Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Enfield 8000 je malý elektromobil, který předběhl dobu o téměř 50 let

Elektromobily jsou tak staré jako automobilismus sám. V jejich historii najdeme revoluční modely i zapomenutá vozidla. K těm druhým patří i britský Enfield 8000, označovaný také jako Thuderbolt. Malé elektroauto, které koncepcí připomíná mnohé moderní elektromobily, však ve své době neuspělo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a82n 77Š44p29e54c74i27á18n 2210210149879

Čistý elektromobil je dodnes neefektviní a nevyplatí se. Nejefektvivnější řešení je elektromobil s malým spalovacím motorem pro dobíjení baterie. Do baterie teče energie ze spalování stále stejně, spalovací motorek je nastaven na nejlepší parametry otáčky spotřeba výkon. A dynamické použití energie do kol zajišťuje elektromotor, který při jízdě s kopce můe baterii dobíjet. A pokud je dlouhodobě vyšší odběr energie z baterie než přísun, tak si dáte hodinku pauzu na benzínce.

+1/−2
3.1.2014 20:08

R96a67d45e42k 12N82e63u71m54a13n62n 5822842798235

Komedie

Elektromobily jsou komedie - "recenze" je stará 50 let, ale vyměnit pár slov, platí o dnešních autech furt: moc drahé vůči užitkem srovnatelné konkurenci, krátký dojez, netopí, děsně malé ;-D

Nebo můžeme napsat, že současné elektromobily mají stále problémy 50-100 let staré

+4/0
2.1.2014 10:47

Z67d26e70n12ě73k 45W87e22r98n13h31a39r31t 6587485292768

... Přesně, osobně mi nejvíc vadí, že tam není patrný nějaký výrazný pokrok, jako že každá další generace by byla o kus blíže reálnému použití a za pár let to už bude ono - na to to zkrátka nevypadá a padesát let staré autíčko mělo plusmínus stejné parametry, jako ty aktuální.

+2/0
2.1.2014 10:58

R63a23d15e61k 20N41e23u22m70a35n28n 5162892268915

resp. problémy 50-100 let starých elektroaut jsou stále stejné

Dokonce se dá říci, že před 100 lety byl rozdíl mezi benzínem a elektřinou menší než dnes - rozdíl v dojezdu, pohodlí a ceně nebyl tak velký

+2/0
2.1.2014 11:00

A91l42e37x96a76n46d71r 35K64o70s95t23k70a 5649676339726

Tesla, reálný dojezd 400-500 km. Ale ano, stále stejný problém, studené aku v zimě, stále stejný problém, že je to drahé..

0/0
2.1.2014 12:13

T48o65m46á68š 89Z83e75m51a25n 3565648624485

Reálný je spíše 300, to je slušné, ale jen za situace, že budete mít k dispozici výměnnou stanici, jestli musíte nabíjet, jste zase v bruseli..

0/0
2.1.2014 12:55

R52a60d67e96k 77H60o95d91a60ň 9266727381733

Elektromobil z roku 1915, dojezd 100 mil. Nic moc zlepšení ;)

0/0
3.1.2014 12:43

J47a29r89o81s18l32a35v 66Z88a73h96r23a17d51n28í18č65e80k 7605920194311

Komedie.

U spalovacích motorů došlo snad k nějaké změně po 100 letech? Nebo už se prodávají auta ze spalovacím motorem, který má výkon 100 kW ze spotřebou jednoho litru? Až bude mít spalovací motor cca 90% účinnosti, tak pak bude spalovací motor pro mě dobrý.

0/−1
6.1.2014 19:40

V75á83c61l15a87v 88H70o15s49c76h 8386668132221

a co teprve takovy Sir Sinclair, ktery se po vyrobe ZX Spectra pustil do vyroby elektrovozitek, taky neuspesne..

0/0
2.1.2014 10:15

L51i19b44o72r 65F56i29l34á11k 3170145623813

Ropná lobby bude o výrobě ekologických vozítek ještě pěkných pár let rozhodovat...

+2/−3
2.1.2014 9:54

R83o19m97a64n 72P91o85l35á79č60e42k 1480736600105

Tot otázka. Už ted se řve proti jaderným elektrárnám, plynové jsou mimo provoz kvůli ceně a uhlí? To je akorát přesun výfuku toho auta mimo město.

