Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen má svatý grál. Koncernové „lego“ konkurence otevřeně závidí

Volkswagen bude v příštích čtyřech letech investovat 70 miliard dolarů do zavedení univerzální podvozkové platformy. Slibuje si od ní obří úspory. Toyota potichu přiznává, že jí s variabilní platformou Volkswagen utekl. PSA představil podobné řešení před několika dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i26ř52í 96K89r63a74m54p54l 4236714756306

měl jsem golfa III z roku 1997 a jezdí ještě teď, ale u někoho jiného. To byl motor 1.6 benzin celou dobu absolutně bez problémů. Taky měl výkon 65kW a ne jako dnešní přeplňované ze všech stran 1.4 s výkonem i přes 100kW

Stejně tak u 10 let starého forda s motorem vůbec nic. 

Za to znám lidi s Audi, kde se vysypala převodovka. U nového BMW5 se vysypal motor po 2000km!

0/0
13.2.2013 16:32

J57i77r97i 26S80i87m45a81k 9828358778633

:)

njnjn, kdyz tam byl jen volant kola a par dilu co to drzelo pokupe, tak se na tom ani nemelo moc co porouchat.

Taky si porovnej praci automechanika v roce 1997 a v roce 2013 ;-).

+1/0
13.2.2013 16:42

J14i38n12d84ř32i95c73h 49Š87k26o64p23e60k 4835931130805

automechanik v roce 97 opravuje, ten v roce 2013 mění celé díly za nové..........

+1/0
14.2.2013 7:19

R41e30n28é 61H47a76l18l89a 8121718676496

Ale ono to není turbem.Já znám dva majitele aut s TSI motorem,kterým přeskočily rozvody. Jeden to měl naštěstí v záruce,druhý 3 měsíce po skončení prodloužené záruky a měl smůlu - v Ově dělali mrtvého brouka. Já mám třetí japonské auto a pouze jeden problém a jelikož jsem s tímto problémem nebyl první,tak ho zdarma odstranili.

+2/0
13.2.2013 13:10

R76a90d74i43m 85P35o72l68á32š27e97k 9366413409229

Já těm 70 miliardám docela věřím.

jedná se v podstatě o docela zásadní překopání většinu kosntrukčních dílů všech vyráběných typů, které se toho lega mají účastnit. Což může být i dražší než konstruovat nové auto.  Potom se jedná o kontinuální posuzování, které díly je vhodné využít, a které ne, protože ve slabších verzích by byly zbytečně moc dimenzované a tím i drahé. Tudíž tam bude spousta slepých uliček a tím vyhozené práce.

Totéž se bude týkat technické přípravy výroby, kdy veškerá výrobní dokumentace všech typů bude muset být zrevidována a spousta toho bude muset být potom udělána znova nebo aspoň pořádně upravována.

Totéž se bude týkat logistiky celého WW i nakonec kompletní politiky jakosti, v první řadě politiky jakosti komponent aut.

A nakonec se může měnit i obchodní politika, záleží jak moc se rozhodně VV vyižít to "lego" v PR marketingu prodeje aut.

A následně se bude měnit i systém zásobování náhradními díly. A nad tím vším musí neustále fungovat speciální koordinační tým, který kontinuálně posuzuje , jestli pro určité komponenty je vhodnější využít jednotné unifikované díly nebo díly speciálně vyvinuté pro potřeby nějakého modelu. Protože takové koncernové lego má svoje kladné, ale občas i výrazně záporné stránky. A pokud se takový unifikovatelný systém průběžně neudržuje, může naopak vygenerovat i velkou ztrátu. Na jménu koncernu i na ekonomice koncernu. Jinak soudím, že si musíme zvyknout, že velké mezinárodnéí korporace mají k dispozici na svých účtech znatelně víc prostředků než je roční rozpočet naší republiky a že to není nic zvláštního. Například ten WW, ale třeba taky Apple, Microsoft, Intel, brzo to budou i velké čínské firmy třeba vyrábějící pro svět elektroniku atd.....

