Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brusel: Automobilky hledají fígly, aby auta vypadala úspornější

Automobilky využívají nedokonalostí v definovaných podmínkách testů spotřeby a emisí, aby jejich auta vypadala úspornější a ekologičtější. Zjistila to nejnovější studie Evropské komise s tím, že až třetina z udávaného poklesu spotřeby jde na vrub vychytralým postupům při testech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36g80r28. 68J62a45n 69F49i76a51l24a 9362807591736

Nejlepší by bylo testovat ve zcela reálném prostředí třeba desítky aut a pak udělat průměr spotřeby...

0/0
17.2.2013 12:04

J70a37r27o85m96í47r 59K38r47á10l 4140259884459

Vážení úředníci, ať vydáte stovky vyhlášek a nařízení, fyzikální zákony budou stále platit ! ;-D

0/0
14.2.2013 7:30

J50i93n45d91ř60i87c49h 28Š46k72o86p38e78k 4595811580645

Alibismus nejhnusnějšího zrna.

Udělat povinnost měřit spotřebu aut směrnicí, která nemá absolutně s realitou nic společného a pak se divit, že z toho lezou čísla naprosto odtržená od běžného života/provozu? A představte si, že si to dovolují automobilky plnit !

Příklad práce a užitečnosti EU aparátu.

+1/0
14.2.2013 7:26

P36e74t22r 81P18o38s83p39í77š75i51l 4808684576306

Tady, ale přece nejde vůbec o zákazníky. Tady jde o to, že se papírově vykazuje snižování emisí CO2, ale ve skutečnosti je stále stejné ne-li vyšší. To klamání zákazníků je až vedlejší produkt.

0/0
14.2.2013 6:24

J79a13n 35M57o78h44y30l70a 3348528896538

Zákazníci jsou ale klamáni díky špatně nastavené normě.

0/0
14.2.2013 7:56

A98l68e68x10a56n88d45r 77K49o76s63t41k64a 5609626819216

A co takhle prostě všechny vozy prohnat po stejné trati? V Evropě třeba slavnou Nordschleife na Nurnburgringu. Mají to tam víceméně všichni kousek, ať to tam objedou průměrem 60, 70 a 80 km/h a uvedou hodnoty spotřeby. Jak prosté milý Wattsone.

+2/0
13.2.2013 17:26
Foto

J96a46n 77M24r65á57z 5750336339781

jestli ta eko-teroristická honba za emisemi takhle půjde dál, budeme po roce auta jen tlačit...

+3/−1
13.2.2013 17:07

L30u15b13o87š 38K28ř83i84v69á19n75e93k 8913337799806

Dobrý den, když tak čtu vaše příspěvky napadá mě, že by bylo dobré, abyste si o této problematice zjistili více informací, aby pak nedocházelo k tolika mylným informacím. L.

0/−6
13.2.2013 15:57

J13i48r93i 91S28i80m48a58k 9368158228393

Vite, ono to je vsecko relativni. Ja mam dve auta a u obou je spotreba cajk, jedno jezdi za osm nafty a je to vyssi stredni, druhe za ctrnact benzinu a je to roadster.

Jelikoz s roadsterem ujedu rocne 5tkm kdyz je teplo, slunecno, sucho a vikend, tak by mi vubec nevadilo, kdyby zral dvacet, stejne zaplatim na udrzbe vic jak na spotrebe, treba jenom pneu vyjde na 20tisic co dva roky, celkova udrzba tak na 40tisic rocne spoctete si to na kilometry a jste na 8Kc za kilometr a to nepocitam amortizaci.

Co nam EU tluce do hlavy je, ze roadster ma zrat jako smart a tak to opravdu nefunguje. Me zajima, aby ta auta byla spolehliva, pekna, dobre jezdila, byla bezpecna a pokud budou podle EU pratelska ke kytickam a brouckum, tak to beru jako male bezvyznamne plus v konecnem rozhodovani, protoze jak znamo, nizkoemisni zony vubec zadne relane zlepseni ovzdusi neprinaseji.

