Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peugeoty a citroëny budou jezdit na vzduch. Vyvíjeli je v utajení

Francouzský koncern PSA je ve velkých potížích. Za loňský rok vykázal ztrátu pět miliard eur. Padající prodeje má zachránit nová moderní technika. PSA se nově pochlubilo modulární platformou, která zlevní a zefektivní výrobu. Trhákem mají být auta, která jezdí na vzduch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T49o73m30á22š 90M40a15r83n97ý 4610972632436

Budeme počítat:

pokud budu vezmu litrový motor, tak za jeden cyklus(2 otáčky) projde motorem litr vzduchu.

Při 3000/min tedy projde motorem 1500 litrů vzduchu za minutu. To by mělo při rychlost 90kmh stačit na 1,5km. Při tlaku v nádrži 200bar by měl takový vzduch objem 7,5l.

Spotřeba stlačeného vzduchu tedy bude 5 litrů na kilometr. Se 100l nádrží by tedy vzduch stačil na 20km.

A to nepočítám s tím, že pracovní tlak výstupního musí být vyšší než atmosférický, takže reálný dojezd je tak 10km maximálně.

0/0
21.2.2013 18:39

P96e83t17r 23M81a20r25š10o60u15n 5845948776816

a pocitate ve svych vypoctech i s tim, ze behem te doby budete nekolikrat pribrzdovat, brzdit, pojedete z kopce, takze budete zpet dotlakovat, tedy "doplnovat" onu zasobu stlaceneho vzduchu? Jak lze poznat jiz z clanku, tak na jizdu po dalnici to opravdu nebude (tam by to opravdu jen na vzduch daleko nedojelo pri stale rychlosti), ve meste se prave predpoklada ze s erozjedu pak brzdim, rozjedu brzdim...

+1/0
21.2.2013 20:51

T17o48m64á23š 14M21a58r84n30ý 4320962812676

To bude zcela neúčinné. Ochlazením stlačeného vzduchu přijdete o většinu uložené energie, při expanzi se pak dostáváte hluboko pod bod mrazu a budete si dost drsně ochlazovat motor.

Konec konců stlačení-ochlazení-expanze je princip ledniček, klimatizací, atd a celkovou účinnost takového pohonu si můžete klidně dopočítat.

0/0
21.2.2013 21:32

B75o46h91u86m51i47l 63M44i95c38h44a36l 3115474295421

Z článku to vypadá, že stlačený vzduch bude pohánět vůz přes ten kompresor, ne přes motor, takže motor se ochlazovat nebude. I tak bych ale všechny úspory vydělil asi tak 2 a bude to odpovídat realitě provozu.

0/0
25.2.2013 7:09

P35e65t98r 86M29a56r97e76č38e10k 1803741309468

5 mld. to je ranec :-/ .. ale to se dalo čekat .. sází to jeden model za druhým .. jeden horší než druhý a odbyt mizerný ..

0/−1
19.2.2013 22:47

J25o36s40e71f 60L65e64b76d49u67š75k44a 4872163383575

Je to moc složité. Postačil by klíček a hodinářské pero. Natáhnout a vyjet. A když dojde, tak znovu natáhnout. ;-D

+2/0
19.2.2013 17:38

M14a33r39c38e31l 55P67a80v86l10í25k 7541704258179

spomínate si?

http://www.autorevue.cz/tata-vyviji-auto-s-motorem-na-stlaceny-vzduch 

a okolo 1965 v baťovanoch vo fabrike jazdila posunovacia "lokomotíva", cez noc ju "nabíjali" parou (tá bola nielen technologická) a vez deň posunovali. a nebolo to málo vagónov čo zoraďovala - suroviny, výrobky, ...

+1/0
19.2.2013 14:23

P91a82v39e73l 67S86t43a70v83j53a29n36í50k 1810946270691

Papiňák ještě donedávna posunoval v Setuze. Byla to jediná naprosto nenáročná lokomotiva pro posun ve výbušném prostředí. Mám pocit, že někde je ještě v provozu.

http://spz.logout.cz/album/cz/cz_stz9982.html

+1/0
19.2.2013 15:09

P54a82v41e98l 86K30r31e69j64č24í63ř 2672821353136

Já jsem před časem četl o důlní lokomotivě na stlačený vzduch, která bez větších oprav vydržela v plném provozu asi 95 let :-)

0/0
19.2.2013 15:54

M80i80l42a73n 14K61r19á31t63k50ý 4436200615106

Bude tam hydromotor a hydrogenerátor. Přečerpávaná kapalina bude stlačovat plyn v nádržích.

