Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autem do Chorvatska: na mýtném ušetří chytrá krabička

Na cestě po chorvatských dálnicích můžete ušetřit několik set korun, když budete platit mýto elektronicky. Musíte si jen koupit předplacený balíček. Zabere to pár minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vážený autore, jste idiot, který asi nikdy nebyl v Chorvatsku. Jestli berete prachy za to, že tady děláte z lidí blbce, gratuluji Vám.

Jak může někdo psát od hranic se Slovinskem, když autocestu Macelj - Zagreb spravuje jiná firma a platí se tam hotově. ENC se dá koupit až na cestarině Zagreb - Lučko.

Naprostá blbost je, že se za krabičku neplatí a že se strhává částka nižší (po slevě).

Balíček 380KN = nabito cestarina 260KN + cena krabičky 120KN, popust(sleva) 21,74 % tj. 72KN navíc, tzn, že krabičku mám nabitou ne na 260, ale na 333KN.

Pri každém dalším nabití (zakoupení bonu) od 100KN výše vám přičtou k částce opět 21,74%. Koupil jsem si bon v Tisaku za 100KN, paní mi ochotně poslala ze svého mobilu i sms. Krabička se mi nabila o 127,78KN. Takže ano opravdu sleva 21,74%. A bony už prodávají na všech benzinkách.

Na mýtnicích se v bráně ENC nečeká, je to fofr. Ve špičkách při placení hotově, tam člověk stráví i hodinu, takže ušetřený čas. Na cestarině Zagrab - Lučko prodávají krabičku od 7 ráno do 8 hodin do večera, v sobotu do 12 hodin. Pak už jen záleží na ochotě zaměstnanců, kteří ochotni moc nejsou. Takže jsem projel branou ENC, uzmul si karticu a jel do Zagvozdu k Makarské. Tam jsem dorazil v 7 ráno, zrovna otevřeli, koupil krabičku a rovnou mi cenu za dálnici odečetli z ní. Tj. Zagreb - Zagvozd 201 KN. Tunel Sv. Ilju jsem taky platil z krabičky 20KN. Ke krabičce jsem dostal papír, kde bylo přihlašovací jméno s lozinkou na net, takže jsem si hned mohl zkontrolovat, kolik se odečetlo (tehdy jsem zjistil, jaký je autor tohoto článků vůl). Je to tam krásně zobrazeno, ještě mi dali dalších 20KN jako bonus (nevím za co). Takže kdo jezdí do Chorvatska každý rok, já třeba i 2x ročně, tak ušetří. Od listopadu do března je popust za autocestu dokonce 33%. Takže jsem byl v úžasu, že sami Chorvati tomu neveří a platí hotově. Žádnou jinou slevu za dálnici nemají. Nasraný jsem byl tedy pořádně, ale hlavně na to, že jsem se řídil návodem pana autora Švidrnocha, nakopal

0 0
možnosti

Ty informace jsou zkreslené a neodpovídají pravdě. Já na to spoléhal a dost jsem se mýlil. Jel jsem do Bašky Voda a spočítal jsem si, že by mi měl stačit balíček za 380,61 kn. Na mýtu Varaždin jsem koupil krabičku, zaplatil a jel. Na dalším mýtu krabička nefungovala, musel jsem ji dát obsluze, něco udělal, pak už šla a nebyl problém. Jen mi připadalo, že zbývající částka je asi o 50 kn nižší, než by měla být. Lozinku (heslo) jsem žádnou nedostal. Až na místě jsem zjistil, že lozinka je výrobní číslo krabičky.

Za krabičku se platí. Na dokladu o koupi je toto:

Vriednost cestarine 333 kn

Popust                    -72,39 kn

ENC uredaj               120 kn

Ukupno za platiti         380,61 Takže za krabičku se na rozdíl od informace platí! Vstupní hodnota byla 333 kn, na mýtném se odečítala normální plná cena, žádné snížení o 22%. Sleva se projevila až při dobíjení, za 150 kn jsem dostal 191,67 kn. Takže pokud bych zakoupil ten prostřední balíček, tak bych neušetřil vůbec nic, úspora se projeví až při dalším nákupu. Jak se krabička nabíjí přes internet, jsem nezjistil. Jde nabíjet převodem a nebo registrovanou platební kartou. Ta se dá zaregistrovat zřejmě na mýtnici. A pak dobíjet přes internet. A nebo samozřejmě na mýtnici hotově nebo kartou. Kde ten, kdo psal článek, sebral ty informace, které jsou uvedeny v článku, by mě strašně zajímalo!! Zdeněk

1 0
možnosti

Přesně jak popsal kolega, já koupil balíček za 555 kun na mýtu Perušič,kdy jsem sjel z dálnice a to až na potřetí se mě podařilo koupit,jinak vyprodáno,nebo za 999 kun balíček. Při vyřizování jsem se zdržel asi 2 minuty,obsluha byla velmi ochotná. Měl jsem dopředu vytištěnou žádost .Cesta Šestanovac - Lučko odpočítalo plnou cenu 197 kun. Žádnou lozinku nedostanete,musíte to zkoušet na číslo krabičky, kdy na podtřetí pokus vás to pustí do systému HAK.COM,tak jsem si alespoň změnil heslo,takže se přihlašuji číslo krabičky a moje heslo.:-)

0 0
možnosti

Ty informace o ENC asi nejsou správné. Na stránkách http://www.hac.hr je cena předplaceného balíčku + 110 HRK za přístroj, takže by ta krabička neměla být zdarma. Má s tím někdo zkušenost?

