Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tajemný superklíč má odemykat unikátní tříválcový supersport BMW

Internetem projela série fotografií avantgardního klíčku pro elektrický supersport BMW i8. Jenže fotografie klíčku nepublikovalo přímo BMW, ale objevily se v jednom internetovém fóru. Podle svědků však opravdu takový klíč BMW připravuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41o54b50e82r34t 81K45r57e27j50z12a 5826791650757

Ha! Ta garaz bude Millennium Plaza :-)

0/0
6.1.2014 21:40

P45e90t32r 41P75o95s88p90í17š85i69l 4408654356686

Takové inovace já nechci. Ještě někoho napadne, že auto bude samo hlásit překročení rychlosti a policie mi bude automaticky zasílat pokuty na mobil nebo na tento klíč a já si je pak s radostí budu moci na displayi večer před spaním prohlížet.

A EU na to sesmolí směrnici.

+3/−1
6.1.2014 12:51
Foto

Č11e38s65t63m75í46r 72P78o93l76e33s34n93ý 5539138409989

No já bych klidně inovaci toho, aby mi auto samo dodržovalo vždy aktuální předepsanou rychlost bral. Aspoň by mi odpadlo neustálé sledování tachometru a strach jestli nemám už body v tahu, jen mi ještě poštou nedorazily "složenky" :-).

0/0
6.1.2014 17:20

V49á55c43l48a40v 14R69o91s64e57n61b90e26r94g 6759267612257

Podle mě to bude trochu jinak - klíč ti nedovolí s autem vůbec odjet, pokud nebudeš mít na speciálním účtu kredit na zaplacení minimálně 5 pokut. Při překročení rychlosti se ti z kreditu automaticky strhne daná částka. Při vyčerpání kreditu auto nepůjde dál používat. EU

+2/0
6.1.2014 19:15

M42a80r50t10i22n 69H54a59v62l81í29k 4650665237423

Tak si ještě budu muset hlídat i klíč od auta, aby se mi nevybil. Proč všechny tyhle krávoviny neintegrují do mobilu?

+1/0
6.1.2014 11:56

P66e10t65r 85P22o67s89p35í59š15i53l 4178314426846

A když někde zapomenete ten mobil, nebo se rozbije - co pak budete dělat?

0/−1
6.1.2014 12:42

M16a39r28t36i51n 24H66a67v15l42í35k 4690585197383

A když zapomenete ten klíč, nebo se rozbije, co pak budete dělat? Navíc ten klíč by byl jen aplikace, takže není problém ho obnovit do jiného zařízení.

0/0
6.1.2014 13:09

L81i38b95o34r 13T61e18s25a94ř 9397296233602

Proč nevymyslí něco na otisk prstu, žádný ptátoviny jako tohle nejsou potřeba

0/0
6.1.2014 11:00

P73e61t64r 10P51o40s48p43í59š37i93l 4158244856986

Skvělej nápad. Už vidím jak zloději řežou majitelům prsty, aby jim mohli ukrást auto.

0/0
6.1.2014 12:41

V27á17c34l63a64v 10S94v24o35b92o46d60a 3121769190200

otisk prstu není bezpečné zabezpečení

0/0
6.1.2014 12:44

V55á84c46l53a53v 67S72v15o58b67o97d43a 3931469960180

tříválcový supersport ;-( tak jestli je tohle supersport, tak co je pak F458 nebo Aventador atd.

0/−1
6.1.2014 10:57

M55a92r39t95i21n 21P88u95c19h61e68r84n26a 9477120829567

Soude podle druhe fotky to ma velikost telefonu... Moc velky, to by se mi nechtelo tahat. Zrejme se musi i nabijet (ten velky display + komunikace bude zrat), kdyz s tim treba v zime nebudu jezdit... Kdyby to melo velikost klice, proc ne...

0/0
6.1.2014 10:53

L59u84d94v68í10k 61G73a63j65d89o59š51í37k 2265913974102

"...i tak však majitel za palivo dost ušetří..."

