Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

McLaren P1 je technický zázrak, který zastíní i Formuli 1

McLaren konečně v Ženevě zcela odhalil svůj nový hypersport P1. Auto, které má patřit k těm nejrychlejším na planetě, je doslova prošpikované technikou. Ta si často bere inspiraci z formule 1. Jelikož však není omezena pravidly, je ještě lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43a23n38i79e54l 37S51o93b37o70t25a 9249304626490

Článek o supersportu, který z poloviny popisuje jeho elektromotor. Tohle už vážně přestává být pro mě zajímavé :-(

0/−1
6.3.2013 10:52

K70a83r72e96l 36V22a22c41h97u76t 9823402989153

Jasné je, že tohle AUTO si koupí jen ten, kdo má i svou vlastní závodní dráhu.. ;-)

A tak to má být, tak je to správné! ;-D R^

0/0
6.3.2013 10:45

M82a70r44t78i63n 98P69r25a19v90d24a 8691558258397

U McLarenu P1 elektromotor "nakopne" auto ve chvíli, kdy je motor v nízkých otáčkách a turbodmychadla se teprve nadechují. V takové chvíli je ale možné dodat turbodmychadlům "štávu" elektromotorem na jejich hřídeli. Na tom se pracuje od devadesátých let min. st., ale kam to pokročilo?

0/−5
6.3.2013 9:23

P67a82v11e62l 82O22d20r36a60z97i38l 6794739677950

To pak můžete mít turbo a k tomu normální kompresor, Martine. Honit turbo elektromotorem je úžasná myšlénka.

0/0
6.3.2013 11:20

M81a40r24t81i25n 38P26r46a46v32d50a 8641108118627

Když ovšem vezmete v úvahu, že turbo hnané elektromotorem může ve vysokých otáčkách při přebytku výkonu, který se běžně řeší obtokem. Poskytovat skrze elektromotor, který lze snadno změnit na generátor, elektrickou energii. Pak to až tak "úžasná myšlénka" není. Normální kompresor totiž energii pouze spotřebovává;-)

0/0
8.3.2013 8:37
Foto

M57a57r22t70i82n 67G91r26o39c59h67o40l 7756958626461

Konečně, konečně je tady ... nejrychlejší, nejtechničtější, ve všem nej ... teď budu  čekat na test auta na našich okreskách a betonštráse, aby se objevily nějaké ty další nej ... prostě já nevím jak vy, ale já mám další Vánoce ... takový vůz, takový vůz ...

+1/−7
6.3.2013 9:05

K86a12m98i64l 62P70y27t44e64l10a 8852290321689

na nakupy do Tesca dobry.

+1/0
6.3.2013 9:45

J40a94n 96P44a61p90a57j 8339137952792

Před nedávnem jsem zaregistroval první hypersport z dílny arabských investorů (už i ten se ovšem montoval v Itálii a rýsoval nejspíš na britských monitorech:-) ). Prý njdražší auto všech dob. Nacpli do něj diamanty velké jak hrášek, sedačky prošili zlatou nití a na palubku postavili akvárium se safírovou rybkou z očima ze smaragdů, co sere platinový hovínka. 

Tento McLaren je ovšem jen dalším potvrzením toho, že váha know-how a invence stále leží u nás, ve Starém světě! Kéž bychom zcela pragmaticky a prozíravě alespoň drželi, když už rovnou nenavyšovali rozpočet a investice do vzdělání a vědy na úkor těch méně prozíravých.V[>-]EU

+6/−4
6.3.2013 8:19

L77a65d33i12s67l42a78v 54K15a20l15o42u70s 7855606941740

Jak koukám na ty prahy, tak je to u nás nepoužitelné auto. Každá druhá díra je hlubší, než světlá výška toho vozu.

+5/0
6.3.2013 7:14

F83r79a68n36t62i68š41e32k 74L75u20p42í23n28e71k 8131666286182

To by me zajimalo, kde sel ten McLaren jeste dal oproti F1 a v jakych disciplinach je ji schopen zastinit. Je to spotreba paliva.

 Auto je dokonale a takovy bulvar si opravdu nezaslouzi. 

 technický zázrak, který zastíní i Formuli 1

Z toho se obraci zaludek.

+11/−3
6.3.2013 1:52

D35a86n 41J96a89n 9499540129176

Asi tak, a přitom jeden monopost stojí minimálně 10x více jak toto civilní auto, ale je vlastně lepší. Inu zázraky na počkání....

0/0
6.3.2013 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.