Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový auris je skvělý, musíte mu však přijít na chuť

Auris je výborné a velmi talentované auto, obojí ovšem povrchnímu pozorovateli bohužel dost úspěšně skrývá. Toyota vyrazila do boje s oblíbeným VW Golf odvážně a rozhodně má co nabídnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F54r39a48n21t82i95š70e47k 91S86o65b35o10t82k85a 1177913454230

Jezdil jsem v zaměstnání tři Corolly a jeden Auris, nyní mám doma jedno nové Verso. Jak v práci (kde byly i další Toyoty) tak v rodině na Toyoty nedáme dopustit pro jejich spolehlivost - nikdy žádný problém. Ale holt servis je o trochu dražší - no ale zase i to je relativní, protože si nevzpomínám, že by kromě brzdového obložení či mnou odřeného spojkového obložení tam něco museli měnit.

0/0
27.2.2013 3:26

L31a87d46i56s43l94a16v 42K11a45l58o11u90s 7895876741440

Čekám na model 1.6 , 1.8 turbo , příp. 4x4 a jdu do něj.

0/0
18.2.2013 15:04

J17a83n 48K81r42a45l 4523377895320

3 roky som jazdil Toyoty v zamestnaní, človek si zvykne na nie príliš dizajnovo moderne autá, ale toto je facing patriaci do roku 2003, nie do roku 2013..,

+1/−2
16.2.2013 12:32

J91i21r42i 25S68i23m71a90k 9408178818153

uvedomte si, ze evropa je pro Toyotu dost nezajimavy trh a tohle auto se neprizpusobuje mistnimu vkusu ani za mak... japonsky pojaty design (mnozstvi titernych detailu nahnacanych krizem krazem pres sebe bez ladu a skladu a plastovy interier)... benzinove motory s rozpacitym zaberem zespodu (pravda, netoci to uz 9000 jako donedavna u Hondy) a v posledni dobe nechutne katovani kostu i na japonske pomery.

Par kousku Toyot se mozna proda, to jeste zalezi, jak dlouha na ne bude cekaci doba a co vsecko je ve vybave, osobne nez takovejhle bazmek, tak vezmu radsi neco od Mazdy...

0/0
18.2.2013 11:05

K26a75r63e68l 11V43a84c74h45u21t 9173502109173

Auto se mi musí i líbit - a TAHLE Toyota se mi opravdu líbí ... ;-) ... o výbavě, která je už v základu, ani nemluvě!!! ... ;-) V R^

+4/0
16.2.2013 11:05

K96a41r87e51l 93V29a53c71h24u31t 9683302889873

Nyní jezdím s Fábií 1,2 HTP (47kW) a ne že by svezení v ní bylo špatné ;-) - ale přece jen mě motor Toyoty s objemem 1,33L s výkonem 74kW (!!!) a hlavně převodovkou se 6 rychlostními stupni R^ DOST oslovil !!!

+2/0
16.2.2013 11:20

T28o97m56á67š 62V12a66l71d27e72r 7433190519

Nadšení chápu, zvláště pokud porovnávané motory mají přehozené číslice ve výkonu. Tříhrnek jsem měl možnost testovat v Roomsteru. Bída, bída a ještě jednou bída. Horší motor snad v té době neexistoval pro tento vůz.

0/0
17.2.2013 21:39

V24í86ť79a 13K91r25u60t26i40š 9137874233628

Auris to bude mít v místních podmínkách vcelku těžké a opakované srovnávání s Golfem aspoň mně osobně připadá trošku mimo.  A to především z pohledu použitých motorů, kdy nabídka je na evropské poměry úzká a vcelku tragická. A těžko očekávat, že v dnešní době přeplňovaných motorů bude extra velká skupina příznivců vysokootáčkových benzínových motorů, kde jakýstakýs výkon člověk musí lovit v horní třetině otáčkoměru, zvlástě u běžného rodinného auta.

Před pár týdny byl na auto.cz srovnávací test této vrcholné motorizace Aurisu s naprosto běžnou a průměrnou motorizací posledního Golfu (1.4 TSi 103kW), kde ve všech výkonových disciplínách (maximálka, pružné zrychlení, spotřeba) Golf dosáhl výrazně až drtivě lepších výsledků. Takže Auris i přes papírově velmi solidní výkon na svůj objem nabídne jen o něco málo lepší svezení, než druhá základní motorizace Golfu, často vysmívané 1.2 TSi 77kW.

