Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Octavia: mezi starou a novou je velký pokrok, nejen v rozměrech

Najeli jsme prvních tisíc kilometrů s novou octavií, další porci přidali v té současné. Výsledek srovnání? Fotky to nevystihnou, ale naživo je novinka téměř ve všem lepší. Fascinuje hlavně tichem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i10r32o90s95l91a98v 29N64e35v86e74s82e76l67ý 2141805804125

Řekl bych, že poslední hezká škodovka byla Octavia II před faceliftem pak to už šlo od destíti k pěti co se týče vzhledu o fábii a jiných modifikacích se raději nezmiňuji to jsou podle mě průšvihy jako mraky, těmi modifikacemi myslím roomster a citigo opravdu nejsou to hezké auta a myslím že za to co nabízejí jsou trochu s cenou víš než by měli být. Rapid je průšvih, zkazili legendu navíc proč si kupovat auto co je velké jako fabia a vypadá jako octavia, rapid měl být coupe kde by verze RS byla rozhodně na místě. Také si nejsem jist jestli přeplnované benzíny jsou to pravé ořechové, ano má to nízkou spotřebu a vyšší výkon na nižší obsah, ale pořád to turbo vidím jako možnou příčinu budoucího problému jehož oprava bude stát velké peníze. Sečteno podtrženo škodovka toho moc nepřevádí jako v minulosti když vyšla první octavia, která je opravdu držák a mít ty prachy tak si spíš koupím ojetou octavii I před nebo po favceliftu, než ty peníze použít na první splátku za nějaké jiné auto z rodiny škoda.

0/0
10.4.2013 21:04

P51a35v60e72l 49M26e62n81š87í30k 8970796395

Právě mám pujčenou Octavii 1,6 tdi na dva dny ,promo akce škodovky,asi po padesáti ujetých kilometrech jsem se šel dozadu podívat ,jestli mi náhodou nedali Rapida.

0/0
20.3.2013 22:20

J73o73s20e58f 15Z86a67j25í52c 8266480826403

Mám novou octávii III. půjčenou na dva dny, je to 1,6 tdi a musím napsat, že jsem zklamán. Nejsem sice odborník, ale moje soukromá octavie II. s 1,4 tsi mi příjde výrazně lepší, daleko pružnější. Dokonce na stejné trati mám spotřebu s dieslaem jen o půl litru nižší. Té 1,6 citelně chybí tah a lepší převodovka. Interiér je jen ambiente a je to oproti fotkám v eleganci propastný rozdíl, jinak místa je vevnitř dost, kufr mi přijde stejný. Nevím, jestli nejsem ovlivněn diskusí, ale zdálo se mi, že nová malinko hůř sedí na asfaltu a hlavně, že víc drncá. Třeba je to ale horší silnicí. Celkově - rozpaky, hlavně když se k tomu podívám na cenu v ambiente a s pár doplňky jsem prostě nad 550 tisíci, a to je hnus.

0/0
27.2.2013 18:47


J45i98ř30í 85S59c51h18w47a55c59h 5386299877334

Srovnáváš nesrovnatelné: 1.4 TSI je výkonově ekvivalentem  2,0 TDI, takže je celkem logické, že ta 1.6TDI je výrazně slabší a jen 5st. manuál je další nevýhodou co se týká např. spotřeby.

0/0
1.3.2013 22:47

M90a68r75e80k 34B31o57j35a48n32o49v64s73k64ý 1517427460121

Ta první fotka je výmluvná, nejhnusnější versus nehezčí oktávka.

0/0
26.2.2013 1:01

R13o32b73e72r64t 42V40i84l66i53m76o25v10s49k59ý 1499175434518

Lepší než chodit pěšky Marku:-P Doba hezkých aut s motorem skončila před 20 lety. Možná dřív.:-(

+1/−3
26.2.2013 7:36

T56o79m81á88š 20V59e97l45e94m76a53n 4955225227363

a která je pro vás ta hezčí ?

0/0
26.2.2013 11:48

P26e65t58r 27H14o43r49á48k 1649143589334

Taky se neodvážím tipovat, kterou myslel. Doufám, že ne ten nepovedený facelift s korejskými světly.

