Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protektory zažívají renesanci. Díky ekonomické krizi

Vypadá to jako Americký sen ve valašském vydání. Luděk Vraník si před dvaceti lety otevřel v rodné Trnavě pneuservis a pak se na zkoušku pustil do výroby protektorů. Dnes jeho firma Pneu Vraník nemá v České republice konkurenci a ve výrobní hale ve Slušovicích produkuje přes 150 tisíc plášťů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e24t55r 88Č15e90r47n23ý 2718119604522

Vraníky jsem používal na offroad autech se kterými se jezdilo v těžkém terénu. Ti chudší z nás používali Vraníky i pro offroad závody - maratony i trialy. Za ty peníze rozumná volba, originály z USA byly mimo cenové možnosti (třeba 2-3x tolik). Teď bydlím v USA a na Jeepu jsem mám originály toho, co z čeho Vraník kopíroval vzorek na své protektory (Super Swamper apod.). Je to samozřejmě úplně o nečem jiném, samočistící schopnosti pneumatiky jsou díky jinému materiálu o mnoho lepší, pneumatika je daleko poddajnější, má o mnoho lepší trakci. Jenže kdybych se vrátil zpět do ČR, tak začnu používat zase Vraníky, protože za rozumné peníze se třeba Good Year Wrangler MT/R Kevlar v ČR koupit nedá.

+1/0
4.3.2013 1:21

P82e87t25r 70K80r45á38l 6947516942410

Konečně někdo rozumný tady...

0/0
5.3.2013 16:45

L72u79k16á44š 12V83a39ň12u42r33a 1985814713453

Ono je to vse tak trochu masirovani spotrebitele. Driv se jezdilo na protektorovanych univerzalech a vse bylo v pohode. Dnes se musi pouzivat letni a zimni a protektory se take nelibi. Pritom kdyz vidim na jake hruze lidi jezdi. To by bylo lepsi, kdyby jezdili na celorocnich s dobrym vzorkem.

0/0
3.3.2013 23:21


F90r69a98n58t22i37š56e45k 55L33e15b59e30d21a 4784537669

dříve se také všechno tolik nešidilo jako dnes, dnes se všechno vyrábí tak aby to vydrželo do konce záruky

0/0
4.3.2013 0:48

J22i54n63d26ř86i94c76h 15Š24k92o68p47e54k 4425101200285

jenže nechal jsi si udělat protektor a vrátili ti zase ten s tvou kostrou. Nikoli s pneu, co má za sebou kdoví co.

Ano, dříve nebyly nutné zimní, letní pneu, směs byla jiná

0/0
5.3.2013 6:57

P97e89t10r 34H96a96n48á71k 9491461682651

To jsou zas kecy. Stačí se podívat do obchodního rejstříku a je jasno. Firma funguje, ale je to děsný šméčko. Tohle patří tak někam do Indie.

+1/−1
3.3.2013 12:10

S62t18a23n30i88s59l18a45v 89H98o89r28á33č18e29k 5711218845744

S Vraníkem mám špatnou zkušenost, asi před 10lety jsem koupil 4x pneu zimní a 3 z nich jsem vracel, nešli vyvážit. Od té doby protektory ani náhodou!

+1/0
2.3.2013 22:11

J51o14s88e55f 31B96r60o45ž95k44a 6944422528537

Odpadá problém s párováním pneu. Tak to mi nějak hlava nebere. Každý výrobce má přeci odlišnou vazbu konstrukce pneumatiky jak korunní kordové vrstvy, tak boční kordové vrstvy, patky i napojení patkové vrstvy. Byl jsem v pneuservise, kde měli zároveň prodejnu. Regál se dvěma podélnými trubkami, prostě klasika. Na něm naskládané na stojato pneu rozměru 205/55 x 16 různých značek. Na dalším pak třeba 195/65 x 15. Vše by mělo teda mít stejnou výšku. Ale nemělo. Zajisté víte proč? A já si mám koupit na auto 4 ks protektorované všehochutě. U NA bych to tak nějak bral, ale u OA za půl mega a výš? Před 8 roky jsem to udělal na dodávce u zimních, po měsíci jsem je vyhodil. Nedalo se na tom jezdit rychlostí přesahující devadesátku. Nikoho neodrazuji a uživatelům protektorů přeji příjemnou jízdu bez starostí.