A kazde auto ktere ma elektronicky rizene vstrikovani je de facto ekologicke, coz bylo vyreseno nekdy v 80 letech minuleho stoleti...

+7/0
13.2.2013 15:56

A42l20o92i75s 33S19t24a72r45ý 3879349237792

Tak ono je vůbec s podivem, že neexistuje nějaká nezávislá zkušebna, která by to testovala. Něco jako NCAP v bezpečnosti.

+2/0
13.2.2013 14:42

M74a91r72t45i12n 54N54o44v84o54t36n39ý 8409604487664

A on údajům výrobců o spotřebě ještě někdo věří?

+7/0
13.2.2013 14:06

T54o61m33á16š 54J51u58r25e10č70k81a 3183162449253

Asi jim to žere jen evropská komise složená z odborníků na slovo vzatých.

+1/0
13.2.2013 14:14

J24a79n 21L52i88b74i23c33h 9592668935573

Poslední slušná auta se dělala v 90. letech a to ještě jen částečně, od roku 2000 díky ekoterorismu se z aut staly naprosto udušené motory se zfalšovanými údaji o spotřebě atd.

+7/0
13.2.2013 13:55

J65a66n 45M91o57h74y15l90a 3368118166358

Fakt, že většinou neodpovídají realitě ještě neznamená, že jsou zfalšovány.

+1/−3
13.2.2013 20:06

J32a42n 56L44i41b71i45c37h 9492398225583

Současná "ekologická" vozidla s nízkou spotřebou jsou jen bruselskými papíry nadnesené lži, neb o skutečné spotřebě a ekologičnosti dnešních aut neříkají téměř zhola nic.

+3/0
13.2.2013 13:53

M29a18r58t90i40n 37K72a48r60á93s92e58k 1648784349424

Bruselská a jinak propagovaná honba za úsporností má krom klamání spotřebitelů podvrženými testy na svědomní i spoustu dalších nevýhod, z nichž některé jsou vyloženě nebezpečné. Vstřikování paliva vám totiž řídící jednotka neřídí jen podle potřeby řidiče, ale i podle ideálního spalování. Takže když potřebujete aby motor pořádně zabral, nikdy z něj nedostanete maximální výkon, protože by neměl ideální spalování. Výsledkem jsou rozjezdy na zbytečně vysoké otáčky aby to vůbec jelo a nebo přečipovávaná auta aby to jelo slušně. Takže automobilka vám zmrší palivové mapy kvůli bruselu a vy si připlatíte cca 20 - 50 kkč aby vám je nějaký servis dal zase do použitelného stavu. Jo dá se to často udělat i externím chipem cca do 5 kkč ale furt je to zbytečnost kvůli honbě za laboratorními hodnotami. Opel astra se kterým v práci jezdím se občas rozhodně že mi výkon nedá a pak to vypadá jak kdybyste se omylem rozjížděli na dvojku. Po pár vteřinách si to rozmyslí a vyrazí. Do křižovatky ale musíte dávat přednost s podstatně větší rezervou.

+1/−2
13.2.2013 13:07

J11a53n 87G22a73l85t 9291562283778

Nehledě na to že se spotřeba snižuje velmi často snižováním váhy vozy - což může být velmi nebezpečné při srážce

0/0
17.2.2013 12:42

M91a87r31t65i17n 36K54a85r72á49s25e23k 1598974389674

Řešit bezpečnost hmotností, je velmi nebezpečné zase pro případné ostatní účastníky srážky. Nemám rád auta bezpečná "protože offroad (tank)" vzhledem k tomu že crash testy obvykle projdou a jsou přísnější než "za starých dobrých časů" nebál bych se o sebe víc než dřív pokud nejezdím hůř než dřív. Spíš se bojím že tam kde jsem si dřív koupil auto, si teď koupím šmejd co nejede, nic nevydrží, oprava čehokoli se provádí výměnou kusu auta, ale hlavně že je to ekologické, vyrábí se toho tisíce aby se líp bojovalo s ojetinama (co ještě za něco stály), a může to cenově konkurovat ještě většímu krámu z Číny.

