Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen má svatý grál. Koncernové „lego“ konkurence otevřeně závidí

Volkswagen bude v příštích čtyřech letech investovat 70 miliard dolarů do zavedení univerzální podvozkové platformy. Slibuje si od ní obří úspory. Toyota potichu přiznává, že jí s variabilní platformou Volkswagen utekl. PSA představil podobné řešení před několika dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97i35ř43í 60K86r75a57m40p30l 4386424876136

měl jsem golfa III z roku 1997 a jezdí ještě teď, ale u někoho jiného. To byl motor 1.6 benzin celou dobu absolutně bez problémů. Taky měl výkon 65kW a ne jako dnešní přeplňované ze všech stran 1.4 s výkonem i přes 100kW

Stejně tak u 10 let starého forda s motorem vůbec nic. 

Za to znám lidi s Audi, kde se vysypala převodovka. U nového BMW5 se vysypal motor po 2000km!

0/0
13.2.2013 16:32

J82i61r16i 91S11i11m15a24k 9838338448953

:)

njnjn, kdyz tam byl jen volant kola a par dilu co to drzelo pokupe, tak se na tom ani nemelo moc co porouchat.

Taky si porovnej praci automechanika v roce 1997 a v roce 2013 ;-).

+1/0
13.2.2013 16:42

J33i51n78d74ř23i26c24h 52Š59k44o87p27e36k 4775901610545

automechanik v roce 97 opravuje, ten v roce 2013 mění celé díly za nové..........

+1/0
14.2.2013 7:19


R63e74n15é 69H73a68l50l52a 8591228196866

Ale ono to není turbem.Já znám dva majitele aut s TSI motorem,kterým přeskočily rozvody. Jeden to měl naštěstí v záruce,druhý 3 měsíce po skončení prodloužené záruky a měl smůlu - v Ově dělali mrtvého brouka. Já mám třetí japonské auto a pouze jeden problém a jelikož jsem s tímto problémem nebyl první,tak ho zdarma odstranili.

+2/0
13.2.2013 13:10

R80a24d11i98m 63P63o33l77á64š16e22k 9276443539479

Já těm 70 miliardám docela věřím.

jedná se v podstatě o docela zásadní překopání většinu kosntrukčních dílů všech vyráběných typů, které se toho lega mají účastnit. Což může být i dražší než konstruovat nové auto.  Potom se jedná o kontinuální posuzování, které díly je vhodné využít, a které ne, protože ve slabších verzích by byly zbytečně moc dimenzované a tím i drahé. Tudíž tam bude spousta slepých uliček a tím vyhozené práce.

Totéž se bude týkat technické přípravy výroby, kdy veškerá výrobní dokumentace všech typů bude muset být zrevidována a spousta toho bude muset být potom udělána znova nebo aspoň pořádně upravována.

Totéž se bude týkat logistiky celého WW i nakonec kompletní politiky jakosti, v první řadě politiky jakosti komponent aut.

A nakonec se může měnit i obchodní politika, záleží jak moc se rozhodně VV vyižít to "lego" v PR marketingu prodeje aut.

A následně se bude měnit i systém zásobování náhradními díly. A nad tím vším musí neustále fungovat speciální koordinační tým, který kontinuálně posuzuje , jestli pro určité komponenty je vhodnější využít jednotné unifikované díly nebo díly speciálně vyvinuté pro potřeby nějakého modelu. Protože takové koncernové lego má svoje kladné, ale občas i výrazně záporné stránky. A pokud se takový unifikovatelný systém průběžně neudržuje, může naopak vygenerovat i velkou ztrátu. Na jménu koncernu i na ekonomice koncernu. Jinak soudím, že si musíme zvyknout, že velké mezinárodnéí korporace mají k dispozici na svých účtech znatelně víc prostředků než je roční rozpočet naší republiky a že to není nic zvláštního. Například ten WW, ale třeba taky Apple, Microsoft, Intel, brzo to budou i velké čínské firmy třeba vyrábějící pro svět elektroniku atd.....

