Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Enfield 8000 je malý elektromobil, který předběhl dobu o téměř 50 let

Elektromobily jsou tak staré jako automobilismus sám. V jejich historii najdeme revoluční modely i zapomenutá vozidla. K těm druhým patří i britský Enfield 8000, označovaný také jako Thuderbolt. Malé elektroauto, které koncepcí připomíná mnohé moderní elektromobily, však ve své době neuspělo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a73n 60Š49p91e26c96i72á56n 2580590819589

Čistý elektromobil je dodnes neefektviní a nevyplatí se. Nejefektvivnější řešení je elektromobil s malým spalovacím motorem pro dobíjení baterie. Do baterie teče energie ze spalování stále stejně, spalovací motorek je nastaven na nejlepší parametry otáčky spotřeba výkon. A dynamické použití energie do kol zajišťuje elektromotor, který při jízdě s kopce můe baterii dobíjet. A pokud je dlouhodobě vyšší odběr energie z baterie než přísun, tak si dáte hodinku pauzu na benzínce.

+1/−2
3.1.2014 20:08

R11a82d82e27k 59N13e14u84m83a47n54n 5872252548435

Komedie

Elektromobily jsou komedie - "recenze" je stará 50 let, ale vyměnit pár slov, platí o dnešních autech furt: moc drahé vůči užitkem srovnatelné konkurenci, krátký dojez, netopí, děsně malé ;-D

Nebo můžeme napsat, že současné elektromobily mají stále problémy 50-100 let staré

+4/0
2.1.2014 10:47

Z53d64e57n31ě27k 60W56e60r46n34h29a82r65t 6857735262388

... Přesně, osobně mi nejvíc vadí, že tam není patrný nějaký výrazný pokrok, jako že každá další generace by byla o kus blíže reálnému použití a za pár let to už bude ono - na to to zkrátka nevypadá a padesát let staré autíčko mělo plusmínus stejné parametry, jako ty aktuální.

+2/0
2.1.2014 10:58

R83a70d75e82k 15N41e44u51m15a13n16n 5872752128475

resp. problémy 50-100 let starých elektroaut jsou stále stejné

Dokonce se dá říci, že před 100 lety byl rozdíl mezi benzínem a elektřinou menší než dnes - rozdíl v dojezdu, pohodlí a ceně nebyl tak velký

+2/0
2.1.2014 11:00

A38l81e27x23a15n93d33r 36K83o31s36t66k23a 5779836119286

Tesla, reálný dojezd 400-500 km. Ale ano, stále stejný problém, studené aku v zimě, stále stejný problém, že je to drahé..

0/0
2.1.2014 12:13

T61o80m71á86š 70Z71e76m81a52n 3895818194515

Reálný je spíše 300, to je slušné, ale jen za situace, že budete mít k dispozici výměnnou stanici, jestli musíte nabíjet, jste zase v bruseli..

0/0
2.1.2014 12:55

R56a39d45e52k 80H27o56d90a97ň 9246777751523

Elektromobil z roku 1915, dojezd 100 mil. Nic moc zlepšení ;)

0/0
3.1.2014 12:43

J55a30r19o18s84l91a35v 31Z85a57h50r65a66d93n56í50č37e22k 7805460124221

Komedie.

U spalovacích motorů došlo snad k nějaké změně po 100 letech? Nebo už se prodávají auta ze spalovacím motorem, který má výkon 100 kW ze spotřebou jednoho litru? Až bude mít spalovací motor cca 90% účinnosti, tak pak bude spalovací motor pro mě dobrý.

0/−1
6.1.2014 19:40

V84á19c83l42a41v 30H10o14s88c72h 8716918942341

a co teprve takovy Sir Sinclair, ktery se po vyrobe ZX Spectra pustil do vyroby elektrovozitek, taky neuspesne..

0/0
2.1.2014 10:15

L35i31b79o72r 33F59i31l17á58k 3940405613893

Ropná lobby bude o výrobě ekologických vozítek ještě pěkných pár let rozhodovat...

+2/−3
2.1.2014 9:54
Foto

R96o50m73a50n 63P70o19l28á96č33e74k 1170916890655

Tot otázka. Už ted se řve proti jaderným elektrárnám, plynové jsou mimo provoz kvůli ceně a uhlí? To je akorát přesun výfuku toho auta mimo město.

