Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Octavia: mezi starou a novou je velký pokrok, nejen v rozměrech

Najeli jsme prvních tisíc kilometrů s novou octavií, další porci přidali v té současné. Výsledek srovnání? Fotky to nevystihnou, ale naživo je novinka téměř ve všem lepší. Fascinuje hlavně tichem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i57r97o98s89l28a67v 20N14e11v51e47s14e21l24ý 2801455744395

Řekl bych, že poslední hezká škodovka byla Octavia II před faceliftem pak to už šlo od destíti k pěti co se týče vzhledu o fábii a jiných modifikacích se raději nezmiňuji to jsou podle mě průšvihy jako mraky, těmi modifikacemi myslím roomster a citigo opravdu nejsou to hezké auta a myslím že za to co nabízejí jsou trochu s cenou víš než by měli být. Rapid je průšvih, zkazili legendu navíc proč si kupovat auto co je velké jako fabia a vypadá jako octavia, rapid měl být coupe kde by verze RS byla rozhodně na místě. Také si nejsem jist jestli přeplnované benzíny jsou to pravé ořechové, ano má to nízkou spotřebu a vyšší výkon na nižší obsah, ale pořád to turbo vidím jako možnou příčinu budoucího problému jehož oprava bude stát velké peníze. Sečteno podtrženo škodovka toho moc nepřevádí jako v minulosti když vyšla první octavia, která je opravdu držák a mít ty prachy tak si spíš koupím ojetou octavii I před nebo po favceliftu, než ty peníze použít na první splátku za nějaké jiné auto z rodiny škoda.

0/0
10.4.2013 21:04

P55a47v23e28l 82M64e45n95š48í85k 8680226495

Právě mám pujčenou Octavii 1,6 tdi na dva dny ,promo akce škodovky,asi po padesáti ujetých kilometrech jsem se šel dozadu podívat ,jestli mi náhodou nedali Rapida.

0/0
20.3.2013 22:20

J81o62s41e38f 40Z56a95j73í30c 8226370116513

Mám novou octávii III. půjčenou na dva dny, je to 1,6 tdi a musím napsat, že jsem zklamán. Nejsem sice odborník, ale moje soukromá octavie II. s 1,4 tsi mi příjde výrazně lepší, daleko pružnější. Dokonce na stejné trati mám spotřebu s dieslaem jen o půl litru nižší. Té 1,6 citelně chybí tah a lepší převodovka. Interiér je jen ambiente a je to oproti fotkám v eleganci propastný rozdíl, jinak místa je vevnitř dost, kufr mi přijde stejný. Nevím, jestli nejsem ovlivněn diskusí, ale zdálo se mi, že nová malinko hůř sedí na asfaltu a hlavně, že víc drncá. Třeba je to ale horší silnicí. Celkově - rozpaky, hlavně když se k tomu podívám na cenu v ambiente a s pár doplňky jsem prostě nad 550 tisíci, a to je hnus.

0/0
27.2.2013 18:47

J10i54ř58í 79S61c56h63w61a56c56h 5776749427634

Srovnáváš nesrovnatelné: 1.4 TSI je výkonově ekvivalentem  2,0 TDI, takže je celkem logické, že ta 1.6TDI je výrazně slabší a jen 5st. manuál je další nevýhodou co se týká např. spotřeby.

0/0
1.3.2013 22:47

M93a79r81e51k 91B61o68j84a72n81o82v33s49k10ý 1187437200211

Ta první fotka je výmluvná, nejhnusnější versus nehezčí oktávka.

0/0
26.2.2013 1:01

R76o81b19e86r25t 86V38i14l59i91m35o83v66s95k76ý 1629265914788

Lepší než chodit pěšky Marku:-P Doba hezkých aut s motorem skončila před 20 lety. Možná dřív.:-(

+1/−3
26.2.2013 7:36

T30o74m41á65š 37V72e74l56e22m55a54n 4285465447113

a která je pro vás ta hezčí ?

0/0
26.2.2013 11:48

P91e32t75r 77H91o52r46á41k 1689433109164

Taky se neodvážím tipovat, kterou myslel. Doufám, že ne ten nepovedený facelift s korejskými světly.

