Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americká studie potvrzuje, že malé turbomotory zklamou svou spotřebou

Americká organizace Consumer Reports vydala výsledky měření spotřeby řady vozů prodávaných v USA. Turbomotory přitom vykazují spotřebu vyšší, než výrobci udávají, u atmosférických bývají rozdíly menší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65u40k84á55š 20V92a52ň14u87r50a 1465304453663

Preplnovane benziny maji spotrebu vice zavislou na pozadovanem vykonu jak atmosfera. Pokud jde o porovnavani, tak auto zene moment na kolech a tak jen parametry motoru nestaci. Rika se, ze dobrym parametrem je plocha pod momentem. V realnem svete je treba sledovat vykon kolem 2000-3000ot, protoze takovymi vetsina jezdi. A v tech ma vyhodu turbo benzin. Nevyhodou je slozitost, vysoka porizovaci cena, vetsi poruchovost. Proto je tech turbobenzinu tak pomalu.

0/−1
1.3.2013 7:54

V82í80ť98a 84K13r29u17t32i76š 9727134273738

Čistě můj osobní názor a zkušenost - na vysokou spotřebu turbobenzínových motorů nejvíce poukazují ti, kteří s těmito motory nemají absolutně žádnou zkušenost nebo ti, kteří se k takovému autu dostali ve firmě a samozřejmě zkoušeli, jak to vlastně jede. Naopak jsem se zatím nesetkal ve svém okolí s nikým, kdo si takové auto pořídil jako soukromé a stěžoval si. Právě naopak. A to někteří přešli i  z turbodieselů.

Dnes lze jednoduše pomocí přeplňování dostat ze sériového motoru klidně dvakrát tolik, co dávala dříve atmosféra a výkon 90-100kW/l není dnes nic až tak extrémního (vždyť diesely šly během nějakých 10 let na 3-násobek původně atmosférických výkonů a to nikomu zas tak divné nepřijde). Na druhou stranu je jasné, že pokud tento výkon využiji obdobně jako ve větší, výkonově podobné atmosféře, tak spotřeba bude obdobná - jinak než z paliva potřebnou práci / výkon nedostanu. A pokud pojedu na pohodu, na zlomek potenciálu motoru, tak se naopak dostanu na spotřebu objemově srovnatelné atmosféry.

A je třeba taky zmínit, že co do jízdní dynamiky je obvykle výrazný rozdíl mezi turbobenzínem o nějakém výkonu a atmosférou o výkonu srovnatelném, protože turbo má výrazně lepší průběh v nízkých a středních otáčkách, tzn. ve většině bžně používanýc otáček nabídne větší výkon než atmosféra. Viz,. třeba nedávný srovnávací test Aurisu 1.6 a Golfu 1.4 TSi. Nebo třeba vysmívané sekačkoidní 1.2 TSi 77kW v OIII, které je co do dynamiky lepší něž 2.0 MPi 85kW nebo dokonce 1.8 20V 92kW z první generace Oktávky.

+6/0
27.2.2013 17:26

T53o80m25á13š 59H36r16u76b63ý 4633570961856

Určitě jste myslel 100 koní na litr. 1.2 TSI se hodí do města, ale pokud nechcete nikoho zdržovat, bude ta spotřeba vyšší, než v letáčku. Malé motory s malými turby mají lepší charakteristiku kroutícího momentu v nižších otáčkách, o výkon ani tak nejde. To je hodnota, která se udává v maximálních otáčkách a takové to "poměřování výkonu" vám o průběhu křivky kroutícího momentu nic neřekne. Porovnávat 1.6 a 1.4 turbo je tak trochu demagogie, ale třeba v porovnání s 1.8 i-VTEC jsou rozdíly minimální: 141 koní a 175 N/m se zdají, jako parametry o dost nižší než má foukaná čtrnáctka z Golfu, ale na silnici je rozdíl prakticky nulový. Navíc v tabulce udávaná městska spotřeba 7.6l/100 km lze hravě stáhnout na 6.7 - 7.2l/100 km, ale jde o to ploužení a řazení v nízkých otáčkách, zatímco v Golfu dosáhnete tabulkové hodnoty těžko, když nejezdíte jako brzda provozu, spotřeba stoupne u i-VTECu na 8l, jenže u turbo benzínu stoupne na 10l. To už je hodně mimo limit tabulkových hodnot udávaných výrobcem. To samé, když si za městem budete chtít užít trochu té legrace, tak s Civicem budete muset k pumpě později, než s Golfem, ten má ale zas větší ten počáteční odpich. U atmosféry máte zaručeno, že se vám na motoru nic nepokazí a příznivější je i cenová politika japonské značky.

