Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Octavia: mezi starou a novou je velký pokrok, nejen v rozměrech

Najeli jsme prvních tisíc kilometrů s novou octavií, další porci přidali v té současné. Výsledek srovnání? Fotky to nevystihnou, ale naživo je novinka téměř ve všem lepší. Fascinuje hlavně tichem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i29r22o73s87l83a53v 56N20e71v73e39s47e18l59ý 2721735234485

Řekl bych, že poslední hezká škodovka byla Octavia II před faceliftem pak to už šlo od destíti k pěti co se týče vzhledu o fábii a jiných modifikacích se raději nezmiňuji to jsou podle mě průšvihy jako mraky, těmi modifikacemi myslím roomster a citigo opravdu nejsou to hezké auta a myslím že za to co nabízejí jsou trochu s cenou víš než by měli být. Rapid je průšvih, zkazili legendu navíc proč si kupovat auto co je velké jako fabia a vypadá jako octavia, rapid měl být coupe kde by verze RS byla rozhodně na místě. Také si nejsem jist jestli přeplnované benzíny jsou to pravé ořechové, ano má to nízkou spotřebu a vyšší výkon na nižší obsah, ale pořád to turbo vidím jako možnou příčinu budoucího problému jehož oprava bude stát velké peníze. Sečteno podtrženo škodovka toho moc nepřevádí jako v minulosti když vyšla první octavia, která je opravdu držák a mít ty prachy tak si spíš koupím ojetou octavii I před nebo po favceliftu, než ty peníze použít na první splátku za nějaké jiné auto z rodiny škoda.

0/0
10.4.2013 21:04

P54a74v44e59l 68M69e29n60š63í37k 8540196905

Právě mám pujčenou Octavii 1,6 tdi na dva dny ,promo akce škodovky,asi po padesáti ujetých kilometrech jsem se šel dozadu podívat ,jestli mi náhodou nedali Rapida.

0/0
20.3.2013 22:20

J14o60s27e11f 31Z53a81j16í68c 8326500566133

Mám novou octávii III. půjčenou na dva dny, je to 1,6 tdi a musím napsat, že jsem zklamán. Nejsem sice odborník, ale moje soukromá octavie II. s 1,4 tsi mi příjde výrazně lepší, daleko pružnější. Dokonce na stejné trati mám spotřebu s dieslaem jen o půl litru nižší. Té 1,6 citelně chybí tah a lepší převodovka. Interiér je jen ambiente a je to oproti fotkám v eleganci propastný rozdíl, jinak místa je vevnitř dost, kufr mi přijde stejný. Nevím, jestli nejsem ovlivněn diskusí, ale zdálo se mi, že nová malinko hůř sedí na asfaltu a hlavně, že víc drncá. Třeba je to ale horší silnicí. Celkově - rozpaky, hlavně když se k tomu podívám na cenu v ambiente a s pár doplňky jsem prostě nad 550 tisíci, a to je hnus.

0/0
27.2.2013 18:47

J90i15ř31í 54S46c64h66w63a61c71h 5536699537144

Srovnáváš nesrovnatelné: 1.4 TSI je výkonově ekvivalentem  2,0 TDI, takže je celkem logické, že ta 1.6TDI je výrazně slabší a jen 5st. manuál je další nevýhodou co se týká např. spotřeby.

0/0
1.3.2013 22:47

M68a32r89e29k 65B62o81j34a86n89o58v50s29k40ý 1417847520931

Ta první fotka je výmluvná, nejhnusnější versus nehezčí oktávka.

0/0
26.2.2013 1:01

R12o64b77e24r38t 19V90i88l51i37m51o88v72s40k77ý 1499235824788

Lepší než chodit pěšky Marku:-P Doba hezkých aut s motorem skončila před 20 lety. Možná dřív.:-(

+1/−3
26.2.2013 7:36

T12o84m92á30š 66V28e41l95e94m45a36n 4315755287593

a která je pro vás ta hezčí ?

0/0
26.2.2013 11:48

P66e87t35r 54H93o79r38á75k 1219543819964

Taky se neodvážím tipovat, kterou myslel. Doufám, že ne ten nepovedený facelift s korejskými světly.

