Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová octavia exceluje v crash testech. I díky vystřelovací kapotě

Od nové Škody Octavia se ani jiný než skvělý výsledek v crash testech nečekal. Podmínky pro zisk pěti hvězd však plní s nebývalým přehledem. Spolu s ní mají plné hodnocení i Renault Zoe a Toyoty Auris a RAV4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e80t14r 79M27a45r87š40o56u95n 5555228176416

cele testy pomalu a jiste jsou jiz jen na H... hodnoceni nejakych blikatek, ktere mne opravdu pri nehode nazachrani. Stejne tak jednou je v clanku receno, ze Euro NCAP ocenuje bohatou nabidku dalsich bezpecnostnich systemu, jez mohou mit zakaznici treba za priplatek. A podruhe naopak se rika, ze neuznalo omezovac za priplatek, protze tvrdi ze si ho stejne nikdonekoupi... (jak tedy vedi ze ony hovadinky psane vyse si nekdo vubec koupi?) Rv

0/0
14.3.2013 13:57
Foto

M38i71l85a43n 83S30t96r42n85a66d95e16l 4301916699650

V čem že to EXCELUJE ? ;-D Není tohle už trochu moc? Takové články na mne působí ANTI ! Už proto bych si nikdy žádnou schade nekoupil, 

i30 vs. rapid vs. ochcáva !!

http://www.euroncap.com/results/hyundai/i30/478.aspx

http://www.euroncap.com/results/seat/toledo/495.aspx

http://www.euroncap.com/results/skoda/octavia/512.aspx

Takže ještě jednou, v čem je nová šáde tak excelentní? Rv

+2/0
8.3.2013 9:55
Foto

K88a13r75e39l 30H98r91u32š30k37a 2141901168517

Octavia, Octavia, Octavia ... a o tom, že VW uvedl Golfa Varianta místní Škoda-nazi  redakce nenapíše ani řádek. Že by obavy z oslabení popularity nové Okiny? No nic, mrkněte sem: http://www.autorevue.cz/volkswagen-golf-variant-kombik-sedme-generace-odhalen

+2/0
8.3.2013 6:58


J90i26n23d54ř23i76c24h 68Š91k43o95p83e93k 4475831210245

určitě o něm článek bude, ale ne hned. Vždyť o Golfu byl nedávno, s odstupem pár dnů se dočkáš

http://auto.idnes.cz/vw-golf-gti-gtd-premiera-zeneva-dma-/ak_aktual.aspx?c=A130301_122126_ak_aktual_ada

0/0
8.3.2013 8:46

J95i69n90d17ř52i46c76h 20Š38k78o62p23e56k 4265161350435

Novou octávku bych koupil až tak za 2 roky. Za tu dobu jednak konstruktéři vychytají případné mušky, něco jako menší facelift třeba, a jednak se vyzkouší v praxi funkčnost různých více či méně zbytečných el. systémů a objeví se návod, jak je deaktivovat. Protože jet do servisu jen proto, že čidlo bude třeba tvrdit, že řidič sedí křivě, je drahý výlet.

+7/0
7.3.2013 18:32

M74i79l91a75n 77Š92v51a29g20r41o43v46s15k54ý 9482189225178

Herr Gott, to se bude bourat. ;-D

+1/0
7.3.2013 18:31

J30o25z44e47f 78K45o43s84t96e60l55a44n27s88k57ý 8605712149286

Dávať body za obmedzovač rýchlosti mi príde úplná hlúposť. Skôr by som za to body bral. Niekedy náhle pridanie rýchlosti môže zabrániť nehode. Budem v meste obiehať 50-kou auto, ktoré ide ledva 40, odrazu sa predo mnou v protismere objaví auto či iná prekážka, chcem pridať rýchlosť a - nič. Zastaví ma obmedzovač. Kým sa spamätám a uvedomím si, v čom je problém, a ako ho odstrániť, môže byť už neskoro.