+2/0
13.2.2013 11:48

T73o87m65á33š 19V53a68l29d58e39r 7363590829

Tady je člověk co vidí problém celého vývoje složitého stroje.R^R^

0/0
16.2.2013 17:03

M38a31r63t13i15n 65P77u29c85h28e71r24n66a 9827880579627

Mit na Q7 podvozek z Pola - to zni lakave... ;-D

+1/−1
13.2.2013 10:12

S86e35i30d30l 76P63e92t87r 1981421215944

Mašku, Mašku ... Když už někde něco opíšu tak  aspoň u toho krapet přemýšlím... :-/  70 mld USD je opravdu zcela mimo mísu. Např. celý vývoj a příprava výroby A380 včetně umělého kanálu a nového přístavu v Nice  stály nějakých 13 mld Euro ..:-)

+2/−4
13.2.2013 9:00

P52e69t37r 14H49r49o43m52á18d22k77a 1749282865698

Už to tu párkrát vzadu bylo. Ty náklady jsou i s implementací v dalších 4 letech. Navíc se nejedná o jednu fabriku, vždyť chtějí vyrábět deset milionů vozů.

+2/0
13.2.2013 10:39

K92a18r51e70l 79V71a94c51h11u38t 9623602669693

Blbé je, že zákazníci ty úspory pocítí leda až tehdy, až ty NÁKLADY na platformu zaplatí... ;-D :-/ ;-€ .... konfigurovat si vůz PODLE PŘEDSTAV se totiž zákazníkům (zejména u zmíněného koncernu) sakra nevyplácí !!! Rv

0/0
13.2.2013 8:31

T24o15m32á66š 34V43a58l44d20e27r 7423550159

Koukám, plno specialistů, ekonomů. Se divím, že vás VW nenabere, aby ušetřili další miliardy, když vše vyřešíte za pár melounů.. Namalovat, když ví co má malovat, dokáže v CADu každý studentík. Tady jde o myšlenku, O rozpracování na x modelů, simulace, zkoušky atd. . Jde to lehce konstruovat tak, abych měnil při každé modifikaci mnoho položek, nebo  zkonstruovat něco, co už nemusím tolik předělávat a pak opět simulovat, zkoušet atd.. Osobně se mi líbí platforma skyactiv.

+4/0
12.2.2013 23:40

J54i73r56i 54S11i88m93a10k 9798568718413

no tak ono je verejnym tajemstvim, ze priprava jednoho jedineho typu auta podle narocnosti vyvoje stoji 1-10 mld dolaru (radove).

Pokud se to dela uplne z niceho a je to vetsi - profachanejsi - technologicky narocnejsi auto, treba se pocita i s hybridem, tak jste klidne na 10 mld dolaru ZA VYVOJ JEDNOHO AUTA.

Ale zadani zni jinak, postavit na tom 40 ruznych modelu, od ekonomickych mestskych couraku az po limuziny s hybridem na spicce technologickeho vyvoje.

Jeste porad nekomu prijde cca sedminasobek az tricetinasobek bezne ceny za jedno auto jako moc penez ? Mi ne, protoze se odhaduje, ze vyvoj Oplu Ampery - Chevrolet Volt (coz je prekopana platforma pro takove plecky, jako je Astra, nebo Cruze) vysel sice "jen" na cca 2mld $ (udaje jsou tajne), ale pak vyrobce na kazdem prodanem kuse $ 50.000 prodelal.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Mozna stoji za uvahu, jestli neni lepsi to  vyvinout trochu lepe a pak generovat jen samy zisk, co myslite... ;-)

0/0
13.2.2013 16:36

T32o57m27á35š 74V85a87l75d81e92r 7173550189

S názorem souhlasím. Spíše bych vyslovil otázku za jak dlouho platforma technicky zestárne.Problém v počtu druhů vozidel nevidím, pokud se jedná o paralelní vývoj  v několika letech. Základ mohu využít a pak jen přizpůsobuji k velikosti a účelovosti automobilu. Beru globální trh od Ameriky až po Asii. Kolik stojí samotná platforma pro jednu modelovou řadu neznám.  Částka mi přišla adekvátní k práci co je potřeba na celý vývoj. Znám vývoj letadel a tam docela vím, co práce představuje a kolik to přibližně stojí. Ono to není jen o poskládání pár plechů. Dříve vozy byly bytelnější, dnes je to spotřebka. co mě stálo 1996 cca 678000 dnes koupím to samé za cca420000 ne-li méně. Vozidla se musí vyrábět jak cvičky, aby automobilky měly zisk a průměrný plat byl 34500 hrubého. Příspěvek jsem spíše reagoval na povrchní příspěvky. Tady se kritizuje kyvná náprava u nové Octavie a kolik lidí si ji projelo? Zkusil jsem ji v zatáčkách a chová se jako dobrá kyvka. Nejlépe je si je porovnat vedle sebe, ale kde na autosalonu budou mít 1,8TSI