+1/0
2.1.2014 10:02
Foto

J56a45r76o92m31í63r 54V12e86g58r 2667380872350

Uvažovali jste někdy o účinnosti elektrického pohonu a že lze díky těmto vozidlům stabilizovat výkyvy OZE? Proč ta skepse, pochybnosti , nedůvěra,opozice, plivání do bot....

+1/−1
2.1.2014 10:42

Z87d75e83n45ě89k 48W23e90r31n97h51a41r62t 6267135812498

... no protože tyhle všechny teorie nejsou vidět v praxi. Elektromobily jsou starší, než auta na spalovací motor a za sto let není vidět žádný posun v praktických parametrech. Pokud ta technologie je tak úžasná, proč nejsou na každém rohu tři elektromobily?

+4/0
2.1.2014 11:00
Foto

P58e51t39r 26P91r47o93c84h95á75z85k29a 3472766222524

Jak chcete stabilizovat OZE pomocí elektromobilů?Kam přebytečnou energii nacpete.Není možné zajistit aby se vozítka nabíjela zrovna když OZE jede naplno.Jediné řešení by bylo výměnná baterie,ale to má hned několik podstatných nedostatků.Auta by se musela prodávat bez baterií.Musela by být zajištěná unifikace a to jak elektrická tak rozměrová.Dostupnost nabitých článků na každé pumpě.To je samo o sobě nereálné.Pokud bych uvažoval,že jen polovina vozového parku byude nahrazená elektromobili tak si myslím,že by to současné rozvody nezvládly řešit a musela by se změnit celá síť.Těch problémů kolem elektromobilů je strašná spousta.zatím je to a dlouho bude jen v oblasti experimentů a pokusů.K tomu obrovská cena za baterie a jen málo lidí na to kývne.I obyčejné elektrokolo je neúměrně drahé,má malou výdrž a malý výkon.

+2/0
2.1.2014 11:02
Foto

J88a18r97o85m41í17r 54V75e18g31r 2847700332220

Počítám s tím, že se nahradí všichni čmoudi elektřinou. Chytré sítě  zvládnou nejen akumulaci do vozidel ale hravě všech 5 miliónů auťáků. Auto jezdí cca 2 hodiny denně, zbytek dne stojí v blízkosti zásuvky, protože ty jsou prakticky všade. Jejich spotřeba bude pouze cca 10% současné naší výroby energie. nechce to jen myslet na základě nějakých informací, ale zjistit si přesné a relevantní  informace a trochu si třeba započítat.

My ukazujeme jak to jde, ostatní ukazují, jak to zatím pořád nejde.

0/−4
2.1.2014 11:39

R22a49d69e55k 83N87e39u82m58a58n90n 5962942638275

Jenže tímhle příspěvkem se měníš z "hobby-propagátora" na zaslepeného fanatika.

"čmoudi", "chytré sítě", "hravě 5 milionů auťáků", "zásuvky jsou všude" ;-D

Vedle problémů s dojezdem, cenou a nepohodlím je tady nemalý problém s nabíjením:

Většina vhodných majitelů elektroauta bydlí ve městě - na sídlišti - kde se nedá dobíjet (pomíjím, že obyvatel sídliště nemá prachy na tuto drahou hračku). Ideální je garáž. Jenže majitel rodinného domu v Praze se nespokojí s malou nepohodlnou hračkou, majitel domku na vesnici zase potřebuje větší dojezd.

V práci se v drtivé většině nabíjet nedá

+2/0
2.1.2014 11:55

M25i45r78o13s64l50a73v 24S72i51n71d19e31l71a26r 2395717104342

p. Vegr byl vzdy "aktivista" a proti oponentum (ci zastancum jinych nazoru) casto pomerne arogantni, mel jsem parkrat tu cest...

+1/0
2.1.2014 23:58

P51e72t16r 97H16á65j67e10k 4780242371814

"chytré sítě"...

To spíš věřím těm unifikovaným výměnným bateriím na benzinkách.

0/0
2.1.2014 15:39

T26o56m79á53š 14Z68e35m54a19n 3565978954415

Elektromobily budou přes den jezdit a v noci se nabíjet. ideální k solárním panelům :-D

+3/0
2.1.2014 12:57
Foto

J20a46r67o73m37í86r 74V66e32g63r 2917720712710

Již jsem o tom psal, OZE není jen fotovoltaika, chytrý  a soudný člověk to ví a také jsem psal a vím, že elektromobil je v provozu většinou pouze několik hodin denně a zbývající čas může být připojen k zásuvce. Všechno toto je pouze možnost, netvrdím, že to tak již dnes a všade funguje. Jde o to, že to je možné v budoucnu. Čím dříve " se bude chtít" tím lépe pro všechny. Nemyslete pouze na sebe ale trochu povšechně a globálně. Nejsou technické problémy, problémy jsou v myšlení lidí a jejich sobeckosti.