+1/0
2.1.2014 10:02
Foto

J83a36r18o66m74í89r 50V61e67g19r 2837740582200

Uvažovali jste někdy o účinnosti elektrického pohonu a že lze díky těmto vozidlům stabilizovat výkyvy OZE? Proč ta skepse, pochybnosti , nedůvěra,opozice, plivání do bot....

+1/−1
2.1.2014 10:42

Z36d41e80n85ě80k 66W51e66r91n29h68a48r48t 6587325192918

... no protože tyhle všechny teorie nejsou vidět v praxi. Elektromobily jsou starší, než auta na spalovací motor a za sto let není vidět žádný posun v praktických parametrech. Pokud ta technologie je tak úžasná, proč nejsou na každém rohu tři elektromobily?

+4/0
2.1.2014 11:00
Foto

P15e24t79r 59P50r17o29c36h73á27z43k17a 3232216342764

Jak chcete stabilizovat OZE pomocí elektromobilů?Kam přebytečnou energii nacpete.Není možné zajistit aby se vozítka nabíjela zrovna když OZE jede naplno.Jediné řešení by bylo výměnná baterie,ale to má hned několik podstatných nedostatků.Auta by se musela prodávat bez baterií.Musela by být zajištěná unifikace a to jak elektrická tak rozměrová.Dostupnost nabitých článků na každé pumpě.To je samo o sobě nereálné.Pokud bych uvažoval,že jen polovina vozového parku byude nahrazená elektromobili tak si myslím,že by to současné rozvody nezvládly řešit a musela by se změnit celá síť.Těch problémů kolem elektromobilů je strašná spousta.zatím je to a dlouho bude jen v oblasti experimentů a pokusů.K tomu obrovská cena za baterie a jen málo lidí na to kývne.I obyčejné elektrokolo je neúměrně drahé,má malou výdrž a malý výkon.

+2/0
2.1.2014 11:02
Foto

J50a15r12o31m22í41r 78V24e12g69r 2667980822700

Počítám s tím, že se nahradí všichni čmoudi elektřinou. Chytré sítě  zvládnou nejen akumulaci do vozidel ale hravě všech 5 miliónů auťáků. Auto jezdí cca 2 hodiny denně, zbytek dne stojí v blízkosti zásuvky, protože ty jsou prakticky všade. Jejich spotřeba bude pouze cca 10% současné naší výroby energie. nechce to jen myslet na základě nějakých informací, ale zjistit si přesné a relevantní  informace a trochu si třeba započítat.

My ukazujeme jak to jde, ostatní ukazují, jak to zatím pořád nejde.

0/−4
2.1.2014 11:39

R81a22d28e60k 60N64e65u15m21a60n30n 5452732468255

Jenže tímhle příspěvkem se měníš z "hobby-propagátora" na zaslepeného fanatika.

"čmoudi", "chytré sítě", "hravě 5 milionů auťáků", "zásuvky jsou všude" ;-D

Vedle problémů s dojezdem, cenou a nepohodlím je tady nemalý problém s nabíjením:

Většina vhodných majitelů elektroauta bydlí ve městě - na sídlišti - kde se nedá dobíjet (pomíjím, že obyvatel sídliště nemá prachy na tuto drahou hračku). Ideální je garáž. Jenže majitel rodinného domu v Praze se nespokojí s malou nepohodlnou hračkou, majitel domku na vesnici zase potřebuje větší dojezd.

V práci se v drtivé většině nabíjet nedá

+2/0
2.1.2014 11:55

M92i74r84o60s35l37a33v 55S67i85n12d91e67l28a70r 2915267654162

p. Vegr byl vzdy "aktivista" a proti oponentum (ci zastancum jinych nazoru) casto pomerne arogantni, mel jsem parkrat tu cest...

+1/0
2.1.2014 23:58

P27e60t46r 40H97á15j25e89k 4490452261104

"chytré sítě"...

To spíš věřím těm unifikovaným výměnným bateriím na benzinkách.

0/0
2.1.2014 15:39

T80o58m77á38š 33Z51e16m18a84n 3315868904365

Elektromobily budou přes den jezdit a v noci se nabíjet. ideální k solárním panelům :-D

+3/0
2.1.2014 12:57
Foto

J15a96r78o12m28í92r 12V73e80g29r 2587850562340

Již jsem o tom psal, OZE není jen fotovoltaika, chytrý  a soudný člověk to ví a také jsem psal a vím, že elektromobil je v provozu většinou pouze několik hodin denně a zbývající čas může být připojen k zásuvce. Všechno toto je pouze možnost, netvrdím, že to tak již dnes a všade funguje. Jde o to, že to je možné v budoucnu. Čím dříve " se bude chtít" tím lépe pro všechny. Nemyslete pouze na sebe ale trochu povšechně a globálně. Nejsou technické problémy, problémy jsou v myšlení lidí a jejich sobeckosti.

