Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Asketa jde do výroby. VW se spotřebou 0,9 litru bude za 1,5 milionu

Vypadá jako malý sporťák, avšak trochu klame tělem. Model XL1, jehož výrobu Volkswagen oficiálně potvrdil, má přísně aerodynamické tvary kvůli spotřebě. Na 100 kilometrů mu má stačit méně než litr nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81o60s75e36f 69S88v85o17b88o34d59a 7396402279314

Ocenuji snahu VW (a zajiste nemale investice) vyvinout auto s minimalni spotrebou. Tento vuz je dukazem toho ze to je mozne a pokud VW chce dokazat ze to mysli vazne pouzije- zaplatitelne- technologie  v nejakem - lidovejsim voze. Samozrejme ze by byly nutne kompromisy ale zajiste je mozne udelat - LIDOVY- vuz

0/−1
7.3.2013 19:31

V37o64j44t36ě52c85h 47P86u93l27e38c 8705608161

achjo, když už lidé pochopí, že u plug in hybridu není spotřeba 0,9l/100km, ale 0,9l/100km + x kg uhlí / 100km?

+3/0
6.3.2013 19:48

J86i68ř51í 43S23c55h31w65a28c58h 5626629337164

nebo nějakej ten miligram uranu....

0/0
6.3.2013 22:37


P97a88v95e32l 58O58d80r29a80z29i88l 6594959227880

Proč lidé, stačí, když to pochopí novináři.

0/0
8.3.2013 10:36
Foto

K42a52m60i25l 56Ř81e47h90á86k 4969134745169

Vážně? Jak jste to spočítal.

0/0
9.3.2013 13:10

M98a26r76i88á32n 24L79i95p37t41á47k 9129564152497

Krásné auto. Připomíná mi hodně "zakázané ovoce" GM EV1.. je to už  téměř 20 let a stále ho nic nepřekonalo.

+1/−2
6.3.2013 18:50

F70r23a34n95t35i52š38e26k 20K12u17b59i25š 6507151449611

Dovolim si nesouhlasit, GM EV1 sice bylo super auticko, ale v soucasne dobe uz je prekonane napriklad seriovymi elektromobily od Tesla Motors.

Aktualne Tesla Model S dokonce vyhrat Motor Trend Car of the Year.

Verim ze parametry si dokazete najit, ale pokud ne, tak vam napovim: z 0-100km/h za 4.6s, misto pro 5 dospelych + 2 deti, 745 litru kufr vzadu + 150 litru kufr pod predni kapotou, dojezd 500km ciste na elektrinu, 90kW dobijeni...

Doufam ze jsem vas dostatence navnadil aby jste si o nem precetl neco vic primo na webu Tesly www.teslamotors.com :-)

0/0
9.3.2013 1:10

F54r15a22n81t13i21š70e72k 97S19c45h24l29i77c53h34t42s 9505262821785

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!

Heute, das VW ist nicht Auto!

+1/−2
6.3.2013 17:31

M78i80c55h86a60l 78Ž30í16l29a 4794869353123

!! Dobry den, pokrok je predevsim ve vyse zminovanem pomeru vykon/spotreba. Toto VW s 0,9l/100km s 51kW strci vase 20let stare polo s temer polovicnim vykonem a 4nasobnou spotrebou lehce do kapsy...

+4/−3
6.3.2013 18:37

J49i11ř98í 36Z88ý20k22a 9359613541290

ve chvíli, kdy potřebujete odvézt další 4 osoby, bude to Polo mnohem šetrnější. S tímto XL1 byste musel jet 4x.

+2/−1
6.3.2013 20:37

J79i94ř82í 39K16o89u18t63n28ý 7789759365416

To jako myslíte 5 lidí v Polo ? 8-o Díky ......