 Turbo motorům dávám ještě čas na zlepšení, páč jak je vidno, nějaké mouchy to ještě má a tabulkové hodnoty spotřeby motorizací od VW z laboratoří zdaleka neodpovídají těm reálným a nelze se podle nich řídit. Možná bych počkal ještě déle na nějaký vychytaný motor s turbem, kompresorem, pátým cyklem spalování a proměnnou kompresí;-DJestli vám jde jen o spotřebu, tak "turbenej půlitr" neni dnes ta správná volba, už jen kvůli složitosti a pořizovací ceně a nějaké nalhávání si, že "ušetřim za palivo a časem se mi to vrátí" je vzhledem ke skutečné spotřebě v provozu mýtus. Ale to vám prodejce zamlčí.

0/0
28.2.2013 11:06


J85i62ř33í 10S59c53h81w92a21c97h 5136929417584

o výkon ani tak nejde? O výkon jde jen v max. otáčkách? O výkon jde v celém rozsahu otáček. Výkon je totiž úměrný součinu krouťáku a otáček, takže motor který má např. při 2000 ot/min vyšší krouťák tak dává v té chvíli i vyšší výkon! Takže pokud TSIcka dávají max krouťák už od 1500 ot, tak auto má k dispozici větši výkon než obdobně výkonná atmosféra, která se na max krouťák dostane až v okolí 4000 ot. Samozřejmě, že pokud se srovnává dynamika (např. zrychlení 0-100) tak se se motory honí na max. otáčky, kde je průběh kroťáku a tedy i výkonu obdobný. Ale pokud se srovná normální ježdění po městě, tak je to o něčem jiném. TSI (a obdobné foukane motory) mají v rozsahu 1500-2500 ot k dispozici větší výkon (protože mají větší krouťák) a není je vůbec potřeba točit nad 2500 ot. Bohužel většina řidičů to neumí využívat včas neřadí vyšší stupeň a proto nejsou schopní se přiblížit k papírovým hodnotám. Prostě jakmile se ručička otáčkoměru začne šplhat nad 2000 chce to řadit výše. A vůbec to neznamená nějaké ploužení a zdržování.

Jeden můj známý (kluk s čerstvým řidičákem) má Fabii Monte Carlo s 1,2 TSI. Na mou otázku, za kolik jezdí, říkal tak okolo 8. No jo ale když jsem s ním jel, tak rovné a plynulé úseky po městě (50-ka) jel na trojku (to motor točil přes 3000)!!!! A to nejezdil nijak divoce prostě on si myslí, že to tak je dobře!

0/0
28.2.2013 12:02

K17a18r81e16l 74B77a21r10t95á65k 3159423172566

Vy jste odborník z oboru?

0/0
28.2.2013 12:13

J74a32n 31F49r70o19l46í89k 6206790275234

Četl jsem obdobnou zdrcující kritiku na turbotříhrnek z dílny Renault konkrétně nové Clio v odborném časopisu. Prostě laboratorní spotřeba pro Únii aby to dostalo Euro 5,6,7,8 a v praktickém provozu žrout.;-)

0/0
28.2.2013 13:58

V48í15ť60a 68K26r98u65t94i56š 9697554803518

Ne, myslel jsem kilowatty. Viz. např. Ecoboosty, nejvýkonnější verze 2.0TFSi, 1.6THP, 2.5T apod.