0 0
možnosti

Ted jsme se vratili. Na mytne brane kolem 10:00 str asny zmatek. Pracovnik nam sdeluje ze nam ji proste neproda.. protoze toho maji hodne na praci. Kdyz vidi ze jsme v aute s malym ditetem... tak rika at chvili pockame. Nakonec z neho vymamime jen ten nejdrazsi balicek za 1000 kn. Na balicku je doslova uvedeno: " Vrijednost cestarine 1000 kn- propust 100 kn= 900 kn+ENC uredaj 100 kn   ENC 1000kn propust na cestarinu 10% "

Z toho jsem pochopil ze zpravdu ten prostroj je v cene... ovsem za predpokladu se se smirime s tim ze je to oznaceno jako 10% sleva

Krabicka byla zakoupena az u Zahrebu... na prvnim useku od hranic zadna takova moznost nebyla... a je zde normalni placeny usek pro vsechny za 48 kn pro jeden smer. (Cekali jsme ze pri navratu taky rovnou projedeme ENC branou... ale posledni usek je proste zpoplatneny za cash)

0 0
možnosti

Nějak mi ty informace autora nesedí. Přesně před týdnem jsme tu krabičku kupovali a pán nám vysvětlil, že asi 100 kun je cena krabičky a asi 300 kun je nabitá hodnota. Že by bylo nějaké heslo - to jsem si nevšimnul, v dodané dokumentaci není o nějakém Internetovém přístupu ani slovo. Snad to přijde domů v originálu faktury.

0 0
možnosti

P64e50t38r 22D62o22k79t70o90r

17. 7. 2013 13:06

taky jsem s tím maturoval :-/  ale heslo pro přihlášení je číslo " krabičky" ;-)

0 0
možnosti

Vzhledem k tomu, že tam jedu jednou za 3 - 5 let, tak se mi to nevyplatí.

0 0
možnosti

K46a50r88e21l 83H62o18r96á43k

29. 5. 2013 22:20

A co na motorce? To se taky platí mýto?

0 0
možnosti

no nevím, s děma malými dětmi vzdau je člověk rád za každou ušeřenou hodinu:-/

2 2
možnosti

P98e32t45r 55T30y45č13k37a

29. 5. 2013 8:04

Takže je lepší stát na každé mýtnici ve frontě?

3 1
možnosti

Rozumný člověk nemusí používat dálnici, která je dost předražená a krabička je ještě dražší. Osobně jezdíme již mnoho let z Bratislavy přes Maďary Csorna, Szombathely, Redics až po Varaždin - zadarmo, pak kousek po dálnici až do Karlovace za 40Kn a potom odbočka na Plitvice, Knin, Šestanovac a Makarská riviéra opět zdarma. Je to cesta pohodová, s výhledy, bez kolon a taky klidná. Je na každém, jak si vybere a jestli chce ušetřit. Dovolená je spíš pro užívání.;-D;-D

2 8
možnosti

Rozumný člověk naopak dálnici použije.

Dovolená je o užívání?  Pak vám tedy nerozumím. Párkrát jsem tama jel, když ještě nebyla dálnice, a byla to noční můra. Hrozně se ten úsek vlekl. Po dokončení dálnice jsem neváhal - těch několik ušetřených nepříjemných hodin v autě za to rozhodně stojí. To samé Itálie - jednou jsme zkusili jet mimo dálnici, a už nikdy víc!

5 3
možnosti

Letos není problémem nějaké mýtné - nýbrž samo POČASÍ. - Teploty moře od severu k jihu 17 - 18 - 19  oC .......  :-( .... zatím se to bohužel moc nelepší...

0 0
možnosti

Řecko: 18 - 20 - 22 ... a i to je furt ještě málo ! :-( ... ale stejně všichni věříme, že se to teď v červnu zlomí! ;-)

1 0
možnosti

Tady na Floridě se také platí asi na dvou dálnicích jakési mýtné, ty dálnice se ale dají hravě objet po neplacených výpadovkách...Mezistátní I-75 je pochopitelně zdarma. 

V mém autě i v Camaru mé ženy však máme na předním skle jen jakési samolepky které se zaregistrují při přejezdu mýta a automat si to sám strhne z našeho účtu. Především to ale šetří čas. Zatímco ostatní řidiči musí zastavit a zaplatit cash, tak ti se "Sunpass" známkou nebo krabičkou to objedou. Projetí načerno bez placení stojí 100 dolarů.

2 7
možnosti

známka je časově neomezená, baterií netřeba. Senzory nad autem pracují spolehlivě. Dříve se také používaly krabičky.

2 5
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...