Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

McLaren P1 je technický zázrak, který zastíní i Formuli 1

McLaren konečně v Ženevě zcela odhalil svůj nový hypersport P1. Auto, které má patřit k těm nejrychlejším na planetě, je doslova prošpikované technikou. Ta si často bere inspiraci z formule 1. Jelikož však není omezena pravidly, je ještě lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D76a10n87i11e42l 82S64o11b25o29t77a 9949894146640

Článek o supersportu, který z poloviny popisuje jeho elektromotor. Tohle už vážně přestává být pro mě zajímavé :-(

0/−1
6.3.2013 10:52

K93a19r26e61l 50V50a41c95h56u40t 9553352269523

Jasné je, že tohle AUTO si koupí jen ten, kdo má i svou vlastní závodní dráhu.. ;-)

A tak to má být, tak je to správné! ;-D R^

0/0
6.3.2013 10:45

M94a22r68t59i70n 84P58r25a70v95d25a 8591278278967

U McLarenu P1 elektromotor "nakopne" auto ve chvíli, kdy je motor v nízkých otáčkách a turbodmychadla se teprve nadechují. V takové chvíli je ale možné dodat turbodmychadlům "štávu" elektromotorem na jejich hřídeli. Na tom se pracuje od devadesátých let min. st., ale kam to pokročilo?

0/−5
6.3.2013 9:23

P92a76v36e93l 19O16d57r19a23z41i44l 6134419697850

To pak můžete mít turbo a k tomu normální kompresor, Martine. Honit turbo elektromotorem je úžasná myšlénka.

0/0
6.3.2013 11:20

M56a48r57t30i16n 19P44r28a29v16d78a 8481308458907

Když ovšem vezmete v úvahu, že turbo hnané elektromotorem může ve vysokých otáčkách při přebytku výkonu, který se běžně řeší obtokem. Poskytovat skrze elektromotor, který lze snadno změnit na generátor, elektrickou energii. Pak to až tak "úžasná myšlénka" není. Normální kompresor totiž energii pouze spotřebovává;-)

0/0
8.3.2013 8:37
Foto

M32a23r98t60i47n 77G98r31o43c87h64o58l 7466388496541

Konečně, konečně je tady ... nejrychlejší, nejtechničtější, ve všem nej ... teď budu  čekat na test auta na našich okreskách a betonštráse, aby se objevily nějaké ty další nej ... prostě já nevím jak vy, ale já mám další Vánoce ... takový vůz, takový vůz ...

+1/−7
6.3.2013 9:05

K82a10m20i67l 21P68y95t90e84l57a 8582160871399

na nakupy do Tesca dobry.

+1/0
6.3.2013 9:45

J67a37n 73P31a19p30a14j 8799327172572

Před nedávnem jsem zaregistroval první hypersport z dílny arabských investorů (už i ten se ovšem montoval v Itálii a rýsoval nejspíš na britských monitorech:-) ). Prý njdražší auto všech dob. Nacpli do něj diamanty velké jak hrášek, sedačky prošili zlatou nití a na palubku postavili akvárium se safírovou rybkou z očima ze smaragdů, co sere platinový hovínka. 

Tento McLaren je ovšem jen dalším potvrzením toho, že váha know-how a invence stále leží u nás, ve Starém světě! Kéž bychom zcela pragmaticky a prozíravě alespoň drželi, když už rovnou nenavyšovali rozpočet a investice do vzdělání a vědy na úkor těch méně prozíravých.V[>-]EU

+6/−4
6.3.2013 8:19

L26a24d41i51s60l97a88v 79K60a94l47o19u76s 7795626261180

Jak koukám na ty prahy, tak je to u nás nepoužitelné auto. Každá druhá díra je hlubší, než světlá výška toho vozu.

+5/0
6.3.2013 7:14

F75r88a29n92t43i13š29e36k 84L24u29p28í49n13e77k 8121206936542

To by me zajimalo, kde sel ten McLaren jeste dal oproti F1 a v jakych disciplinach je ji schopen zastinit. Je to spotreba paliva.

 Auto je dokonale a takovy bulvar si opravdu nezaslouzi. 

 technický zázrak, který zastíní i Formuli 1

Z toho se obraci zaludek.

+11/−3
6.3.2013 1:52

D64a49n 34J59a68n 9359360449306

Asi tak, a přitom jeden monopost stojí minimálně 10x více jak toto civilní auto, ale je vlastně lepší. Inu zázraky na počkání....

0/0
6.3.2013 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.