0/0
26.2.2013 19:03

M31a10r14e34k 57B18o90j89a32n30o42v63s22k65ý 1957457180231

Jen se odvažte R^

0/0
26.2.2013 21:54

M57a64r13e73k 33B93o89j88a38n18o16v41s27k84ý 1607367750451

ten zmršenej facelift to asi nebude :)

0/0
26.2.2013 21:52

J89i52ř94í 87S31c32h13w94a32c93h 5146479477144

Myslím, že první a nejpoužívanější návod na tuning O3 v Česku bude "Deaktivace pyropatron kapoty"

+1/0
25.2.2013 21:38

P39e51t56r 93K30r57á76l 6207436672780

Myslím, že to bude deaktivace vypnutí asistenta jízdních pruhů.

0/0
26.2.2013 20:00

J82i82ř89í 13S57c12h85w88a60c54h 5646279687434

asistent jízdních pruhů bude za příplatek v malém množství aut, ale pyropatrony kapoty budou (asi) v každým autě.

0/0
2.3.2013 1:01

O79n69d37ř70e94j 83T89o69m12á11š74e37k 1662157281685

Tak s novou O III jsem najel necelých 600km, s testovaným motorem. Je dobře, že je auto výrazně lehčí, jde to poznat a já si myslím, že to jde poznat i na spotřebě, 6.4l, které měli v testu, tak to jsem neměl ani ve městě, trošku se divím, co s tím autem prováděli. Fakt je, že úspora hmotnosti např v nových mazdách CX5 a 6 je poznat mnohem víc. Design nebudu hodnotit, to je dost subjektivní. Kvalita zpracování velmi vysoká, auto prostě padne do ruky a příjemně se ovládá, všechno je prostě tam, kde má být. Co se mi ale vůbec nelíbí a nic s tím nenaděláme, tak jsou podle mě zcela zbytečné elektronické systémy. Nová O III mi dáva smysl bez Columbusu (nechápu proč je to pořád ten 2DIN krám, který v ČR v autě nepřežije na ulici týden), byť šlape jak hodinky a je jinak povedený, bez jizdních asistentů, postačí ASR, ESP, ABS ..a konec, bez vystřelovací kapoty (tu bohužel vždy dostanete,ale za to nemůže Škoda ale eurobyrokraté). Auto v podstatě zákl. výbavě je to pohodlné, prostorné a praktické. Stejně mi pořád nejlíp vychází Mondeo s obstarožním 1.8 TDCI, 92kW bez FAP filtru, bez hromady elekronických zbytečností (Trend). Za mnší peníze, lepší svezení, jednoduší a trvanlivější technika.

+3/0
25.2.2013 21:31

P49e23t91r 73H91o28r57á86k 1599743349864

U fordu trvanlivá technika? To je protimluv, ne?

+1/−1
25.2.2013 21:39

O59n49d86ř48e48j 48T83o87m22á80š88e37k 1292447791705

Predsudky pane, predsudky. Zkusenost, tu vám zde psát nebudu. Ale podívejte se do jakéhokoliv dlouhodobého testu Mondea nebo Focusu, pročtěte si recenze a zjistíte, že F Mondeo v motorizaci 1.8 TDCI, byť je to prehistorický motor, je z dnešní dieselů maximálně nezáludný a spolehlivý. O jeho spolehlivosti si můžou motory VW jen nechat zdát. Jo, Ford si to hold vyžral s první generací 2.0 TDCI, ale poučil se. Trošku problémový je 1.6 TDCI např. ve Focusech, ale to za a) díky FAP filtru, b) bývá problém s životností turba, ale i to je nic proti problémům 2.0 TDI.

+1/0
25.2.2013 21:45

M74a55r89t59i94n 40P56e45ř96i13n65a 5421820523367

Předminulý týden jsem prodal moje "staré" Mondeo z r. 2006 s poctivým nájezdem 247tis. km. Motor (2.0Tdci 96kW 6r.) byl s původními vstřikovači, turbem, čerpadlem, na podvozku kromě zadních tlumičů vše originál a motor špapal jako hodinky. Teď mám novější model ale chci říci, že při slušém zacházení a kvalitní naftě vydrží Mondea hodně. Bohužel značná spousta lidí si tento jinak dobrý vůz koupila někde v Áčkách apod....lila tam co nejlevnější naftu atd.....Mondeo prostě vyžaduje dobrou naftu, olej a zacházení...

0/0
25.2.2013 22:17

K17a23r51e56l 98V27a88c34h35u73t 9943392719773

Kvalitní nafta? ... Kde ji chcete spolehlivě nakupovat? ... Vozíte si s sebou snad testovací laboratoř? :-/

0/0
26.2.2013 11:00

M75a28r33t55i33n 49P41e96ř95i94n46a 5191300983877

To ne;-D ale osvědčila se mi nafta Verva diesel od Benziny a ještě ta prémiová nafta od OMV, di každé druhé nádrže jsem dával aditivum, nejdříve Stanadyne a později VIF....asi jsem měl i štěstí.....