+2/−1
2.3.2013 19:27
Foto

M18i31r88o22s67l43a91v 48Z76a39p50l77e28t63a28l 3267755608303

čím větší guma, tím víc se protektor stává rentabilní. Pro někoho je 17% úspora malá ale když se vezme v úvahu, že zde udávané internetové ceny jsou často jen hypotetické, protože za tu cenu novou gumu stejně neseženete (není na skladě) tak rozdíl bvá většinou od těch 25%, což znamená, že za cenutří gum obujete celé auto.. na malé feldě sou to stovky, na dodávce tisíce, na kamionu desetitisíce.  Já maám na dodávce od Vraníka gumy druhou zimu a zatím bez problémů, záběr dobrý, netřepou, ojíždí se rovnoměrně, příště půjdu jestě do křemíku, kdy jsou do směsy přimíchány zrnka a níp pak auto drží na ledu, je to podobné jak hřeby, na ledu to drží líp než jakékoliv lamely gumy.

Jinak na kamionu na návěs zásadně protektory, ona životnost je menší, ale cena poloviční a hlavně  na českých silnicích gumy trpí, gumu o něco říznete ani nevíte jak a co vám pomůže že by vydržela ještě 100000km, když na ní jezdit nemůžete, u portektoru tyhle nehody tolik nebolí, jak se ojedou, tak se ještě prořežou a pak jdou do šmelca .-)

0/0
2.3.2013 16:45

P33e48t78r 83N69e61s23v91a48d54b32a 2884225856289

Osobně nechápu že jsou protektory schváleny do provozu. Jak může někdo vědět že pneumatika není poškozená? Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází  to na 120,- ročně:-/. Opravdu je to tak zásadní? Osobně jsem koupil zimní o rozměru 195/65 R15 od Falkenu za 1180,- kus. Od 1 listopadu najeto cca 7000 km vzorek ubyl max. o milimetr a vlastnosti pneu vynikající.

+2/0
2.3.2013 15:45
Foto

M37i41r72o97s66l83a56v 93Z26a90p48l49e82t42a64l 3487775328443

na desetileté gumě se akorát tak někde zabijete když vám hezky zteří a pak s ní vjedete na dálnici.....

+1/0
2.3.2013 16:47

P17e93t40r 43N82e93s65v47a63d88b43a 2544545876579

Proto ty uvozovky ;-D

0/0
2.3.2013 16:52

P21e38t97r 58K21r42á36l 6627836902650

Zázrak;-D. To jsou teorie, že by se jeden dosr@l.... Klikrá jste byl ve firmě na výrobu pneumatik?

0/0
3.3.2013 11:55

P66e43t43r 74N68e25s65v92a22d81b59a 2184375906719

Co to s tím má společného? Jaké teorie? Vy šetříte 200,- na jedné pneu?

+1/0
3.3.2013 13:51

P53e23t21r 32K35r11á85l 6937986202920

Cituji: Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází  to na 120,- ročně. Konec citátu teorie o o průšvihu a propočtu úspor.

0/0
3.3.2013 14:22

P33e77t95r 80N31e49s66v12a62d71b32a 2754205216239

A co je na ní špatně? Konkrétně :-/

0/0
3.3.2013 14:23

V88í95ť72a 14K45r39u82t27i34š 9927294223538

V celkových nákladech na auto je rozdíl v ceně protektoru a na nové gumy naprosto zanedbatelný. A tento rozdíl rozhodně není 1/3, jak je zmíněno v článku, ale často výrazně menší. A pak už nevidím u osobního auta žádný důvod pro koupi protektorů.

Namátkou jsem si vyjel ceny běžných rozměrů R13 (Felda) a R15 (Oktávka), tedy kategoriíí aut která se ve statisících pohybují po našich cestách a kde by u starších a méně používaných aut asi byl předpoklad, že se majitelé budou ohlížet po levnějších alternativách obutí, a srovnal to s Barumkami na internetových obchodech.

Pneu Vraník R13 (letní/zimní) - 666 / 666

Barum R13 - 713 / 804

Úspora: 6,5% / 17%

Pneu Vraník R15 (letní / zimní) - 849 / 931 Barum R15 - 1045 / 1175 Úspora: 19% / 21% Pak je otázka, zda se skutečně vzhledem ke spolehlivosti a životnosti vůbec jedná o nějakou úsporu. A to lze často ještě koupit levnější gumy než Barumky (Matador, Debica ...). Nemluvě o různých čínských nebo vlastně jakých značkách.

0/0
2.3.2013 12:43
Foto

R31u20d48o66l38f 71K93o12n87e69č43n14ý 1227759714906

Já osobně českým firmám fandím a proto jsem si před pár lety koupil sadu zimáků od Pneu Vraník. První rok super, záběr obvzláště na sněhu perfektní, ale další rok se mi na pláštích nadělali boule. :-/ Takže auto celý vybrovalo a dezén se nerovnoměrně sjel. Strach s tím jezdit. Je mi líto, ale ač snaha byla, protektory si už nikdy nekoupím. :-/

+4/−1
1.3.2013 19:14

P71a64v32e47l 24S70t32a98v81j75a84n37í15k 1900456910661

Kupte si auto na které nepasují a máte pokoj. Já mám 215/55 R16 s indexem V a tím je to vyřešené.

