Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tajemný superklíč má odemykat unikátní tříválcový supersport BMW

Internetem projela série fotografií avantgardního klíčku pro elektrický supersport BMW i8. Jenže fotografie klíčku nepublikovalo přímo BMW, ale objevily se v jednom internetovém fóru. Podle svědků však opravdu takový klíč BMW připravuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R77o12b91e86r72t 47K54r63e40j35z79a 5546341250177

Ha! Ta garaz bude Millennium Plaza :-)

0/0
6.1.2014 21:40

P66e42t91r 29P52o78s55p25í62š74i11l 4388244616966

Takové inovace já nechci. Ještě někoho napadne, že auto bude samo hlásit překročení rychlosti a policie mi bude automaticky zasílat pokuty na mobil nebo na tento klíč a já si je pak s radostí budu moci na displayi večer před spaním prohlížet.

A EU na to sesmolí směrnici.

+3/−1
6.1.2014 12:51
Foto

Č60e11s33t47m73í62r 61P89o81l95e67s35n23ý 5389348709169

No já bych klidně inovaci toho, aby mi auto samo dodržovalo vždy aktuální předepsanou rychlost bral. Aspoň by mi odpadlo neustálé sledování tachometru a strach jestli nemám už body v tahu, jen mi ještě poštou nedorazily "složenky" :-).

0/0
6.1.2014 17:20

V19á61c47l16a42v 63R10o24s35e32n46b71e19r72g 6529357262737

Podle mě to bude trochu jinak - klíč ti nedovolí s autem vůbec odjet, pokud nebudeš mít na speciálním účtu kredit na zaplacení minimálně 5 pokut. Při překročení rychlosti se ti z kreditu automaticky strhne daná částka. Při vyčerpání kreditu auto nepůjde dál používat. EU

+2/0
6.1.2014 19:15

M82a92r33t91i68n 92H78a39v39l69í82k 4860885497463

Tak si ještě budu muset hlídat i klíč od auta, aby se mi nevybil. Proč všechny tyhle krávoviny neintegrují do mobilu?

+1/0
6.1.2014 11:56

P75e66t17r 51P44o22s93p90í82š72i47l 4368664456346

A když někde zapomenete ten mobil, nebo se rozbije - co pak budete dělat?

0/−1
6.1.2014 12:42

M57a62r69t13i18n 96H33a26v38l55í46k 4480845707843

A když zapomenete ten klíč, nebo se rozbije, co pak budete dělat? Navíc ten klíč by byl jen aplikace, takže není problém ho obnovit do jiného zařízení.

0/0
6.1.2014 13:09

L64i49b58o81r 69T35e76s67a18ř 9317476793382

Proč nevymyslí něco na otisk prstu, žádný ptátoviny jako tohle nejsou potřeba

0/0
6.1.2014 11:00

P11e85t29r 41P13o72s33p58í38š35i78l 4438674686826

Skvělej nápad. Už vidím jak zloději řežou majitelům prsty, aby jim mohli ukrást auto.

0/0
6.1.2014 12:41

V35á16c66l56a51v 97S11v61o70b27o85d51a 3871369920440

otisk prstu není bezpečné zabezpečení

0/0
6.1.2014 12:44

V10á75c85l45a98v 54S60v29o52b67o22d41a 3891299560890

tříválcový supersport ;-( tak jestli je tohle supersport, tak co je pak F458 nebo Aventador atd.

0/−1
6.1.2014 10:57

M91a18r97t34i95n 41P23u80c58h86e27r78n42a 9547470169507

Soude podle druhe fotky to ma velikost telefonu... Moc velky, to by se mi nechtelo tahat. Zrejme se musi i nabijet (ten velky display + komunikace bude zrat), kdyz s tim treba v zime nebudu jezdit... Kdyby to melo velikost klice, proc ne...

0/0
6.1.2014 10:53

L97u85d97v67í92k 96G88a16j22d95o31š54í43k 2495393364652

"...i tak však majitel za palivo dost ušetří..."