0/0
19.2.2013 14:19

R83a48d86e22k 94J33a11n60č92a38ř24í56k 7481644158

Ještě by ty eko-auta mohly jezdit na splodiny z jiných aut ...

+1/−1
19.2.2013 13:48

K61r37y20š49t67o26f 29L28a54n83í58k 1929820575605

zajimalo by mne, zda po rozsireni vsech tech spotrebu snizujicich technologii bude ministr financi resit vypadek spotrebni dane jejim zvysenim ci se to bude kompenzovat jinde.

+3/0
19.2.2013 13:00

J10a17r35o46s63l62a69v 39B67r78ü63m26m75e80r 7454923216

Reálně se ušetří pár %.

0/0
19.2.2013 13:37

Z50d14e43n32e88k 36V12r17b11a 8909365223877

Jednoduše. Napřed se to bude ignorovat, až "ztráty" dosáhnou nějaké míry zavede se třeba mýto na všech silnicích, nebo daň z auta. Nejspíše ale obojí, nejlepší je totiž platit i nějaký ten "paušál". Tohle stát uměl vždy moc hezky a rozvoj technologií to umožňuje "dokonale" zmáknout. Za pár let budeme mít každý v autě krabičku, která nám nejenom vyměří daň za každý ujetý km, ale i rovnou sčítne všechny přestupky. A v rámci potírání dětské pornografie a terorizmu nás bude velký bratr sledovat na každém kroku. Ještě budeme při slintání do bryndáčku vzpomínat na staré dobré časy...

0/−1
20.2.2013 21:36

P96e63t96r 39M67a84r87š68o10u88n 5855568736556

zavede se dan na vzduch a je to ;-)

0/0
21.2.2013 20:53

P55a74v24e84l 31K93r32e90j75č55í68ř 2722931473496

Super, já bych přidal ještě pérko a klíček.:-)

+9/0
19.2.2013 12:24

P98a65v40e70l 81F89a94r25a 9864935878298

Krteček tak jezdil už před 40 lety!  ;-)

+2/0
19.2.2013 13:51

P65a94v38e28l 47K66r41e78j26č35í45ř 2672481933596

No přesně :-)

0/0
19.2.2013 15:52

D24a96n72i37e23l 16T78s15c73h97e61r85n36a89y 2795852659832

http://autonavzduch.cz tady je o tom asi nejvic

0/0
19.2.2013 11:29

D37a89n21i58e29l 33T15s54c53h88e84r68n66a43y 2675832259192

Pred 20ti lety niukdo nemel zajem o licenci za 12mega. Najednou to vyrabi tolik firem ? Ackoli tenkrat tvrdili, ze je to nesmysl. A ta vyroba v utajeni? Asi se cekalo az propadne puvodni patent?

+2/0
19.2.2013 10:51

J23a94r35o42s38l15a58v 42B80r81ü13m88m15e75r 7254433426

Přestává to být nesmysl, jen kvůli tomu, aby splnili papírové šílené požadavky EU,. V reálu to nic moc nepřinese.

0/0
19.2.2013 13:38
Foto

V48l16a34d21a 14V70a79n47e94k 9893636844658

Zoufalá snaha francouzských automobilek ! Jejich auto už nikdy ! Je li potřeba při výměně žárovky nutná demontáž nárazníku, při výměně akumulátoru demontovat topení,naftové motory u kterých praskají hlavy,ztrácí se kapalina atd.....:-P

+7/−7
19.2.2013 10:45

P59e92t60r 74V36á32c13l55a85v31e53k 6525178709217

nevím o jakém autě mluvíš, nejspíš si žádné jejich auto neměl. Měl jsem 2x  renault a 1x Peugeot jako služební auto a nemohl si je vynachválit, hlavně to pohodlí. Žárovku jsem měnil a na benzince bez problému, pouze u Renaultu na levé straně je mín místa kvůli baterce ale pokud nemá někdo gramlavé ruce tak za 5 minut je se vším hotov.

