Diskuze
Protektory zažívají renesanci. Díky ekonomické krizi
Děkujeme za pochopení.
P23e86t60r 57Č85e49r82n49ý
Vraníky jsem používal na offroad autech se kterými se jezdilo v těžkém terénu. Ti chudší z nás používali Vraníky i pro offroad závody - maratony i trialy. Za ty peníze rozumná volba, originály z USA byly mimo cenové možnosti (třeba 2-3x tolik). Teď bydlím v USA a na Jeepu jsem mám originály toho, co z čeho Vraník kopíroval vzorek na své protektory (Super Swamper apod.). Je to samozřejmě úplně o nečem jiném, samočistící schopnosti pneumatiky jsou díky jinému materiálu o mnoho lepší, pneumatika je daleko poddajnější, má o mnoho lepší trakci. Jenže kdybych se vrátil zpět do ČR, tak začnu používat zase Vraníky, protože za rozumné peníze se třeba Good Year Wrangler MT/R Kevlar v ČR koupit nedá.
L67u73k16á71š 34V71a97ň93u86r75a
Ono je to vse tak trochu masirovani spotrebitele. Driv se jezdilo na protektorovanych univerzalech a vse bylo v pohode. Dnes se musi pouzivat letni a zimni a protektory se take nelibi. Pritom kdyz vidim na jake hruze lidi jezdi. To by bylo lepsi, kdyby jezdili na celorocnich s dobrym vzorkem.
F19r77a23n42t70i89š82e13k 68L92e54b83e41d92a
dříve se také všechno tolik nešidilo jako dnes, dnes se všechno vyrábí tak aby to vydrželo do konce záruky
P29e71t26r 68H44a16n79á59k
To jsou zas kecy. Stačí se podívat do obchodního rejstříku a je jasno. Firma funguje, ale je to děsný šméčko. Tohle patří tak někam do Indie.
S81t56a39n73i21s92l51a88v 65H69o20r39á14č35e88k
S Vraníkem mám špatnou zkušenost, asi před 10lety jsem koupil 4x pneu zimní a 3 z nich jsem vracel, nešli vyvážit. Od té doby protektory ani náhodou!
J66o98s42e61f 28B65r88o83ž41k22a
Odpadá problém s párováním pneu. Tak to mi nějak hlava nebere. Každý výrobce má přeci odlišnou vazbu konstrukce pneumatiky jak korunní kordové vrstvy, tak boční kordové vrstvy, patky i napojení patkové vrstvy. Byl jsem v pneuservise, kde měli zároveň prodejnu. Regál se dvěma podélnými trubkami, prostě klasika. Na něm naskládané na stojato pneu rozměru 205/55 x 16 různých značek. Na dalším pak třeba 195/65 x 15. Vše by mělo teda mít stejnou výšku. Ale nemělo. Zajisté víte proč? A já si mám koupit na auto 4 ks protektorované všehochutě. U NA bych to tak nějak bral, ale u OA za půl mega a výš? Před 8 roky jsem to udělal na dodávce u zimních, po měsíci jsem je vyhodil. Nedalo se na tom jezdit rychlostí přesahující devadesátku. Nikoho neodrazuji a uživatelům protektorů přeji příjemnou jízdu bez starostí.
M57i15r10o80s34l51a69v 39Z28a41p84l41e25t70a20l
čím větší guma, tím víc se protektor stává rentabilní. Pro někoho je 17% úspora malá ale když se vezme v úvahu, že zde udávané internetové ceny jsou často jen hypotetické, protože za tu cenu novou gumu stejně neseženete (není na skladě) tak rozdíl bvá většinou od těch 25%, což znamená, že za cenutří gum obujete celé auto.. na malé feldě sou to stovky, na dodávce tisíce, na kamionu desetitisíce. Já maám na dodávce od Vraníka gumy druhou zimu a zatím bez problémů, záběr dobrý, netřepou, ojíždí se rovnoměrně, příště půjdu jestě do křemíku, kdy jsou do směsy přimíchány zrnka a níp pak auto drží na ledu, je to podobné jak hřeby, na ledu to drží líp než jakékoliv lamely gumy.
Jinak na kamionu na návěs zásadně protektory, ona životnost je menší, ale cena poloviční a hlavně na českých silnicích gumy trpí, gumu o něco říznete ani nevíte jak a co vám pomůže že by vydržela ještě 100000km, když na ní jezdit nemůžete, u portektoru tyhle nehody tolik nebolí, jak se ojedou, tak se ještě prořežou a pak jdou do šmelca .-)
P27e13t87r 23N31e63s18v92a81d58b69a
Osobně nechápu že jsou protektory schváleny do provozu. Jak může někdo vědět že pneumatika není poškozená? Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází to na 120,- ročně. Opravdu je to tak zásadní? Osobně jsem koupil zimní o rozměru 195/65 R15 od Falkenu za 1180,- kus. Od 1 listopadu najeto cca 7000 km vzorek ubyl max. o milimetr a vlastnosti pneu vynikající.
M12i53r60o92s92l72a96v 60Z63a87p50l18e41t27a50l
na desetileté gumě se akorát tak někde zabijete když vám hezky zteří a pak s ní vjedete na dálnici.....
V10í85ť93a 14K35r82u70t51i11š
V celkových nákladech na auto je rozdíl v ceně protektoru a na nové gumy naprosto zanedbatelný. A tento rozdíl rozhodně není 1/3, jak je zmíněno v článku, ale často výrazně menší. A pak už nevidím u osobního auta žádný důvod pro koupi protektorů.
Namátkou jsem si vyjel ceny běžných rozměrů R13 (Felda) a R15 (Oktávka), tedy kategoriíí aut která se ve statisících pohybují po našich cestách a kde by u starších a méně používaných aut asi byl předpoklad, že se majitelé budou ohlížet po levnějších alternativách obutí, a srovnal to s Barumkami na internetových obchodech.
Pneu Vraník R13 (letní/zimní) - 666 / 666
Barum R13 - 713 / 804
Úspora: 6,5% / 17%
Pneu Vraník R15 (letní / zimní) - 849 / 931 Barum R15 - 1045 / 1175 Úspora: 19% / 21% Pak je otázka, zda se skutečně vzhledem ke spolehlivosti a životnosti vůbec jedná o nějakou úsporu. A to lze často ještě koupit levnější gumy než Barumky (Matador, Debica ...). Nemluvě o různých čínských nebo vlastně jakých značkách.
R62u11d69o20l58f 48K21o28n31e63č49n25ý
Já osobně českým firmám fandím a proto jsem si před pár lety koupil sadu zimáků od Pneu Vraník. První rok super, záběr obvzláště na sněhu perfektní, ale další rok se mi na pláštích nadělali boule. Takže auto celý vybrovalo a dezén se nerovnoměrně sjel. Strach s tím jezdit. Je mi líto, ale ač snaha byla, protektory si už nikdy nekoupím.
P34a47v21e43l 63S17t31a75v93j55a94n80í62k
Kupte si auto na které nepasují a máte pokoj. Já mám 215/55 R16 s indexem V a tím je to vyřešené.
J32i98n76d33ř86i40c11h 59Š39k90o13p86e12k
protektor ano pouze v případě, že to bude na mou kostru. Tzn budu vědět, co má protektorovaná pneu za sebou, jako se dělalo dřív. Na výměnný způsob bych nikdy nepřistoupil.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...