Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový auris je skvělý, musíte mu však přijít na chuť

Auris je výborné a velmi talentované auto, obojí ovšem povrchnímu pozorovateli bohužel dost úspěšně skrývá. Toyota vyrazila do boje s oblíbeným VW Golf odvážně a rozhodně má co nabídnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F27r95a25n20t10i61š28e58k 24S57o55b52o58t59k85a 1287333144220

Jezdil jsem v zaměstnání tři Corolly a jeden Auris, nyní mám doma jedno nové Verso. Jak v práci (kde byly i další Toyoty) tak v rodině na Toyoty nedáme dopustit pro jejich spolehlivost - nikdy žádný problém. Ale holt servis je o trochu dražší - no ale zase i to je relativní, protože si nevzpomínám, že by kromě brzdového obložení či mnou odřeného spojkového obložení tam něco museli měnit.

0/0
27.2.2013 3:26

L54a51d50i63s86l56a41v 26K80a49l48o53u68s 7365236491780

Čekám na model 1.6 , 1.8 turbo , příp. 4x4 a jdu do něj.

0/0
18.2.2013 15:04

J15a85n 87K16r33a87l 4823487625430

3 roky som jazdil Toyoty v zamestnaní, človek si zvykne na nie príliš dizajnovo moderne autá, ale toto je facing patriaci do roku 2003, nie do roku 2013..,

+1/−2
16.2.2013 12:32

J56i12r34i 26S68i88m77a45k 9378978728213

uvedomte si, ze evropa je pro Toyotu dost nezajimavy trh a tohle auto se neprizpusobuje mistnimu vkusu ani za mak... japonsky pojaty design (mnozstvi titernych detailu nahnacanych krizem krazem pres sebe bez ladu a skladu a plastovy interier)... benzinove motory s rozpacitym zaberem zespodu (pravda, netoci to uz 9000 jako donedavna u Hondy) a v posledni dobe nechutne katovani kostu i na japonske pomery.

Par kousku Toyot se mozna proda, to jeste zalezi, jak dlouha na ne bude cekaci doba a co vsecko je ve vybave, osobne nez takovejhle bazmek, tak vezmu radsi neco od Mazdy...

0/0
18.2.2013 11:05

K96a54r20e77l 93V36a11c23h35u77t 9193462749643

Auto se mi musí i líbit - a TAHLE Toyota se mi opravdu líbí ... ;-) ... o výbavě, která je už v základu, ani nemluvě!!! ... ;-) V R^

+4/0
16.2.2013 11:05

K77a98r15e72l 44V77a98c49h18u38t 9963112859203

Nyní jezdím s Fábií 1,2 HTP (47kW) a ne že by svezení v ní bylo špatné ;-) - ale přece jen mě motor Toyoty s objemem 1,33L s výkonem 74kW (!!!) a hlavně převodovkou se 6 rychlostními stupni R^ DOST oslovil !!!

+2/0
16.2.2013 11:20

T21o33m87á32š 19V25a17l51d78e34r 7243710519

Nadšení chápu, zvláště pokud porovnávané motory mají přehozené číslice ve výkonu. Tříhrnek jsem měl možnost testovat v Roomsteru. Bída, bída a ještě jednou bída. Horší motor snad v té době neexistoval pro tento vůz.

0/0
17.2.2013 21:39

V17í32ť77a 17K97r25u55t62i10š 9357894333178

Auris to bude mít v místních podmínkách vcelku těžké a opakované srovnávání s Golfem aspoň mně osobně připadá trošku mimo.  A to především z pohledu použitých motorů, kdy nabídka je na evropské poměry úzká a vcelku tragická. A těžko očekávat, že v dnešní době přeplňovaných motorů bude extra velká skupina příznivců vysokootáčkových benzínových motorů, kde jakýstakýs výkon člověk musí lovit v horní třetině otáčkoměru, zvlástě u běžného rodinného auta.

Před pár týdny byl na auto.cz srovnávací test této vrcholné motorizace Aurisu s naprosto běžnou a průměrnou motorizací posledního Golfu (1.4 TSi 103kW), kde ve všech výkonových disciplínách (maximálka, pružné zrychlení, spotřeba) Golf dosáhl výrazně až drtivě lepších výsledků. Takže Auris i přes papírově velmi solidní výkon na svůj objem nabídne jen o něco málo lepší svezení, než druhá základní motorizace Golfu, často vysmívané 1.2 TSi 77kW.

