Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Asketa jde do výroby. VW se spotřebou 0,9 litru bude za 1,5 milionu

Vypadá jako malý sporťák, avšak trochu klame tělem. Model XL1, jehož výrobu Volkswagen oficiálně potvrdil, má přísně aerodynamické tvary kvůli spotřebě. Na 100 kilometrů mu má stačit méně než litr nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52o34s91e83f 10S52v31o85b25o91d33a 7266452109314

Ocenuji snahu VW (a zajiste nemale investice) vyvinout auto s minimalni spotrebou. Tento vuz je dukazem toho ze to je mozne a pokud VW chce dokazat ze to mysli vazne pouzije- zaplatitelne- technologie  v nejakem - lidovejsim voze. Samozrejme ze by byly nutne kompromisy ale zajiste je mozne udelat - LIDOVY- vuz

0/−1
7.3.2013 19:31

V31o20j66t17ě31c83h 59P57u47l66e47c 8245828901

achjo, když už lidé pochopí, že u plug in hybridu není spotřeba 0,9l/100km, ale 0,9l/100km + x kg uhlí / 100km?

+3/0
6.3.2013 19:48

J32i53ř71í 20S18c24h98w50a39c61h 5796339697324

nebo nějakej ten miligram uranu....

0/0
6.3.2013 22:37

P95a56v79e15l 67O86d79r29a59z74i29l 6944939857350

Proč lidé, stačí, když to pochopí novináři.

0/0
8.3.2013 10:36
Foto

K46a84m69i40l 62Ř71e30h22á18k 4319104795909

Vážně? Jak jste to spočítal.

0/0
9.3.2013 13:10

M57a86r82i60á60n 62L11i67p61t78á36k 9129714722777

Krásné auto. Připomíná mi hodně "zakázané ovoce" GM EV1.. je to už  téměř 20 let a stále ho nic nepřekonalo.

+1/−2
6.3.2013 18:50

F52r25a23n37t73i13š53e90k 48K69u97b12i83š 6487571149861

Dovolim si nesouhlasit, GM EV1 sice bylo super auticko, ale v soucasne dobe uz je prekonane napriklad seriovymi elektromobily od Tesla Motors.

Aktualne Tesla Model S dokonce vyhrat Motor Trend Car of the Year.

Verim ze parametry si dokazete najit, ale pokud ne, tak vam napovim: z 0-100km/h za 4.6s, misto pro 5 dospelych + 2 deti, 745 litru kufr vzadu + 150 litru kufr pod predni kapotou, dojezd 500km ciste na elektrinu, 90kW dobijeni...

Doufam ze jsem vas dostatence navnadil aby jste si o nem precetl neco vic primo na webu Tesly www.teslamotors.com :-)

0/0
9.3.2013 1:10

F94r32a42n76t24i67š41e91k 28S73c66h57l67i68c89h92t77s 9955932921365

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!

Heute, das VW ist nicht Auto!

+1/−2
6.3.2013 17:31

M75i47c65h47a22l 62Ž57í77l62a 4204569913413

!! Dobry den, pokrok je predevsim ve vyse zminovanem pomeru vykon/spotreba. Toto VW s 0,9l/100km s 51kW strci vase 20let stare polo s temer polovicnim vykonem a 4nasobnou spotrebou lehce do kapsy...

+4/−3
6.3.2013 18:37

J33i79ř79í 15Z34ý87k53a 9639773201560

ve chvíli, kdy potřebujete odvézt další 4 osoby, bude to Polo mnohem šetrnější. S tímto XL1 byste musel jet 4x.

+2/−1
6.3.2013 20:37

J65i94ř63í 60K19o62u39t18n26ý 7749269875396

To jako myslíte 5 lidí v Polo ? 8-o Díky ......