0/0
26.2.2013 14:04

J98a10n 50T69o53n 9786642856673

Ono se stačí podívat na různé tabulky spolehlivosti TÜV, Warranty Direct, ADAC, všude je Ford lepší než Škoda.

0/0
26.2.2013 11:11

P40e53t54r 60H21o64r73á42k 1599133759374

Myslíš třeba tady, kde fordy okupují spodní patra a třeba mondeo je nejporuchovější ve své třídě, daleko za octavií. ;-D

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=auto_testy%2Ftest-spolehlivosti-aut-adac.htm

0/0
26.2.2013 18:56

P93e98t63r 28H75o19r27á56k 1209893959894

A zde opět mondeo v roce 2012 téměř nejhorší ve své třídě, daleko za octavií.

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=automoto/statistiky-spolehlivosti-aut-adac-2012.htm

0/0
26.2.2013 18:59

P46e35t73r 54H69o28r98á20k 1429653249794

Všimněme si, že octavia je v tabulce ve střední třídě.

Jinak také potvrzení, že tam fordem, zpět busem. ;-D

0/0
26.2.2013 23:12

M93a79r84t41i30n 14P58e27ř32i59n15a 5111860503767

Je to kus od kusu, já jsem měl štěstí, ale je pravda že se staršími modely TDCi se hodně lidí "vyběhlo" a bylo to neštěstí.

Ale mě to za ten risk stálo, raději pohodlené a prostorné Mondeo než stísněnou, tvrdou a nepohodlnou oktávku. Jezdím týdně oběmi dvěmi auty, tak mám srovnání.

0/0
27.2.2013 8:58

P68e47t38r 56K50r56á64l 6247856902290

focus  3dveře 1.8 TDDI je moje láska

0/0
26.2.2013 20:02

J71a41k13u64b 94Š38a83f82a33n94d34a 7845357161401

Tak ta vystřelovací kapota není výmyslem byrokratů. Je třeba splnit určité technické podmínky a automobilky to často řeší tou kapotou. Není to ale jediná cesta.

0/0
26.2.2013 8:16

P77a66v85e30l 72O66d28r50a39z72i13l 6184739337390

Já nevím. Spínačka má být mezi sedadlama a ne tam, kde mám koleno.

0/0
6.3.2013 11:24

T65o98m50á11š 41Z27e24m66a63n 3755268134275

Nějak si nemohu pomoci, ale základní motor měl být 1,4 a 2,0 TDI (třeba omezená na 90kW) ta 1,2 a 1,6 jsou prostě málo.

Když si vezmu, že Cruze má 2,0 120KW za cenu 1,6 77kW Octavie, tak je to hrůza...

0/0
25.2.2013 21:27

T81o44m61á13š 50V19e77l97e38m64a27n 4615525897733

1.2 je TSI motor, která odpovídá slušnější 1.6

0/0
26.2.2013 8:33

V30í19ť59a 93K39r34u44t34i73š 9227634983318

A to jen Váš pocit nebo zkušenost? Když vezmu už jen základní 1.2 63kW, tak jízdní parametry má obdobné, jako 1.6MPI 74/75kW v první generaci a výrazně lepší, než 1.4 16V nebo slabší 1.6MPi. A  když srovnám silnější verzi se 77kW, tak ta má parametry dokonce lepší než tehdejší 1.8 20V 92kW nebo 2.0 85kW. A také třeba výrazně lepší, než Cruze se základní, sic papírově výkonnější 1.6-kou. A obdobně v dieselu. OI začínala s 1.9 SDi, která měla sprint přes 18s. Dnes už základní 1.6 TDi nabízí obdobné svezení a dynamiku, jako stará 1.9 TDI 81kW (pro mnohé už málem závodní motorizace ;-D).

 

A k srovnání cen Cruze vs. Oktávka. U prvního se jedná o slevovou akci u auta, jehož se v Česku prodá asi 700 kousků ročně. Naproti tomu beznadějně morálně zastaralých OII (9 let starý model) se ještě loni prodalo přes 22t. Myslíte, že v době, kdy na trh teprve přichází zcela nová generace, která je nepatrně dražší než dojíždějící dvojka, má Škoda potřebu na malém českém trhu jít na cenu korejce?