0/0
26.2.2013 19:03

M27a27r72e79k 26B58o16j49a19n18o44v21s95k96ý 1237947530251

Jen se odvažte R^

0/0
26.2.2013 21:54

M15a75r70e23k 72B89o23j68a88n97o73v18s81k75ý 1837307230771

ten zmršenej facelift to asi nebude :)

0/0
26.2.2013 21:52

J31i65ř19í 72S69c77h49w57a53c24h 5586959667424

Myslím, že první a nejpoužívanější návod na tuning O3 v Česku bude "Deaktivace pyropatron kapoty"

+1/0
25.2.2013 21:38

P32e94t48r 16K36r14á53l 6827656572690

Myslím, že to bude deaktivace vypnutí asistenta jízdních pruhů.

0/0
26.2.2013 20:00

J17i75ř11í 36S67c36h74w82a44c72h 5866159427164

asistent jízdních pruhů bude za příplatek v malém množství aut, ale pyropatrony kapoty budou (asi) v každým autě.

0/0
2.3.2013 1:01

O91n72d24ř45e97j 20T91o41m41á84š85e36k 1772927191335

Tak s novou O III jsem najel necelých 600km, s testovaným motorem. Je dobře, že je auto výrazně lehčí, jde to poznat a já si myslím, že to jde poznat i na spotřebě, 6.4l, které měli v testu, tak to jsem neměl ani ve městě, trošku se divím, co s tím autem prováděli. Fakt je, že úspora hmotnosti např v nových mazdách CX5 a 6 je poznat mnohem víc. Design nebudu hodnotit, to je dost subjektivní. Kvalita zpracování velmi vysoká, auto prostě padne do ruky a příjemně se ovládá, všechno je prostě tam, kde má být. Co se mi ale vůbec nelíbí a nic s tím nenaděláme, tak jsou podle mě zcela zbytečné elektronické systémy. Nová O III mi dáva smysl bez Columbusu (nechápu proč je to pořád ten 2DIN krám, který v ČR v autě nepřežije na ulici týden), byť šlape jak hodinky a je jinak povedený, bez jizdních asistentů, postačí ASR, ESP, ABS ..a konec, bez vystřelovací kapoty (tu bohužel vždy dostanete,ale za to nemůže Škoda ale eurobyrokraté). Auto v podstatě zákl. výbavě je to pohodlné, prostorné a praktické. Stejně mi pořád nejlíp vychází Mondeo s obstarožním 1.8 TDCI, 92kW bez FAP filtru, bez hromady elekronických zbytečností (Trend). Za mnší peníze, lepší svezení, jednoduší a trvanlivější technika.

+3/0
25.2.2013 21:31

P48e98t60r 12H61o12r47á31k 1849863829224

U fordu trvanlivá technika? To je protimluv, ne?

+1/−1
25.2.2013 21:39

O31n68d44ř89e16j 10T44o40m39á46š66e47k 1762757431255

Predsudky pane, predsudky. Zkusenost, tu vám zde psát nebudu. Ale podívejte se do jakéhokoliv dlouhodobého testu Mondea nebo Focusu, pročtěte si recenze a zjistíte, že F Mondeo v motorizaci 1.8 TDCI, byť je to prehistorický motor, je z dnešní dieselů maximálně nezáludný a spolehlivý. O jeho spolehlivosti si můžou motory VW jen nechat zdát. Jo, Ford si to hold vyžral s první generací 2.0 TDCI, ale poučil se. Trošku problémový je 1.6 TDCI např. ve Focusech, ale to za a) díky FAP filtru, b) bývá problém s životností turba, ale i to je nic proti problémům 2.0 TDI.

+1/0
25.2.2013 21:45

M49a40r58t81i73n 21P34e87ř54i39n53a 5891340923607

Předminulý týden jsem prodal moje "staré" Mondeo z r. 2006 s poctivým nájezdem 247tis. km. Motor (2.0Tdci 96kW 6r.) byl s původními vstřikovači, turbem, čerpadlem, na podvozku kromě zadních tlumičů vše originál a motor špapal jako hodinky. Teď mám novější model ale chci říci, že při slušém zacházení a kvalitní naftě vydrží Mondea hodně. Bohužel značná spousta lidí si tento jinak dobrý vůz koupila někde v Áčkách apod....lila tam co nejlevnější naftu atd.....Mondeo prostě vyžaduje dobrou naftu, olej a zacházení...

0/0
25.2.2013 22:17

K20a37r79e19l 72V50a95c30h76u58t 9783932129413

Kvalitní nafta? ... Kde ji chcete spolehlivě nakupovat? ... Vozíte si s sebou snad testovací laboratoř? :-/

0/0
26.2.2013 11:00

M23a35r85t67i32n 80P53e38ř10i48n20a 5431560443767

To ne;-D ale osvědčila se mi nafta Verva diesel od Benziny a ještě ta prémiová nafta od OMV, di každé druhé nádrže jsem dával aditivum, nejdříve Stanadyne a později VIF....asi jsem měl i štěstí.....

