Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová octavia exceluje v crash testech. I díky vystřelovací kapotě

Od nové Škody Octavia se ani jiný než skvělý výsledek v crash testech nečekal. Podmínky pro zisk pěti hvězd však plní s nebývalým přehledem. Spolu s ní mají plné hodnocení i Renault Zoe a Toyoty Auris a RAV4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e69t39r 71M95a16r18š75o40u23n 5145798606696

cele testy pomalu a jiste jsou jiz jen na H... hodnoceni nejakych blikatek, ktere mne opravdu pri nehode nazachrani. Stejne tak jednou je v clanku receno, ze Euro NCAP ocenuje bohatou nabidku dalsich bezpecnostnich systemu, jez mohou mit zakaznici treba za priplatek. A podruhe naopak se rika, ze neuznalo omezovac za priplatek, protze tvrdi ze si ho stejne nikdonekoupi... (jak tedy vedi ze ony hovadinky psane vyse si nekdo vubec koupi?) Rv

0/0
14.3.2013 13:57
Foto

M22i95l31a85n 12S85t13r91n10a76d32e30l 4371436509170

V čem že to EXCELUJE ? ;-D Není tohle už trochu moc? Takové články na mne působí ANTI ! Už proto bych si nikdy žádnou schade nekoupil, 

i30 vs. rapid vs. ochcáva !!

http://www.euroncap.com/results/hyundai/i30/478.aspx

http://www.euroncap.com/results/seat/toledo/495.aspx

http://www.euroncap.com/results/skoda/octavia/512.aspx

Takže ještě jednou, v čem je nová šáde tak excelentní? Rv

+2/0
8.3.2013 9:55
Foto

K63a20r50e55l 78H66r14u34š20k33a 2841331528667

Octavia, Octavia, Octavia ... a o tom, že VW uvedl Golfa Varianta místní Škoda-nazi  redakce nenapíše ani řádek. Že by obavy z oslabení popularity nové Okiny? No nic, mrkněte sem: http://www.autorevue.cz/volkswagen-golf-variant-kombik-sedme-generace-odhalen

+2/0
8.3.2013 6:58

J43i53n15d18ř30i72c59h 11Š34k83o61p91e77k 4395931720855

určitě o něm článek bude, ale ne hned. Vždyť o Golfu byl nedávno, s odstupem pár dnů se dočkáš

http://auto.idnes.cz/vw-golf-gti-gtd-premiera-zeneva-dma-/ak_aktual.aspx?c=A130301_122126_ak_aktual_ada

0/0
8.3.2013 8:46

J79i42n89d16ř50i68c19h 23Š43k39o27p60e91k 4615281670565

Novou octávku bych koupil až tak za 2 roky. Za tu dobu jednak konstruktéři vychytají případné mušky, něco jako menší facelift třeba, a jednak se vyzkouší v praxi funkčnost různých více či méně zbytečných el. systémů a objeví se návod, jak je deaktivovat. Protože jet do servisu jen proto, že čidlo bude třeba tvrdit, že řidič sedí křivě, je drahý výlet.

+7/0
7.3.2013 18:32

M20i87l75a31n 34Š30v43a13g18r25o70v26s73k35ý 9932259595988

Herr Gott, to se bude bourat. ;-D

+1/0
7.3.2013 18:31

J52o20z75e37f 12K45o97s16t38e30l83a73n91s98k73ý 8195812829836

Dávať body za obmedzovač rýchlosti mi príde úplná hlúposť. Skôr by som za to body bral. Niekedy náhle pridanie rýchlosti môže zabrániť nehode. Budem v meste obiehať 50-kou auto, ktoré ide ledva 40, odrazu sa predo mnou v protismere objaví auto či iná prekážka, chcem pridať rýchlosť a - nič. Zastaví ma obmedzovač. Kým sa spamätám a uvedomím si, v čom je problém, a ako ho odstrániť, môže byť už neskoro.

