Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peugeoty a citroëny budou jezdit na vzduch. Vyvíjeli je v utajení

Francouzský koncern PSA je ve velkých potížích. Za loňský rok vykázal ztrátu pět miliard eur. Padající prodeje má zachránit nová moderní technika. PSA se nově pochlubilo modulární platformou, která zlevní a zefektivní výrobu. Trhákem mají být auta, která jezdí na vzduch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o77m43á48š 17M48a46r42n65ý 4150302612916

Budeme počítat:

pokud budu vezmu litrový motor, tak za jeden cyklus(2 otáčky) projde motorem litr vzduchu.

Při 3000/min tedy projde motorem 1500 litrů vzduchu za minutu. To by mělo při rychlost 90kmh stačit na 1,5km. Při tlaku v nádrži 200bar by měl takový vzduch objem 7,5l.

Spotřeba stlačeného vzduchu tedy bude 5 litrů na kilometr. Se 100l nádrží by tedy vzduch stačil na 20km.

A to nepočítám s tím, že pracovní tlak výstupního musí být vyšší než atmosférický, takže reálný dojezd je tak 10km maximálně.

0/0
21.2.2013 18:39

P59e56t52r 31M35a67r98š18o22u85n 5625148866586

a pocitate ve svych vypoctech i s tim, ze behem te doby budete nekolikrat pribrzdovat, brzdit, pojedete z kopce, takze budete zpet dotlakovat, tedy "doplnovat" onu zasobu stlaceneho vzduchu? Jak lze poznat jiz z clanku, tak na jizdu po dalnici to opravdu nebude (tam by to opravdu jen na vzduch daleko nedojelo pri stale rychlosti), ve meste se prave predpoklada ze s erozjedu pak brzdim, rozjedu brzdim...

+1/0
21.2.2013 20:51

T97o60m53á72š 58M69a90r84n26ý 4560132462156

To bude zcela neúčinné. Ochlazením stlačeného vzduchu přijdete o většinu uložené energie, při expanzi se pak dostáváte hluboko pod bod mrazu a budete si dost drsně ochlazovat motor.

Konec konců stlačení-ochlazení-expanze je princip ledniček, klimatizací, atd a celkovou účinnost takového pohonu si můžete klidně dopočítat.

0/0
21.2.2013 21:32

B18o88h22u10m42i98l 98M14i95c41h58a83l 3395464705641

Z článku to vypadá, že stlačený vzduch bude pohánět vůz přes ten kompresor, ne přes motor, takže motor se ochlazovat nebude. I tak bych ale všechny úspory vydělil asi tak 2 a bude to odpovídat realitě provozu.

0/0
25.2.2013 7:09

P25e38t61r 57M50a84r87e91č55e59k 1703161429108

5 mld. to je ranec :-/ .. ale to se dalo čekat .. sází to jeden model za druhým .. jeden horší než druhý a odbyt mizerný ..

0/−1
19.2.2013 22:47

J49o83s30e58f 19L95e21b53d62u15š81k62a 4662123693435

Je to moc složité. Postačil by klíček a hodinářské pero. Natáhnout a vyjet. A když dojde, tak znovu natáhnout. ;-D

+2/0
19.2.2013 17:38

M21a97r35c69e86l 93P54a95v29l29í95k 7651504708919

spomínate si?

http://www.autorevue.cz/tata-vyviji-auto-s-motorem-na-stlaceny-vzduch 

a okolo 1965 v baťovanoch vo fabrike jazdila posunovacia "lokomotíva", cez noc ju "nabíjali" parou (tá bola nielen technologická) a vez deň posunovali. a nebolo to málo vagónov čo zoraďovala - suroviny, výrobky, ...

+1/0
19.2.2013 14:23

P65a14v56e56l 37S34t29a50v59j21a61n33í78k 1940836820281

Papiňák ještě donedávna posunoval v Setuze. Byla to jediná naprosto nenáročná lokomotiva pro posun ve výbušném prostředí. Mám pocit, že někde je ještě v provozu.

http://spz.logout.cz/album/cz/cz_stz9982.html

+1/0
19.2.2013 15:09

P58a44v61e45l 46K55r15e93j87č11í39ř 2232401703816

Já jsem před časem četl o důlní lokomotivě na stlačený vzduch, která bez větších oprav vydržela v plném provozu asi 95 let :-)

0/0
19.2.2013 15:54

M69i49l77a15n 19K73r45á24t70k47ý 4236170635256

Bude tam hydromotor a hydrogenerátor. Přečerpávaná kapalina bude stlačovat plyn v nádržích.