0/0
15.2.2013 21:46

M42i96c49h47a42l 26B36u61d15í96k 4796184608643

Teoreticky a jen do doby, nez vam prdne retez :) Jinak to VVTi na Toyota motorech dela hodne a jezdi se s nimi velmi prijemne i bez turba. Mozna nekam dojedu o par minut pozdeji, ale Golfistu s 1.2 TSi ve finale stejne dojedu na nejakem semaforu, takze ty papirove hodnoty jsou sice hezka vec, ale realny zivot je o necem jinem :)

+5/−1
15.2.2013 23:17

V52í53ť21a 81K62r29u69t57i69š 9837234353598

Ano, mátepravdu, spolehlivost Toyoty je pověstná. Zde namátkou pár důkazů za posleních pár let:

http://www.auto.cz/toyota-svolava-k-oprave-temer-1-7-milionu-automobilu-54113

http://www.autoweb.cz/toyota-zase-svolava-milion-aut/

http://www.autoforum.cz/bleskovky/toyota-svolava-7-4-milionu-aut-honda-jen-pul-milionu-hrozi-pozar-od-ovladani-oken/

http://www.hybrid.cz/toyota-svolava-v-usa-670-000-hybridu-prius-celosvetove-277-mil-aut

http://www.lidovky.cz/japonska-automobilka-toyota-motor-svolava-do-servisu-1-5-milionu-vozu-1k3-/ln-auto.asp?c=A120802_183558_ln-auto_sk

0/−1
15.2.2013 23:38

P77a86v42e26l 89S17t63a62v17j25a87n10í16k 1380536670841

Nojo, řetězy v TSI problém, neřeší se, problémy HTP konstrukčního rázu, neřeší se, urvané kabely od baterky, nevystřelené airbagy při crshtestu, nikdo neřešil,… byl by to asi dlouhý seznam. Je mi mnohem příjemnější, když někdo uzná chybu a napraví ji. Proto bych si nikdy nekoupil koncernové vozidlo.

+3/−1
15.2.2013 23:46

V44í90ť70a 63K50r65u30t27i39š 9677644873858

Nemusíte si nic nalhávat, nikdo "nepřizná chybu". Tyhle problémy se řeší ve chvíli, kdy z toho kouká kolosální průšvih, a pak lítají miliardy. Jinak se prostě tiše zametou pod koberec. A těch průšvihů holt asi Toyota měla za posledních pár let požehnaně.

0/0
15.2.2013 23:55

M67i83c23h55a78l 90B30u83d53í58k 4826774198373

To neni tak uplne pravda, Toyota/Lexus meni i hovadiny - naposled fosforeskujici plastove packy v kufru, ktere slouzi hloupym americanum, kterym by se podarilo zabouchnout se v kufru, uniknout ven.

0/0
16.2.2013 0:11

M30i73c98h66a62l 41B81u82d16í95k 4156194118973

Asi tak nejak. Plus mam vtipnou informaci, ze VW provadi servisni a svolavaci akce. Svolavaci akce probehnou v pripade velkeho pruseru a VW pak verejne priznava pochybeni a svolava majitele pres media a dopisy k odstraneni nejake (zpravidla kriticke) vady. Pak jsou tu jeste servisni akce, kdy dojedete s VW do servisu, oni mrknou na VIN a v ramci garancni prohlidky vam vymeni airbag ve volantu, stabilizator, ridici jednotku a nejake cidlo. Nikdo vam ale o tech dodatecnych ukonech nerekne, probehne to v tichosti, aby na venek pusobila automobilka jako ukrutne spolehliva. Ne vzdy se to ale podari podchytit vcas, takze kamarad u VW uz menil v ramci zaruky cely motor, cast interieru (vydavajici hrozne zvuky), upadlou sedacku ridice a nasledne pak jakysi dil motoru, ktery ovsem neexistoval v te dobe jeste jako nahradni dil a tak VW cekal mesic az nekde v Evrope naboura stejny model vozu, aby z nej mohli ten dil pouzit. Ja jsem nastesti spokojeny se svymi Japonskymi vozy a tak me ke koncernu nic netahne :)

+1/0
16.2.2013 0:03

M34i28l53a23n 96Š85v97a58g42r51o49v66s10k11ý 9302449905728

Proč? Mám 2,5T.

0/0
15.2.2013 15:45

V29í81ť76a 67N56o89v54á59k 1658923835561

Volvo ? Saab?

0/0
15.2.2013 22:47

V92í46ť18a 47K76r56u52t72i75š 9217134123308

Ford?

0/0
15.2.2013 22:55

M85i68l76a43n 33Š50v64a55g48r19o10v76s89k36ý 9792929255198

Volvo.

