Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen má svatý grál. Koncernové „lego“ konkurence otevřeně závidí

Volkswagen bude v příštích čtyřech letech investovat 70 miliard dolarů do zavedení univerzální podvozkové platformy. Slibuje si od ní obří úspory. Toyota potichu přiznává, že jí s variabilní platformou Volkswagen utekl. PSA představil podobné řešení před několika dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i49ř70í 97K82r48a40m19p69l 4186254826846

měl jsem golfa III z roku 1997 a jezdí ještě teď, ale u někoho jiného. To byl motor 1.6 benzin celou dobu absolutně bez problémů. Taky měl výkon 65kW a ne jako dnešní přeplňované ze všech stran 1.4 s výkonem i přes 100kW

Stejně tak u 10 let starého forda s motorem vůbec nic. 

Za to znám lidi s Audi, kde se vysypala převodovka. U nového BMW5 se vysypal motor po 2000km!

0/0
13.2.2013 16:32

J28i36r94i 44S53i90m47a91k 9938858338943

:)

njnjn, kdyz tam byl jen volant kola a par dilu co to drzelo pokupe, tak se na tom ani nemelo moc co porouchat.

Taky si porovnej praci automechanika v roce 1997 a v roce 2013 ;-).

+1/0
13.2.2013 16:42

J47i48n21d12ř17i61c66h 44Š12k29o92p28e65k 4455101790715

automechanik v roce 97 opravuje, ten v roce 2013 mění celé díly za nové..........

+1/0
14.2.2013 7:19

R25e41n38é 48H33a72l45l19a 8271418836326

Ale ono to není turbem.Já znám dva majitele aut s TSI motorem,kterým přeskočily rozvody. Jeden to měl naštěstí v záruce,druhý 3 měsíce po skončení prodloužené záruky a měl smůlu - v Ově dělali mrtvého brouka. Já mám třetí japonské auto a pouze jeden problém a jelikož jsem s tímto problémem nebyl první,tak ho zdarma odstranili.

+2/0
13.2.2013 13:10

R44a58d62i46m 13P44o10l28á17š61e56k 9586473819979

Já těm 70 miliardám docela věřím.

jedná se v podstatě o docela zásadní překopání většinu kosntrukčních dílů všech vyráběných typů, které se toho lega mají účastnit. Což může být i dražší než konstruovat nové auto.  Potom se jedná o kontinuální posuzování, které díly je vhodné využít, a které ne, protože ve slabších verzích by byly zbytečně moc dimenzované a tím i drahé. Tudíž tam bude spousta slepých uliček a tím vyhozené práce.

Totéž se bude týkat technické přípravy výroby, kdy veškerá výrobní dokumentace všech typů bude muset být zrevidována a spousta toho bude muset být potom udělána znova nebo aspoň pořádně upravována.

Totéž se bude týkat logistiky celého WW i nakonec kompletní politiky jakosti, v první řadě politiky jakosti komponent aut.

A nakonec se může měnit i obchodní politika, záleží jak moc se rozhodně VV vyižít to "lego" v PR marketingu prodeje aut.

A následně se bude měnit i systém zásobování náhradními díly. A nad tím vším musí neustále fungovat speciální koordinační tým, který kontinuálně posuzuje , jestli pro určité komponenty je vhodnější využít jednotné unifikované díly nebo díly speciálně vyvinuté pro potřeby nějakého modelu. Protože takové koncernové lego má svoje kladné, ale občas i výrazně záporné stránky. A pokud se takový unifikovatelný systém průběžně neudržuje, může naopak vygenerovat i velkou ztrátu. Na jménu koncernu i na ekonomice koncernu. Jinak soudím, že si musíme zvyknout, že velké mezinárodnéí korporace mají k dispozici na svých účtech znatelně víc prostředků než je roční rozpočet naší republiky a že to není nic zvláštního. Například ten WW, ale třeba taky Apple, Microsoft, Intel, brzo to budou i velké čínské firmy třeba vyrábějící pro svět elektroniku atd.....