To nepochybně majitele, který si pořídil auto za 2.5 mega velmi zajímá. ;-D

+1/0
6.1.2014 10:42

J94a96n 44J83e46l74í79n54e32k 8283945732126

No, to je u těhle aut přeci to nejdůležitější;-D

0/0
6.1.2014 22:58

J73i35ř66í 92S83c78h57w13a92c50h 5156379167344

"tuctových" supersportů co žerou i trávu okolo silnice jsou ve výrobě desítky, tedy v podstatě každý co se vyrábí. A milionářů co by si nechali pro korunu (dolar) "vrtat koleno" je také mnoho...... ;-)

0/0
6.1.2014 23:56

K11a84r36e41l 82V39a13c28h80u21t 9533632129613

A hele! - Kvůli trochu lépe vypadajícímu (designově vychytaném) udělátku lze napsat i celý článek!  ;-D .......  BRAVO! R^

0/0
6.1.2014 10:29

J91i22ř52í 66Z87ý26k31a 9299803181810

takto má vypadat pokrok R^ Jsem rád, že stále existují automobilky, které světu automobilismu přináší nová technická řešení a nestaly se z nich jen montovny existujících řešení do líbivého kabátku na 4 kolech.

0/0
6.1.2014 7:30

J45a52n 86J47a92n50e42č41e47k 9730293310426

Jistě, budou pravděpodobně první, ale tuhle věc jakožto něco převratně zázračného, aby se tomu mohlo říkat pokrok v automobilismu, fakt považovat nelze. :-P

+2/0
6.1.2014 7:38

J67i41ř28í 43Z32ý47k22a 9719353921110

tak pohon z energie vzduchu to není, nicméně pořád je to více, než co dělají mnohé "takyautomobilky".

Dovedu si představit, že další generace klíče bude umět multiuživatelské profily (prostě si v klíčku vyberu "Jirka" a auto se nastaví podle mých nastavení, když si ten samý klíček vezme třeba můj brácha, tak si vybere "Petr" a nastaví se podle něho), bude umět zobrazit a připomínat servisní intervaly, STK. Bude umět na dálku (třeba přes GSM síť) ovládat zámky, okna, topení, číst stav alarmu atp. Jiné automobilky (třeba Volvo) nabízí částečné řešení v podobě chytrého klíčku bez LCD (umí ale na dálku zjistit, jestli někdo ve voze je, případně jestli je uzamčen, profil nastavení auta je uložen ke konkrétnímu klíči - tj. každý řidič musí mít vlastní klíč), případně v kombinaci s mobilní aplikací v telefonu ovládat pokročilé funkce.

0/0
6.1.2014 7:59

J41i57ř91í 83P49e45l83n62á17ř 6595743566669

Já nechci tahat vůbec žádnou pitomost jako je nějaký klíč od auta. Na co budu tahat další zbytečnost, když všechno to cos napsal mohu dělat třeba přes mobilní telefon? Za inovaci bych považoval, kdyby vozidlo na dálku poznalo svého uživatele a nastavilo se podle jeho požadavků. Tohle je je zbytečně velká cetka, kterou se člověk bude bát strčit do kapsy, aby se mu neodřela...

+1/0
6.1.2014 8:24

J75i92ř73í 59Z23ý68k29a 9549483321450

nedokáži si představit technickou realizaci Vašeho nápadu. To by se jako odemklo i kdyby šel kolem můj dvojník (a že jich mám...)? Nebo jak si to představujete?

Ad mobilní telefon - to není zrovna nejšťastnější řešení, protože GSM se dá poměrně snadno odposlouchávat a to včetně dat. Proprietární řešení s vlastním šifrovaným protokolem mi přijde jako mnohem lepší řešení.

0/0
6.1.2014 8:29

J55a58k89u11b 47F85e44i32f79a61r 7539919186839

Tak technicky realizovatelné to samozřejmě je, např. přenosem šifrovaných dat přes BT, kdy dosah BT je dostatečný, aby se auto otevřelo a nastavilo podle vás, třeba i nastartovalo. Na druhou stranu, mobily nepatří mezi nejspohlivější zařízení z mnoha ohledů.