0/0
17.2.2013 20:25

V73á38c49l96a79v 61J47a12n36o94c50h 1986845421877

Zpráva dne: Brusel hledá další fígle, aby ještě více domrvil automobilový průmysl.

+3/0
13.2.2013 13:01

D12a71v62i44d 84R27y93c85h65e14t77s16k83ý 9266861930880

No jasně, je to vina automobilek, že se Bruselský ekofašouni zbláznili a rozhodli ze zničit autoprůmysl. V Evropském Svazu se nikdo svobodně dopravovat nebude, to by tak hrálo. Diktatura musí být, i kdyby to mělo zachránit je jeden lidský život nebo kytičku.

+3/−1
13.2.2013 12:48

J83i16r22i 90S16i31m97a40k 9498288398223

budes se mozna divit, ale treba takove BMW ma silnou lobby, aby byly ekoblaznive limity co nejprisnejsi.

A proc ?

Aby vysachovali cinany, korejce, francouze, italy, kteri nemaji zatim takovy technologicky naskok.

O ekologii tu vubec nejde, o usporu provoznich nakladu uz vubec ne.

Je to tvrdy byznys a kazdy zpusob jak zranit konkurenci se pocita ;-)

+2/0
13.2.2013 15:47

T84o54m10á40š 60V23a50l96d63e52r 7493790519

Tvrdit, že italové nemají technologický náskok v motorech je dost odvážné. Zvláště, když common rail vymysleli technici koncernu Fiat. Pokud se podíváte na další technické inovace, zjistíte pravý opak. Udávají tomuto odvětví krok a ostatní si od nich kupují licence. Proč si myslíte, že Fiat byl před bankrotem a před nedávnem si koupil chrysler, který mu nyní pomáhá? Autama to nebylo dosaženo. Stačí se podívat jaké portfolio má Magnetti Marelli, které také patří Fiatu. A číňani technologie okopírují  a pak všechny kopnou do zadku. Oni blbce ze sebe pouze dělají.

0/0
16.2.2013 6:21

V82í91ť11a 55K63r84u48t11i60š 9247784293968

Tak ono jde především o to, že už základní předepsaná metodika testování nemá s realitou nic společného. Namátkou - vypnutá všechna světla, klima, el. spotřebiče. Testuje se už mírně zahřátý motor. K tomu např. plynulé zrychlování z 0 na 50 km/h trvající 26 (!!!!) sekund. Když se k tomu přidá úsporná pneu, velmi kvalitní povrch apod., .pak je jasné, že výsledné číslo je dnes jen statistiké hausnumero.

Pěkně je to popsáno zde:

http://www.autoweb.cz/d-fens-nezda-se-vam-spotreba-vaseho-auta/

+10/0
13.2.2013 12:15

L94u50d63ě14k 44N98o64v73ý 2791589763751

Nevím na co si Brusel stěžuje, když to způsobil svými předpisy sám.

+14/0
13.2.2013 11:58

M32a13r46t96i35n 40J65i42r48o33u38s96e83k 7856425905208

Aby mohli snižovat výrazně emisi, museli by u motoru výrazně zvyšovat tepelnou účinnost, popřípadě výrazně snížit hmotnost vozu a jeho aerodynamický odpor.

+1/−1
13.2.2013 11:50

P34a40v31e20l 63K27u10r42a58l 5181504250770

Vzhledem k tomu že to je (nepočítáme li že je venku bude -20... kdy stejně musíme obětovat mraky energie na topení) už dávno na termodynamickém limitu používaných cyklů prakticky nemůžné.

Účinnost lze prakticky zvětšit pouze a jenom tím že použijeme chladnější chladivo...

+1/0
13.2.2013 12:13

L12u42k33á79š 40V81a12ň13u34r82a 1235864583713

Kvůli té nesmyslné normě se začnou vyrábět jen 3 válce přeplňované turbem. V laboratoři vyjde spotřeba úžasná, reálná je ale úplně jinde a to nemluvím o provozních nákladech a poruchovosti.

