Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tajemný superklíč má odemykat unikátní tříválcový supersport BMW

Internetem projela série fotografií avantgardního klíčku pro elektrický supersport BMW i8. Jenže fotografie klíčku nepublikovalo přímo BMW, ale objevily se v jednom internetovém fóru. Podle svědků však opravdu takový klíč BMW připravuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R82o58b22e21r19t 90K10r25e44j90z73a 5386851580867

Ha! Ta garaz bude Millennium Plaza :-)

0/0
6.1.2014 21:40

P51e25t33r 71P76o83s15p40í74š82i75l 4648334706956

Takové inovace já nechci. Ještě někoho napadne, že auto bude samo hlásit překročení rychlosti a policie mi bude automaticky zasílat pokuty na mobil nebo na tento klíč a já si je pak s radostí budu moci na displayi večer před spaním prohlížet.

A EU na to sesmolí směrnici.

+3/−1
6.1.2014 12:51
Foto

Č39e84s11t82m95í66r 45P93o54l97e20s72n67ý 5679298919169

No já bych klidně inovaci toho, aby mi auto samo dodržovalo vždy aktuální předepsanou rychlost bral. Aspoň by mi odpadlo neustálé sledování tachometru a strach jestli nemám už body v tahu, jen mi ještě poštou nedorazily "složenky" :-).

0/0
6.1.2014 17:20


V74á56c16l69a42v 88R35o32s77e28n46b37e42r35g 6759537472617

Podle mě to bude trochu jinak - klíč ti nedovolí s autem vůbec odjet, pokud nebudeš mít na speciálním účtu kredit na zaplacení minimálně 5 pokut. Při překročení rychlosti se ti z kreditu automaticky strhne daná částka. Při vyčerpání kreditu auto nepůjde dál používat. EU

+2/0
6.1.2014 19:15

M37a13r62t29i15n 31H77a73v66l20í46k 4720555907693

Tak si ještě budu muset hlídat i klíč od auta, aby se mi nevybil. Proč všechny tyhle krávoviny neintegrují do mobilu?

+1/0
6.1.2014 11:56

P89e76t63r 36P95o95s75p59í28š48i98l 4658214726436

A když někde zapomenete ten mobil, nebo se rozbije - co pak budete dělat?

0/−1
6.1.2014 12:42

M29a29r15t40i64n 12H22a36v10l47í63k 4250675227403

A když zapomenete ten klíč, nebo se rozbije, co pak budete dělat? Navíc ten klíč by byl jen aplikace, takže není problém ho obnovit do jiného zařízení.

0/0
6.1.2014 13:09

L55i89b46o72r 45T98e88s21a65ř 9917606533432

Proč nevymyslí něco na otisk prstu, žádný ptátoviny jako tohle nejsou potřeba

0/0
6.1.2014 11:00

P80e16t65r 66P10o33s89p27í66š25i36l 4668774496626

Skvělej nápad. Už vidím jak zloději řežou majitelům prsty, aby jim mohli ukrást auto.

0/0
6.1.2014 12:41

V87á41c79l17a46v 86S91v18o28b48o36d44a 3401179490470

otisk prstu není bezpečné zabezpečení

0/0
6.1.2014 12:44

V13á58c77l55a93v 81S96v24o44b32o23d87a 3741209150660

tříválcový supersport ;-( tak jestli je tohle supersport, tak co je pak F458 nebo Aventador atd.

0/−1
6.1.2014 10:57

M58a35r32t33i22n 53P16u56c87h97e46r27n72a 9887590199267

Soude podle druhe fotky to ma velikost telefonu... Moc velky, to by se mi nechtelo tahat. Zrejme se musi i nabijet (ten velky display + komunikace bude zrat), kdyz s tim treba v zime nebudu jezdit... Kdyby to melo velikost klice, proc ne...

0/0
6.1.2014 10:53

L76u33d17v98í93k 68G15a43j64d71o24š73í13k 2435183424692

"...i tak však majitel za palivo dost ušetří..."