0/0
16.2.2013 10:30

L39a11d51i96s89l11a17v 26K73a50l53o63u80s 7145296241820

Fordem tam, vlakem zpátky ?

0/0
18.2.2013 15:07

J24i42n56d62ř71i97c86h 26M13e84r96t22l10í14k 9621742446223

Nevidím jediný důvod, proč bych měl koupit Golfa místo tohoto vozu. K tomu wow efektu, japonci se snaží konkurovat evropským nudným hranatým autům, tak tu nepiště, že je něco strohé, když jsem viděl tu nádheru designu v podobě nového Lexusu IS, tak jsem se musel smát, když jsem si představil, jak se toho budou zase lidi tady u nás bát. Jinak hlásím střed zájmů, mám Toyotu a Hondu.

+4/0
15.2.2013 13:53

J74i50ř91í 53S66c13h31w97a66c65h 5476129837134

a proč by kdokoliv kamkoliv nemohl napsat, že je "něco strohé"? Máme přece ještě svobodu projevu.....

0/0
15.2.2013 15:37

J48i81n26d22ř20i88c25h 27M37e64r42t47l44í27k 9851342506783

protože je to v tomto případě záměr a proto by to nemělo být zmiňováno jako negativum v recenzi vozu.

0/0
15.2.2013 17:05

P83a91v28e20l 30S48t97a43v87j31a16n42í58k 1980626970541

Středem zájmu jsou obě auta? Nebo některé z toho středu vybočuje doleva či doprava?

0/0
15.2.2013 17:05

J44i65n60d90ř40i73c91h 34M79e43r77t87l13í70k 9121332986663

kdyby ano, asi nebudou středem zájmu:-)

0/0
15.2.2013 17:19

L65i26b24a 41R46u37s27n70á14k 2960874655971

No já zas nevidím jediný důvod proč si koupit tuhle podivnost místo Golfu

+2/0
15.2.2013 18:58

M59i23c21h52a74l 50B26u85d46í83k 4536684578663

Protoze tahle "podivnost" se na rozdil od Golfa za par let nevysype.

+1/0
15.2.2013 20:22

V69í94ť96a 35N98o80v21á58k 1368523205651

1:0 pro VW . Tohle fakt ekl

+1/−1
15.2.2013 22:48

T34o23m58á60š 86V52e25l16e82m15a81n 4455345497533

Bez pochyby kvalitní, ale ne moc hezké a ze zadu v korejském duchu ...

+3/−2
15.2.2013 11:49

M54i73c49h90a30l 50B80u85d60í38k 4406984378633

"Korejsky duch" je ohrana pisnicka, ktera se pouziva jako vymluva proc auto pomluvit, kdyz dosly argumenty. Je to moderni a dynamicky design, auto nevypada jako skatule od koncernu - zarnym prikladem je ted Skodovka, ktera produkuje dve temer identicka auta s rozdilnou cenou, pricemz Superb ma dostat facelift ve stejnem duchu, takze ve vysledku bude mit tri stejny auta a k tomu Yetti, co dostane aspon stejny cumak. Dekuji, ale to fakt nechci. A konec koncu, design je subjektivni zalezitost.

+4/−2
15.2.2013 23:10

I53v17a85n 26Z49y78k49á19n 9690663119446

Japoncofilové, kdybyste si měli dneska, resp. blízkém období vybírat mezi Aurisem v kombíku a novým Civicem v kombíku, jehož skicy se už objevily, na základě zkušeností s hatchbacky těhle dvou modelů, co byste vybírali spíše? Co mluví pro Toyotu a co pro Hondu? Vím, že obě tyhle značky mají kvalitní atmosferické benzínové motory. 1.6 Auris a 1.8 Civic. Pokud jsem s vozem schopný mít nájezd přes 300.000km, koukali byste v případě těhle dvou Japonců po dieselu? (pokud, tak bych koukal po těch silnějších dvoulitrových variantách) Když jsou oba dneska stavění v Evropě, od koho dostávají turba? Denso nebo něco Made in EU? Mám hodně odježděno na CommonRailu by Renault, takže si umím užit jak extrémně úspornou jízdu hluboko pod čtyři litry, tak i zábavné svezení. Se starymi (2001) 16V 1,6 renaultackymi benziny se necha jezdit na dlouhych trasach pod sest litru bez problemu. Necha se jezdit podobne usporne i s japonskymi benziny? Trochu se "desim" toho, ze bez podrazeni a vytoceni motoru se s tim benzinem nenecha moc jezdit, ale pak logicky leti spotreba vzhuru. :-) Mam zkusenost s NAckovou MX-5 od Mazdy, necha si ochotne libit brumlat 2000 obratek a souvisla jizda napr. po meste je komfortne mozna. (Akorat ze ten motor i tak obecne usporny neni :-) ) Dokud nevytocim motor nekam k 3,5tis. ot., tak je to lenive. Pokud bych vedel, ze tyhle moderni japonske 1.6ky, resp. 1.8 jsou v tom pasmu nizkych otacek opravdu sporive, byl bych klidnejsi. :) Diesel, hlavne u Hondy, je o hodne drazsi. :-( Po par stech tisicich km se to asi vrati, ale do te doby? Servisujete nekdo Toyoti a Hondi diesely? Odchazi jim pri slusnem zachazeni neco draheho (turba, vstrikovace, atd.) nebo je to "bezudrzbovy" motor? Moc diky dopredu vsem.

