Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německý autoklub: nízkoemisní zóny zlepšení ovzduší nepřinesly

Zavedení nízkoemisních zón nepřineslo v sousedním Německu podle měření tamního autoklubu ADAC zlepšení kvality ovzduší. Ukázalo naopak, že snížení množství škodlivých částic je po jejich zavedení minimální. Podle Václava Špičky z Autoklubu ČR. to dokazuje, že doprava má na koncentraci prachových částic ve vzduchu jen malý vliv. Mnohem větší má prý počasí, hlavně déšť a vítr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A40l64e55š 85M61a12k29o23v52s13k62ý 1837332669

nízkoemisní zóny zlepšení ovzduší nepřinesly? No tak hurá do toho je zavádět tady!! Všichni přeci víme, že politikům o ekologii nejde. Těm jde o to dostat více peněz do oběhu, aby je pak mohli ukrást na předražených silnicích. ;-ORv

0/0
15.2.2013 18:48

K10a34t48e60ř42i24n89a 96S85l20a66v72í18k29o58v94á 6663655400713

Jde o to, že nízkoemisní zony nic neřeší, smrad se přesune jinam. To třeba v Japonsku jsou daleko prozíravější, tam auto starší 7 mi let nepřihlásíte . Holt výroba aut se musí v rámci ekologie točit ;-D....

0/0
18.2.2013 14:47

J50a84n 93M58o82d51r83ý 2613179727

rjm fln vit

0/0
10.2.2013 23:15

J12i16r23i 96S11i66m61a23k 9168298978823

pokud jde o ekologicky prinos, tak super ekologicky dopad mela treba valka na Balkane, stacilo aby NATO v Srbsku vybombardovalo elektrarny, tim lehl veskery prumysl, misto zemedelstvi se zavedla minova pole, idelane s minami shazovanyma z letadel, takze nikdo nevedel, kde vlastne jsou, no a semo tamo si tam amici udelali soukrome strelnice s munici z ochuzeneho uranu, ktera tam lezi dodnes. A svete div se, vzduch se krasne procistil, v rekach bylo najednou plno ryb, krajina o kterou prestal pecovat clovek se pomalu ale jiste normalizovala....

Takze nezlobte se na me, ale jediny zpusob jak neco opravdu udelat pro zivotni prostredi je radikalne omezit konzum, asi tak na uroven valecnych pridelu.

Pak se muzeme bavit o ekologii. Teda o te REALNE ekologii. Nikoliv o ekofasisticke lobby a prazdnych gestech, falesnych proklamacich a ekonomickych zajmech, treba jako jsou tolik omilane emise CO2 u aut.

Pokud si chceme lhat sami sobe, tak se na to vykasleme uplne a nechme mesta bez zon a hlavne si neberme do huby ekologii, ktera s tim nema nic spolecneho...

+8/−1
10.2.2013 21:52

J77i41ř52í 33K55o86c72u89r24e83k 6265254395888

To, co popisujete je ovšem ekofašismum nejhrubšího zrna - něco podobného zavedl Pol-Pot v Kambodži. Výsledkem bylo něco ne nepodobného holocaustu. Opravdu chcete 3.000.000 mrtvých za pět let? Tím myslím 3.000.000 postřílených nebo ubitých na ulici a hladomor.

+1/−5
10.2.2013 22:18

R77o89b39e38r88t 23V18i59l59i20m28o91v43s52k58ý 1209735854708

Nepletete hrušky a s jablky, ale myslím, že rovnou jablka s mrkví;-D

+1/−1
11.2.2013 9:54

K19a41t70e13ř94i78n92a 47S33l55a85v76í33k29o20v36á 6333345910203

Ona ani nemusí být válka, třeba když bouchla jaderka v Pripjati, tak po 20 ti letech bez lidí si příroda našla cestu k obnově ekosystému... Stačí dobrá trefa meteoritů a nastane restart.

0/0
18.2.2013 14:52

L47i32b66a 22R59u89s12n37á61k 2250374235161

Důležité je vykazovat neustálou činnost zaváděním dalších a dalších šikanózních opatření a nařízení.

+8/0
10.2.2013 18:30

P83e68t85r 81M21a46r90e64č66e32k 1813361909188

Jde jen o další tahání peněz z kapes daňových poplatníků. Studie proveditelnosti , informační kampaně .. na to všechno už čekají předem vybrané firmičky spřízněné s místními úředníčky.

+11/0
9.2.2013 7:25
Foto

K65a20m28i66l 10Ř35e63h13á95k 4809794105679

Kdepak že to soudruzi z NDR udělali chybu?;-D

+6/0
8.2.2013 23:38

J27i76ř19í 20K49o12c17u47r47e98k 6885424685358

To je našim politikům uplně jedno. Jsou totiž tak blbí, že hodlají donekonečna opakovat předchozí chyby jiných samospráv.