+2/0
26.2.2013 10:41

P53e55t62r 11H67o94r21á98k 1669633549414

Zajímalo by mne, koli ušetří na jednom autě, když tam strčí jednoduchou nápravu. Jestli to stojí vůbec za tu ostudu.

+2/0
25.2.2013 20:30

J36i43ř32í 48S87c36h49w74a71c55h 5166539327514

1. tak to se zeptej třeba u Honďácké "ostudy" Civicu, ti už to možná budou mít ekonomicky vyhodnoceno.....

2. jinak pokud to bude pouze úspora v řádech stokorun, tak při plánováné roční výrobě 400 tis, se úspora může klidně přiblížit ke 100 milionům, ale může to být i řádově více.

3. Samozřejmě, že 90% řidičů vůbec netuší jakou konstrukci náprav má jejich auto natož, aby poznali nějaký rozdíl mezi nimi.

+3/0
25.2.2013 21:13

T77o75m95á24š 97V16e21l71e98m51a32n 4775795917623

myslíte, že jsou všici tak tupí, že nepoznají, když jim auto odskakuje na nerovnostech ?

+1/0
26.2.2013 8:31
Foto

I55v15a62n 12K89o22p85t85a 5857232331597

Není všechno zlato co se třpití. Myslím, že pro 99% řidičů je multilink naprosto postradatelný a to bez znatelného omezení komfortu.

+1/0
26.2.2013 9:23

T97o48m19á77š 26V85e94l31e90m66a40n 4425305327603

Když nemají srovnání tak asi ano. Nebo pokud mají upravenou torzku, jakou používá třeba OPEL, tam to není tak znát. Na české dálnici nebo díravé okresce to je poznat... Motoristé tělem a duší a nepíšou jen obecné prndy to také potvrzují.

0/0
26.2.2013 9:33

J49i45ř14í 71S94c78h92w60a48c69h 5486289137904

ano, velká většina to rozhodně nepozná.....nemusí být tupí, ale problematika je nezajímá a o autě vědí jen to že má 4 kola volant, řadící páku a pár dalších čudlíků..... jo a něco co uvnitř "vrčí" když to nastartují ;-)

0/0
26.2.2013 10:03

K89a20r10e73l 56V23a32c88h73u15t 9913842709703

Ach ti Škodováci! ... Světla vylepšili - mřížku chladiče mezi nimi naopak pokazili... :-/

A tedy výsledek? - Nula od nuly pošla! :-( ... Ách jo !!!

0/0
25.2.2013 20:22

K87a73r29e81l 67V61a46c49h80u51t 9383802149873

Kéž by tu mřížku chladiče nechali aspoň takovou, jakou ji má Rapid vyráběný daleko v horké Indii... :-( .... moc by to celkovému výrazu prospělo! R^

0/0
25.2.2013 20:45

P70e17t76r 66K90r39á10l 6567406682720

to je všechno co jste si všimnul????

0/0
26.2.2013 20:05

J18a47n 14M66u58ž52í53k 4672124622939

No já jsem z nové octavie naprosto v rozpacích. Mám doma jak octavi I tak octavii II a po jízdě v nové octavii III u toho velmi rád zůstanu. Nevím v čem radaktoři seděli, ale dal bych ruku do ohně za to, že ta 1,6 TDI, ve které jsem měl možnost se svézt je hlučnější než moje starší octavia 1,9 TDI PD. Ze sadaček v nové octavii jsem byl velmi zklamán. Nedají se absolutně srovnat s těmi v octavii II ( je pravdou, že mi prodejce řekl, že v lepší výbavě jsou i lepší sedačky. Pak, ale nevím proč na předváděcí akce dávají tu " horší" verzi ) Vůbec nemluvím o lícování čalounění dveří a palubní desky, neboť to vypadá jako by dveře byly z jiného auta. Design by celkem ušel, kdyby škodovka neudělala rapida. Podle mne tím novou octavii hodně degradovala. 9 z 10 lidí nepoznají mezi těmito auty rozdíl. Neříkám, že je to špatné auto, ale je na něm bohužel obrovsky vidět tlak na cenu. Sice dostanete vystřelovací kapotu, ale budete jezdit v sedadlech bez bočního vedení. Tak nevím????

