Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová octavia exceluje v crash testech. I díky vystřelovací kapotě

Od nové Škody Octavia se ani jiný než skvělý výsledek v crash testech nečekal. Podmínky pro zisk pěti hvězd však plní s nebývalým přehledem. Spolu s ní mají plné hodnocení i Renault Zoe a Toyoty Auris a RAV4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e13t92r 78M71a48r90š94o88u67n 5545538186536

cele testy pomalu a jiste jsou jiz jen na H... hodnoceni nejakych blikatek, ktere mne opravdu pri nehode nazachrani. Stejne tak jednou je v clanku receno, ze Euro NCAP ocenuje bohatou nabidku dalsich bezpecnostnich systemu, jez mohou mit zakaznici treba za priplatek. A podruhe naopak se rika, ze neuznalo omezovac za priplatek, protze tvrdi ze si ho stejne nikdonekoupi... (jak tedy vedi ze ony hovadinky psane vyse si nekdo vubec koupi?) Rv

0/0
14.3.2013 13:57
Foto

M78i80l41a57n 27S90t74r95n53a19d66e55l 4981176609880

V čem že to EXCELUJE ? ;-D Není tohle už trochu moc? Takové články na mne působí ANTI ! Už proto bych si nikdy žádnou schade nekoupil, 

i30 vs. rapid vs. ochcáva !!

http://www.euroncap.com/results/hyundai/i30/478.aspx

http://www.euroncap.com/results/seat/toledo/495.aspx

http://www.euroncap.com/results/skoda/octavia/512.aspx

Takže ještě jednou, v čem je nová šáde tak excelentní? Rv

+2/0
8.3.2013 9:55
Foto

K60a28r53e83l 29H77r21u14š58k13a 2311471848567

Octavia, Octavia, Octavia ... a o tom, že VW uvedl Golfa Varianta místní Škoda-nazi  redakce nenapíše ani řádek. Že by obavy z oslabení popularity nové Okiny? No nic, mrkněte sem: http://www.autorevue.cz/volkswagen-golf-variant-kombik-sedme-generace-odhalen

+2/0
8.3.2013 6:58

J75i40n46d62ř45i87c85h 17Š39k46o28p59e93k 4365321710405

určitě o něm článek bude, ale ne hned. Vždyť o Golfu byl nedávno, s odstupem pár dnů se dočkáš

http://auto.idnes.cz/vw-golf-gti-gtd-premiera-zeneva-dma-/ak_aktual.aspx?c=A130301_122126_ak_aktual_ada

0/0
8.3.2013 8:46

J40i16n38d49ř11i68c87h 75Š66k75o82p53e95k 4535891480775

Novou octávku bych koupil až tak za 2 roky. Za tu dobu jednak konstruktéři vychytají případné mušky, něco jako menší facelift třeba, a jednak se vyzkouší v praxi funkčnost různých více či méně zbytečných el. systémů a objeví se návod, jak je deaktivovat. Protože jet do servisu jen proto, že čidlo bude třeba tvrdit, že řidič sedí křivě, je drahý výlet.

+7/0
7.3.2013 18:32

M78i29l91a62n 29Š73v80a31g80r34o34v34s50k87ý 9412289725258

Herr Gott, to se bude bourat. ;-D

+1/0
7.3.2013 18:31

J18o45z55e17f 51K70o94s69t15e42l21a84n56s79k80ý 8255162409196

Dávať body za obmedzovač rýchlosti mi príde úplná hlúposť. Skôr by som za to body bral. Niekedy náhle pridanie rýchlosti môže zabrániť nehode. Budem v meste obiehať 50-kou auto, ktoré ide ledva 40, odrazu sa predo mnou v protismere objaví auto či iná prekážka, chcem pridať rýchlosť a - nič. Zastaví ma obmedzovač. Kým sa spamätám a uvedomím si, v čom je problém, a ako ho odstrániť, môže byť už neskoro.