0/0
26.2.2013 14:04

J56a53n 15T45o85n 9556202966653

Ono se stačí podívat na různé tabulky spolehlivosti TÜV, Warranty Direct, ADAC, všude je Ford lepší než Škoda.

0/0
26.2.2013 11:11

P70e74t52r 20H80o33r94á27k 1329553419144

Myslíš třeba tady, kde fordy okupují spodní patra a třeba mondeo je nejporuchovější ve své třídě, daleko za octavií. ;-D

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=auto_testy%2Ftest-spolehlivosti-aut-adac.htm

0/0
26.2.2013 18:56

P66e32t12r 21H16o81r36á40k 1989383929604

A zde opět mondeo v roce 2012 téměř nejhorší ve své třídě, daleko za octavií.

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=automoto/statistiky-spolehlivosti-aut-adac-2012.htm

0/0
26.2.2013 18:59

P53e30t14r 72H57o26r84á13k 1379293969564

Všimněme si, že octavia je v tabulce ve střední třídě.

Jinak také potvrzení, že tam fordem, zpět busem. ;-D

0/0
26.2.2013 23:12

M38a43r56t76i53n 92P21e10ř13i72n88a 5311120343787

Je to kus od kusu, já jsem měl štěstí, ale je pravda že se staršími modely TDCi se hodně lidí "vyběhlo" a bylo to neštěstí.

Ale mě to za ten risk stálo, raději pohodlené a prostorné Mondeo než stísněnou, tvrdou a nepohodlnou oktávku. Jezdím týdně oběmi dvěmi auty, tak mám srovnání.

0/0
27.2.2013 8:58

P73e82t65r 66K41r80á90l 6667606282310

focus  3dveře 1.8 TDDI je moje láska

0/0
26.2.2013 20:02

J68a15k69u37b 75Š46a35f54a82n71d34a 7595867151261

Tak ta vystřelovací kapota není výmyslem byrokratů. Je třeba splnit určité technické podmínky a automobilky to často řeší tou kapotou. Není to ale jediná cesta.

0/0
26.2.2013 8:16

P92a57v80e41l 81O69d32r46a21z29i71l 6614649757460

Já nevím. Spínačka má být mezi sedadlama a ne tam, kde mám koleno.

0/0
6.3.2013 11:24

T76o95m57á31š 33Z15e39m74a95n 3515958564515

Nějak si nemohu pomoci, ale základní motor měl být 1,4 a 2,0 TDI (třeba omezená na 90kW) ta 1,2 a 1,6 jsou prostě málo.

Když si vezmu, že Cruze má 2,0 120KW za cenu 1,6 77kW Octavie, tak je to hrůza...

0/0
25.2.2013 21:27

T16o48m32á77š 61V25e87l43e85m29a45n 4605465687583

1.2 je TSI motor, která odpovídá slušnější 1.6

0/0
26.2.2013 8:33

V18í14ť84a 69K78r46u94t37i12š 9657814203628

A to jen Váš pocit nebo zkušenost? Když vezmu už jen základní 1.2 63kW, tak jízdní parametry má obdobné, jako 1.6MPI 74/75kW v první generaci a výrazně lepší, než 1.4 16V nebo slabší 1.6MPi. A  když srovnám silnější verzi se 77kW, tak ta má parametry dokonce lepší než tehdejší 1.8 20V 92kW nebo 2.0 85kW. A také třeba výrazně lepší, než Cruze se základní, sic papírově výkonnější 1.6-kou. A obdobně v dieselu. OI začínala s 1.9 SDi, která měla sprint přes 18s. Dnes už základní 1.6 TDi nabízí obdobné svezení a dynamiku, jako stará 1.9 TDI 81kW (pro mnohé už málem závodní motorizace ;-D).

 

A k srovnání cen Cruze vs. Oktávka. U prvního se jedná o slevovou akci u auta, jehož se v Česku prodá asi 700 kousků ročně. Naproti tomu beznadějně morálně zastaralých OII (9 let starý model) se ještě loni prodalo přes 22t. Myslíte, že v době, kdy na trh teprve přichází zcela nová generace, která je nepatrně dražší než dojíždějící dvojka, má Škoda potřebu na malém českém trhu jít na cenu korejce?