0/−1
2.1.2014 13:19

R24a93d39e28k 39H77o45d66a75ň 9666477221233

Uvažoval jste někdy o účinnosti celého procesu? Že dokud 50 % EE v ČR je z uhlí, pak argument že "z elektromobilu se nekouří" je asi stejné, jak tvrdit že z auta spaliny nejdou protože ty jdou přece z výfuku? Jistě, z toho elektromobilu ten čoud nejde, ale jde z té elektrárny. Zvlášť absurdní pak různí zelení fanatici kteří se nad elektrovozem rozplývají, a současně se připoutávají řetězem k JE protože "to je svinstvo".

Proč ta nedůvěra? Elektromobily existují 180 let. A těch 180 let je protkaných informacemi o "revolucích", a pořád nic. Tedy vlastně ne, vůz se spalovacím motorem jezdí až od 1885. Za posledních 100 let se dojezd elektromobilu zhruba zdvojnásobil... s "papírovými" čísly Tesly se zhruba ztrojnásobil. Nic moc.

+1/0
3.1.2014 12:53
Foto

J87a42r64o21m52í60r 19V20e24g88r 2837520652230

Ano, a dost. Účinnost spalovacího motoru je v praxi 20%. Tzn., že zaplatíte deset litrů a osm Vám vyfouká chladič a výfuk naprosto bez užitku, tedy jen vykouří. Čmoudi mohou sice jezdit i na alternativní palivo, ale za jakou cenu.Výroba paliva z řepky, nebo benzínu z břidličných písků je mnohem dražší. Elektromotor má účinnost téměř 100%, stejně jako akumulátory a elektromobily nemají ztráty třeba v převodovce. Je to technicky skoro dokonalé, jednoduché ,racionální a energeticky velice úsporné. Možná by někdo řekl, že ekologické, mě jde o tu energetickou účinnost a možnost jezdit na opravdu obnovitelnou energii. Dopadá jí na naši planetu mnohonásobně více, než potřebujeme a kdyby byly FVE na střechách budov v místě spotřeby a ne na polích, kde se má pěstovat jídlo (ne řepka) , bylo by to ještě lepší. Ale to je názor proti názoru. My prostě jezdíme tak, jak se nám to líbí a uspokojuje naše dobré úmysly. Pokud někdo zpochybňuje údaje a říká jím papírové, my na to máme certifikát z knihy rekordů pod dohledem rozhodčích a zrovna čekám, až mne nějaká Tesla překoná, abych měl nějaké následovníky. A třeba jí to pak ještě nandám.

0/−1
3.1.2014 14:52

R80a86d55e14k 56N13e91u29m60a60n16n 5922602188745

Aha.

A firma mercedes koupila patenty na trabanta, aby je tráboš nepřeválcoval, že?

0/0
2.1.2014 10:55
Foto

M29i42r45o52s35l64a60v 66S41t26e31i45n81e62r 6838294143505

Enfield ukazuje tu reálnou cestu. V dobách, kdy byl benzin za 4 Kčs neměl šanci, dnes však ano.

Technicky na první pohled nevhodné balonové pneumatiky. Kola z Citroena 2 CV by se rozhodně hodila lépe. Dnes lze také realizovat rekuperaci při brzdění, takže dojezd by se i s těmi malými akumulátory hodně zvýšil. Rekuperace vrací proud do akumulátoru, místo ničení energie v brzdách.

Maximálka 70 km/h by i dnes na okreskách stačila, dojezd 100 km je reálný- akumulátory jsou dnes také dále. Pro dvě osoby a místo na nákup nebo nářadí, kdo potřebuj na denní přesuny více?:-)

+1/0
2.1.2014 9:45

J92i92r10i 61D85o59b65r19ý 9408399713

S rekuperaci je to tak, ze dnes neni problem zmenit brzdnou energii na elektrickou. Problem je tu elektrickou energii ulozit. Pokud by se poslala do akumulatoru, nabijeci proud bude vyssi nez dovoleny a zkracuje se vyrazne zivotnost akumulatoru. Dnes se to resi tak, ze ze do aku posila jen maximalni dovoleny proud, zbytek se pali. Vetsi vozidla mohou sebou za ucem ulozeni brzdne energii vezt superkondenzatory, ktere sice zaroven pomuzou pri rozjezdech, ale jsou neuveritelne drahe. A trolejova vozidla posilaji enegrii zpatky do troleje, kde se doufa v odber jinym vozem.

