Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Asketa jde do výroby. VW se spotřebou 0,9 litru bude za 1,5 milionu

Vypadá jako malý sporťák, avšak trochu klame tělem. Model XL1, jehož výrobu Volkswagen oficiálně potvrdil, má přísně aerodynamické tvary kvůli spotřebě. Na 100 kilometrů mu má stačit méně než litr nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46o64s37e97f 98S64v53o35b84o56d29a 7626102239574

Ocenuji snahu VW (a zajiste nemale investice) vyvinout auto s minimalni spotrebou. Tento vuz je dukazem toho ze to je mozne a pokud VW chce dokazat ze to mysli vazne pouzije- zaplatitelne- technologie  v nejakem - lidovejsim voze. Samozrejme ze by byly nutne kompromisy ale zajiste je mozne udelat - LIDOVY- vuz

0/−1
7.3.2013 19:31

V79o70j26t37ě24c30h 39P13u84l18e51c 8485768391

achjo, když už lidé pochopí, že u plug in hybridu není spotřeba 0,9l/100km, ale 0,9l/100km + x kg uhlí / 100km?

+3/0
6.3.2013 19:48

J59i16ř42í 46S87c31h45w27a79c91h 5876659517244

nebo nějakej ten miligram uranu....

0/0
6.3.2013 22:37

P10a35v30e38l 31O17d28r54a30z75i83l 6264179617510

Proč lidé, stačí, když to pochopí novináři.

0/0
8.3.2013 10:36
Foto

K89a56m25i75l 95Ř34e49h86á26k 4219904215619

Vážně? Jak jste to spočítal.

0/0
9.3.2013 13:10

M90a34r49i57á78n 25L13i58p86t22á27k 9689214142857

Krásné auto. Připomíná mi hodně "zakázané ovoce" GM EV1.. je to už  téměř 20 let a stále ho nic nepřekonalo.

+1/−2
6.3.2013 18:50

F66r61a70n24t83i75š88e44k 71K88u55b88i60š 6487141279391

Dovolim si nesouhlasit, GM EV1 sice bylo super auticko, ale v soucasne dobe uz je prekonane napriklad seriovymi elektromobily od Tesla Motors.

Aktualne Tesla Model S dokonce vyhrat Motor Trend Car of the Year.

Verim ze parametry si dokazete najit, ale pokud ne, tak vam napovim: z 0-100km/h za 4.6s, misto pro 5 dospelych + 2 deti, 745 litru kufr vzadu + 150 litru kufr pod predni kapotou, dojezd 500km ciste na elektrinu, 90kW dobijeni...

Doufam ze jsem vas dostatence navnadil aby jste si o nem precetl neco vic primo na webu Tesly www.teslamotors.com :-)

0/0
9.3.2013 1:10

F94r65a63n95t36i35š47e90k 58S91c12h44l97i17c83h30t62s 9295632501765

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!

Heute, das VW ist nicht Auto!

+1/−2
6.3.2013 17:31

M36i85c11h88a76l 67Ž32í35l51a 4204819943863

!! Dobry den, pokrok je predevsim ve vyse zminovanem pomeru vykon/spotreba. Toto VW s 0,9l/100km s 51kW strci vase 20let stare polo s temer polovicnim vykonem a 4nasobnou spotrebou lehce do kapsy...

+4/−3
6.3.2013 18:37

J72i55ř50í 89Z40ý35k33a 9329353821850

ve chvíli, kdy potřebujete odvézt další 4 osoby, bude to Polo mnohem šetrnější. S tímto XL1 byste musel jet 4x.

+2/−1
6.3.2013 20:37

J10i73ř81í 71K68o97u28t50n75ý 7629679785626

To jako myslíte 5 lidí v Polo ? 8-o Díky ......

+1/0
6.3.2013 21:56

J16i58ř67í 24S64c16h81w29a48c20h 5436379787724

no a v případě potřeby odvézt 45 lidí je lepší a šetrnější autobus, Polem by se muselo jet 12x ;-)

+1/−1
6.3.2013 22:44

J88i37ř27í 53S11c13h24w87a13c84h 5606669537914

no jo ale není "litr" jako "litr", že....

to tvoje "litrové Polo" je vlastně 4 litrové (i když ten tvůj údaj o spotřebě je hodně přibarvený)

0/−1
6.3.2013 22:42

P41e29t34r 15N75e87c82h80a67n18i66c28k11ý 7663616628480

Beru to jako dobrý začátek a třeba jednou aut s takovou spotřebou budou plné ulice. Otázka je co pak na to ceny ropy.