+8/0
13.2.2013 11:40

L22u65k29á58š 66V72a62ň55u28r55a 1645684853453

Doporučuji používat www.spritmonitor.de/en/

Mám zkušenosti z vývoje aut a měření spotřeby laboratorním způsobem na brzdě, kdy je motor vyndaný z auta. Takové údaje absolutně neodpovídají skutečnosti a reálná spotřeba je tak o 1 litr vyšší.

+1/0
13.2.2013 11:38

M63a76r32e25k 26F69l31e94k72a14č 2540604872163

Na pumpe zaflekuje Hummer H2, vystupí frajer v čiernych okuliaroch a začne tankovať. Tankuje 5 minút, 10 minút, hodinu, 2 hodiny, keď to už začne byť pumpárovi blbé, tak vyjde von a zakričí:

- Hej, šéfe a čo tak vypnúť motor?

+14/0
13.2.2013 11:25

Z98d56e18n32ě14k 54F86l75i38n58t82a 9512243561244

je fakt, že vždycky kvetu, když koukám na jakýkoliv test auta a tam se ten redaktor snaží, co to jde, a dostane spotřebu nejlépe tak 1,5 litru nad spotřebu udávanou výrobcem. Je to klamání spotřebitele a fascinuje mě, že z toho jsou až teď soudruzi v Bruselu tak překvapení.

+5/−1
13.2.2013 10:53

R76i24c70h94a65r49d 57K60á96b69a 8879508260920

Ono by úplně nejvíc pomohlo, kdyby si (nejen) uhnije našla jiného ideového nepřítele, než CO2 ...

+24/−1
13.2.2013 10:31

J25a13n 15M84o56h55y71l47a 3428648406588

Rád bych vzkázal Bruselským "rozladěným" úředníkům, že automobilky chápu a podporuji - je přece fér využívat všech pravidel tak, jak jsou nastavena. Ve sportu se to děje běžně a nevidím důvod, proč v průmyslu či kdekoli jinde to mělo být jinak. Byli to právě oni úředníci, kteří pravidla nastavili hloupě. Stejně tak to byli úředníci, kteří tlačili na automobilky, aby povinně zveřejňovali spotřeby a emise všech motorizací v každé reklamně. Tak ať si teď úředníci sypají popel na hlavu jen a pouze sobě. Co si zaseli, to sklidili. Ale ne, to by nebyli oni. Je přece běžné, že například teď v NMNM si všichni "féroví" biatlonisté vezmou horší zbraně a použijí horší vosky - pravidla sice dovolují lepší, ale proč by to dělali, mohli by přece být rychlejší, tak proč automobilky "zle a krutě podvádějí" zákazníky tím, že využívají hloupě nastavené normované procesy měření spotřeby.

+10/0
13.2.2013 10:26

P86e48t72r 41D74v55o74ř80á95k 9892827641328

Jakákoliv pravidla jdou obejít, milá EK.

+5/0
13.2.2013 10:22

J66a51n 95M20o61h25y14l70a 3828238546778

Problém je v tom, že automobilky je neobcházejí. Samotné fáze měřícího cyklu neodpovídají dnešnímu způsobu užívání, není brán v úvahu odpor vzduchu, nejsou nastavena doplňující pravidla - např. je běžné, že automobilky použijí jiná pneu při měření (s nižším valivým odporem pochopitelně) než která montují na vozidla dodávaná zákazníkům. Jenže když EU tlačí na to, aby spotřeby a emise byly neustále někde zákazníkům cpány na oči, tak se nemůže divit, že automobilky využívají všech pravidel ad absurdum, to by byli manažeři automobilek hloupí.

+4/0
13.2.2013 10:31

M66a67r10e52k 39F80l16e63k17a61č 2190864642943

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP dle techničáku a podle spotřeby počítané ručně to odpovídá taky...jsem za to rád:)

0/0
13.2.2013 10:06

B42a74r45b96o34r30a 50V61o88j14t74o36v80á 9487356867147

A moje autíčko rumunské výroby má ve skutečnosti ještě o litr nižší spotřebu, než udává výrobce.Rok výroby 2006:-)

+1/0
13.2.2013 10:48

T34o28m63á18š 86V73e38s65e19l76ý 5115258150429

Moje vozidlo německé provenience vyrobené v roce 2000 ukazuje spotřebu na PP cca o litr a půl vyšší než v TP a ve skutečnosti to je ještě o půl litru víc...

