Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový auris je skvělý, musíte mu však přijít na chuť

Auris je výborné a velmi talentované auto, obojí ovšem povrchnímu pozorovateli bohužel dost úspěšně skrývá. Toyota vyrazila do boje s oblíbeným VW Golf odvážně a rozhodně má co nabídnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F57r14a13n39t29i91š41e25k 62S84o25b59o92t68k85a 1517313654950

Jezdil jsem v zaměstnání tři Corolly a jeden Auris, nyní mám doma jedno nové Verso. Jak v práci (kde byly i další Toyoty) tak v rodině na Toyoty nedáme dopustit pro jejich spolehlivost - nikdy žádný problém. Ale holt servis je o trochu dražší - no ale zase i to je relativní, protože si nevzpomínám, že by kromě brzdového obložení či mnou odřeného spojkového obložení tam něco museli měnit.

0/0
27.2.2013 3:26

L54a62d59i69s22l16a21v 10K80a11l34o79u21s 7745376581740

Čekám na model 1.6 , 1.8 turbo , příp. 4x4 a jdu do něj.

0/0
18.2.2013 15:04

J77a32n 80K63r21a52l 4343607835620

3 roky som jazdil Toyoty v zamestnaní, človek si zvykne na nie príliš dizajnovo moderne autá, ale toto je facing patriaci do roku 2003, nie do roku 2013..,

+1/−2
16.2.2013 12:32

J15i93r48i 85S89i12m19a89k 9888458978903

uvedomte si, ze evropa je pro Toyotu dost nezajimavy trh a tohle auto se neprizpusobuje mistnimu vkusu ani za mak... japonsky pojaty design (mnozstvi titernych detailu nahnacanych krizem krazem pres sebe bez ladu a skladu a plastovy interier)... benzinove motory s rozpacitym zaberem zespodu (pravda, netoci to uz 9000 jako donedavna u Hondy) a v posledni dobe nechutne katovani kostu i na japonske pomery.

Par kousku Toyot se mozna proda, to jeste zalezi, jak dlouha na ne bude cekaci doba a co vsecko je ve vybave, osobne nez takovejhle bazmek, tak vezmu radsi neco od Mazdy...

0/0
18.2.2013 11:05

K39a48r90e16l 45V51a19c87h11u28t 9893632699663

Auto se mi musí i líbit - a TAHLE Toyota se mi opravdu líbí ... ;-) ... o výbavě, která je už v základu, ani nemluvě!!! ... ;-) V R^

+4/0
16.2.2013 11:05

K54a53r29e12l 75V17a17c21h72u24t 9903982249883

Nyní jezdím s Fábií 1,2 HTP (47kW) a ne že by svezení v ní bylo špatné ;-) - ale přece jen mě motor Toyoty s objemem 1,33L s výkonem 74kW (!!!) a hlavně převodovkou se 6 rychlostními stupni R^ DOST oslovil !!!

+2/0
16.2.2013 11:20

T31o39m39á66š 44V39a40l73d28e69r 7423460589

Nadšení chápu, zvláště pokud porovnávané motory mají přehozené číslice ve výkonu. Tříhrnek jsem měl možnost testovat v Roomsteru. Bída, bída a ještě jednou bída. Horší motor snad v té době neexistoval pro tento vůz.

0/0
17.2.2013 21:39

V64í72ť50a 34K80r40u45t81i17š 9247814373858

Auris to bude mít v místních podmínkách vcelku těžké a opakované srovnávání s Golfem aspoň mně osobně připadá trošku mimo.  A to především z pohledu použitých motorů, kdy nabídka je na evropské poměry úzká a vcelku tragická. A těžko očekávat, že v dnešní době přeplňovaných motorů bude extra velká skupina příznivců vysokootáčkových benzínových motorů, kde jakýstakýs výkon člověk musí lovit v horní třetině otáčkoměru, zvlástě u běžného rodinného auta.

Před pár týdny byl na auto.cz srovnávací test této vrcholné motorizace Aurisu s naprosto běžnou a průměrnou motorizací posledního Golfu (1.4 TSi 103kW), kde ve všech výkonových disciplínách (maximálka, pružné zrychlení, spotřeba) Golf dosáhl výrazně až drtivě lepších výsledků. Takže Auris i přes papírově velmi solidní výkon na svůj objem nabídne jen o něco málo lepší svezení, než druhá základní motorizace Golfu, často vysmívané 1.2 TSi 77kW.