+2/0
13.2.2013 11:48

T84o64m96á92š 42V10a51l15d59e11r 7663600929

Tady je člověk co vidí problém celého vývoje složitého stroje.R^R^

0/0
16.2.2013 17:03

M94a29r33t15i98n 56P48u73c47h27e97r67n40a 9217190139307

Mit na Q7 podvozek z Pola - to zni lakave... ;-D

+1/−1
13.2.2013 10:12

S34e15i46d95l 15P46e74t73r 1171401355844

Mašku, Mašku ... Když už někde něco opíšu tak  aspoň u toho krapet přemýšlím... :-/  70 mld USD je opravdu zcela mimo mísu. Např. celý vývoj a příprava výroby A380 včetně umělého kanálu a nového přístavu v Nice  stály nějakých 13 mld Euro ..:-)

+2/−4
13.2.2013 9:00

P24e41t28r 74H78r73o12m92á91d36k84a 1909472465478

Už to tu párkrát vzadu bylo. Ty náklady jsou i s implementací v dalších 4 letech. Navíc se nejedná o jednu fabriku, vždyť chtějí vyrábět deset milionů vozů.

+2/0
13.2.2013 10:39

K97a34r12e87l 42V11a39c75h60u24t 9963882819573

Blbé je, že zákazníci ty úspory pocítí leda až tehdy, až ty NÁKLADY na platformu zaplatí... ;-D :-/ ;-€ .... konfigurovat si vůz PODLE PŘEDSTAV se totiž zákazníkům (zejména u zmíněného koncernu) sakra nevyplácí !!! Rv

0/0
13.2.2013 8:31

T40o91m26á23š 87V33a85l78d92e60r 7473160199

Koukám, plno specialistů, ekonomů. Se divím, že vás VW nenabere, aby ušetřili další miliardy, když vše vyřešíte za pár melounů.. Namalovat, když ví co má malovat, dokáže v CADu každý studentík. Tady jde o myšlenku, O rozpracování na x modelů, simulace, zkoušky atd. . Jde to lehce konstruovat tak, abych měnil při každé modifikaci mnoho položek, nebo  zkonstruovat něco, co už nemusím tolik předělávat a pak opět simulovat, zkoušet atd.. Osobně se mi líbí platforma skyactiv.

+4/0
12.2.2013 23:40

J37i97r30i 54S57i68m98a76k 9498158518923

no tak ono je verejnym tajemstvim, ze priprava jednoho jedineho typu auta podle narocnosti vyvoje stoji 1-10 mld dolaru (radove).

Pokud se to dela uplne z niceho a je to vetsi - profachanejsi - technologicky narocnejsi auto, treba se pocita i s hybridem, tak jste klidne na 10 mld dolaru ZA VYVOJ JEDNOHO AUTA.

Ale zadani zni jinak, postavit na tom 40 ruznych modelu, od ekonomickych mestskych couraku az po limuziny s hybridem na spicce technologickeho vyvoje.

Jeste porad nekomu prijde cca sedminasobek az tricetinasobek bezne ceny za jedno auto jako moc penez ? Mi ne, protoze se odhaduje, ze vyvoj Oplu Ampery - Chevrolet Volt (coz je prekopana platforma pro takove plecky, jako je Astra, nebo Cruze) vysel sice "jen" na cca 2mld $ (udaje jsou tajne), ale pak vyrobce na kazdem prodanem kuse $ 50.000 prodelal.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Mozna stoji za uvahu, jestli neni lepsi to  vyvinout trochu lepe a pak generovat jen samy zisk, co myslite... ;-)

0/0
13.2.2013 16:36

T82o84m64á67š 59V80a83l29d45e60r 7443670779

S názorem souhlasím. Spíše bych vyslovil otázku za jak dlouho platforma technicky zestárne.Problém v počtu druhů vozidel nevidím, pokud se jedná o paralelní vývoj  v několika letech. Základ mohu využít a pak jen přizpůsobuji k velikosti a účelovosti automobilu. Beru globální trh od Ameriky až po Asii. Kolik stojí samotná platforma pro jednu modelovou řadu neznám.  Částka mi přišla adekvátní k práci co je potřeba na celý vývoj. Znám vývoj letadel a tam docela vím, co práce představuje a kolik to přibližně stojí. Ono to není jen o poskládání pár plechů. Dříve vozy byly bytelnější, dnes je to spotřebka. co mě stálo 1996 cca 678000 dnes koupím to samé za cca420000 ne-li méně. Vozidla se musí vyrábět jak cvičky, aby automobilky měly zisk a průměrný plat byl 34500 hrubého. Příspěvek jsem spíše reagoval na povrchní příspěvky. Tady se kritizuje kyvná náprava u nové Octavie a kolik lidí si ji projelo? Zkusil jsem ji v zatáčkách a chová se jako dobrá kyvka. Nejlépe je si je porovnat vedle sebe, ale kde na autosalonu budou mít 1,8TSI