0/0
16.2.2013 16:59

J92i53ř20í 58H97l34i37s33n66i50k76o54v83s61k70ý 9723691442571

Ještě spolehlivost. Audi je s motory druhé nejhorší. VW také nic moc. TSI mají jeden problém za druhým. K tomu ji MQB nepomůže. Vzhledem ke kvalitě a poruchovosti jsou VW a spol. prostě předražené. Tedy včetně nákladů na ježdění do servisu, pokud zrovna nepotřebují odtahovku. Sem tam vidím škodovku nebo VW odtahovat z cesty, aniž byly havarovány. Zřejmě řetězy ve slavném motoru TSI, ze kterých novináři blahem učurkávali a udělali z nich motor roku, dnes šroty desetiletí.

+3/−3
12.2.2013 23:30

M60i34c11h84a40l 18B44u40d54í78k 4326614668103

Zajimave je, ze titulek uvadi jak konkurence "otevrene zavidi", uvnitr clanku je pak ze "tise zavidi" a ve finale je to podlozeno nazorem jakehosi anonyma co je udajne manazer Toyoty. Aspon ze priznali, ze Toyota je porad co do prodeju pred VW, platformy neplatformy.

+4/0
12.2.2013 23:37

F46r18a45n82t51i80s32e44k 17M65r17z49e80n89a 3345265138229

Koncernama jezdim od roku 2001 a za tu dobu jsem nikdy nezustal nikde stat. Vsechny opravy byly vicemene planovane a duvodem bylo opotrebeni a nikdy to nebyla zadna draha, nebo pro jizdu dulezita soucastka (jako treba turbo, vstriky, cerpadla, ridici jednotka...) Pouze kosmetika, sem tam nejake cidlo.

+2/0
12.2.2013 23:59

J57i58ř94í 82H90l67i78s49n62i93k82o53v43s87k20ý 9533471522351

No vidíte. Já jezdím japonce a ani snímače nebylo třeba měnit. Jen olej, apod., dle rozpisu. Myslím si, že nejobejktivnější jsou statistiky pojišťovny proplácející opravy. Nějaké TUV, apod. neříká, co všechno bylo kdy měněno.

Více

http://www.autorevue.cz/nejnespolehlivejsi-motory-v-anglii-maji-mg-rover-audi-a-mini

http://www.auto.cz/honda-stale-vede-zebricek-spolehlivosti-ojetin-68557

0/−1
13.2.2013 0:04

K88a28r63e35l 25V27a45c77h90u37t 9543152379753

Jestli to nebude tím, jak KDO s vozem jezdí... ;-) ... potkávám dost machírků, co hned ráno, sotva vyjedou z promrzlého parkoviště, po pár stovkách metrů najedou na dálnici a hned PLNÝ PLYN a hurá pryč a všechny rychle předjet !?!?! ... ;-D ... No, to se pak nedivím, že jim ten jejich turbo-tryskáč tak rychle ODEJDE! ..................................    [>-] Rv

+4/0
13.2.2013 8:36

J20o14s17e15f 63B26r76o13ž11k27a 6384612638317

Nechápu, co tady řešíte? Podívejte se třeba na tohle, http://www.youtube.com/watch?v=qgOgFqYu3lM, http://www.youtube.com/watch?v=dlAfJi7hrug, a podobné. Uvidíte z čeho, a jakých dílů se skládá podlahová plošina, a jakým způsobem. Potom pochopíte, co je to vlastně ta platforma. Jen tak na okraj. Spoustu dílů právě pro tu platformu lisují specializovaní subdodavatelé.

0/0
12.2.2013 20:49

P28e39t37r 52H81o90r24á93k 1929323789654

Nevím, jestli to tady už dneska někdo připomněl, ale škoda octavia je auto střední třídy. R^

+1/−7
12.2.2013 20:45
Foto

J55a88n 87P22r18o87c54h77á33z83k12a 3476836365575

... nižší střední

+6/−2
12.2.2013 22:25
Foto

J84a26n 46P96r63o63c23h59á61z98k11a 3336456615255

... střední je SuperB

+5/−1
12.2.2013 22:27

M20a84r36t96i69n 86J25i88r18o49u16s84e96k 7436365885688

Vyšší nižší. ;-D

+5/−1
12.2.2013 22:43

V54l42a38d77i56m35i24r 11K42r39a36u22s 6171638184250

70 mld dolaru je samozrejme blbost. zrejme v tom budou poscitany vsechny hrusky se vsema jabkama, ktery v koncernu inzenyri zkonzumovali. proste v tak komplexnim prostredi vyvoje se neda jednoznacne priradit zadny naklad, takze si lze vymyslet libovolne cislo a to publikovat. stejne tak muzou publikovat libovolne cislo uspor, ktere je taktez vycucane z prstu. PR potrebuje presna cisla, aby jimi novinare i ctenare zahltili a presvedcili, ze jako vedi, co delaji.

