Diskuze

Peugeoty a citroëny budou jezdit na vzduch. Vyvíjeli je v utajení

Francouzský koncern PSA je ve velkých potížích. Za loňský rok vykázal ztrátu pět miliard eur. Padající prodeje má zachránit nová moderní technika. PSA se nově pochlubilo modulární platformou, která zlevní a zefektivní výrobu. Trhákem mají být auta, která jezdí na vzduch.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Budeme počítat:

pokud budu vezmu litrový motor, tak za jeden cyklus(2 otáčky) projde motorem litr vzduchu.

Při 3000/min tedy projde motorem 1500 litrů vzduchu za minutu. To by mělo při rychlost 90kmh stačit na 1,5km. Při tlaku v nádrži 200bar by měl takový vzduch objem 7,5l.

Spotřeba stlačeného vzduchu tedy bude 5 litrů na kilometr. Se 100l nádrží by tedy vzduch stačil na 20km.

A to nepočítám s tím, že pracovní tlak výstupního musí být vyšší než atmosférický, takže reálný dojezd je tak 10km maximálně.

0 0
možnosti

a pocitate ve svych vypoctech i s tim, ze behem te doby budete nekolikrat pribrzdovat, brzdit, pojedete z kopce, takze budete zpet dotlakovat, tedy "doplnovat" onu zasobu stlaceneho vzduchu? Jak lze poznat jiz z clanku, tak na jizdu po dalnici to opravdu nebude (tam by to opravdu jen na vzduch daleko nedojelo pri stale rychlosti), ve meste se prave predpoklada ze s erozjedu pak brzdim, rozjedu brzdim...

1 0
možnosti

5 mld. to je ranec :-/ .. ale to se dalo čekat .. sází to jeden model za druhým .. jeden horší než druhý a odbyt mizerný ..

0 1
možnosti

Je to moc složité. Postačil by klíček a hodinářské pero. Natáhnout a vyjet. A když dojde, tak znovu natáhnout. ;-D

2 0
možnosti

spomínate si?

http://www.autorevue.cz/tata-vyviji-auto-s-motorem-na-stlaceny-vzduch 

a okolo 1965 v baťovanoch vo fabrike jazdila posunovacia "lokomotíva", cez noc ju "nabíjali" parou (tá bola nielen technologická) a vez deň posunovali. a nebolo to málo vagónov čo zoraďovala - suroviny, výrobky, ...

1 0
možnosti

Papiňák ještě donedávna posunoval v Setuze. Byla to jediná naprosto nenáročná lokomotiva pro posun ve výbušném prostředí. Mám pocit, že někde je ještě v provozu.

http://spz.logout.cz/album/cz/cz_stz9982.html

1 0
možnosti

Bude tam hydromotor a hydrogenerátor. Přečerpávaná kapalina bude stlačovat plyn v nádržích.

0 0
možnosti

Ještě by ty eko-auta mohly jezdit na splodiny z jiných aut ...

1 1
možnosti

zajimalo by mne, zda po rozsireni vsech tech spotrebu snizujicich technologii bude ministr financi resit vypadek spotrebni dane jejim zvysenim ci se to bude kompenzovat jinde.

3 0
možnosti

Reálně se ušetří pár %.

0 0
možnosti

Super, já bych přidal ještě pérko a klíček.:-)

9 0
možnosti

P64a36v16e13l 42F84a72r82a

19. 2. 2013 13:51

Krteček tak jezdil už před 40 lety!  ;-)

2 0
možnosti

Pred 20ti lety niukdo nemel zajem o licenci za 12mega. Najednou to vyrabi tolik firem ? Ackoli tenkrat tvrdili, ze je to nesmysl. A ta vyroba v utajeni? Asi se cekalo az propadne puvodni patent?

2 0
možnosti

Přestává to být nesmysl, jen kvůli tomu, aby splnili papírové šílené požadavky EU,. V reálu to nic moc nepřinese.

0 0
možnosti