+2/0
13.2.2013 11:48

T43o75m77á18š 89V67a29l78d53e94r 7553230749

Tady je člověk co vidí problém celého vývoje složitého stroje.R^R^

0/0
16.2.2013 17:03

M75a91r88t29i82n 22P67u69c39h81e61r10n10a 9607640629847

Mit na Q7 podvozek z Pola - to zni lakave... ;-D

+1/−1
13.2.2013 10:12

S79e11i51d73l 12P43e49t33r 1921631245794

Mašku, Mašku ... Když už někde něco opíšu tak  aspoň u toho krapet přemýšlím... :-/  70 mld USD je opravdu zcela mimo mísu. Např. celý vývoj a příprava výroby A380 včetně umělého kanálu a nového přístavu v Nice  stály nějakých 13 mld Euro ..:-)

+2/−4
13.2.2013 9:00

P19e51t57r 30H34r52o24m72á36d75k35a 1249382135938

Už to tu párkrát vzadu bylo. Ty náklady jsou i s implementací v dalších 4 letech. Navíc se nejedná o jednu fabriku, vždyť chtějí vyrábět deset milionů vozů.

+2/0
13.2.2013 10:39

K26a17r89e16l 64V25a68c24h53u71t 9103722589493

Blbé je, že zákazníci ty úspory pocítí leda až tehdy, až ty NÁKLADY na platformu zaplatí... ;-D :-/ ;-€ .... konfigurovat si vůz PODLE PŘEDSTAV se totiž zákazníkům (zejména u zmíněného koncernu) sakra nevyplácí !!! Rv

0/0
13.2.2013 8:31

T95o88m57á52š 88V30a39l14d78e75r 7183490899

Koukám, plno specialistů, ekonomů. Se divím, že vás VW nenabere, aby ušetřili další miliardy, když vše vyřešíte za pár melounů.. Namalovat, když ví co má malovat, dokáže v CADu každý studentík. Tady jde o myšlenku, O rozpracování na x modelů, simulace, zkoušky atd. . Jde to lehce konstruovat tak, abych měnil při každé modifikaci mnoho položek, nebo  zkonstruovat něco, co už nemusím tolik předělávat a pak opět simulovat, zkoušet atd.. Osobně se mi líbí platforma skyactiv.

+4/0
12.2.2013 23:40

J57i13r75i 36S45i97m48a32k 9258128578593

no tak ono je verejnym tajemstvim, ze priprava jednoho jedineho typu auta podle narocnosti vyvoje stoji 1-10 mld dolaru (radove).

Pokud se to dela uplne z niceho a je to vetsi - profachanejsi - technologicky narocnejsi auto, treba se pocita i s hybridem, tak jste klidne na 10 mld dolaru ZA VYVOJ JEDNOHO AUTA.

Ale zadani zni jinak, postavit na tom 40 ruznych modelu, od ekonomickych mestskych couraku az po limuziny s hybridem na spicce technologickeho vyvoje.

Jeste porad nekomu prijde cca sedminasobek az tricetinasobek bezne ceny za jedno auto jako moc penez ? Mi ne, protoze se odhaduje, ze vyvoj Oplu Ampery - Chevrolet Volt (coz je prekopana platforma pro takove plecky, jako je Astra, nebo Cruze) vysel sice "jen" na cca 2mld $ (udaje jsou tajne), ale pak vyrobce na kazdem prodanem kuse $ 50.000 prodelal.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Mozna stoji za uvahu, jestli neni lepsi to  vyvinout trochu lepe a pak generovat jen samy zisk, co myslite... ;-)

0/0
13.2.2013 16:36

T63o49m36á13š 58V33a78l65d32e40r 7853760719

S názorem souhlasím. Spíše bych vyslovil otázku za jak dlouho platforma technicky zestárne.Problém v počtu druhů vozidel nevidím, pokud se jedná o paralelní vývoj  v několika letech. Základ mohu využít a pak jen přizpůsobuji k velikosti a účelovosti automobilu. Beru globální trh od Ameriky až po Asii. Kolik stojí samotná platforma pro jednu modelovou řadu neznám.  Částka mi přišla adekvátní k práci co je potřeba na celý vývoj. Znám vývoj letadel a tam docela vím, co práce představuje a kolik to přibližně stojí. Ono to není jen o poskládání pár plechů. Dříve vozy byly bytelnější, dnes je to spotřebka. co mě stálo 1996 cca 678000 dnes koupím to samé za cca420000 ne-li méně. Vozidla se musí vyrábět jak cvičky, aby automobilky měly zisk a průměrný plat byl 34500 hrubého. Příspěvek jsem spíše reagoval na povrchní příspěvky. Tady se kritizuje kyvná náprava u nové Octavie a kolik lidí si ji projelo? Zkusil jsem ji v zatáčkách a chová se jako dobrá kyvka. Nejlépe je si je porovnat vedle sebe, ale kde na autosalonu budou mít 1,8TSI