Moderné systémy sa snažia z vodičov robiť hlupákov. A rovnako aj skúšobné testy.

+3/0
7.3.2013 17:20

M47a27r76t48i87n 41K14a43r73á33s34e24k 9148433188848

Ja mam v aute omezovac ktery funguje tak, kdyz zamecknu plyn na podlahu tak se automaticky deaktivuje (prave kvuli tomu co zminujete). Pocitam ze i u jinych to funguje obdobne.

0/0
7.3.2013 20:11

J19o97z37e10f 56K42o91s95t89e72l74a23n53s87k53ý 8825442899736

Díky za vysvetlenie. Ja mám v aute len klasickým tempomat. O autá sa však intenzívne zaujímam, ale nikde som nečítal (až teraz u vás), že sa ten obmedzovač dá takto inteligentne vypnúť. Ale to je o dnešnej dobe typické - veľa sa píše o blbostiach, ale podstatné veci novinárom unikajú.

0/0
8.3.2013 8:49

M89a53r76t56i16n 74K12a68r61á71s46e50k 9108193148488

Mam citrone C4 druhe generace a funguje to tak no. Plynovy pedal jako by dva dorazy, kdyz dam se zmackne lehce na doraz tak to omezovac nevypne, ale kdyz se jeste trochu pritlaci tak doraz povoli a vypne omezovac.

0/0
8.3.2013 9:16

M61a44r13e71k 15H35r79u58b24y 6657892881858

Ford se chova uplne stejne.

0/0
8.3.2013 10:21

P78a51v78e24l 69O28d40r42a51z31i35l 6534729407340

A přibržďuje to z kopce?

0/0
8.3.2013 11:00

J53i32ř73í 14H49r48d91l47i41č28k68a 2638721270423

Tyhle NCAP nemají moc velkou váhu. Zaprvé automobilky dodávají do crashtestu vyztuženou verzi konkrétního auta a zadruhé testuje jen 2 typy nárazu. Takové Volvo testuje přes 70 (!) různých typů nehod, vč. převrácení, atd. a podle toho vychytává nastavení. Do má podle mě smysl, ne tyhle ,,ideální" nárazy.

+3/−10
7.3.2013 13:33

T49o83m23á82š 82K29n67a36i40f90l 6723150197220

Do kohos to duši dal. Ne, automobilky do testu žádné speciálně vyztužené verze aut opravdu nedávají.

Tyhle ideální nárazy nemají za úkol vypovídat o bezpečí toho kterého auta v absolutní hodnotě - ale jako srovnávací ukazatel, aby bylo možné porovnat více autíček různých výrobců podle jednotného kritéria.

+9/−2
7.3.2013 14:50

P77a27v42e93l 55O15d91r90a85z49i46l 6854139477950

Jasně, automobilky tam posílají úplně náhodně vybraný auto, který nemá vůbec žádný úpravy. Jo tak to ti věřím.

+1/−1
8.3.2013 11:00

Z11d63e66n24e19k 80Z51a40j88í57c14e84k 1951436232757

Honzo , prosím tě kde jsi vzal , že se auta speciálně vyztužují? Nejprv si něco nastuduj o NCAPU a potom tady pouštěj svoje moudra.

Jsem ochotný připustit, že to jsou auta mimořádně kontrolovány , že z deseti aut vyberou jedno, všem autům bylo ultrazvukem kontrolovány svařovací body, a pokud ultrazvukář vyhodnotil svařovací bod s malou čočkou , a těch bodů byly 2% už se auto neposílalo na NCAP.Ale žádné odchylky nebo výztuhy se nepředělávaly ani nevyztužovalyPodotýkám s tou kontrolou svařovacích bodů to dělá každá automobilka..

