo a taky je to bezva v zimě, když zafouká z polí......bez stromů a keřu je rázem po jízdě. Sněhové zábrany z kovu zmizely a ty dřevěné více méně taky. Nakonec i silničáři, kteří by je vztyčovali. Jo, lajny chybějí i na dálnicích. POkud by byl kvalitní povrch a slušné lajny s patníky, tak pro mě za mě může kolem silnice být i zeď. Zabije se pako a nebo může v mizivé promili mít smůlu někdo s technickou závadou, ale to už je osud. Hlavně z této silnice udělat "jedničku" není moc moudré. Ona tam nejde rozšířit ani napřímit, ale za to je krásná krajinou a kochací potenciál má velký. Bez stromů, zapchaná svodidly a retardéry ........hnus. Jo a jak si vzpomínám, tak když se tam semotamo ukazují PaChové, tak kupodivu nikdo neleští silnici přilbou v protisměru. Stačí, když tam jsou, ani nemusejí otravovat.

+7/−5
13.2.2013 7:45

M68a82r51e31k 23H24r55u46b65y 6617672971848

Podle clanku vychazi jako efektivni odstranit polske kamiony ;-)R^

+8/0
13.2.2013 14:25

J29i94ř33í 53E54r35b37e86n 1573434376277

Ona to ta "jedničková" silnice je už několik desítek let. Předtím to byla císařská silnice. Kategorizace tříd I, II a III vychází z historické potřeby, "jedničky" bývají dálkové spojnice důležitých měst. A proto jsou taky tak zašvihané kamiony...

+1/0
15.2.2013 5:49

P74a59v76e21l 79P37a98u85l94s26o24n 5901606763350

A vidíte - a bejvala to moje nemilejší projížďka na cestě na Mácháč a vůbec nasever. Zejména na motocyklu. Uznávám, že v mnoha z těch zatáček je padesátka na hranici, ale krajina je krásná, a právě proto, že vás přinutí jet pomaleji, si tu jízdu užijete.    Puk

0/0
12.2.2013 20:39

M23a71r71e11k 11H85r58u66b37y 6367172731678

Bohuzel, spousta motorkaru si z tehle silnice delal zavodni drahu, a nekteri i posledni cestu.Rv Takze bydlet ve vesnicich lemujicich tuhle trasu je opravdu prijemne, padesatka ve vesnici je pro spoustu ridicu spis koeficient nez absolutni hodnota :-/

+8/0
13.2.2013 7:06

J19i40n80d34ř18i92c95h 48Š94k68o53p81e40k 4985981330775

u tý fotky s betonovými bloky mi nesedí popis. Betonové bloky nemusí suplovat svodidla, ale mohou bránit vjezdu na zrušené parkoviště. V mém okolí je podobných věcí několi.

+7/0
12.2.2013 19:51

M18i62c92h58a11l 72R84y71b36a 9262880102208

Jezdím po té silnici už dvacet let a nikdy se mi tam nic nestalo. 

Ale kdybych byl dopravní expert....

+6/−4
12.2.2013 18:23

M83a52r29e34k 28H85r85u42b65y 6527822381748

Ti, kterym se neco stalo, uz do diskuse nepisou ;-)

+8/−1
13.2.2013 7:10

G76u12s57t28a54v 59S67l13a58m97a 4219734608386

proc? ne kazde neco musi koncit fatalne.

me se na silnicich neco deje neustale (neni den aby me nekdo vice ci mene neohrozil) a nekdy zase ja udelam chybu, ktere sice nasledne lituju, ale diky okolnostem a/nebo schopnostem ostatnich ridicu nikdo neutrzi zadnou skodu. ale muzu rict ze se neco stalo a presto do diskuze pisu.

+1/0
22.2.2013 10:29

E18d48u46a66r78d 59B93l58a68z39e20k 1733800475905

Tak za 1. jeli rovný úsek před propustkem, ale zatáčka sice za ním, chrání jen vám zdánlivě nelogicky umístěné svodilo před nárazem do kolmého čela propustku právě ze zatáčky z druhé strany, neb 99% amatérů nevylétá po smyku ze ale paradoxně do-vnitř zatáček...

 2. dodávka vá nepředjížděla na plné čáře, ale na přerušované a jen dokončení s ohledem na vás protáhl prakticky jen k začátku plné čáře kdy policie podobně jako u červené na semaforu rozlišuje a trestá rozdílně, zdali jste projel na 1.s červené nebo jestli jste vjel když už notnou dobu svítila coč je skrarozdíl, na plné začít předjíždět, nebo již jen dokončovat předjíždění do té doby na přerušované jak vidím z videa.

 3. nevydržel řidič dodávka vašich 90kmh??? Dle čeho jste usoudil kolik jedete? Alespon dle GPS?! Ale i ta kecá v zatáčkách do plusu, natož tachometr, který kecá u Renaultů a škodovek tradičně i o víc jak o +10%!!!!!!!!

Vy "objektivní" posuzovači... ;-D

+2/−9
12.2.2013 14:55

P74a95v49e74l 72O97d18r68a78z97i43l 6504519797930

Přes plnou samozřejmě předjíždění dokončit můžete, stejně jako můžete na červenou dopřecházet přechod pro chodce. Řidič obvykle není vědma a nevidí, zvlášť před předjížděné auto, že přerušovaná čára za (třeba) 60 metrů končí.

+1/−1
14.2.2013 14:21

V31á22c53l34a57v 34S26v16o26b58o25d82a 3531879880430

tohle je náhodou super silnice na víkendové vyjížďky pro radost. Potkávám tam spoustu motorkářů co si to tam užívaj. To že spousta lidí neumí prostě zatáčet a vlastně pořádně jezdit a tak by potřebovali všude dálnice je věc jiná. A těch tam tedy bohužel člověk potká taky hodně...

+6/−3
12.2.2013 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.