0/0
16.2.2013 16:59

J49i82ř63í 21H38l24i97s24n35i20k20o77v45s64k74ý 9193261792851

Ještě spolehlivost. Audi je s motory druhé nejhorší. VW také nic moc. TSI mají jeden problém za druhým. K tomu ji MQB nepomůže. Vzhledem ke kvalitě a poruchovosti jsou VW a spol. prostě předražené. Tedy včetně nákladů na ježdění do servisu, pokud zrovna nepotřebují odtahovku. Sem tam vidím škodovku nebo VW odtahovat z cesty, aniž byly havarovány. Zřejmě řetězy ve slavném motoru TSI, ze kterých novináři blahem učurkávali a udělali z nich motor roku, dnes šroty desetiletí.

+3/−3
12.2.2013 23:30

M10i91c34h79a12l 11B29u51d38í83k 4666274278973

Zajimave je, ze titulek uvadi jak konkurence "otevrene zavidi", uvnitr clanku je pak ze "tise zavidi" a ve finale je to podlozeno nazorem jakehosi anonyma co je udajne manazer Toyoty. Aspon ze priznali, ze Toyota je porad co do prodeju pred VW, platformy neplatformy.

+4/0
12.2.2013 23:37

F63r95a25n83t21i85s87e59k 44M38r38z26e34n22a 3685145558169

Koncernama jezdim od roku 2001 a za tu dobu jsem nikdy nezustal nikde stat. Vsechny opravy byly vicemene planovane a duvodem bylo opotrebeni a nikdy to nebyla zadna draha, nebo pro jizdu dulezita soucastka (jako treba turbo, vstriky, cerpadla, ridici jednotka...) Pouze kosmetika, sem tam nejake cidlo.

+2/0
12.2.2013 23:59

J59i98ř76í 79H24l13i61s20n18i72k68o39v68s92k92ý 9793811682591

No vidíte. Já jezdím japonce a ani snímače nebylo třeba měnit. Jen olej, apod., dle rozpisu. Myslím si, že nejobejktivnější jsou statistiky pojišťovny proplácející opravy. Nějaké TUV, apod. neříká, co všechno bylo kdy měněno.

Více

http://www.autorevue.cz/nejnespolehlivejsi-motory-v-anglii-maji-mg-rover-audi-a-mini

http://www.auto.cz/honda-stale-vede-zebricek-spolehlivosti-ojetin-68557

0/−1
13.2.2013 0:04

K35a15r92e97l 49V56a95c50h85u75t 9173812349383

Jestli to nebude tím, jak KDO s vozem jezdí... ;-) ... potkávám dost machírků, co hned ráno, sotva vyjedou z promrzlého parkoviště, po pár stovkách metrů najedou na dálnici a hned PLNÝ PLYN a hurá pryč a všechny rychle předjet !?!?! ... ;-D ... No, to se pak nedivím, že jim ten jejich turbo-tryskáč tak rychle ODEJDE! ..................................    [>-] Rv

+4/0
13.2.2013 8:36

J59o66s27e31f 83B80r22o32ž10k77a 6254892148687

Nechápu, co tady řešíte? Podívejte se třeba na tohle, http://www.youtube.com/watch?v=qgOgFqYu3lM, http://www.youtube.com/watch?v=dlAfJi7hrug, a podobné. Uvidíte z čeho, a jakých dílů se skládá podlahová plošina, a jakým způsobem. Potom pochopíte, co je to vlastně ta platforma. Jen tak na okraj. Spoustu dílů právě pro tu platformu lisují specializovaní subdodavatelé.

0/0
12.2.2013 20:49

P44e32t54r 40H98o54r29á10k 1669113369324

Nevím, jestli to tady už dneska někdo připomněl, ale škoda octavia je auto střední třídy. R^

+1/−7
12.2.2013 20:45

J28a61n 74P44r11o89c43h11á18z36k74a 3576966865475

... nižší střední

+6/−2
12.2.2013 22:25

J12a15n 25P81r58o52c36h15á62z30k75a 3826796185585

... střední je SuperB

+5/−1
12.2.2013 22:27

M10a25r93t60i62n 59J56i64r75o35u56s13e60k 7186565955428

Vyšší nižší. ;-D

+5/−1
12.2.2013 22:43

V22l16a26d94i50m29i76r 79K90r55a21u23s 6341178624910

70 mld dolaru je samozrejme blbost. zrejme v tom budou poscitany vsechny hrusky se vsema jabkama, ktery v koncernu inzenyri zkonzumovali. proste v tak komplexnim prostredi vyvoje se neda jednoznacne priradit zadny naklad, takze si lze vymyslet libovolne cislo a to publikovat. stejne tak muzou publikovat libovolne cislo uspor, ktere je taktez vycucane z prstu. PR potrebuje presna cisla, aby jimi novinare i ctenare zahltili a presvedcili, ze jako vedi, co delaji.

