Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Peugeoty a citroëny budou jezdit na vzduch. Vyvíjeli je v utajení

Francouzský koncern PSA je ve velkých potížích. Za loňský rok vykázal ztrátu pět miliard eur. Padající prodeje má zachránit nová moderní technika. PSA se nově pochlubilo modulární platformou, která zlevní a zefektivní výrobu. Trhákem mají být auta, která jezdí na vzduch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T15o67m68á82š 72M23a44r57n43ý 4470952382816

Budeme počítat:

pokud budu vezmu litrový motor, tak za jeden cyklus(2 otáčky) projde motorem litr vzduchu.

Při 3000/min tedy projde motorem 1500 litrů vzduchu za minutu. To by mělo při rychlost 90kmh stačit na 1,5km. Při tlaku v nádrži 200bar by měl takový vzduch objem 7,5l.

Spotřeba stlačeného vzduchu tedy bude 5 litrů na kilometr. Se 100l nádrží by tedy vzduch stačil na 20km.

A to nepočítám s tím, že pracovní tlak výstupního musí být vyšší než atmosférický, takže reálný dojezd je tak 10km maximálně.

0/0
21.2.2013 18:39

P57e31t22r 67M31a45r77š32o79u19n 5905868116326

a pocitate ve svych vypoctech i s tim, ze behem te doby budete nekolikrat pribrzdovat, brzdit, pojedete z kopce, takze budete zpet dotlakovat, tedy "doplnovat" onu zasobu stlaceneho vzduchu? Jak lze poznat jiz z clanku, tak na jizdu po dalnici to opravdu nebude (tam by to opravdu jen na vzduch daleko nedojelo pri stale rychlosti), ve meste se prave predpoklada ze s erozjedu pak brzdim, rozjedu brzdim...

+1/0
21.2.2013 20:51

T81o93m34á62š 58M16a78r46n27ý 4870662162426

To bude zcela neúčinné. Ochlazením stlačeného vzduchu přijdete o většinu uložené energie, při expanzi se pak dostáváte hluboko pod bod mrazu a budete si dost drsně ochlazovat motor.

Konec konců stlačení-ochlazení-expanze je princip ledniček, klimatizací, atd a celkovou účinnost takového pohonu si můžete klidně dopočítat.

0/0
21.2.2013 21:32


B12o96h94u68m45i98l 24M87i34c95h45a20l 3865674235951

Z článku to vypadá, že stlačený vzduch bude pohánět vůz přes ten kompresor, ne přes motor, takže motor se ochlazovat nebude. I tak bych ale všechny úspory vydělil asi tak 2 a bude to odpovídat realitě provozu.

0/0
25.2.2013 7:09

P76e81t81r 49M40a49r33e79č87e88k 1593441399438

5 mld. to je ranec :-/ .. ale to se dalo čekat .. sází to jeden model za druhým .. jeden horší než druhý a odbyt mizerný ..

0/−1
19.2.2013 22:47

J55o60s87e43f 79L37e20b72d90u72š23k97a 4852583243755

Je to moc složité. Postačil by klíček a hodinářské pero. Natáhnout a vyjet. A když dojde, tak znovu natáhnout. ;-D

+2/0
19.2.2013 17:38

M90a92r82c69e45l 15P26a75v91l78í27k 7161794858639

spomínate si?

http://www.autorevue.cz/tata-vyviji-auto-s-motorem-na-stlaceny-vzduch 

a okolo 1965 v baťovanoch vo fabrike jazdila posunovacia "lokomotíva", cez noc ju "nabíjali" parou (tá bola nielen technologická) a vez deň posunovali. a nebolo to málo vagónov čo zoraďovala - suroviny, výrobky, ...

+1/0
19.2.2013 14:23

P83a53v77e44l 56S75t16a40v12j32a85n19í67k 1510536900181

Papiňák ještě donedávna posunoval v Setuze. Byla to jediná naprosto nenáročná lokomotiva pro posun ve výbušném prostředí. Mám pocit, že někde je ještě v provozu.

http://spz.logout.cz/album/cz/cz_stz9982.html

+1/0
19.2.2013 15:09

P14a96v94e75l 74K93r37e38j83č95í64ř 2622301403866

Já jsem před časem četl o důlní lokomotivě na stlačený vzduch, která bez větších oprav vydržela v plném provozu asi 95 let :-)

0/0
19.2.2013 15:54

M36i87l68a29n 50K11r47á68t60k89ý 4606820365476

Bude tam hydromotor a hydrogenerátor. Přečerpávaná kapalina bude stlačovat plyn v nádržích.