Otázkou však je, kolikrát potřebujete něco pořád nastavovat apod. Obzvláště takové auto má spíše jednoho "uživatele" než že by si ho půjčovala celá rodina a neustále se měnilo nastavení židlí, zrcátek, podvozku...;-)

0/0
6.1.2014 8:51

J48i62ř34í 82P46e78l60n80á52ř 6855643706299

GSM jsi prvně zmiňoval ty. Já od klíče takové hlouposti nepotřebuji, stačí mi když dokáže na přiměřenou dálku zapnout nezávislé topení a to umí už teď. A k tomu aby byl pochopitelně co nejmenší. Ta klika od blázince co je na fotce mi nijak extra zajímavá nepřipadá. V tom že někdo udělá něco, co si druhý neumí přestavit je právě ta inovace...

0/0
6.1.2014 9:16

J97i74ř79í 41Z21ý13k52a 9609133891350

mezi klíčem a autem může probíhat HW šifrovaná komunikace i přes to GSM. Mezi telefonem a autem může probíhat pouze SW šifrovaná a to je ještě otázka jestli to výrobce telefonu umožní.

0/−1
6.1.2014 10:31

P72e15t22r 88T22a44f95t 9413297664149

A proc pouzivat GSM, kdyz dnes uz kazdy telefon umi BT?

Ad sifrovani - ocividne nejste z oboru, aneb jaky si myslite, ze je rozdil mezi HW a SW sifrovanym signalem? Ja vam to povim, zadny ;o) Co umi dnesni klicky je signal "hezky" zarusit, tedy uz samotny prijem a identifikace jsou slozitejsi nez jasne dane standardy BT apod.

Zkratka otevirani auta telefonem pres BT (ale klidne i GSM nebo WiFi) je realizovatelne a bezpecnosti bych se nebal.

0/0
6.1.2014 11:07
Foto

L83u80k91á24š 49J97a75n96a18t57a 8607303725125

Tak základní versi toho, co popisujete, mám ve svém autě r.v. 1992. Jedná se o tři předvolby nastavení sedačky řidiče a spolujezdce. Prostě zmáčknete tlačítko a sedadlo se našteluje podle vás. Vleze brácha, zmáčkne druhé tlačítko, a sedadlo se nařídí podle něj. V pozdějších modelech šel tento (i další) výrobci ještě dál. Nastavuje se audio (předvolba, hlasitost), pak se přidalo nastavení zrcátek, klimatizace... Já osobně tu věc použil (nikoliv vyzkoušel) přesně 0 krát. V druhém autě to nemám (byť je taky "v plné palbě") a vůbec mi to nechybí ;-D Až bude čas, dám si do pucu třetí auto - Škoda 110 r.v. 1975. Ta je těhle k*rvítek úplně prostá. ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.1.2014 19:57

V81á85c73l59a95v 80Z94e11l30i92n21k15a 2542670633732

Pokrok??? To snad nemůžete myslet vážně. Vrazit do legendárního supersportu místo desetiválce, který byl ukázkou motorářské strojařiny a jehož zvuk byl hudbou pro uši každého motoristického fandy, turbem překrmované tříhrnkové bubladlo a k tomu přidat na přední nápravu elektrické bzučítko na akumulátory. Proč proboha tříválec? Každý, kdo není úplný technický imbecil ví, že když čtyřdobý motor, tak minimálně čtyřválec, aby během otočky klikovky nevznikaly hluché výseče nekryté expanzí v některém z válců. BMW 1,5HTP (zkratku nechť si každý doplní dle svého citu). To nebude supersport, to bude drahé šidítko. Aůůůůů, to bolí, to moc bolí.

To není poprok, to je zhůvěřilost non plus ultra. Zhůvěřilost diktovaná ekologistickými pošuky, pro které jsou slova fyzika nebo fyzikální zákony na úrovni vulgarismů. A k tomu řada elektronických fíčovinek, které u moderních aut akorát začínají pomalu ale jistě nepříjemně zvedat pravděpodobnost, že se něco vysype. V lepším případě pak nezamknete či neodjedete, v tom horším se někde rozmlátíte.

+2/−1
6.1.2014 9:28

J29i74ř87í 78Z18ý74k56a 9409213381210

nebylo tím myšleno celé auto, ale jen ta jedna fičurka - inteligentní klíč. Osobně bych byl také raději, kdyby BMW i8 byl benzinový osmiválec.