+1/0
2.1.2014 10:12
Foto

J91a90r10o13m26í62r 80V19e32g33r 2777380612900

Toto platilo před 20 lety pro olovo. Nicd , které jsou v PSA vozidlech od roku 1995 lze rekuperovat přes 20 kW a to vyhoví zcela pro běžný provoz. Těchto vozidel zde jezdí již téměř 100 ks.

Dnešní lifepo akumulátory umožňují rekuperovat mnohem větší energii, můj P106 např. 150 kW, stejně jako nabíjet.

Chcete-li se dozvědět více, přijďte mezi nás, první schůzka je již za týden, více na  www.elektromobily-os.cz

+1/0
2.1.2014 10:35

R52a88d70e75k 96N24e77u53m19a41n14n 5342362498445

ale vždyť to má stejné problémy jako před 50-100 lety

je to jen hračka pro nadšence "přijďte mezi nás"

+2/−1
2.1.2014 10:51
Foto

J89a48r14o93m57í10r 86V58e53g89r 2627800122500

Jsme sice nadšenci, ale osobně nejezdím ničím jiným,než elektrikou. Za posl. dva roky jsem najezdil přes 100 tisíc km. Vše, co by mi poskytly čmoudi, mi poskytnou má auta, akorát jezdím podstatně laciněji a když např. u nás na vsi nejde proud, čmoudi stojej u benzinky frontu a já jezdím. Nabíjím si z vlastní elektrárny na střeše atd.

jak chcete...My jsme připraveni.

0/0
2.1.2014 11:02
Foto

P69e82t69r 76P82r57o96c74h65á51z67k95a 3932766312584

Dovolím si polemizovat.Nabíjím s vlastní elektrárny na střeše?!Tedy s FTE.Co když bude večer?Co když nesvítí slunce?Pokud FTE nejede jako ostrovní pak je dotováná námi všemi.Nemá li střecha velkou plochu tak můžete získat maximálně řekněme 6kW.Připočtu li ztráty v měničích a podobně tak toho moc nenabijete.Pokud doplňujete s FTE baterie a s nich pak vozítko je to ještě horší a méně ekologické než čoudi.Emise moderních automobilů jsou nízké (euro 5,6) pokud nejste zastánce JE pak ty ostatní produkují víc škodlivin při vašem dobití jak čoudi.Pokud chcete ve vozítku zajistit i komfort jako je topení,nebo klima tak se vám zkrátí dojezd a to dost podstatně nebo budete muset sáhnout po jiné energii.Plyn a podobně.Elektromobil je fajn věc ale pokud se jedná o napájení baterií je na nic.Budoucnost parří kondensátorům a hlavně palivovým článkům.

+3/0
2.1.2014 11:12
Foto

J17a31r76o83m95í82r 42V47e22g85r 2577410692880

Pánové,

Na střeše mám 5 kWp, jsem schopen v dobrých podmínkách- duben-vyrobit až 35 kWh denně. Na 10 kWh lze ujet 100 km. Za rok vyrobím 5000 kWh, Na to lze ujet oněch 50 000 km ročně. Topím benzínem a to jen, když je velká zima a za hodinu spotřebuje Webasto decilitr. Přemejšlejte, nehádejte a vyzkoušejte si, co dovede třeba Tesla Model S, nebo Koncept one, který za jediný rok postavil 24letý Chorvat v obyčejné malé dílně, kterou jsem viděl když jsem jel s manželkou k moři na dovolenou. Víc času již nemám, mám také jinou práci, než osvětu.

0/−1
2.1.2014 12:04

R47a70d87e89k 38N38e62u64m52a78n67n 5172902178295

Každý má nějaké hobby - někdo jezdí na kole i v únoru, jiný sbírá známky, psali o rodině v Anglii, která třídila odpad (a měla za rok snad necelé kilo netříděného odpadu) - je to hobby a ne seriózní dopravní prostředek.

