Diskuze

Statistiky poruchovosti: systém start-stop dělá potíže

Německý autoklub ADAC má své žluté anděly, kteří pomáhají motoristům v nouzi. Ze svých zásahů si andělská letka sestavuje statistiky. Z nich se dá vyčíst, která auta musí mít žlutého anděla strážného v pohotovosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A to ještě AUDi vymyslela zlepšovák. Klasické STart-Stop se dá do dalšího startu vypnout tlačítkem. Tak do aut zamontovávají vypínač motoru, který vypne motor při otevření dveří řidiče. Tento opruz se jednoduše vypnout nedá, jestli to jde vypnout někde přes počítač se ještě nezjistilo.

0 0
možnosti

To by jednoho nenapadlo, kdyby si nad tím hlavu do konce života lámal :-P

0 0
možnosti

Auto, u kterého podobný pseudosystém nepůjde jednou pro vždy vypnout, mi nesmí do garáže.

3 0
možnosti

J85i48ř49í 62Š67v83e35c

14. 5. 2013 11:47

Jestli EU bude tlačit na výrobce, tak během pár let bude mít systém v podstatě každé auto, bohužel...

1 0
možnosti

J22a11n 34H91a52n27z15l

14. 5. 2013 7:45

Ked nad tym uvazujem, neboli lepsie tie nase stare auta, á la Skoda 120? Tam stacila lepiaca paska, nejaky ten kluc a islo sa....:-P

0 0
možnosti

J86a12n 59G93a52z89d28a

13. 5. 2013 22:03

Start-stop je podle mého překonaná technologie. Když už bych si kupoval nějaké auto do města s ekologickými ambicemi, šel bych do hybridu. Tím že žiju daleko od města mě ale stačí normální auto, u kterého mohu na dlouhých semaforech vypínat motor.

0 2
možnosti

tohle je kravina od zacatku, zajimalo by me jestli se nekdy nasel silenec, ktery si za to priplacel jako za extra vybavu..........

5 2
možnosti

Lidem co jsou trochu technicky zdatní, nebo se alespoň o techniku zajímají tak těm to bylo jasné od začátku, ale kolik takových mezi řidiči je? Někteří jsou schopní si udělat pomalu generálku svého vozu, jiní s trochou času a námahy opravit i obtížnější věci, ale pak jsou tací, kteří jsou rádi že si natankují a dolijí vodu do ostřikovačů a právě tito si za to asi připlatit mohli. Já osobně to mít v autě, tak se budu snažit dělat něco pro to aby to zůstalo natrvalo deaktivované.

6 1
možnosti

Start stop mám v autě taky, bylo to v základu (asi se za to u škodovek platí), a musel sem tu kravinu před každou jízdou extra vypínat, naštěstí po dvou letech to přestalo fungovat a je od toho pokoj. Za tenhle vynález co neprospívá autobaterim atd. můžeme opět poděkovat honbě EU za zničení motorů prostřednictvím emisních limitů. V praxi to pořád chcípalo motor na křížovatkách, při dání přednosti v jízdě atd. a než to naskočí tak na mě vzadu troubí jak na blbce. Díky bohu, že se to rozbilo a mám od toho pokoj.

16 2
možnosti

Až se po pár letech úspěšného skrblení decilitříků paliva podělá startér za 18.000,- Kč, chudák motorista rychle změní názor na výhodnost Start-Stopu.

18 0
možnosti

Systém Start-Stop je jen marketingový trik, umožňující vytlouci další peníze z motoristů, kteří dnes z velké části vůbec netuší, proč to auto vůbec jede. Jeho úspornost je diskutabilní, pokud vůbec nějaká. Rozhodně lze uspořit o řády více paliva zlepšením techniky jízdy. Přičemž takový kurz úsporné jízdy stojí přibližně 10x méně, než celý Start-Stop.

Nehledě na to, že úspora paliva v řádech maximálně korun je přesměrována do zvýšeného opotřebení motoru kvůli špatnému mazání při startování, zatěžování baterie, startéru, ale třeba i žárovek. Při startu je prakticky veškerá kapacita baterie přesměrována do startéru, přičemž dochází k velkému kolísání napětí v celé elektrické soustavě. Při takovém poklesu napětí například žárovky v hlavních světlech zhasnou a pak se zase rozsvítí. A životnost žárovek je omezená počtem rozsvícení.

19 1
možnosti

U většiny moderních vozů jsou žárovky nahrazeny LEDkami, které mohou svítit pořád a nezhasnou při startování.

3 4
možnosti

Takže půl hodiny po Praze a motor běžel o 10 minut kratší dobu. Na volnoběh spotřebuje motor cca 1l paliva za hodinu. Každý start taky něco sežere. Úspora tedy asi 2Kč na trase, za kterou zapaltíte na palivu zhruba 50Kč - 4%. Odměnou je zhuntovaná baterie, startér i motor.

 

Je to opravdu ta ideální cesta jak šetřit?

31 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...