A třeba porovnání toho Vašeho Civicu s1.4TSi dopadne u dynamiky jen o něco málo lépe, než ten Auris. Špičkových 175Nm je sice více než 160, ale pořád výrazně méně, než 250 u Golfu.  Tzn., že i v tomto srovnání pojede Golf ve všech otáčkách lépe, než atmosféra, protože ve všech otáčkách nabídne větší výkon. Možná ve vysokých to bude vyrovnané, ale ve středních (2.000 - 4.000 ot.) to pořád bude rozdíl 2 tříd.

A co se týká spotřeby, tak u Civicu udávají uživatelé na Spritmonitor průměr 7,86, u Golfu 7,24. A nevím, co si přestavit pod příznivější cenovou politikou, když Civic v základu stojí v akci 429tKč (-50tKč akce) a Golf naopak ve výbavě nejvyšší má ceníkovou cenu 479.

A jen pro srovnání, dlouhé roky jsem měl 1.8T (motor konstrukčně někdy z roku 1996 postavený "z nouze" na ne zrovna moc úspěšné atmosféře, s výkonem 148kW/295Nm), dlouhodobá spotřeba za 4 roky každodenního provozu dle tankování - 7,22.

Dnes skoro 4 roky 2.5T (228kW/460Nm), spotřeba po 4 letech 9,08. Ukažte mi prosím atmosférický motor, který při obdobných výkonech dosáhne podobné spotřeby.

0/0
28.2.2013 16:00

J31a17n 74T62ě37š43i54t21e74l 8456465758814

Mám od ledna 2012 Ford Mondeo EcoBoost 1.6 118 kW/160 k a jsem nadšený nejen z jízdních vlastností včetně pružnosti motoru (který přitom zabírá odspodu jako nafta) nebo z pohodlí tohoto mondea, ale také z průměrné spotřeby od počátku provozu, která činí 7.0 l/ 100 km a to minimálně polovinu z ujetých cca 12 000 km za celý rok jsem najel ve stotisícovém městě. Předtím jsem měl renault, toyotu a škodovky, dvě v naftě, poslední od 2010 do 2011 novou octavii 1.6 D, takže mám srovnání. Spotřeba sedmi litrů je na tak velké auto senzační a téměř odpovídá spotřebě uváděné výrobcem pro 5D typ - 6.8l/100km v kombinovaném provozu. A to si dovolím tvrdit, že motor ještě není zcela zajetý.

0/0
27.2.2013 17:11

J53a69n 48F69r27o71l35í57k 6646710945444

V motoristických rubrikách chválí turbo od Fordů a plivou na frantíky. Takže třeba mají i pravdu;-)

0/0
28.2.2013 14:11

J95a88n 42L50u60k27á61š 7757673283862

Mam pocit, ze Ford pouziva Garetty od Honeywellu a frantici to same ...

0/0
1.3.2013 8:03

D39a25n56i52e82l 68T37o39m24e32k 8509275228346

Myslím, že tu celkem není sporu mezi diskutujícími, tj. že k článku patří dovětek, že při hodně defenzivní jízdě se dá i s minimotorem na turbo jezdit naopak úsporněji. Když není provoz, bych nepřekážel, tak si o víkendu občas dám úspornou jízdu se slavným / neslavným 1.4 TSI, a celkem snadno i tohle jezdí za hubičku. Myslím, že celkově ten trend spousty aut, rozvoje technologie, různých bezpečnostních a ekologických regulací a hraní si s energiemi vede někam k poloautomatickému ježdění v koloně nějakou osmdesátkou - devadesátkou. Já bych se vsadil, že tak vypadá budoucnost motorismu.

0/0
27.2.2013 16:26

R17a10d37e18k 25N73e52u12m67a91n47n 5652782338845

jen to ne

0/0
27.2.2013 18:20

V28i23k15y84r 50B61o39h11u24m82i73l 94S44t64r29a73n48s25k38y 9357198616479

prostě jak psáno níže a jak říkával pán v opravně:"litre ničím nenahradíš" (myslel tím obsah motoru):-P

0/0
27.2.2013 14:03

M59i13l22a86n 22Š88v59a45g13r58o15v39s13k36ý 9212379835558

Ja osobne ten turbokompresor oceňujem. Motor má tak výhodný priebeh krútiaceho momentu, aký hladký motor dosiahne len ťažko. Stačí radiť od 1 500 do 2200 ot. Navyše je tam viac ´položiek´ na elektronickú reguláciu centrálnou jednotkou.

