Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Lada, padlá hvězda finských silnic

Věřili byste, že tahle automobilová fosilie patřila od sedmdesátých let do poloviny devadesátých do desítky nejprodávanějších aut ve Finsku? Legendární lada má dodnes v severské zemi mnoho příznivců. Pojďte na sraz finského Lada klubu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e57t56r 30M16a13r97e77č86e77k 1343181239788

Tak vzpomínám na svou "šestnáctku"  to auto fakt jelo a bylo pohodlné i prostorné. Se zimáky a menší zátěží v kufru nebyl problém ani v zimě. 2107 už tak dobrá nebyla.

0/0
2.3.2013 0:37

V35a70c73l82a22v 82M60a78c51h 1446800926770

Pokud bude ít někdo zájem o LADU - VAZ 2102 Kombi (viz obr na videu v článku v barvě slonová kost), výrobce VAZ Togliatti, rok výroby 1978, objem válců 1198 cm3, s výkonem 60 koní v pojízdném stavu, byť bez růžku v technickém průkaze - odhlášena z evidence a uskladněna na veterána ... po prvním majiteli ... kupovali jsme ji tehdy ve frontě s pořadníkem na Jarově ... nabízím k odkupu a odvozu v Praze ... cenu nabídněte na vaclav.mach@seznam.cz

0/0
1.3.2013 15:22

P26e89t53r 66N70e11c57h19a84n16i80c28k40ý 7703116108920

Není ten Juha Laaksonen příbuzný s Henri Laaksonenem tenistou co hrál proti nám na DC?

0/0
28.2.2013 20:27

M38g21r35. 37J52a43n 96F46i30a98l51a 9122167221486

U nás už taky rostou na ceně...

V

http://www.rajveteranu.cz/znacka-33-lada    

R^

+2/0
28.2.2013 16:17

M22i34c80h87a42l 20K63r16č65á68l 6498638926642

Nastartovala opravdu vždycky. A když motorem neotočil startér, tak se použila klika.

+3/0
28.2.2013 15:00

J80a22n 59F78r57o15l69í67k 6506730555564

A co na to simly clever:-P Jinak ten srp a kladivo nejsou to pravé ořechové. Blicky a kladivo, to je to pravé nářadí na terénního bolševika.;-D

0/−2
28.2.2013 13:52

J29i49ř12í 16S17c78h93w41a15c16h 5886239667824

jj, zažil jsem přechod ze Škody 100 na VAZ 2101 (ještě ne jako řidič). Oproti stovce to auto bylo o 2 generace lepší. Rozdíl byl ohromný na to, že obě auta vznikla v 60.letech.

+6/0
28.2.2013 13:41

J74i14ř69í 67S12c79h14w81a48c85h 5916339577174

samozřejmě to nebyla zásluha bolševika.

+1/−1
28.2.2013 14:00

J54o83s17e41f 85V89a23l14a 9590613703693

mohu potvrdit - ja prestupoval z S100 na 2102. Rozdil byl v tom, ze S100 se ve 110km/hod vlnila jako had, dilenske zpracovani bylo proti 2102 mizerne a po najetych 100T km na tachometru byla S100 skoro na odpis. 2102 jsem koupil uz s informaci, ze ma najeto pres 200T km a jeste par tisic jsem pridal. Pak bohuzel zacal motor zrat vic oleje nez benzinu  a generalka se servisu moc nepovedla-a to byl konec. Nastesti si ho odvezl ukrajinec domu

0/0
28.2.2013 14:29

R60a59d74i33m 45P21o74l39á65š96e81k 9706753529479

Škoda 100 bez tuningu bylo auto stavěné na rychlost  60 - 80 kilometrů v hodině.  To pak vydrželo bez problémů  ujet i 300 tisíc kilometrů. Hlupáci, co to nepoznali, že to auto v tak vysokých rychlostech protestuje i chováním na cestě i přehříváním motoru atd a honili to po dálnicích na 110 kilometrů  a víc, tak logicky tu Škodovku uhonili.

0/−3
28.2.2013 16:28
Foto

R10a25d23o82m30í86r 61Š59r31á81m81e80k 4918600986204

A tím jste jen potrdil že to nebylo moc dobré auto... :-)

+3/0
28.2.2013 19:05

R41i19c52h31a73r62d 55P21o81d76z23i57m11e45k 2641427526

Zase pokud ho někdo uhonil a oddělal motor, tak se to dalo za pár korun dát zase do cajku. Nebo sehnat celý funkční motor a jednoduše ho vyměnit. Nicméně jezdit bych v tom už nechtěl. Úroveň cestování dost bída.

0/0
1.3.2013 8:41

D22u88š45a78n 49P82e97š98e52k 3505639404820

Souhlas. Moskvič nebo Lada se takhle "uhonit" při běžné a na dálnicích povolené rychlosti 110 km/hod nedaly. Byly to ve své době rozhodně lepší a hlavně spolehlivější auta, než Š100.

My jsme v té době neměli Ladu, ale Moskviče. A musím potvrdit, že důvody, pro které jsme to auto měli rádi byly stejné, jako u těch Finů. Odolnost a spolehlivost.

0/0
1.3.2013 14:03

J77o65s85e75f 39V65a98l25a 9360613673703

ackoli nejsem automechanik, tak budu odporovat : motor byl to jedine, co se nemuselo moc opravovat - tedy alespon blok motoru. Neustale praskaly hadice, casto odesel termostat a tim se auto mohlo uvarit (pres leto jsem ho vzdycky vymontoval), tlumice nevydrzely vic nez 30T km a spodek auta rzi jenom kvetl. nemluve o tlumici vyfuku, ktery prorezl snad kazdy rok, dalnici auto poznalo jenom okrajove a to na useku 14 km od Prahy, tam se na tech 125 km udavanych v TP ani nestacilo rozjet. A honit auto nekdy nad 110 km/hod  ? to byl adrenalinovy sport, protoze ono ani nebylo kde........

0/0
28.2.2013 20:50

P19a48v12e30l 45K26r47e49u48z20i74g36e90r 7364530320309

"Ladisté" a podobní nostalgici (například já jako volvista a saabista) mají po zavedení ekovýpalného v Česku utrum.

+9/−1
28.2.2013 13:09

M21i91l80a98n 97R56e70s 1349153980425

Vypadá to, že do budoucna udržovat jakéhokoli veterána bude složité, emisní povolenky do měst a podobně...

+2/0
28.2.2013 13:38

J36i84ř36í 76Z17ý11k72a 9599953321150

stávající veteráni to mají jednoduché, na ty se ekovýpalné ani emisní povolenky nevztahují. Horší je to s potencionálními youngtimery - ty leda zavřít na 10let do stodoly a počkat až dosáhnou patřičného stáří pro veterána.

+5/0
28.2.2013 13:56

P46a92v43e39l 55K21r49e47u39z55i92g16e49r 7754890480209

Nechápu naše byrokraty, třeba ve Velké Británii nejenže nemají ekovýpalné, ale od letoška se nemusí s veterány chodit na STK, stát jaksi počítá s tím, že lidé se o stará auta starají s láskou a technický stav si ohlídají sami. To je ráj. :-) No, jinak se v nejbližších letech chystám stěhovat někam do Skandinávie, ne kvůli autům, ale rozhodně bude příjemnej bonus moct si koupit starého Saaba bez obav ze "zelených zón" nebo ekovýpalného.

+8/−3
28.2.2013 17:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.