Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Protektory zažívají renesanci. Díky ekonomické krizi

Vypadá to jako Americký sen ve valašském vydání. Luděk Vraník si před dvaceti lety otevřel v rodné Trnavě pneuservis a pak se na zkoušku pustil do výroby protektorů. Dnes jeho firma Pneu Vraník nemá v České republice konkurenci a ve výrobní hale ve Slušovicích produkuje přes 150 tisíc plášťů ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e19t15r 53Č84e84r81n32ý 2288189204392

Vraníky jsem používal na offroad autech se kterými se jezdilo v těžkém terénu. Ti chudší z nás používali Vraníky i pro offroad závody - maratony i trialy. Za ty peníze rozumná volba, originály z USA byly mimo cenové možnosti (třeba 2-3x tolik). Teď bydlím v USA a na Jeepu jsem mám originály toho, co z čeho Vraník kopíroval vzorek na své protektory (Super Swamper apod.). Je to samozřejmě úplně o nečem jiném, samočistící schopnosti pneumatiky jsou díky jinému materiálu o mnoho lepší, pneumatika je daleko poddajnější, má o mnoho lepší trakci. Jenže kdybych se vrátil zpět do ČR, tak začnu používat zase Vraníky, protože za rozumné peníze se třeba Good Year Wrangler MT/R Kevlar v ČR koupit nedá.

+1/0
4.3.2013 1:21

P25e96t20r 52K14r49á31l 6297126322840

Konečně někdo rozumný tady...

0/0
5.3.2013 16:45

L17u35k53á34š 54V32a34ň17u13r66a 1515314873793

Ono je to vse tak trochu masirovani spotrebitele. Driv se jezdilo na protektorovanych univerzalech a vse bylo v pohode. Dnes se musi pouzivat letni a zimni a protektory se take nelibi. Pritom kdyz vidim na jake hruze lidi jezdi. To by bylo lepsi, kdyby jezdili na celorocnich s dobrym vzorkem.

0/0
3.3.2013 23:21

F16r62a68n14t83i19š48e59k 74L17e38b15e72d75a 4434597169

dříve se také všechno tolik nešidilo jako dnes, dnes se všechno vyrábí tak aby to vydrželo do konce záruky

0/0
4.3.2013 0:48

J86i43n34d97ř28i41c60h 37Š10k92o10p16e71k 4725751320715

jenže nechal jsi si udělat protektor a vrátili ti zase ten s tvou kostrou. Nikoli s pneu, co má za sebou kdoví co.

Ano, dříve nebyly nutné zimní, letní pneu, směs byla jiná

0/0
5.3.2013 6:57

P97e85t62r 24H27a22n45á56k 9591451952491

To jsou zas kecy. Stačí se podívat do obchodního rejstříku a je jasno. Firma funguje, ale je to děsný šméčko. Tohle patří tak někam do Indie.

+1/−1
3.3.2013 12:10

S59t58a73n53i60s64l86a63v 81H86o31r17á76č83e25k 5471528125434

S Vraníkem mám špatnou zkušenost, asi před 10lety jsem koupil 4x pneu zimní a 3 z nich jsem vracel, nešli vyvážit. Od té doby protektory ani náhodou!

+1/0
2.3.2013 22:11

J61o81s10e76f 56B95r90o68ž30k88a 6504672948647

Odpadá problém s párováním pneu. Tak to mi nějak hlava nebere. Každý výrobce má přeci odlišnou vazbu konstrukce pneumatiky jak korunní kordové vrstvy, tak boční kordové vrstvy, patky i napojení patkové vrstvy. Byl jsem v pneuservise, kde měli zároveň prodejnu. Regál se dvěma podélnými trubkami, prostě klasika. Na něm naskládané na stojato pneu rozměru 205/55 x 16 různých značek. Na dalším pak třeba 195/65 x 15. Vše by mělo teda mít stejnou výšku. Ale nemělo. Zajisté víte proč? A já si mám koupit na auto 4 ks protektorované všehochutě. U NA bych to tak nějak bral, ale u OA za půl mega a výš? Před 8 roky jsem to udělal na dodávce u zimních, po měsíci jsem je vyhodil. Nedalo se na tom jezdit rychlostí přesahující devadesátku. Nikoho neodrazuji a uživatelům protektorů přeji příjemnou jízdu bez starostí.