+3/−3
12.2.2013 20:06

M58a35r59t62i46n 33K86a55r49á49s56e12k 9488753968158

byl bys mozna prekvapeny jak presne si dokazou i obrovske firmy spocitat co je kolik stoji.

+2/−2
12.2.2013 22:04

R33a43d69i72m 90P63o59l95á27š80e71k 9146443519519

Součet čísel vždy vyjde přesně, fakt je ale, že spousta nákladů se v praxi v podobných případech nedá přesně připsat konkrétnímu projektu. Pak se to musí všelijak dohodama či teoretickými rozpisy atd rozdělovat.

0/0
13.2.2013 11:51

E27d92u20a11r81d 96M43y95s87l29o70v55i11č 6711731409252

Od 2007 do 2012, vývoj za 70 miliard dolarů. Někdy kolem 1966 průměr 1400,-Kčs mzda a rozpočet státu 90 miliard Kčs. Vím ne zcela vystižné pro představu. No 7 miliard, budiž. Já měl kolegyni pro kontrolu rozpočtu. Ta dovedla z 50 tis.m3 zeminy uvažovat 5 mil. kubíků.

+2/0
13.2.2013 0:57

J58i16r88i 90S46i89m10a94k 9758628458643

taky se podivej a kriticky porovnej pokrok za cca 40 let realneho socialismu mezi tudorem a skodou 120 a zjistis, ze v obou jsou jeste dily okopirovane z prvni republiky. ;-)

Aneb slovy klasika, z h**** bic neupletes... ;-)

0/0
13.2.2013 16:39

P61e81t20r 96G97a38z18d38a 6748242189897

Fauvé bude mít 19 miliard dolarů roční úsporu, za těch 30 let to je 570 miliard - oněch 70 miliard náklady a máme tu plánovanou úsporu 500 miLIARD na 30 let, tedy 16,6 miliard dolarů ročně což je úspora cca 52 000kč ve výrobní ceně na jeden vůz, pokud jich počítáme 8 milionů vyrobených ročně.

0/0
12.2.2013 19:09

P47e81t53r 30G17a57z33d52a 6508562559387

půjde fauvé s cenou dolů? a nebo mu to hlupáci zaplatí tak jako vždy? protože 52 klacků ve výrobní ceně je mnoho .......

0/−2
12.2.2013 19:10

M61a59r80t13i19n 15K15y44p97r 2412355474594

Fauvé půjde s cenou dolů jen tak, jak ho donutí konkurence. Jít níž je nesmysl.

+11/0
12.2.2013 19:12

P57e12t43r 65G12a50z43d96a 6988532639467

takže auta se stanou uplně šedá .... nudná a stejná, a ještě to bude stát pořád stejně .... děkuji nechci

+1/−5
12.2.2013 19:13

V79á87c28l39a91v 23P15o35u81s45t47k56a 3150281682

Předpokládám, že vás nikdo nenutí.

+7/0
12.2.2013 19:18

J18a72n 91P15š56e15n69i58č54k88a 2860488163222

proc jako? "barvu" auta urcuje rozvor, rozchod, delka? Nebo linie karoserie, naladeni podvozku a td.

0/0
12.2.2013 19:18

M40a61r16t26i66n 38K27y86p14r 2152275294214

Existovali i ti, kteří je dělali zajímavě a jinak. Jenže buď dělají nedostupné chuťovky nebo už zkrachovali. Takže šedá a nudná je přesně to, co zákazník chce a je ochoten zaplatit. V základních kategoriích je příliš málo zákazníků ochotných si připlatit za jinakost.