To nepochybně majitele, který si pořídil auto za 2.5 mega velmi zajímá. ;-D

+1/0
6.1.2014 10:42

J84a14n 83J26e35l58í52n30e67k 8953455792516

No, to je u těhle aut přeci to nejdůležitější;-D

0/0
6.1.2014 22:58

J55i71ř13í 70S96c86h97w67a63c65h 5266889577804

"tuctových" supersportů co žerou i trávu okolo silnice jsou ve výrobě desítky, tedy v podstatě každý co se vyrábí. A milionářů co by si nechali pro korunu (dolar) "vrtat koleno" je také mnoho...... ;-)

0/0
6.1.2014 23:56

K91a82r83e63l 38V84a13c13h54u34t 9103512739633

A hele! - Kvůli trochu lépe vypadajícímu (designově vychytaném) udělátku lze napsat i celý článek!  ;-D .......  BRAVO! R^

0/0
6.1.2014 10:29

J78i36ř72í 69Z63ý23k26a 9519693411450

takto má vypadat pokrok R^ Jsem rád, že stále existují automobilky, které světu automobilismu přináší nová technická řešení a nestaly se z nich jen montovny existujících řešení do líbivého kabátku na 4 kolech.

0/0
6.1.2014 7:30

J30a44n 11J30a47n67e36č76e77k 9600473820416

Jistě, budou pravděpodobně první, ale tuhle věc jakožto něco převratně zázračného, aby se tomu mohlo říkat pokrok v automobilismu, fakt považovat nelze. :-P

+2/0
6.1.2014 7:38

J16i93ř47í 51Z26ý77k70a 9549223431870

tak pohon z energie vzduchu to není, nicméně pořád je to více, než co dělají mnohé "takyautomobilky".

Dovedu si představit, že další generace klíče bude umět multiuživatelské profily (prostě si v klíčku vyberu "Jirka" a auto se nastaví podle mých nastavení, když si ten samý klíček vezme třeba můj brácha, tak si vybere "Petr" a nastaví se podle něho), bude umět zobrazit a připomínat servisní intervaly, STK. Bude umět na dálku (třeba přes GSM síť) ovládat zámky, okna, topení, číst stav alarmu atp. Jiné automobilky (třeba Volvo) nabízí částečné řešení v podobě chytrého klíčku bez LCD (umí ale na dálku zjistit, jestli někdo ve voze je, případně jestli je uzamčen, profil nastavení auta je uložen ke konkrétnímu klíči - tj. každý řidič musí mít vlastní klíč), případně v kombinaci s mobilní aplikací v telefonu ovládat pokročilé funkce.

0/0
6.1.2014 7:59

J37i92ř56í 34P43e63l49n22á51ř 6285173496119

Já nechci tahat vůbec žádnou pitomost jako je nějaký klíč od auta. Na co budu tahat další zbytečnost, když všechno to cos napsal mohu dělat třeba přes mobilní telefon? Za inovaci bych považoval, kdyby vozidlo na dálku poznalo svého uživatele a nastavilo se podle jeho požadavků. Tohle je je zbytečně velká cetka, kterou se člověk bude bát strčit do kapsy, aby se mu neodřela...

+1/0
6.1.2014 8:24

J81i17ř66í 73Z73ý95k13a 9409523401620

nedokáži si představit technickou realizaci Vašeho nápadu. To by se jako odemklo i kdyby šel kolem můj dvojník (a že jich mám...)? Nebo jak si to představujete?

Ad mobilní telefon - to není zrovna nejšťastnější řešení, protože GSM se dá poměrně snadno odposlouchávat a to včetně dat. Proprietární řešení s vlastním šifrovaným protokolem mi přijde jako mnohem lepší řešení.

0/0
6.1.2014 8:29

J68a74k74u34b 90F70e89i18f11a23r 7929549206119

Tak technicky realizovatelné to samozřejmě je, např. přenosem šifrovaných dat přes BT, kdy dosah BT je dostatečný, aby se auto otevřelo a nastavilo podle vás, třeba i nastartovalo. Na druhou stranu, mobily nepatří mezi nejspohlivější zařízení z mnoha ohledů.

