Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brusel: Automobilky hledají fígly, aby auta vypadala úspornější

Automobilky využívají nedokonalostí v definovaných podmínkách testů spotřeby a emisí, aby jejich auta vypadala úspornější a ekologičtější. Zjistila to nejnovější studie Evropské komise s tím, že až třetina z udávaného poklesu spotřeby jde na vrub vychytralým postupům při testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76g87r28. 36J16a38n 28F33i69a84l13a 9962307431586

Nejlepší by bylo testovat ve zcela reálném prostředí třeba desítky aut a pak udělat průměr spotřeby...

0/0
17.2.2013 12:04

J44a64r66o57m26í40r 67K69r68á85l 4340499204179

Vážení úředníci, ať vydáte stovky vyhlášek a nařízení, fyzikální zákony budou stále platit ! ;-D

0/0
14.2.2013 7:30

J82i45n31d39ř81i36c30h 25Š22k87o21p14e65k 4175901980885

Alibismus nejhnusnějšího zrna.

Udělat povinnost měřit spotřebu aut směrnicí, která nemá absolutně s realitou nic společného a pak se divit, že z toho lezou čísla naprosto odtržená od běžného života/provozu? A představte si, že si to dovolují automobilky plnit !

Příklad práce a užitečnosti EU aparátu.

+1/0
14.2.2013 7:26

P49e40t96r 61P10o27s21p21í25š89i62l 4788254976546

Tady, ale přece nejde vůbec o zákazníky. Tady jde o to, že se papírově vykazuje snižování emisí CO2, ale ve skutečnosti je stále stejné ne-li vyšší. To klamání zákazníků je až vedlejší produkt.

0/0
14.2.2013 6:24

J81a12n 40M12o76h75y14l30a 3708328596118

Zákazníci jsou ale klamáni díky špatně nastavené normě.

0/0
14.2.2013 7:56

A50l34e41x77a30n38d88r 72K48o91s95t70k30a 5409756139206

A co takhle prostě všechny vozy prohnat po stejné trati? V Evropě třeba slavnou Nordschleife na Nurnburgringu. Mají to tam víceméně všichni kousek, ať to tam objedou průměrem 60, 70 a 80 km/h a uvedou hodnoty spotřeby. Jak prosté milý Wattsone.

+2/0
13.2.2013 17:26
Foto

J31a70n 40M84r80á12z 5880406859771

jestli ta eko-teroristická honba za emisemi takhle půjde dál, budeme po roce auta jen tlačit...

+3/−1
13.2.2013 17:07

L27u26b79o95š 20K74ř85i42v90á85n11e89k 8403337129836

Dobrý den, když tak čtu vaše příspěvky napadá mě, že by bylo dobré, abyste si o této problematice zjistili více informací, aby pak nedocházelo k tolika mylným informacím. L.

0/−6
13.2.2013 15:57

J70i63r97i 65S54i43m89a84k 9518568218203

Vite, ono to je vsecko relativni. Ja mam dve auta a u obou je spotreba cajk, jedno jezdi za osm nafty a je to vyssi stredni, druhe za ctrnact benzinu a je to roadster.

Jelikoz s roadsterem ujedu rocne 5tkm kdyz je teplo, slunecno, sucho a vikend, tak by mi vubec nevadilo, kdyby zral dvacet, stejne zaplatim na udrzbe vic jak na spotrebe, treba jenom pneu vyjde na 20tisic co dva roky, celkova udrzba tak na 40tisic rocne spoctete si to na kilometry a jste na 8Kc za kilometr a to nepocitam amortizaci.

Co nam EU tluce do hlavy je, ze roadster ma zrat jako smart a tak to opravdu nefunguje. Me zajima, aby ta auta byla spolehliva, pekna, dobre jezdila, byla bezpecna a pokud budou podle EU pratelska ke kytickam a brouckum, tak to beru jako male bezvyznamne plus v konecnem rozhodovani, protoze jak znamo, nizkoemisni zony vubec zadne relane zlepseni ovzdusi neprinaseji.

A kazde auto ktere ma elektronicky rizene vstrikovani je de facto ekologicke, coz bylo vyreseno nekdy v 80 letech minuleho stoleti...

+7/0
13.2.2013 15:56

A33l85o52i87s 41S74t32a83r10ý 3369329817862

Tak ono je vůbec s podivem, že neexistuje nějaká nezávislá zkušebna, která by to testovala. Něco jako NCAP v bezpečnosti.

+2/0
13.2.2013 14:42

M18a38r66t27i49n 13N26o41v76o35t77n35ý 8569204697334

A on údajům výrobců o spotřebě ještě někdo věří?

+7/0
13.2.2013 14:06

T52o87m33á94š 74J28u39r35e18č60k45a 3823802929163

Asi jim to žere jen evropská komise složená z odborníků na slovo vzatých.

+1/0
13.2.2013 14:14

J30a57n 15L69i78b82i62c82h 9492778545603

Poslední slušná auta se dělala v 90. letech a to ještě jen částečně, od roku 2000 díky ekoterorismu se z aut staly naprosto udušené motory se zfalšovanými údaji o spotřebě atd.

+7/0
13.2.2013 13:55

J94a77n 70M50o79h94y76l41a 3568638566118

Fakt, že většinou neodpovídají realitě ještě neznamená, že jsou zfalšovány.

+1/−3
13.2.2013 20:06

J10a76n 31L43i67b20i19c20h 9292298185553

Současná "ekologická" vozidla s nízkou spotřebou jsou jen bruselskými papíry nadnesené lži, neb o skutečné spotřebě a ekologičnosti dnešních aut neříkají téměř zhola nic.

+3/0
13.2.2013 13:53

M73a57r86t82i73n 43K72a10r96á56s87e55k 1238834149364

Bruselská a jinak propagovaná honba za úsporností má krom klamání spotřebitelů podvrženými testy na svědomní i spoustu dalších nevýhod, z nichž některé jsou vyloženě nebezpečné. Vstřikování paliva vám totiž řídící jednotka neřídí jen podle potřeby řidiče, ale i podle ideálního spalování. Takže když potřebujete aby motor pořádně zabral, nikdy z něj nedostanete maximální výkon, protože by neměl ideální spalování. Výsledkem jsou rozjezdy na zbytečně vysoké otáčky aby to vůbec jelo a nebo přečipovávaná auta aby to jelo slušně. Takže automobilka vám zmrší palivové mapy kvůli bruselu a vy si připlatíte cca 20 - 50 kkč aby vám je nějaký servis dal zase do použitelného stavu. Jo dá se to často udělat i externím chipem cca do 5 kkč ale furt je to zbytečnost kvůli honbě za laboratorními hodnotami. Opel astra se kterým v práci jezdím se občas rozhodně že mi výkon nedá a pak to vypadá jak kdybyste se omylem rozjížděli na dvojku. Po pár vteřinách si to rozmyslí a vyrazí. Do křižovatky ale musíte dávat přednost s podstatně větší rezervou.

+1/−2
13.2.2013 13:07

J27a45n 15G29a79l83t 9351202723528

Nehledě na to že se spotřeba snižuje velmi často snižováním váhy vozy - což může být velmi nebezpečné při srážce

0/0
17.2.2013 12:42

M71a30r58t46i14n 30K29a83r67á15s61e13k 1408594169684

Řešit bezpečnost hmotností, je velmi nebezpečné zase pro případné ostatní účastníky srážky. Nemám rád auta bezpečná "protože offroad (tank)" vzhledem k tomu že crash testy obvykle projdou a jsou přísnější než "za starých dobrých časů" nebál bych se o sebe víc než dřív pokud nejezdím hůř než dřív. Spíš se bojím že tam kde jsem si dřív koupil auto, si teď koupím šmejd co nejede, nic nevydrží, oprava čehokoli se provádí výměnou kusu auta, ale hlavně že je to ekologické, vyrábí se toho tisíce aby se líp bojovalo s ojetinama (co ještě za něco stály), a může to cenově konkurovat ještě většímu krámu z Číny.

0/0
17.2.2013 20:25

V55á86c92l26a17v 50J73a14n90o49c45h 1816445111147

Zpráva dne: Brusel hledá další fígle, aby ještě více domrvil automobilový průmysl.

+3/0
13.2.2013 13:01

D24a62v25i95d 67R78y76c71h30e49t60s79k72ý 9756201750580

No jasně, je to vina automobilek, že se Bruselský ekofašouni zbláznili a rozhodli ze zničit autoprůmysl. V Evropském Svazu se nikdo svobodně dopravovat nebude, to by tak hrálo. Diktatura musí být, i kdyby to mělo zachránit je jeden lidský život nebo kytičku.

+3/−1
13.2.2013 12:48

J42i86r66i 28S68i97m48a80k 9798228638693

budes se mozna divit, ale treba takove BMW ma silnou lobby, aby byly ekoblaznive limity co nejprisnejsi.

A proc ?

Aby vysachovali cinany, korejce, francouze, italy, kteri nemaji zatim takovy technologicky naskok.

O ekologii tu vubec nejde, o usporu provoznich nakladu uz vubec ne.

Je to tvrdy byznys a kazdy zpusob jak zranit konkurenci se pocita ;-)

+2/0
13.2.2013 15:47

T29o24m69á14š 88V64a45l61d81e44r 7483150359

Tvrdit, že italové nemají technologický náskok v motorech je dost odvážné. Zvláště, když common rail vymysleli technici koncernu Fiat. Pokud se podíváte na další technické inovace, zjistíte pravý opak. Udávají tomuto odvětví krok a ostatní si od nich kupují licence. Proč si myslíte, že Fiat byl před bankrotem a před nedávnem si koupil chrysler, který mu nyní pomáhá? Autama to nebylo dosaženo. Stačí se podívat jaké portfolio má Magnetti Marelli, které také patří Fiatu. A číňani technologie okopírují  a pak všechny kopnou do zadku. Oni blbce ze sebe pouze dělají.

0/0
16.2.2013 6:21

V22í52ť40a 40K96r54u57t61i77š 9627744123658

Tak ono jde především o to, že už základní předepsaná metodika testování nemá s realitou nic společného. Namátkou - vypnutá všechna světla, klima, el. spotřebiče. Testuje se už mírně zahřátý motor. K tomu např. plynulé zrychlování z 0 na 50 km/h trvající 26 (!!!!) sekund. Když se k tomu přidá úsporná pneu, velmi kvalitní povrch apod., .pak je jasné, že výsledné číslo je dnes jen statistiké hausnumero.

Pěkně je to popsáno zde:

http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-vam-spotreba-vaseho-auta/

+10/0
13.2.2013 12:15

L42u81d12ě42k 97N58o61v12ý 2251609953441

Nevím na co si Brusel stěžuje, když to způsobil svými předpisy sám.

+14/0
13.2.2013 11:58

M21a92r74t37i53n 17J74i24r86o38u10s92e33k 7286445105938

Aby mohli snižovat výrazně emisi, museli by u motoru výrazně zvyšovat tepelnou účinnost, popřípadě výrazně snížit hmotnost vozu a jeho aerodynamický odpor.

+1/−1
13.2.2013 11:50

P26a58v36e31l 86K32u46r12a30l 5421324540390

Vzhledem k tomu že to je (nepočítáme li že je venku bude -20... kdy stejně musíme obětovat mraky energie na topení) už dávno na termodynamickém limitu používaných cyklů prakticky nemůžné.

Účinnost lze prakticky zvětšit pouze a jenom tím že použijeme chladnější chladivo...

+1/0
13.2.2013 12:13

L76u40k47á64š 69V11a50ň86u62r75a 1465124723193

Kvůli té nesmyslné normě se začnou vyrábět jen 3 válce přeplňované turbem. V laboratoři vyjde spotřeba úžasná, reálná je ale úplně jinde a to nemluvím o provozních nákladech a poruchovosti.

+8/0
13.2.2013 11:40

L63u66k41á13š 42V13a74ň92u72r73a 1965194723423

Doporučuji používat www.spritmonitor.de/en/

Mám zkušenosti z vývoje aut a měření spotřeby laboratorním způsobem na brzdě, kdy je motor vyndaný z auta. Takové údaje absolutně neodpovídají skutečnosti a reálná spotřeba je tak o 1 litr vyšší.

+1/0
13.2.2013 11:38

M14a97r77e96k 82F49l72e40k90a82č 2400804342573

Na pumpe zaflekuje Hummer H2, vystupí frajer v čiernych okuliaroch a začne tankovať. Tankuje 5 minút, 10 minút, hodinu, 2 hodiny, keď to už začne byť pumpárovi blbé, tak vyjde von a zakričí:

- Hej, šéfe a čo tak vypnúť motor?

+14/0
13.2.2013 11:25

Z24d84e27n67ě29k 89F43l69i26n67t38a 9802653781314

je fakt, že vždycky kvetu, když koukám na jakýkoliv test auta a tam se ten redaktor snaží, co to jde, a dostane spotřebu nejlépe tak 1,5 litru nad spotřebu udávanou výrobcem. Je to klamání spotřebitele a fascinuje mě, že z toho jsou až teď soudruzi v Bruselu tak překvapení.

+5/−1
13.2.2013 10:53

R73i32c64h12a72r89d 79K35á72b70a 8809358320850

Ono by úplně nejvíc pomohlo, kdyby si (nejen) uhnije našla jiného ideového nepřítele, než CO2 ...

+24/−1
13.2.2013 10:31

J17a55n 27M27o56h35y53l82a 3638498566748

Rád bych vzkázal Bruselským "rozladěným" úředníkům, že automobilky chápu a podporuji - je přece fér využívat všech pravidel tak, jak jsou nastavena. Ve sportu se to děje běžně a nevidím důvod, proč v průmyslu či kdekoli jinde to mělo být jinak. Byli to právě oni úředníci, kteří pravidla nastavili hloupě. Stejně tak to byli úředníci, kteří tlačili na automobilky, aby povinně zveřejňovali spotřeby a emise všech motorizací v každé reklamně. Tak ať si teď úředníci sypají popel na hlavu jen a pouze sobě. Co si zaseli, to sklidili. Ale ne, to by nebyli oni. Je přece běžné, že například teď v NMNM si všichni "féroví" biatlonisté vezmou horší zbraně a použijí horší vosky - pravidla sice dovolují lepší, ale proč by to dělali, mohli by přece být rychlejší, tak proč automobilky "zle a krutě podvádějí" zákazníky tím, že využívají hloupě nastavené normované procesy měření spotřeby.

+10/0
13.2.2013 10:26

P75e26t21r 27D60v74o50ř75á87k 9202507111978

Jakákoliv pravidla jdou obejít, milá EK.

+5/0
13.2.2013 10:22

J83a53n 14M90o44h43y82l86a 3518978206138

Problém je v tom, že automobilky je neobcházejí. Samotné fáze měřícího cyklu neodpovídají dnešnímu způsobu užívání, není brán v úvahu odpor vzduchu, nejsou nastavena doplňující pravidla - např. je běžné, že automobilky použijí jiná pneu při měření (s nižším valivým odporem pochopitelně) než která montují na vozidla dodávaná zákazníkům. Jenže když EU tlačí na to, aby spotřeby a emise byly neustále někde zákazníkům cpány na oči, tak se nemůže divit, že automobilky využívají všech pravidel ad absurdum, to by byli manažeři automobilek hloupí.

+4/0
13.2.2013 10:31

M37a81r25e81k 27F56l87e85k60a71č 2280604322933

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP dle techničáku a podle spotřeby počítané ručně to odpovídá taky...jsem za to rád:)

0/0
13.2.2013 10:06

B91a25r81b84o18r70a 73V23o64j90t19o98v75á 9967576637727

A moje autíčko rumunské výroby má ve skutečnosti ještě o litr nižší spotřebu, než udává výrobce.Rok výroby 2006:-)

+1/0
13.2.2013 10:48

T88o39m12á78š 56V92e86s12e59l77ý 5815468610589

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP cca o litr a půl vyšší než v TP a ve skutečnosti to je ještě o půl litru víc...

