Diskuze

Tempomat řidičům pomáhá, ale může je i ohrozit. Podle výzkumu uspává

Někteří na ně nedají dopustit, pro jiné jsou jen zbytečným výstřelkem přetechnizované doby. Zařízení, které řidičům pomáhá udržovat konstantní rychlost, v sobě totiž skrývá i potenciální nebezpečí. Ospalost a delší reakční doba se mohou na silnici vymstít.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jezdil jsem s tempomatem jak v automatu, tak s manuálem. Tempomat má smysl na dálnici nebo rovné silnici. A taky v zemích, kde lidi jezdí přibližně stejně rychle. Osvědčil se mi ve Skandinávii nebo v USA, kde jsou dlouhé rovné cesty a rychlost relativně malá (90-110Km/h). Tam je to bez tempomatu šílené. Ale třeba v ČR se tempomat moc používat nedá, lidi jedou nerovnoměrně a chaoticky. Navíc tempomat neumí pracovat s terénem a tak občas jedou auta s tempomatem úplně nesmyslně.

Smysl by to mělo, kdyby měli tempomat všichni a kdyby všichni jeli stejnou rychlostí. Ale každý spěchá a jede na dálnici v levém a pak z toho vznikají "špunty", kdy celá dálnice bez důvodně zpomalí nebo úplně zastaví a to jen proto, že jeden zpomalil, ten za ním zpomalil ještě víc a ten další ještě víc a i když se ten první rozjel, tak ty ostatní jsou pomalejší v rozjezdu a ty za nimi musí brzdit ještě víc a nikdy se to už už nerozjede.

1 0
možnosti

chlape.. tys nikdy s tempomatem v čr nejel ...

0 0
možnosti

tempomat je fajn , navíc mám nohu připravenou vždycky na brzdě . Otázka čilosti a soustředění je individuální a na tohle u mě nemá žádný vliv . Připadá mě to bezpečnější . Navíc jedu předpisově .

4 0
možnosti

J75i15r38i 33G21a66z42d28a

4. 9. 2013 12:15

s tim souhlasim, jenom si myslim, ze mit tempomat s manualnim razenim neni prilis prakticke a trochu se tim stiraji moznosti tempomatu...

0 0
možnosti

Mam podobnou zkušenost, ale ne u obycejneho tempomatu, ale u adaptibilniho. Člověk se pak vyloženě nudí, protože auto i zpomaluje a jen se točí volantem.

1 0
možnosti
Foto

Nedám na tempomat dopustit a auto bez něj bych už nechtěl.Jezdím s ním cca 15 let a jsem naprosto spokojený.Je to klasický tempomat který se stará jen o udržení konstantní rychlosti.I díky němu mám nižší spotřebu než spousta jiných se stejným autem.

3 0
možnosti

"...pro jiné jsou jen zbytečným výstřelkem přetechnizované doby"

WTF? Přetechnizované doby? Já měl tempomat už v autě z roku 1990. A nedám na něj dopusit. Třeba dlouhá cesta po dálnici, Itálie, Chorvatsko, Německo ... Naprostej luxus.

3 0
možnosti

P79e90t49r 70P78a63c22k16a

3. 9. 2013 20:40

Já mám největší problém, když přesednu z Volva XC60 do manželčina Golfu. Auto přede mnou zpomaluje a ten zparchantělý Golf ne a ne začít brzdit. Tady mi fakt trvá vteřinu, než si uvědomím, že na brzdění v Golfu jsem tu já.

1 2
možnosti

Osobně mě radar dost iritoval v X5, kde brzdil opravdu prudce a to s nadsázkou i kvůli kamínkům na silnici. Musel jsem vždy nastavit nejmenší vzdálenost (neměl jsem čas na zkoumání toho, jak vypnout radar). Proto bych radar do auta nikdy nechtěl a nebo vypínatelný.

1 0
možnosti

Sakriš tady je zase nablito. Já tempomat používám skoro pořád a to i ve městě. Prostě zrychlím na 53 (protože mě ukazuje tachometr skoro přesně), stisknu tlačítko a s pravačkou položenou na brzdovém pedálu sleduji provoz. O použití na dálnici ani nemusí být řeč. Prostě jedu zvolenou rychlostí, někdo mi tam vjede, na což díky noze opřené o brzdový pedál reaguji rychleji a jakmile je zase volná silnici, nechám tempomat zrychlit zpět. A ještě abych nezapomněl, tempomat je parádní věc v měřených klesáních, kde si sám přibržďuje.

Ps: někdo by řekl, že jsem líný, stejně jako moje preferování automatu, ale Vy si snad doma perete na valše?

11 0
možnosti

Já používám tempomat taky zhusta. V podstatě proto jsem si před nedávnem pořizoval nové auto, protože u toho před tím jsem to neměl a už mě nebavilo šlapat na plyn.

Ale chci se zeptat, co to máte za tempomat, který sám brzdí? Ten můj brzdí jenom motorem, takže když to motor neudrží, tak se to prostě rozjede víc, než kolik mám nastaveno. Nebo máte automatickou převodovku? Tam by to možná mohlo brzdit líp. Já mám manuál a když jedu z kopce, tak si říkám, že by bylo fajn, kdyby to prostě samo ještě přibržďovalo brzdama.

1 0
možnosti
Foto

mám ho ve Crafteru, občas to na chvíli zapnu když jedu delší vzdálenost a dřevění mi noha. Na krátké cesty kratší než 500km to neupoužívám, opravdu mě to totiž uspává :) Zábava nastává, když jedu jenom třebas do nejbližšího obchodu, Po 40km chci přeřadit a zavadím o páčku tempomatu a auto začne akcelerovat před křižovatkou na přednastavenou rychlost 110km/h. To mě pak probudí spolehlivě :) Asi bych to použil víc, kdybych to měl na nejbližší dálnici blíž než 350km. Severní Švédsko asi není na tuhle hračku úplně ideální :)

0 0
možnosti

A taky to pohodlné sezení uspává. Nevím o případu, že by nějaký tramvaják za první republiky za řízením ve stoje usnul. Čekám proto, že zase nějaká divotvorný výzkumný fond dotovaný bruselí vymyslí, že předejdeme spánku a únavě za volantem tím, že budeme jezdit na stojáka. Bože kam ten svět spěje???

4 0
možnosti

To proto, že tramvajáka nedělal dnešní Karel Schwarzenberg. Sorry za tahání politiky, kam nepatří, ale nedalo mi to.

0 0
možnosti

"Při použití tempomatu také řidiči déle zůstávají v předjížděcích pruzích a nevrací se do pomalejších." s tim myslim tempomat nema nic spolecneho. nebo maj v nedeli na hradecky smer Praha vsichni tempomat...

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Cestovatelé vyměnili trabanty za obojživelná auta. Míří s nimi do Mongolska

8. dubna 2024  7:58

Skupina cestovatelů vedená Danem Přibáněm odstartovala v neděli 7. dubna po 15:00 od pražského...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...