Moderné systémy sa snažia z vodičov robiť hlupákov. A rovnako aj skúšobné testy.

+3/0
7.3.2013 17:20

M20a65r35t17i67n 75K43a62r34á78s44e63k 9798803448538

Ja mam v aute omezovac ktery funguje tak, kdyz zamecknu plyn na podlahu tak se automaticky deaktivuje (prave kvuli tomu co zminujete). Pocitam ze i u jinych to funguje obdobne.

0/0
7.3.2013 20:11

J92o70z36e58f 95K92o24s41t68e45l33a54n52s19k44ý 8575322179176

Díky za vysvetlenie. Ja mám v aute len klasickým tempomat. O autá sa však intenzívne zaujímam, ale nikde som nečítal (až teraz u vás), že sa ten obmedzovač dá takto inteligentne vypnúť. Ale to je o dnešnej dobe typické - veľa sa píše o blbostiach, ale podstatné veci novinárom unikajú.

0/0
8.3.2013 8:49

M88a10r76t78i72n 87K45a26r35á50s61e40k 9508123858208

Mam citrone C4 druhe generace a funguje to tak no. Plynovy pedal jako by dva dorazy, kdyz dam se zmackne lehce na doraz tak to omezovac nevypne, ale kdyz se jeste trochu pritlaci tak doraz povoli a vypne omezovac.

0/0
8.3.2013 9:16

M88a56r43e25k 95H33r65u71b44y 6307902531898

Ford se chova uplne stejne.

0/0
8.3.2013 10:21

P30a21v55e72l 90O43d76r24a97z47i23l 6784679737790

A přibržďuje to z kopce?

0/0
8.3.2013 11:00

J38i93ř31í 68H41r29d86l23i17č21k82a 2338381420583

Tyhle NCAP nemají moc velkou váhu. Zaprvé automobilky dodávají do crashtestu vyztuženou verzi konkrétního auta a zadruhé testuje jen 2 typy nárazu. Takové Volvo testuje přes 70 (!) různých typů nehod, vč. převrácení, atd. a podle toho vychytává nastavení. Do má podle mě smysl, ne tyhle ,,ideální" nárazy.

+3/−10
7.3.2013 13:33

T80o44m55á94š 23K93n88a49i16f35l 6713220507430

Do kohos to duši dal. Ne, automobilky do testu žádné speciálně vyztužené verze aut opravdu nedávají.

Tyhle ideální nárazy nemají za úkol vypovídat o bezpečí toho kterého auta v absolutní hodnotě - ale jako srovnávací ukazatel, aby bylo možné porovnat více autíček různých výrobců podle jednotného kritéria.

+9/−2
7.3.2013 14:50

P63a56v31e53l 36O76d22r61a58z33i12l 6174149447880

Jasně, automobilky tam posílají úplně náhodně vybraný auto, který nemá vůbec žádný úpravy. Jo tak to ti věřím.

+1/−1
8.3.2013 11:00

Z66d15e44n65e26k 13Z66a83j54í78c90e88k 1871946962297

Honzo , prosím tě kde jsi vzal , že se auta speciálně vyztužují? Nejprv si něco nastuduj o NCAPU a potom tady pouštěj svoje moudra.

Jsem ochotný připustit, že to jsou auta mimořádně kontrolovány , že z deseti aut vyberou jedno, všem autům bylo ultrazvukem kontrolovány svařovací body, a pokud ultrazvukář vyhodnotil svařovací bod s malou čočkou , a těch bodů byly 2% už se auto neposílalo na NCAP.Ale žádné odchylky nebo výztuhy se nepředělávaly ani nevyztužovalyPodotýkám s tou kontrolou svařovacích bodů to dělá každá automobilka..

