- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Že to ty pisálky stále baví. Omílat báchorky o škodlivosti alkoholu. Je nezvratně dokázáno, že množství alkoholu do 0,3 prom naopak zvyšuje reakční schopnosti (u mužů).
Pokud chceme bezpečnost na silnicích, bylo by fajné se zaměřit na daleko nebezpečnější situace než alkohol. Na únavu.
Někdy jsem po 12 hod v práci KO, za volant musím, chci-li domu, který je 70 km daleko. Ejhle, únava se nedá přístrojem změřit, takže ani trestat ze strany PČR, přesto je mnohonásobně častější v provozu než alkohol. Z únavy pramení mikrospánky, nepozornosti, přehlédnutí atd. atd. Nejde změřit = je to bezpečné...
a co jsi tím chtěl naznačit? Že když se děje něco špatného a něco ještě horšího ale to horší je nepostižitelné, tak to špatné by se mělo jako nechat "plavat"?
Např, se stane jedné noci loupež a vražda, zloděje chytnou a vraha ne, tak mu řeknou běž domů, my se teď zaměřujeme jen na vraždy, ty jsou nebezpečnější....
Tak moment, tady někdo asi lže.
Podle oficiálních statistik PČR za rok 2013:
celkem 84398 nehod
nehod s viníkem pod vlivem alkoholu 4686 - tedy 5.5% /z toho 672 do 0,5 promile, které se v mnohých normálních zemích toleruje a tudíž statistika je nezachytí/
mrtvých s viníkem pod vlivem alkoholu 62 /včetně chodců a cyklistů/ (tedy 10,76%)
Takže poněkud nesedí to o "každém čtvrtém úmrtí vlivem alkoholu při nehodách ", ne?
viz:
http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d
Seidl, nebuď moc velký kazišuk. DnesI se snaží vytvářet realitu a Vy jím ji kazíte. S takovou ten socialismus nevybudujeme.
Propříště - přečíst, nemyslet, nepočítat. Jasný?
je to naprostá hovadina protože nejhorší je řízení v kocovině. Je to horší než sednout do auta po 2-3 pivech
Ta kalkulačka je na h...o, protože vůbec nebere v potaz zvracení.
To je hrozný. kdybych měl tomu co pije říci, aby na zem vyhodil několik stokorun, tak mě prohlásí za blázna.
Ale nalít do sebe nápoje za několik stokorun a potom je vyvrhnout do kanálu připadá celkem normální.
Ale zvracení tam není, protože kalkulačka je připravena zejména pro lidi co pijí natolik, že zvracet nemusí.
Zatím mám pocit, že pořádně nevidím ani ty lidi na přechodu, natož řídit auto, nejdřív tak za dva dny.
Ty bublinky jsou zrádný a to jsem toho moc nepopil....
ta alkulačka je nějaká divná, nechce se mi věřit, že po vysátí sedmičky vína se začátkem v 18.00 a koncem v deset je člověk ráno fit a na nule (přesněji řečeno odporuje tomu empirická zkušenost).
Obrázek hezkej. Ještě by to chtělo doplnit elipsu s 0,3 promile. Aha, ono to nejde protože se překrývá s tou 0 promile?
A taky by to chtělo doplnit graf s reakční dobou. Jenomže tam by se ukázalo že do 0,3 promile je reakční doba kratší než při 0 promile.
A ještě druhý graf by to chtělo: 32 hodin beze spánku.
Aktivistický blábol. Jinak se tenhle výplod nazvat nedá. Statistika za leden - listopad 2014 hovoří o cca 6% z celkového počtu nehod a 7% z celkového počtu usmrcených v případechb nehod, kde byl u některého z účastníků zjištěn alkohol. Data za rok 2013 jsou přibližně podobná s tím, že je tam o něco více usmrcených. Ale i tak je to kolem 9%. Takže žádná každá čtvrtá oběť, jak je bláboleno v článku u toho srovnání se Zimbabwe. A to ty statistiky ještě zkreslují, protože se v kolonce alokohol stále objevují i případy, kdy skutečný vinník nehody, který například jel jako dobytek, měl krev čistou jak slovo boží.
A pojišťovnám bych doporučoval být stejně přísný na případy, kdy viníkem nehody je někdo, pro koho číslo stanovující nejvyšší dovolenou rychlost v daném místě zpravidla znamená pouze výchozí hodnotu, ke které si přičte takových 20 až 40 podle aktuálního stavu jeho ega a tolik jede. Nepřiměřená rychlost stojí narozdíl od alkoholu za skoro 40% usmrcených.
no, alkulačka opravdu užitečná. Když člověk dle ní po jednom birellu může za volant cca za 2 h, má to v tabulkách srovnaný
" Pokud máte jistotu, že jste „čistí“, dá se s policisty rozumně domluvit a zkoušku po chvíli opakovat."
Nie. Policajt je POVINNÝ opakovať dychovú skúšku po zákonom stanovenom čase (15 minút). Ak je aj potom výsledok pozitívny, je POVINNÝ zabezpečiť odber krvi v zdravotníckom zariadení, na kontrolu prítomnosti alkoholu v krvi.
Vodiči to nevedia a po prvom "nafúkaní" rezignujú, čím policajtom uľahčia prácu. Po odbere krvi bude mať vodič VŽDYnižšiu hladinu alkoholu ako po meraní Drägerom(Samozrejme, okrem prípadu, že pil bezprostredne pred jazdou.)