+2/0
26.2.2013 10:41

P81e83t88r 85H22o80r39á71k 1969923109484

Zajímalo by mne, koli ušetří na jednom autě, když tam strčí jednoduchou nápravu. Jestli to stojí vůbec za tu ostudu.

+2/0
25.2.2013 20:30

J86i12ř89í 76S21c69h85w46a79c66h 5916669357774

1. tak to se zeptej třeba u Honďácké "ostudy" Civicu, ti už to možná budou mít ekonomicky vyhodnoceno.....

2. jinak pokud to bude pouze úspora v řádech stokorun, tak při plánováné roční výrobě 400 tis, se úspora může klidně přiblížit ke 100 milionům, ale může to být i řádově více.

3. Samozřejmě, že 90% řidičů vůbec netuší jakou konstrukci náprav má jejich auto natož, aby poznali nějaký rozdíl mezi nimi.

+3/0
25.2.2013 21:13

T15o21m20á29š 22V78e14l34e60m11a39n 4595485657393

myslíte, že jsou všici tak tupí, že nepoznají, když jim auto odskakuje na nerovnostech ?

+1/0
26.2.2013 8:31
Foto

I86v20a21n 83K31o90p43t14a 5607902951947

Není všechno zlato co se třpití. Myslím, že pro 99% řidičů je multilink naprosto postradatelný a to bez znatelného omezení komfortu.

+1/0
26.2.2013 9:23

T73o81m25á90š 31V59e44l74e28m60a76n 4795315447623

Když nemají srovnání tak asi ano. Nebo pokud mají upravenou torzku, jakou používá třeba OPEL, tam to není tak znát. Na české dálnici nebo díravé okresce to je poznat... Motoristé tělem a duší a nepíšou jen obecné prndy to také potvrzují.

0/0
26.2.2013 9:33

J50i87ř46í 60S31c30h17w92a56c80h 5826149857704

ano, velká většina to rozhodně nepozná.....nemusí být tupí, ale problematika je nezajímá a o autě vědí jen to že má 4 kola volant, řadící páku a pár dalších čudlíků..... jo a něco co uvnitř "vrčí" když to nastartují ;-)

0/0
26.2.2013 10:03

K16a59r38e26l 82V40a51c45h20u18t 9983132899203

Ach ti Škodováci! ... Světla vylepšili - mřížku chladiče mezi nimi naopak pokazili... :-/

A tedy výsledek? - Nula od nuly pošla! :-( ... Ách jo !!!

0/0
25.2.2013 20:22

K36a42r40e62l 85V38a91c26h23u40t 9733742669883

Kéž by tu mřížku chladiče nechali aspoň takovou, jakou ji má Rapid vyráběný daleko v horké Indii... :-( .... moc by to celkovému výrazu prospělo! R^

0/0
25.2.2013 20:45

P67e20t48r 54K58r14á22l 6107486632470

to je všechno co jste si všimnul????

0/0
26.2.2013 20:05

J14a21n 15M77u38ž60í27k 4402954662239

No já jsem z nové octavie naprosto v rozpacích. Mám doma jak octavi I tak octavii II a po jízdě v nové octavii III u toho velmi rád zůstanu. Nevím v čem radaktoři seděli, ale dal bych ruku do ohně za to, že ta 1,6 TDI, ve které jsem měl možnost se svézt je hlučnější než moje starší octavia 1,9 TDI PD. Ze sadaček v nové octavii jsem byl velmi zklamán. Nedají se absolutně srovnat s těmi v octavii II ( je pravdou, že mi prodejce řekl, že v lepší výbavě jsou i lepší sedačky. Pak, ale nevím proč na předváděcí akce dávají tu " horší" verzi ) Vůbec nemluvím o lícování čalounění dveří a palubní desky, neboť to vypadá jako by dveře byly z jiného auta. Design by celkem ušel, kdyby škodovka neudělala rapida. Podle mne tím novou octavii hodně degradovala. 9 z 10 lidí nepoznají mezi těmito auty rozdíl. Neříkám, že je to špatné auto, ale je na něm bohužel obrovsky vidět tlak na cenu. Sice dostanete vystřelovací kapotu, ale budete jezdit v sedadlech bez bočního vedení. Tak nevím????