0/0
19.2.2013 14:19

R74a32d11e69k 23J19a83n20č88a88ř25í49k 7601604218

Ještě by ty eko-auta mohly jezdit na splodiny z jiných aut ...

+1/−1
19.2.2013 13:48

K53r19y71š45t58o30f 97L32a12n88í70k 1449450155255

zajimalo by mne, zda po rozsireni vsech tech spotrebu snizujicich technologii bude ministr financi resit vypadek spotrebni dane jejim zvysenim ci se to bude kompenzovat jinde.

+3/0
19.2.2013 13:00

J90a66r89o63s61l94a93v 49B21r55ü76m47m98e53r 7784893506

Reálně se ušetří pár %.

0/0
19.2.2013 13:37

Z36d25e50n28e25k 34V16r48b51a 8299215983777

Jednoduše. Napřed se to bude ignorovat, až "ztráty" dosáhnou nějaké míry zavede se třeba mýto na všech silnicích, nebo daň z auta. Nejspíše ale obojí, nejlepší je totiž platit i nějaký ten "paušál". Tohle stát uměl vždy moc hezky a rozvoj technologií to umožňuje "dokonale" zmáknout. Za pár let budeme mít každý v autě krabičku, která nám nejenom vyměří daň za každý ujetý km, ale i rovnou sčítne všechny přestupky. A v rámci potírání dětské pornografie a terorizmu nás bude velký bratr sledovat na každém kroku. Ještě budeme při slintání do bryndáčku vzpomínat na staré dobré časy...

0/−1
20.2.2013 21:36

P72e78t94r 96M31a35r84š97o64u26n 5145978256676

zavede se dan na vzduch a je to ;-)

0/0
21.2.2013 20:53

P20a31v54e52l 21K48r43e28j94č85í98ř 2662601513216

Super, já bych přidal ještě pérko a klíček.:-)

+9/0
19.2.2013 12:24

P41a83v94e70l 47F76a81r50a 9764285938918

Krteček tak jezdil už před 40 lety!  ;-)

+2/0
19.2.2013 13:51

P84a20v21e52l 12K56r23e84j92č98í17ř 2712641583776

No přesně :-)

0/0
19.2.2013 15:52

D91a94n40i70e82l 72T65s80c30h42e59r48n85a69y 2545362579292

http://autonavzduch.cz tady je o tom asi nejvic

0/0
19.2.2013 11:29

D62a33n17i51e83l 52T52s75c58h22e33r21n39a21y 2695832859192

Pred 20ti lety niukdo nemel zajem o licenci za 12mega. Najednou to vyrabi tolik firem ? Ackoli tenkrat tvrdili, ze je to nesmysl. A ta vyroba v utajeni? Asi se cekalo az propadne puvodni patent?

+2/0
19.2.2013 10:51

J19a41r51o35s18l52a86v 93B34r60ü41m69m89e30r 7884643986

Přestává to být nesmysl, jen kvůli tomu, aby splnili papírové šílené požadavky EU,. V reálu to nic moc nepřinese.

0/0
19.2.2013 13:38
Foto

V74l43a32d21a 20V69a92n43e98k 9573136974708

Zoufalá snaha francouzských automobilek ! Jejich auto už nikdy ! Je li potřeba při výměně žárovky nutná demontáž nárazníku, při výměně akumulátoru demontovat topení,naftové motory u kterých praskají hlavy,ztrácí se kapalina atd.....:-P

+7/−7
19.2.2013 10:45

P92e90t73r 23V92á59c97l22a75v87e70k 6865578429887

nevím o jakém autě mluvíš, nejspíš si žádné jejich auto neměl. Měl jsem 2x  renault a 1x Peugeot jako služební auto a nemohl si je vynachválit, hlavně to pohodlí. Žárovku jsem měnil a na benzince bez problému, pouze u Renaultu na levé straně je mín místa kvůli baterce ale pokud nemá někdo gramlavé ruce tak za 5 minut je se vším hotov.