+4/0
12.2.2013 19:19

M77a22r64t85i59n 82K80y34p34r 2172475174404

Ještě dodatek. Šedé a nudné se dá vyložit také jako solidní, spolehlivé, dostupné, nezákeřné, s náhradními díly na desetiletí (právě platforma MQB znamená, že náhradní díly budou dobře dostupné po dlouhou dobu). Většina zákazníků opravdu nehledá superindividuální chuťovku ke které by musel přistupovat jak k bojové stíhačce (10 hodin údržby na 1 hodinu letu;-D)

+7/0
12.2.2013 19:25

P20a38v72e49l 14Z74a98j23í50č82e40k 8394470886500

proto take vetsina zakazniku zabila automobilovy prumysl.. nevim jestli bych se radoval v garazi z neceho co je ve vsem prumerne.. vsichni chceme prumerne cervene jablka, prumerne jezdici auta, prumerne velke domy s prumernym vzhledem prumerne zeny... na to ze tu jsme jen jednou chceme docela malo

+1/0
12.2.2013 20:09

V31í67ť85a 86K36r93u90t46i89š 9137364643348

Kdyz se chcete radovat z neceho vyjimecneho, tak si asi nekoupite to levne, prumerne, konzumni. Na trhu je dostatek vyjimecnych aut, jen proste kvuli sve vyjimecnosti a poctu kusu jsou cenove jinde.

+2/0
12.2.2013 20:13

J86a16n 54M68o19h36y28l88a 3248648106528

Pravda. Většina zákazníků svými požadavky na kvalitu, prostor, bezpečí a výkon v kombinaci se spolehlivostí zabila automobilový průmysl.

0/0
12.2.2013 21:51

M30i96c37h38a34l 55B22u93d40í13k 4656304598793

A v ktere alternativni realite jim koncern neco z vyjmenovaneho poskytuje ?;-D

0/0
12.2.2013 23:28

P45e29t91r 82G46a77z19d73a 6368432389707

nejsme v hlubokém socializmu pane, abych se bál že nebudou náhradní díly, a za druhé ...... podvozkově bude stejné auto jak za 300 000 tak za milion ....... za co si pak člověk připlácí ty peníze?

0/0
13.2.2013 5:03

J30i21ř70í 61N16e13u84m44e15i95s63t17e64r 2562245693921

Vy jste právě ten řidič rebel. Asi. ;-D

0/0
13.2.2013 7:33

M83a50r33t19i39n 89K98a95r41á28s32e42k 9558703928108

Tak s cenou jde dolu (stejne jako vsichni) dlouhodobe. Novy golf je za dost dobrou cenu (kdyz se zvazi vybava)

0/0
12.2.2013 22:16

M63i35c10h33a78l 95Č61e45r24n73í48k 2656836273891

70 miliard dolarů? Dyt to nakreslí jeden člověk za 3 měsíce v autocadu....

+3/−3
12.2.2013 18:42

M62a49r80t52i92n 15P61e90t30r 6713642748849

R^;-D Kdyby najali Chucka Norrise, tak určitě, klidně i po večerech...

+4/0
12.2.2013 18:44

J61i12r58i 35S69i17m11a30k 9238468248863

nejlepsi mozky zapadu to za 70 mld dolaru vypiplaji k dokonalosti a cinani to do pul roku nakladem 70 mega dolaru okopiruji. A nehadejte se, bo mam pravdu :-P

0/0
12.2.2013 19:15

E87d87u93a64r51d 42M22y23s38l69o92v74i28č 6981941129442

To číslo svádí spíše o prospěšné spolupráci a učenlivosti, jak snížit odvody ze zisku.

0/0
13.2.2013 1:18

E61d24u31a76r82d 22M25y23s94l75o26v68i48č 6121651649142

Ono to s tím smyslem pro humor Michale není růžové. To ani nejde od mozkových trastů očekávat.

0/0
13.2.2013 1:28

M26i66c36h78a38l 51K61o56z91d18e82r17k69a 4220985851

Mno, těžko říct kdo se kým inspiroval. PSA dělalo už v roce 2010 všechna auta na třech platformách, teď je jen sjednotili.

Jejich problém byl v nedostatečných úsporách při konstrukci ostatních dílů. Snad už šli do sebe a brzy něčím příjemně překvapí. :-) ...snad...

+1/0
12.2.2013 18:29

V43á84c98l65a21v 14P80o48u38s47t45k95a 3680301892

No jo, jenomže tahle platforma se týká odhadem tak třicítky koncernových typů auta a to pouze těch současných.

0/0
12.2.2013 18:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.