Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Geometrii má nejen matematika. Auto bez ní špatně pojede

Geometrie kol určuje jejich postavení k silnici. Její seřízení jednoduše řečeno potřebujete k tomu, aby se kola správně točila. Kontrolovat by se měla aspoň jednou za rok nebo vždycky, když máte pocit, že ta díra v silnici, kterou jste vymetli, byla už moc velká. Špatnou geometrii nejlépe odhalíte na nerovnoměrně sjížděných pneumatikách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a76n 58F74r29o73l46í67k 6326970875414

Geometrii je třeba nechat seřídit pokud se sjíždějí gumy krajem nebo se měnila ramena přední nápravy. Samotná výměna čepů se bez toho obejde. No a kdo chce sponzorovat opravce tak samozřejmě každý měsíc.:-P

0/0
7.9.2013 14:24

P40e74t35r 27N71e63s20v90a81d56b42a 2644325236589

Hmm tak že když Vám vymění čepy řízení není potřeba dělat zbíhavost?;-D A mám pro Vás asi novinu. Pokud vám udělám zbíhavost s čepy ramen které budou mít byť minimální vůli tak po výměně za nové je geometeie rozhozena.... Ale chápu že někdo si raději koupí nové gumy než aby udělal geometrii;-D

0/0
7.9.2013 23:10

B46r74o38n94i14s52l57a84v 58J24a47k71l 8510715275355

Jj, serizovat geometrii dvakrat rocne pri vymene kol, idealne, kdyby to bylo dano zakonem:o) Co uz ti servisaci nevyplodi za bludy .... ale tak, ja se jim nedivim, spis se divim, ze o tom nekdo dokaze napsat clanek ......

0/0
6.9.2013 23:45

T50o44m74á12š 66F33i16r44b57a37c66h86e28r 9430920524150

Kdo to psal ? ;-D Dírou na silnici se maximálně poškodí pneumatika a nebo disk a to nemá z geomerií nic společného. Pokud už je to taková rána, že dojde k deformaci prvků řízení nebo zavěšení, není to to na seřízení geomertie ale na výměnu poškozeného dílu , odborníci ;-)

+3/−1
6.9.2013 13:55

J25o10s91e93f 13T83i87k81v88a75r12t 2340914680

Pan redaktor se na to prý ptal v nějakém servisu a jen trochu popletl co mu tam o tom říkali :-P

0/0
6.9.2013 14:01

P28a63v30e90l 29Z57a21j91í23č68e93k 8474760856700

no neni to presne... geometrii meni ruzne pruzne dily a ulozeni napravy tudis zalezi jak na najetych km tak na typu cesty po ktere to jezdi. Ale rozhodne jak pisete to neni tak ze najedete do diry a povoli se matice serizeni a rozhodi se geometrie jak si to dle clanku vysvetluje vetsina... ono u predku to jde seridit ale ne kazdy zadek ma seriditelnou geometrii takze ty auta obcas pripominaj spise lode :-)

0/0
6.9.2013 21:13

D66a24n30i93e65l 35B71e35r41g46l 8609852290769

to uchyceni na pneu asi nebude z nejpresnejsich.

0/0
6.9.2013 10:00

P56e14t20r 65N68e48s32v96a52d72b94a 2934325866339

Opírá se to o disk který je rovný tak že nula problém....

+1/0
7.9.2013 23:13

J98a65n 16J12e21ž32e61k 3801395357425

>Kontrola by se měla provádět dle doporučení výrobce vozidla, minimálně však jednou za rok,

Myslíte si, že poškození geometrie je záležitost času? Já bych spíš řekl, že je to dáno množstvím najetých kilometrů (a samozřejmě spoustou dalších podmínek - "terén", kterým se jezdí, zatěžování auta...).

Pokud budu dodržovat kontrolu geometrie "jednou za rok" u auta co najede 5000 km a 50000 km, bude to stejné?

+3/0
6.9.2013 6:32

S55t38e88p53a68n 70T91o25t65h 8638829805188

Tak podle idesu jo ;-)

+1/0
6.9.2013 10:48

V47l47a68d70i56s98l71a13v 84N11o41h80e54j83l 7178547938321

No, po Praze vlitnu do diry tak 2x tydne, cili mesicne bych mel dat 8tis za geometrii?

+1/0
6.9.2013 1:17

J80a40n 35J91a93n18e97č14e33k 9120173300696

A co teprve, kdybys jezdil po Praze denně ;-D

+3/−1
6.9.2013 7:22

O26n83d96ř63e73j 62Z89d33e39r62a38d70i36č57k72a 6244855833698

pokud mas potrebu se takhle blbe ptat tak to auto prodej a budes mit klid..

0/−5
6.9.2013 8:10

P70e40t12r 50N81e55s53v60a72d52b74a 2684955646419

Tak článek je zase velmi přitažený za vlasy. Pokud nebudeš pozorovat rozdíly v chování vozidla není důvod nic řešit;-)

+1/0
7.9.2013 23:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.