0/0
16.2.2013 16:59

J58i22ř61í 29H41l50i49s35n91i11k77o39v69s49k30ý 9823801902851

Ještě spolehlivost. Audi je s motory druhé nejhorší. VW také nic moc. TSI mají jeden problém za druhým. K tomu ji MQB nepomůže. Vzhledem ke kvalitě a poruchovosti jsou VW a spol. prostě předražené. Tedy včetně nákladů na ježdění do servisu, pokud zrovna nepotřebují odtahovku. Sem tam vidím škodovku nebo VW odtahovat z cesty, aniž byly havarovány. Zřejmě řetězy ve slavném motoru TSI, ze kterých novináři blahem učurkávali a udělali z nich motor roku, dnes šroty desetiletí.

+3/−3
12.2.2013 23:30

M74i29c14h47a30l 20B43u78d63í85k 4726754628623

Zajimave je, ze titulek uvadi jak konkurence "otevrene zavidi", uvnitr clanku je pak ze "tise zavidi" a ve finale je to podlozeno nazorem jakehosi anonyma co je udajne manazer Toyoty. Aspon ze priznali, ze Toyota je porad co do prodeju pred VW, platformy neplatformy.

+4/0
12.2.2013 23:37

F76r97a55n47t56i18s63e11k 67M90r82z85e38n89a 3405635468649

Koncernama jezdim od roku 2001 a za tu dobu jsem nikdy nezustal nikde stat. Vsechny opravy byly vicemene planovane a duvodem bylo opotrebeni a nikdy to nebyla zadna draha, nebo pro jizdu dulezita soucastka (jako treba turbo, vstriky, cerpadla, ridici jednotka...) Pouze kosmetika, sem tam nejake cidlo.

+2/0
12.2.2013 23:59

J68i57ř92í 57H54l74i40s18n96i70k85o49v29s35k24ý 9753911512731

No vidíte. Já jezdím japonce a ani snímače nebylo třeba měnit. Jen olej, apod., dle rozpisu. Myslím si, že nejobejktivnější jsou statistiky pojišťovny proplácející opravy. Nějaké TUV, apod. neříká, co všechno bylo kdy měněno.

Více

http://www.autorevue.cz/nejnespolehlivejsi-motory-v-anglii-maji-mg-rover-audi-a-mini

http://www.auto.cz/honda-stale-vede-zebricek-spolehlivosti-ojetin-68557

0/−1
13.2.2013 0:04

K45a33r82e32l 72V61a23c63h43u80t 9523472109483

Jestli to nebude tím, jak KDO s vozem jezdí... ;-) ... potkávám dost machírků, co hned ráno, sotva vyjedou z promrzlého parkoviště, po pár stovkách metrů najedou na dálnici a hned PLNÝ PLYN a hurá pryč a všechny rychle předjet !?!?! ... ;-D ... No, to se pak nedivím, že jim ten jejich turbo-tryskáč tak rychle ODEJDE! ..................................    [>-] Rv

+4/0
13.2.2013 8:36

J18o16s15e68f 28B53r80o16ž48k20a 6914252278717

Nechápu, co tady řešíte? Podívejte se třeba na tohle, http://www.youtube.com/watch?v=qgOgFqYu3lM, http://www.youtube.com/watch?v=dlAfJi7hrug, a podobné. Uvidíte z čeho, a jakých dílů se skládá podlahová plošina, a jakým způsobem. Potom pochopíte, co je to vlastně ta platforma. Jen tak na okraj. Spoustu dílů právě pro tu platformu lisují specializovaní subdodavatelé.

0/0
12.2.2013 20:49

P57e70t61r 96H88o88r11á40k 1859353309944

Nevím, jestli to tady už dneska někdo připomněl, ale škoda octavia je auto střední třídy. R^

+1/−7
12.2.2013 20:45
Foto

J20a95n 36P54r32o84c10h20á28z19k17a 3736976925385

... nižší střední

+6/−2
12.2.2013 22:25
Foto

J84a72n 39P57r43o51c16h72á29z55k58a 3216476765305

... střední je SuperB

+5/−1
12.2.2013 22:27

M78a48r32t22i69n 19J21i65r68o39u27s60e39k 7606545335908

Vyšší nižší. ;-D

+5/−1
12.2.2013 22:43

V94l72a55d23i94m72i61r 88K14r33a17u98s 6731738624430

70 mld dolaru je samozrejme blbost. zrejme v tom budou poscitany vsechny hrusky se vsema jabkama, ktery v koncernu inzenyri zkonzumovali. proste v tak komplexnim prostredi vyvoje se neda jednoznacne priradit zadny naklad, takze si lze vymyslet libovolne cislo a to publikovat. stejne tak muzou publikovat libovolne cislo uspor, ktere je taktez vycucane z prstu. PR potrebuje presna cisla, aby jimi novinare i ctenare zahltili a presvedcili, ze jako vedi, co delaji.