0/0
26.2.2013 19:03

M85a16r70e33k 18B39o23j44a78n20o54v46s22k67ý 1747827590411

Jen se odvažte R^

0/0
26.2.2013 21:54

M55a89r81e73k 72B10o83j33a48n42o87v15s97k65ý 1317867670851

ten zmršenej facelift to asi nebude :)

0/0
26.2.2013 21:52

J88i46ř25í 15S11c65h90w47a85c62h 5206279687864

Myslím, že první a nejpoužívanější návod na tuning O3 v Česku bude "Deaktivace pyropatron kapoty"

+1/0
25.2.2013 21:38

P98e23t52r 27K41r22á15l 6857986682960

Myslím, že to bude deaktivace vypnutí asistenta jízdních pruhů.

0/0
26.2.2013 20:00

J34i38ř80í 54S32c59h53w81a84c45h 5436369537344

asistent jízdních pruhů bude za příplatek v malém množství aut, ale pyropatrony kapoty budou (asi) v každým autě.

0/0
2.3.2013 1:01

O90n35d85ř46e73j 15T78o54m87á91š54e47k 1882737611985

Tak s novou O III jsem najel necelých 600km, s testovaným motorem. Je dobře, že je auto výrazně lehčí, jde to poznat a já si myslím, že to jde poznat i na spotřebě, 6.4l, které měli v testu, tak to jsem neměl ani ve městě, trošku se divím, co s tím autem prováděli. Fakt je, že úspora hmotnosti např v nových mazdách CX5 a 6 je poznat mnohem víc. Design nebudu hodnotit, to je dost subjektivní. Kvalita zpracování velmi vysoká, auto prostě padne do ruky a příjemně se ovládá, všechno je prostě tam, kde má být. Co se mi ale vůbec nelíbí a nic s tím nenaděláme, tak jsou podle mě zcela zbytečné elektronické systémy. Nová O III mi dáva smysl bez Columbusu (nechápu proč je to pořád ten 2DIN krám, který v ČR v autě nepřežije na ulici týden), byť šlape jak hodinky a je jinak povedený, bez jizdních asistentů, postačí ASR, ESP, ABS ..a konec, bez vystřelovací kapoty (tu bohužel vždy dostanete,ale za to nemůže Škoda ale eurobyrokraté). Auto v podstatě zákl. výbavě je to pohodlné, prostorné a praktické. Stejně mi pořád nejlíp vychází Mondeo s obstarožním 1.8 TDCI, 92kW bez FAP filtru, bez hromady elekronických zbytečností (Trend). Za mnší peníze, lepší svezení, jednoduší a trvanlivější technika.

+3/0
25.2.2013 21:31

P88e77t28r 79H71o83r45á25k 1369193379414

U fordu trvanlivá technika? To je protimluv, ne?

+1/−1
25.2.2013 21:39

O33n52d72ř69e28j 36T15o36m67á22š92e88k 1512457461355

Predsudky pane, predsudky. Zkusenost, tu vám zde psát nebudu. Ale podívejte se do jakéhokoliv dlouhodobého testu Mondea nebo Focusu, pročtěte si recenze a zjistíte, že F Mondeo v motorizaci 1.8 TDCI, byť je to prehistorický motor, je z dnešní dieselů maximálně nezáludný a spolehlivý. O jeho spolehlivosti si můžou motory VW jen nechat zdát. Jo, Ford si to hold vyžral s první generací 2.0 TDCI, ale poučil se. Trošku problémový je 1.6 TDCI např. ve Focusech, ale to za a) díky FAP filtru, b) bývá problém s životností turba, ale i to je nic proti problémům 2.0 TDI.

+1/0
25.2.2013 21:45

M17a42r84t90i82n 95P67e25ř55i80n49a 5551200593377

Předminulý týden jsem prodal moje "staré" Mondeo z r. 2006 s poctivým nájezdem 247tis. km. Motor (2.0Tdci 96kW 6r.) byl s původními vstřikovači, turbem, čerpadlem, na podvozku kromě zadních tlumičů vše originál a motor špapal jako hodinky. Teď mám novější model ale chci říci, že při slušém zacházení a kvalitní naftě vydrží Mondea hodně. Bohužel značná spousta lidí si tento jinak dobrý vůz koupila někde v Áčkách apod....lila tam co nejlevnější naftu atd.....Mondeo prostě vyžaduje dobrou naftu, olej a zacházení...

0/0
25.2.2013 22:17

K46a73r55e11l 25V31a36c21h82u47t 9923862949873

Kvalitní nafta? ... Kde ji chcete spolehlivě nakupovat? ... Vozíte si s sebou snad testovací laboratoř? :-/

0/0
26.2.2013 11:00

M75a44r35t58i38n 81P50e27ř54i45n64a 5371260873777

To ne;-D ale osvědčila se mi nafta Verva diesel od Benziny a ještě ta prémiová nafta od OMV, di každé druhé nádrže jsem dával aditivum, nejdříve Stanadyne a později VIF....asi jsem měl i štěstí.....