Ještě je otázka, jestli tvé dobíjení "z vlastní elektrárny na střeše" neznamená, že proud papírově prodáš ČEZu za 10,- a koupíš zpět za 2,50? Tak jak to dělají z 99,9 % fotovoltaici

+2/0
2.1.2014 11:17
Foto

P90e58t28r 62P59r23o41c31h94á28z92k98a 3732926492204

Potíž je v tom,že cena elektromobilu je větší než klasiky.Navíc pokud budu chtít auto pro normální ježdění je benzín nebo nafta méně problematická.Tankování bezproblémové stejně jako dojezd.Zatím žádný s elektromobilů mě nepřesvědčil jako života schopná koncepce.Možná až budou motory integrované v kolech a pohon zajistí palivový článek pak do toho bude mít cenu jít.zatím je to někde v oblasti experimentů,kutění a pokusů.Myslím si,že je to slepá cesta,vývojový mezičlánek,který na nějakou dobu může být životaschopný,ale dlouhodobě určitě ne.Co se emisí týká je to jen přesun na jiné místo .Viděl jsem vaše stránky a v podstatě mi to jen potvrdilo,co si myslím.Nadšení neodsuzuji ba naopak,ale cesta pro širokou veřejnost tudy opravdu nevede.

+2/0
2.1.2014 10:56

J84i88r17i 20D96o17b55r15ý 9428689783

Dnesni elektromobily maji stale stejne problemy. Lifepo akumulatory maji sice vyssi nabijeci proud, ale to plati jen pro "normalni" teplotu. Bohuzel se pri provozu zahrivaji a provoz za vyssi teploty se projevuje na zivotnosti. Jsem z oboru, tak vim o cem je rec. Nejde o provoz za idelanich podminek, ale v situaci, kdy v lete je ve voze pres 50st i na parkovisti.

0/0
2.1.2014 15:22
Foto

J92a23r29o52m14í74r 39V30e78g38r 2497210692840

Pane Dobrý, nevím co děláte, ale asi modelařinu. Tam se používají jiné podmínky, než v běžných autech a baterky se možná zahřívají. Pokud nabíjím proudem 100A při napětí 150V, tak se mých 400Ah nezahřeje ani náhodou a účinnost je velmi vysoká, stejně jako životnost přes milion km. Znám spoustu elektromobilistů ale neznám nikoho, kdo by nabíjel příkonem 150 kW, protože taková přípojka není běžná, ale asi bych se toho nebál a rád bych to i vyzkoušel. V praxi se nabíjí , i u nás, příkonem 50 kW -a takové stanice provozuje nejen naše sdružení, ale i většina proud distribujících společností.

Na webu jsou reportáže http://www.drehstromnetz.de/2012_wave.html

Loni jsem tuto Rally absolvoval ještě za větších teplotních rozdílů a opět bez problémů, letos to bude obdobné a nepochybuji o tom.

 To co píši je praxe. O Vánocích jsem si z Magdeburku na přívěsu přivezl tepelné čerpadlo.Byl to výlet, kdy jsem navšívil kamaráda v Drážďanech. Dovedu se přizpůsobit a nijak mne to neomezuje.

Pokud by někdo měl zájem o elektromobil, může si přijet nezávazně vyzkoušet .

Pane Dobrý, jezdíte elektromobilem, nebo jaký je Váš obor? Spletl jsem se?

0/0
2.1.2014 18:52

J21i74r57i 16D43o44b70r53ý 9148739663

Nejezdim elektromobilem, ja do nich delam "jen" regulace. Ta nejmensi ma pres 200kW motor. No osobni auta to nejsou. Konkretnejsi nebudu. Ale to, ze otepleni baterii je velky problem se kterym se konstrukcne musi pocitat za to vam rucim jak u "olova" tak u "zeleza" i u "niklu". Ano je to vetsi vykon nez u osobaku, ale take ta baterie vazi vice nez cele auto.

0/0
2.1.2014 21:34
Foto

J80a31r39o82m48í30r 55V13e17g97r 2617260352790

Pokud je to tak, měl bych zájem o spolupráci, uvažuji o nějakém silnějším autě-sportovním, něco jako udělal pan  http://www.rimac-automobili.com/concept_one/introduction-20  Pokud Vás to bude zajímat, můžete mne kontaktovat.

Prostě asi tak 4 Vaše autobusy do jednoho sporťáku.

0/0
2.1.2014 23:02

J78i31r88i 74D79o63b20r78ý 9698859463

Technicky to problem asi neni, ale bohuzel nemuzu. Prvni duvod je, ze nesmim vytahnout nic z toho na cem delam z duvodu "NDA". Druhy duvod je cena, jen ve vyvoji prototypu bez zapocteni materialu je tolik hodin, ze se bavime o nekolika clovekorocich prace a tomu odpovidajici miliony (neprehanim nejde jen o ty "draty" i regulace musi byt preciznejsi diky nulove vykonove rezerve menice v plnem zatizeni a nemuzete si uz z hmotnostnich duvodu resit to predimenzovanim elektroniky. A to se nebavim o EMC).

