Diskuze
Chorvatsko není blízko. Při cestě odpočívejte a cvičte
Děkujeme za pochopení.
A88n39t17o42n21í78n 78S57e37b48e38r66a
Já doporučuji si před cestou vzít 3x Energit TIR a oplachovat si průběžně tvář vychlazenou vodou. To rozcvičování o přestávce jsem nezkoušel.
P68e98t88r 18M81a39l23i82š70k17a
24 let od revoluce se stále jezdí hlavně do Jugoslávie.
A94n86t72o47n94í27n 36S65e63b22e40r41a
Já jsem v bývále jugošce byl poprvé loni a byl jsem nadšený. Tak krásné, klidné a čisté moře. Všude mi rozuměli, ceny v pohodě. Byl jsem tam týden (ubytování s klimou a polopenzí) a stálo to jen cca 5 tisíc. Na některých místech pláže bylo sice víc lidí, ale když se zašlo kousek bokem, tak byla pohoda a klid. Rád se tam podívám zase.
B47a17r54b27o62r93a 27T44e15s53n57e37r97o24v59á
Já zatím nejdál jela na Slovensko za Poprad (cca 600 km) a ač mě řízení moc baví a řídím celkem často (ostatně učila jsem se to na cestě po Praze a po D1), tak jsem řízení kousek za hranicemi s chutí předala spolujezdci (podotýkám, že jsme vyráželi z místa cca 30 km severně od Prahy). Prostě než cokoliv riskovat nebo být po příjezdu unavený jako kůň (a s bolestí hlavy), tak to raději šoupnout druhému, pokud to tedy jde.
P64a89v13e28l 81C20h21o55d48o41r
Otázka zvyku. Zpočátku mi dělalo problém řídit i 100km po okreskách, byl jsem poté unavený. Poté, co jsem začal jezdit v práci mi nedělají problém služebky s 1000km v kuse. Ale pro člověka, který není zvyklý dlouho řídit musí být chorvatsko problém.
V22í60t 87N53o71v23á51k
Do Crottone(Kalábrie, 2000km) jsem jel s dvoudenní přestávkou v Římě, ale zpátky odpočinutej z pláže jsem to dal za 17hodin
J38a45r48d79a 67H82o10f73m18a22n58n
taky sem to tak jel, tam s pauzou a přespáním pod římem a zpět bez spaní ale s pauzami, a ve dvou řidičích je to pohoda- hlavně na jihu volné dálnice a krása okolo
M36i94r97o77s31l20a86v 44B33u78d12a
Tady s tím naděláte a u řidičů profesionálů je to běžná denní porce řízení
J98a41r72d57a 26H52o38f24m74a20n96n
no jo ale do chorvatska jezdí sorta řidičů kteří jinak najezdí měsíčně 500 km a většinou cestou do penny, nyní jsou rádi že naspořili na chorvatsko ( mimochodem předražené) a jedou hlava nehlava.......... a pokud možno to urvat najednou, v 10 je nástup na hotel tak tam musím být ještě pokud možno o pul desátý
I26v13a92n 14Z71y27k80á10n
Zásada č.1: Znát sám sebe, své biorytmy během celého 24hodinového cyklu, v kterých hodinách na Vás zpravidla přichází únava, kdy po útlumu máte naopak nástup bdělosti.
Zásada c.2: Říct o těchto svých omezeních při takové cestě posádce, aby Vás pomáhala hlídat! Není to znakem neschopného slabocha, ale zodpovědného řidiče.
Hint pro ty, kteří volí noční cesty. Mně se při dálničních jízdách za tmy osvědčují paradoxně, světe div se, sluneční brýle! Je v nich na cestu vidět bez komplikací a pomáhají udržet oční komfort díky snížení oslňování světlomety ať už protijedoucích vozů, nebo těch, kteří Vám svítí do bočních nebo středového zrcátka. Mně od těchto světel znatelně dřív odchází do kytek schopnost pohotově přeostřovat blízko/dálka, protože jsou oční svaly více unavené a tento stav pak o to víc urychluje ochotu organismu řešit to tím nejpřirozenějším způsobem ... regeneračním spánkem. Se slunečními brýlemi únavu sice neošálíte, i ta se logicky musí dostavit, ale nenastane až tak brzo, než je nutné.
Patrně nejsem asi jediný typu "sova", který má první fázi nočního útlumu, která např. po dvou hodinách odeznívá, pak nastupuje "druhá míza", kdy člověk dokáže jet v perfektní pohodě dalších pár hodin a ani náznak po předešlé únavě. Jen po té, když tahle druhá míza odezní, o to intenzivnější je pak nástup druhé vlny únavy, která umí udeřit mnohem silněji a znenadání. Je nutné nepodcenit žádný z náznaků, že už patrně přichází a rychle vzít za vděk nejbližšímu odpočívadlu.
Hodně šťastných kilometrů na cestách a úspěšné návraty domů.
M45i25r17o24s15l38a43v 38B77u66d36a
Já jsem to oslňování do vnějších zpětných zrcátek vyřešil kouskem tmavé folie do rohu bočního okna....jen na cestu k moři a zpět.
J35a45n 16K16o19v65a57ř44í93k
Buď rád, že nemáš tempomat. Já když ho použiju, celkem se za volantem nudím. Nastavím 160km/h a v tu ránu bych usnul.
L96i90n66d85a 96R62a60p32a64n51t76o68v84á
pokud je vás víc než 3, tak pochybuji...
K19a47r92e68l 61V81a57c66h78u49t
Obvykle vstáváme po 5.hodině ráno... Takže vzhledem k předstartovní dovolenkové "horečce" opravdu NENÍ problém vstávat jednou za rok UŽ ve 4 hodiny...
K56a39r64e30l 36V89a18c51h18u61t
Odpoledne už jsme ve Splitu... (střídáme se v řízení cca po 90-100 minutách) a pak už jen nalodění na trajekt a LEHÁRO až skoro na místo!
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha