Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brusel: Automobilky hledají fígly, aby auta vypadala úspornější

Automobilky využívají nedokonalostí v definovaných podmínkách testů spotřeby a emisí, aby jejich auta vypadala úspornější a ekologičtější. Zjistila to nejnovější studie Evropské komise s tím, že až třetina z udávaného poklesu spotřeby jde na vrub vychytralým postupům při testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34g96r68. 46J27a81n 91F22i21a34l45a 9202787751596

Nejlepší by bylo testovat ve zcela reálném prostředí třeba desítky aut a pak udělat průměr spotřeby...

0/0
17.2.2013 12:04

J93a90r49o38m80í42r 57K35r76á75l 4510389204619

Vážení úředníci, ať vydáte stovky vyhlášek a nařízení, fyzikální zákony budou stále platit ! ;-D

0/0
14.2.2013 7:30

J76i72n35d71ř39i17c69h 95Š55k66o88p61e25k 4685401770595

Alibismus nejhnusnějšího zrna.

Udělat povinnost měřit spotřebu aut směrnicí, která nemá absolutně s realitou nic společného a pak se divit, že z toho lezou čísla naprosto odtržená od běžného života/provozu? A představte si, že si to dovolují automobilky plnit !

Příklad práce a užitečnosti EU aparátu.

+1/0
14.2.2013 7:26


P66e60t80r 10P56o30s26p17í16š30i24l 4498844626156

Tady, ale přece nejde vůbec o zákazníky. Tady jde o to, že se papírově vykazuje snižování emisí CO2, ale ve skutečnosti je stále stejné ne-li vyšší. To klamání zákazníků je až vedlejší produkt.

0/0
14.2.2013 6:24

J14a36n 12M87o22h21y11l79a 3758598426848

Zákazníci jsou ale klamáni díky špatně nastavené normě.

0/0
14.2.2013 7:56

A35l24e18x89a61n88d35r 51K48o75s62t63k37a 5679796239176

A co takhle prostě všechny vozy prohnat po stejné trati? V Evropě třeba slavnou Nordschleife na Nurnburgringu. Mají to tam víceméně všichni kousek, ať to tam objedou průměrem 60, 70 a 80 km/h a uvedou hodnoty spotřeby. Jak prosté milý Wattsone.

+2/0
13.2.2013 17:26
Foto

J63a60n 88M55r58á11z 5340966879411

jestli ta eko-teroristická honba za emisemi takhle půjde dál, budeme po roce auta jen tlačit...

+3/−1
13.2.2013 17:07

L29u97b35o97š 58K59ř47i95v22á56n90e78k 8833627229596

Dobrý den, když tak čtu vaše příspěvky napadá mě, že by bylo dobré, abyste si o této problematice zjistili více informací, aby pak nedocházelo k tolika mylným informacím. L.

0/−6
13.2.2013 15:57

J72i21r94i 46S34i30m36a29k 9488668898113

Vite, ono to je vsecko relativni. Ja mam dve auta a u obou je spotreba cajk, jedno jezdi za osm nafty a je to vyssi stredni, druhe za ctrnact benzinu a je to roadster.

Jelikoz s roadsterem ujedu rocne 5tkm kdyz je teplo, slunecno, sucho a vikend, tak by mi vubec nevadilo, kdyby zral dvacet, stejne zaplatim na udrzbe vic jak na spotrebe, treba jenom pneu vyjde na 20tisic co dva roky, celkova udrzba tak na 40tisic rocne spoctete si to na kilometry a jste na 8Kc za kilometr a to nepocitam amortizaci.

Co nam EU tluce do hlavy je, ze roadster ma zrat jako smart a tak to opravdu nefunguje. Me zajima, aby ta auta byla spolehliva, pekna, dobre jezdila, byla bezpecna a pokud budou podle EU pratelska ke kytickam a brouckum, tak to beru jako male bezvyznamne plus v konecnem rozhodovani, protoze jak znamo, nizkoemisni zony vubec zadne relane zlepseni ovzdusi neprinaseji.

A kazde auto ktere ma elektronicky rizene vstrikovani je de facto ekologicke, coz bylo vyreseno nekdy v 80 letech minuleho stoleti...

+7/0
13.2.2013 15:56

A26l29o58i42s 89S98t53a89r26ý 3259669257212

Tak ono je vůbec s podivem, že neexistuje nějaká nezávislá zkušebna, která by to testovala. Něco jako NCAP v bezpečnosti.

+2/0
13.2.2013 14:42

M43a32r10t48i39n 97N84o88v38o60t62n20ý 8919784867414

A on údajům výrobců o spotřebě ještě někdo věří?

+7/0
13.2.2013 14:06

T67o58m31á75š 62J23u10r79e40č72k95a 3443892579983

Asi jim to žere jen evropská komise složená z odborníků na slovo vzatých.

+1/0
13.2.2013 14:14

J16a12n 12L30i87b89i49c80h 9102718655653

Poslední slušná auta se dělala v 90. letech a to ještě jen částečně, od roku 2000 díky ekoterorismu se z aut staly naprosto udušené motory se zfalšovanými údaji o spotřebě atd.

+7/0
13.2.2013 13:55

J47a50n 21M21o21h32y67l92a 3898618966878

Fakt, že většinou neodpovídají realitě ještě neznamená, že jsou zfalšovány.

+1/−3
13.2.2013 20:06

J63a91n 37L52i93b18i37c88h 9312588605893

Současná "ekologická" vozidla s nízkou spotřebou jsou jen bruselskými papíry nadnesené lži, neb o skutečné spotřebě a ekologičnosti dnešních aut neříkají téměř zhola nic.

+3/0
13.2.2013 13:53

M13a88r47t59i66n 85K64a20r25á72s88e67k 1288504379504

Bruselská a jinak propagovaná honba za úsporností má krom klamání spotřebitelů podvrženými testy na svědomní i spoustu dalších nevýhod, z nichž některé jsou vyloženě nebezpečné. Vstřikování paliva vám totiž řídící jednotka neřídí jen podle potřeby řidiče, ale i podle ideálního spalování. Takže když potřebujete aby motor pořádně zabral, nikdy z něj nedostanete maximální výkon, protože by neměl ideální spalování. Výsledkem jsou rozjezdy na zbytečně vysoké otáčky aby to vůbec jelo a nebo přečipovávaná auta aby to jelo slušně. Takže automobilka vám zmrší palivové mapy kvůli bruselu a vy si připlatíte cca 20 - 50 kkč aby vám je nějaký servis dal zase do použitelného stavu. Jo dá se to často udělat i externím chipem cca do 5 kkč ale furt je to zbytečnost kvůli honbě za laboratorními hodnotami. Opel astra se kterým v práci jezdím se občas rozhodně že mi výkon nedá a pak to vypadá jak kdybyste se omylem rozjížděli na dvojku. Po pár vteřinách si to rozmyslí a vyrazí. Do křižovatky ale musíte dávat přednost s podstatně větší rezervou.

+1/−2
13.2.2013 13:07

J98a94n 12G27a47l19t 9921442943418

Nehledě na to že se spotřeba snižuje velmi často snižováním váhy vozy - což může být velmi nebezpečné při srážce

0/0
17.2.2013 12:42

M53a21r49t17i15n 57K46a31r73á61s64e80k 1388794469344

Řešit bezpečnost hmotností, je velmi nebezpečné zase pro případné ostatní účastníky srážky. Nemám rád auta bezpečná "protože offroad (tank)" vzhledem k tomu že crash testy obvykle projdou a jsou přísnější než "za starých dobrých časů" nebál bych se o sebe víc než dřív pokud nejezdím hůř než dřív. Spíš se bojím že tam kde jsem si dřív koupil auto, si teď koupím šmejd co nejede, nic nevydrží, oprava čehokoli se provádí výměnou kusu auta, ale hlavně že je to ekologické, vyrábí se toho tisíce aby se líp bojovalo s ojetinama (co ještě za něco stály), a může to cenově konkurovat ještě většímu krámu z Číny.

0/0
17.2.2013 20:25

V98á95c72l85a24v 53J18a41n86o13c20h 1516955671937

Zpráva dne: Brusel hledá další fígle, aby ještě více domrvil automobilový průmysl.

+3/0
13.2.2013 13:01

D15a16v55i45d 57R14y66c35h66e93t66s85k55ý 9216291580770

No jasně, je to vina automobilek, že se Bruselský ekofašouni zbláznili a rozhodli ze zničit autoprůmysl. V Evropském Svazu se nikdo svobodně dopravovat nebude, to by tak hrálo. Diktatura musí být, i kdyby to mělo zachránit je jeden lidský život nebo kytičku.

+3/−1
13.2.2013 12:48

J28i51r45i 16S30i50m33a22k 9338458958633

budes se mozna divit, ale treba takove BMW ma silnou lobby, aby byly ekoblaznive limity co nejprisnejsi.

A proc ?

Aby vysachovali cinany, korejce, francouze, italy, kteri nemaji zatim takovy technologicky naskok.

O ekologii tu vubec nejde, o usporu provoznich nakladu uz vubec ne.

Je to tvrdy byznys a kazdy zpusob jak zranit konkurenci se pocita ;-)

+2/0
13.2.2013 15:47

T61o77m37á67š 54V19a45l79d74e79r 7973420119

Tvrdit, že italové nemají technologický náskok v motorech je dost odvážné. Zvláště, když common rail vymysleli technici koncernu Fiat. Pokud se podíváte na další technické inovace, zjistíte pravý opak. Udávají tomuto odvětví krok a ostatní si od nich kupují licence. Proč si myslíte, že Fiat byl před bankrotem a před nedávnem si koupil chrysler, který mu nyní pomáhá? Autama to nebylo dosaženo. Stačí se podívat jaké portfolio má Magnetti Marelli, které také patří Fiatu. A číňani technologie okopírují  a pak všechny kopnou do zadku. Oni blbce ze sebe pouze dělají.

0/0
16.2.2013 6:21

V16í10ť67a 42K87r82u19t84i67š 9157894473538

Tak ono jde především o to, že už základní předepsaná metodika testování nemá s realitou nic společného. Namátkou - vypnutá všechna světla, klima, el. spotřebiče. Testuje se už mírně zahřátý motor. K tomu např. plynulé zrychlování z 0 na 50 km/h trvající 26 (!!!!) sekund. Když se k tomu přidá úsporná pneu, velmi kvalitní povrch apod., .pak je jasné, že výsledné číslo je dnes jen statistiké hausnumero.

Pěkně je to popsáno zde:

http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-vam-spotreba-vaseho-auta/

+10/0
13.2.2013 12:15

L81u93d31ě98k 60N50o14v56ý 2391369213761

Nevím na co si Brusel stěžuje, když to způsobil svými předpisy sám.

+14/0
13.2.2013 11:58

M20a40r53t77i78n 85J50i39r16o61u18s44e38k 7246605385578

Aby mohli snižovat výrazně emisi, museli by u motoru výrazně zvyšovat tepelnou účinnost, popřípadě výrazně snížit hmotnost vozu a jeho aerodynamický odpor.

+1/−1
13.2.2013 11:50

P42a26v55e51l 59K88u73r21a30l 5131384820750

Vzhledem k tomu že to je (nepočítáme li že je venku bude -20... kdy stejně musíme obětovat mraky energie na topení) už dávno na termodynamickém limitu používaných cyklů prakticky nemůžné.

Účinnost lze prakticky zvětšit pouze a jenom tím že použijeme chladnější chladivo...

+1/0
13.2.2013 12:13

L44u81k14á16š 98V34a83ň61u20r81a 1875544473463

Kvůli té nesmyslné normě se začnou vyrábět jen 3 válce přeplňované turbem. V laboratoři vyjde spotřeba úžasná, reálná je ale úplně jinde a to nemluvím o provozních nákladech a poruchovosti.

