Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový auris je skvělý, musíte mu však přijít na chuť

Auris je výborné a velmi talentované auto, obojí ovšem povrchnímu pozorovateli bohužel dost úspěšně skrývá. Toyota vyrazila do boje s oblíbeným VW Golf odvážně a rozhodně má co nabídnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F47r60a92n89t62i41š33e67k 76S96o35b88o63t38k60a 1577883244300

Jezdil jsem v zaměstnání tři Corolly a jeden Auris, nyní mám doma jedno nové Verso. Jak v práci (kde byly i další Toyoty) tak v rodině na Toyoty nedáme dopustit pro jejich spolehlivost - nikdy žádný problém. Ale holt servis je o trochu dražší - no ale zase i to je relativní, protože si nevzpomínám, že by kromě brzdového obložení či mnou odřeného spojkového obložení tam něco museli měnit.

0/0
27.2.2013 3:26

L60a35d86i27s71l85a31v 92K27a39l78o34u76s 7495686501170

Čekám na model 1.6 , 1.8 turbo , příp. 4x4 a jdu do něj.

0/0
18.2.2013 15:04

J10a34n 96K30r38a32l 4253287525630

3 roky som jazdil Toyoty v zamestnaní, človek si zvykne na nie príliš dizajnovo moderne autá, ale toto je facing patriaci do roku 2003, nie do roku 2013..,

+1/−2
16.2.2013 12:32


J69i47r97i 25S62i76m74a39k 9598108898953

uvedomte si, ze evropa je pro Toyotu dost nezajimavy trh a tohle auto se neprizpusobuje mistnimu vkusu ani za mak... japonsky pojaty design (mnozstvi titernych detailu nahnacanych krizem krazem pres sebe bez ladu a skladu a plastovy interier)... benzinove motory s rozpacitym zaberem zespodu (pravda, netoci to uz 9000 jako donedavna u Hondy) a v posledni dobe nechutne katovani kostu i na japonske pomery.

Par kousku Toyot se mozna proda, to jeste zalezi, jak dlouha na ne bude cekaci doba a co vsecko je ve vybave, osobne nez takovejhle bazmek, tak vezmu radsi neco od Mazdy...

0/0
18.2.2013 11:05

K42a63r15e73l 74V75a15c83h47u70t 9443792449373

Auto se mi musí i líbit - a TAHLE Toyota se mi opravdu líbí ... ;-) ... o výbavě, která je už v základu, ani nemluvě!!! ... ;-) V R^

+4/0
16.2.2013 11:05

K51a95r42e80l 38V78a84c80h62u76t 9303362109953

Nyní jezdím s Fábií 1,2 HTP (47kW) a ne že by svezení v ní bylo špatné ;-) - ale přece jen mě motor Toyoty s objemem 1,33L s výkonem 74kW (!!!) a hlavně převodovkou se 6 rychlostními stupni R^ DOST oslovil !!!

+2/0
16.2.2013 11:20

T19o97m13á27š 80V35a35l78d96e77r 7713200209

Nadšení chápu, zvláště pokud porovnávané motory mají přehozené číslice ve výkonu. Tříhrnek jsem měl možnost testovat v Roomsteru. Bída, bída a ještě jednou bída. Horší motor snad v té době neexistoval pro tento vůz.

0/0
17.2.2013 21:39

V46í63ť50a 90K10r48u23t46i11š 9587404153718

Auris to bude mít v místních podmínkách vcelku těžké a opakované srovnávání s Golfem aspoň mně osobně připadá trošku mimo.  A to především z pohledu použitých motorů, kdy nabídka je na evropské poměry úzká a vcelku tragická. A těžko očekávat, že v dnešní době přeplňovaných motorů bude extra velká skupina příznivců vysokootáčkových benzínových motorů, kde jakýstakýs výkon člověk musí lovit v horní třetině otáčkoměru, zvlástě u běžného rodinného auta.

Před pár týdny byl na auto.cz srovnávací test této vrcholné motorizace Aurisu s naprosto běžnou a průměrnou motorizací posledního Golfu (1.4 TSi 103kW), kde ve všech výkonových disciplínách (maximálka, pružné zrychlení, spotřeba) Golf dosáhl výrazně až drtivě lepších výsledků. Takže Auris i přes papírově velmi solidní výkon na svůj objem nabídne jen o něco málo lepší svezení, než druhá základní motorizace Golfu, často vysmívané 1.2 TSi 77kW.