+3/−3
12.2.2013 20:06

M18a73r27t21i85n 65K69a68r36á37s56e56k 9778253258348

byl bys mozna prekvapeny jak presne si dokazou i obrovske firmy spocitat co je kolik stoji.

+2/−2
12.2.2013 22:04

R20a41d77i12m 32P47o62l58á21š95e37k 9576883759119

Součet čísel vždy vyjde přesně, fakt je ale, že spousta nákladů se v praxi v podobných případech nedá přesně připsat konkrétnímu projektu. Pak se to musí všelijak dohodama či teoretickými rozpisy atd rozdělovat.

0/0
13.2.2013 11:51
Foto

E85d96u69a88r69d 19M77y82s88l72o68v50i29č 6771661339262

Od 2007 do 2012, vývoj za 70 miliard dolarů. Někdy kolem 1966 průměr 1400,-Kčs mzda a rozpočet státu 90 miliard Kčs. Vím ne zcela vystižné pro představu. No 7 miliard, budiž. Já měl kolegyni pro kontrolu rozpočtu. Ta dovedla z 50 tis.m3 zeminy uvažovat 5 mil. kubíků.

+2/0
13.2.2013 0:57

J23i11r11i 74S84i15m91a69k 9208678988893

taky se podivej a kriticky porovnej pokrok za cca 40 let realneho socialismu mezi tudorem a skodou 120 a zjistis, ze v obou jsou jeste dily okopirovane z prvni republiky. ;-)

Aneb slovy klasika, z h**** bic neupletes... ;-)

0/0
13.2.2013 16:39

P37e22t79r 60G35a70z59d18a 6358552259427

Fauvé bude mít 19 miliard dolarů roční úsporu, za těch 30 let to je 570 miliard - oněch 70 miliard náklady a máme tu plánovanou úsporu 500 miLIARD na 30 let, tedy 16,6 miliard dolarů ročně což je úspora cca 52 000kč ve výrobní ceně na jeden vůz, pokud jich počítáme 8 milionů vyrobených ročně.

0/0
12.2.2013 19:09

P58e88t39r 63G96a43z79d53a 6718202439867

půjde fauvé s cenou dolů? a nebo mu to hlupáci zaplatí tak jako vždy? protože 52 klacků ve výrobní ceně je mnoho .......

0/−2
12.2.2013 19:10

M73a35r10t91i76n 29K58y50p77r 2922605604884

Fauvé půjde s cenou dolů jen tak, jak ho donutí konkurence. Jít níž je nesmysl.

+11/0
12.2.2013 19:12

P89e92t17r 17G24a90z66d85a 6688262959757

takže auta se stanou uplně šedá .... nudná a stejná, a ještě to bude stát pořád stejně .... děkuji nechci

+1/−5
12.2.2013 19:13

V38á71c75l87a54v 27P26o77u91s85t10k70a 3670411162

Předpokládám, že vás nikdo nenutí.

+7/0
12.2.2013 19:18

J95a74n 64P64š37e78n73i17č50k72a 2460568293752

proc jako? "barvu" auta urcuje rozvor, rozchod, delka? Nebo linie karoserie, naladeni podvozku a td.

0/0
12.2.2013 19:18

M11a15r19t13i25n 47K56y81p62r 2322755434814

Existovali i ti, kteří je dělali zajímavě a jinak. Jenže buď dělají nedostupné chuťovky nebo už zkrachovali. Takže šedá a nudná je přesně to, co zákazník chce a je ochoten zaplatit. V základních kategoriích je příliš málo zákazníků ochotných si připlatit za jinakost.