+3/−3
12.2.2013 20:06

M97a39r67t50i84n 32K28a72r17á69s27e26k 9898753218738

byl bys mozna prekvapeny jak presne si dokazou i obrovske firmy spocitat co je kolik stoji.

+2/−2
12.2.2013 22:04

R31a67d25i74m 30P17o83l75á70š33e65k 9856133659949

Součet čísel vždy vyjde přesně, fakt je ale, že spousta nákladů se v praxi v podobných případech nedá přesně připsat konkrétnímu projektu. Pak se to musí všelijak dohodama či teoretickými rozpisy atd rozdělovat.

0/0
13.2.2013 11:51
Foto

E65d64u27a41r31d 85M81y15s71l53o82v15i34č 6541451979372

Od 2007 do 2012, vývoj za 70 miliard dolarů. Někdy kolem 1966 průměr 1400,-Kčs mzda a rozpočet státu 90 miliard Kčs. Vím ne zcela vystižné pro představu. No 7 miliard, budiž. Já měl kolegyni pro kontrolu rozpočtu. Ta dovedla z 50 tis.m3 zeminy uvažovat 5 mil. kubíků.

+2/0
13.2.2013 0:57

J22i43r76i 16S58i87m22a89k 9558918798613

taky se podivej a kriticky porovnej pokrok za cca 40 let realneho socialismu mezi tudorem a skodou 120 a zjistis, ze v obou jsou jeste dily okopirovane z prvni republiky. ;-)

Aneb slovy klasika, z h**** bic neupletes... ;-)

0/0
13.2.2013 16:39

P66e42t69r 50G74a61z60d72a 6448882879487

Fauvé bude mít 19 miliard dolarů roční úsporu, za těch 30 let to je 570 miliard - oněch 70 miliard náklady a máme tu plánovanou úsporu 500 miLIARD na 30 let, tedy 16,6 miliard dolarů ročně což je úspora cca 52 000kč ve výrobní ceně na jeden vůz, pokud jich počítáme 8 milionů vyrobených ročně.

0/0
12.2.2013 19:09

P62e52t30r 47G11a58z30d35a 6348372729697

půjde fauvé s cenou dolů? a nebo mu to hlupáci zaplatí tak jako vždy? protože 52 klacků ve výrobní ceně je mnoho .......

0/−2
12.2.2013 19:10

M88a87r16t75i15n 50K74y92p12r 2522155204234

Fauvé půjde s cenou dolů jen tak, jak ho donutí konkurence. Jít níž je nesmysl.

+11/0
12.2.2013 19:12

P64e58t92r 83G35a91z32d55a 6388532169667

takže auta se stanou uplně šedá .... nudná a stejná, a ještě to bude stát pořád stejně .... děkuji nechci

+1/−5
12.2.2013 19:13

V73á88c95l71a53v 36P39o69u98s61t86k54a 3830661932

Předpokládám, že vás nikdo nenutí.

+7/0
12.2.2013 19:18

J24a93n 45P19š47e20n34i46č98k36a 2510988443502

proc jako? "barvu" auta urcuje rozvor, rozchod, delka? Nebo linie karoserie, naladeni podvozku a td.

0/0
12.2.2013 19:18

M24a60r44t10i19n 40K60y78p31r 2572255744504

Existovali i ti, kteří je dělali zajímavě a jinak. Jenže buď dělají nedostupné chuťovky nebo už zkrachovali. Takže šedá a nudná je přesně to, co zákazník chce a je ochoten zaplatit. V základních kategoriích je příliš málo zákazníků ochotných si připlatit za jinakost.