0/0
15.2.2013 21:46

M41i72c87h10a58l 25B36u14d61í18k 4226164228103

Teoreticky a jen do doby, nez vam prdne retez :) Jinak to VVTi na Toyota motorech dela hodne a jezdi se s nimi velmi prijemne i bez turba. Mozna nekam dojedu o par minut pozdeji, ale Golfistu s 1.2 TSi ve finale stejne dojedu na nejakem semaforu, takze ty papirove hodnoty jsou sice hezka vec, ale realny zivot je o necem jinem :)

+5/−1
15.2.2013 23:17

V54í77ť61a 47K98r39u35t45i82š 9207804133358

Ano, mátepravdu, spolehlivost Toyoty je pověstná. Zde namátkou pár důkazů za posleních pár let:

http://www.auto.cz/toyota-svolava-k-oprave-temer-1-7-milionu-automobilu-54113

http://www.autoweb.cz/toyota-zase-svolava-milion-aut/

http://www.autoforum.cz/bleskovky/toyota-svolava-7-4-milionu-aut-honda-jen-pul-milionu-hrozi-pozar-od-ovladani-oken/

http://www.hybrid.cz/toyota-svolava-v-usa-670-000-hybridu-prius-celosvetove-277-mil-aut

http://www.lidovky.cz/japonska-automobilka-toyota-motor-svolava-do-servisu-1-5-milionu-vozu-1k3-/ln-auto.asp?c=A120802_183558_ln-auto_sk

0/−1
15.2.2013 23:38

P74a68v78e36l 64S20t67a65v89j61a35n53í40k 1590366540191

Nojo, řetězy v TSI problém, neřeší se, problémy HTP konstrukčního rázu, neřeší se, urvané kabely od baterky, nevystřelené airbagy při crshtestu, nikdo neřešil,… byl by to asi dlouhý seznam. Je mi mnohem příjemnější, když někdo uzná chybu a napraví ji. Proto bych si nikdy nekoupil koncernové vozidlo.

+3/−1
15.2.2013 23:46

V94í96ť52a 25K75r83u36t57i42š 9897794843468

Nemusíte si nic nalhávat, nikdo "nepřizná chybu". Tyhle problémy se řeší ve chvíli, kdy z toho kouká kolosální průšvih, a pak lítají miliardy. Jinak se prostě tiše zametou pod koberec. A těch průšvihů holt asi Toyota měla za posledních pár let požehnaně.

0/0
15.2.2013 23:55

M91i48c34h62a97l 64B84u46d86í93k 4666184758713

To neni tak uplne pravda, Toyota/Lexus meni i hovadiny - naposled fosforeskujici plastove packy v kufru, ktere slouzi hloupym americanum, kterym by se podarilo zabouchnout se v kufru, uniknout ven.

0/0
16.2.2013 0:11

M30i87c79h53a68l 86B28u76d61í70k 4696724178133

Asi tak nejak. Plus mam vtipnou informaci, ze VW provadi servisni a svolavaci akce. Svolavaci akce probehnou v pripade velkeho pruseru a VW pak verejne priznava pochybeni a svolava majitele pres media a dopisy k odstraneni nejake (zpravidla kriticke) vady. Pak jsou tu jeste servisni akce, kdy dojedete s VW do servisu, oni mrknou na VIN a v ramci garancni prohlidky vam vymeni airbag ve volantu, stabilizator, ridici jednotku a nejake cidlo. Nikdo vam ale o tech dodatecnych ukonech nerekne, probehne to v tichosti, aby na venek pusobila automobilka jako ukrutne spolehliva. Ne vzdy se to ale podari podchytit vcas, takze kamarad u VW uz menil v ramci zaruky cely motor, cast interieru (vydavajici hrozne zvuky), upadlou sedacku ridice a nasledne pak jakysi dil motoru, ktery ovsem neexistoval v te dobe jeste jako nahradni dil a tak VW cekal mesic az nekde v Evrope naboura stejny model vozu, aby z nej mohli ten dil pouzit. Ja jsem nastesti spokojeny se svymi Japonskymi vozy a tak me ke koncernu nic netahne :)

+1/0
16.2.2013 0:03

M66i22l98a79n 42Š67v64a72g77r37o32v12s24k18ý 9202929595338

Proč? Mám 2,5T.

0/0
15.2.2013 15:45

V66í72ť79a 80N42o97v72á26k 1588763855391

Volvo ? Saab?

0/0
15.2.2013 22:47

V19í88ť13a 61K67r80u40t11i32š 9207124633218

Ford?

0/0
15.2.2013 22:55

M12i27l74a82n 26Š37v52a85g30r64o46v19s92k48ý 9522329905118

Volvo.