+5/0
10.2.2013 22:20

R87o65m95a75n 14Š93v79a83c70h 8619893739192

Je to komedie... tak na jednu stranu zavádí nízkoemisní zóny a na druhou stranu se odvrací od jaderných elektráren. Dokud tady máme znečišťovatele jako Prunéřov I a II tak vůbec nemá smysl řešit jestli auto má 110 nebo 190 mg/CO2 na km.

+10/0
8.2.2013 23:21

J19a12n 87F85r23o92l68í80k 6546270295734

Němci teď staví místo JE elektráren uhelné. Např. 2,2 GW elektrárna Neurath se stala druhou největší uhelnou elektrárnou v Evropě se vším, co to znamená pro vypouštění emisí.;-)

+7/0
9.2.2013 16:07

J88i53r18i 75S77i58m40a21k 9698678378913

no, takze ta nemecka decka co se pripoutavala retezy ke kolejim vzdycky jak vezli radioaktivni material nakonec prece jen zvitezila nad lzi a nenavisti a misto cisteho a ekologickeho zdroje nam bude ze zapadu vetricek prinaset krasnou smes popilku, CO,CO2, NOx SOx a dalsich chemickych radovanek :p

+4/0
10.2.2013 21:57

R86a10d25o96v65a86n 45B10u39b98e29n60í33č15e30k 1606235179689

Jistěže ne, vždyť také byly zřízeny za účelem dodatečného výběru peněz a ne kvůli zlepšování ovzduší.

+11/0
8.2.2013 23:15

T90o17m32á94š 27Z12e34m39a49n 3295158814275

Jo, co jinde nefunfuje, to zavedem.

V Německu a Rakousku zrušili denní svícení, protože to zhoršuje bezpečnost - u nás to s velkou slávou zavedli.

V Německu přestali blbnout se zklidňováním dopravy na hlavních ulicích, u nás to právě rozjíždíme.

O způsobu fungování parkovacích zón nemluvě.

+7/0
8.2.2013 22:39

T25o87m69á26š 36V80a45l53d86e30r 7543370299

Plně souhlasím. Nějak to úplně vždy zmrvíme.  Např zóny. Chápu že zavedli zóny kvůli dojížďákům co přijedou za prací a vůz tam nechají celý den. A ten kdo tam bydlí si nemůže zaparkovat. Nehledě, že musí platit za plac celoročně.  Ale proč tam nemohu např do 15:00 zastavit na cca 30 minut - 1hodinu je mi záhadou . Pokud musím objet tři, čtyři adresy s MHD mi to trvá celý den. vozem jen dopoledne.

+2/−1
9.2.2013 21:17

M12i55r26o44s32l52a78v 59B14u96d68a 9972892667252

Buzeraci provozovatelů mot. vozidel přeci nic nezastaví, že páni poslanci?!! Co na tom, že je to k ničemu, prostě to zavedeme a basta...ať ovčanstvo platí a hlavně..proboha ať se individuálně nedopravuje8-o

+14/−1
8.2.2013 16:03

D66u39š28a22n 83P41e90š17e78k 3485249694300

R^R^R^

Mám několik starých aut, ale jezdím s nimi jen občas, pro radost, roční nájezd kilometrů je tak velmi malý a ekologická škoda tím pádem také minimální.

Kolik je v reálném denním provozu aut bez katalyzátoru (ve skutečném denním provozu, ne v registru vozidel) a kolik ty auta najedou za rok? Zákaz vjezdu Favoritů, Š120, Žigulů apod. do centra Prahy nepřinese pro zlepšení ovzduší vůbec nic. Jednoduše proto, že v centru už skoro žádná taková auta nejezdí ani teď.

+9/0
8.2.2013 17:51

J48a45n 79F12r91o71l84í89k 6166960505554

Možná, že zakážou MHD dopravu smrdutými naftovými autobusy;-D

+5/0
9.2.2013 16:08

J76i29ř56í 88K78o58c21u23r15e34k 6745454235458

Pokud jde o prachové částice, tak největším zdrojem je ... tramvaj. Vozí si sebou pár set kilo písku a když je kluzko, tak sype. A rovnou mele najemno. Nějak netuším, jakou chemickou reakcí se dá v zážehovém* motorou z kapalného uhlovodíku a vzduchu vyrobit prachová částice. Otěr pneumatik a brzdového obložení jaksi nezávisí na typu a datu výroby motoru.

*) U dieslu jsou to saze. NJN, když si Praha zrušila trolejbusy...

+2/0
10.2.2013 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.