0/0
27.2.2013 13:47

R69a35d92i42m 10K56a67l12a72s 2730276622941

Já příznivec malých motorů nejsem, ale na druhou stranu musím obecně dodat, že zatímco před 10-20 lety jsme se v Evropě dělali celkem běžně "dvoulitry" tak v USA jezdili 3-4 litry se stejným výkonem. Z jejich pohledu se určitě muselo zdát, že tam za oceánem mají taková malá chrastítka, kterým také říkají motor. Dnes jsou automobilky tlačeny do menších objemů, byť výkony zůstaly zachovány. Je proto možná na snadně i kacířská myšlenka:-), zda nejsme až příliš ve vleku zažitých představ o dobrém motoru.

Sám se ale pochopitelně subtilní konstrukce, většího namáhání jednotlivých komponent, rizika poruchovosti u malých motorů obávám.

+2/0
27.2.2013 12:42

R58a18d61i67m 34K47a48l52a88s 2350336372911

...jezdily....

+1/0
27.2.2013 12:46

L85u58d88v69í21k 13G10a51j63d90o21š65í70k 2225403544862

Souhlasím.

I z patnáctistovky se dá vytlačit 1000kW. Jen ten motor vydrží maximálně jednu sezónu seriálu F1. Tedy jednotky tisíc km.

0/0
28.2.2013 11:26

R86o71m85a94n 20S80i94l74n53ý 3127452179271

Já to nevidím nijak špatně. Ikdyž je u moderních turbomotorů větší rozdíl mezi papírovou a reálnou spotřebou než u atmosfér, tak i tak jsou úspornější, než srovnatelně výkonné atmosféry a to dosahují lepších dynamických parametrů.

0/0
27.2.2013 12:12

L46u67k18á71š 63V81a53ň82u13r15a 1585944163543

Prostě spotřeba je více závislá na stylu jízdy a využívání výkonu motoru.

0/0
27.2.2013 12:24

M69i55c67h76a35l 21V44o47r46e65l 5169894487182

Vždyť všechny ty auta mají zrychlení jak sviň.. To musí být hodně žravý motory

0/0
27.2.2013 10:21

L74u46k59á96š 15V55a73ň74u97r61a 1495754713433

Škoda, že někdo konečně nevymyslel akumulátor energie. I když už se někde objevil článek, že se připravuje auto s akumulační nádrží na stlačený vzduch, který se bude tlakovat při brždění a spotřebovávat při jízdě. Chtělo by to rychlonabíjecí akumulátory.

0/0
27.2.2013 9:52

A13l67o80i45s 24V73i49c14h97t43e68r80l15e 1129297715163

Nejvice se mi libi setrvacniky KERS, tem verim, ze se v seriove vyrobe objevi, narozdil od konceptu od PSA, ktery obnasi ty nadrze na stlaceny vzduch.

0/0
27.2.2013 9:58

J57i90ř14í 73S38c67h98w96a11c97h 5946799697244

metod řešení rekuperace je celkem hodně, někde jsem četl o řešení rekuperace s kondenzátorem, tam jeho "rychlonabití" není takový problém jako u baterie, horší je to naopak s kapacitou

0/0
27.2.2013 10:18

A85l45o71i14s 42V96i35c54h33t44e34r41l61e 1639467735683

jj, ale prave ten KERS se mi zda, ze by mohl mit k serii nejblize.

0/0
27.2.2013 10:34

L71u78k88á43š 28V79a38ň38u39r22a 1465274723503

U setrvačníků je problém jeho chování co by gyroskopu. To by musel být zavěšený v prostoru.

0/0
27.2.2013 12:13

A18l27o73i53s 94V68i40c24h39t18e32r46l80e 1399137355463

Snazim se, ale nechapu.