0/0
16.2.2013 10:30

L94a48d21i37s81l22a97v 36K98a59l72o88u33s 7665526741410

Fordem tam, vlakem zpátky ?

0/0
18.2.2013 15:07

J44i63n98d39ř78i19c68h 75M45e55r38t97l31í72k 9281462796973

Nevidím jediný důvod, proč bych měl koupit Golfa místo tohoto vozu. K tomu wow efektu, japonci se snaží konkurovat evropským nudným hranatým autům, tak tu nepiště, že je něco strohé, když jsem viděl tu nádheru designu v podobě nového Lexusu IS, tak jsem se musel smát, když jsem si představil, jak se toho budou zase lidi tady u nás bát. Jinak hlásím střed zájmů, mám Toyotu a Hondu.

+4/0
15.2.2013 13:53

J90i62ř97í 97S81c14h17w64a53c59h 5106509287374

a proč by kdokoliv kamkoliv nemohl napsat, že je "něco strohé"? Máme přece ještě svobodu projevu.....

0/0
15.2.2013 15:37

J94i37n75d65ř27i17c22h 38M89e25r98t18l48í39k 9961612576933

protože je to v tomto případě záměr a proto by to nemělo být zmiňováno jako negativum v recenzi vozu.

0/0
15.2.2013 17:05

P82a25v38e21l 64S49t51a54v51j69a12n20í56k 1480586290231

Středem zájmu jsou obě auta? Nebo některé z toho středu vybočuje doleva či doprava?

0/0
15.2.2013 17:05

J76i53n61d95ř52i52c69h 59M82e71r36t24l72í64k 9521362786673

kdyby ano, asi nebudou středem zájmu:-)

0/0
15.2.2013 17:19

L86i12b14a 57R74u25s49n24á14k 2940874685391

No já zas nevidím jediný důvod proč si koupit tuhle podivnost místo Golfu

+2/0
15.2.2013 18:58

M94i68c63h75a45l 85B93u83d34í19k 4256894378853

Protoze tahle "podivnost" se na rozdil od Golfa za par let nevysype.

+1/0
15.2.2013 20:22

V64í63ť64a 69N59o85v31á97k 1308553345871

1:0 pro VW . Tohle fakt ekl

+1/−1
15.2.2013 22:48

T44o45m77á25š 26V79e23l50e54m54a49n 4285525817443

Bez pochyby kvalitní, ale ne moc hezké a ze zadu v korejském duchu ...

+3/−2
15.2.2013 11:49

M43i95c26h61a19l 51B87u55d31í27k 4276744528963

"Korejsky duch" je ohrana pisnicka, ktera se pouziva jako vymluva proc auto pomluvit, kdyz dosly argumenty. Je to moderni a dynamicky design, auto nevypada jako skatule od koncernu - zarnym prikladem je ted Skodovka, ktera produkuje dve temer identicka auta s rozdilnou cenou, pricemz Superb ma dostat facelift ve stejnem duchu, takze ve vysledku bude mit tri stejny auta a k tomu Yetti, co dostane aspon stejny cumak. Dekuji, ale to fakt nechci. A konec koncu, design je subjektivni zalezitost.

+4/−2
15.2.2013 23:10

I57v15a42n 76Z94y39k85á65n 9340133799846

Japoncofilové, kdybyste si měli dneska, resp. blízkém období vybírat mezi Aurisem v kombíku a novým Civicem v kombíku, jehož skicy se už objevily, na základě zkušeností s hatchbacky těhle dvou modelů, co byste vybírali spíše? Co mluví pro Toyotu a co pro Hondu? Vím, že obě tyhle značky mají kvalitní atmosferické benzínové motory. 1.6 Auris a 1.8 Civic. Pokud jsem s vozem schopný mít nájezd přes 300.000km, koukali byste v případě těhle dvou Japonců po dieselu? (pokud, tak bych koukal po těch silnějších dvoulitrových variantách) Když jsou oba dneska stavění v Evropě, od koho dostávají turba? Denso nebo něco Made in EU? Mám hodně odježděno na CommonRailu by Renault, takže si umím užit jak extrémně úspornou jízdu hluboko pod čtyři litry, tak i zábavné svezení. Se starymi (2001) 16V 1,6 renaultackymi benziny se necha jezdit na dlouhych trasach pod sest litru bez problemu. Necha se jezdit podobne usporne i s japonskymi benziny? Trochu se "desim" toho, ze bez podrazeni a vytoceni motoru se s tim benzinem nenecha moc jezdit, ale pak logicky leti spotreba vzhuru. :-) Mam zkusenost s NAckovou MX-5 od Mazdy, necha si ochotne libit brumlat 2000 obratek a souvisla jizda napr. po meste je komfortne mozna. (Akorat ze ten motor i tak obecne usporny neni :-) ) Dokud nevytocim motor nekam k 3,5tis. ot., tak je to lenive. Pokud bych vedel, ze tyhle moderni japonske 1.6ky, resp. 1.8 jsou v tom pasmu nizkych otacek opravdu sporive, byl bych klidnejsi. :) Diesel, hlavne u Hondy, je o hodne drazsi. :-( Po par stech tisicich km se to asi vrati, ale do te doby? Servisujete nekdo Toyoti a Hondi diesely? Odchazi jim pri slusnem zachazeni neco draheho (turba, vstrikovace, atd.) nebo je to "bezudrzbovy" motor? Moc diky dopredu vsem.

