Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

McLaren P1 je technický zázrak, který zastíní i Formuli 1

McLaren konečně v Ženevě zcela odhalil svůj nový hypersport P1. Auto, které má patřit k těm nejrychlejším na planetě, je doslova prošpikované technikou. Ta si často bere inspiraci z formule 1. Jelikož však není omezena pravidly, je ještě lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D75a63n62i61e42l 24S52o23b58o71t30a 9259394506700

Článek o supersportu, který z poloviny popisuje jeho elektromotor. Tohle už vážně přestává být pro mě zajímavé :-(

0/−1
6.3.2013 10:52

K70a60r84e41l 70V62a97c19h69u55t 9313842229283

Jasné je, že tohle AUTO si koupí jen ten, kdo má i svou vlastní závodní dráhu.. ;-)

A tak to má být, tak je to správné! ;-D R^

0/0
6.3.2013 10:45

M45a62r59t19i40n 72P45r33a41v54d89a 8551378618697

U McLarenu P1 elektromotor "nakopne" auto ve chvíli, kdy je motor v nízkých otáčkách a turbodmychadla se teprve nadechují. V takové chvíli je ale možné dodat turbodmychadlům "štávu" elektromotorem na jejich hřídeli. Na tom se pracuje od devadesátých let min. st., ale kam to pokročilo?

0/−5
6.3.2013 9:23


P14a20v68e52l 51O93d85r10a74z11i11l 6654929167390

To pak můžete mít turbo a k tomu normální kompresor, Martine. Honit turbo elektromotorem je úžasná myšlénka.

0/0
6.3.2013 11:20

M57a11r34t77i95n 22P21r84a65v15d46a 8391168948857

Když ovšem vezmete v úvahu, že turbo hnané elektromotorem může ve vysokých otáčkách při přebytku výkonu, který se běžně řeší obtokem. Poskytovat skrze elektromotor, který lze snadno změnit na generátor, elektrickou energii. Pak to až tak "úžasná myšlénka" není. Normální kompresor totiž energii pouze spotřebovává;-)

0/0
8.3.2013 8:37
Foto

M42a10r37t15i59n 85G78r42o28c41h44o86l 7576178736791

Konečně, konečně je tady ... nejrychlejší, nejtechničtější, ve všem nej ... teď budu  čekat na test auta na našich okreskách a betonštráse, aby se objevily nějaké ty další nej ... prostě já nevím jak vy, ale já mám další Vánoce ... takový vůz, takový vůz ...

+1/−7
6.3.2013 9:05

K38a93m83i52l 65P76y41t49e58l29a 8532630151229

na nakupy do Tesca dobry.

+1/0
6.3.2013 9:45

J86a90n 24P42a10p73a60j 8429307602242

Před nedávnem jsem zaregistroval první hypersport z dílny arabských investorů (už i ten se ovšem montoval v Itálii a rýsoval nejspíš na britských monitorech:-) ). Prý njdražší auto všech dob. Nacpli do něj diamanty velké jak hrášek, sedačky prošili zlatou nití a na palubku postavili akvárium se safírovou rybkou z očima ze smaragdů, co sere platinový hovínka. 

Tento McLaren je ovšem jen dalším potvrzením toho, že váha know-how a invence stále leží u nás, ve Starém světě! Kéž bychom zcela pragmaticky a prozíravě alespoň drželi, když už rovnou nenavyšovali rozpočet a investice do vzdělání a vědy na úkor těch méně prozíravých.V[>-]EU

+6/−4
6.3.2013 8:19

L81a92d42i18s63l14a20v 84K76a52l54o62u38s 7185106601780

Jak koukám na ty prahy, tak je to u nás nepoužitelné auto. Každá druhá díra je hlubší, než světlá výška toho vozu.

+5/0
6.3.2013 7:14

F84r15a32n73t30i41š49e30k 53L57u42p23í46n18e43k 8691696726442

To by me zajimalo, kde sel ten McLaren jeste dal oproti F1 a v jakych disciplinach je ji schopen zastinit. Je to spotreba paliva.

 Auto je dokonale a takovy bulvar si opravdu nezaslouzi. 

 technický zázrak, který zastíní i Formuli 1

Z toho se obraci zaludek.

+11/−3
6.3.2013 1:52

D32a85n 54J19a67n 9859610669336

Asi tak, a přitom jeden monopost stojí minimálně 10x více jak toto civilní auto, ale je vlastně lepší. Inu zázraky na počkání....

0/0
6.3.2013 10:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.