0/0
15.2.2013 21:46

M27i24c56h91a90l 55B29u78d57í43k 4826594338943

Teoreticky a jen do doby, nez vam prdne retez :) Jinak to VVTi na Toyota motorech dela hodne a jezdi se s nimi velmi prijemne i bez turba. Mozna nekam dojedu o par minut pozdeji, ale Golfistu s 1.2 TSi ve finale stejne dojedu na nejakem semaforu, takze ty papirove hodnoty jsou sice hezka vec, ale realny zivot je o necem jinem :)

+5/−1
15.2.2013 23:17

V48í83ť20a 82K52r20u44t66i86š 9917824543268

Ano, mátepravdu, spolehlivost Toyoty je pověstná. Zde namátkou pár důkazů za posleních pár let:

http://www.auto.cz/toyota-svolava-k-oprave-temer-1-7-milionu-automobilu-54113

http://www.autoweb.cz/toyota-zase-svolava-milion-aut/

http://www.autoforum.cz/bleskovky/toyota-svolava-7-4-milionu-aut-honda-jen-pul-milionu-hrozi-pozar-od-ovladani-oken/

http://www.hybrid.cz/toyota-svolava-v-usa-670-000-hybridu-prius-celosvetove-277-mil-aut

http://www.lidovky.cz/japonska-automobilka-toyota-motor-svolava-do-servisu-1-5-milionu-vozu-1k3-/ln-auto.asp?c=A120802_183558_ln-auto_sk

0/−1
15.2.2013 23:38

P17a74v49e11l 53S49t30a82v48j81a72n50í62k 1870256800221

Nojo, řetězy v TSI problém, neřeší se, problémy HTP konstrukčního rázu, neřeší se, urvané kabely od baterky, nevystřelené airbagy při crshtestu, nikdo neřešil,… byl by to asi dlouhý seznam. Je mi mnohem příjemnější, když někdo uzná chybu a napraví ji. Proto bych si nikdy nekoupil koncernové vozidlo.

+3/−1
15.2.2013 23:46

V27í38ť42a 56K34r97u63t13i46š 9707974353418

Nemusíte si nic nalhávat, nikdo "nepřizná chybu". Tyhle problémy se řeší ve chvíli, kdy z toho kouká kolosální průšvih, a pak lítají miliardy. Jinak se prostě tiše zametou pod koberec. A těch průšvihů holt asi Toyota měla za posledních pár let požehnaně.

0/0
15.2.2013 23:55

M11i74c82h79a78l 77B14u93d62í76k 4836224758433

To neni tak uplne pravda, Toyota/Lexus meni i hovadiny - naposled fosforeskujici plastove packy v kufru, ktere slouzi hloupym americanum, kterym by se podarilo zabouchnout se v kufru, uniknout ven.

0/0
16.2.2013 0:11

M57i93c37h38a31l 48B58u58d36í30k 4276534718123

Asi tak nejak. Plus mam vtipnou informaci, ze VW provadi servisni a svolavaci akce. Svolavaci akce probehnou v pripade velkeho pruseru a VW pak verejne priznava pochybeni a svolava majitele pres media a dopisy k odstraneni nejake (zpravidla kriticke) vady. Pak jsou tu jeste servisni akce, kdy dojedete s VW do servisu, oni mrknou na VIN a v ramci garancni prohlidky vam vymeni airbag ve volantu, stabilizator, ridici jednotku a nejake cidlo. Nikdo vam ale o tech dodatecnych ukonech nerekne, probehne to v tichosti, aby na venek pusobila automobilka jako ukrutne spolehliva. Ne vzdy se to ale podari podchytit vcas, takze kamarad u VW uz menil v ramci zaruky cely motor, cast interieru (vydavajici hrozne zvuky), upadlou sedacku ridice a nasledne pak jakysi dil motoru, ktery ovsem neexistoval v te dobe jeste jako nahradni dil a tak VW cekal mesic az nekde v Evrope naboura stejny model vozu, aby z nej mohli ten dil pouzit. Ja jsem nastesti spokojeny se svymi Japonskymi vozy a tak me ke koncernu nic netahne :)

+1/0
16.2.2013 0:03

M39i54l23a87n 80Š72v97a91g70r84o83v31s27k44ý 9422259665228

Proč? Mám 2,5T.

0/0
15.2.2013 15:45

V76í14ť35a 73N24o32v48á75k 1158803575391

Volvo ? Saab?

0/0
15.2.2013 22:47

V18í75ť47a 58K79r74u95t21i24š 9827714713208

Ford?

0/0
15.2.2013 22:55

M15i20l86a16n 43Š91v23a52g23r27o96v87s17k16ý 9462829985258

Volvo.