0/0
27.2.2013 13:10

J43a63n 34L36u18k90á35š 7517273903752

Setrvacnik ma tendenci drzet osu rotace. Vyuziva se to napr. v letadlech pro umely horizont. V tomto pripade je problem, ze pokud osa bude vodorovne, nebude se autu chtit do zatacky, jelikoz ho setrvacnik bude drzet, pokud by osa byla svisle, nebude auto reagovat na nahle nerovnosti (Nebude sedet, jak by melo.).

Tj. leda, ze by ho tam nekdo zavesil jako v gyroscopu, ale to si zase neumim predstavit, jak by se odebiral ten jeho vykon.

Napr. u motorek existuje slavna znacka Moto Guzzi, ktera montuje motory napric (Valce mirne couhaji do obou stran.), aby se motorka lepe naklanela - nemusel se prekonavat gyroskopicky efekt motoru.

0/0
1.3.2013 8:14

L13u67k22á18š 15V71a83ň33u44r88a 1915784983413

Ale zatím nikdo takový kondenzátor nevyrobil.

0/0
27.2.2013 12:11

J63a59n 34F94r43o57l98í35k 6856980835184

Frantíci mají značné zkušenosti s pohonem na stlačený vzduch a zkušebně tam jezdí po městech poštovní a kurýrní mopedy. Kupodivu ta bombička vydrží i 50 km. Věřím, že mají vychytané technické mouchy tohoto řešení a je to rozhodně lepší než vozit stovky kil drahých akumulátorů.

0/0
28.2.2013 14:17

T26o81m19á82š 28Z52e51m48a48n 3365508194385

Už se testují kondenzátory.

A vůbec není potřeba aby to nějak daleko dojelo, stačí když to bude rekuperovat energii při brzdění a využije ji to při rozjezdu.

0/0
27.2.2013 12:01

L74u67k28á12š 12V53a70ň54u37r75a 1365744273313

No to je objem. Už prastará poučka říká, že objem ničím nenahradíš. Stačí se podívat na velkoobjemové motory v USA. Jezdili jsme tam s GMC velkou bednou pro 12 lidí s AWD a motorem 4,9 litru a spotřeba byla kolem 10litrů benzínu.

Fyzikální zákony nejdou obejít, prostě velké a těžké auto bude žrát víc. Maloobjemové motory s turbem mají malou spotřebu na volnoběh, malou hmotnost, menší hmoty a tak se lépe roztáčejí, menší olejové náplně, větší zátah v nízkých otáčkách, ale se spotřebou je to špatné. Protože benzínové motory mají poměr paliva a vzduchu cca 20:1, tak když tam turbo cpe hodně vzduchu, musí se tam cpát i hodně benzínu. Takže je spotřeba více závislá na stylu jízdy a možná se šetřílkové dostanou na nižší spotřebu než u atmosférického motoru.

Ovšem turbo a třeba i přímý vstřik mohou být zdrojem mnoha problémů a vyšší poruchovosti.

+4/0
27.2.2013 9:21

A57l28o13i41s 35V18i31c62h67t50e35r16l73e 1359567925253

Neni stechiometricky pomer vzdy 14.7:1 ?

0/0
27.2.2013 9:24

L33u82k85á14š 81V40a16ň83u96r40a 1465704543423

Ano 14,7:1 je hmotnostně optimální poměr. Tedy není ani přebytek paliva, ani přebytek vzduchu. Ale někdy se používají chudé směsi, takže je vzduchu více. Proto ten poměr 20:1. Hlavně u přímých vstřiků se používá ochuzená směs.

Od určité hodnoty , jejíž velikost je závislá na dokonalosti funkce zapalování, se účinnost při dalším ochuzování směsi začne zhoršovat, motor vlivem selhávání zapalování ztrácí výkon a pracuje nepravidelně, až se nakonec zastaví. Jako nedokonalé se hodnotí zapalování, se kterým dochází ke zhoršování termodynamické účinnosti motoru ihned za stechiometrickou směsí. Za vyhovující lze považovat zapalování, které zhoršuje účinnost až po ochuzení směsi o 10 %, a za dobré, se kterým zhoršení nastává až při ochuzení o 20 %.