0/−1
2.1.2014 13:19

R15a58d83e15k 23H93o36d43a36ň 9156257451843

Uvažoval jste někdy o účinnosti celého procesu? Že dokud 50 % EE v ČR je z uhlí, pak argument že "z elektromobilu se nekouří" je asi stejné, jak tvrdit že z auta spaliny nejdou protože ty jdou přece z výfuku? Jistě, z toho elektromobilu ten čoud nejde, ale jde z té elektrárny. Zvlášť absurdní pak různí zelení fanatici kteří se nad elektrovozem rozplývají, a současně se připoutávají řetězem k JE protože "to je svinstvo".

Proč ta nedůvěra? Elektromobily existují 180 let. A těch 180 let je protkaných informacemi o "revolucích", a pořád nic. Tedy vlastně ne, vůz se spalovacím motorem jezdí až od 1885. Za posledních 100 let se dojezd elektromobilu zhruba zdvojnásobil... s "papírovými" čísly Tesly se zhruba ztrojnásobil. Nic moc.

+1/0
3.1.2014 12:53
Foto

J66a40r98o96m63í58r 10V19e34g57r 2627200502100

Ano, a dost. Účinnost spalovacího motoru je v praxi 20%. Tzn., že zaplatíte deset litrů a osm Vám vyfouká chladič a výfuk naprosto bez užitku, tedy jen vykouří. Čmoudi mohou sice jezdit i na alternativní palivo, ale za jakou cenu.Výroba paliva z řepky, nebo benzínu z břidličných písků je mnohem dražší. Elektromotor má účinnost téměř 100%, stejně jako akumulátory a elektromobily nemají ztráty třeba v převodovce. Je to technicky skoro dokonalé, jednoduché ,racionální a energeticky velice úsporné. Možná by někdo řekl, že ekologické, mě jde o tu energetickou účinnost a možnost jezdit na opravdu obnovitelnou energii. Dopadá jí na naši planetu mnohonásobně více, než potřebujeme a kdyby byly FVE na střechách budov v místě spotřeby a ne na polích, kde se má pěstovat jídlo (ne řepka) , bylo by to ještě lepší. Ale to je názor proti názoru. My prostě jezdíme tak, jak se nám to líbí a uspokojuje naše dobré úmysly. Pokud někdo zpochybňuje údaje a říká jím papírové, my na to máme certifikát z knihy rekordů pod dohledem rozhodčích a zrovna čekám, až mne nějaká Tesla překoná, abych měl nějaké následovníky. A třeba jí to pak ještě nandám.

0/−1
3.1.2014 14:52

R94a50d88e57k 89N22e94u63m81a13n97n 5232902278265

Aha.

A firma mercedes koupila patenty na trabanta, aby je tráboš nepřeválcoval, že?

0/0
2.1.2014 10:55
Foto

M19i34r46o31s71l38a80v 64S32t91e75i17n22e15r 6488594573595

Enfield ukazuje tu reálnou cestu. V dobách, kdy byl benzin za 4 Kčs neměl šanci, dnes však ano.

Technicky na první pohled nevhodné balonové pneumatiky. Kola z Citroena 2 CV by se rozhodně hodila lépe. Dnes lze také realizovat rekuperaci při brzdění, takže dojezd by se i s těmi malými akumulátory hodně zvýšil. Rekuperace vrací proud do akumulátoru, místo ničení energie v brzdách.

Maximálka 70 km/h by i dnes na okreskách stačila, dojezd 100 km je reálný- akumulátory jsou dnes také dále. Pro dvě osoby a místo na nákup nebo nářadí, kdo potřebuj na denní přesuny více?:-)

+1/0
2.1.2014 9:45

J82i85r42i 41D63o35b87r94ý 9548459453

S rekuperaci je to tak, ze dnes neni problem zmenit brzdnou energii na elektrickou. Problem je tu elektrickou energii ulozit. Pokud by se poslala do akumulatoru, nabijeci proud bude vyssi nez dovoleny a zkracuje se vyrazne zivotnost akumulatoru. Dnes se to resi tak, ze ze do aku posila jen maximalni dovoleny proud, zbytek se pali. Vetsi vozidla mohou sebou za ucem ulozeni brzdne energii vezt superkondenzatory, ktere sice zaroven pomuzou pri rozjezdech, ale jsou neuveritelne drahe. A trolejova vozidla posilaji enegrii zpatky do troleje, kde se doufa v odber jinym vozem.