To nepochybně majitele, který si pořídil auto za 2.5 mega velmi zajímá. ;-D

+1/0
6.1.2014 10:42

J62a92n 30J25e79l59í73n35e64k 8563585212456

No, to je u těhle aut přeci to nejdůležitější;-D

0/0
6.1.2014 22:58

J72i50ř59í 40S21c88h46w33a60c34h 5396439477574

"tuctových" supersportů co žerou i trávu okolo silnice jsou ve výrobě desítky, tedy v podstatě každý co se vyrábí. A milionářů co by si nechali pro korunu (dolar) "vrtat koleno" je také mnoho...... ;-)

0/0
6.1.2014 23:56

K32a16r59e19l 41V67a34c49h12u29t 9623392689243

A hele! - Kvůli trochu lépe vypadajícímu (designově vychytaném) udělátku lze napsat i celý článek!  ;-D .......  BRAVO! R^

0/0
6.1.2014 10:29

J18i36ř36í 18Z16ý16k78a 9239773861660

takto má vypadat pokrok R^ Jsem rád, že stále existují automobilky, které světu automobilismu přináší nová technická řešení a nestaly se z nich jen montovny existujících řešení do líbivého kabátku na 4 kolech.

0/0
6.1.2014 7:30

J60a85n 20J25a69n69e90č50e25k 9360763410506

Jistě, budou pravděpodobně první, ale tuhle věc jakožto něco převratně zázračného, aby se tomu mohlo říkat pokrok v automobilismu, fakt považovat nelze. :-P

+2/0
6.1.2014 7:38

J98i11ř13í 14Z25ý20k38a 9919353171630

tak pohon z energie vzduchu to není, nicméně pořád je to více, než co dělají mnohé "takyautomobilky".

Dovedu si představit, že další generace klíče bude umět multiuživatelské profily (prostě si v klíčku vyberu "Jirka" a auto se nastaví podle mých nastavení, když si ten samý klíček vezme třeba můj brácha, tak si vybere "Petr" a nastaví se podle něho), bude umět zobrazit a připomínat servisní intervaly, STK. Bude umět na dálku (třeba přes GSM síť) ovládat zámky, okna, topení, číst stav alarmu atp. Jiné automobilky (třeba Volvo) nabízí částečné řešení v podobě chytrého klíčku bez LCD (umí ale na dálku zjistit, jestli někdo ve voze je, případně jestli je uzamčen, profil nastavení auta je uložen ke konkrétnímu klíči - tj. každý řidič musí mít vlastní klíč), případně v kombinaci s mobilní aplikací v telefonu ovládat pokročilé funkce.

0/0
6.1.2014 7:59

J46i25ř12í 17P38e50l25n37á45ř 6415543116739

Já nechci tahat vůbec žádnou pitomost jako je nějaký klíč od auta. Na co budu tahat další zbytečnost, když všechno to cos napsal mohu dělat třeba přes mobilní telefon? Za inovaci bych považoval, kdyby vozidlo na dálku poznalo svého uživatele a nastavilo se podle jeho požadavků. Tohle je je zbytečně velká cetka, kterou se člověk bude bát strčit do kapsy, aby se mu neodřela...

+1/0
6.1.2014 8:24

J62i90ř13í 92Z68ý77k72a 9929103581750

nedokáži si představit technickou realizaci Vašeho nápadu. To by se jako odemklo i kdyby šel kolem můj dvojník (a že jich mám...)? Nebo jak si to představujete?

Ad mobilní telefon - to není zrovna nejšťastnější řešení, protože GSM se dá poměrně snadno odposlouchávat a to včetně dat. Proprietární řešení s vlastním šifrovaným protokolem mi přijde jako mnohem lepší řešení.

0/0
6.1.2014 8:29

J65a17k76u19b 73F70e56i32f93a83r 7189159336749

Tak technicky realizovatelné to samozřejmě je, např. přenosem šifrovaných dat přes BT, kdy dosah BT je dostatečný, aby se auto otevřelo a nastavilo podle vás, třeba i nastartovalo. Na druhou stranu, mobily nepatří mezi nejspohlivější zařízení z mnoha ohledů.