0/0
26.2.2013 14:04

J80a94n 75T40o74n 9296422496293

Ono se stačí podívat na různé tabulky spolehlivosti TÜV, Warranty Direct, ADAC, všude je Ford lepší než Škoda.

0/0
26.2.2013 11:11

P25e98t94r 59H47o96r94á10k 1789483209554

Myslíš třeba tady, kde fordy okupují spodní patra a třeba mondeo je nejporuchovější ve své třídě, daleko za octavií. ;-D

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=auto_testy%2Ftest-spolehlivosti-aut-adac.htm

0/0
26.2.2013 18:56

P90e26t38r 18H20o90r37á90k 1739973429574

A zde opět mondeo v roce 2012 téměř nejhorší ve své třídě, daleko za octavií.

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=automoto/statistiky-spolehlivosti-aut-adac-2012.htm

0/0
26.2.2013 18:59

P40e87t70r 62H21o75r55á36k 1259203589424

Všimněme si, že octavia je v tabulce ve střední třídě.

Jinak také potvrzení, že tam fordem, zpět busem. ;-D

0/0
26.2.2013 23:12

M32a13r29t58i44n 85P88e16ř42i86n63a 5661670293827

Je to kus od kusu, já jsem měl štěstí, ale je pravda že se staršími modely TDCi se hodně lidí "vyběhlo" a bylo to neštěstí.

Ale mě to za ten risk stálo, raději pohodlené a prostorné Mondeo než stísněnou, tvrdou a nepohodlnou oktávku. Jezdím týdně oběmi dvěmi auty, tak mám srovnání.

0/0
27.2.2013 8:58

P90e51t75r 31K81r50á64l 6707756442820

focus  3dveře 1.8 TDDI je moje láska

0/0
26.2.2013 20:02

J34a33k21u94b 45Š41a82f16a14n89d42a 7925147831911

Tak ta vystřelovací kapota není výmyslem byrokratů. Je třeba splnit určité technické podmínky a automobilky to často řeší tou kapotou. Není to ale jediná cesta.

0/0
26.2.2013 8:16

P10a70v75e31l 13O42d37r83a13z60i93l 6374179767600

Já nevím. Spínačka má být mezi sedadlama a ne tam, kde mám koleno.

0/0
6.3.2013 11:24

T36o84m75á19š 61Z76e20m95a54n 3805598624395

Nějak si nemohu pomoci, ale základní motor měl být 1,4 a 2,0 TDI (třeba omezená na 90kW) ta 1,2 a 1,6 jsou prostě málo.

Když si vezmu, že Cruze má 2,0 120KW za cenu 1,6 77kW Octavie, tak je to hrůza...

0/0
25.2.2013 21:27

T50o97m46á90š 38V80e79l88e49m72a11n 4545505307603

1.2 je TSI motor, která odpovídá slušnější 1.6

0/0
26.2.2013 8:33

V11í17ť33a 15K54r77u15t65i82š 9527174803138

A to jen Váš pocit nebo zkušenost? Když vezmu už jen základní 1.2 63kW, tak jízdní parametry má obdobné, jako 1.6MPI 74/75kW v první generaci a výrazně lepší, než 1.4 16V nebo slabší 1.6MPi. A  když srovnám silnější verzi se 77kW, tak ta má parametry dokonce lepší než tehdejší 1.8 20V 92kW nebo 2.0 85kW. A také třeba výrazně lepší, než Cruze se základní, sic papírově výkonnější 1.6-kou. A obdobně v dieselu. OI začínala s 1.9 SDi, která měla sprint přes 18s. Dnes už základní 1.6 TDi nabízí obdobné svezení a dynamiku, jako stará 1.9 TDI 81kW (pro mnohé už málem závodní motorizace ;-D).

 

A k srovnání cen Cruze vs. Oktávka. U prvního se jedná o slevovou akci u auta, jehož se v Česku prodá asi 700 kousků ročně. Naproti tomu beznadějně morálně zastaralých OII (9 let starý model) se ještě loni prodalo přes 22t. Myslíte, že v době, kdy na trh teprve přichází zcela nová generace, která je nepatrně dražší než dojíždějící dvojka, má Škoda potřebu na malém českém trhu jít na cenu korejce?