Uprimne tohle si muze dovolit jen milionar nebo clovek, ktery tomu doslova obetuje vsechno. Ale je to hezke vozitko.

0/0
3.1.2014 0:33

J93i67r20i 71D58o77b57r98ý 9988109723

Mimochodem si vsimnete, ze ten koncept ma kapalinou chlazene akumulatory. Ale 4x250kW spickove v takto malem voze, v tom bych se i rad projel :-)

0/0
3.1.2014 0:44

R49a56d97e65k 71H48o38d17a66ň 9586537271193

Ignorujete fakt, že přes 50 % ceny benzínu tvoří daně potřebné mmj. k tomu, aby bylo po čem jezdit. Navíc současný stav je takový, že kalkulace zda se vůz vyplatí vychází pro elektromobily celkem nepříznivě především proto, protože na popojíždění po městě se nevrátí investice do výrazně dražšího elektromobilu protože nenajezdíte tolik aby úspora na "palivu" hrála roli, a pokud jezdíte hodně, elektromobil je zase nevhodný protože má omezený dojezd a je třeba dobíjet.

+1/0
3.1.2014 13:00

Z90d74e82n84ě91k 11W67e29r14n77h43a18r42t 6237405512548

Proč dneska není na trhu takovýto elektromobil? Úplně jednoduché, levné přibližovátko na ježdění do práce a zpět? Já bych si to klidně koupil. Co je na trhu, je výrazně dražší než parametricky nesrovnatelně lepší auta na benzín...

+1/0
2.1.2014 8:47

T75o11m30á32š 88Z73e16m24a62n 3795148244965

V článku píší že nebyl levný, ale velice drahý.

A dnes by to nebylo jinak.

+3/0
2.1.2014 9:51

R60a92d14e29k 73N53e28u12m72a42n89n 5532602948275

Protože to levné prostě není.

.

Proč nestojí nový Mercedes E 100000 korun ? Hned by si ho koupilo víc lidí ;-D

+1/0
2.1.2014 10:53

M66a34r73t29i21n 11K36u39ř89í36t43k42a 6637976728575

My jsme taky nebyli pozadu. V 70. letech jezdil po Brně elektromobil EMA. Prošel všemi homologacemi, ale do sériové výroby ho soudruzi nepustili. Dnes je vystaven v Technickém muzeu v Brně.

+4/0
2.1.2014 7:31

Z65d29e62n53ě45k 21W36e28r84n18h72a27r88t 6217455972568

ano. Ještě dneska by to bylo velmi slušné vozítko do města.

0/0
2.1.2014 8:49

R89a61d32e69k 67N75e92u32m31a97n28n 5882232818575

kolik by stálo a jaký by mělo dojezd?

0/0
2.1.2014 10:56

M21i74l16a86n 27Š16v37a72g32r37o89v25s11k17ý 9132499395528

Soudruzi ho vyvinuli a pak ho do výroby nepustili.

0/0
2.1.2014 10:04

T85o89m82á13š 16T62a34t33í50č12e43k 5250412940538

Máte tam dvě chyby. Jednu stylovou - nepřipomíná to Mini Morisse, ale malucha, to jednak. No a pak tu faktovou - Reagan nebyl zvolen prezidentem 1976, to byl Carter, ale až o čtyří roky později... ;-)

+4/0
2.1.2014 3:19

J20o85s73e51f 17B50r67o13ž79k66a 6304362508147

Takže Fiat 126, později 126P.

+1/0
2.1.2014 7:24
Foto

J86a68r80o61m88í26r 62V71e90g88r 2787960392640

Je to pravda, kdo by chtěl vidět normálního MALUCHA, tím myslím elektrického (60 kW), bude mít možnost na naší první letošní schůzce. Technika je dnes opravdu jinde, než byla kdysi.

www.elektromobily-os.cz

0/0
2.1.2014 10:40

R57a26d81e71k 43N16e22u10m25a16n97n 5702932918885

"Technika je dnes opravdu jinde, než byla kdysi." ;-D;-D;-D

A proto mají elektrohračky stále malý dojezd, vysokou cenu a malé pohodlí

+1/0
2.1.2014 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.