Moderné systémy sa snažia z vodičov robiť hlupákov. A rovnako aj skúšobné testy.

+3/0
7.3.2013 17:20

M19a58r17t69i71n 46K60a93r51á26s65e90k 9658753128288

Ja mam v aute omezovac ktery funguje tak, kdyz zamecknu plyn na podlahu tak se automaticky deaktivuje (prave kvuli tomu co zminujete). Pocitam ze i u jinych to funguje obdobne.

0/0
7.3.2013 20:11

J25o46z43e60f 73K85o35s23t15e82l34a51n78s27k98ý 8265222429756

Díky za vysvetlenie. Ja mám v aute len klasickým tempomat. O autá sa však intenzívne zaujímam, ale nikde som nečítal (až teraz u vás), že sa ten obmedzovač dá takto inteligentne vypnúť. Ale to je o dnešnej dobe typické - veľa sa píše o blbostiach, ale podstatné veci novinárom unikajú.

0/0
8.3.2013 8:49

M89a93r12t16i64n 65K84a14r63á22s63e91k 9178263968558

Mam citrone C4 druhe generace a funguje to tak no. Plynovy pedal jako by dva dorazy, kdyz dam se zmackne lehce na doraz tak to omezovac nevypne, ale kdyz se jeste trochu pritlaci tak doraz povoli a vypne omezovac.

0/0
8.3.2013 9:16

M93a45r48e32k 45H71r81u55b66y 6637362511728

Ford se chova uplne stejne.

0/0
8.3.2013 10:21

P98a66v74e53l 43O36d37r31a43z37i95l 6174119307590

A přibržďuje to z kopce?

0/0
8.3.2013 11:00

J92i28ř41í 44H61r30d52l32i75č92k52a 2548311300593

Tyhle NCAP nemají moc velkou váhu. Zaprvé automobilky dodávají do crashtestu vyztuženou verzi konkrétního auta a zadruhé testuje jen 2 typy nárazu. Takové Volvo testuje přes 70 (!) různých typů nehod, vč. převrácení, atd. a podle toho vychytává nastavení. Do má podle mě smysl, ne tyhle ,,ideální" nárazy.

+3/−10
7.3.2013 13:33

T97o11m57á62š 89K22n96a26i62f82l 6693280717120

Do kohos to duši dal. Ne, automobilky do testu žádné speciálně vyztužené verze aut opravdu nedávají.

Tyhle ideální nárazy nemají za úkol vypovídat o bezpečí toho kterého auta v absolutní hodnotě - ale jako srovnávací ukazatel, aby bylo možné porovnat více autíček různých výrobců podle jednotného kritéria.

+9/−2
7.3.2013 14:50

P21a36v37e70l 60O95d73r44a93z17i21l 6784239527770

Jasně, automobilky tam posílají úplně náhodně vybraný auto, který nemá vůbec žádný úpravy. Jo tak to ti věřím.

+1/−1
8.3.2013 11:00

Z49d83e81n98e23k 76Z96a16j52í67c68e79k 1301246812787

Honzo , prosím tě kde jsi vzal , že se auta speciálně vyztužují? Nejprv si něco nastuduj o NCAPU a potom tady pouštěj svoje moudra.

Jsem ochotný připustit, že to jsou auta mimořádně kontrolovány , že z deseti aut vyberou jedno, všem autům bylo ultrazvukem kontrolovány svařovací body, a pokud ultrazvukář vyhodnotil svařovací bod s malou čočkou , a těch bodů byly 2% už se auto neposílalo na NCAP.Ale žádné odchylky nebo výztuhy se nepředělávaly ani nevyztužovalyPodotýkám s tou kontrolou svařovacích bodů to dělá každá automobilka..