0/0
15.2.2013 11:27

M53i74c47h86a86l 81S82l66e59z17á29k 5281636207781

tenhle dotaz spíš na www.honda-klub.cz ale tam tě asi s dieselem pošlou "tam" :-). Ale jinak ti tam určitě odpoví na tvoje dotazy.

+2/0
15.2.2013 11:31

I66v79a55n 29Z80y64k19á61n 9300333269116

:-) dik moc aspon za ten tip na tu jejich sajtu, ta se mi bude hodit. ;-)

0/0
15.2.2013 11:36

D85a83v41i33d 92H41u67r76k76a 3210393621871

Proč by poslali. Honda 2,2 diesel je úplně něco jiného než TDI od VW. A předhoní i vzpomínanou 1,8 benzín. Jen pro neznalé - motor se musí vytáčet, jezdit za 2000 ot s benzínem je nesmysl. Každé auto je k něčemu jinému. Svézt se Civicem je o něčem jiném než v neustále propagovaném a slavném etalonu golf.

+1/0
15.2.2013 13:37

M64i84c66h62a64l 80S37l63e50z39á72k 5681696357941

jelikož členové honda clubu jsou fanoušci a nadšenci a troufám si tvrdit, že 95 procent z nich má svá auta pro zábavu. tudíž jsou to téměř vše vyznavači benzínu :-). Člověk, který si koupí nové CR-V pro rodinu většinou na hondaklub nechodí :-). Tím nechci hanit hondácký diesel. Patří ke špičce mezi diesely. Honda si jej vyvíjela taky sama pěknou dobu.

0/0
15.2.2013 14:39

J97i61ř24í 17S12c18h32w76a87c98h 5336689707284

no schválně, co je to "o něčem jiném" svézt se Civicem a Golfem?

0/0
15.2.2013 15:42

M91a44r54e68k 64K32l16u72f78a 3258954314606

Fakt to chce zkusit, to se musí zažít, to slovy nepopíšeš.  ;-)

0/0
16.2.2013 11:27

V56l82a91d20i36m24i67r 61K81r27a56u54s 6971638534840

Jako automobilovy japanofil jsem bohuzel soucasnou produkci v nizsi stredni tride (Auris, Civic, M3) dost zklaman. Z nejakeho duvodu se mi ta nabizena auta proste nelibi. Na Civicu to je odporny zadek (coz je ale pokrok, protoze predchozi generace tzv. UFO byla hnusna cela), u M3 zase ta rozesmaty predek. Auris ani produkce Toyoty se mi nelibi uz asi 10 let, posledni hezke veci Toyota delala nekdy v pulce 90. let, kdy delala takovou tu trosku hranatejsi Corollu. Novy Civic v kombiku jsem jeste nevidel a jsem moc zvedav. Trochu me mrzi, ze v ostatnich castech sveta Honda nabizi jine tvary Civica a podle mne mnohem hezci nez v Evrope. Kdybych ted chtel Hondu, tak nekupuju novou, ale koupim par let starsiho Accorda nebo Mazdu 6. ... k motorum - ze Honda umi vykonne, usporne a spolehlive benzinove motory, to je samozrejmost. Mam uz treti hondu v rade a ani u jedne nebyl nikdy zadny problem. Se starym Civicem (1.4, 6. gen.) jsem mimomesto jezdil bezne za 5 litru. Mel jsem Accorda s dieselem, ale z toho jsem tak nadseny nebyl - sice kombinovana spotreba lehce na 6 litru, ale proste nejsem diesovy typ. PS: spotreba leti vzhuru vzdycky kdyz potrebujes vykon, at uz mas turbo nebo vysokootackovou atmosferu.

0/0
15.2.2013 13:10

V14l20a88d64i52m45i94r 25K54r44a71u73s 6671768234520

oprava: kdybych ted chtel kupovat japonce...