+3/−2
7.3.2013 16:01

K42a82r35e62l 10J35o68a27c22h49i57m96s72t46á95l 2263292390392

Zdeněk: co to plácáš pan já tu nevidím že bi Jan něco psal o tom že tam dávaj spěciálně vystužený karoserie ale zato u pana Jiřího to vidím napsané

+1/−1
7.3.2013 17:11

K36a15r90e10l 40J35o85a52c46h51i29m95s57t72á72l 2133132770832

KJ: sorry překlep !BY!

0/0
7.3.2013 17:13

Z94d74e93n49e12k 68Z33a53j66í52c60e87k 1641656132857

A co podle tebe znamená vyztužená verze  daného vozu??? To jako tam dávají silnější plechy? výztuhy??? prostě plácá hovadiny a ty s ním..

+1/−2
7.3.2013 18:38

J69i51ř81í 93H36r24d82l31i74č91k53a 2988341100423

Povím to asi takto. Byl jsem u toho, když jedna nejmenovaná automobilka vezla testovací vůz na NCAP. A to konkrétní vozidlo mělo extra vyztužené prahy a nosníky. Přiznal mi to mezi 4 očima i zástupce automobilky. Není se čemu divit. Jde o velké peníze a nikdo nechce koupit pekáč, který v dnešní době dostane jen 3 hvězdy. Jenže vyrobit opravdu bezpečné auto je finančně náročné a u levných aut by to nešlo.

0/0
8.3.2013 10:15

P92a47v45e44l 64O42d65r87a40z17i81l 6294989857630

Dělám v jiným průmyslu a i tady se typově zkoušeným výrobkům věnuje mimořádná péče...

+1/0
8.3.2013 11:02

L63u39k53á85š 13M60r30k83v56i80č90k71a 9736194245342

Jako fajn, Octa dostala plnej počet, ale to video mne lehce znepokojuje. Auto to napálilo do toho bloku v nějakých 50km/h nebo 60, jako vždy a celej čumák se proměnil v placku. Co to udělá v 80 nebo dokonce stovce?

+4/−1
7.3.2013 10:58

M29a66r20e67k 49H29r30u48b52y 6147632511868

taky placka, jenom o trochu tenci ;-)

+7/−1
7.3.2013 10:59
Foto

P54e93t83r 45Š21r38a23i54e47r 9953802712637

Díky té placce přežije posádka - říká se tomu "deformační zóna"...;-) Ovšem i zde jsou fyzikální hranice...:-P

+2/−1
7.3.2013 15:10

M87a63r72e69k 90H77r26u82b61y 6617882281238

Fyziku samozrejme neoblafnes ;-)

Je potreba ale vedet, ze deformacni zony jsou spocitane na NCAP testy - tzn. presne specifikovany naraz v predem zname rychlosti. Jak to dopadne pokud ridic nebude bourat certifikovanym zpusobem uz vyrobce neresi.

+1/0
8.3.2013 10:25

R43o19b15e42r97t 96A78n96t11o85n17í36n 62T80l10u78č80h69o38ř 1940853402657

v placku se promeni i cestujici! ;-D

+7/−1
7.3.2013 11:10

J74i82ř23í 84S34c14h91w42a94c27h 5976939147494

Tomu se totiž říká deformační zóna. Deformační zóna svou DEFORMACÍ pohltí kinetickou energii auta a to se "zastaví" s menším přetížením pro posádku. V případě absolutně tuhé konstrukce by náraz při 50-ce znamenal pro posádku x-násobné přetížení, které by jí trhalo vnitřnosti na kusy.

+9/−2
7.3.2013 12:30

M14a96r83t91i65n 85P77e65ř43i37n96a 5251130793907

Přesně tak. Úkolem automobilu je se "rozumě zdeformovat" aby pohltil co nejvíce energie. Samozřejmě se ale nesmí zdeformovat tolik, aby došlo i k deformaci pasažérů....Při rychlostech okolo 100km/h už ale málokdo přežije boční nebo i čelní střet, nebo to přežije ale s velikou újmou na zdraví....