Otázkou však je, kolikrát potřebujete něco pořád nastavovat apod. Obzvláště takové auto má spíše jednoho "uživatele" než že by si ho půjčovala celá rodina a neustále se měnilo nastavení židlí, zrcátek, podvozku...;-)

0/0
6.1.2014 8:51

J47i18ř96í 35P25e23l62n69á58ř 6135513566469

GSM jsi prvně zmiňoval ty. Já od klíče takové hlouposti nepotřebuji, stačí mi když dokáže na přiměřenou dálku zapnout nezávislé topení a to umí už teď. A k tomu aby byl pochopitelně co nejmenší. Ta klika od blázince co je na fotce mi nijak extra zajímavá nepřipadá. V tom že někdo udělá něco, co si druhý neumí přestavit je právě ta inovace...

0/0
6.1.2014 9:16

J87i42ř47í 85Z72ý32k12a 9579613841180

mezi klíčem a autem může probíhat HW šifrovaná komunikace i přes to GSM. Mezi telefonem a autem může probíhat pouze SW šifrovaná a to je ještě otázka jestli to výrobce telefonu umožní.

0/−1
6.1.2014 10:31

P59e36t66r 83T54a50f68t 9163947864459

A proc pouzivat GSM, kdyz dnes uz kazdy telefon umi BT?

Ad sifrovani - ocividne nejste z oboru, aneb jaky si myslite, ze je rozdil mezi HW a SW sifrovanym signalem? Ja vam to povim, zadny ;o) Co umi dnesni klicky je signal "hezky" zarusit, tedy uz samotny prijem a identifikace jsou slozitejsi nez jasne dane standardy BT apod.

Zkratka otevirani auta telefonem pres BT (ale klidne i GSM nebo WiFi) je realizovatelne a bezpecnosti bych se nebal.

0/0
6.1.2014 11:07
Foto

L13u34k83á12š 33J60a52n54a17t60a 8697293985855

Tak základní versi toho, co popisujete, mám ve svém autě r.v. 1992. Jedná se o tři předvolby nastavení sedačky řidiče a spolujezdce. Prostě zmáčknete tlačítko a sedadlo se našteluje podle vás. Vleze brácha, zmáčkne druhé tlačítko, a sedadlo se nařídí podle něj. V pozdějších modelech šel tento (i další) výrobci ještě dál. Nastavuje se audio (předvolba, hlasitost), pak se přidalo nastavení zrcátek, klimatizace... Já osobně tu věc použil (nikoliv vyzkoušel) přesně 0 krát. V druhém autě to nemám (byť je taky "v plné palbě") a vůbec mi to nechybí ;-D Až bude čas, dám si do pucu třetí auto - Škoda 110 r.v. 1975. Ta je těhle k*rvítek úplně prostá. ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.1.2014 19:57

V15á51c69l29a59v 51Z44e59l45i49n17k62a 2352120743582

Pokrok??? To snad nemůžete myslet vážně. Vrazit do legendárního supersportu místo desetiválce, který byl ukázkou motorářské strojařiny a jehož zvuk byl hudbou pro uši každého motoristického fandy, turbem překrmované tříhrnkové bubladlo a k tomu přidat na přední nápravu elektrické bzučítko na akumulátory. Proč proboha tříválec? Každý, kdo není úplný technický imbecil ví, že když čtyřdobý motor, tak minimálně čtyřválec, aby během otočky klikovky nevznikaly hluché výseče nekryté expanzí v některém z válců. BMW 1,5HTP (zkratku nechť si každý doplní dle svého citu). To nebude supersport, to bude drahé šidítko. Aůůůůů, to bolí, to moc bolí.

To není poprok, to je zhůvěřilost non plus ultra. Zhůvěřilost diktovaná ekologistickými pošuky, pro které jsou slova fyzika nebo fyzikální zákony na úrovni vulgarismů. A k tomu řada elektronických fíčovinek, které u moderních aut akorát začínají pomalu ale jistě nepříjemně zvedat pravděpodobnost, že se něco vysype. V lepším případě pak nezamknete či neodjedete, v tom horším se někde rozmlátíte.

+2/−1
6.1.2014 9:28

J10i86ř39í 92Z55ý11k81a 9479473101340

nebylo tím myšleno celé auto, ale jen ta jedna fičurka - inteligentní klíč. Osobně bych byl také raději, kdyby BMW i8 byl benzinový osmiválec.

