Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

VIDEO: Škoda Favorit testovala brzdy převlečená za mazdu

Automobilovou událostí uplynulého týdne v Česku byla přednáška Petra Hrdličky, ústřední postavy vývoje Škody v osmdesátých letech minulého století. Jen na iDNES.cz můžete zhlédnout záznam přednášky o pozadí celého projektu a vývoji přelomového modelu Škody, kterou měl "otec favorita" v mladoboleslavském muzeu automobilky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V roce 1994 jsem měl Favorita, už od VW, s motorem 50k EFI. Zvuk jak šicí stroj, zavření dveří způsobilo zvuk, jak plechový vrata od stodoly. Používal jsem ho tak dva roky.

Šéf měl v tý době na práci Peugeot 306. Jednou jsme takhle seděli v kanceláři a šefovi někdo zavolal, aby za nim rychle přijel. Protože měl svoje auto v garáži a já Favorita před domem, požádal mne o zapůjčení auta.

Když se vrátil, měl oči navrch hlavy a křičel, že to auto mám dát okamžitě do servisu, protože v zatáčkách plave a ustřeluje mu zadek. Nemohl pochopit, že to je u nějakýho auta standard. Na jeho výzvu se na autě nechaly vyměnit všechny tlumiče, zkontrolovat čepy a gumy v ramenech, ale nestalo se nic.

Již nikdy takovej vrak.

2 1
možnosti

Asi byl šéf neschopný řidičRv

1 1
možnosti

Favorit= zlaté auto..máme doma dodnes favorita z roku 92" a slouží báječně den co den. Díly na to za hubičku. Ideální auto,když má člověk hluboko do kapsy. Neznám auto na,které pořídíte např. palivový filtr za 35,-kč ;-D sice to není moc bezpečný bez airbagů,ale na to ježdění do práce na chatu a 2x měsíčně delší trasu to bohatě stačí. Takže na konci měsíce se bude dělat už 11 nebo 12 technická...[>-]R^

1 0
možnosti

Co máme říkat my s Škoda 110 :D

0 0
možnosti

Díky za fajn exkurzi do dávné minulosti. Jen pro upřesnění –licenční brzdy Girling se v Autobrzdách Jablonec dělaly už před Favoritem,pro Š 105 – 120. A Autobrzdy vyráběly od úplného začátku i brzdy na Favorita, unás první jednopísty s plovoucím třmenem. Takže vyznění článku je mírnězavádějící. Škodovka a později další výrobci nikdy neměli s brzdamiz Jablonce žádné problémy.

Ovšem ta anabáze s bezasbestovým obložením je pravda, obloženíod první série bylo taky proto od Ferroda. Ještě si něco pamatuju, včetněveselic okolo tvárné litiny na držáky třmenů, kterou v té době u nás nikdoneuměl vyrobit v požadované kvalitě.

Favorit byl oproti 105/120 tehdy jasný pokrok, ale soudit hoz dnešního pohledu požadavků na auto je ovšem nesmysl.

3 0
možnosti

Ještě že je VW koupilo mohli taky dopadnout jako třeba JAWA.;-)

2 0
možnosti

Vždycky, když vidim Dacii Logan, jsem rád, že Škodovku nekoupil Renault.

1 0
možnosti

O co tady jde? Proč se propaguje ta nebezpečná sunka? :))

2 12
možnosti

J93i83r38i 31J91o73n57á29š

5. 10. 2013 23:32

prohlasil nekdo kdo tu dobu ani nezazil. Tomu autu mate vykat vy bezpecna kyto.

6 3
možnosti

J54a22n 58D10l88o36u70h63ý

5. 10. 2013 22:27

A prý jak to bylo za komunistů jednoduchý a báječný.

6 0
možnosti

Jo todle byl muj prvni vuz, naprosta parada. Dobra konstrukce jednoduche a funkcni navic me nikdy nikde nezklamal vzdycky dojel kam mel. Kazdou prkotinu sem si mohl opravit doma s normalnim naradim :-)R^

2 0
možnosti

Na tu dpbz byl favorit dobre auto, kdyby se dneska delal primo jako lpg ci v nafte, tak nema konkurenci. Ona by ta prodejni by mohla byti kolem 120 tisic a favorit sel na dracku. Koupit lucenci od skodovky a zacit vyrabet, frknout katalyzator a jefem .

2 0
možnosti

Děláte si srandu ze? Viděl jste vůbec jak vypada moderní auto VW nebo Škoda? :)

2 1
možnosti

díky za ten záznamR^

0 0
možnosti

Ten favorit třídvéřák vypadá luxusně R^

4 1
možnosti

V15i76t 56K90o77s73t47r26i50z

5. 10. 2013 18:01

Vychazel z Fiatu Ritmo. Nastesti si kazdy pod pojmem luxus predstavi neco naprosto rozdilneho, predstavivosti se meze nekladou ;-)

2 3
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Kuchaře/Kuchařku pro střední školu

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
nabízený plat: 20 000 - 29 000 Kč