+1/0
6.3.2013 21:56

J93i38ř92í 22S72c83h35w39a52c42h 5666419577334

no a v případě potřeby odvézt 45 lidí je lepší a šetrnější autobus, Polem by se muselo jet 12x ;-)

+1/−1
6.3.2013 22:44

J89i18ř55í 77S80c83h23w43a41c12h 5736309907114

no jo ale není "litr" jako "litr", že....

to tvoje "litrové Polo" je vlastně 4 litrové (i když ten tvůj údaj o spotřebě je hodně přibarvený)

0/−1
6.3.2013 22:42

P82e70t78r 44N50e85c75h40a75n80i79c52k79ý 7143326378310

Beru to jako dobrý začátek a třeba jednou aut s takovou spotřebou budou plné ulice. Otázka je co pak na to ceny ropy.

+2/−2
6.3.2013 17:29

F13r85a72n30t61i47š92e41k 74S94c61h35l29i91c80h82t51s 9685732961255

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!,

0/0
6.3.2013 17:29

M55a80r91t23i37n 74K35o10t79e89k 6169193987871

Ten zadek se mi moc libi, otvirani dveri taky. A interier? Parada, nadherne strohe. Kamery misto zrcatek ... vtipne jednoduche. Ovsem resit defekt zadniho kola, to bych opravdu nechtel.

O cene se asi nema cenu bavit, ale kdyby to za par let dotahli treba u maleho mestskeho auta do skutecne seriove vyroby, mohlo by to byt podstatne zajimavejsi.

0/−2
6.3.2013 17:17

T56o69m48á44š 76K46o69c55i33a49n 9214839987966

Nechápu toto auto. Pokud chci být ekologický, tak si koupím elektromobil. Třeba Tesla radster. (ikdyž ani elektromobil není ekologický...někde se musí elektřina vyrobit - např v uhelných elektrárnách. Jen se odsouvá "špinavý vzduch" z měst do okolí elektráren) Podle mého celkové ekologické zatížení dejme tomu toho VW Up! i s nájezdem 100tis. km je menší, než celkové zatížení s nájezdem 100tis. km u toho litrového skvostu. Myslím tím vývoj, výrobu a provoz.

+1/−1
6.3.2013 15:16

M10i21c40h34a22l 75S31e92m58r92á86d 3222916607839

Aha takže to bude jezdit na litr nafty a temelín... co na to odpůrci jádra?

0/0
6.3.2013 15:16

M88i51c36h40a44l 21F43r16ý90d36a 1372689313412

No tak to jsem na to zvědavý. S Priusem mám hodně zkušeností (a desítek tisíc ujetých km) a velice rychle jsem pochopil, proč v tom autě je, na první zdání zcela nelogicky, použitý zážehový motor bez turba. Fyzika je pořád jenom jedna a platí úplně stejně pro Toyotu, jako pro Volkswagen.

0/−2
6.3.2013 15:10

J79i39ř37í 77S35c88h49w64a92c43h 5766939967764

nevím jak jsi to pochopil ty ale v případě Priuse je použita atmosféra hlavně proto, že Toyota žádný turbobenzín jaksi nenabízí. V tom není žádná nelogičnost.

+2/0
6.3.2013 15:44

M61i32c83h84a84l 66F80r22ý80d48a 1872629923302

Zkus to znova, tudy cesta nevede :-)

Malá nápověda: odpověď je v té poslední větě s fyzikou

0/−1
6.3.2013 19:34

J13i96ř52í 53S89c22h29w64a18c86h 5136219297944

no jenom vysvětluj, jak jsi to pochopil tu nelogičnost, já se nechám poddat...

0/0
6.3.2013 22:49

M18i58c45h46a43l 81F83r16ý50d51a 1122499283982

spalovací motor paralelního hybridu pracuje v režimu, který který turbo rychle odrovná a vznětový motor v tom režimu také dlouho nepřežije. To je o principech a ne o tom, kdo umí vyrobit nebo neumí. Ten režim je prostě pro použití takového motoru nevhodný. Fyzika je pořád jenom jedna :-)

0/−1
7.3.2013 9:09

P89a49v25e41l 68O45d67r50a88z86i80l 6774219527450

Můžete být konkrétnější? Skoro bych řekl, že vím přesně, co je to paralelní hybrid a na režimu spalovacího motoru v něm nevidím nic mimořádně zvláštního.