+2/−1
2.3.2013 19:27
Foto

M86i50r44o36s62l21a18v 88Z68a89p20l64e54t47a42l 3967965138563

čím větší guma, tím víc se protektor stává rentabilní. Pro někoho je 17% úspora malá ale když se vezme v úvahu, že zde udávané internetové ceny jsou často jen hypotetické, protože za tu cenu novou gumu stejně neseženete (není na skladě) tak rozdíl bvá většinou od těch 25%, což znamená, že za cenutří gum obujete celé auto.. na malé feldě sou to stovky, na dodávce tisíce, na kamionu desetitisíce.  Já maám na dodávce od Vraníka gumy druhou zimu a zatím bez problémů, záběr dobrý, netřepou, ojíždí se rovnoměrně, příště půjdu jestě do křemíku, kdy jsou do směsy přimíchány zrnka a níp pak auto drží na ledu, je to podobné jak hřeby, na ledu to drží líp než jakékoliv lamely gumy.

Jinak na kamionu na návěs zásadně protektory, ona životnost je menší, ale cena poloviční a hlavně  na českých silnicích gumy trpí, gumu o něco říznete ani nevíte jak a co vám pomůže že by vydržela ještě 100000km, když na ní jezdit nemůžete, u portektoru tyhle nehody tolik nebolí, jak se ojedou, tak se ještě prořežou a pak jdou do šmelca .-)

0/0
2.3.2013 16:45

P12e43t66r 58N80e26s56v69a94d65b74a 2404295366529

Osobně nechápu že jsou protektory schváleny do provozu. Jak může někdo vědět že pneumatika není poškozená? Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází  to na 120,- ročně:-/. Opravdu je to tak zásadní? Osobně jsem koupil zimní o rozměru 195/65 R15 od Falkenu za 1180,- kus. Od 1 listopadu najeto cca 7000 km vzorek ubyl max. o milimetr a vlastnosti pneu vynikající.

+2/0
2.3.2013 15:45
Foto

M88i43r79o21s89l90a35v 71Z23a20p66l91e51t52a35l 3337905468203

na desetileté gumě se akorát tak někde zabijete když vám hezky zteří a pak s ní vjedete na dálnici.....

+1/0
2.3.2013 16:47

P91e30t30r 90N63e20s16v50a22d33b93a 2584905386119

Proto ty uvozovky ;-D

0/0
2.3.2013 16:52

P57e98t26r 85K23r65á76l 6717526472230

Zázrak;-D. To jsou teorie, že by se jeden dosr@l.... Klikrá jste byl ve firmě na výrobu pneumatik?

0/0
3.3.2013 11:55

P33e15t26r 69N41e82s92v18a43d32b67a 2514265106829

Co to s tím má společného? Jaké teorie? Vy šetříte 200,- na jedné pneu?

+1/0
3.3.2013 13:51

P49e22t48r 29K61r75á62l 6497946362170

Cituji: Kdo do ní vidí? Stačí jedna boule která se může vytvořit po 100 km a na průšvih je zaděláno. Navíc životnost dezénu je třetinová oproti nové pneu. Tak v čem je ta úspora? Tomu kdo najezdi za zimu 1000 km vydrží nové zimní na "10 let" , když si co pět koupí nové a spočítáme si úsporu na čtyřech gumách cca 600,- vychází  to na 120,- ročně. Konec citátu teorie o o průšvihu a propočtu úspor.

0/0
3.3.2013 14:22

P14e33t54r 25N58e77s53v49a85d10b34a 2524905206649

A co je na ní špatně? Konkrétně :-/

0/0
3.3.2013 14:23

V82í94ť77a 88K57r98u85t39i25š 9647324323858

V celkových nákladech na auto je rozdíl v ceně protektoru a na nové gumy naprosto zanedbatelný. A tento rozdíl rozhodně není 1/3, jak je zmíněno v článku, ale často výrazně menší. A pak už nevidím u osobního auta žádný důvod pro koupi protektorů.

Namátkou jsem si vyjel ceny běžných rozměrů R13 (Felda) a R15 (Oktávka), tedy kategoriíí aut která se ve statisících pohybují po našich cestách a kde by u starších a méně používaných aut asi byl předpoklad, že se majitelé budou ohlížet po levnějších alternativách obutí, a srovnal to s Barumkami na internetových obchodech.

Pneu Vraník R13 (letní/zimní) - 666 / 666

Barum R13 - 713 / 804

Úspora: 6,5% / 17%

Pneu Vraník R15 (letní / zimní) - 849 / 931 Barum R15 - 1045 / 1175 Úspora: 19% / 21% Pak je otázka, zda se skutečně vzhledem ke spolehlivosti a životnosti vůbec jedná o nějakou úsporu. A to lze často ještě koupit levnější gumy než Barumky (Matador, Debica ...). Nemluvě o různých čínských nebo vlastně jakých značkách.