+3/−1
7.3.2013 15:24

M59i32r36o13s52l39a59v 84J22o53c92h 3192521213188

No ve stovce už to nikoho moc nemusí zajímat, protože přetížení vám pocuchá vnitřnosti tak, že z nich bude sekaná. ;-)

+5/−1
7.3.2013 12:42

T63o85m95á39š 76Z72e53m13a29n 3545878184485

Pokud do něčeho nabouráte v 80 nebo 100, tak váš to už nemusí zajímat.

+2/−2
7.3.2013 13:12

J84i86ř19í 10H21r50d44l94i70č90k60a 2198531220713

rána ve 100 se dá přežít, kámoš takhle boural čelně do stromu s Peugotem 206 a přežil to. Pár dní si poležel ve špitálu, ale přežil. Tacho zaseklé na 100 km/h.

0/−1
7.3.2013 13:34

M47i72r76o34s54l35a73v 20J28o73c13h 3282161283178

Dají se přežít i větší rychlosti, když máte štěstí. To bohužel nic neříká o tom, že náraz do pevné překážky ve 100 Km/h je pro většinu bourajících fatální. Ta energie stoupající s druhou mocninou rychlosti je prevít.

+3/−3
7.3.2013 13:54

T57o63m31á21š 10K34n44a91i96f11l 6763230927940

To, že se ten čumák proměnil v placku, není chyba, to je vlastnost a smysl toho, proč tam ten čumák je :)

+2/−1
7.3.2013 14:51

M44a29r32e59k 81H64r55u76b63y 6637232211768

Hmm, tak dobre boura...ted jeste, aby i dobre jezdila :-P

+2/0
7.3.2013 10:41

M89a35r18t32i38n 75F63r42a96n87t42i21š47e13k 7795790323765

formulace "úchyty Isofix jsou jen na dvou zadních místech" je vůči Oktávce nespravedlivá. Já vzadu tři dětské sedačky potřebuji a tři isofixy nejsou ani u všech MPV. Sedany, kombíky i SUV mají běžně jen dva.

+7/−4
7.3.2013 9:56

M21a79r25t83i54n 80F67r34a63n60t80i10š66e96k 7885570533655

to mínus je od borca, co má čtyři isofixy vzadu v trabantu?

+5/−2
7.3.2013 10:53

D88a78v48i46d 39R62y47c40h88e48t43s60k74ý 9966401850110

NCAP je zbytečný, protože se proměnil v soutěž o ochranu chodců. Po nárazu chodec se cítí lépe než před ním. O aktivní kapotě bylo už vše řečeno - po nárazu například do dopravního kužele následuje system shutdown a auto dále nejede - výborná věc, pokud se to stane na cestě do nemocnice nebo v -25 ve vánici. Následuje, odtah +výměna pyropatron a čepů kapoty a snadných 7500 Kč pro servis. Přitom to jde udělat na stlačený vzduch a kapotu pak stačí zatlačit zpět. Good job.

+13/−2
7.3.2013 9:24

M40i60l16a80n 37S63z13a22b13ó 4617951314456

Souhlasím .. NCAP už nemá co společného s bezpečností posádky. Kromě vámi zmíněné ochrany chodců která majitele auta asi moc nezajímá stejně zohledňuje i kraviny jako připomínač pásů - co to má proboha co dělat s bezpečností auta ? Stejně jako debilní omezovač rychlosti .. při výběru auta, kdybych se díval na testy bezpečnosti, tak mě zajímá bezpečnost moje při nárazu .. ne omezovač pro dementy a pípátko že někdo neni připoutanej.