0/−1
1.3.2013 21:16

J49i76n68d52ř20i32c87h 11Š73k31o66p10e20k 4435501230825

protektor ano pouze v případě, že to bude na mou kostru. Tzn budu vědět, co má protektorovaná pneu za sebou, jako se dělalo dřív. Na výměnný způsob bych nikdy nepřistoupil.

+4/−2
1.3.2013 19:06

P30e79t52r 50K62r59á54l 6267286232100

Na protektor máte záruku tak co ty bobky?

0/−2
1.3.2013 20:24

M71i12r15e92k 58T76u17r83e36č97e15k 4253542770712

Zaruka koncí v okamžiku, kdy se ji snažíš uplatnit.

+3/0
1.3.2013 21:03

P80e12t62r 69K14r80á12l 6507526652560

tak tady opravdu nemám protiargument. (snad jen to, že je to blbost)

0/−2
3.3.2013 11:41

J88i98n68d69ř38i55c56h 12Š53k10o48p40e44k 4295341520725

v případě, kdy by zprotektorovali pneu s poškozenou kostrou a protektor následně někde prasknul, jsou ztracený peníze za něj ten nejmenší problém.

+2/0
1.3.2013 21:24

P68e23t63r 54K39r71á50l 6517486712900

Nenechte se vysmát... I protektory putují každý jeden pod rentgen a na kinetické testy.

0/−1
3.3.2013 11:43

J12i13n34d56ř61i59c96h 88Š72k90o38p81e34k 4545591260145

možná jo, ale nevěřím. V době, kdy je vše určeno zisku (minimalizace nákladů, maximalizace zisku) bych si koupil protektor, pouze pokud by byl na mou kostru. Stejně tak bych si nikdy na auto nedal částečné jeté dovezené pneu (v některých servisech k dostání, zpravidla z Německa). Prostě nevěřím

0/0
5.3.2013 7:01

P41e70t15r 32K41r14á26l 6407556162820

Škoda, ale pokud bych si já koupil protektor, tak by mě vůbec nevadilo, že byl vyroben z kostry gumy jeté na Německé dálnici a cestě navíc servisovaný v Německém servisu.

0/−1
5.3.2013 16:44

P26e84t61r 12N60e75s49v20a38d37b45a 2694645886169

Už ti někdy bouchla za jízdy pneu? Již při 80 km/h je to docela "zábava". Pak je ti záruka víš k čemu?:-/

+1/0
2.3.2013 15:46

P92e79t73r 60K77r56á42l 6187986452450

Aha a nové gumy nebouchnou... Dělal jsem v Barumu 8 let a modlím se denně, aby nedošel policajt s  likvidátorem, že na bouchlé gumě bylo moje číslo.

0/−1
3.3.2013 11:38

P90e97t71r 62N50e38s28v92a72d41b45a 2324975186699

Tak to by jsi měl vědět že u protektoru je daleko vyšší pravděpodobnost poškození než u nové pneu,  pokud je tedy pořádně udělaná. :-/

+1/0
3.3.2013 13:49

P96e24t52r 64K31r94á93l 6137676552750

Vraník vyrobí nějakých 130000 kusů za měsíc a Barum 45000 denně. Jak je to s tou pravděpodobností tedy?

0/−1
3.3.2013 14:28

P80e87t45r 20N19e20s90v75a48d75b54a 2164415556439

Zmiňoval jsem někde "vzhledem k počtu vyrobených kusů"? Ne co? Tak co to sem taháte? Kdyby jste tomu alespoň trochu rozuměl tak víte že pneu která už najela několik desítek tisíc kilometrů nemůže být stejně spolehlivá jako nová....

0/0
3.3.2013 14:31

P24e34t26r 65K79r33á17l 6717586952890

Nerozumím tomu ani trochu, ale z čeho tedy vyplívá vaše pravděpodobnost... Snad z jedné nové gumy a jednoho protektoru. Z čeho tedy vychází daleko vyšší pravděpodobnost poškození než u nové pneu?

0/0
3.3.2013 14:43

P48e31t89r 84N11e21s23v83a81d40b43a 2354845396229

Z toho co jsem naspal má najeto několik desítek tisíc kilometrů. Kdo může vědět kolik děr, obrubníků pneu před protektorováním potkala? A kolik nová s nulou kilometrů? Už?

