- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řekl bych, že poslední hezká škodovka byla Octavia II před faceliftem pak to už šlo od destíti k pěti co se týče vzhledu o fábii a jiných modifikacích se raději nezmiňuji to jsou podle mě průšvihy jako mraky, těmi modifikacemi myslím roomster a citigo opravdu nejsou to hezké auta a myslím že za to co nabízejí jsou trochu s cenou víš než by měli být. Rapid je průšvih, zkazili legendu navíc proč si kupovat auto co je velké jako fabia a vypadá jako octavia, rapid měl být coupe kde by verze RS byla rozhodně na místě. Také si nejsem jist jestli přeplnované benzíny jsou to pravé ořechové, ano má to nízkou spotřebu a vyšší výkon na nižší obsah, ale pořád to turbo vidím jako možnou příčinu budoucího problému jehož oprava bude stát velké peníze. Sečteno podtrženo škodovka toho moc nepřevádí jako v minulosti když vyšla první octavia, která je opravdu držák a mít ty prachy tak si spíš koupím ojetou octavii I před nebo po favceliftu, než ty peníze použít na první splátku za nějaké jiné auto z rodiny škoda.
Právě mám pujčenou Octavii 1,6 tdi na dva dny ,promo akce škodovky,asi po padesáti ujetých kilometrech jsem se šel dozadu podívat ,jestli mi náhodou nedali Rapida.
Mám novou octávii III. půjčenou na dva dny, je to 1,6 tdi a musím napsat, že jsem zklamán. Nejsem sice odborník, ale moje soukromá octavie II. s 1,4 tsi mi příjde výrazně lepší, daleko pružnější. Dokonce na stejné trati mám spotřebu s dieslaem jen o půl litru nižší. Té 1,6 citelně chybí tah a lepší převodovka. Interiér je jen ambiente a je to oproti fotkám v eleganci propastný rozdíl, jinak místa je vevnitř dost, kufr mi přijde stejný. Nevím, jestli nejsem ovlivněn diskusí, ale zdálo se mi, že nová malinko hůř sedí na asfaltu a hlavně, že víc drncá. Třeba je to ale horší silnicí. Celkově - rozpaky, hlavně když se k tomu podívám na cenu v ambiente a s pár doplňky jsem prostě nad 550 tisíci, a to je hnus.
Srovnáváš nesrovnatelné: 1.4 TSI je výkonově ekvivalentem 2,0 TDI, takže je celkem logické, že ta 1.6TDI je výrazně slabší a jen 5st. manuál je další nevýhodou co se týká např. spotřeby.
Ta první fotka je výmluvná, nejhnusnější versus nehezčí oktávka.
Lepší než chodit pěšky Marku Doba hezkých aut s motorem skončila před 20 lety. Možná dřív.
Myslím, že první a nejpoužívanější návod na tuning O3 v Česku bude "Deaktivace pyropatron kapoty"
Myslím, že to bude deaktivace vypnutí asistenta jízdních pruhů.
Tak s novou O III jsem najel necelých 600km, s testovaným motorem. Je dobře, že je auto výrazně lehčí, jde to poznat a já si myslím, že to jde poznat i na spotřebě, 6.4l, které měli v testu, tak to jsem neměl ani ve městě, trošku se divím, co s tím autem prováděli. Fakt je, že úspora hmotnosti např v nových mazdách CX5 a 6 je poznat mnohem víc. Design nebudu hodnotit, to je dost subjektivní. Kvalita zpracování velmi vysoká, auto prostě padne do ruky a příjemně se ovládá, všechno je prostě tam, kde má být. Co se mi ale vůbec nelíbí a nic s tím nenaděláme, tak jsou podle mě zcela zbytečné elektronické systémy. Nová O III mi dáva smysl bez Columbusu (nechápu proč je to pořád ten 2DIN krám, který v ČR v autě nepřežije na ulici týden), byť šlape jak hodinky a je jinak povedený, bez jizdních asistentů, postačí ASR, ESP, ABS ..a konec, bez vystřelovací kapoty (tu bohužel vždy dostanete,ale za to nemůže Škoda ale eurobyrokraté). Auto v podstatě zákl. výbavě je to pohodlné, prostorné a praktické. Stejně mi pořád nejlíp vychází Mondeo s obstarožním 1.8 TDCI, 92kW bez FAP filtru, bez hromady elekronických zbytečností (Trend). Za mnší peníze, lepší svezení, jednoduší a trvanlivější technika.
U fordu trvanlivá technika? To je protimluv, ne?
Nějak si nemohu pomoci, ale základní motor měl být 1,4 a 2,0 TDI (třeba omezená na 90kW) ta 1,2 a 1,6 jsou prostě málo.
Když si vezmu, že Cruze má 2,0 120KW za cenu 1,6 77kW Octavie, tak je to hrůza...
1.2 je TSI motor, která odpovídá slušnější 1.6
Zajímalo by mne, koli ušetří na jednom autě, když tam strčí jednoduchou nápravu. Jestli to stojí vůbec za tu ostudu.
1. tak to se zeptej třeba u Honďácké "ostudy" Civicu, ti už to možná budou mít ekonomicky vyhodnoceno.....
2. jinak pokud to bude pouze úspora v řádech stokorun, tak při plánováné roční výrobě 400 tis, se úspora může klidně přiblížit ke 100 milionům, ale může to být i řádově více.
3. Samozřejmě, že 90% řidičů vůbec netuší jakou konstrukci náprav má jejich auto natož, aby poznali nějaký rozdíl mezi nimi.
Ach ti Škodováci! ... Světla vylepšili - mřížku chladiče mezi nimi naopak pokazili...
A tedy výsledek? - Nula od nuly pošla! ... Ách jo !!!
Kéž by tu mřížku chladiče nechali aspoň takovou, jakou ji má Rapid vyráběný daleko v horké Indii... .... moc by to celkovému výrazu prospělo!
No já jsem z nové octavie naprosto v rozpacích. Mám doma jak octavi I tak octavii II a po jízdě v nové octavii III u toho velmi rád zůstanu. Nevím v čem radaktoři seděli, ale dal bych ruku do ohně za to, že ta 1,6 TDI, ve které jsem měl možnost se svézt je hlučnější než moje starší octavia 1,9 TDI PD. Ze sadaček v nové octavii jsem byl velmi zklamán. Nedají se absolutně srovnat s těmi v octavii II ( je pravdou, že mi prodejce řekl, že v lepší výbavě jsou i lepší sedačky. Pak, ale nevím proč na předváděcí akce dávají tu " horší" verzi ) Vůbec nemluvím o lícování čalounění dveří a palubní desky, neboť to vypadá jako by dveře byly z jiného auta. Design by celkem ušel, kdyby škodovka neudělala rapida. Podle mne tím novou octavii hodně degradovala. 9 z 10 lidí nepoznají mezi těmito auty rozdíl. Neříkám, že je to špatné auto, ale je na něm bohužel obrovsky vidět tlak na cenu. Sice dostanete vystřelovací kapotu, ale budete jezdit v sedadlech bez bočního vedení. Tak nevím
jak to, že nevíš v čem seděli, když je to v článku zcela jasně napsáno a napovím 1,6 TDI to opravdu nebyla, takže ano v článku popisují hlučnost jiného motoru.....