Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Lada, padlá hvězda finských silnic

Věřili byste, že tahle automobilová fosilie patřila od sedmdesátých let do poloviny devadesátých do desítky nejprodávanějších aut ve Finsku? Legendární lada má dodnes v severské zemi mnoho příznivců. Pojďte na sraz finského Lada klubu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e19t43r 70M66a10r10e13č11e24k 1413911549828

Tak vzpomínám na svou "šestnáctku"  to auto fakt jelo a bylo pohodlné i prostorné. Se zimáky a menší zátěží v kufru nebyl problém ani v zimě. 2107 už tak dobrá nebyla.

0/0
2.3.2013 0:37

V79a65c89l59a89v 70M32a18c24h 1776520946170

Pokud bude ít někdo zájem o LADU - VAZ 2102 Kombi (viz obr na videu v článku v barvě slonová kost), výrobce VAZ Togliatti, rok výroby 1978, objem válců 1198 cm3, s výkonem 60 koní v pojízdném stavu, byť bez růžku v technickém průkaze - odhlášena z evidence a uskladněna na veterána ... po prvním majiteli ... kupovali jsme ji tehdy ve frontě s pořadníkem na Jarově ... nabízím k odkupu a odvozu v Praze ... cenu nabídněte na vaclav.mach@seznam.cz

0/0
1.3.2013 15:22

P95e35t48r 28N85e17c50h69a71n60i73c75k40ý 7133216938250

Není ten Juha Laaksonen příbuzný s Henri Laaksonenem tenistou co hrál proti nám na DC?

0/0
28.2.2013 20:27


M81g14r45. 32J19a76n 65F90i20a63l67a 9462947651286

U nás už taky rostou na ceně...

V

http://www.rajveteranu.cz/znacka-33-lada    

R^

+2/0
28.2.2013 16:17

M70i91c13h77a61l 94K54r83č14á23l 6188158256822

Nastartovala opravdu vždycky. A když motorem neotočil startér, tak se použila klika.

+3/0
28.2.2013 15:00

J59a67n 20F24r98o95l47í58k 6836850575824

A co na to simly clever:-P Jinak ten srp a kladivo nejsou to pravé ořechové. Blicky a kladivo, to je to pravé nářadí na terénního bolševika.;-D

0/−2
28.2.2013 13:52

J36i75ř53í 81S33c75h93w54a14c47h 5986429417294

jj, zažil jsem přechod ze Škody 100 na VAZ 2101 (ještě ne jako řidič). Oproti stovce to auto bylo o 2 generace lepší. Rozdíl byl ohromný na to, že obě auta vznikla v 60.letech.

+6/0
28.2.2013 13:41

J36i30ř41í 19S11c71h49w17a59c95h 5566319947694

samozřejmě to nebyla zásluha bolševika.

+1/−1
28.2.2013 14:00

J80o22s18e27f 29V78a67l78a 9400313883413

mohu potvrdit - ja prestupoval z S100 na 2102. Rozdil byl v tom, ze S100 se ve 110km/hod vlnila jako had, dilenske zpracovani bylo proti 2102 mizerne a po najetych 100T km na tachometru byla S100 skoro na odpis. 2102 jsem koupil uz s informaci, ze ma najeto pres 200T km a jeste par tisic jsem pridal. Pak bohuzel zacal motor zrat vic oleje nez benzinu  a generalka se servisu moc nepovedla-a to byl konec. Nastesti si ho odvezl ukrajinec domu

0/0
28.2.2013 14:29

R20a69d77i21m 67P76o81l79á68š26e26k 9746833859429

Škoda 100 bez tuningu bylo auto stavěné na rychlost  60 - 80 kilometrů v hodině.  To pak vydrželo bez problémů  ujet i 300 tisíc kilometrů. Hlupáci, co to nepoznali, že to auto v tak vysokých rychlostech protestuje i chováním na cestě i přehříváním motoru atd a honili to po dálnicích na 110 kilometrů  a víc, tak logicky tu Škodovku uhonili.

0/−3
28.2.2013 16:28
Foto

R29a25d56o35m11í80r 33Š73r91á39m81e23k 4628600566894

A tím jste jen potrdil že to nebylo moc dobré auto... :-)

+3/0
28.2.2013 19:05

R20i29c69h60a78r38d 48P37o78d49z25i10m63e95k 2421427436

Zase pokud ho někdo uhonil a oddělal motor, tak se to dalo za pár korun dát zase do cajku. Nebo sehnat celý funkční motor a jednoduše ho vyměnit. Nicméně jezdit bych v tom už nechtěl. Úroveň cestování dost bída.

0/0
1.3.2013 8:41

D46u48š63a82n 95P87e60š85e95k 3855819854630

Souhlas. Moskvič nebo Lada se takhle "uhonit" při běžné a na dálnicích povolené rychlosti 110 km/hod nedaly. Byly to ve své době rozhodně lepší a hlavně spolehlivější auta, než Š100.

My jsme v té době neměli Ladu, ale Moskviče. A musím potvrdit, že důvody, pro které jsme to auto měli rádi byly stejné, jako u těch Finů. Odolnost a spolehlivost.

0/0
1.3.2013 14:03

J29o29s22e36f 15V55a23l34a 9620893753283

ackoli nejsem automechanik, tak budu odporovat : motor byl to jedine, co se nemuselo moc opravovat - tedy alespon blok motoru. Neustale praskaly hadice, casto odesel termostat a tim se auto mohlo uvarit (pres leto jsem ho vzdycky vymontoval), tlumice nevydrzely vic nez 30T km a spodek auta rzi jenom kvetl. nemluve o tlumici vyfuku, ktery prorezl snad kazdy rok, dalnici auto poznalo jenom okrajove a to na useku 14 km od Prahy, tam se na tech 125 km udavanych v TP ani nestacilo rozjet. A honit auto nekdy nad 110 km/hod  ? to byl adrenalinovy sport, protoze ono ani nebylo kde........

0/0
28.2.2013 20:50

P55a61v64e32l 20K95r96e48u78z25i21g92e16r 7244400190739

"Ladisté" a podobní nostalgici (například já jako volvista a saabista) mají po zavedení ekovýpalného v Česku utrum.

+9/−1
28.2.2013 13:09

M82i52l66a51n 25R30e95s 1879363890865

Vypadá to, že do budoucna udržovat jakéhokoli veterána bude složité, emisní povolenky do měst a podobně...

+2/0
28.2.2013 13:38

J28i19ř82í 58Z86ý63k49a 9369943631850

stávající veteráni to mají jednoduché, na ty se ekovýpalné ani emisní povolenky nevztahují. Horší je to s potencionálními youngtimery - ty leda zavřít na 10let do stodoly a počkat až dosáhnou patřičného stáří pro veterána.

+5/0
28.2.2013 13:56

P89a84v47e84l 13K17r29e29u90z24i14g59e78r 7464190760409

Nechápu naše byrokraty, třeba ve Velké Británii nejenže nemají ekovýpalné, ale od letoška se nemusí s veterány chodit na STK, stát jaksi počítá s tím, že lidé se o stará auta starají s láskou a technický stav si ohlídají sami. To je ráj. :-) No, jinak se v nejbližších letech chystám stěhovat někam do Skandinávie, ne kvůli autům, ale rozhodně bude příjemnej bonus moct si koupit starého Saaba bez obav ze "zelených zón" nebo ekovýpalného.

+8/−3
28.2.2013 17:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.