Otázkou však je, kolikrát potřebujete něco pořád nastavovat apod. Obzvláště takové auto má spíše jednoho "uživatele" než že by si ho půjčovala celá rodina a neustále se měnilo nastavení židlí, zrcátek, podvozku...;-)

0/0
6.1.2014 8:51

J43i23ř21í 34P41e23l98n53á45ř 6695193216959

GSM jsi prvně zmiňoval ty. Já od klíče takové hlouposti nepotřebuji, stačí mi když dokáže na přiměřenou dálku zapnout nezávislé topení a to umí už teď. A k tomu aby byl pochopitelně co nejmenší. Ta klika od blázince co je na fotce mi nijak extra zajímavá nepřipadá. V tom že někdo udělá něco, co si druhý neumí přestavit je právě ta inovace...

0/0
6.1.2014 9:16

J80i26ř39í 57Z84ý61k92a 9649673881240

mezi klíčem a autem může probíhat HW šifrovaná komunikace i přes to GSM. Mezi telefonem a autem může probíhat pouze SW šifrovaná a to je ještě otázka jestli to výrobce telefonu umožní.

0/−1
6.1.2014 10:31

P31e79t37r 98T48a87f88t 9613557714409

A proc pouzivat GSM, kdyz dnes uz kazdy telefon umi BT?

Ad sifrovani - ocividne nejste z oboru, aneb jaky si myslite, ze je rozdil mezi HW a SW sifrovanym signalem? Ja vam to povim, zadny ;o) Co umi dnesni klicky je signal "hezky" zarusit, tedy uz samotny prijem a identifikace jsou slozitejsi nez jasne dane standardy BT apod.

Zkratka otevirani auta telefonem pres BT (ale klidne i GSM nebo WiFi) je realizovatelne a bezpecnosti bych se nebal.

0/0
6.1.2014 11:07
Foto

L82u91k16á20š 27J63a24n39a15t24a 8797743195905

Tak základní versi toho, co popisujete, mám ve svém autě r.v. 1992. Jedná se o tři předvolby nastavení sedačky řidiče a spolujezdce. Prostě zmáčknete tlačítko a sedadlo se našteluje podle vás. Vleze brácha, zmáčkne druhé tlačítko, a sedadlo se nařídí podle něj. V pozdějších modelech šel tento (i další) výrobci ještě dál. Nastavuje se audio (předvolba, hlasitost), pak se přidalo nastavení zrcátek, klimatizace... Já osobně tu věc použil (nikoliv vyzkoušel) přesně 0 krát. V druhém autě to nemám (byť je taky "v plné palbě") a vůbec mi to nechybí ;-D Až bude čas, dám si do pucu třetí auto - Škoda 110 r.v. 1975. Ta je těhle k*rvítek úplně prostá. ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.1.2014 19:57

V70á64c18l91a27v 46Z74e33l95i13n60k84a 2102150563792

Pokrok??? To snad nemůžete myslet vážně. Vrazit do legendárního supersportu místo desetiválce, který byl ukázkou motorářské strojařiny a jehož zvuk byl hudbou pro uši každého motoristického fandy, turbem překrmované tříhrnkové bubladlo a k tomu přidat na přední nápravu elektrické bzučítko na akumulátory. Proč proboha tříválec? Každý, kdo není úplný technický imbecil ví, že když čtyřdobý motor, tak minimálně čtyřválec, aby během otočky klikovky nevznikaly hluché výseče nekryté expanzí v některém z válců. BMW 1,5HTP (zkratku nechť si každý doplní dle svého citu). To nebude supersport, to bude drahé šidítko. Aůůůůů, to bolí, to moc bolí.

To není poprok, to je zhůvěřilost non plus ultra. Zhůvěřilost diktovaná ekologistickými pošuky, pro které jsou slova fyzika nebo fyzikální zákony na úrovni vulgarismů. A k tomu řada elektronických fíčovinek, které u moderních aut akorát začínají pomalu ale jistě nepříjemně zvedat pravděpodobnost, že se něco vysype. V lepším případě pak nezamknete či neodjedete, v tom horším se někde rozmlátíte.

+2/−1
6.1.2014 9:28

J56i64ř34í 49Z43ý47k50a 9739443381490

nebylo tím myšleno celé auto, ale jen ta jedna fičurka - inteligentní klíč. Osobně bych byl také raději, kdyby BMW i8 byl benzinový osmiválec.

