- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jablonec nad Nisou - letošní zima 285 cm sněhu (loni 315 cm). Rozpočet 19 mil. Kč Co k tomu dodat? S pomalu ročním rozpočtem ČR hozeným na úklid sněhu v jednom městě můžu opravdu dělat kouzla, poučovat druhé a machrovat
no špatný nápad to není, ono jim také moc jiných řešení nezbývá, ale právě proto mají ve Švédsku a Norsku vyhřívané silnice, aby to roztálo ne? Otázka je, co by se vyplatilo více...
Kde ma Svedsko vyhrivane silnice? Co to je za hloupost? Ve Svedsku jsem velmi casto a uplne klasicky ze silnic snih shrabujou jako u nas. Jenom ne predpotopnima traktorama jako na ceske vesnici. Opravdu by me zajimalo kde to je? Jestli nekde maji par kilometru, to je mozny, ale ty zbyle desetitisice km silnic vyhrivane nejsou. Z Trelleborgu do Stockholmu rozhodne neni ani jedna vyhrivana, tak tu nesirte famy, co jste slysel u vas Na ruzku.
Komentář reportéra je poněkud zmatený. Mám na mysli to přirovnámí se sklizní obilí. Asi se jenom spletl a chtěl říci sklizeň kukuřice na siláž
Hmm, Praha mela vloni rozpocet na zimni udrzbu 520 milionu (byla mirna zima), a vysledek byl daleko horsi. Nekde je nejspis chyba...
Chyba je samozřejmě ve vás, protože neumíte ani číst, natožpak vidět souvislosti. Abych vám to ozřejmil - Montreal je mnohem větší, než největší české město. Dále se podržte, padá tam mnohem víc sněhu, než naše milimetry. Za ty hodiny strojové práce to uvedli do stadia, kdy u nás přestává sněžit.
Už vidím, jak člověk vašeho typu bude jásat, jak to nametou na chodníky, když u nás je zažitý spíše opak.
U nás taky nakupí sníh na hromady. Akorát je nakupí přímo na auta, která parkují u chodníku. Zas aspoň do oblevy šetříme čistotu ovzduší :)
Líbí se mi taktika bez soli a zbytečného posypu - u nás pouze na horách a tam, kde se solit nesmí. Na druhou stranu, tato taktika je použitelná pouze pokud se počítá s tím, že bude dlouhodobě hodně pod nulou, tj. u nás na větších tazích neaplikovatelné.
Tato taktika hlavně předpokládá výskyt řidičů, kteří jsou schopni jezdit po vrstvě sněhu. Ne jako tady, že když přestane být vidět černý asfalt, tak je 50% šoférů v řiti a o něco to opřou v první zatáčce.
Zjednodušeně řečeno - přívaly sněhu jsou uklizeny pomocí přívalu peněz. Poručíme počasí ať to stojí co to stojí.
Jsem tak přemýšlel, jestli by nebylo levnější ty lidi nechat doma zasypané a radši jim dát ty peníze. By to možná vyšlo levněji
Nevim, jaky ma rozpocet Praha, ale tyhle prachy rozhodne ne.
Taky na co, když tam nikdy nemáte skoro žádný sníh