+3/−2
7.3.2013 16:01

K78a52r58e59l 88J38o95a60c29h95i32m20s52t87á19l 2593982810112

Zdeněk: co to plácáš pan já tu nevidím že bi Jan něco psal o tom že tam dávaj spěciálně vystužený karoserie ale zato u pana Jiřího to vidím napsané

+1/−1
7.3.2013 17:11

K90a16r95e46l 75J79o12a52c62h47i88m27s64t39á54l 2583572530542

KJ: sorry překlep !BY!

0/0
7.3.2013 17:13

Z59d69e53n24e68k 92Z92a23j94í44c29e90k 1161866142897

A co podle tebe znamená vyztužená verze  daného vozu??? To jako tam dávají silnější plechy? výztuhy??? prostě plácá hovadiny a ty s ním..

+1/−2
7.3.2013 18:38

J32i41ř76í 77H56r46d75l57i71č12k41a 2928651930393

Povím to asi takto. Byl jsem u toho, když jedna nejmenovaná automobilka vezla testovací vůz na NCAP. A to konkrétní vozidlo mělo extra vyztužené prahy a nosníky. Přiznal mi to mezi 4 očima i zástupce automobilky. Není se čemu divit. Jde o velké peníze a nikdo nechce koupit pekáč, který v dnešní době dostane jen 3 hvězdy. Jenže vyrobit opravdu bezpečné auto je finančně náročné a u levných aut by to nešlo.

0/0
8.3.2013 10:15

P64a15v48e21l 56O75d46r13a53z62i83l 6674339707410

Dělám v jiným průmyslu a i tady se typově zkoušeným výrobkům věnuje mimořádná péče...

+1/0
8.3.2013 11:02

L11u22k73á16š 22M81r78k96v17i83č21k81a 9226364105372

Jako fajn, Octa dostala plnej počet, ale to video mne lehce znepokojuje. Auto to napálilo do toho bloku v nějakých 50km/h nebo 60, jako vždy a celej čumák se proměnil v placku. Co to udělá v 80 nebo dokonce stovce?

+4/−1
7.3.2013 10:58

M65a79r23e52k 93H39r37u52b29y 6877232921888

taky placka, jenom o trochu tenci ;-)

+7/−1
7.3.2013 10:59
Foto

P23e15t26r 69Š88r66a85i52e21r 9593672962637

Díky té placce přežije posádka - říká se tomu "deformační zóna"...;-) Ovšem i zde jsou fyzikální hranice...:-P

+2/−1
7.3.2013 15:10

M98a74r63e20k 12H26r43u28b86y 6197272471718

Fyziku samozrejme neoblafnes ;-)

Je potreba ale vedet, ze deformacni zony jsou spocitane na NCAP testy - tzn. presne specifikovany naraz v predem zname rychlosti. Jak to dopadne pokud ridic nebude bourat certifikovanym zpusobem uz vyrobce neresi.

+1/0
8.3.2013 10:25

R83o30b86e34r68t 84A17n92t78o94n21í32n 68T23l83u17č15h22o25ř 1880933642737

v placku se promeni i cestujici! ;-D

+7/−1
7.3.2013 11:10

J42i26ř70í 79S74c12h13w86a78c97h 5146469987284

Tomu se totiž říká deformační zóna. Deformační zóna svou DEFORMACÍ pohltí kinetickou energii auta a to se "zastaví" s menším přetížením pro posádku. V případě absolutně tuhé konstrukce by náraz při 50-ce znamenal pro posádku x-násobné přetížení, které by jí trhalo vnitřnosti na kusy.

+9/−2
7.3.2013 12:30

M52a73r59t13i84n 14P62e40ř50i88n42a 5351220743927

Přesně tak. Úkolem automobilu je se "rozumě zdeformovat" aby pohltil co nejvíce energie. Samozřejmě se ale nesmí zdeformovat tolik, aby došlo i k deformaci pasažérů....Při rychlostech okolo 100km/h už ale málokdo přežije boční nebo i čelní střet, nebo to přežije ale s velikou újmou na zdraví....