+1/0
3.3.2013 14:47

M86a92r33t30i29n 26B52ř77e26z85i92n19a 8308465550702

Tak nevím. Ale vzhledem k cenovému rozdílu cca 90,- Kč, mezi protektorem a novou pneu, není v mém případě, asi co řešit.

1. protektor - PneuVraník - protektor 165/70 R 13 HPL (M+S) - 660,- Kč

2. nová - levné pneu cz - BARUM Polaris 3 165/70 R13 79T - 756,- Kč1

+6/−2
1.3.2013 18:16

P78e40t85r 12K28r27á51l 6857166832510

No tak vy bude dobrá socka...:-/

0/−11
1.3.2013 20:25

M70a42r12t20i41n 83K49o88t81e86k 6289823137551

A ty dobrej jouda.

+4/0
2.3.2013 0:03

P97e69t64r 83K68r45á67l 6947466332150

Polarisy by si pan diskutující mel velmi rozmyslet. Zimák ve stejném rozměru od Pirelli stojí 1030,- a to je k trojnásobně delší životnosti dobrý kup. http://pneumatiky.heureka.cz/pirelli-winter-160-snowcontrol-165-70-r13-83q/  joudo.

0/0
3.3.2013 11:34

F47r82a51n17t61i46š28e10k 98L10e90b20e12d51a 4484867439

zimáky se většinou ale vyhazují kvůli tomu že jsou staré a ne sjeté, takže to o životnosti je trochu mimo

+2/−1
4.3.2013 0:54

P45e38t94r 90K95r29á40l 6977686812590

Říká Standa Huml a vy. Nevím o nikom z okolí, kdo by vyhodil po 4 letech zimní gumu. Pokud není ojetá na maximum....(takže to o životnosti je trochu mimo)

0/−1
4.3.2013 17:46

K84a81r15e58l 43B73a73r87t12á65k 3769493442406

Někdo socka, jiný hulvátRv

+4/0
2.3.2013 13:36

M94a92r60t50i63n 83B67ř53e57z92i94n84a 8278135470232

Můj předchozí příspěvek vyzněl poněkud nejednoznačně. Proto se vyjádřím srozumitelněji. Básník chtěl říci, že si raději připlatí za novou pneu, neboť cenový rozdíl mezi novou pneu a protektorem, alespoň v tomto rozměru, není tolik výrazný.:-)

+2/0
2.3.2013 8:55

M22a70r50t97i69n 11H41o19u59b26a 6693431379108

a propos - na levne penu ty levne gumy nemusi byt  tak nejak nove. ano, jou prve prodane, ale taky mohou stat nekde roky ve skladu.

0/0
2.3.2013 21:30

J17i87ř40í 52H90r62a37d86e66c 9348407500734

propagace protektorových pneu je srovnatelná s propagací tabákových výrobků...:-P

+4/−2
1.3.2013 17:16

T89o13m75á58š 15K82o19v54á77č47i14k 7311928916398

kolega, ak chcete taketo obvinenia pisat na nete, dajte sem nejake dokazy, napriklad fakturu o kupe od danej firmy, policajnu spravu o pricine nehody, inak je to ohovaranie.

+4/−1
1.3.2013 15:56
Foto

V92á62c34l50a48v 22V79l59č93e55k 3643194146443

Nedávno mi tento výborný výrobek české hlavičky udělal na voze škodu za skoro 100 000 kčs. Upadl pro jistotu celý plát protektoru a kolegovi prorazil olejovou vanu. Čest šetření, soudruzi!

+2/−4
1.3.2013 14:57

T23o86m55á90š 48K84o27v28á82č39i67k 7411308686778

ftp://storage@192.168.0.202/Moviez/BattleShip.2012.REPACK.TS.XViD.AC3-ADTRG%5Brbg%5D

0/0
1.3.2013 15:58

P47e10t96r 26K45r31á22l 6147836942570

Tak to ti nevěřím. Co s tím protektorem obul? Asi nějaký supersport...Olejová vana na LAMBORGHINI MURCIÉLAGO Roadster stojí 23443 Kč s DPH. Dál jsem nehledal. Čest !

+1/−1
1.3.2013 20:37

J36i78ř35í 20K92o13c59u60r32e81k 6935274575778

Vytekl olej a zadřel motor. Auto na odpis.

Víc jak 100.000 Kč na auto má. Na penumatiky každých 30.000 km  5000 Kč nemá.

Pokud jezdí 30.000 ročně .... tak má penež docela dost.

+1/0
1.3.2013 21:02
Foto

V51á46c71l84a64v 30V92l96č30e35k 3233444496363

Soudruzi, jste akorát závistiví.

0/−3
1.3.2013 23:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.