0/0
8.3.2013 10:40

L80a73d65i71s72l63a44v 11K53a79l19o23u61s 7545506131700

Nyní můžeme vozy kategorizovat způsobem. 1.case - provoz 1%, údržba 99%,2.case  50/50, 3.case 90/10 apod.

0/−1
6.3.2013 15:07

D23a38n24i92e54l 44T74o60m53e28k 8709635688326

Mně se to poctiově strašně líbí, že někdo jde do výroby takto úsporného auta. Nejsem člověk, který by mohl dát mego a půl za hračku. Ale jsou takoví a nějak se začít musí, aby to časem nějak proniklo i do výroby pro masy. Kdybych si to mohl dovoliti finančně, tak bych si to pořídil, fakt mi to připadá zábavná stylovka.

+1/−2
6.3.2013 14:48
Foto

M38a47r35t76i85n 39Š76i64m64e87k 5955449312545

Neříkám že to tak bude, ale u tohoto modelu by se mohl do jisté míry zaplatit vývoj motoru a dále do třeba Citiga či Fabie by mohl motor přijít již za rozumnou cenu

0/−1
6.3.2013 15:16

J83i22ř10í 85Z26ý67k48a 9959593891450

viděl bych to naopak - noví majitelé běžných VW budou tuhle XL1 "dotovat", stejně jako tomu bylo u Veyronu.

+2/0
6.3.2013 15:24

D97a14v27i53d 91I79z41a30k 9517708871841

skvélé tvary, budoucnost z mého dětství je tu, jen ta cena :-(

+1/−2
6.3.2013 14:32

J68i20ř36í 16Z57ý50k28a 9579333881900

nějak mne nenapadá, kdo by si tohle chtěl koupit. Ten kdo řeší spotřebu, řeší i cenu auta. A ten kdo neřeší cenu auta, tak neřeší ani spotřebu.

Prakticky jediná skupina, která by o to mohla mít zájem jsou eko- pomatené celebrity.

Nicméně jako technické cvičení si to zaslouží R^Kéž by takto experimentovalo více automobilek. Frantíci jsou v tomto skoro "mrtví", Ford za poslední desetiletí jen skupoval technologie, vývoj prakticky žádný. A korejci? ;-DCo nezkopírují, to nemají.

+4/−2
6.3.2013 14:28

D48a53v42i54d 95I30z35a77k 9577888771801

převážně v zahraníčí je velká skupina zbohatlíků pro které je in být eko, věřím, že se po 50ks zapráší jen v Californii

+3/0
6.3.2013 14:32

O21t32a71k84a55r 74D91e59y66l 2972529885585

v principu to je hodně, říkám hodně vylepšená dieselelektrická lokomotiva  sTatraplánem  a Velorexem- hadrákem.:-)

0/0
6.3.2013 14:33
Foto

L20u20k96a76s 11K66u56b17e65n73k20a 8472839210944

Ja bych si ho koupil, protoze se mi libi. Neresim spotrebu ani cenu:)

0/0
6.3.2013 17:30

M72a23r97i16á86n 97L13i43p72t93á53k 9659724322917

Na ekologii kašlu, žádné auto není eko :D Já bych si ho koupil kvůli designu a elektromotoru.

0/0
6.3.2013 18:57

J94i64ř82í 44Z84ý33k57a 9759893421690

nezastírám, že to nemá líbivý design, ale za tyto peníze je možno koupit třeba nový Porsche Cayman, což je mnohem hezčí, výkonnější, bezproblémovější auto s mnohem větším "sex appealem". A troufám si tvrdit, že ten šestiválec bude mít mnohem lepší dynamiku než tento VW elektromotor.

+1/0
6.3.2013 19:28

J25a47k22u34b 11K44l79í29r 6465678909659

No musím jen reagovat na ty Francouze - tak PSA vyvíjí pohon Air hybrid - tedy dieslový motor v kombinaci se stlačeným vzduchem a plánují v roce 2015 sériově vyrábět první vozy, které by měly být mnohonásobně levnější než vozy s elektromotory, díky levnější výrobě. Takže experimentování určitě probíhá, jen informovanost není v tomto směru na běžném médiu tak masová.

0/0
10.3.2013 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.