0/0
15.2.2013 21:46

M61i54c61h42a10l 80B53u96d56í47k 4646494878963

Teoreticky a jen do doby, nez vam prdne retez :) Jinak to VVTi na Toyota motorech dela hodne a jezdi se s nimi velmi prijemne i bez turba. Mozna nekam dojedu o par minut pozdeji, ale Golfistu s 1.2 TSi ve finale stejne dojedu na nejakem semaforu, takze ty papirove hodnoty jsou sice hezka vec, ale realny zivot je o necem jinem :)

+5/−1
15.2.2013 23:17

V50í35ť23a 25K18r83u76t38i84š 9437274753148

Ano, mátepravdu, spolehlivost Toyoty je pověstná. Zde namátkou pár důkazů za posleních pár let:

http://www.auto.cz/toyota-svolava-k-oprave-temer-1-7-milionu-automobilu-54113

http://www.autoweb.cz/toyota-zase-svolava-milion-aut/

http://www.autoforum.cz/bleskovky/toyota-svolava-7-4-milionu-aut-honda-jen-pul-milionu-hrozi-pozar-od-ovladani-oken/

http://www.hybrid.cz/toyota-svolava-v-usa-670-000-hybridu-prius-celosvetove-277-mil-aut

http://www.lidovky.cz/japonska-automobilka-toyota-motor-svolava-do-servisu-1-5-milionu-vozu-1k3-/ln-auto.asp?c=A120802_183558_ln-auto_sk

0/−1
15.2.2013 23:38

P38a71v87e94l 67S54t98a49v22j19a84n71í62k 1640546670481

Nojo, řetězy v TSI problém, neřeší se, problémy HTP konstrukčního rázu, neřeší se, urvané kabely od baterky, nevystřelené airbagy při crshtestu, nikdo neřešil,… byl by to asi dlouhý seznam. Je mi mnohem příjemnější, když někdo uzná chybu a napraví ji. Proto bych si nikdy nekoupil koncernové vozidlo.

+3/−1
15.2.2013 23:46

V24í62ť14a 27K19r89u26t86i79š 9387844323698

Nemusíte si nic nalhávat, nikdo "nepřizná chybu". Tyhle problémy se řeší ve chvíli, kdy z toho kouká kolosální průšvih, a pak lítají miliardy. Jinak se prostě tiše zametou pod koberec. A těch průšvihů holt asi Toyota měla za posledních pár let požehnaně.

0/0
15.2.2013 23:55

M27i24c34h75a25l 35B67u52d96í94k 4876574388253

To neni tak uplne pravda, Toyota/Lexus meni i hovadiny - naposled fosforeskujici plastove packy v kufru, ktere slouzi hloupym americanum, kterym by se podarilo zabouchnout se v kufru, uniknout ven.

0/0
16.2.2013 0:11

M38i52c54h29a32l 70B45u29d64í70k 4866284808713

Asi tak nejak. Plus mam vtipnou informaci, ze VW provadi servisni a svolavaci akce. Svolavaci akce probehnou v pripade velkeho pruseru a VW pak verejne priznava pochybeni a svolava majitele pres media a dopisy k odstraneni nejake (zpravidla kriticke) vady. Pak jsou tu jeste servisni akce, kdy dojedete s VW do servisu, oni mrknou na VIN a v ramci garancni prohlidky vam vymeni airbag ve volantu, stabilizator, ridici jednotku a nejake cidlo. Nikdo vam ale o tech dodatecnych ukonech nerekne, probehne to v tichosti, aby na venek pusobila automobilka jako ukrutne spolehliva. Ne vzdy se to ale podari podchytit vcas, takze kamarad u VW uz menil v ramci zaruky cely motor, cast interieru (vydavajici hrozne zvuky), upadlou sedacku ridice a nasledne pak jakysi dil motoru, ktery ovsem neexistoval v te dobe jeste jako nahradni dil a tak VW cekal mesic az nekde v Evrope naboura stejny model vozu, aby z nej mohli ten dil pouzit. Ja jsem nastesti spokojeny se svymi Japonskymi vozy a tak me ke koncernu nic netahne :)

+1/0
16.2.2013 0:03

M17i86l25a23n 27Š52v90a69g47r85o49v29s98k95ý 9272679265698

Proč? Mám 2,5T.

0/0
15.2.2013 15:45

V80í74ť86a 44N34o19v62á61k 1338973595621

Volvo ? Saab?

0/0
15.2.2013 22:47

V88í95ť54a 95K45r19u78t73i40š 9847334683158

Ford?

0/0
15.2.2013 22:55

M68i78l12a71n 49Š11v95a54g26r46o15v83s72k61ý 9162609645298

Volvo.