Já tím primárně narážel jsem na nešvar mnoha automobilek (zejména Kia, Hyundai, Chevrolet), co bouchají jedno auto za druhým. ABS od Bosche, vstřikování od Valea, světla od Hella atp. ... vše si nechají navrhnout a "jen" to poskládají do jakési designové krabičky s volantem a čtyřmi koly. Nic nevyvíjejí, protože je to drahé. A tím vlastně brzdí vývoj v daném segmentu. Svou nízkou cenou tlačí na cenu/okleštění vývoje i u ostatních automobilek.

Dovedete si představit, že by stejný "vývoj" probíhal v oblasti třeba mobilních telefonů? Ještě dnes bychom tahali kufříkové telefony, protože miniaturizace drahá, displeje drahé ...

0/0
6.1.2014 10:28

J11i42ř62í 52P75e96l63n54á64ř 6625643346669

To samé co dělají ty firmy které jsi jmenoval dělají všichni. Rozeber BMW a podívej se na to co je napsané na jednotlivých komponentách. Ten klíč mi připadá jako inovace a la Kia...

0/0
6.1.2014 11:20

V85á60c88l33a66v 82Z52e88l28i14n85k21a 2282210553222

Ano, vývoj se hodně zadil, protože se honí ceny dolů. S tím lze souhlasit. Ale také je třeba si připustit, že automobil s klasickým spalovacím motorem se pomalu dostává do situace, kdy posun jen o kousek vyžaduje skutečně extrémní náklady na vývoj. Technika má v každém oboru své určité hranice a možnosti. A čím více se jim blížíme, tím jsou krůčky vpřed menší a nákladnější.

0/0
6.1.2014 13:33

V95á67c46l21a13v 44Z35e43l16i54n19k59a 2152200133442

Pardon za překlep. Mělo tam být "hodně zazdil".

0/0
6.1.2014 13:34

J34i73ř67í 87S25c30h57w23a43c50h 5586539447484

Proč tříválec?

Protože v BMW jsou teoretičtí diletanti a nutně potřebují ve svém týmu teoretika Zelinku, aby jim vysvětlil, že žádný čtyřdobý tříválec, dvouválec či jednoválec přece nemůže fungovat....;-D

0/0
6.1.2014 11:41

V88á84c44l42a18v 50Z68e65l29i73n56k54a 2972320753972

No, technickými specifiky točivých pístových agregátů Vás zatěžovat nebudu, ale zkuste si provést pokus. Například se svézt třeba ve Fordu Focus s atmosférickou 1,6 16V a potom s výkonově srovnatelným škodováckým tříválcem 1,2 TSI. Pokud nejste úplný řidičský analfabet, tak ten hrubší a hůře čitelný chod tříválce nemůžete nezaregistrovat. Ani to turbo to nezachrání i když proti 1,2HTP vývojáři zamakali, to se jim musí nechat. Čtyřválce mají díky spojitému navazování pracovních dob chod už z principu úplně jiný. Fyzika zkrátka tak úplně přečarovat nejde. A co teprve takový šestiválec, kde už se expanze částečně překrývají. To je teprve lahoda.

A současná zeleně magořící EU namísto toho, aby se díky technickému pokroku v obrábění a kovozpracování obecně výráběly kompaktní víceválcové agregáty, velí k výrobě takovýchto chrochtadel. Ony čtyřtaktní jedno a dvouválce samozřejmě v pohodě fungují například u motocyklů. Jenže tam je poměr hmotnost/výkon úplně někde jinde, čímž se ta hrubost chodu do značné míry eliminuje. Nic to ovšem nemění na faktu, že montovat tyhle překrmované sekačky do supersportu typu osmičkového BMW je prasárna. Tam má bublat minimálně osmiválec.

0/−1
6.1.2014 13:30

J79i67ř97í 74S18c83h86w80a53c17h 5516259637894

Asi budu ten řidičský analfabet, protože mezi tebou uváděným "Focusem s atmosférickou 1,6 16V a výkonově srovnatelným škodováckým tříválcem 1,2 TSI" nevidím v pravidelnosti chodu vůbec žádný rozdíl. Nejspíš to bude proto, že TSI je taky čtyřválec. ;-)

Ano HTP je tříválec, ale v jeho chodu na volnoběh či v trvalých otáčkách žádné nepravidelnosti nejsou, ano při akceleraci si trochu "zachrochtá", což uslyší jen ten kdo to zrovna poslouchá, 80% běžných řidičů si toho nikdy ani nevšimne.... např. oproti čtyřválcovým dieselům ten motor má zvuk "na úrovni". 