Já tím primárně narážel jsem na nešvar mnoha automobilek (zejména Kia, Hyundai, Chevrolet), co bouchají jedno auto za druhým. ABS od Bosche, vstřikování od Valea, světla od Hella atp. ... vše si nechají navrhnout a "jen" to poskládají do jakési designové krabičky s volantem a čtyřmi koly. Nic nevyvíjejí, protože je to drahé. A tím vlastně brzdí vývoj v daném segmentu. Svou nízkou cenou tlačí na cenu/okleštění vývoje i u ostatních automobilek.

Dovedete si představit, že by stejný "vývoj" probíhal v oblasti třeba mobilních telefonů? Ještě dnes bychom tahali kufříkové telefony, protože miniaturizace drahá, displeje drahé ...

0/0
6.1.2014 10:28

J14i23ř37í 64P57e61l67n49á41ř 6245543546179

To samé co dělají ty firmy které jsi jmenoval dělají všichni. Rozeber BMW a podívej se na to co je napsané na jednotlivých komponentách. Ten klíč mi připadá jako inovace a la Kia...

0/0
6.1.2014 11:20

V17á13c84l89a93v 55Z86e70l52i49n93k85a 2112960243132

Ano, vývoj se hodně zadil, protože se honí ceny dolů. S tím lze souhlasit. Ale také je třeba si připustit, že automobil s klasickým spalovacím motorem se pomalu dostává do situace, kdy posun jen o kousek vyžaduje skutečně extrémní náklady na vývoj. Technika má v každém oboru své určité hranice a možnosti. A čím více se jim blížíme, tím jsou krůčky vpřed menší a nákladnější.

0/0
6.1.2014 13:33

V77á97c12l65a69v 66Z89e25l78i82n50k96a 2162940333862

Pardon za překlep. Mělo tam být "hodně zazdil".

0/0
6.1.2014 13:34

J60i42ř33í 10S67c53h55w30a43c64h 5276529847244

Proč tříválec?

Protože v BMW jsou teoretičtí diletanti a nutně potřebují ve svém týmu teoretika Zelinku, aby jim vysvětlil, že žádný čtyřdobý tříválec, dvouválec či jednoválec přece nemůže fungovat....;-D

0/0
6.1.2014 11:41

V62á74c66l52a27v 20Z76e56l15i51n42k27a 2982780763132

No, technickými specifiky točivých pístových agregátů Vás zatěžovat nebudu, ale zkuste si provést pokus. Například se svézt třeba ve Fordu Focus s atmosférickou 1,6 16V a potom s výkonově srovnatelným škodováckým tříválcem 1,2 TSI. Pokud nejste úplný řidičský analfabet, tak ten hrubší a hůře čitelný chod tříválce nemůžete nezaregistrovat. Ani to turbo to nezachrání i když proti 1,2HTP vývojáři zamakali, to se jim musí nechat. Čtyřválce mají díky spojitému navazování pracovních dob chod už z principu úplně jiný. Fyzika zkrátka tak úplně přečarovat nejde. A co teprve takový šestiválec, kde už se expanze částečně překrývají. To je teprve lahoda.

A současná zeleně magořící EU namísto toho, aby se díky technickému pokroku v obrábění a kovozpracování obecně výráběly kompaktní víceválcové agregáty, velí k výrobě takovýchto chrochtadel. Ony čtyřtaktní jedno a dvouválce samozřejmě v pohodě fungují například u motocyklů. Jenže tam je poměr hmotnost/výkon úplně někde jinde, čímž se ta hrubost chodu do značné míry eliminuje. Nic to ovšem nemění na faktu, že montovat tyhle překrmované sekačky do supersportu typu osmičkového BMW je prasárna. Tam má bublat minimálně osmiválec.

0/−1
6.1.2014 13:30

J29i54ř43í 98S62c23h45w81a78c76h 5406579197484

Asi budu ten řidičský analfabet, protože mezi tebou uváděným "Focusem s atmosférickou 1,6 16V a výkonově srovnatelným škodováckým tříválcem 1,2 TSI" nevidím v pravidelnosti chodu vůbec žádný rozdíl. Nejspíš to bude proto, že TSI je taky čtyřválec. ;-)

Ano HTP je tříválec, ale v jeho chodu na volnoběh či v trvalých otáčkách žádné nepravidelnosti nejsou, ano při akceleraci si trochu "zachrochtá", což uslyší jen ten kdo to zrovna poslouchá, 80% běžných řidičů si toho nikdy ani nevšimne.... např. oproti čtyřválcovým dieselům ten motor má zvuk "na úrovni". 