Já tím primárně narážel jsem na nešvar mnoha automobilek (zejména Kia, Hyundai, Chevrolet), co bouchají jedno auto za druhým. ABS od Bosche, vstřikování od Valea, světla od Hella atp. ... vše si nechají navrhnout a "jen" to poskládají do jakési designové krabičky s volantem a čtyřmi koly. Nic nevyvíjejí, protože je to drahé. A tím vlastně brzdí vývoj v daném segmentu. Svou nízkou cenou tlačí na cenu/okleštění vývoje i u ostatních automobilek.

Dovedete si představit, že by stejný "vývoj" probíhal v oblasti třeba mobilních telefonů? Ještě dnes bychom tahali kufříkové telefony, protože miniaturizace drahá, displeje drahé ...

0/0
6.1.2014 10:28

J38i83ř98í 50P15e28l17n77á32ř 6805693376359

To samé co dělají ty firmy které jsi jmenoval dělají všichni. Rozeber BMW a podívej se na to co je napsané na jednotlivých komponentách. Ten klíč mi připadá jako inovace a la Kia...

0/0
6.1.2014 11:20

V65á58c94l13a59v 41Z63e19l81i34n66k24a 2492680573322

Ano, vývoj se hodně zadil, protože se honí ceny dolů. S tím lze souhlasit. Ale také je třeba si připustit, že automobil s klasickým spalovacím motorem se pomalu dostává do situace, kdy posun jen o kousek vyžaduje skutečně extrémní náklady na vývoj. Technika má v každém oboru své určité hranice a možnosti. A čím více se jim blížíme, tím jsou krůčky vpřed menší a nákladnější.

0/0
6.1.2014 13:33

V24á43c56l88a95v 45Z48e95l61i55n66k91a 2362340983862

Pardon za překlep. Mělo tam být "hodně zazdil".

0/0
6.1.2014 13:34

J36i97ř82í 83S51c47h24w12a74c39h 5556599427364

Proč tříválec?

Protože v BMW jsou teoretičtí diletanti a nutně potřebují ve svém týmu teoretika Zelinku, aby jim vysvětlil, že žádný čtyřdobý tříválec, dvouválec či jednoválec přece nemůže fungovat....;-D

0/0
6.1.2014 11:41

V64á58c59l55a18v 46Z23e48l39i30n20k98a 2512130743702

No, technickými specifiky točivých pístových agregátů Vás zatěžovat nebudu, ale zkuste si provést pokus. Například se svézt třeba ve Fordu Focus s atmosférickou 1,6 16V a potom s výkonově srovnatelným škodováckým tříválcem 1,2 TSI. Pokud nejste úplný řidičský analfabet, tak ten hrubší a hůře čitelný chod tříválce nemůžete nezaregistrovat. Ani to turbo to nezachrání i když proti 1,2HTP vývojáři zamakali, to se jim musí nechat. Čtyřválce mají díky spojitému navazování pracovních dob chod už z principu úplně jiný. Fyzika zkrátka tak úplně přečarovat nejde. A co teprve takový šestiválec, kde už se expanze částečně překrývají. To je teprve lahoda.

A současná zeleně magořící EU namísto toho, aby se díky technickému pokroku v obrábění a kovozpracování obecně výráběly kompaktní víceválcové agregáty, velí k výrobě takovýchto chrochtadel. Ony čtyřtaktní jedno a dvouválce samozřejmě v pohodě fungují například u motocyklů. Jenže tam je poměr hmotnost/výkon úplně někde jinde, čímž se ta hrubost chodu do značné míry eliminuje. Nic to ovšem nemění na faktu, že montovat tyhle překrmované sekačky do supersportu typu osmičkového BMW je prasárna. Tam má bublat minimálně osmiválec.

0/−1
6.1.2014 13:30

J82i57ř34í 79S87c51h85w72a79c75h 5296539237654

Asi budu ten řidičský analfabet, protože mezi tebou uváděným "Focusem s atmosférickou 1,6 16V a výkonově srovnatelným škodováckým tříválcem 1,2 TSI" nevidím v pravidelnosti chodu vůbec žádný rozdíl. Nejspíš to bude proto, že TSI je taky čtyřválec. ;-)

Ano HTP je tříválec, ale v jeho chodu na volnoběh či v trvalých otáčkách žádné nepravidelnosti nejsou, ano při akceleraci si trochu "zachrochtá", což uslyší jen ten kdo to zrovna poslouchá, 80% běžných řidičů si toho nikdy ani nevšimne.... např. oproti čtyřválcovým dieselům ten motor má zvuk "na úrovni". 