0/0
16.2.2013 10:30

L92a19d83i95s53l73a12v 59K17a87l52o39u95s 7505286381650

Fordem tam, vlakem zpátky ?

0/0
18.2.2013 15:07

J40i59n89d82ř95i62c18h 71M59e48r22t71l56í71k 9231742656403

Nevidím jediný důvod, proč bych měl koupit Golfa místo tohoto vozu. K tomu wow efektu, japonci se snaží konkurovat evropským nudným hranatým autům, tak tu nepiště, že je něco strohé, když jsem viděl tu nádheru designu v podobě nového Lexusu IS, tak jsem se musel smát, když jsem si představil, jak se toho budou zase lidi tady u nás bát. Jinak hlásím střed zájmů, mám Toyotu a Hondu.

+4/0
15.2.2013 13:53

J58i30ř71í 34S38c68h88w93a17c12h 5866509637644

a proč by kdokoliv kamkoliv nemohl napsat, že je "něco strohé"? Máme přece ještě svobodu projevu.....

0/0
15.2.2013 15:37

J43i95n75d10ř74i45c95h 55M75e33r93t35l88í87k 9601262386643

protože je to v tomto případě záměr a proto by to nemělo být zmiňováno jako negativum v recenzi vozu.

0/0
15.2.2013 17:05

P39a20v69e17l 92S15t31a30v92j12a55n15í84k 1190846560381

Středem zájmu jsou obě auta? Nebo některé z toho středu vybočuje doleva či doprava?

0/0
15.2.2013 17:05

J59i94n23d10ř30i43c12h 54M48e40r13t78l11í43k 9901722326203

kdyby ano, asi nebudou středem zájmu:-)

0/0
15.2.2013 17:19

L52i94b35a 13R70u77s53n51á93k 2100694485831

No já zas nevidím jediný důvod proč si koupit tuhle podivnost místo Golfu

+2/0
15.2.2013 18:58

M49i42c58h10a30l 25B63u19d76í66k 4626534738283

Protoze tahle "podivnost" se na rozdil od Golfa za par let nevysype.

+1/0
15.2.2013 20:22

V50í91ť68a 63N42o62v97á41k 1608123565341

1:0 pro VW . Tohle fakt ekl

+1/−1
15.2.2013 22:48

T44o55m77á49š 11V83e10l55e62m46a52n 4425695577673

Bez pochyby kvalitní, ale ne moc hezké a ze zadu v korejském duchu ...

+3/−2
15.2.2013 11:49

M10i75c38h72a58l 95B58u12d59í34k 4466374848853

"Korejsky duch" je ohrana pisnicka, ktera se pouziva jako vymluva proc auto pomluvit, kdyz dosly argumenty. Je to moderni a dynamicky design, auto nevypada jako skatule od koncernu - zarnym prikladem je ted Skodovka, ktera produkuje dve temer identicka auta s rozdilnou cenou, pricemz Superb ma dostat facelift ve stejnem duchu, takze ve vysledku bude mit tri stejny auta a k tomu Yetti, co dostane aspon stejny cumak. Dekuji, ale to fakt nechci. A konec koncu, design je subjektivni zalezitost.

+4/−2
15.2.2013 23:10

I18v80a55n 52Z95y79k18á40n 9360653779536

Japoncofilové, kdybyste si měli dneska, resp. blízkém období vybírat mezi Aurisem v kombíku a novým Civicem v kombíku, jehož skicy se už objevily, na základě zkušeností s hatchbacky těhle dvou modelů, co byste vybírali spíše? Co mluví pro Toyotu a co pro Hondu? Vím, že obě tyhle značky mají kvalitní atmosferické benzínové motory. 1.6 Auris a 1.8 Civic. Pokud jsem s vozem schopný mít nájezd přes 300.000km, koukali byste v případě těhle dvou Japonců po dieselu? (pokud, tak bych koukal po těch silnějších dvoulitrových variantách) Když jsou oba dneska stavění v Evropě, od koho dostávají turba? Denso nebo něco Made in EU? Mám hodně odježděno na CommonRailu by Renault, takže si umím užit jak extrémně úspornou jízdu hluboko pod čtyři litry, tak i zábavné svezení. Se starymi (2001) 16V 1,6 renaultackymi benziny se necha jezdit na dlouhych trasach pod sest litru bez problemu. Necha se jezdit podobne usporne i s japonskymi benziny? Trochu se "desim" toho, ze bez podrazeni a vytoceni motoru se s tim benzinem nenecha moc jezdit, ale pak logicky leti spotreba vzhuru. :-) Mam zkusenost s NAckovou MX-5 od Mazdy, necha si ochotne libit brumlat 2000 obratek a souvisla jizda napr. po meste je komfortne mozna. (Akorat ze ten motor i tak obecne usporny neni :-) ) Dokud nevytocim motor nekam k 3,5tis. ot., tak je to lenive. Pokud bych vedel, ze tyhle moderni japonske 1.6ky, resp. 1.8 jsou v tom pasmu nizkych otacek opravdu sporive, byl bych klidnejsi. :) Diesel, hlavne u Hondy, je o hodne drazsi. :-( Po par stech tisicich km se to asi vrati, ale do te doby? Servisujete nekdo Toyoti a Hondi diesely? Odchazi jim pri slusnem zachazeni neco draheho (turba, vstrikovace, atd.) nebo je to "bezudrzbovy" motor? Moc diky dopredu vsem.