+1/0
25.2.2013 20:06

J31i74ř94í 22S14c81h32w59a21c36h 5756199327334

jak to, že nevíš v čem seděli, když je to v článku zcela jasně napsáno a napovím 1,6 TDI to opravdu nebyla, takže ano v článku popisují hlučnost jiného motoru..... ;-)

0/0
25.2.2013 21:00

J49a73n 53M56u77ž40í74k 4172204472289

Myslíš, že je velký rozdíl v hlučnosti mezi 1,6 TDI CR a 2,0 TDI CR. Já myslím, že není. A tak to taky bylo myšleno.

0/0
26.2.2013 8:49

J58i51ř74í 90S55c75h39w12a12c20h 5196259107674

podle toho co naměřili tak tam asi nějaký rozdíl bude, těžko říci jak hluk uvnitř ovlivňují výbavy použité v testovaných modelech, Při lepší výbavě může být lepší odhlučnění....a v jakém stavu byla ta ojetina.....

0/0
26.2.2013 9:59

D95a32v49i35d 11R42y38c81h43e19t78s10k20ý 9346321290230

(530 xD) s benzinovým šestiválcem

 

Ach jo. Jenom pan Švindroch je schopen srovnávat pětkové BMW a Octavii (a vyhraje octavia, převeze totiž lednici a má škrabku)

+6/−3
25.2.2013 18:06

J63i56ř92í 54S39c56h67w64a59c45h 5166309237404

A pro by pan Švidrnoch nemohl srovnávat hlučnost v Octavii a v BMW řady 5. Poškrábej se tou škrabkou na čele....a uveď mi jediný důvod....

+1/−1
25.2.2013 21:25

D57a52v88i80d 18R34y80c18h15e89t76s18k65ý 9226551650140

legrační mi přišlo hlavně to 530xD s benzinovým šestiválcem

+1/0
26.2.2013 9:38

T79o81m95á55š 68M17a22r66n74ý 4800702512956

Zapoměli zmínit "aktivni kapotu", kde se při projetí sněhovým jazykem nebo při trefení zajíce odstřelí panty, kapota se zvedne a jízda končí. (původně to je vychytávka pro bezpečí chodců) Zaplatíte odtah a dvojku nebo kolik za nové panty, i když autu se jinak nic nestalo. Jo není nad pokrok.

Kdyby místo pyropatrony dali elektromagnet a pružiny, tak to člověk zacvakne zpátky a jede dál, ale jak máte někde ve vánici řešit vypnutou řídící jednotku, protože máte ustřelené panty na kapotě, to mi moc jasné není.

Navíc třeba děti v autě.... děkuji pěkně. Tuhle oktávku nechci ani zadarmo!!

+5/−3
25.2.2013 17:58

R36a48d26i84m 88K45a75l23a42s 2520206662191

Řekl bych, že tyhle "aktivní kapoty" jsou jen o snímačích a nastavení systému. Je to zhruba podobné, jako kdybyste měl strach, že vám vystřelí airbag ve chvíli, kdy do vás někdo při rychlosti 10km/hod drcne. A že airbagů není v dnešních autech zrovna málo...

Pokud je to dobře fungující systém, pak ho zajíc nebo sníh nemůže zaskočit.

+2/0
25.2.2013 18:09

T66o25m87á85š 90M98a44r59n64ý 4850642102266

Je v tom zásadní rozdíl. Airbagy vystřeluji na základě akcelerometrů, kdy zaznamenají prudké zpomalení auta, které převyšuje pevnostní limity (auto se bortí) a v zásadě může být způsobeno pouze nárazem.

Oproti tenhle vynález má reagovat na náraz do člověka, tedy na bouchnutí do senzoru u SPZ při rychlosti od nějakého limitu.

Senzor ale nemůže poznat, jestli to byl člověk, větev, zajíc nebo třeba hrouda bláta. Pokud by se dalo zastavit kapotu, zacvaknout a pokračovat, tak s tím nemám problém, ale pokud to znamená odstavení vozu a odtah (odstřelená kapota nemá panty), tak k čemu je takový auto?

+3/0
25.2.2013 18:15

R14a44d45i82m 35K62a57l63a95s 2230136932411

To zrychlení vám může měřit i snímač, který bude "nalepený" na kapotě v okolí místa, kde by mohlo dojít k nárazu. Auto klidně může stát. Lidské tělo je specifické (kolem nárazníku se obtáčí a pak dopadá na kapotu) Kombinací těchto snímačů jste schopen vyloučit chybu. Hlava naštěstí ve většině případů dopadá až jako poslední.

0/−1
25.2.2013 18:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.