0/0
19.2.2013 14:19

R59a21d46e11k 47J30a87n35č55a19ř97í62k 7681364938

Ještě by ty eko-auta mohly jezdit na splodiny z jiných aut ...

+1/−1
19.2.2013 13:48

K15r19y87š39t90o83f 10L88a74n18í81k 1439730235315

zajimalo by mne, zda po rozsireni vsech tech spotrebu snizujicich technologii bude ministr financi resit vypadek spotrebni dane jejim zvysenim ci se to bude kompenzovat jinde.

+3/0
19.2.2013 13:00

J38a91r89o43s75l63a38v 74B19r82ü55m24m39e79r 7524493466

Reálně se ušetří pár %.

0/0
19.2.2013 13:37

Z51d18e60n58e83k 25V78r24b70a 8469375283147

Jednoduše. Napřed se to bude ignorovat, až "ztráty" dosáhnou nějaké míry zavede se třeba mýto na všech silnicích, nebo daň z auta. Nejspíše ale obojí, nejlepší je totiž platit i nějaký ten "paušál". Tohle stát uměl vždy moc hezky a rozvoj technologií to umožňuje "dokonale" zmáknout. Za pár let budeme mít každý v autě krabičku, která nám nejenom vyměří daň za každý ujetý km, ale i rovnou sčítne všechny přestupky. A v rámci potírání dětské pornografie a terorizmu nás bude velký bratr sledovat na každém kroku. Ještě budeme při slintání do bryndáčku vzpomínat na staré dobré časy...

0/−1
20.2.2013 21:36

P56e73t14r 27M27a18r28š91o72u64n 5405108156826

zavede se dan na vzduch a je to ;-)

0/0
21.2.2013 20:53

P76a53v30e45l 34K70r40e34j22č64í46ř 2222221743726

Super, já bych přidal ještě pérko a klíček.:-)

+9/0
19.2.2013 12:24

P39a36v20e70l 61F18a51r95a 9214705338578

Krteček tak jezdil už před 40 lety!  ;-)

+2/0
19.2.2013 13:51

P73a85v77e60l 52K10r48e34j92č34í21ř 2652871783446

No přesně :-)

0/0
19.2.2013 15:52

D19a66n15i15e42l 55T61s46c54h68e47r96n41a80y 2425582219762

http://autonavzduch.cz tady je o tom asi nejvic

0/0
19.2.2013 11:29

D96a54n56i61e21l 45T73s86c80h47e27r69n32a91y 2275982839902

Pred 20ti lety niukdo nemel zajem o licenci za 12mega. Najednou to vyrabi tolik firem ? Ackoli tenkrat tvrdili, ze je to nesmysl. A ta vyroba v utajeni? Asi se cekalo az propadne puvodni patent?

+2/0
19.2.2013 10:51

J16a38r77o94s37l40a18v 22B55r68ü67m91m43e22r 7444683426

Přestává to být nesmysl, jen kvůli tomu, aby splnili papírové šílené požadavky EU,. V reálu to nic moc nepřinese.

0/0
19.2.2013 13:38
Foto

V31l81a97d31a 40V27a60n17e44k 9753326764308

Zoufalá snaha francouzských automobilek ! Jejich auto už nikdy ! Je li potřeba při výměně žárovky nutná demontáž nárazníku, při výměně akumulátoru demontovat topení,naftové motory u kterých praskají hlavy,ztrácí se kapalina atd.....:-P

+7/−7
19.2.2013 10:45

P96e57t88r 35V30á43c80l68a23v47e49k 6645768169937

nevím o jakém autě mluvíš, nejspíš si žádné jejich auto neměl. Měl jsem 2x  renault a 1x Peugeot jako služební auto a nemohl si je vynachválit, hlavně to pohodlí. Žárovku jsem měnil a na benzince bez problému, pouze u Renaultu na levé straně je mín místa kvůli baterce ale pokud nemá někdo gramlavé ruce tak za 5 minut je se vším hotov.