+3/−2
7.3.2013 16:01

K59a33r59e73l 81J25o27a60c69h63i33m66s63t54á78l 2433822730842

Zdeněk: co to plácáš pan já tu nevidím že bi Jan něco psal o tom že tam dávaj spěciálně vystužený karoserie ale zato u pana Jiřího to vidím napsané

+1/−1
7.3.2013 17:11

K42a85r46e72l 87J43o38a30c27h91i36m92s23t78á35l 2413292880922

KJ: sorry překlep !BY!

0/0
7.3.2013 17:13

Z13d67e67n63e48k 53Z23a72j48í88c22e88k 1461466502957

A co podle tebe znamená vyztužená verze  daného vozu??? To jako tam dávají silnější plechy? výztuhy??? prostě plácá hovadiny a ty s ním..

+1/−2
7.3.2013 18:38

J46i72ř86í 86H84r47d85l95i42č76k36a 2408521830293

Povím to asi takto. Byl jsem u toho, když jedna nejmenovaná automobilka vezla testovací vůz na NCAP. A to konkrétní vozidlo mělo extra vyztužené prahy a nosníky. Přiznal mi to mezi 4 očima i zástupce automobilky. Není se čemu divit. Jde o velké peníze a nikdo nechce koupit pekáč, který v dnešní době dostane jen 3 hvězdy. Jenže vyrobit opravdu bezpečné auto je finančně náročné a u levných aut by to nešlo.

0/0
8.3.2013 10:15

P46a23v93e80l 80O73d28r81a34z44i30l 6644819387790

Dělám v jiným průmyslu a i tady se typově zkoušeným výrobkům věnuje mimořádná péče...

+1/0
8.3.2013 11:02

L46u56k75á38š 38M94r56k11v15i27č29k81a 9666154755852

Jako fajn, Octa dostala plnej počet, ale to video mne lehce znepokojuje. Auto to napálilo do toho bloku v nějakých 50km/h nebo 60, jako vždy a celej čumák se proměnil v placku. Co to udělá v 80 nebo dokonce stovce?

+4/−1
7.3.2013 10:58

M42a95r14e92k 52H32r52u68b24y 6717532151618

taky placka, jenom o trochu tenci ;-)

+7/−1
7.3.2013 10:59
Foto

P49e27t30r 24Š14r95a88i82e75r 9543902512667

Díky té placce přežije posádka - říká se tomu "deformační zóna"...;-) Ovšem i zde jsou fyzikální hranice...:-P

+2/−1
7.3.2013 15:10

M91a74r62e54k 46H24r28u68b43y 6327842331868

Fyziku samozrejme neoblafnes ;-)

Je potreba ale vedet, ze deformacni zony jsou spocitane na NCAP testy - tzn. presne specifikovany naraz v predem zname rychlosti. Jak to dopadne pokud ridic nebude bourat certifikovanym zpusobem uz vyrobce neresi.

+1/0
8.3.2013 10:25

R93o34b33e69r23t 33A12n95t52o77n12í60n 52T11l79u96č59h29o58ř 1110103642607

v placku se promeni i cestujici! ;-D

+7/−1
7.3.2013 11:10

J92i61ř26í 17S89c43h80w83a97c39h 5796199937584

Tomu se totiž říká deformační zóna. Deformační zóna svou DEFORMACÍ pohltí kinetickou energii auta a to se "zastaví" s menším přetížením pro posádku. V případě absolutně tuhé konstrukce by náraz při 50-ce znamenal pro posádku x-násobné přetížení, které by jí trhalo vnitřnosti na kusy.

+9/−2
7.3.2013 12:30

M52a84r76t28i64n 94P31e84ř52i84n71a 5271870453717

Přesně tak. Úkolem automobilu je se "rozumě zdeformovat" aby pohltil co nejvíce energie. Samozřejmě se ale nesmí zdeformovat tolik, aby došlo i k deformaci pasažérů....Při rychlostech okolo 100km/h už ale málokdo přežije boční nebo i čelní střet, nebo to přežije ale s velikou újmou na zdraví....