+8/0
13.2.2013 11:40

L95u78k97á96š 40V41a33ň56u32r44a 1435834893243

Doporučuji používat www.spritmonitor.de/en/

Mám zkušenosti z vývoje aut a měření spotřeby laboratorním způsobem na brzdě, kdy je motor vyndaný z auta. Takové údaje absolutně neodpovídají skutečnosti a reálná spotřeba je tak o 1 litr vyšší.

+1/0
13.2.2013 11:38

M11a11r25e51k 40F10l80e38k47a39č 2320854212203

Na pumpe zaflekuje Hummer H2, vystupí frajer v čiernych okuliaroch a začne tankovať. Tankuje 5 minút, 10 minút, hodinu, 2 hodiny, keď to už začne byť pumpárovi blbé, tak vyjde von a zakričí:

- Hej, šéfe a čo tak vypnúť motor?

+14/0
13.2.2013 11:25

Z54d71e17n15ě62k 19F74l23i88n70t14a 9352523101484

je fakt, že vždycky kvetu, když koukám na jakýkoliv test auta a tam se ten redaktor snaží, co to jde, a dostane spotřebu nejlépe tak 1,5 litru nad spotřebu udávanou výrobcem. Je to klamání spotřebitele a fascinuje mě, že z toho jsou až teď soudruzi v Bruselu tak překvapení.

+5/−1
13.2.2013 10:53

R29i26c84h33a81r45d 67K50á86b72a 8199978660560

Ono by úplně nejvíc pomohlo, kdyby si (nejen) uhnije našla jiného ideového nepřítele, než CO2 ...

+24/−1
13.2.2013 10:31

J21a84n 29M86o60h49y27l80a 3338188756348

Rád bych vzkázal Bruselským "rozladěným" úředníkům, že automobilky chápu a podporuji - je přece fér využívat všech pravidel tak, jak jsou nastavena. Ve sportu se to děje běžně a nevidím důvod, proč v průmyslu či kdekoli jinde to mělo být jinak. Byli to právě oni úředníci, kteří pravidla nastavili hloupě. Stejně tak to byli úředníci, kteří tlačili na automobilky, aby povinně zveřejňovali spotřeby a emise všech motorizací v každé reklamně. Tak ať si teď úředníci sypají popel na hlavu jen a pouze sobě. Co si zaseli, to sklidili. Ale ne, to by nebyli oni. Je přece běžné, že například teď v NMNM si všichni "féroví" biatlonisté vezmou horší zbraně a použijí horší vosky - pravidla sice dovolují lepší, ale proč by to dělali, mohli by přece být rychlejší, tak proč automobilky "zle a krutě podvádějí" zákazníky tím, že využívají hloupě nastavené normované procesy měření spotřeby.

+10/0
13.2.2013 10:26

P39e96t89r 97D40v61o60ř21á62k 9152497501538

Jakákoliv pravidla jdou obejít, milá EK.

+5/0
13.2.2013 10:22

J69a66n 98M96o16h95y62l63a 3388698836528

Problém je v tom, že automobilky je neobcházejí. Samotné fáze měřícího cyklu neodpovídají dnešnímu způsobu užívání, není brán v úvahu odpor vzduchu, nejsou nastavena doplňující pravidla - např. je běžné, že automobilky použijí jiná pneu při měření (s nižším valivým odporem pochopitelně) než která montují na vozidla dodávaná zákazníkům. Jenže když EU tlačí na to, aby spotřeby a emise byly neustále někde zákazníkům cpány na oči, tak se nemůže divit, že automobilky využívají všech pravidel ad absurdum, to by byli manažeři automobilek hloupí.

+4/0
13.2.2013 10:31

M84a35r28e24k 21F50l59e93k84a54č 2690194352213

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP dle techničáku a podle spotřeby počítané ručně to odpovídá taky...jsem za to rád:)

0/0
13.2.2013 10:06

B96a45r60b16o69r41a 58V29o60j51t20o83v70á 9537466647557

A moje autíčko rumunské výroby má ve skutečnosti ještě o litr nižší spotřebu, než udává výrobce.Rok výroby 2006:-)

+1/0
13.2.2013 10:48

T53o14m72á21š 46V49e70s12e21l63ý 5945828590419

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP cca o litr a půl vyšší než v TP a ve skutečnosti to je ještě o půl litru víc...