+1/0
6.3.2013 21:56

J35i25ř60í 90S52c90h89w65a37c92h 5746139327424

no a v případě potřeby odvézt 45 lidí je lepší a šetrnější autobus, Polem by se muselo jet 12x ;-)

+1/−1
6.3.2013 22:44

J24i37ř71í 65S53c28h11w67a79c82h 5476769237884

no jo ale není "litr" jako "litr", že....

to tvoje "litrové Polo" je vlastně 4 litrové (i když ten tvůj údaj o spotřebě je hodně přibarvený)

0/−1
6.3.2013 22:42

P77e70t83r 70N35e72c93h62a93n61i43c18k62ý 7393246678880

Beru to jako dobrý začátek a třeba jednou aut s takovou spotřebou budou plné ulice. Otázka je co pak na to ceny ropy.

+2/−2
6.3.2013 17:29

F63r12a67n75t49i89š16e20k 82S22c33h57l80i18c15h23t75s 9755582321905

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!,

0/0
6.3.2013 17:29

M42a96r68t29i73n 76K13o19t20e47k 6389653257571

Ten zadek se mi moc libi, otvirani dveri taky. A interier? Parada, nadherne strohe. Kamery misto zrcatek ... vtipne jednoduche. Ovsem resit defekt zadniho kola, to bych opravdu nechtel.

O cene se asi nema cenu bavit, ale kdyby to za par let dotahli treba u maleho mestskeho auta do skutecne seriove vyroby, mohlo by to byt podstatne zajimavejsi.

0/−2
6.3.2013 17:17

T23o21m31á12š 30K92o64c24i88a81n 9394469807356

Nechápu toto auto. Pokud chci být ekologický, tak si koupím elektromobil. Třeba Tesla radster. (ikdyž ani elektromobil není ekologický...někde se musí elektřina vyrobit - např v uhelných elektrárnách. Jen se odsouvá "špinavý vzduch" z měst do okolí elektráren) Podle mého celkové ekologické zatížení dejme tomu toho VW Up! i s nájezdem 100tis. km je menší, než celkové zatížení s nájezdem 100tis. km u toho litrového skvostu. Myslím tím vývoj, výrobu a provoz.

+1/−1
6.3.2013 15:16

M13i49c62h47a18l 65S72e69m69r16á30d 3262386167729

Aha takže to bude jezdit na litr nafty a temelín... co na to odpůrci jádra?

0/0
6.3.2013 15:16

M12i84c29h24a91l 56F10r64ý54d56a 1112969763812

No tak to jsem na to zvědavý. S Priusem mám hodně zkušeností (a desítek tisíc ujetých km) a velice rychle jsem pochopil, proč v tom autě je, na první zdání zcela nelogicky, použitý zážehový motor bez turba. Fyzika je pořád jenom jedna a platí úplně stejně pro Toyotu, jako pro Volkswagen.

0/−2
6.3.2013 15:10

J79i47ř44í 40S32c83h16w97a74c27h 5176919497514

nevím jak jsi to pochopil ty ale v případě Priuse je použita atmosféra hlavně proto, že Toyota žádný turbobenzín jaksi nenabízí. V tom není žádná nelogičnost.

+2/0
6.3.2013 15:44

M61i95c10h76a36l 18F26r78ý53d26a 1652429553482

Zkus to znova, tudy cesta nevede :-)

Malá nápověda: odpověď je v té poslední větě s fyzikou

0/−1
6.3.2013 19:34

J97i92ř60í 64S74c91h86w36a82c81h 5966839887944

no jenom vysvětluj, jak jsi to pochopil tu nelogičnost, já se nechám poddat...

0/0
6.3.2013 22:49

M86i53c96h84a64l 59F22r92ý60d10a 1302509733632

spalovací motor paralelního hybridu pracuje v režimu, který který turbo rychle odrovná a vznětový motor v tom režimu také dlouho nepřežije. To je o principech a ne o tom, kdo umí vyrobit nebo neumí. Ten režim je prostě pro použití takového motoru nevhodný. Fyzika je pořád jenom jedna :-)

0/−1
7.3.2013 9:09

P67a89v23e65l 50O60d59r75a34z55i36l 6744589737680

Můžete být konkrétnější? Skoro bych řekl, že vím přesně, co je to paralelní hybrid a na režimu spalovacího motoru v něm nevidím nic mimořádně zvláštního.