+2/−2
6.3.2013 17:29

F43r88a34n38t22i58š19e66k 75S47c28h55l81i63c97h62t89s 9875292841385

Kde je pokrok?

20 let staré litrové Pólo strčí tuhle elektronickou rachotinu lehce do kapsy! - Vážilo 890 kg, mělo plnohodnotný čtyřválec benzín 37kw se spotřebou 4l benzínu, žádnou elektroniku!, prostornou karoserii, že i fábie může záviddět a stálo 8 500 DM!,

0/0
6.3.2013 17:29

M61a90r88t18i68n 19K85o81t12e57k 6359493467271

Ten zadek se mi moc libi, otvirani dveri taky. A interier? Parada, nadherne strohe. Kamery misto zrcatek ... vtipne jednoduche. Ovsem resit defekt zadniho kola, to bych opravdu nechtel.

O cene se asi nema cenu bavit, ale kdyby to za par let dotahli treba u maleho mestskeho auta do skutecne seriove vyroby, mohlo by to byt podstatne zajimavejsi.

0/−2
6.3.2013 17:17

T77o28m62á29š 69K25o47c10i49a64n 9354859537686

Nechápu toto auto. Pokud chci být ekologický, tak si koupím elektromobil. Třeba Tesla radster. (ikdyž ani elektromobil není ekologický...někde se musí elektřina vyrobit - např v uhelných elektrárnách. Jen se odsouvá "špinavý vzduch" z měst do okolí elektráren) Podle mého celkové ekologické zatížení dejme tomu toho VW Up! i s nájezdem 100tis. km je menší, než celkové zatížení s nájezdem 100tis. km u toho litrového skvostu. Myslím tím vývoj, výrobu a provoz.

+1/−1
6.3.2013 15:16

M65i20c78h42a76l 20S80e96m45r30á52d 3492326847739

Aha takže to bude jezdit na litr nafty a temelín... co na to odpůrci jádra?

0/0
6.3.2013 15:16

M89i91c15h45a46l 30F44r36ý67d58a 1692899613512

No tak to jsem na to zvědavý. S Priusem mám hodně zkušeností (a desítek tisíc ujetých km) a velice rychle jsem pochopil, proč v tom autě je, na první zdání zcela nelogicky, použitý zážehový motor bez turba. Fyzika je pořád jenom jedna a platí úplně stejně pro Toyotu, jako pro Volkswagen.

0/−2
6.3.2013 15:10

J34i81ř82í 64S27c25h90w78a92c71h 5356459797824

nevím jak jsi to pochopil ty ale v případě Priuse je použita atmosféra hlavně proto, že Toyota žádný turbobenzín jaksi nenabízí. V tom není žádná nelogičnost.

+2/0
6.3.2013 15:44

M41i75c29h92a62l 36F58r71ý29d49a 1172489313832

Zkus to znova, tudy cesta nevede :-)

Malá nápověda: odpověď je v té poslední větě s fyzikou

0/−1
6.3.2013 19:34

J20i82ř17í 29S29c54h21w47a69c84h 5156689817214

no jenom vysvětluj, jak jsi to pochopil tu nelogičnost, já se nechám poddat...

0/0
6.3.2013 22:49

M98i43c19h11a49l 60F93r91ý39d76a 1372359913612

spalovací motor paralelního hybridu pracuje v režimu, který který turbo rychle odrovná a vznětový motor v tom režimu také dlouho nepřežije. To je o principech a ne o tom, kdo umí vyrobit nebo neumí. Ten režim je prostě pro použití takového motoru nevhodný. Fyzika je pořád jenom jedna :-)

0/−1
7.3.2013 9:09

P62a43v57e78l 93O16d68r19a64z16i25l 6354719927160

Můžete být konkrétnější? Skoro bych řekl, že vím přesně, co je to paralelní hybrid a na režimu spalovacího motoru v něm nevidím nic mimořádně zvláštního.