0/0
15.2.2013 11:27

M16i12c69h28a10l 23S15l86e86z70á35k 5531126117741

tenhle dotaz spíš na www.honda-klub.cz ale tam tě asi s dieselem pošlou "tam" :-). Ale jinak ti tam určitě odpoví na tvoje dotazy.

+2/0
15.2.2013 11:31

I63v17a13n 20Z57y17k58á23n 9440883789676

:-) dik moc aspon za ten tip na tu jejich sajtu, ta se mi bude hodit. ;-)

0/0
15.2.2013 11:36

D30a66v59i36d 60H49u84r98k35a 3120373621531

Proč by poslali. Honda 2,2 diesel je úplně něco jiného než TDI od VW. A předhoní i vzpomínanou 1,8 benzín. Jen pro neznalé - motor se musí vytáčet, jezdit za 2000 ot s benzínem je nesmysl. Každé auto je k něčemu jinému. Svézt se Civicem je o něčem jiném než v neustále propagovaném a slavném etalonu golf.

+1/0
15.2.2013 13:37

M25i52c63h30a32l 74S92l46e13z25á96k 5411226437821

jelikož členové honda clubu jsou fanoušci a nadšenci a troufám si tvrdit, že 95 procent z nich má svá auta pro zábavu. tudíž jsou to téměř vše vyznavači benzínu :-). Člověk, který si koupí nové CR-V pro rodinu většinou na hondaklub nechodí :-). Tím nechci hanit hondácký diesel. Patří ke špičce mezi diesely. Honda si jej vyvíjela taky sama pěknou dobu.

0/0
15.2.2013 14:39

J47i67ř48í 70S88c45h57w62a66c81h 5206709907524

no schválně, co je to "o něčem jiném" svézt se Civicem a Golfem?

0/0
15.2.2013 15:42

M68a36r55e62k 34K58l80u55f84a 3818444624246

Fakt to chce zkusit, to se musí zažít, to slovy nepopíšeš.  ;-)

0/0
16.2.2013 11:27

V66l46a37d60i66m12i81r 83K38r70a24u28s 6691778844240

Jako automobilovy japanofil jsem bohuzel soucasnou produkci v nizsi stredni tride (Auris, Civic, M3) dost zklaman. Z nejakeho duvodu se mi ta nabizena auta proste nelibi. Na Civicu to je odporny zadek (coz je ale pokrok, protoze predchozi generace tzv. UFO byla hnusna cela), u M3 zase ta rozesmaty predek. Auris ani produkce Toyoty se mi nelibi uz asi 10 let, posledni hezke veci Toyota delala nekdy v pulce 90. let, kdy delala takovou tu trosku hranatejsi Corollu. Novy Civic v kombiku jsem jeste nevidel a jsem moc zvedav. Trochu me mrzi, ze v ostatnich castech sveta Honda nabizi jine tvary Civica a podle mne mnohem hezci nez v Evrope. Kdybych ted chtel Hondu, tak nekupuju novou, ale koupim par let starsiho Accorda nebo Mazdu 6. ... k motorum - ze Honda umi vykonne, usporne a spolehlive benzinove motory, to je samozrejmost. Mam uz treti hondu v rade a ani u jedne nebyl nikdy zadny problem. Se starym Civicem (1.4, 6. gen.) jsem mimomesto jezdil bezne za 5 litru. Mel jsem Accorda s dieselem, ale z toho jsem tak nadseny nebyl - sice kombinovana spotreba lehce na 6 litru, ale proste nejsem diesovy typ. PS: spotreba leti vzhuru vzdycky kdyz potrebujes vykon, at uz mas turbo nebo vysokootackovou atmosferu.

0/0
15.2.2013 13:10

V59l42a38d45i83m45i43r 85K69r31a90u24s 6201218844450

oprava: kdybych ted chtel kupovat japonce...