+1/0
25.2.2013 20:06

J50i29ř28í 56S77c89h46w96a51c18h 5726629767104

jak to, že nevíš v čem seděli, když je to v článku zcela jasně napsáno a napovím 1,6 TDI to opravdu nebyla, takže ano v článku popisují hlučnost jiného motoru..... ;-)

0/0
25.2.2013 21:00

J68a54n 54M85u97ž35í92k 4762244812279

Myslíš, že je velký rozdíl v hlučnosti mezi 1,6 TDI CR a 2,0 TDI CR. Já myslím, že není. A tak to taky bylo myšleno.

0/0
26.2.2013 8:49

J86i47ř83í 78S56c44h69w31a54c69h 5286369117354

podle toho co naměřili tak tam asi nějaký rozdíl bude, těžko říci jak hluk uvnitř ovlivňují výbavy použité v testovaných modelech, Při lepší výbavě může být lepší odhlučnění....a v jakém stavu byla ta ojetina.....

0/0
26.2.2013 9:59

D32a63v50i21d 39R40y57c37h77e69t16s72k53ý 9976401300720

(530 xD) s benzinovým šestiválcem

 

Ach jo. Jenom pan Švindroch je schopen srovnávat pětkové BMW a Octavii (a vyhraje octavia, převeze totiž lednici a má škrabku)

+6/−3
25.2.2013 18:06

J15i45ř39í 90S51c61h28w94a72c12h 5406329397494

A pro by pan Švidrnoch nemohl srovnávat hlučnost v Octavii a v BMW řady 5. Poškrábej se tou škrabkou na čele....a uveď mi jediný důvod....

+1/−1
25.2.2013 21:25

D27a52v60i75d 71R51y64c83h50e68t59s68k24ý 9716821890710

legrační mi přišlo hlavně to 530xD s benzinovým šestiválcem

+1/0
26.2.2013 9:38

T90o34m95á23š 90M71a43r79n11ý 4320262662376

Zapoměli zmínit "aktivni kapotu", kde se při projetí sněhovým jazykem nebo při trefení zajíce odstřelí panty, kapota se zvedne a jízda končí. (původně to je vychytávka pro bezpečí chodců) Zaplatíte odtah a dvojku nebo kolik za nové panty, i když autu se jinak nic nestalo. Jo není nad pokrok.

Kdyby místo pyropatrony dali elektromagnet a pružiny, tak to člověk zacvakne zpátky a jede dál, ale jak máte někde ve vánici řešit vypnutou řídící jednotku, protože máte ustřelené panty na kapotě, to mi moc jasné není.

Navíc třeba děti v autě.... děkuji pěkně. Tuhle oktávku nechci ani zadarmo!!

+5/−3
25.2.2013 17:58

R27a14d47i29m 88K30a92l32a68s 2770176302941

Řekl bych, že tyhle "aktivní kapoty" jsou jen o snímačích a nastavení systému. Je to zhruba podobné, jako kdybyste měl strach, že vám vystřelí airbag ve chvíli, kdy do vás někdo při rychlosti 10km/hod drcne. A že airbagů není v dnešních autech zrovna málo...

Pokud je to dobře fungující systém, pak ho zajíc nebo sníh nemůže zaskočit.

+2/0
25.2.2013 18:09

T70o40m81á46š 55M21a82r40n49ý 4970432362356

Je v tom zásadní rozdíl. Airbagy vystřeluji na základě akcelerometrů, kdy zaznamenají prudké zpomalení auta, které převyšuje pevnostní limity (auto se bortí) a v zásadě může být způsobeno pouze nárazem.

Oproti tenhle vynález má reagovat na náraz do člověka, tedy na bouchnutí do senzoru u SPZ při rychlosti od nějakého limitu.

Senzor ale nemůže poznat, jestli to byl člověk, větev, zajíc nebo třeba hrouda bláta. Pokud by se dalo zastavit kapotu, zacvaknout a pokračovat, tak s tím nemám problém, ale pokud to znamená odstavení vozu a odtah (odstřelená kapota nemá panty), tak k čemu je takový auto?

+3/0
25.2.2013 18:15

R80a26d94i69m 29K48a27l22a50s 2540316942821

To zrychlení vám může měřit i snímač, který bude "nalepený" na kapotě v okolí místa, kde by mohlo dojít k nárazu. Auto klidně může stát. Lidské tělo je specifické (kolem nárazníku se obtáčí a pak dopadá na kapotu) Kombinací těchto snímačů jste schopen vyloučit chybu. Hlava naštěstí ve většině případů dopadá až jako poslední.

0/−1
25.2.2013 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.