+3/−1
7.3.2013 15:24

M52i16r20o87s69l62a87v 20J15o89c90h 3262231273328

No ve stovce už to nikoho moc nemusí zajímat, protože přetížení vám pocuchá vnitřnosti tak, že z nich bude sekaná. ;-)

+5/−1
7.3.2013 12:42

T23o64m64á40š 61Z21e13m89a11n 3425918364385

Pokud do něčeho nabouráte v 80 nebo 100, tak váš to už nemusí zajímat.

+2/−2
7.3.2013 13:12

J53i61ř36í 19H57r35d90l93i58č38k65a 2638631530233

rána ve 100 se dá přežít, kámoš takhle boural čelně do stromu s Peugotem 206 a přežil to. Pár dní si poležel ve špitálu, ale přežil. Tacho zaseklé na 100 km/h.

0/−1
7.3.2013 13:34

M92i87r49o22s27l74a76v 70J81o22c81h 3352621143768

Dají se přežít i větší rychlosti, když máte štěstí. To bohužel nic neříká o tom, že náraz do pevné překážky ve 100 Km/h je pro většinu bourajících fatální. Ta energie stoupající s druhou mocninou rychlosti je prevít.

+3/−3
7.3.2013 13:54

T94o42m33á43š 58K77n79a42i89f31l 6333730847980

To, že se ten čumák proměnil v placku, není chyba, to je vlastnost a smysl toho, proč tam ten čumák je :)

+2/−1
7.3.2013 14:51

M10a76r18e96k 19H12r61u30b73y 6617612821798

Hmm, tak dobre boura...ted jeste, aby i dobre jezdila :-P

+2/0
7.3.2013 10:41

M24a37r32t72i86n 27F62r94a41n30t15i74š43e59k 7965280883535

formulace "úchyty Isofix jsou jen na dvou zadních místech" je vůči Oktávce nespravedlivá. Já vzadu tři dětské sedačky potřebuji a tři isofixy nejsou ani u všech MPV. Sedany, kombíky i SUV mají běžně jen dva.

+7/−4
7.3.2013 9:56

M89a76r70t14i14n 83F25r59a52n56t30i80š71e60k 7775630513195

to mínus je od borca, co má čtyři isofixy vzadu v trabantu?

+5/−2
7.3.2013 10:53

D26a44v16i21d 88R66y78c71h42e63t58s14k42ý 9406301710830

NCAP je zbytečný, protože se proměnil v soutěž o ochranu chodců. Po nárazu chodec se cítí lépe než před ním. O aktivní kapotě bylo už vše řečeno - po nárazu například do dopravního kužele následuje system shutdown a auto dále nejede - výborná věc, pokud se to stane na cestě do nemocnice nebo v -25 ve vánici. Následuje, odtah +výměna pyropatron a čepů kapoty a snadných 7500 Kč pro servis. Přitom to jde udělat na stlačený vzduch a kapotu pak stačí zatlačit zpět. Good job.

+13/−2
7.3.2013 9:24

M21i74l20a53n 17S22z43a69b41ó 4247691684366

Souhlasím .. NCAP už nemá co společného s bezpečností posádky. Kromě vámi zmíněné ochrany chodců která majitele auta asi moc nezajímá stejně zohledňuje i kraviny jako připomínač pásů - co to má proboha co dělat s bezpečností auta ? Stejně jako debilní omezovač rychlosti .. při výběru auta, kdybych se díval na testy bezpečnosti, tak mě zajímá bezpečnost moje při nárazu .. ne omezovač pro dementy a pípátko že někdo neni připoutanej.