0/0
15.2.2013 13:16

D40a63v11i76d 84H46u56r55k33a 3160413751871

Kterého D Accorda jste měl? Pozor, dříve neměla Honda své diesely, ale 2,2 je úsporná a je to nej... diesel. Mám 1,8sport civica 8g a nedám dopustit na jízdní vlastnosti.

0/0
15.2.2013 13:40

I60v51a73n 52Z84y70k62á74n 9840393529856

Dík Vláďo za názor. Chápu někde mezi řádky dobře, že nemá cenu hledat, co z dua Toyota a Honda je větší držák, protože to jsou poctiví držáci oba dva a ani s jedním člověk nešlápne příliš vedle? :-)

+1/0
15.2.2013 14:15

P93a31v31e28l 46S49t51a11v92j37a55n67í73k 1380236110741

Musím potvrdit nesmrtelnost starší produkce Hondy. Jen je trochu problém s tím, co se začíná vyrábět v Evropě. Měl jsem před hondou evropské mitsubishi a zkátka už to nebylo ono. Teď dojíždím japonskou hondu, která je k neutahání, ale pomalu se stává unikátem (11 let starý střep), tak začínají chybět spotřební náhradní díly. Jiné naštěstí nejsou potřeba.

Jinak to převalování ve 2000 otáčkách je psina, v těchto otáčkách se pohybuju se 4 stupňovým automatem někde kolem 80 km/h. Převalováním bych nazval něco kolem 1200 otáček :-). Příště asi zkusím nějakou evropskou klasiku, abych mohl srovnávat.

0/0
15.2.2013 17:12

L43a17d60i96s39l23a97v 83K82a44l32o34u93s 7655216261160

Máme v rodině Toyotu 9 let a o nějakém utahání nemůže být ani řeč, spíš jakoby sjela z výrobního pasu. I starý SEAT nám vydržel 17 let, ale ten se rozpadl korozí a nepredikovatelnými závadami. Toyota se musí točit, aby to jelo, nemá krouťák, protože má kolibří motor. Když se to však pořádně roztočí, tak to jede slušně a hlavně pořád se zkousnutelnou spotřebou.

0/0
20.2.2013 12:49

K31a70r71e26l 79V29a46c53h66u41t 9153342109823

Škoda, že se čtenáři z článků prakticky nikdy nedozví, jaké mohou zažít svezení v nějaké SLABŠÍ motorizaci (a s jakou spotřebou) ... při současné situaci na trhu práce by to myslím nebyla až tak nezajímavá informace?!!!  :-/

+2/0
15.2.2013 10:21

M76i35c29h27a65l 24S72l91e56z86á20k 5841526227871

Pánové děkuji za květnatou diskuzi. Užijte si svoje diesely, já jsem dostal chut dnes pěkně protáhnout svůj Accord 2,0. Není nad to, když sepne VTEC a motor ze sebe vydá zvuk, o kterém si zdejší ropáci mohou nechat zdát ;-D

+7/−1
15.2.2013 10:14

M94i52l71a33n 50Š13v29a45g62r26o11v39s35k67ý 9952279635468

Co z toho zvuku? Pusť si starý kazeťák a máš to za méně. ;-D

+1/−6
15.2.2013 10:21

M89i64c92h87a41l 20S43l38e95z51á54k 5601646567531

to ty nikdy nepochopíš ;-)

+2/0
15.2.2013 11:28

V95l78a31d29i80m87i94r 81K81r56a92u24s 6211528564920

Vim co myslis. Taky se vzdycky tesim na ten zvuk a zatah - ATR 2.2 :-)

+1/0
15.2.2013 13:12

M69a19r55e26k 54H90r77u87b35y 6427842201408

Malo valcu :-P;-)

0/0
15.2.2013 16:09

P14a52v82e71l 43S83t23a45v61j17a92n93í85k 1700686590321

Hmm, mám o nějaký válec v Hondě víc, ale že bych byl nějak nadšený zvukem či "šíleným" výkonem, to nejsem. Doteď lituju, že jsem si nekoupil Chryslera 300, kde bych měl o 150 koní víc. Jenže tehdy to byla nouzovka a chybělo mi ke štěstí 100 litrů korun. Na druhou stranu to provizorium udržuju v chodu 4. rok a ne a ne se rozsypat.

0/0
15.2.2013 17:17

M47a56r23t93i60n 45D53o13k95t12o18r 5219728637426

Subaru Boxer diesel, když mu šlápneš na krk má také pěkný zvuk...

+1/0
15.2.2013 22:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.