0/0
16.2.2013 10:30

L68a83d94i46s35l50a52v 48K30a11l82o50u14s 7925306621370

Fordem tam, vlakem zpátky ?

0/0
18.2.2013 15:07

J25i15n83d90ř38i43c21h 20M87e39r52t43l91í96k 9951542986763

Nevidím jediný důvod, proč bych měl koupit Golfa místo tohoto vozu. K tomu wow efektu, japonci se snaží konkurovat evropským nudným hranatým autům, tak tu nepiště, že je něco strohé, když jsem viděl tu nádheru designu v podobě nového Lexusu IS, tak jsem se musel smát, když jsem si představil, jak se toho budou zase lidi tady u nás bát. Jinak hlásím střed zájmů, mám Toyotu a Hondu.

+4/0
15.2.2013 13:53

J34i84ř64í 67S47c84h42w19a72c48h 5296969437594

a proč by kdokoliv kamkoliv nemohl napsat, že je "něco strohé"? Máme přece ještě svobodu projevu.....

0/0
15.2.2013 15:37

J91i10n62d90ř69i80c57h 72M16e17r81t17l60í50k 9341552836723

protože je to v tomto případě záměr a proto by to nemělo být zmiňováno jako negativum v recenzi vozu.

0/0
15.2.2013 17:05

P78a18v64e94l 88S39t72a73v28j89a23n23í76k 1370476510801

Středem zájmu jsou obě auta? Nebo některé z toho středu vybočuje doleva či doprava?

0/0
15.2.2013 17:05

J10i36n24d96ř35i69c27h 12M57e16r96t60l85í34k 9981682216413

kdyby ano, asi nebudou středem zájmu:-)

0/0
15.2.2013 17:19

L70i61b37a 87R71u79s67n43á95k 2780684405361

No já zas nevidím jediný důvod proč si koupit tuhle podivnost místo Golfu

+2/0
15.2.2013 18:58

M59i24c20h58a57l 13B60u16d17í87k 4916784858493

Protoze tahle "podivnost" se na rozdil od Golfa za par let nevysype.

+1/0
15.2.2013 20:22

V29í30ť12a 80N37o66v84á23k 1918383555551

1:0 pro VW . Tohle fakt ekl

+1/−1
15.2.2013 22:48

T62o39m90á57š 70V31e56l81e50m37a76n 4955175147343

Bez pochyby kvalitní, ale ne moc hezké a ze zadu v korejském duchu ...

+3/−2
15.2.2013 11:49

M60i77c82h51a48l 52B59u65d61í67k 4216834268433

"Korejsky duch" je ohrana pisnicka, ktera se pouziva jako vymluva proc auto pomluvit, kdyz dosly argumenty. Je to moderni a dynamicky design, auto nevypada jako skatule od koncernu - zarnym prikladem je ted Skodovka, ktera produkuje dve temer identicka auta s rozdilnou cenou, pricemz Superb ma dostat facelift ve stejnem duchu, takze ve vysledku bude mit tri stejny auta a k tomu Yetti, co dostane aspon stejny cumak. Dekuji, ale to fakt nechci. A konec koncu, design je subjektivni zalezitost.

+4/−2
15.2.2013 23:10

I31v67a63n 94Z27y21k12á44n 9850413199376

Japoncofilové, kdybyste si měli dneska, resp. blízkém období vybírat mezi Aurisem v kombíku a novým Civicem v kombíku, jehož skicy se už objevily, na základě zkušeností s hatchbacky těhle dvou modelů, co byste vybírali spíše? Co mluví pro Toyotu a co pro Hondu? Vím, že obě tyhle značky mají kvalitní atmosferické benzínové motory. 1.6 Auris a 1.8 Civic. Pokud jsem s vozem schopný mít nájezd přes 300.000km, koukali byste v případě těhle dvou Japonců po dieselu? (pokud, tak bych koukal po těch silnějších dvoulitrových variantách) Když jsou oba dneska stavění v Evropě, od koho dostávají turba? Denso nebo něco Made in EU? Mám hodně odježděno na CommonRailu by Renault, takže si umím užit jak extrémně úspornou jízdu hluboko pod čtyři litry, tak i zábavné svezení. Se starymi (2001) 16V 1,6 renaultackymi benziny se necha jezdit na dlouhych trasach pod sest litru bez problemu. Necha se jezdit podobne usporne i s japonskymi benziny? Trochu se "desim" toho, ze bez podrazeni a vytoceni motoru se s tim benzinem nenecha moc jezdit, ale pak logicky leti spotreba vzhuru. :-) Mam zkusenost s NAckovou MX-5 od Mazdy, necha si ochotne libit brumlat 2000 obratek a souvisla jizda napr. po meste je komfortne mozna. (Akorat ze ten motor i tak obecne usporny neni :-) ) Dokud nevytocim motor nekam k 3,5tis. ot., tak je to lenive. Pokud bych vedel, ze tyhle moderni japonske 1.6ky, resp. 1.8 jsou v tom pasmu nizkych otacek opravdu sporive, byl bych klidnejsi. :) Diesel, hlavne u Hondy, je o hodne drazsi. :-( Po par stech tisicich km se to asi vrati, ale do te doby? Servisujete nekdo Toyoti a Hondi diesely? Odchazi jim pri slusnem zachazeni neco draheho (turba, vstrikovace, atd.) nebo je to "bezudrzbovy" motor? Moc diky dopredu vsem.