0/0
8.3.2013 10:40

L44a87d93i53s47l72a85v 40K16a97l69o88u27s 7535406911930

Nyní můžeme vozy kategorizovat způsobem. 1.case - provoz 1%, údržba 99%,2.case  50/50, 3.case 90/10 apod.

0/−1
6.3.2013 15:07

D61a58n84i35e36l 35T73o74m52e88k 8789135848246

Mně se to poctiově strašně líbí, že někdo jde do výroby takto úsporného auta. Nejsem člověk, který by mohl dát mego a půl za hračku. Ale jsou takoví a nějak se začít musí, aby to časem nějak proniklo i do výroby pro masy. Kdybych si to mohl dovoliti finančně, tak bych si to pořídil, fakt mi to připadá zábavná stylovka.

+1/−2
6.3.2013 14:48
Foto

M88a10r84t93i88n 43Š80i54m87e76k 5125519792345

Neříkám že to tak bude, ale u tohoto modelu by se mohl do jisté míry zaplatit vývoj motoru a dále do třeba Citiga či Fabie by mohl motor přijít již za rozumnou cenu

0/−1
6.3.2013 15:16

J27i50ř64í 33Z24ý31k72a 9229183791170

viděl bych to naopak - noví majitelé běžných VW budou tuhle XL1 "dotovat", stejně jako tomu bylo u Veyronu.

+2/0
6.3.2013 15:24

D61a29v77i94d 82I16z37a30k 9837798881411

skvélé tvary, budoucnost z mého dětství je tu, jen ta cena :-(

+1/−2
6.3.2013 14:32

J58i51ř57í 23Z17ý69k18a 9329843551490

nějak mne nenapadá, kdo by si tohle chtěl koupit. Ten kdo řeší spotřebu, řeší i cenu auta. A ten kdo neřeší cenu auta, tak neřeší ani spotřebu.

Prakticky jediná skupina, která by o to mohla mít zájem jsou eko- pomatené celebrity.

Nicméně jako technické cvičení si to zaslouží R^Kéž by takto experimentovalo více automobilek. Frantíci jsou v tomto skoro "mrtví", Ford za poslední desetiletí jen skupoval technologie, vývoj prakticky žádný. A korejci? ;-DCo nezkopírují, to nemají.

+4/−2
6.3.2013 14:28

D57a11v33i54d 88I63z50a76k 9917158861361

převážně v zahraníčí je velká skupina zbohatlíků pro které je in být eko, věřím, že se po 50ks zapráší jen v Californii

+3/0
6.3.2013 14:32

O23t12a58k14a69r 74D30e95y53l 2382189165815

v principu to je hodně, říkám hodně vylepšená dieselelektrická lokomotiva  sTatraplánem  a Velorexem- hadrákem.:-)

0/0
6.3.2013 14:33
Foto

L65u17k64a51s 98K56u31b16e78n30k92a 8582619470664

Ja bych si ho koupil, protoze se mi libi. Neresim spotrebu ani cenu:)

0/0
6.3.2013 17:30

M42a13r95i36á71n 24L43i20p57t64á47k 9569644592957

Na ekologii kašlu, žádné auto není eko :D Já bych si ho koupil kvůli designu a elektromotoru.

0/0
6.3.2013 18:57

J29i92ř27í 72Z32ý55k84a 9349913571640

nezastírám, že to nemá líbivý design, ale za tyto peníze je možno koupit třeba nový Porsche Cayman, což je mnohem hezčí, výkonnější, bezproblémovější auto s mnohem větším "sex appealem". A troufám si tvrdit, že ten šestiválec bude mít mnohem lepší dynamiku než tento VW elektromotor.

+1/0
6.3.2013 19:28

J30a44k81u65b 54K18l36í62r 6625498419819

No musím jen reagovat na ty Francouze - tak PSA vyvíjí pohon Air hybrid - tedy dieslový motor v kombinaci se stlačeným vzduchem a plánují v roce 2015 sériově vyrábět první vozy, které by měly být mnohonásobně levnější než vozy s elektromotory, díky levnější výrobě. Takže experimentování určitě probíhá, jen informovanost není v tomto směru na běžném médiu tak masová.

0/0
10.3.2013 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.