0/0
15.2.2013 11:27

M27i65c14h49a35l 92S83l93e96z64á32k 5391966377851

tenhle dotaz spíš na www.honda-klub.cz ale tam tě asi s dieselem pošlou "tam" :-). Ale jinak ti tam určitě odpoví na tvoje dotazy.

+2/0
15.2.2013 11:31

I52v28a24n 64Z56y24k69á53n 9640953889736

:-) dik moc aspon za ten tip na tu jejich sajtu, ta se mi bude hodit. ;-)

0/0
15.2.2013 11:36

D76a58v68i48d 72H94u15r77k92a 3970203981521

Proč by poslali. Honda 2,2 diesel je úplně něco jiného než TDI od VW. A předhoní i vzpomínanou 1,8 benzín. Jen pro neznalé - motor se musí vytáčet, jezdit za 2000 ot s benzínem je nesmysl. Každé auto je k něčemu jinému. Svézt se Civicem je o něčem jiném než v neustále propagovaném a slavném etalonu golf.

+1/0
15.2.2013 13:37

M52i89c87h52a58l 26S55l67e93z65á22k 5221106307391

jelikož členové honda clubu jsou fanoušci a nadšenci a troufám si tvrdit, že 95 procent z nich má svá auta pro zábavu. tudíž jsou to téměř vše vyznavači benzínu :-). Člověk, který si koupí nové CR-V pro rodinu většinou na hondaklub nechodí :-). Tím nechci hanit hondácký diesel. Patří ke špičce mezi diesely. Honda si jej vyvíjela taky sama pěknou dobu.

0/0
15.2.2013 14:39

J57i21ř49í 52S45c29h17w45a38c26h 5596449917584

no schválně, co je to "o něčem jiném" svézt se Civicem a Golfem?

0/0
15.2.2013 15:42

M91a53r18e25k 21K13l33u81f10a 3158784434156

Fakt to chce zkusit, to se musí zažít, to slovy nepopíšeš.  ;-)

0/0
16.2.2013 11:27

V81l92a56d36i71m73i74r 30K80r58a66u62s 6331458544590

Jako automobilovy japanofil jsem bohuzel soucasnou produkci v nizsi stredni tride (Auris, Civic, M3) dost zklaman. Z nejakeho duvodu se mi ta nabizena auta proste nelibi. Na Civicu to je odporny zadek (coz je ale pokrok, protoze predchozi generace tzv. UFO byla hnusna cela), u M3 zase ta rozesmaty predek. Auris ani produkce Toyoty se mi nelibi uz asi 10 let, posledni hezke veci Toyota delala nekdy v pulce 90. let, kdy delala takovou tu trosku hranatejsi Corollu. Novy Civic v kombiku jsem jeste nevidel a jsem moc zvedav. Trochu me mrzi, ze v ostatnich castech sveta Honda nabizi jine tvary Civica a podle mne mnohem hezci nez v Evrope. Kdybych ted chtel Hondu, tak nekupuju novou, ale koupim par let starsiho Accorda nebo Mazdu 6. ... k motorum - ze Honda umi vykonne, usporne a spolehlive benzinove motory, to je samozrejmost. Mam uz treti hondu v rade a ani u jedne nebyl nikdy zadny problem. Se starym Civicem (1.4, 6. gen.) jsem mimomesto jezdil bezne za 5 litru. Mel jsem Accorda s dieselem, ale z toho jsem tak nadseny nebyl - sice kombinovana spotreba lehce na 6 litru, ale proste nejsem diesovy typ. PS: spotreba leti vzhuru vzdycky kdyz potrebujes vykon, at uz mas turbo nebo vysokootackovou atmosferu.

0/0
15.2.2013 13:10

V36l98a81d62i19m11i21r 14K95r87a27u15s 6751218434720

oprava: kdybych ted chtel kupovat japonce...