+5/−2
19.2.2013 11:07

M47i35c81h10a88l 69S44l11u61c59k88y76j 8694602606180

Nevím, o jakém autě mluvíš, já měl Citroeny 3 a nejvíc se kazila C5, prasklé palivové potrubí v motorové části, el. stahování oken 2*, problémy s vyměnou žárovek atd....Nehorázná Grcna!!Rv

+1/−3
19.2.2013 12:39

V41i90k58y20r 77B66o23h77u63m10i29l 83S42t43r53a34n32s23k81y 9617758436169

Škoda Octavia I/74KW GLS. 3x oprava el. stahování oken, 1x prasklé p. sklo /pnutí karoserie/, 1x výměna mechanismu stěrčů /zadřený/, neustálé problémy s osvětlením SPZ, 3x gumy př. stabilizátoru...mám pokračovat?

P 406 GLD Combi, 1x g.o. vstřikovacího čerpadla poté, co 2. řidič ujel na směsku nafta/benzín/natankoval super.../ 17 km! Jinak žádný problém. R Safarne 2,0-problém s el. zamykáním dveří, jinak bez problému. P 405 GLD, bez problému. Prostě čím "modernejší" a "úspornější" a nařezanější elektrikou, tím větší /obecně/ aušus!

+7/−1
19.2.2013 12:51

K85r95y94š38t46o53f 72L29a17n14í15k 1589150655375

proc si nekoupite normalni auto? na corolle jsem za 15 let krome bezne udrzby menil jen vyfuk.

+1/0
19.2.2013 12:58

J37a34k56u28b 10H68á84j12e67k 3180352650624

jo jo, Toyota super. V Na Carině (dnes jim říkají Avensis) kroutím 15. rok. Za tu dobu jednou zpuchřelo nějaké gumové těsnění u chladiče, výměna asi za 200 Kč, a  cca po 14-ti letech problém u spojky způsobený prostě užíváním a opotřebením. Tam sice stála oprava asi 4000,- ale od té doby přede jak za mlada. Za 16 let v provozu myslím slušné :-)

0/0
19.2.2013 18:06

A87n98t84o74n34i15n 61K25a49d29l68c15e43k 9912259771836

Sam premyslim o presedlani od amerik na japonce.  A to jsem se roky zarikaval...  Ty opravy jsou nekdy nesnesitelne!

0/0
19.2.2013 18:54

J37a87k95u94b 88H35á42j75e73k 3300832380864

Ono se traduje, že Japonci mají drahé náhradní díly, což je sice do jisté míry pravda, ale dokud nebouráte, tak ty náhradní díly u Japonce většinou nepotřebujete. Mě se moc líbí nová Mazda 6. Především to, že jde na úsporu jinou cestou, než přetechnizovaným (poruchovým) downsizingem motoru. A ještě krásně vypadá.

0/−1
19.2.2013 20:10

A13n80t89o84n30i32n 39K79a52d53l50c87e17k 9642519831186

Mazda ma zajimave modely, ale zatim ne dost velky minivan.  Ja asi budu muset skocit na Honda Odyssey o ktere jsem slysel jenom chvalu.  Muj Olds Silhouette neni az tak spatny, ale podobne problemy, ktere casto mivam by se pry u Japonce tak casto neobjevily.  Take hodne znamych v posledni dobe koupili tyto Odyssey a zatim spokojenost.

0/0
19.2.2013 20:26

K53r17y27š40t30o38f 70L73a62n65í19k 1109140305335

me ten vyfuk nestal ani 3000. jasne ze to neni znackovy dil, pry ale aspon 5 let vydrzi a to uz budu mit davno auris touring sports ;-)

btw. nekdy by si clovek i priplatil, ale kdyz mi po 11-ti letech odesla originalni baterie a chtel jsem koupit stejnou, Panasonic jsem proste nikde nenasel.

0/0
20.2.2013 15:32

J38o45s48e77f 29B23r68o85ž97k40a 6824462188867

Nová Octavia II po fejsu, 1,6 TDI po ca 5t. km prasklé potrubí od čerpadla. Za 3 km jízdy k servisu 1/4 nádrže pryč. Opravili to do druhého dne. Prý vzácná závada.

0/0
20.2.2013 7:32

J33a83n 58F66r30o23l65í97k 6666730195264

Na svém Citronku nemám problém s přístupem k osvětlení. M.j. první žárovku jsem měnil po 12 letech. Za to syn s Fordem musel do servisu. Jednak je přední reflektor nepřístupný a také tam jsou nějaké speciální hlavy šroubů a běžný křižák to nepovolí.

+2/0
19.2.2013 13:44

J32a63n 23F38i75k32a29r 9227517685854

Demontovat topení při výměně baterie .. .blbe kecáš nebo sem hoď typ auta.