+5/−2
19.2.2013 11:07

M95i67c91h59a54l 88S65l37u36c80k66y10j 8244432796550

Nevím, o jakém autě mluvíš, já měl Citroeny 3 a nejvíc se kazila C5, prasklé palivové potrubí v motorové části, el. stahování oken 2*, problémy s vyměnou žárovek atd....Nehorázná Grcna!!Rv

+1/−3
19.2.2013 12:39

V31i20k16y53r 27B56o51h51u98m56i67l 86S72t44r62a77n79s96k75y 9167968576189

Škoda Octavia I/74KW GLS. 3x oprava el. stahování oken, 1x prasklé p. sklo /pnutí karoserie/, 1x výměna mechanismu stěrčů /zadřený/, neustálé problémy s osvětlením SPZ, 3x gumy př. stabilizátoru...mám pokračovat?

P 406 GLD Combi, 1x g.o. vstřikovacího čerpadla poté, co 2. řidič ujel na směsku nafta/benzín/natankoval super.../ 17 km! Jinak žádný problém. R Safarne 2,0-problém s el. zamykáním dveří, jinak bez problému. P 405 GLD, bez problému. Prostě čím "modernejší" a "úspornější" a nařezanější elektrikou, tím větší /obecně/ aušus!

+7/−1
19.2.2013 12:51

K63r92y55š92t44o63f 41L29a65n60í80k 1139240415535

proc si nekoupite normalni auto? na corolle jsem za 15 let krome bezne udrzby menil jen vyfuk.

+1/0
19.2.2013 12:58

J92a13k85u12b 92H92á73j13e86k 3130482370824

jo jo, Toyota super. V Na Carině (dnes jim říkají Avensis) kroutím 15. rok. Za tu dobu jednou zpuchřelo nějaké gumové těsnění u chladiče, výměna asi za 200 Kč, a  cca po 14-ti letech problém u spojky způsobený prostě užíváním a opotřebením. Tam sice stála oprava asi 4000,- ale od té doby přede jak za mlada. Za 16 let v provozu myslím slušné :-)

0/0
19.2.2013 18:06

A96n23t14o51n88i33n 11K58a16d44l24c47e31k 9212629581626

Sam premyslim o presedlani od amerik na japonce.  A to jsem se roky zarikaval...  Ty opravy jsou nekdy nesnesitelne!

0/0
19.2.2013 18:54

J47a53k60u23b 93H71á16j22e70k 3890882680894

Ono se traduje, že Japonci mají drahé náhradní díly, což je sice do jisté míry pravda, ale dokud nebouráte, tak ty náhradní díly u Japonce většinou nepotřebujete. Mě se moc líbí nová Mazda 6. Především to, že jde na úsporu jinou cestou, než přetechnizovaným (poruchovým) downsizingem motoru. A ještě krásně vypadá.

0/−1
19.2.2013 20:10

A95n36t58o32n52i55n 39K23a89d40l93c18e57k 9872479801806

Mazda ma zajimave modely, ale zatim ne dost velky minivan.  Ja asi budu muset skocit na Honda Odyssey o ktere jsem slysel jenom chvalu.  Muj Olds Silhouette neni az tak spatny, ale podobne problemy, ktere casto mivam by se pry u Japonce tak casto neobjevily.  Take hodne znamych v posledni dobe koupili tyto Odyssey a zatim spokojenost.

0/0
19.2.2013 20:26

K39r24y50š48t59o86f 24L87a35n16í91k 1799980445415

me ten vyfuk nestal ani 3000. jasne ze to neni znackovy dil, pry ale aspon 5 let vydrzi a to uz budu mit davno auris touring sports ;-)

btw. nekdy by si clovek i priplatil, ale kdyz mi po 11-ti letech odesla originalni baterie a chtel jsem koupit stejnou, Panasonic jsem proste nikde nenasel.

0/0
20.2.2013 15:32

J68o20s18e65f 25B78r65o33ž44k71a 6164582518647

Nová Octavia II po fejsu, 1,6 TDI po ca 5t. km prasklé potrubí od čerpadla. Za 3 km jízdy k servisu 1/4 nádrže pryč. Opravili to do druhého dne. Prý vzácná závada.

0/0
20.2.2013 7:32

J41a41n 74F48r30o40l18í21k 6696960455634

Na svém Citronku nemám problém s přístupem k osvětlení. M.j. první žárovku jsem měnil po 12 letech. Za to syn s Fordem musel do servisu. Jednak je přední reflektor nepřístupný a také tam jsou nějaké speciální hlavy šroubů a běžný křižák to nepovolí.

+2/0
19.2.2013 13:44

J58a24n 55F98i35k97a48r 9317317125244

Demontovat topení při výměně baterie .. .blbe kecáš nebo sem hoď typ auta.