Ano pro mne je zvuk motoru oproti jiným parametrům naprosto podřadná věc a čím ho slyším méně tím lépe, za což konstruktérům dnešních stále lépe odhlučněných aut děkuji.

A při konstrukci tohoto BMW měli konstruktéři jako prioritu evidentně zcela jiné požadavky (jako je např. hmotnost a spotřeba) než nějaké "bublání" osmiválce. 

No prostě mi věř, že u BMW nejsou žádní blbečci.....a nevybrali tříválec proto, že je to pro někoho šťastné číslo....

Nemám rád kategorické výroky typu...tříválec do supersportu typu osmičkového BMW je prasárna.... prostě tam bude a kdo ho nechce tak si ho nekoupí a bude slintat  nad tím osmiválcem na obrázku vedle.....;-)

+1/−1
6.1.2014 14:55

V33á34c96l35a97v 35Z44e40l37i80n69k49a 2652750943262

S tím TSi si sypu popel na hlavu. Práce kvapná málo platná. Ve spěchu jsem nějak smotal nadávání na 1,2TSI od kolegy z práce (začínají se jaksi projevovat jisté vady na kráse, co se týče výkonu a spotřeby, a zjistil, že zdelaka není sám) a kritiku, kterou uštědřil bývalý spolubydlící z kolejí (ten studoval zaměření na spalovací motory) opěvovanému litrovému Ecoboostu od Forda. Občas se nám povede se srazit někde na pivko a na přetřes přijdou samozřejmě i trendy v motorařině. Kdybych měl napsat jeho slova na adresu "supersportu" BMW 1,5(HTP), tak asi přijdu zaráz o všechny dukáty. Věřte mi, že nebýt zeleného třeštění a zaklínadla v podobě emisí CO2, tak tuhle prasárnu nikdo neudělá. On mnohé ty lidi zná osobně a tak se soukromě dozví jak to je.

Když se člověk baví s někým, kdo se v tom vyzná, tak je zábavné, jak se teoretické spotřeby těch přehoněných sekaček pak liší od těch skutečných při běžném používání auta. Krásně to neblahé paměti dokazovala a stále dokazuje slavná 1,2HTP, která sice papírově měla být úsporná, ale při větší zátěži anebo na dálnici spotřebou málem trumfovala i dvoulitry.

0/0
7.1.2014 13:34
Foto

L21u38k30á64š 87J23a32n39a80t63a 8227533165445

Tak vývojáři BMW vyvinuli přesně to, co po nich management automobilky požadoval, a zcela určitě to vymysleli nejlépe, jak to šlo. V tom problém není, ten je v té specifikaci. A mezi lidmi, kteří ji vymýšleli, je naprostých diletantů obávám se celkem dost ;-)

0/0
6.1.2014 20:07

V41á98c26l56a41v 92Z93e73l80i50n15k93a 2202130703802

Tak nějak. Inženýři za to samozřejmě nemohou. Ti se skřípěním zubů vytvoří něco, co vyhovuje požadavkům převážně humanitně vzdělaných a technikou či alespoň přírodními vědami naprosto nepolíbených zelených věrozvěstů, kteří lobují v Bruseli.

0/0
7.1.2014 13:37
Foto

J52a94c26h13y81m 23B46r80z27e67z46i83n12a 6679549792273

Pěkný, sice další věc o kterou se bát v kapse ale proč ne. Provázání internetu/PC přímo se systémem aut je jen otázka času.

0/0
6.1.2014 1:57
Foto

L82u73k35á18š 65J59a48n83a27t43a 8567833465175

No, vzhledem k tomu, že se v Evrpě ještě úplně neujalo ani spojení automobilu a rádiopřijímače, tak bych tak optimistický nebyl.

0/0
6.1.2014 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.