Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Chorvatsko není blízko. Při cestě odpočívejte a cvičte

Stávající horka jsou úmorná. Podepisují se i na únavě a pozornosti řidičů. Z policejních statistik je zřejmé, že uplynulých 10 dnů bylo jedním z nejčernějších období na našich silnicích. Podle výzkumu pojišťovny Allianz alespoň jeden z deseti řidičů už za volantem někdy usnul a téměř čtvrtina si během prázdninových nebo jiných delších jízd, byť jen na vteřinu, zdřímla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AS

Já doporučuji si před cestou vzít 3x Energit TIR a oplachovat si průběžně tvář vychlazenou vodou.  To rozcvičování o přestávce jsem nezkoušel.

0 0
možnosti
PM

24 let od revoluce se stále jezdí hlavně do Jugoslávie.

1 4
možnosti
AS

Já jsem v bývále jugošce byl poprvé loni a byl jsem nadšený. Tak krásné, klidné a čisté moře. Všude mi rozuměli, ceny v pohodě. Byl jsem tam týden (ubytování s klimou a polopenzí) a stálo to jen cca 5 tisíc. Na některých místech pláže bylo sice víc lidí, ale když se zašlo kousek bokem, tak byla pohoda a klid. Rád se tam podívám zase. R^

0 0
možnosti
BT

Já zatím nejdál jela na Slovensko za Poprad (cca 600 km) a ač mě řízení moc baví a řídím celkem často (ostatně učila jsem se to na cestě po Praze a po D1), tak jsem řízení kousek za hranicemi s chutí předala spolujezdci (podotýkám, že jsme vyráželi z místa cca 30 km severně od Prahy). Prostě než cokoliv riskovat nebo být po příjezdu unavený jako kůň (a s bolestí hlavy), tak to raději šoupnout druhému, pokud to tedy jde.

2 0
možnosti
PC

Otázka zvyku. Zpočátku mi dělalo problém řídit i 100km po okreskách, byl jsem poté unavený. Poté, co jsem začal jezdit v práci mi nedělají problém služebky s 1000km v kuse. Ale pro člověka, který není zvyklý dlouho řídit musí být chorvatsko problém.

0 1
možnosti
TN

Hlavně nezapomeňte dělat přestávky!

0 0
možnosti
VN

V22í60t 87N53o71v23á51k

30. 7. 2013 16:30

Do Crottone(Kalábrie, 2000km) jsem jel s dvoudenní přestávkou v Římě, ale zpátky odpočinutej z pláže jsem to dal za 17hodin:-P

0 0
možnosti
JH

taky sem to tak jel, tam s pauzou a přespáním pod římem a zpět bez spaní ale s pauzami, a ve dvou řidičích je to pohoda- hlavně na jihu volné dálnice a krása okolo

0 0
možnosti
MB

Tady s tím naděláte a u řidičů profesionálů je to běžná denní porce řízení:-)

1 0
možnosti
JH

no jo ale do chorvatska jezdí sorta řidičů kteří jinak najezdí  měsíčně 500 km a většinou cestou do penny, nyní jsou rádi že naspořili na chorvatsko ( mimochodem předražené) a jedou hlava nehlava.......... a pokud možno to urvat najednou, v 10 je nástup na hotel tak tam musím být ještě pokud možno o pul desátý

0 0
možnosti
IZ

I26v13a92n 14Z71y27k80á10n

30. 7. 2013 15:53

Zásada č.1: Znát sám sebe, své biorytmy během celého 24hodinového cyklu, v kterých hodinách na Vás zpravidla přichází únava, kdy po útlumu máte naopak nástup bdělosti.

Zásada c.2: Říct o těchto svých omezeních při takové cestě posádce, aby Vás pomáhala hlídat! Není to znakem neschopného slabocha, ale zodpovědného řidiče.

Hint pro ty, kteří volí noční cesty. Mně se při dálničních jízdách za tmy osvědčují paradoxně, světe div se, sluneční brýle! Je v nich na cestu vidět bez komplikací a pomáhají udržet oční komfort díky snížení oslňování světlomety ať už protijedoucích vozů, nebo těch, kteří Vám svítí do bočních nebo středového zrcátka. Mně od těchto světel znatelně dřív odchází do kytek schopnost pohotově přeostřovat blízko/dálka, protože jsou oční svaly více unavené a tento stav pak o to víc urychluje ochotu organismu řešit to tím nejpřirozenějším způsobem ... regeneračním spánkem. Se slunečními brýlemi únavu sice neošálíte, i ta se logicky musí dostavit, ale nenastane až tak brzo, než je nutné.

Patrně nejsem asi jediný typu "sova", který má první fázi nočního útlumu, která např. po dvou hodinách odeznívá, pak nastupuje "druhá míza", kdy člověk dokáže jet v perfektní pohodě dalších pár hodin a ani náznak po předešlé únavě. Jen po té, když tahle druhá míza odezní, o to intenzivnější je pak nástup druhé vlny únavy, která umí udeřit mnohem silněji a znenadání. Je nutné nepodcenit žádný z náznaků, že už patrně přichází a rychle vzít za vděk nejbližšímu odpočívadlu.

Hodně šťastných kilometrů na cestách a úspěšné návraty domů.

1 0
možnosti
MB

Já jsem to oslňování do vnějších zpětných zrcátek vyřešil kouskem tmavé folie do rohu bočního okna....jen na cestu k moři a zpět.

0 0
možnosti
Foto

Buď rád, že nemáš tempomat. Já když ho použiju, celkem se za volantem nudím. Nastavím 160km/h a v tu ránu bych usnul.

0 1
možnosti
Foto

proč neletíte? Vyjde to stejně draho.

0 0
možnosti
LR

pokud je vás víc než 3, tak pochybuji...

2 1
možnosti
KV

Obvykle vstáváme po 5.hodině ráno... Takže vzhledem k předstartovní dovolenkové "horečce" ;-D opravdu NENÍ problém vstávat jednou za rok UŽ ve 4 hodiny... ;-)

0 0
možnosti
KV

Odpoledne už jsme ve Splitu... (střídáme se v řízení cca po 90-100 minutách) a pak už jen nalodění na trajekt a LEHÁRO až skoro na místo! R^ ;-) V

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...