+1/0
13.2.2013 11:01

T87o10m70á45š 56V92e96s20e63l90ý 5435248440539

nemluvě o mém předchozím vozidle německé provenience vyrobeném v roce 1997, které si vzalo cca o 5 l víc než bylo v TP (a známým stejná auta brala v průměru o 10 l víc než bylo v TP), ale to holt byl turbobenzín ;-D

0/0
13.2.2013 11:14

L66u13d94ě47k 41N50o96v96ý 2871709363421

To je i o řidiči.

+1/0
13.2.2013 11:59

T48o51m73á57š 97V87e72s51e48l48ý 5245598490549

jasně, říkám že jen v mém okolí byl u stejného motoru rozptyl 5 l :-)

0/0
17.2.2013 17:25

T90o61m70á57š 76V92a81l67d16e72r 7323540859

1,8T ?

0/0
16.2.2013 6:57

T61o52m26á73š 37V96e14s28e48l21ý 5745288900749

přesně

0/0
17.2.2013 17:26

R95o39b16e62r50t 56K79u78r48f30ü94r88s67t 3358744291298

Proste nekupovat dvouvalce s turbem a podobny zhovadilosti. On uz si to trh vyresi sam.

+3/0
13.2.2013 10:01

J70a46n 44F55r77o20l50í19k 6406100425254

Jenže za chvíli se tady kromě dvou a tříhrnků s turbem nebude nic nabízet. K tomu automobilky vede právě direktivní nařizování EÚ. Jak zoufalá auta to jsou dokazuje m.j. test Renaul Clio se svým turbotříhrnkem.

+3/−1
13.2.2013 10:34

M42i79r81a 79J62a74n14č65a 7264527742461

Řešení je jednoduché. Přestat regulovat. Když někdo kupuje auto, tak se snad neřídí tím, kolik gramů CO2 na 100 km je psaných někde na papíře, většina lidí dokonce nevěří ani údajům o spotřebě od výrobce. Každý aspoň trochu slušný motoristický magazín tyto údaje testuje v reálném provozu a proto mají mnohem větší vypovídací hodnotu.

Jenom se bojím, abychom honbou za EKO, neobětovali po cestě bezpečnost. Ono auto, které má vyšší výkon je bezpečnější.

+10/−1
13.2.2013 9:30

T41o57m37á15š 12L31e84k98n77e74r 2395724221

No ono hlavně při honbě za EKO obětujeme prosperitu celé EU ve všech odvětvích. Copak jsme tu dobu již nezažili? Samé regulace, dotace a plánování...

+6/0
13.2.2013 10:24

J63a54n 29Š75l61é17g40l 8462980668493

Jak vyšší výkon ovlivňuje bezpečnost? 8-o

+1/−3
13.2.2013 11:57

T41o23m63á69š 57L76e53k33n14e86r 2275724181

Asi to bylo myšleno tak, že např. při předjíždění nemáš smrt v očích a se silnějším motorem předjedeš v pohodě, aniž by jsi se dostal do krizové situace...

+2/0
13.2.2013 12:36

Ř29e34h41o32ř 67V84l69a66s27á35k 2424984511576

Na nedostání do krizové situace stačí předjíždět adekvátně tomu, v jakém jedu automobilu. Tedy jedu-li v slabém autě, tak prostě musím s předjížděním počkat na obzvláště dlouhý přehledný úsek (a nebo až ten pomalejší někam odbočí, což bude často dřív). Nic víc v tom není.

0/0
14.2.2013 1:44

M85i15r75e79k 90T25u23r50e41č72e17k 4553532690512

Pri jakemkoliv predjizdeni je rychlost akcelerace s jakou to mohu  uskutecnit NEJDULEZITEJSI BEZPECNOSTNI parametr.

+1/0
13.2.2013 13:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.