+4/0
12.2.2013 19:19

M23a12r71t48i98n 67K96y18p60r 2912435674554

Ještě dodatek. Šedé a nudné se dá vyložit také jako solidní, spolehlivé, dostupné, nezákeřné, s náhradními díly na desetiletí (právě platforma MQB znamená, že náhradní díly budou dobře dostupné po dlouhou dobu). Většina zákazníků opravdu nehledá superindividuální chuťovku ke které by musel přistupovat jak k bojové stíhačce (10 hodin údržby na 1 hodinu letu;-D)

+7/0
12.2.2013 19:25

P49a52v95e44l 12Z37a93j28í84č11e51k 8534740366430

proto take vetsina zakazniku zabila automobilovy prumysl.. nevim jestli bych se radoval v garazi z neceho co je ve vsem prumerne.. vsichni chceme prumerne cervene jablka, prumerne jezdici auta, prumerne velke domy s prumernym vzhledem prumerne zeny... na to ze tu jsme jen jednou chceme docela malo

+1/0
12.2.2013 20:09

V44í71ť87a 93K71r68u20t43i36š 9877514413478

Kdyz se chcete radovat z neceho vyjimecneho, tak si asi nekoupite to levne, prumerne, konzumni. Na trhu je dostatek vyjimecnych aut, jen proste kvuli sve vyjimecnosti a poctu kusu jsou cenove jinde.

+2/0
12.2.2013 20:13

J41a62n 67M10o41h62y89l18a 3818868546878

Pravda. Většina zákazníků svými požadavky na kvalitu, prostor, bezpečí a výkon v kombinaci se spolehlivostí zabila automobilový průmysl.

0/0
12.2.2013 21:51

M80i31c38h11a30l 93B33u40d63í72k 4886144498953

A v ktere alternativni realite jim koncern neco z vyjmenovaneho poskytuje ?;-D

0/0
12.2.2013 23:28

P86e38t19r 69G55a60z94d56a 6858312429517

nejsme v hlubokém socializmu pane, abych se bál že nebudou náhradní díly, a za druhé ...... podvozkově bude stejné auto jak za 300 000 tak za milion ....... za co si pak člověk připlácí ty peníze?

0/0
13.2.2013 5:03

J21i21ř46í 35N62e84u42m15e89i47s81t41e16r 2932275113821

Vy jste právě ten řidič rebel. Asi. ;-D

0/0
13.2.2013 7:33

M68a73r63t60i45n 75K60a97r22á40s93e91k 9348443168688

Tak s cenou jde dolu (stejne jako vsichni) dlouhodobe. Novy golf je za dost dobrou cenu (kdyz se zvazi vybava)

0/0
12.2.2013 22:16

M77i82c22h93a38l 19Č13e71r43n16í48k 2566766623611

70 miliard dolarů? Dyt to nakreslí jeden člověk za 3 měsíce v autocadu....

+3/−3
12.2.2013 18:42

M42a93r73t27i57n 77P89e75t45r 6843362508539

R^;-D Kdyby najali Chucka Norrise, tak určitě, klidně i po večerech...

+4/0
12.2.2013 18:44

J47i23r65i 12S75i72m37a21k 9158168538593

nejlepsi mozky zapadu to za 70 mld dolaru vypiplaji k dokonalosti a cinani to do pul roku nakladem 70 mega dolaru okopiruji. A nehadejte se, bo mam pravdu :-P

0/0
12.2.2013 19:15
Foto

E69d91u26a39r36d 14M30y58s77l61o97v60i27č 6571891879162

To číslo svádí spíše o prospěšné spolupráci a učenlivosti, jak snížit odvody ze zisku.

0/0
13.2.2013 1:18
Foto

E76d18u12a67r58d 33M30y49s46l79o14v34i50č 6361861299672

Ono to s tím smyslem pro humor Michale není růžové. To ani nejde od mozkových trastů očekávat.

0/0
13.2.2013 1:28

M87i85c72h46a18l 80K15o91z75d84e24r15k83a 4280815491

Mno, těžko říct kdo se kým inspiroval. PSA dělalo už v roce 2010 všechna auta na třech platformách, teď je jen sjednotili.

Jejich problém byl v nedostatečných úsporách při konstrukci ostatních dílů. Snad už šli do sebe a brzy něčím příjemně překvapí. :-) ...snad...

+1/0
12.2.2013 18:29

V14á38c97l51a90v 20P67o95u88s89t33k26a 3340371352

No jo, jenomže tahle platforma se týká odhadem tak třicítky koncernových typů auta a to pouze těch současných.

0/0
12.2.2013 18:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.