Diskuze
Celodenní svícení má smysl, bude se ještě vylepšovat
Děkujeme za pochopení.
P96e11t78r 40M93a42l40i14š61k74a
Tak ještě denní svícení na zadek vozu.
J58i67n37d24ř76i88c23h 38Š47k90o40p23e11k
Důvod ? Denní svícení je možno používat jen za nesnížené viditelnosti, takže když už se musí svítit, naprosto dostačuje vepředu kvůli lepší viditelnosti (údajně) protijedoucích vozidel
F25i37l86i78p 49K23o22h77o87u57t
Auta co nesvítí jsou prostě hůř vidět smiřte se s tím.
J37i60n90d64ř71i52c61h 12Š76k19o85p18e60k
ale auto, co bliká majákem je lépe vidět než pouze svítící auto. Zavedeme tedy proto povinnou montáž dvou ks majáků, 1x přední část vozu, 1x zadní ?
T64o30n66y 13M43a64n75g
...možná by nebylo od věci, kdyby se k danému tématu vyjádřil i někdo z CDV (Centrum Dopravního Výzkumu) v Brně, jistě mají k dispozici zajímavé údaje, které se týkají českých podmínek, tedy českých silnic a jejich uživatelů...
J88i65n83d10ř62i12c16h 62Š90k89o49p96e70k
dle mě žádné takové statistiky nemá, protože na poklesu nehod se podílí spousta faktorů
K19a10r63e85l 33S50t85r84ž88a63n14o25v17s76k32ý
Nejlepší je automatické rozsvěcení potkávacích světel. Takové ty diodové proužky jsou hlavně pro frajeřinu, oproti klasickým světlům moc vidět nejsou. Někteří si pak toto vynahrazují svícením mlhovkami... A že řidiči svítí těmi denními proužky i za tmy a pak vzadu nesvítí? Už jsem si zvykl.
J57i82n20d77ř23i21c67h 71Š76k90o11p69e45k
pokud jsou ty diodové proužky homologované jako denní světla, viditelnost je dostačující.
Problém je, že často lidi používají jako denní světla poziční světla a tam je svítivost logicky menší. toto spolu se svícení mlhovkama by se mělo tvrdě pokutovat
B98ě21l85a 68H88o47r50á63k66o80v78á
Hlavně je potřeba vylepšit mozek majitelů aut, kteří nesvítí vzadu v tunelech
J91i78n89d10ř11i78c83h 55Š34k83o14p17e79k
to je obecný problém nesprávného svícení za snížené viditelnosti
M70a83r58t50i38n 85H93a32v80l49í85k
Vidíte lépe protijedoucí auto, ale pokud nejedete v protisměru, tak vás to nemusí vůbec zajímat. Zato mezi svítícíma autama hůře identifikujete neosvětlené auta, cyklisty, chodce. Protože mozek si zvykne registrovat jen svítící věci. Navíc co na to ekologové co pořád hýkají za každý gram splodin. Energie do světel se nevyrobí ze vzduchu.
J76i76n44d35ř68i36c68h 90Š12k41o85p43e31k
asi tak. Denní svícení je dobrý tak při předjíždění, i když oslňující světla spíše uškodí v odhadu vzdálenosti
Z66d69e96n16ě55k 45K61o93u13t16n96ý
Denní svícení odvádí pozornost od komplexního sledování provozu ke sledování světel. Neosvětlená vozidla jsou podvědomně vnímána jako stojící, což ovšem nemusí odpovídat skutečnosti. Stejně tak povinné svícení tím samým principem „zneviditelňuje“ chodce.
Osobně doufám, že dojde ke zrušení této nesmyslné povinnosti, která snižuje u řidičů nutnost tříbit pozornost.
M15a88r98c35e79l 85Š56e21v38č14í32k
píšete nezmysly, kvôli tomu, že autá svietia, nemôžete prestať sledovať ostatné veci .... a prečo by boli neosvetlené autá vnímané podvedome ako stojace, ak sú na ceste?
R34a44d58e85k 96H25o22d15a48ň
Titulková fotka ukazuje, že svícení ve špatných světelných podmínkách má smysl, nikoli že povinnost svítit je správná. Argumenty ve smyslu že "je potřeba svítit protože svítící auto je lépe vidět proti nesvítícímu" tak vlastně jen cílí na to, že řidiče by měla zajímat jen další auta. Jenže auta nejsou to jediné co na silnici bývá, bývají tam překážky, občas chodci, občas cyklisti atd. Přesně proto Rakousko zrušilo před sedmi lety povinné svícení. Ano, osvětlené auto je "lépe" vidět, jenže pokud člověk očekává že vše podstatné svítí, to neosvětlené je na tom pak výrazně hůř.
T84o49m37á82š 68C88h87m75e44l87a90ř
Pro mě je denní svícení opravdu nepodstatné. Ve většíně zemí to zavedené není, osobně nevidím rozdíl. Je dobré třeba ve Francii, kde mají povinnost svítit motorky. to uznávám, že ve městě je super, protože se motorky proplétají mezi automobily. Osobně takovéto nařízení nemám rád , protože snižují soudnost člověka. člověk potom dává méně pozor, méně přemýšlí, stává se z něj taková ovce. Co takhle nařídit malé blikající majáčky? to by teprve bylo bezpečné. Myslím, že určitě pravidla jdou do extrémů a bude hůř. Pro někoho lépe :)
T73o69m 46P30á79l36e43k
Už několikrát mi osvětlený vůz pomohl k lepšímu vyhodnocení situace. Byl prostě líp a dřív vidět, než by byl neosvětlený. Takže za mě OK. Akorát bych bil a hodně pokutoval mlhovkáře, kteří si je zapínají i když jsou v koloně, i když je hustý provoz a i když není mlha, nebo je dohlednost více než 100m.
J21i25n83d74ř14i26c44h 44Š62k57o68p47e46k
i když někdy svítící auto zhoršuje odhad vzdálenosti
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...