0/0
15.2.2013 13:16

D39a72v13i74d 76H56u51r65k53a 3730923571561

Kterého D Accorda jste měl? Pozor, dříve neměla Honda své diesely, ale 2,2 je úsporná a je to nej... diesel. Mám 1,8sport civica 8g a nedám dopustit na jízdní vlastnosti.

0/0
15.2.2013 13:40

I71v20a34n 82Z96y25k63á37n 9400903179216

Dík Vláďo za názor. Chápu někde mezi řádky dobře, že nemá cenu hledat, co z dua Toyota a Honda je větší držák, protože to jsou poctiví držáci oba dva a ani s jedním člověk nešlápne příliš vedle? :-)

+1/0
15.2.2013 14:15

P19a12v68e32l 43S86t33a46v42j49a23n61í86k 1190376300551

Musím potvrdit nesmrtelnost starší produkce Hondy. Jen je trochu problém s tím, co se začíná vyrábět v Evropě. Měl jsem před hondou evropské mitsubishi a zkátka už to nebylo ono. Teď dojíždím japonskou hondu, která je k neutahání, ale pomalu se stává unikátem (11 let starý střep), tak začínají chybět spotřební náhradní díly. Jiné naštěstí nejsou potřeba.

Jinak to převalování ve 2000 otáčkách je psina, v těchto otáčkách se pohybuju se 4 stupňovým automatem někde kolem 80 km/h. Převalováním bych nazval něco kolem 1200 otáček :-). Příště asi zkusím nějakou evropskou klasiku, abych mohl srovnávat.

0/0
15.2.2013 17:12

L15a35d33i27s84l63a15v 13K41a55l84o44u97s 7585556901290

Máme v rodině Toyotu 9 let a o nějakém utahání nemůže být ani řeč, spíš jakoby sjela z výrobního pasu. I starý SEAT nám vydržel 17 let, ale ten se rozpadl korozí a nepredikovatelnými závadami. Toyota se musí točit, aby to jelo, nemá krouťák, protože má kolibří motor. Když se to však pořádně roztočí, tak to jede slušně a hlavně pořád se zkousnutelnou spotřebou.

0/0
20.2.2013 12:49

K66a27r91e83l 38V59a56c48h63u32t 9533312839173

Škoda, že se čtenáři z článků prakticky nikdy nedozví, jaké mohou zažít svezení v nějaké SLABŠÍ motorizaci (a s jakou spotřebou) ... při současné situaci na trhu práce by to myslím nebyla až tak nezajímavá informace?!!!  :-/

+2/0
15.2.2013 10:21

M97i53c14h35a89l 17S58l42e32z56á77k 5411886237701

Pánové děkuji za květnatou diskuzi. Užijte si svoje diesely, já jsem dostal chut dnes pěkně protáhnout svůj Accord 2,0. Není nad to, když sepne VTEC a motor ze sebe vydá zvuk, o kterém si zdejší ropáci mohou nechat zdát ;-D

+7/−1
15.2.2013 10:14

M23i14l98a31n 64Š76v89a39g61r87o33v93s44k16ý 9962709425778

Co z toho zvuku? Pusť si starý kazeťák a máš to za méně. ;-D

+1/−6
15.2.2013 10:21

M33i82c82h38a51l 68S80l49e71z54á38k 5291256827411

to ty nikdy nepochopíš ;-)

+2/0
15.2.2013 11:28

V56l38a68d49i26m73i60r 28K11r93a15u53s 6241528934920

Vim co myslis. Taky se vzdycky tesim na ten zvuk a zatah - ATR 2.2 :-)

+1/0
15.2.2013 13:12

M92a85r89e66k 15H20r48u55b20y 6827412651878

Malo valcu :-P;-)

0/0
15.2.2013 16:09

P71a96v73e79l 93S71t52a55v66j91a18n73í33k 1980506410801

Hmm, mám o nějaký válec v Hondě víc, ale že bych byl nějak nadšený zvukem či "šíleným" výkonem, to nejsem. Doteď lituju, že jsem si nekoupil Chryslera 300, kde bych měl o 150 koní víc. Jenže tehdy to byla nouzovka a chybělo mi ke štěstí 100 litrů korun. Na druhou stranu to provizorium udržuju v chodu 4. rok a ne a ne se rozsypat.

0/0
15.2.2013 17:17

M51a71r84t13i29n 60D56o36k31t60o88r 5539618337346

Subaru Boxer diesel, když mu šlápneš na krk má také pěkný zvuk...

+1/0
15.2.2013 22:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.