0/0
19.2.2013 15:42

M41a10r45e58k 81H11r80u60b48y 6337942211388

Hmm, a ropni magnati nebudou mit co zrat ;-)

+5/−1
19.2.2013 10:33

M11i95l94o28š 42S12e74t30í25k 3179329534250

Však dobře jim tak, ne?

+5/0
19.2.2013 10:48
Foto

V83l11a32d26a 35V94a70n87e39k 9723616874948

Z čeho budou financovat  teroristy 8-o

+2/−2
19.2.2013 10:55

K63a12r20e90l 60V87a96c95h51u36t 9133682229403

Už bylo načase! ;-) ... Při neustále se zvedajících cenách benzínu by se BRZO automobilový průmysl ZADRHNUL ... ;-D

0/0
19.2.2013 10:30

M59i61l34o76š 91S43e97t98í57k 3439239374340

Však dobře jim tak ;-)

0/−1
19.2.2013 10:47

M32i97l38o44š 17S32e78t98í63k 3399649284350

Sorry, to mělo být o příspěvek výše

0/0
19.2.2013 10:47

P56a72v57e97l 63O13d93r45a18z62i61l 6794289897950

Výhody jsou zřejmé, běžné materiály, běžná zařízení na stlačený vzduch, oproti akumulátorům také nižší opotřebení. Nevýhoda je zřejmá taky, při stláčení se plyn zahřívá, při expanzi ochlazuje. Záleží na provozu a vyladění, které faktory převáží.

+5/0
19.2.2013 10:12

M15i67c96h62a36l 64N97a67c17h28t80m88a23n76n 8307962157510

Teda pokud ten vzduch bude opravdu hodně stlačený, téměř na kapalinu, pak při poškození té bomby, například při autonehodě, to asi nebude zrovna eňo ňůňo, co?

+2/0
19.2.2013 9:55

J45a69r49o10s93l40a29v 91T25a68c46h57o25v27s35k72y 2402660754380

Nahodou to bude super vychytavka. Pri adiabatickem rozepnuti brutalne poklesne teplota cimz dojde k hibernaci osadky do doby nez prijede ambulance.

+11/0
19.2.2013 9:57
Foto

O62l37d87ř64i38c27h 73O89l26e25š 3214571203441

;-DR^

0/0
19.2.2013 12:39

V58i49k94y21r 37B76o69h20u95m60i19l 91S10t54r26a81n19s53k67y 9517248566149

Správně, zmrzne-li poádka, nemůže téct krev! Nebude třeba tedy vozit autolékárničky a letáčky k nim, jak zavázat správně palec u nohy:-P. Záchranky a hasičí ale budou muset fasovat propanové hořáky.

+3/0
19.2.2013 12:54

J20i82ř29í 49S12c75h14w21a36c23h 5656779397614

pane bože, .....plyn stlačený "téměř na kapalinu"..... 8-o8-o8-o

+5/−1
19.2.2013 10:05

A12l88e15x28a66n75d77r 72K37o71s57t17k17a 5719526159946

Klid pane kolego. Řekl to blbě, ale oba snad chápeme, jak to myslel. A pro pana N! Klid, tlaku tisíců atmosér se určitě dosahovat nebude. Spíš tak pár desítek. A co se stane při nechodě? Patrně pššššššouk a bude po tlaku. Kdežto z akumulátorů elektromobilu buď utíká kyselina (u olověných aku) nebo se zahřívají až k požáru či dokonce výbuchu (lithium iontové). Bohužel, žádná forma uskladnění energie není bez jistého rizika.

+4/0
19.2.2013 11:08

J87a54r38o22s90l86a74v 93V15y83c34h95o35d32i24l 8634785295

To bych netvrdil. Například "hmota" je naprosto bezpečné uskladnění neskutečného množství energie ;-)

+1/−1
19.2.2013 12:36

P47e49t84r 47M77a41r82š21o71u42n 5935148616166

tak, ja mam uskladnenu energii ve svem OTP (ozdobnem tukovem prstenci) a ten ne a ne vybuchnout ;-D

+1/0
21.2.2013 20:55

J40a34n 21N48o27v69á24k 3245213226829

škoda že se ti Francouzi nešli nejdřív poradit sem na forum.. hned by věděli že to nejde....že to nebude fungovat.. že je to na dvě věci..  tolik peněz mohli ušetřit.. :-)

+11/−1
19.2.2013 9:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.