Ano pro mne je zvuk motoru oproti jiným parametrům naprosto podřadná věc a čím ho slyším méně tím lépe, za což konstruktérům dnešních stále lépe odhlučněných aut děkuji.

A při konstrukci tohoto BMW měli konstruktéři jako prioritu evidentně zcela jiné požadavky (jako je např. hmotnost a spotřeba) než nějaké "bublání" osmiválce. 

No prostě mi věř, že u BMW nejsou žádní blbečci.....a nevybrali tříválec proto, že je to pro někoho šťastné číslo....

Nemám rád kategorické výroky typu...tříválec do supersportu typu osmičkového BMW je prasárna.... prostě tam bude a kdo ho nechce tak si ho nekoupí a bude slintat  nad tím osmiválcem na obrázku vedle.....;-)

+1/−1
6.1.2014 14:55

V88á88c63l35a89v 18Z41e80l25i62n73k86a 2682620733522

S tím TSi si sypu popel na hlavu. Práce kvapná málo platná. Ve spěchu jsem nějak smotal nadávání na 1,2TSI od kolegy z práce (začínají se jaksi projevovat jisté vady na kráse, co se týče výkonu a spotřeby, a zjistil, že zdelaka není sám) a kritiku, kterou uštědřil bývalý spolubydlící z kolejí (ten studoval zaměření na spalovací motory) opěvovanému litrovému Ecoboostu od Forda. Občas se nám povede se srazit někde na pivko a na přetřes přijdou samozřejmě i trendy v motorařině. Kdybych měl napsat jeho slova na adresu "supersportu" BMW 1,5(HTP), tak asi přijdu zaráz o všechny dukáty. Věřte mi, že nebýt zeleného třeštění a zaklínadla v podobě emisí CO2, tak tuhle prasárnu nikdo neudělá. On mnohé ty lidi zná osobně a tak se soukromě dozví jak to je.

Když se člověk baví s někým, kdo se v tom vyzná, tak je zábavné, jak se teoretické spotřeby těch přehoněných sekaček pak liší od těch skutečných při běžném používání auta. Krásně to neblahé paměti dokazovala a stále dokazuje slavná 1,2HTP, která sice papírově měla být úsporná, ale při větší zátěži anebo na dálnici spotřebou málem trumfovala i dvoulitry.

0/0
7.1.2014 13:34
Foto

L95u20k37á13š 56J97a34n61a47t23a 8727853745425

Tak vývojáři BMW vyvinuli přesně to, co po nich management automobilky požadoval, a zcela určitě to vymysleli nejlépe, jak to šlo. V tom problém není, ten je v té specifikaci. A mezi lidmi, kteří ji vymýšleli, je naprostých diletantů obávám se celkem dost ;-)

0/0
6.1.2014 20:07

V26á68c35l72a40v 31Z44e26l22i65n39k12a 2422710163102

Tak nějak. Inženýři za to samozřejmě nemohou. Ti se skřípěním zubů vytvoří něco, co vyhovuje požadavkům převážně humanitně vzdělaných a technikou či alespoň přírodními vědami naprosto nepolíbených zelených věrozvěstů, kteří lobují v Bruseli.

0/0
7.1.2014 13:37
Foto

J81a32c98h37y78m 19B26r20z18e90z63i11n86a 6769459542163

Pěkný, sice další věc o kterou se bát v kapse ale proč ne. Provázání internetu/PC přímo se systémem aut je jen otázka času.

0/0
6.1.2014 1:57
Foto

L82u45k15á61š 95J32a51n17a79t96a 8707733545655

No, vzhledem k tomu, že se v Evrpě ještě úplně neujalo ani spojení automobilu a rádiopřijímače, tak bych tak optimistický nebyl.

0/0
6.1.2014 20:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.