+5/−2
19.2.2013 11:07

M14i82c60h56a61l 72S87l45u30c29k58y20j 8684822456530

Nevím, o jakém autě mluvíš, já měl Citroeny 3 a nejvíc se kazila C5, prasklé palivové potrubí v motorové části, el. stahování oken 2*, problémy s vyměnou žárovek atd....Nehorázná Grcna!!Rv

+1/−3
19.2.2013 12:39

V83i15k58y78r 57B12o82h32u71m36i71l 36S11t51r60a56n18s17k58y 9587698446369

Škoda Octavia I/74KW GLS. 3x oprava el. stahování oken, 1x prasklé p. sklo /pnutí karoserie/, 1x výměna mechanismu stěrčů /zadřený/, neustálé problémy s osvětlením SPZ, 3x gumy př. stabilizátoru...mám pokračovat?

P 406 GLD Combi, 1x g.o. vstřikovacího čerpadla poté, co 2. řidič ujel na směsku nafta/benzín/natankoval super.../ 17 km! Jinak žádný problém. R Safarne 2,0-problém s el. zamykáním dveří, jinak bez problému. P 405 GLD, bez problému. Prostě čím "modernejší" a "úspornější" a nařezanější elektrikou, tím větší /obecně/ aušus!

+7/−1
19.2.2013 12:51

K55r89y19š25t30o52f 27L53a75n38í29k 1709300445445

proc si nekoupite normalni auto? na corolle jsem za 15 let krome bezne udrzby menil jen vyfuk.

+1/0
19.2.2013 12:58

J49a76k80u18b 95H15á63j80e86k 3700592240824

jo jo, Toyota super. V Na Carině (dnes jim říkají Avensis) kroutím 15. rok. Za tu dobu jednou zpuchřelo nějaké gumové těsnění u chladiče, výměna asi za 200 Kč, a  cca po 14-ti letech problém u spojky způsobený prostě užíváním a opotřebením. Tam sice stála oprava asi 4000,- ale od té doby přede jak za mlada. Za 16 let v provozu myslím slušné :-)

0/0
19.2.2013 18:06

A23n91t35o38n63i61n 41K34a80d73l63c60e51k 9902369861336

Sam premyslim o presedlani od amerik na japonce.  A to jsem se roky zarikaval...  Ty opravy jsou nekdy nesnesitelne!

0/0
19.2.2013 18:54

J70a52k60u13b 52H77á71j97e84k 3210712760274

Ono se traduje, že Japonci mají drahé náhradní díly, což je sice do jisté míry pravda, ale dokud nebouráte, tak ty náhradní díly u Japonce většinou nepotřebujete. Mě se moc líbí nová Mazda 6. Především to, že jde na úsporu jinou cestou, než přetechnizovaným (poruchovým) downsizingem motoru. A ještě krásně vypadá.

0/−1
19.2.2013 20:10

A88n90t88o64n22i51n 56K54a17d68l92c52e23k 9892569471536

Mazda ma zajimave modely, ale zatim ne dost velky minivan.  Ja asi budu muset skocit na Honda Odyssey o ktere jsem slysel jenom chvalu.  Muj Olds Silhouette neni az tak spatny, ale podobne problemy, ktere casto mivam by se pry u Japonce tak casto neobjevily.  Take hodne znamych v posledni dobe koupili tyto Odyssey a zatim spokojenost.

0/0
19.2.2013 20:26

K53r59y37š18t98o60f 38L70a50n25í18k 1489710725755

me ten vyfuk nestal ani 3000. jasne ze to neni znackovy dil, pry ale aspon 5 let vydrzi a to uz budu mit davno auris touring sports ;-)

btw. nekdy by si clovek i priplatil, ale kdyz mi po 11-ti letech odesla originalni baterie a chtel jsem koupit stejnou, Panasonic jsem proste nikde nenasel.

0/0
20.2.2013 15:32

J21o39s27e18f 53B81r97o82ž72k43a 6234142178587

Nová Octavia II po fejsu, 1,6 TDI po ca 5t. km prasklé potrubí od čerpadla. Za 3 km jízdy k servisu 1/4 nádrže pryč. Opravili to do druhého dne. Prý vzácná závada.

0/0
20.2.2013 7:32

J92a50n 62F98r33o81l10í36k 6126800515274

Na svém Citronku nemám problém s přístupem k osvětlení. M.j. první žárovku jsem měnil po 12 letech. Za to syn s Fordem musel do servisu. Jednak je přední reflektor nepřístupný a také tam jsou nějaké speciální hlavy šroubů a běžný křižák to nepovolí.

+2/0
19.2.2013 13:44

J91a45n 40F27i37k97a25r 9217547395274

Demontovat topení při výměně baterie .. .blbe kecáš nebo sem hoď typ auta.