0/0
15.2.2013 11:27

M57i71c32h22a96l 56S76l87e11z71á53k 5841956897111

tenhle dotaz spíš na www.honda-klub.cz ale tam tě asi s dieselem pošlou "tam" :-). Ale jinak ti tam určitě odpoví na tvoje dotazy.

+2/0
15.2.2013 11:31

I71v78a73n 53Z86y34k24á85n 9410583839146

:-) dik moc aspon za ten tip na tu jejich sajtu, ta se mi bude hodit. ;-)

0/0
15.2.2013 11:36

D68a47v28i68d 54H92u75r30k47a 3670143891321

Proč by poslali. Honda 2,2 diesel je úplně něco jiného než TDI od VW. A předhoní i vzpomínanou 1,8 benzín. Jen pro neznalé - motor se musí vytáčet, jezdit za 2000 ot s benzínem je nesmysl. Každé auto je k něčemu jinému. Svézt se Civicem je o něčem jiném než v neustále propagovaném a slavném etalonu golf.

+1/0
15.2.2013 13:37

M81i54c89h45a71l 72S92l55e42z38á90k 5981166947511

jelikož členové honda clubu jsou fanoušci a nadšenci a troufám si tvrdit, že 95 procent z nich má svá auta pro zábavu. tudíž jsou to téměř vše vyznavači benzínu :-). Člověk, který si koupí nové CR-V pro rodinu většinou na hondaklub nechodí :-). Tím nechci hanit hondácký diesel. Patří ke špičce mezi diesely. Honda si jej vyvíjela taky sama pěknou dobu.

0/0
15.2.2013 14:39

J25i23ř48í 17S38c18h57w29a56c78h 5766649587324

no schválně, co je to "o něčem jiném" svézt se Civicem a Golfem?

0/0
15.2.2013 15:42

M95a80r55e90k 98K96l87u51f23a 3488134514756

Fakt to chce zkusit, to se musí zažít, to slovy nepopíšeš.  ;-)

0/0
16.2.2013 11:27

V77l48a22d72i13m76i62r 80K39r39a94u42s 6121358754220

Jako automobilovy japanofil jsem bohuzel soucasnou produkci v nizsi stredni tride (Auris, Civic, M3) dost zklaman. Z nejakeho duvodu se mi ta nabizena auta proste nelibi. Na Civicu to je odporny zadek (coz je ale pokrok, protoze predchozi generace tzv. UFO byla hnusna cela), u M3 zase ta rozesmaty predek. Auris ani produkce Toyoty se mi nelibi uz asi 10 let, posledni hezke veci Toyota delala nekdy v pulce 90. let, kdy delala takovou tu trosku hranatejsi Corollu. Novy Civic v kombiku jsem jeste nevidel a jsem moc zvedav. Trochu me mrzi, ze v ostatnich castech sveta Honda nabizi jine tvary Civica a podle mne mnohem hezci nez v Evrope. Kdybych ted chtel Hondu, tak nekupuju novou, ale koupim par let starsiho Accorda nebo Mazdu 6. ... k motorum - ze Honda umi vykonne, usporne a spolehlive benzinove motory, to je samozrejmost. Mam uz treti hondu v rade a ani u jedne nebyl nikdy zadny problem. Se starym Civicem (1.4, 6. gen.) jsem mimomesto jezdil bezne za 5 litru. Mel jsem Accorda s dieselem, ale z toho jsem tak nadseny nebyl - sice kombinovana spotreba lehce na 6 litru, ale proste nejsem diesovy typ. PS: spotreba leti vzhuru vzdycky kdyz potrebujes vykon, at uz mas turbo nebo vysokootackovou atmosferu.

0/0
15.2.2013 13:10

V80l23a50d96i74m85i46r 90K11r27a53u37s 6761198964410

oprava: kdybych ted chtel kupovat japonce...