0/0
8.3.2013 10:40

L27a93d38i34s36l83a65v 72K68a57l90o87u84s 7985106631540

Nyní můžeme vozy kategorizovat způsobem. 1.case - provoz 1%, údržba 99%,2.case  50/50, 3.case 90/10 apod.

0/−1
6.3.2013 15:07

D51a23n72i24e90l 82T27o48m44e37k 8769715398376

Mně se to poctiově strašně líbí, že někdo jde do výroby takto úsporného auta. Nejsem člověk, který by mohl dát mego a půl za hračku. Ale jsou takoví a nějak se začít musí, aby to časem nějak proniklo i do výroby pro masy. Kdybych si to mohl dovoliti finančně, tak bych si to pořídil, fakt mi to připadá zábavná stylovka.

+1/−2
6.3.2013 14:48
Foto

M84a62r28t90i81n 35Š21i49m36e83k 5335509962915

Neříkám že to tak bude, ale u tohoto modelu by se mohl do jisté míry zaplatit vývoj motoru a dále do třeba Citiga či Fabie by mohl motor přijít již za rozumnou cenu

0/−1
6.3.2013 15:16

J69i70ř90í 34Z54ý71k29a 9179603951130

viděl bych to naopak - noví majitelé běžných VW budou tuhle XL1 "dotovat", stejně jako tomu bylo u Veyronu.

+2/0
6.3.2013 15:24

D12a54v16i87d 48I38z94a96k 9287628131321

skvélé tvary, budoucnost z mého dětství je tu, jen ta cena :-(

+1/−2
6.3.2013 14:32

J79i18ř80í 28Z40ý72k45a 9409663421290

nějak mne nenapadá, kdo by si tohle chtěl koupit. Ten kdo řeší spotřebu, řeší i cenu auta. A ten kdo neřeší cenu auta, tak neřeší ani spotřebu.

Prakticky jediná skupina, která by o to mohla mít zájem jsou eko- pomatené celebrity.

Nicméně jako technické cvičení si to zaslouží R^Kéž by takto experimentovalo více automobilek. Frantíci jsou v tomto skoro "mrtví", Ford za poslední desetiletí jen skupoval technologie, vývoj prakticky žádný. A korejci? ;-DCo nezkopírují, to nemají.

+4/−2
6.3.2013 14:28

D55a74v66i85d 46I83z64a64k 9557678931781

převážně v zahraníčí je velká skupina zbohatlíků pro které je in být eko, věřím, že se po 50ks zapráší jen v Californii

+3/0
6.3.2013 14:32

O32t65a42k48a44r 94D55e10y73l 2162669685535

v principu to je hodně, říkám hodně vylepšená dieselelektrická lokomotiva  sTatraplánem  a Velorexem- hadrákem.:-)

0/0
6.3.2013 14:33
Foto

L45u90k11a76s 86K59u72b45e22n86k41a 8732719180594

Ja bych si ho koupil, protoze se mi libi. Neresim spotrebu ani cenu:)

0/0
6.3.2013 17:30

M44a96r47i75á22n 24L11i94p73t39á96k 9949714862297

Na ekologii kašlu, žádné auto není eko :D Já bych si ho koupil kvůli designu a elektromotoru.

0/0
6.3.2013 18:57

J80i67ř98í 27Z91ý47k73a 9639773791430

nezastírám, že to nemá líbivý design, ale za tyto peníze je možno koupit třeba nový Porsche Cayman, což je mnohem hezčí, výkonnější, bezproblémovější auto s mnohem větším "sex appealem". A troufám si tvrdit, že ten šestiválec bude mít mnohem lepší dynamiku než tento VW elektromotor.

+1/0
6.3.2013 19:28

J16a86k53u55b 16K70l32í46r 6495398199299

No musím jen reagovat na ty Francouze - tak PSA vyvíjí pohon Air hybrid - tedy dieslový motor v kombinaci se stlačeným vzduchem a plánují v roce 2015 sériově vyrábět první vozy, které by měly být mnohonásobně levnější než vozy s elektromotory, díky levnější výrobě. Takže experimentování určitě probíhá, jen informovanost není v tomto směru na běžném médiu tak masová.

0/0
10.3.2013 14:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.