0/0
15.2.2013 13:16

D12a23v34i51d 80H88u86r69k26a 3380213941501

Kterého D Accorda jste měl? Pozor, dříve neměla Honda své diesely, ale 2,2 je úsporná a je to nej... diesel. Mám 1,8sport civica 8g a nedám dopustit na jízdní vlastnosti.

0/0
15.2.2013 13:40

I62v87a67n 77Z32y72k16á96n 9790953799806

Dík Vláďo za názor. Chápu někde mezi řádky dobře, že nemá cenu hledat, co z dua Toyota a Honda je větší držák, protože to jsou poctiví držáci oba dva a ani s jedním člověk nešlápne příliš vedle? :-)

+1/0
15.2.2013 14:15

P51a39v82e56l 68S54t69a24v92j60a19n20í12k 1770476210211

Musím potvrdit nesmrtelnost starší produkce Hondy. Jen je trochu problém s tím, co se začíná vyrábět v Evropě. Měl jsem před hondou evropské mitsubishi a zkátka už to nebylo ono. Teď dojíždím japonskou hondu, která je k neutahání, ale pomalu se stává unikátem (11 let starý střep), tak začínají chybět spotřební náhradní díly. Jiné naštěstí nejsou potřeba.

Jinak to převalování ve 2000 otáčkách je psina, v těchto otáčkách se pohybuju se 4 stupňovým automatem někde kolem 80 km/h. Převalováním bych nazval něco kolem 1200 otáček :-). Příště asi zkusím nějakou evropskou klasiku, abych mohl srovnávat.

0/0
15.2.2013 17:12

L46a80d89i26s62l43a10v 58K37a53l47o37u74s 7315276531700

Máme v rodině Toyotu 9 let a o nějakém utahání nemůže být ani řeč, spíš jakoby sjela z výrobního pasu. I starý SEAT nám vydržel 17 let, ale ten se rozpadl korozí a nepredikovatelnými závadami. Toyota se musí točit, aby to jelo, nemá krouťák, protože má kolibří motor. Když se to však pořádně roztočí, tak to jede slušně a hlavně pořád se zkousnutelnou spotřebou.

0/0
20.2.2013 12:49

K39a59r14e23l 56V82a50c79h57u12t 9783562749533

Škoda, že se čtenáři z článků prakticky nikdy nedozví, jaké mohou zažít svezení v nějaké SLABŠÍ motorizaci (a s jakou spotřebou) ... při současné situaci na trhu práce by to myslím nebyla až tak nezajímavá informace?!!!  :-/

+2/0
15.2.2013 10:21

M35i93c85h43a24l 89S64l87e94z82á96k 5411116327861

Pánové děkuji za květnatou diskuzi. Užijte si svoje diesely, já jsem dostal chut dnes pěkně protáhnout svůj Accord 2,0. Není nad to, když sepne VTEC a motor ze sebe vydá zvuk, o kterém si zdejší ropáci mohou nechat zdát ;-D

+7/−1
15.2.2013 10:14

M27i38l90a66n 41Š47v87a17g96r88o96v48s45k15ý 9412309125618

Co z toho zvuku? Pusť si starý kazeťák a máš to za méně. ;-D

+1/−6
15.2.2013 10:21

M98i21c42h87a86l 12S63l15e51z63á30k 5261246817281

to ty nikdy nepochopíš ;-)

+2/0
15.2.2013 11:28

V91l39a72d87i89m43i16r 47K86r88a54u27s 6501298814630

Vim co myslis. Taky se vzdycky tesim na ten zvuk a zatah - ATR 2.2 :-)

+1/0
15.2.2013 13:12

M62a94r79e12k 20H54r38u51b87y 6127352951338

Malo valcu :-P;-)

0/0
15.2.2013 16:09

P85a79v73e25l 30S52t74a68v41j22a28n92í72k 1540986420841

Hmm, mám o nějaký válec v Hondě víc, ale že bych byl nějak nadšený zvukem či "šíleným" výkonem, to nejsem. Doteď lituju, že jsem si nekoupil Chryslera 300, kde bych měl o 150 koní víc. Jenže tehdy to byla nouzovka a chybělo mi ke štěstí 100 litrů korun. Na druhou stranu to provizorium udržuju v chodu 4. rok a ne a ne se rozsypat.

0/0
15.2.2013 17:17

M23a85r68t98i67n 31D44o78k17t47o11r 5309988867176

Subaru Boxer diesel, když mu šlápneš na krk má také pěkný zvuk...

+1/0
15.2.2013 22:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.