+4/0
12.2.2013 19:19

M95a13r92t46i49n 82K83y70p21r 2142615684954

Ještě dodatek. Šedé a nudné se dá vyložit také jako solidní, spolehlivé, dostupné, nezákeřné, s náhradními díly na desetiletí (právě platforma MQB znamená, že náhradní díly budou dobře dostupné po dlouhou dobu). Většina zákazníků opravdu nehledá superindividuální chuťovku ke které by musel přistupovat jak k bojové stíhačce (10 hodin údržby na 1 hodinu letu;-D)

+7/0
12.2.2013 19:25

P63a64v35e24l 18Z69a96j11í89č79e90k 8664510926580

proto take vetsina zakazniku zabila automobilovy prumysl.. nevim jestli bych se radoval v garazi z neceho co je ve vsem prumerne.. vsichni chceme prumerne cervene jablka, prumerne jezdici auta, prumerne velke domy s prumernym vzhledem prumerne zeny... na to ze tu jsme jen jednou chceme docela malo

+1/0
12.2.2013 20:09

V24í21ť41a 88K92r95u77t13i56š 9367954733448

Kdyz se chcete radovat z neceho vyjimecneho, tak si asi nekoupite to levne, prumerne, konzumni. Na trhu je dostatek vyjimecnych aut, jen proste kvuli sve vyjimecnosti a poctu kusu jsou cenove jinde.

+2/0
12.2.2013 20:13

J15a89n 10M56o44h29y82l91a 3558478236158

Pravda. Většina zákazníků svými požadavky na kvalitu, prostor, bezpečí a výkon v kombinaci se spolehlivostí zabila automobilový průmysl.

0/0
12.2.2013 21:51

M46i80c15h33a12l 78B97u88d35í55k 4986714728753

A v ktere alternativni realite jim koncern neco z vyjmenovaneho poskytuje ?;-D

0/0
12.2.2013 23:28

P98e85t61r 78G87a22z95d61a 6948102799437

nejsme v hlubokém socializmu pane, abych se bál že nebudou náhradní díly, a za druhé ...... podvozkově bude stejné auto jak za 300 000 tak za milion ....... za co si pak člověk připlácí ty peníze?

0/0
13.2.2013 5:03

J32i31ř20í 66N67e73u27m82e55i25s71t79e54r 2562975833191

Vy jste právě ten řidič rebel. Asi. ;-D

0/0
13.2.2013 7:33

M59a90r37t83i68n 29K96a40r76á59s11e19k 9848843158528

Tak s cenou jde dolu (stejne jako vsichni) dlouhodobe. Novy golf je za dost dobrou cenu (kdyz se zvazi vybava)

0/0
12.2.2013 22:16

M68i56c75h78a67l 87Č34e54r88n29í82k 2246806333401

70 miliard dolarů? Dyt to nakreslí jeden člověk za 3 měsíce v autocadu....

+3/−3
12.2.2013 18:42

M23a22r51t45i18n 51P58e63t11r 6223362898249

R^;-D Kdyby najali Chucka Norrise, tak určitě, klidně i po večerech...

+4/0
12.2.2013 18:44

J26i73r70i 40S65i36m85a10k 9318148508703

nejlepsi mozky zapadu to za 70 mld dolaru vypiplaji k dokonalosti a cinani to do pul roku nakladem 70 mega dolaru okopiruji. A nehadejte se, bo mam pravdu :-P

0/0
12.2.2013 19:15
Foto

E65d82u93a48r46d 81M58y52s28l86o95v42i48č 6951111199922

To číslo svádí spíše o prospěšné spolupráci a učenlivosti, jak snížit odvody ze zisku.

0/0
13.2.2013 1:18
Foto

E73d65u41a96r20d 37M25y58s52l57o54v47i40č 6911171119732

Ono to s tím smyslem pro humor Michale není růžové. To ani nejde od mozkových trastů očekávat.

0/0
13.2.2013 1:28

M52i67c63h24a64l 40K77o46z94d38e76r37k90a 4680345751

Mno, těžko říct kdo se kým inspiroval. PSA dělalo už v roce 2010 všechna auta na třech platformách, teď je jen sjednotili.

Jejich problém byl v nedostatečných úsporách při konstrukci ostatních dílů. Snad už šli do sebe a brzy něčím příjemně překvapí. :-) ...snad...

+1/0
12.2.2013 18:29

V17á56c47l19a73v 55P54o78u88s92t33k14a 3150871942

No jo, jenomže tahle platforma se týká odhadem tak třicítky koncernových typů auta a to pouze těch současných.

0/0
12.2.2013 18:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.