0/0
2.3.2013 12:43
Foto

R47u70d64o31l42f 34K78o69n62e28č73n89ý 1977759234826

Já osobně českým firmám fandím a proto jsem si před pár lety koupil sadu zimáků od Pneu Vraník. První rok super, záběr obvzláště na sněhu perfektní, ale další rok se mi na pláštích nadělali boule. :-/ Takže auto celý vybrovalo a dezén se nerovnoměrně sjel. Strach s tím jezdit. Je mi líto, ale ač snaha byla, protektory si už nikdy nekoupím. :-/

+4/−1
1.3.2013 19:14

P25a68v57e19l 96S92t67a70v15j78a17n28í92k 1390606350541

Kupte si auto na které nepasují a máte pokoj. Já mám 215/55 R16 s indexem V a tím je to vyřešené.

0/−1
1.3.2013 21:16

J67i12n25d44ř12i19c65h 41Š93k29o76p14e98k 4585331710565

protektor ano pouze v případě, že to bude na mou kostru. Tzn budu vědět, co má protektorovaná pneu za sebou, jako se dělalo dřív. Na výměnný způsob bych nikdy nepřistoupil.

+4/−2
1.3.2013 19:06

P98e94t74r 22K87r53á12l 6937256632270

Na protektor máte záruku tak co ty bobky?

0/−2
1.3.2013 20:24

M60i76r33e66k 47T44u40r72e96č47e22k 4593912770122

Zaruka koncí v okamžiku, kdy se ji snažíš uplatnit.

+3/0
1.3.2013 21:03

P73e90t66r 15K29r82á55l 6467396652600

tak tady opravdu nemám protiargument. (snad jen to, že je to blbost)

0/−2
3.3.2013 11:41

J42i78n58d23ř50i86c54h 47Š79k27o94p19e65k 4645281590735

v případě, kdy by zprotektorovali pneu s poškozenou kostrou a protektor následně někde prasknul, jsou ztracený peníze za něj ten nejmenší problém.

+2/0
1.3.2013 21:24

P18e85t44r 82K44r85á79l 6207366192440

Nenechte se vysmát... I protektory putují každý jeden pod rentgen a na kinetické testy.

0/−1
3.3.2013 11:43

J14i40n93d11ř86i12c60h 24Š83k96o35p14e53k 4965841770815

možná jo, ale nevěřím. V době, kdy je vše určeno zisku (minimalizace nákladů, maximalizace zisku) bych si koupil protektor, pouze pokud by byl na mou kostru. Stejně tak bych si nikdy na auto nedal částečné jeté dovezené pneu (v některých servisech k dostání, zpravidla z Německa). Prostě nevěřím

0/0
5.3.2013 7:01

P11e50t10r 32K80r37á52l 6307776962910

Škoda, ale pokud bych si já koupil protektor, tak by mě vůbec nevadilo, že byl vyroben z kostry gumy jeté na Německé dálnici a cestě navíc servisovaný v Německém servisu.

0/−1
5.3.2013 16:44

P77e12t23r 76N20e13s75v86a11d17b78a 2614665456899

Už ti někdy bouchla za jízdy pneu? Již při 80 km/h je to docela "zábava". Pak je ti záruka víš k čemu?:-/

+1/0
2.3.2013 15:46

P21e59t40r 38K46r10á12l 6387356672440

Aha a nové gumy nebouchnou... Dělal jsem v Barumu 8 let a modlím se denně, aby nedošel policajt s  likvidátorem, že na bouchlé gumě bylo moje číslo.

0/−1
3.3.2013 11:38

P21e33t12r 50N80e18s14v68a46d80b82a 2584935506319

Tak to by jsi měl vědět že u protektoru je daleko vyšší pravděpodobnost poškození než u nové pneu,  pokud je tedy pořádně udělaná. :-/

+1/0
3.3.2013 13:49

P97e76t73r 31K88r42á86l 6907256912890

Vraník vyrobí nějakých 130000 kusů za měsíc a Barum 45000 denně. Jak je to s tou pravděpodobností tedy?

0/−1
3.3.2013 14:28

P48e59t90r 75N73e87s18v74a90d52b83a 2594365696579

Zmiňoval jsem někde "vzhledem k počtu vyrobených kusů"? Ne co? Tak co to sem taháte? Kdyby jste tomu alespoň trochu rozuměl tak víte že pneu která už najela několik desítek tisíc kilometrů nemůže být stejně spolehlivá jako nová....

0/0
3.3.2013 14:31

P97e98t18r 38K11r45á87l 6257126352630

Nerozumím tomu ani trochu, ale z čeho tedy vyplívá vaše pravděpodobnost... Snad z jedné nové gumy a jednoho protektoru. Z čeho tedy vychází daleko vyšší pravděpodobnost poškození než u nové pneu?

0/0
3.3.2013 14:43

P13e78t12r 33N41e86s57v90a68d53b76a 2694175946509

Z toho co jsem naspal má najeto několik desítek tisíc kilometrů. Kdo může vědět kolik děr, obrubníků pneu před protektorováním potkala? A kolik nová s nulou kilometrů? Už?