Ano pro mne je zvuk motoru oproti jiným parametrům naprosto podřadná věc a čím ho slyším méně tím lépe, za což konstruktérům dnešních stále lépe odhlučněných aut děkuji.

A při konstrukci tohoto BMW měli konstruktéři jako prioritu evidentně zcela jiné požadavky (jako je např. hmotnost a spotřeba) než nějaké "bublání" osmiválce. 

No prostě mi věř, že u BMW nejsou žádní blbečci.....a nevybrali tříválec proto, že je to pro někoho šťastné číslo....

Nemám rád kategorické výroky typu...tříválec do supersportu typu osmičkového BMW je prasárna.... prostě tam bude a kdo ho nechce tak si ho nekoupí a bude slintat  nad tím osmiválcem na obrázku vedle.....;-)

+1/−1
6.1.2014 14:55

V10á83c84l62a19v 69Z70e30l74i70n35k82a 2152110673512

S tím TSi si sypu popel na hlavu. Práce kvapná málo platná. Ve spěchu jsem nějak smotal nadávání na 1,2TSI od kolegy z práce (začínají se jaksi projevovat jisté vady na kráse, co se týče výkonu a spotřeby, a zjistil, že zdelaka není sám) a kritiku, kterou uštědřil bývalý spolubydlící z kolejí (ten studoval zaměření na spalovací motory) opěvovanému litrovému Ecoboostu od Forda. Občas se nám povede se srazit někde na pivko a na přetřes přijdou samozřejmě i trendy v motorařině. Kdybych měl napsat jeho slova na adresu "supersportu" BMW 1,5(HTP), tak asi přijdu zaráz o všechny dukáty. Věřte mi, že nebýt zeleného třeštění a zaklínadla v podobě emisí CO2, tak tuhle prasárnu nikdo neudělá. On mnohé ty lidi zná osobně a tak se soukromě dozví jak to je.

Když se člověk baví s někým, kdo se v tom vyzná, tak je zábavné, jak se teoretické spotřeby těch přehoněných sekaček pak liší od těch skutečných při běžném používání auta. Krásně to neblahé paměti dokazovala a stále dokazuje slavná 1,2HTP, která sice papírově měla být úsporná, ale při větší zátěži anebo na dálnici spotřebou málem trumfovala i dvoulitry.

0/0
7.1.2014 13:34
Foto

L73u13k25á21š 74J59a72n75a49t24a 8767603545375

Tak vývojáři BMW vyvinuli přesně to, co po nich management automobilky požadoval, a zcela určitě to vymysleli nejlépe, jak to šlo. V tom problém není, ten je v té specifikaci. A mezi lidmi, kteří ji vymýšleli, je naprostých diletantů obávám se celkem dost ;-)

0/0
6.1.2014 20:07

V96á60c23l14a20v 66Z53e23l46i22n87k19a 2962770983462

Tak nějak. Inženýři za to samozřejmě nemohou. Ti se skřípěním zubů vytvoří něco, co vyhovuje požadavkům převážně humanitně vzdělaných a technikou či alespoň přírodními vědami naprosto nepolíbených zelených věrozvěstů, kteří lobují v Bruseli.

0/0
7.1.2014 13:37
Foto

J57a13c75h51y49m 10B51r59z73e88z19i34n89a 6439309552523

Pěkný, sice další věc o kterou se bát v kapse ale proč ne. Provázání internetu/PC přímo se systémem aut je jen otázka času.

0/0
6.1.2014 1:57
Foto

L24u25k97á85š 53J87a63n40a16t58a 8127733615715

No, vzhledem k tomu, že se v Evrpě ještě úplně neujalo ani spojení automobilu a rádiopřijímače, tak bych tak optimistický nebyl.

0/0
6.1.2014 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.