+7/−2
7.3.2013 9:54

J32i88ř59í 24H90r53d38l74i50č62k45a 2238901290893

Přesně tak. Co je mi po nějakém chodci, který mi skočí pod kola? Hlavně moje rodina v autě aby byla v cajku. R^

+1/−2
7.3.2013 13:36

L12u84k82á68š 79M95a58l95v46i84n60s24k44y 2338364113508

na stlačený vzduch? to by muselo být extrémně natlakovaný aby se to vyrovnalo efektu pyropatrony. A dále by se muselo to natlakování neustále udržovat. Zkrátka nebylo by tak funkční jako pyropatrona a bylo by to i složitější a tedy dražší.

+1/−1
7.3.2013 10:39

R19i53c26h53a10r60d 16P85o57d35z88i97m69e67k 2451447236

moment jak system shutdown. To jako, že když to vystřelí kapotu tak auto přestane jet? To snad ne?!

+3/0
7.3.2013 12:23

J20i27ř77í 36S50c48h73w92a23c38h 5396399937504

no prý jo. Jak bys taky mohl pokračovat v jízdě autem, co má odstřelený panty kapoty. To by ti ta kapota, taky mohla při následném nárazu třeba ufiknout hlavu.

V českých luzích a hájích se asi velmi brzy objeví "tuningový" návod, jak ty pyropatrony deaktivovat.

+7/−1
7.3.2013 12:38

D24a60v94i13d 46R13y45c11h33e76t81s32k69ý 9686961750260

Pokud se stane nemožné a opravdu někoho sundáte a přijde se na to že jsou pyropatrony deaktivované tak je to vražda v nepřímém úmyslu. Beze srandy.

0/−4
7.3.2013 12:40

J25i78ř31í 23S18c32h23w67a14c51h 5606869327764

no pokud bude ten chodec mrtvej, tak to je průser v obou případech

+3/0
7.3.2013 15:04

P56a63v84e74l 46O74d63r97a41z76i18l 6934109537280

Nic jako "vražda v nepřímém úmyslu" neexistuje.

0/0
8.3.2013 11:04

P78e14t95r 46M21a23r59š71o36u16n 5385808446416

jak tu nekdo pise, mrtvej chodec bude pruser tak jako tak, a pak jako pokud budou existovat auta bez vystrelovaci kapoty tak jejich ridici budou o to vice zabijaci,enbo co nam chcete rici???? ;-D

0/0
14.3.2013 14:07

R60i84c23h11a10r35d 67P83o93d59z10i62m26e47k 2531157236

Já myslel, že to jde zacvaknout zpátky tj. panty jsou na to konstruovaný, ne že je to nenávratně zničí a následně se jen vymění pyropatrony 8-o Takový tuningový návod nepochybně vznikne a vůbec se nedivím, že si to lidi nechají deaktivovat. Nepotřebuju aby mi to za drahý peníze vystřelila kdejaká mulda sněhu nebo sněhový jazyk, který nárazníkem rozrazím. Osobně bych si to deaktivoval taky.

+1/−1
7.3.2013 15:33

Z32d69e49n35ě46k 64H50r20u62b95ý 5905578671186

Jak přesně funguje Front Assist? Jak se tento systém zachová v situaci, kdy se řidič rozhodne pro předjíždění kamionu, ale špatně to odhadne a jediným východiskem ze situace bude na to pořádně šlápnout a zařadit se před kamion? Asi před 20 lety jsem jel ze školy stopem a zažil přesně takovou situaci. Vyšlo to o milimetry, obě zrcátka vozu ve kterém jsem seděl byla pryč, do smrti na to nezapomenu.

0/0
7.3.2013 8:47

R93o29b65e79r91t 93A92n98t28o59n93í20n 45T45l58u96č22h28o31ř 1910153212947

Normalka, zahamstne brzdu a pocka az te ten protijedouci nakladak rozsmelcuje na kasi. ;-D

+2/0
7.3.2013 8:54

P16e23t30r 72D90v47o38r76a36k 3351500157429

Kolizi srnčí hlavy s chladičem zabrání kapota jak?

+3/−2
7.3.2013 8:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.