+1/0
3.3.2013 14:47

M29a58r78t23i26n 47B61ř41e43z87i81n86a 8908535600442

Tak nevím. Ale vzhledem k cenovému rozdílu cca 90,- Kč, mezi protektorem a novou pneu, není v mém případě, asi co řešit.

1. protektor - PneuVraník - protektor 165/70 R 13 HPL (M+S) - 660,- Kč

2. nová - levné pneu cz - BARUM Polaris 3 165/70 R13 79T - 756,- Kč1

+6/−2
1.3.2013 18:16

P87e50t19r 83K38r72á67l 6207966112440

No tak vy bude dobrá socka...:-/

0/−11
1.3.2013 20:25

M10a13r31t38i11n 42K60o26t39e46k 6889183267511

A ty dobrej jouda.

+4/0
2.3.2013 0:03

P47e67t45r 59K98r66á46l 6187196872290

Polarisy by si pan diskutující mel velmi rozmyslet. Zimák ve stejném rozměru od Pirelli stojí 1030,- a to je k trojnásobně delší životnosti dobrý kup. http://pneumatiky.heureka.cz/pirelli-winter-160-snowcontrol-165-70-r13-83q/  joudo.

0/0
3.3.2013 11:34

F96r20a21n55t90i67š26e24k 12L61e37b22e59d80a 4534397369

zimáky se většinou ale vyhazují kvůli tomu že jsou staré a ne sjeté, takže to o životnosti je trochu mimo

+2/−1
4.3.2013 0:54

P30e96t98r 41K92r42á89l 6147316602960

Říká Standa Huml a vy. Nevím o nikom z okolí, kdo by vyhodil po 4 letech zimní gumu. Pokud není ojetá na maximum....(takže to o životnosti je trochu mimo)

0/−1
4.3.2013 17:46

K43a97r90e93l 42B18a13r31t48á69k 3489773712926

Někdo socka, jiný hulvátRv

+4/0
2.3.2013 13:36

M23a88r20t55i85n 77B54ř37e20z86i21n87a 8878145770302

Můj předchozí příspěvek vyzněl poněkud nejednoznačně. Proto se vyjádřím srozumitelněji. Básník chtěl říci, že si raději připlatí za novou pneu, neboť cenový rozdíl mezi novou pneu a protektorem, alespoň v tomto rozměru, není tolik výrazný.:-)

+2/0
2.3.2013 8:55

M51a68r17t28i79n 14H69o43u78b50a 6773311899668

a propos - na levne penu ty levne gumy nemusi byt  tak nejak nove. ano, jou prve prodane, ale taky mohou stat nekde roky ve skladu.

0/0
2.3.2013 21:30

J81i28ř36í 47H79r52a79d57e45c 9818527160864

propagace protektorových pneu je srovnatelná s propagací tabákových výrobků...:-P

+4/−2
1.3.2013 17:16

T14o81m54á30š 98K53o27v27á78č70i53k 7221198296758

kolega, ak chcete taketo obvinenia pisat na nete, dajte sem nejake dokazy, napriklad fakturu o kupe od danej firmy, policajnu spravu o pricine nehody, inak je to ohovaranie.

+4/−1
1.3.2013 15:56

V76á45c10l32a46v 53V14l91č60e49k 3333354506933

Nedávno mi tento výborný výrobek české hlavičky udělal na voze škodu za skoro 100 000 kčs. Upadl pro jistotu celý plát protektoru a kolegovi prorazil olejovou vanu. Čest šetření, soudruzi!

+2/−4
1.3.2013 14:57

T33o34m74á73š 26K65o61v33á30č77i77k 7721488126578

ftp://storage@192.168.0.202/Moviez/BattleShip.2012.REPACK.TS.XViD.AC3-ADTRG%5Brbg%5D

0/0
1.3.2013 15:58

P82e34t70r 32K13r79á98l 6807296692430

Tak to ti nevěřím. Co s tím protektorem obul? Asi nějaký supersport...Olejová vana na LAMBORGHINI MURCIÉLAGO Roadster stojí 23443 Kč s DPH. Dál jsem nehledal. Čest !

+1/−1
1.3.2013 20:37

J98i89ř92í 79K74o27c76u33r55e45k 6775484915638

Vytekl olej a zadřel motor. Auto na odpis.

Víc jak 100.000 Kč na auto má. Na penumatiky každých 30.000 km  5000 Kč nemá.

Pokud jezdí 30.000 ročně .... tak má penež docela dost.

+1/0
1.3.2013 21:02

V24á52c24l32a54v 73V15l11č44e77k 3253624126463

Soudruzi, jste akorát závistiví.

0/−3
1.3.2013 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.