+7/−2
7.3.2013 9:54

J50i79ř83í 82H41r10d20l90i42č71k30a 2658551200253

Přesně tak. Co je mi po nějakém chodci, který mi skočí pod kola? Hlavně moje rodina v autě aby byla v cajku. R^

+1/−2
7.3.2013 13:36

L58u57k87á70š 73M30a42l47v33i51n66s33k54y 2418144813308

na stlačený vzduch? to by muselo být extrémně natlakovaný aby se to vyrovnalo efektu pyropatrony. A dále by se muselo to natlakování neustále udržovat. Zkrátka nebylo by tak funkční jako pyropatrona a bylo by to i složitější a tedy dražší.

+1/−1
7.3.2013 10:39

R67i93c47h75a82r46d 62P35o22d80z95i50m58e56k 2311617666

moment jak system shutdown. To jako, že když to vystřelí kapotu tak auto přestane jet? To snad ne?!

+3/0
7.3.2013 12:23

J21i47ř23í 28S69c15h73w60a47c76h 5906479697254

no prý jo. Jak bys taky mohl pokračovat v jízdě autem, co má odstřelený panty kapoty. To by ti ta kapota, taky mohla při následném nárazu třeba ufiknout hlavu.

V českých luzích a hájích se asi velmi brzy objeví "tuningový" návod, jak ty pyropatrony deaktivovat.

+7/−1
7.3.2013 12:38

D89a21v62i76d 70R57y74c21h35e45t60s49k45ý 9966731930440

Pokud se stane nemožné a opravdu někoho sundáte a přijde se na to že jsou pyropatrony deaktivované tak je to vražda v nepřímém úmyslu. Beze srandy.

0/−4
7.3.2013 12:40

J71i86ř29í 66S67c11h62w61a29c86h 5386169557244

no pokud bude ten chodec mrtvej, tak to je průser v obou případech

+3/0
7.3.2013 15:04

P65a95v89e84l 86O81d85r72a85z55i84l 6124619777330

Nic jako "vražda v nepřímém úmyslu" neexistuje.

0/0
8.3.2013 11:04

P17e10t66r 12M14a13r27š13o57u87n 5575108566826

jak tu nekdo pise, mrtvej chodec bude pruser tak jako tak, a pak jako pokud budou existovat auta bez vystrelovaci kapoty tak jejich ridici budou o to vice zabijaci,enbo co nam chcete rici???? ;-D

0/0
14.3.2013 14:07

R29i67c64h21a78r63d 58P60o19d90z17i70m84e40k 2431637156

Já myslel, že to jde zacvaknout zpátky tj. panty jsou na to konstruovaný, ne že je to nenávratně zničí a následně se jen vymění pyropatrony 8-o Takový tuningový návod nepochybně vznikne a vůbec se nedivím, že si to lidi nechají deaktivovat. Nepotřebuju aby mi to za drahý peníze vystřelila kdejaká mulda sněhu nebo sněhový jazyk, který nárazníkem rozrazím. Osobně bych si to deaktivoval taky.

+1/−1
7.3.2013 15:33

Z32d39e53n29ě30k 36H12r51u95b61ý 5485128361866

Jak přesně funguje Front Assist? Jak se tento systém zachová v situaci, kdy se řidič rozhodne pro předjíždění kamionu, ale špatně to odhadne a jediným východiskem ze situace bude na to pořádně šlápnout a zařadit se před kamion? Asi před 20 lety jsem jel ze školy stopem a zažil přesně takovou situaci. Vyšlo to o milimetry, obě zrcátka vozu ve kterém jsem seděl byla pryč, do smrti na to nezapomenu.

0/0
7.3.2013 8:47

R35o12b53e28r90t 73A33n96t29o72n97í18n 58T40l29u71č82h48o51ř 1640283552367

Normalka, zahamstne brzdu a pocka az te ten protijedouci nakladak rozsmelcuje na kasi. ;-D

+2/0
7.3.2013 8:54

P62e91t65r 22D24v26o25r56a34k 3321650147269

Kolizi srnčí hlavy s chladičem zabrání kapota jak?

+3/−2
7.3.2013 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.