+2/0
26.2.2013 10:41

P25e93t70r 50H13o86r84á65k 1699643569364

Zajímalo by mne, koli ušetří na jednom autě, když tam strčí jednoduchou nápravu. Jestli to stojí vůbec za tu ostudu.

+2/0
25.2.2013 20:30

J87i20ř63í 82S30c68h41w26a19c88h 5316749157844

1. tak to se zeptej třeba u Honďácké "ostudy" Civicu, ti už to možná budou mít ekonomicky vyhodnoceno.....

2. jinak pokud to bude pouze úspora v řádech stokorun, tak při plánováné roční výrobě 400 tis, se úspora může klidně přiblížit ke 100 milionům, ale může to být i řádově více.

3. Samozřejmě, že 90% řidičů vůbec netuší jakou konstrukci náprav má jejich auto natož, aby poznali nějaký rozdíl mezi nimi.

+3/0
25.2.2013 21:13

T33o83m25á93š 83V57e76l64e93m78a32n 4965675647633

myslíte, že jsou všici tak tupí, že nepoznají, když jim auto odskakuje na nerovnostech ?

+1/0
26.2.2013 8:31
Foto

I90v46a59n 95K26o43p23t31a 5457232201897

Není všechno zlato co se třpití. Myslím, že pro 99% řidičů je multilink naprosto postradatelný a to bez znatelného omezení komfortu.

+1/0
26.2.2013 9:23

T71o24m92á29š 65V64e79l12e69m71a85n 4165785717923

Když nemají srovnání tak asi ano. Nebo pokud mají upravenou torzku, jakou používá třeba OPEL, tam to není tak znát. Na české dálnici nebo díravé okresce to je poznat... Motoristé tělem a duší a nepíšou jen obecné prndy to také potvrzují.

0/0
26.2.2013 9:33

J41i41ř85í 62S14c77h34w72a38c34h 5576709707114

ano, velká většina to rozhodně nepozná.....nemusí být tupí, ale problematika je nezajímá a o autě vědí jen to že má 4 kola volant, řadící páku a pár dalších čudlíků..... jo a něco co uvnitř "vrčí" když to nastartují ;-)

0/0
26.2.2013 10:03

K48a11r82e92l 85V62a70c74h22u66t 9273652939903

Ach ti Škodováci! ... Světla vylepšili - mřížku chladiče mezi nimi naopak pokazili... :-/

A tedy výsledek? - Nula od nuly pošla! :-( ... Ách jo !!!

0/0
25.2.2013 20:22

K15a39r79e34l 33V11a80c45h82u19t 9423652989843

Kéž by tu mřížku chladiče nechali aspoň takovou, jakou ji má Rapid vyráběný daleko v horké Indii... :-( .... moc by to celkovému výrazu prospělo! R^

0/0
25.2.2013 20:45

P68e70t93r 93K77r62á68l 6887926302260

to je všechno co jste si všimnul????

0/0
26.2.2013 20:05

J10a28n 29M74u67ž95í19k 4852294422579

No já jsem z nové octavie naprosto v rozpacích. Mám doma jak octavi I tak octavii II a po jízdě v nové octavii III u toho velmi rád zůstanu. Nevím v čem radaktoři seděli, ale dal bych ruku do ohně za to, že ta 1,6 TDI, ve které jsem měl možnost se svézt je hlučnější než moje starší octavia 1,9 TDI PD. Ze sadaček v nové octavii jsem byl velmi zklamán. Nedají se absolutně srovnat s těmi v octavii II ( je pravdou, že mi prodejce řekl, že v lepší výbavě jsou i lepší sedačky. Pak, ale nevím proč na předváděcí akce dávají tu " horší" verzi ) Vůbec nemluvím o lícování čalounění dveří a palubní desky, neboť to vypadá jako by dveře byly z jiného auta. Design by celkem ušel, kdyby škodovka neudělala rapida. Podle mne tím novou octavii hodně degradovala. 9 z 10 lidí nepoznají mezi těmito auty rozdíl. Neříkám, že je to špatné auto, ale je na něm bohužel obrovsky vidět tlak na cenu. Sice dostanete vystřelovací kapotu, ale budete jezdit v sedadlech bez bočního vedení. Tak nevím????