+1/0
13.2.2013 11:01

T21o75m61á57š 73V26e77s84e55l21ý 5275818480839

nemluvě o mém předchozím vozidle německé provenience vyrobeném v roce 1997, které si vzalo cca o 5 l víc než bylo v TP (a známým stejná auta brala v průměru o 10 l víc než bylo v TP), ale to holt byl turbobenzín ;-D

0/0
13.2.2013 11:14

L69u92d25ě95k 30N69o49v14ý 2381169893651

To je i o řidiči.

+1/0
13.2.2013 11:59

T13o13m70á19š 24V11e88s38e60l35ý 5595298720189

jasně, říkám že jen v mém okolí byl u stejného motoru rozptyl 5 l :-)

0/0
17.2.2013 17:25

T60o70m56á62š 93V85a10l71d15e38r 7173410429

1,8T ?

0/0
16.2.2013 6:57

T32o52m31á19š 58V54e13s17e62l82ý 5655828650569

přesně

0/0
17.2.2013 17:26

R88o64b96e83r64t 35K73u17r55f27ü38r44s83t 3378944701388

Proste nekupovat dvouvalce s turbem a podobny zhovadilosti. On uz si to trh vyresi sam.

+3/0
13.2.2013 10:01

J86a71n 79F79r79o16l31í52k 6656880525764

Jenže za chvíli se tady kromě dvou a tříhrnků s turbem nebude nic nabízet. K tomu automobilky vede právě direktivní nařizování EÚ. Jak zoufalá auta to jsou dokazuje m.j. test Renaul Clio se svým turbotříhrnkem.

+3/−1
13.2.2013 10:34

M14i10r72a 39J88a25n16č79a 7634107852251

Řešení je jednoduché. Přestat regulovat. Když někdo kupuje auto, tak se snad neřídí tím, kolik gramů CO2 na 100 km je psaných někde na papíře, většina lidí dokonce nevěří ani údajům o spotřebě od výrobce. Každý aspoň trochu slušný motoristický magazín tyto údaje testuje v reálném provozu a proto mají mnohem větší vypovídací hodnotu.

Jenom se bojím, abychom honbou za EKO, neobětovali po cestě bezpečnost. Ono auto, které má vyšší výkon je bezpečnější.

+10/−1
13.2.2013 9:30

T92o17m46á80š 62L83e74k30n90e12r 2855134591

No ono hlavně při honbě za EKO obětujeme prosperitu celé EU ve všech odvětvích. Copak jsme tu dobu již nezažili? Samé regulace, dotace a plánování...

+6/0
13.2.2013 10:24

J34a46n 97Š17l41é87g30l 8732430258383

Jak vyšší výkon ovlivňuje bezpečnost? 8-o

+1/−3
13.2.2013 11:57

T22o38m14á72š 94L84e22k92n63e43r 2975274321

Asi to bylo myšleno tak, že např. při předjíždění nemáš smrt v očích a se silnějším motorem předjedeš v pohodě, aniž by jsi se dostal do krizové situace...

+2/0
13.2.2013 12:36

Ř56e32h74o86ř 65V72l54a74s36á41k 2804834271586

Na nedostání do krizové situace stačí předjíždět adekvátně tomu, v jakém jedu automobilu. Tedy jedu-li v slabém autě, tak prostě musím s předjížděním počkat na obzvláště dlouhý přehledný úsek (a nebo až ten pomalejší někam odbočí, což bude často dřív). Nic víc v tom není.

0/0
14.2.2013 1:44

M89i65r69e85k 79T78u42r18e66č97e61k 4363372680862

Pri jakemkoliv predjizdeni je rychlost akcelerace s jakou to mohu  uskutecnit NEJDULEZITEJSI BEZPECNOSTNI parametr.

+1/0
13.2.2013 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.