0/0
15.2.2013 13:16

D59a69v45i56d 52H11u24r82k28a 3920103481521

Kterého D Accorda jste měl? Pozor, dříve neměla Honda své diesely, ale 2,2 je úsporná a je to nej... diesel. Mám 1,8sport civica 8g a nedám dopustit na jízdní vlastnosti.

0/0
15.2.2013 13:40

I33v83a17n 37Z72y50k37á64n 9380863469936

Dík Vláďo za názor. Chápu někde mezi řádky dobře, že nemá cenu hledat, co z dua Toyota a Honda je větší držák, protože to jsou poctiví držáci oba dva a ani s jedním člověk nešlápne příliš vedle? :-)

+1/0
15.2.2013 14:15

P29a74v98e52l 83S97t78a35v95j55a81n73í96k 1960946560951

Musím potvrdit nesmrtelnost starší produkce Hondy. Jen je trochu problém s tím, co se začíná vyrábět v Evropě. Měl jsem před hondou evropské mitsubishi a zkátka už to nebylo ono. Teď dojíždím japonskou hondu, která je k neutahání, ale pomalu se stává unikátem (11 let starý střep), tak začínají chybět spotřební náhradní díly. Jiné naštěstí nejsou potřeba.

Jinak to převalování ve 2000 otáčkách je psina, v těchto otáčkách se pohybuju se 4 stupňovým automatem někde kolem 80 km/h. Převalováním bych nazval něco kolem 1200 otáček :-). Příště asi zkusím nějakou evropskou klasiku, abych mohl srovnávat.

0/0
15.2.2013 17:12

L36a42d79i66s27l20a25v 64K35a80l41o12u72s 7325516361760

Máme v rodině Toyotu 9 let a o nějakém utahání nemůže být ani řeč, spíš jakoby sjela z výrobního pasu. I starý SEAT nám vydržel 17 let, ale ten se rozpadl korozí a nepredikovatelnými závadami. Toyota se musí točit, aby to jelo, nemá krouťák, protože má kolibří motor. Když se to však pořádně roztočí, tak to jede slušně a hlavně pořád se zkousnutelnou spotřebou.

0/0
20.2.2013 12:49

K12a71r97e29l 23V74a51c96h83u58t 9853192429253

Škoda, že se čtenáři z článků prakticky nikdy nedozví, jaké mohou zažít svezení v nějaké SLABŠÍ motorizaci (a s jakou spotřebou) ... při současné situaci na trhu práce by to myslím nebyla až tak nezajímavá informace?!!!  :-/

+2/0
15.2.2013 10:21

M54i11c31h57a29l 29S83l14e20z72á70k 5521956167121

Pánové děkuji za květnatou diskuzi. Užijte si svoje diesely, já jsem dostal chut dnes pěkně protáhnout svůj Accord 2,0. Není nad to, když sepne VTEC a motor ze sebe vydá zvuk, o kterém si zdejší ropáci mohou nechat zdát ;-D

+7/−1
15.2.2013 10:14

M54i28l15a71n 35Š98v74a42g30r83o45v95s18k40ý 9102819485808

Co z toho zvuku? Pusť si starý kazeťák a máš to za méně. ;-D

+1/−6
15.2.2013 10:21

M79i19c53h53a13l 66S32l66e38z10á55k 5331176727961

to ty nikdy nepochopíš ;-)

+2/0
15.2.2013 11:28

V77l77a86d60i20m67i81r 33K27r85a60u21s 6871828324700

Vim co myslis. Taky se vzdycky tesim na ten zvuk a zatah - ATR 2.2 :-)

+1/0
15.2.2013 13:12

M91a90r42e51k 62H97r86u95b48y 6427342521508

Malo valcu :-P;-)

0/0
15.2.2013 16:09

P35a57v86e66l 27S30t78a89v23j65a56n62í33k 1910416240831

Hmm, mám o nějaký válec v Hondě víc, ale že bych byl nějak nadšený zvukem či "šíleným" výkonem, to nejsem. Doteď lituju, že jsem si nekoupil Chryslera 300, kde bych měl o 150 koní víc. Jenže tehdy to byla nouzovka a chybělo mi ke štěstí 100 litrů korun. Na druhou stranu to provizorium udržuju v chodu 4. rok a ne a ne se rozsypat.

0/0
15.2.2013 17:17

M10a94r46t19i23n 81D54o73k19t80o39r 5539358667276

Subaru Boxer diesel, když mu šlápneš na krk má také pěkný zvuk...

+1/0
15.2.2013 22:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.