0/0
27.2.2013 9:33

A55l52o35i30s 89V29i32c19h82t30e53r14l60e 1609757465963

Jiste, u vrstveneho spalovani u primovstriku maji nektere vrstvy pomer i 1:50, ale nektere i mnohem mensi nez tech 14,7:1, celkove to muze dat pomer zase tech 14.7:1, ale netroufam si to tvrdit.

0/0
27.2.2013 10:01

A28l79b82e21r51t 43K44á52m45e72n 9344518209901

Milujem trojválce. Musia byť však dva vedľa seba a mať spoločnú kľukovú hriadeľ.

+15/0
27.2.2013 9:20

J26i95ř95í 91V60o30g10e36l 1124949109739

Střídám Avensis benzín 2.0. a Yaris 1.0. Oba v benzínu. Nejezdím ekonomicky. Avensis mi jezdí za 9 a Yaris za 10. Plánované Mondeo s motorem z "motorky" s obsahem 1 L mi přijde naprosto úchylné.

+3/−1
27.2.2013 9:17

A13l83o38i35s 54V32i30c92h48t51e73r59l43e 1119907845473

To vam verim, pokud jezdite dalnicnimi rychlostmi. Naopak pokud jezdite prevazne ve meste, tak vam to s dovolenim neverim.

+2/0
27.2.2013 9:21

L82u58k83á40š 19V62a87ň64u64r83a 1855754283523

Mohu potvrdit, kamarád má Avensis 1.8 a spotřebu má 7 litrů. A to jezdí jak po městě, tak po dálnici.

+1/0
27.2.2013 9:37

A79l25o50i68s 41V68i17c46h78t29e89r97l76e 1539327425263

Tak to je jiste dukaz jako hrom.

No a ja mam kamaradku, ktera s Yarisem jezdi po dalnici a po meste a ma spotrebu do 6l, to je ze stejneho soudku ...

0/0
27.2.2013 9:55

L29u19k51á64š 22V50a89ň71u74r74a 1475894673463

OK, průměr 111 majitelů Avensis 1.8 je 7,85 litru a u Yaris 1.0 je to u 666 majitelů 6,15 litru. Takže to je asi objektivnější. :-) Viz http://www.spritmonitor.de

+1/0
27.2.2013 12:24

J16i72ř33í 30V78o28g59e31l 1524779749229

Ale tohle nikdo nezpochybňuje. Současně však platí, že majitelé Yarisu jezdí jinak, než majitelé Avensisu. Tedy pro člověka, který chce Yarise používat jako nákupní tašku a jezdit úsporně... tak je to úsporné auto. Naopak když si jej někdo koupí s vidinou, že to má z toho litru 60 KW a bude jezdit naplno, tak jej takové auto sežere.

+1/0
27.2.2013 13:29

J15i21ř29í 64V20o21g41e50l 1694559189119

Ale jo, věřte :-) Tak poměr mimoměsto / město mám tak 60:40 ve prospěch mimoměsta. Ale jak jsem řekl, jezdím hodně neekonomicky. Ten tříválec v Yarisu ždímám do otáček. Na druhou stranu prostě platí, že čím menší motor, tím je háklivější na zacházení. Tedy pokud nechcete jezdit vysloveně ekonomicky, je malý motor cesta do pekla. A to prodejci neřeknou... naopak slýchám "pane, je to sice jen jedna-čtyřka, ale to víte, moderní motor, úsporný a má to sto koní... s tím budete spokojený". Prdlajs.

+1/0
27.2.2013 9:58

J25a13n 98F78r68o92l41í98k 6886600525904

Rozhoduje také váha vozu. Jezdil jsem 10 let s Citroenem Saxo což je 1,1 - 4 hrnek jednobodovka benzín za průměrných 6.8 l.  Teď jezdím s C1 tříhrnek benzín (motor Toyota) za 5,1 l. Poměr město/venku 60/40. Nejezdím nijak při zdi a při odjezdu z místa nechám za sebou i Golfy, kteří mě natřou až kolem tachometrových 120 (tedy asi 110). :-P

0/0
28.2.2013 14:08

D26a25v29i63d 24R59y51c82h84e43t23s25k59ý 9756721160900

Celkem mě přitahují motory typu 1.8 turbo. Spotřeba se dá udržet v rozumných mezích (1.2-1.4T jezdí za to samé!) a je k dispozici velice slušná výkonová rezerva. Pokud ale nenajezdíte řekněme 20tkm/rok a víc tak nějaký půllitr navíc není třeba příliš řešit, důležitější je vybrat auto, které není odsouzené k 100 tisícové opravě...