+3/−1
7.3.2013 15:24

M64i74r84o93s68l71a75v 61J16o93c15h 3192951273628

No ve stovce už to nikoho moc nemusí zajímat, protože přetížení vám pocuchá vnitřnosti tak, že z nich bude sekaná. ;-)

+5/−1
7.3.2013 12:42

T22o31m69á12š 11Z76e73m34a81n 3105648714755

Pokud do něčeho nabouráte v 80 nebo 100, tak váš to už nemusí zajímat.

+2/−2
7.3.2013 13:12

J73i31ř28í 26H91r47d35l73i14č34k10a 2888801190253

rána ve 100 se dá přežít, kámoš takhle boural čelně do stromu s Peugotem 206 a přežil to. Pár dní si poležel ve špitálu, ale přežil. Tacho zaseklé na 100 km/h.

0/−1
7.3.2013 13:34

M21i69r89o22s88l34a32v 58J94o28c43h 3702871113608

Dají se přežít i větší rychlosti, když máte štěstí. To bohužel nic neříká o tom, že náraz do pevné překážky ve 100 Km/h je pro většinu bourajících fatální. Ta energie stoupající s druhou mocninou rychlosti je prevít.

+3/−3
7.3.2013 13:54

T21o67m16á13š 85K41n72a86i92f13l 6793360487260

To, že se ten čumák proměnil v placku, není chyba, to je vlastnost a smysl toho, proč tam ten čumák je :)

+2/−1
7.3.2013 14:51

M44a12r21e94k 63H18r69u40b74y 6597862491988

Hmm, tak dobre boura...ted jeste, aby i dobre jezdila :-P

+2/0
7.3.2013 10:41

M68a30r72t14i64n 84F13r73a87n30t73i15š39e79k 7965130283845

formulace "úchyty Isofix jsou jen na dvou zadních místech" je vůči Oktávce nespravedlivá. Já vzadu tři dětské sedačky potřebuji a tři isofixy nejsou ani u všech MPV. Sedany, kombíky i SUV mají běžně jen dva.

+7/−4
7.3.2013 9:56

M54a95r20t78i82n 40F58r91a46n51t50i37š41e53k 7985910723275

to mínus je od borca, co má čtyři isofixy vzadu v trabantu?

+5/−2
7.3.2013 10:53

D72a40v74i70d 62R22y70c23h89e31t58s78k89ý 9436701400110

NCAP je zbytečný, protože se proměnil v soutěž o ochranu chodců. Po nárazu chodec se cítí lépe než před ním. O aktivní kapotě bylo už vše řečeno - po nárazu například do dopravního kužele následuje system shutdown a auto dále nejede - výborná věc, pokud se to stane na cestě do nemocnice nebo v -25 ve vánici. Následuje, odtah +výměna pyropatron a čepů kapoty a snadných 7500 Kč pro servis. Přitom to jde udělat na stlačený vzduch a kapotu pak stačí zatlačit zpět. Good job.

+13/−2
7.3.2013 9:24

M93i12l58a50n 89S72z15a91b66ó 4317461924416

Souhlasím .. NCAP už nemá co společného s bezpečností posádky. Kromě vámi zmíněné ochrany chodců která majitele auta asi moc nezajímá stejně zohledňuje i kraviny jako připomínač pásů - co to má proboha co dělat s bezpečností auta ? Stejně jako debilní omezovač rychlosti .. při výběru auta, kdybych se díval na testy bezpečnosti, tak mě zajímá bezpečnost moje při nárazu .. ne omezovač pro dementy a pípátko že někdo neni připoutanej.