+1/0
13.2.2013 11:01

T18o54m66á82š 38V35e85s88e34l36ý 5145778950769

nemluvě o mém předchozím vozidle německé provenience vyrobeném v roce 1997, které si vzalo cca o 5 l víc než bylo v TP (a známým stejná auta brala v průměru o 10 l víc než bylo v TP), ale to holt byl turbobenzín ;-D

0/0
13.2.2013 11:14

L12u10d67ě37k 29N57o83v67ý 2111859543111

To je i o řidiči.

+1/0
13.2.2013 11:59

T17o40m25á52š 49V46e83s70e66l80ý 5245648950619

jasně, říkám že jen v mém okolí byl u stejného motoru rozptyl 5 l :-)

0/0
17.2.2013 17:25

T27o45m92á36š 14V18a77l60d62e19r 7193720949

1,8T ?

0/0
16.2.2013 6:57

T57o57m49á53š 79V37e37s28e55l72ý 5805868660939

přesně

0/0
17.2.2013 17:26

R34o20b31e84r12t 41K67u39r48f74ü73r81s46t 3328554761168

Proste nekupovat dvouvalce s turbem a podobny zhovadilosti. On uz si to trh vyresi sam.

+3/0
13.2.2013 10:01

J43a76n 51F36r22o26l37í44k 6376680435714

Jenže za chvíli se tady kromě dvou a tříhrnků s turbem nebude nic nabízet. K tomu automobilky vede právě direktivní nařizování EÚ. Jak zoufalá auta to jsou dokazuje m.j. test Renaul Clio se svým turbotříhrnkem.

+3/−1
13.2.2013 10:34

M71i21r48a 46J23a52n50č41a 7334167402371

Řešení je jednoduché. Přestat regulovat. Když někdo kupuje auto, tak se snad neřídí tím, kolik gramů CO2 na 100 km je psaných někde na papíře, většina lidí dokonce nevěří ani údajům o spotřebě od výrobce. Každý aspoň trochu slušný motoristický magazín tyto údaje testuje v reálném provozu a proto mají mnohem větší vypovídací hodnotu.

Jenom se bojím, abychom honbou za EKO, neobětovali po cestě bezpečnost. Ono auto, které má vyšší výkon je bezpečnější.

+10/−1
13.2.2013 9:30

T27o19m74á78š 96L90e14k71n77e66r 2475204251

No ono hlavně při honbě za EKO obětujeme prosperitu celé EU ve všech odvětvích. Copak jsme tu dobu již nezažili? Samé regulace, dotace a plánování...

+6/0
13.2.2013 10:24

J67a21n 93Š92l50é73g71l 8332670758623

Jak vyšší výkon ovlivňuje bezpečnost? 8-o

+1/−3
13.2.2013 11:57

T34o45m32á79š 15L44e81k36n45e24r 2185134501

Asi to bylo myšleno tak, že např. při předjíždění nemáš smrt v očích a se silnějším motorem předjedeš v pohodě, aniž by jsi se dostal do krizové situace...

+2/0
13.2.2013 12:36

Ř57e46h46o63ř 70V92l14a73s37á31k 2554404561476

Na nedostání do krizové situace stačí předjíždět adekvátně tomu, v jakém jedu automobilu. Tedy jedu-li v slabém autě, tak prostě musím s předjížděním počkat na obzvláště dlouhý přehledný úsek (a nebo až ten pomalejší někam odbočí, což bude často dřív). Nic víc v tom není.

0/0
14.2.2013 1:44

M81i41r68e13k 59T43u22r54e61č67e34k 4663422830212

Pri jakemkoliv predjizdeni je rychlost akcelerace s jakou to mohu  uskutecnit NEJDULEZITEJSI BEZPECNOSTNI parametr.

+1/0
13.2.2013 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.