+1/0
25.2.2013 20:06

J10i34ř68í 89S64c65h90w49a36c86h 5766129147274

jak to, že nevíš v čem seděli, když je to v článku zcela jasně napsáno a napovím 1,6 TDI to opravdu nebyla, takže ano v článku popisují hlučnost jiného motoru..... ;-)

0/0
25.2.2013 21:00

J71a48n 12M35u12ž22í18k 4632344142819

Myslíš, že je velký rozdíl v hlučnosti mezi 1,6 TDI CR a 2,0 TDI CR. Já myslím, že není. A tak to taky bylo myšleno.

0/0
26.2.2013 8:49

J16i77ř85í 10S55c45h65w37a68c45h 5356149237964

podle toho co naměřili tak tam asi nějaký rozdíl bude, těžko říci jak hluk uvnitř ovlivňují výbavy použité v testovaných modelech, Při lepší výbavě může být lepší odhlučnění....a v jakém stavu byla ta ojetina.....

0/0
26.2.2013 9:59

D76a48v65i43d 49R96y24c11h12e28t93s83k83ý 9176341930740

(530 xD) s benzinovým šestiválcem

 

Ach jo. Jenom pan Švindroch je schopen srovnávat pětkové BMW a Octavii (a vyhraje octavia, převeze totiž lednici a má škrabku)

+6/−3
25.2.2013 18:06

J30i86ř82í 86S78c90h93w90a31c49h 5436679917674

A pro by pan Švidrnoch nemohl srovnávat hlučnost v Octavii a v BMW řady 5. Poškrábej se tou škrabkou na čele....a uveď mi jediný důvod....

+1/−1
25.2.2013 21:25

D35a14v57i63d 56R73y23c36h89e80t13s58k90ý 9266711370400

legrační mi přišlo hlavně to 530xD s benzinovým šestiválcem

+1/0
26.2.2013 9:38

T42o92m25á48š 30M35a28r85n54ý 4730222102626

Zapoměli zmínit "aktivni kapotu", kde se při projetí sněhovým jazykem nebo při trefení zajíce odstřelí panty, kapota se zvedne a jízda končí. (původně to je vychytávka pro bezpečí chodců) Zaplatíte odtah a dvojku nebo kolik za nové panty, i když autu se jinak nic nestalo. Jo není nad pokrok.

Kdyby místo pyropatrony dali elektromagnet a pružiny, tak to člověk zacvakne zpátky a jede dál, ale jak máte někde ve vánici řešit vypnutou řídící jednotku, protože máte ustřelené panty na kapotě, to mi moc jasné není.

Navíc třeba děti v autě.... děkuji pěkně. Tuhle oktávku nechci ani zadarmo!!

+5/−3
25.2.2013 17:58

R55a18d43i92m 89K35a29l60a59s 2790476402161

Řekl bych, že tyhle "aktivní kapoty" jsou jen o snímačích a nastavení systému. Je to zhruba podobné, jako kdybyste měl strach, že vám vystřelí airbag ve chvíli, kdy do vás někdo při rychlosti 10km/hod drcne. A že airbagů není v dnešních autech zrovna málo...

Pokud je to dobře fungující systém, pak ho zajíc nebo sníh nemůže zaskočit.

+2/0
25.2.2013 18:09

T78o37m87á73š 31M62a89r16n50ý 4520532472986

Je v tom zásadní rozdíl. Airbagy vystřeluji na základě akcelerometrů, kdy zaznamenají prudké zpomalení auta, které převyšuje pevnostní limity (auto se bortí) a v zásadě může být způsobeno pouze nárazem.

Oproti tenhle vynález má reagovat na náraz do člověka, tedy na bouchnutí do senzoru u SPZ při rychlosti od nějakého limitu.

Senzor ale nemůže poznat, jestli to byl člověk, větev, zajíc nebo třeba hrouda bláta. Pokud by se dalo zastavit kapotu, zacvaknout a pokračovat, tak s tím nemám problém, ale pokud to znamená odstavení vozu a odtah (odstřelená kapota nemá panty), tak k čemu je takový auto?

+3/0
25.2.2013 18:15

R84a70d19i81m 61K23a73l43a71s 2690646112891

To zrychlení vám může měřit i snímač, který bude "nalepený" na kapotě v okolí místa, kde by mohlo dojít k nárazu. Auto klidně může stát. Lidské tělo je specifické (kolem nárazníku se obtáčí a pak dopadá na kapotu) Kombinací těchto snímačů jste schopen vyloučit chybu. Hlava naštěstí ve většině případů dopadá až jako poslední.

0/−1
25.2.2013 18:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.