+7/−2
7.3.2013 9:54

J86i33ř85í 55H54r78d34l56i65č21k26a 2688701870723

Přesně tak. Co je mi po nějakém chodci, který mi skočí pod kola? Hlavně moje rodina v autě aby byla v cajku. R^

+1/−2
7.3.2013 13:36

L12u20k84á84š 56M25a76l11v84i77n55s46k31y 2778584853978

na stlačený vzduch? to by muselo být extrémně natlakovaný aby se to vyrovnalo efektu pyropatrony. A dále by se muselo to natlakování neustále udržovat. Zkrátka nebylo by tak funkční jako pyropatrona a bylo by to i složitější a tedy dražší.

+1/−1
7.3.2013 10:39

R47i43c89h61a26r34d 14P76o68d85z19i71m49e71k 2801897346

moment jak system shutdown. To jako, že když to vystřelí kapotu tak auto přestane jet? To snad ne?!

+3/0
7.3.2013 12:23

J57i83ř84í 37S49c80h92w66a45c71h 5556289487764

no prý jo. Jak bys taky mohl pokračovat v jízdě autem, co má odstřelený panty kapoty. To by ti ta kapota, taky mohla při následném nárazu třeba ufiknout hlavu.

V českých luzích a hájích se asi velmi brzy objeví "tuningový" návod, jak ty pyropatrony deaktivovat.

+7/−1
7.3.2013 12:38

D90a89v97i28d 58R14y22c57h67e59t52s48k17ý 9246741150160

Pokud se stane nemožné a opravdu někoho sundáte a přijde se na to že jsou pyropatrony deaktivované tak je to vražda v nepřímém úmyslu. Beze srandy.

0/−4
7.3.2013 12:40

J74i50ř87í 33S38c24h85w19a92c19h 5686599877414

no pokud bude ten chodec mrtvej, tak to je průser v obou případech

+3/0
7.3.2013 15:04

P31a50v47e41l 80O59d72r62a40z29i45l 6354269777950

Nic jako "vražda v nepřímém úmyslu" neexistuje.

0/0
8.3.2013 11:04

P42e84t51r 70M65a49r53š97o88u66n 5605838416496

jak tu nekdo pise, mrtvej chodec bude pruser tak jako tak, a pak jako pokud budou existovat auta bez vystrelovaci kapoty tak jejich ridici budou o to vice zabijaci,enbo co nam chcete rici???? ;-D

0/0
14.3.2013 14:07

R20i13c87h18a70r20d 27P66o76d42z34i55m11e86k 2561147926

Já myslel, že to jde zacvaknout zpátky tj. panty jsou na to konstruovaný, ne že je to nenávratně zničí a následně se jen vymění pyropatrony 8-o Takový tuningový návod nepochybně vznikne a vůbec se nedivím, že si to lidi nechají deaktivovat. Nepotřebuju aby mi to za drahý peníze vystřelila kdejaká mulda sněhu nebo sněhový jazyk, který nárazníkem rozrazím. Osobně bych si to deaktivoval taky.

+1/−1
7.3.2013 15:33

Z87d69e41n96ě75k 83H17r27u75b80ý 5955498521236

Jak přesně funguje Front Assist? Jak se tento systém zachová v situaci, kdy se řidič rozhodne pro předjíždění kamionu, ale špatně to odhadne a jediným východiskem ze situace bude na to pořádně šlápnout a zařadit se před kamion? Asi před 20 lety jsem jel ze školy stopem a zažil přesně takovou situaci. Vyšlo to o milimetry, obě zrcátka vozu ve kterém jsem seděl byla pryč, do smrti na to nezapomenu.

0/0
7.3.2013 8:47

R97o88b30e90r18t 42A47n17t16o85n25í27n 74T37l40u92č52h20o42ř 1620673942707

Normalka, zahamstne brzdu a pocka az te ten protijedouci nakladak rozsmelcuje na kasi. ;-D

+2/0
7.3.2013 8:54

P17e23t36r 14D11v52o44r45a70k 3371890217579

Kolizi srnčí hlavy s chladičem zabrání kapota jak?

+3/−2
7.3.2013 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.