+1/0
27.2.2013 9:04

A40l86o71i85s 30V12i38c66h70t93e18r47l30e 1719207355563

Nemuze jezdit za to same uz jen proto, ze diky mensimu objemu maji motory s mensim objem nizsi vnitrni ztraty. 1.8TSI zkratka bere o neco vice, nez 1.4TSI a ta zase o neco malo vice nez 1.2 TSI, samozrejme v beznych podminkach a ne pri jizde 200 km/h po dalnici, kde zase bude mit nizsi spotrebu 1.8TSI.

+1/−1
27.2.2013 9:20

L54u87k14á81š 10V82a19ň45u25r11a 1135254683103

Ty ztráty se projeví hlavně na volnoběh. Ale pokud budou 1.2TSI a 1.4TSI ve stejné autě a bude se jezdit běžným stylem, tak si budou spotřeby hodně podobné. Hraje tam roli hlavně váha vozu a odpor vzduchu. Samozřejmě při vyšších rychlostech může mít 1.2TSI problémy s nedostatkem výkonu a pak bude mít vyšší spotřebu než 1.4TSI.

+1/0
27.2.2013 9:24

A79l47o30i86s 94V19i74c39h93t27e34r57l88e 1569737465223

ano s tim souhlasim, ale reagoval jsem na tvrzeni ze: "1.2-1.4T jezdí za to samé!) "

0/0
27.2.2013 9:26

L50u15k34á28š 27V28a86ň57u85r87a 1765844853373

Souhlas. V Golfu je u 1.2TSI 77kW průměr 6,5 a u 1.4TSI 90kW je 6,9litru. Ale u 1.4TSI 125kW je průměrná spotřeba 7,9litru. Takže záleží na výkonu a také stylu jízdy. Třeba 1.4TSI 90kW v Passatu má spotřebu 7,3 litru.:-)

Ale pamatuju se, že jsem měl u Escorta 1.6 spotřebu 9,2litru, ale u Mondea 1.8 byla spotřeba 8,5 litru. Prostě malý motor ve velkém autě má velkou spotřebu.

0/0
27.2.2013 9:48

D62a54v35i18d 67R82y51c33h39e47t79s57k20ý 9636741340290

Byl na to celý rozsáhlý test světa motorů, 1.2 vs 1.4 vs 1.8, který pracoval s reálnými čísly, ne laboratorními. Vyšlo to naprosto stejně, 1.8 žrala ve městě víc a na dálnici o dost míň. Vysvětlení je jednoduché, pokud vezmete jako zdroj energie nějaké množství vzduchu a paliva, nejobjemnější motor ho zpracuje s nejnižším tlakem - a nejmenšími ztrátami.

0/0
27.2.2013 10:26

A87l50o63i90s 73V62i74c60h30t11e10r46l32e 1859627185403

Vzdyt to pisu:

"1.8TSI zkratka bere o neco vice, nez 1.4TSI a ta zase o neco malo vice nez 1.2 TSI, samozrejme v beznych podminkach a ne pri jizde 200 km/h po dalnici, kde zase bude mit nizsi spotrebu 1.8TSI. "

Mimochodem, kdyz si na spritmonitor.de vyhledate realne prumery ridicu techto motorizaci, tak zjistite spotreby 6.64 - 7.04 - 8.25. I to o necem svedci, i pri faktu, ze auta nejezdi ve stejnych podminkach a lide si dane motorizace kupuji podle predpokladaneho zpusobu vyuziti, ktery je u kazde motorizace jiny.

0/0
27.2.2013 10:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.