0/0
19.2.2013 15:42

M23a33r48e46k 10H44r67u45b60y 6157882491878

Hmm, a ropni magnati nebudou mit co zrat ;-)

+5/−1
19.2.2013 10:33

M15i67l29o54š 83S74e97t98í79k 3549669864380

Však dobře jim tak, ne?

+5/0
19.2.2013 10:48
Foto

V43l25a10d79a 67V22a91n15e93k 9633726764218

Z čeho budou financovat  teroristy 8-o

+2/−2
19.2.2013 10:55

K86a23r74e83l 96V46a61c64h28u37t 9283692549673

Už bylo načase! ;-) ... Při neustále se zvedajících cenách benzínu by se BRZO automobilový průmysl ZADRHNUL ... ;-D

0/0
19.2.2013 10:30

M11i82l96o33š 68S78e87t51í61k 3509969414210

Však dobře jim tak ;-)

0/−1
19.2.2013 10:47

M37i11l91o91š 44S57e47t23í43k 3809519364950

Sorry, to mělo být o příspěvek výše

0/0
19.2.2013 10:47

P42a70v42e42l 12O55d97r42a13z63i42l 6224749447100

Výhody jsou zřejmé, běžné materiály, běžná zařízení na stlačený vzduch, oproti akumulátorům také nižší opotřebení. Nevýhoda je zřejmá taky, při stláčení se plyn zahřívá, při expanzi ochlazuje. Záleží na provozu a vyladění, které faktory převáží.

+5/0
19.2.2013 10:12

M58i22c82h91a61l 87N23a51c84h56t75m42a57n35n 8407502647310

Teda pokud ten vzduch bude opravdu hodně stlačený, téměř na kapalinu, pak při poškození té bomby, například při autonehodě, to asi nebude zrovna eňo ňůňo, co?

+2/0
19.2.2013 9:55

J79a55r47o97s18l83a66v 75T37a52c79h18o52v94s59k98y 2902950944590

Nahodou to bude super vychytavka. Pri adiabatickem rozepnuti brutalne poklesne teplota cimz dojde k hibernaci osadky do doby nez prijede ambulance.

+11/0
19.2.2013 9:57

O63l83d44ř12i90c47h 34O85l62e57š 3254431143891

;-DR^

0/0
19.2.2013 12:39

V77i34k31y68r 12B82o19h91u63m51i92l 60S80t81r93a50n94s48k72y 9827878936929

Správně, zmrzne-li poádka, nemůže téct krev! Nebude třeba tedy vozit autolékárničky a letáčky k nim, jak zavázat správně palec u nohy:-P. Záchranky a hasičí ale budou muset fasovat propanové hořáky.

+3/0
19.2.2013 12:54

J89i81ř73í 79S75c96h12w30a20c15h 5686859667454

pane bože, .....plyn stlačený "téměř na kapalinu"..... 8-o8-o8-o

+5/−1
19.2.2013 10:05

A49l13e43x78a80n89d93r 16K52o73s50t96k67a 5649356609396

Klid pane kolego. Řekl to blbě, ale oba snad chápeme, jak to myslel. A pro pana N! Klid, tlaku tisíců atmosér se určitě dosahovat nebude. Spíš tak pár desítek. A co se stane při nechodě? Patrně pššššššouk a bude po tlaku. Kdežto z akumulátorů elektromobilu buď utíká kyselina (u olověných aku) nebo se zahřívají až k požáru či dokonce výbuchu (lithium iontové). Bohužel, žádná forma uskladnění energie není bez jistého rizika.

+4/0
19.2.2013 11:08

J20a11r36o28s48l91a76v 49V15y95c15h52o57d46i13l 8224595105

To bych netvrdil. Například "hmota" je naprosto bezpečné uskladnění neskutečného množství energie ;-)

+1/−1
19.2.2013 12:36

P41e30t19r 47M95a34r34š56o22u49n 5655948756126

tak, ja mam uskladnenu energii ve svem OTP (ozdobnem tukovem prstenci) a ten ne a ne vybuchnout ;-D

+1/0
21.2.2013 20:55

J71a23n 91N46o60v48á43k 3595853416769

škoda že se ti Francouzi nešli nejdřív poradit sem na forum.. hned by věděli že to nejde....že to nebude fungovat.. že je to na dvě věci..  tolik peněz mohli ušetřit.. :-)

+11/−1
19.2.2013 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.