0/0
19.2.2013 15:42

M31a70r48e66k 18H86r56u82b30y 6837492781178

Hmm, a ropni magnati nebudou mit co zrat ;-)

+5/−1
19.2.2013 10:33

M51i79l89o64š 35S70e71t38í61k 3969589554570

Však dobře jim tak, ne?

+5/0
19.2.2013 10:48
Foto

V18l63a34d65a 27V47a61n86e28k 9623156784518

Z čeho budou financovat  teroristy 8-o

+2/−2
19.2.2013 10:55

K83a53r35e76l 53V56a71c57h85u66t 9933502799393

Už bylo načase! ;-) ... Při neustále se zvedajících cenách benzínu by se BRZO automobilový průmysl ZADRHNUL ... ;-D

0/0
19.2.2013 10:30

M34i34l21o92š 19S85e78t91í57k 3639659124260

Však dobře jim tak ;-)

0/−1
19.2.2013 10:47

M29i32l26o84š 85S83e86t28í12k 3849539124830

Sorry, to mělo být o příspěvek výše

0/0
19.2.2013 10:47

P98a45v50e68l 83O85d86r22a37z75i35l 6524289987580

Výhody jsou zřejmé, běžné materiály, běžná zařízení na stlačený vzduch, oproti akumulátorům také nižší opotřebení. Nevýhoda je zřejmá taky, při stláčení se plyn zahřívá, při expanzi ochlazuje. Záleží na provozu a vyladění, které faktory převáží.

+5/0
19.2.2013 10:12

M35i88c69h74a37l 36N48a41c10h80t20m63a61n37n 8497792197190

Teda pokud ten vzduch bude opravdu hodně stlačený, téměř na kapalinu, pak při poškození té bomby, například při autonehodě, to asi nebude zrovna eňo ňůňo, co?

+2/0
19.2.2013 9:55

J20a50r37o32s73l77a77v 88T87a53c96h72o65v85s34k60y 2382420194260

Nahodou to bude super vychytavka. Pri adiabatickem rozepnuti brutalne poklesne teplota cimz dojde k hibernaci osadky do doby nez prijede ambulance.

+11/0
19.2.2013 9:57
Foto

O74l45d66ř44i68c58h 29O34l59e72š 3564661263421

;-DR^

0/0
19.2.2013 12:39

V76i70k35y61r 20B90o85h48u82m50i67l 43S94t84r12a32n93s39k63y 9437728526159

Správně, zmrzne-li poádka, nemůže téct krev! Nebude třeba tedy vozit autolékárničky a letáčky k nim, jak zavázat správně palec u nohy:-P. Záchranky a hasičí ale budou muset fasovat propanové hořáky.

+3/0
19.2.2013 12:54

J68i73ř53í 53S28c25h40w85a80c40h 5886249987984

pane bože, .....plyn stlačený "téměř na kapalinu"..... 8-o8-o8-o

+5/−1
19.2.2013 10:05

A28l51e33x76a91n94d98r 10K73o72s27t11k65a 5439916329526

Klid pane kolego. Řekl to blbě, ale oba snad chápeme, jak to myslel. A pro pana N! Klid, tlaku tisíců atmosér se určitě dosahovat nebude. Spíš tak pár desítek. A co se stane při nechodě? Patrně pššššššouk a bude po tlaku. Kdežto z akumulátorů elektromobilu buď utíká kyselina (u olověných aku) nebo se zahřívají až k požáru či dokonce výbuchu (lithium iontové). Bohužel, žádná forma uskladnění energie není bez jistého rizika.

+4/0
19.2.2013 11:08

J88a71r12o61s17l66a72v 69V17y95c68h36o54d79i85l 8124145525

To bych netvrdil. Například "hmota" je naprosto bezpečné uskladnění neskutečného množství energie ;-)

+1/−1
19.2.2013 12:36

P15e86t51r 77M53a14r94š10o36u51n 5615818476626

tak, ja mam uskladnenu energii ve svem OTP (ozdobnem tukovem prstenci) a ten ne a ne vybuchnout ;-D

+1/0
21.2.2013 20:55

J38a51n 26N21o47v90á60k 3775633686949

škoda že se ti Francouzi nešli nejdřív poradit sem na forum.. hned by věděli že to nejde....že to nebude fungovat.. že je to na dvě věci..  tolik peněz mohli ušetřit.. :-)

+11/−1
19.2.2013 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.