+1/0
2.1.2014 10:12
Foto

J25a59r60o85m28í16r 40V52e85g13r 2777330222170

Toto platilo před 20 lety pro olovo. Nicd , které jsou v PSA vozidlech od roku 1995 lze rekuperovat přes 20 kW a to vyhoví zcela pro běžný provoz. Těchto vozidel zde jezdí již téměř 100 ks.

Dnešní lifepo akumulátory umožňují rekuperovat mnohem větší energii, můj P106 např. 150 kW, stejně jako nabíjet.

Chcete-li se dozvědět více, přijďte mezi nás, první schůzka je již za týden, více na  www.elektromobily-os.cz

+1/0
2.1.2014 10:35

R91a67d29e29k 56N69e97u58m63a42n67n 5422332908145

ale vždyť to má stejné problémy jako před 50-100 lety

je to jen hračka pro nadšence "přijďte mezi nás"

+2/−1
2.1.2014 10:51
Foto

J67a45r50o85m20í85r 56V60e56g60r 2287300522260

Jsme sice nadšenci, ale osobně nejezdím ničím jiným,než elektrikou. Za posl. dva roky jsem najezdil přes 100 tisíc km. Vše, co by mi poskytly čmoudi, mi poskytnou má auta, akorát jezdím podstatně laciněji a když např. u nás na vsi nejde proud, čmoudi stojej u benzinky frontu a já jezdím. Nabíjím si z vlastní elektrárny na střeše atd.

jak chcete...My jsme připraveni.

0/0
2.1.2014 11:02
Foto

P16e95t81r 63P18r51o27c95h36á34z26k87a 3542616122324

Dovolím si polemizovat.Nabíjím s vlastní elektrárny na střeše?!Tedy s FTE.Co když bude večer?Co když nesvítí slunce?Pokud FTE nejede jako ostrovní pak je dotováná námi všemi.Nemá li střecha velkou plochu tak můžete získat maximálně řekněme 6kW.Připočtu li ztráty v měničích a podobně tak toho moc nenabijete.Pokud doplňujete s FTE baterie a s nich pak vozítko je to ještě horší a méně ekologické než čoudi.Emise moderních automobilů jsou nízké (euro 5,6) pokud nejste zastánce JE pak ty ostatní produkují víc škodlivin při vašem dobití jak čoudi.Pokud chcete ve vozítku zajistit i komfort jako je topení,nebo klima tak se vám zkrátí dojezd a to dost podstatně nebo budete muset sáhnout po jiné energii.Plyn a podobně.Elektromobil je fajn věc ale pokud se jedná o napájení baterií je na nic.Budoucnost parří kondensátorům a hlavně palivovým článkům.

+3/0
2.1.2014 11:12
Foto

J84a48r97o29m94í97r 20V86e71g31r 2807810712670

Pánové,

Na střeše mám 5 kWp, jsem schopen v dobrých podmínkách- duben-vyrobit až 35 kWh denně. Na 10 kWh lze ujet 100 km. Za rok vyrobím 5000 kWh, Na to lze ujet oněch 50 000 km ročně. Topím benzínem a to jen, když je velká zima a za hodinu spotřebuje Webasto decilitr. Přemejšlejte, nehádejte a vyzkoušejte si, co dovede třeba Tesla Model S, nebo Koncept one, který za jediný rok postavil 24letý Chorvat v obyčejné malé dílně, kterou jsem viděl když jsem jel s manželkou k moři na dovolenou. Víc času již nemám, mám také jinou práci, než osvětu.

0/−1
2.1.2014 12:04

R98a18d78e38k 21N26e60u45m50a36n95n 5252282538585

Každý má nějaké hobby - někdo jezdí na kole i v únoru, jiný sbírá známky, psali o rodině v Anglii, která třídila odpad (a měla za rok snad necelé kilo netříděného odpadu) - je to hobby a ne seriózní dopravní prostředek.

Ještě je otázka, jestli tvé dobíjení "z vlastní elektrárny na střeše" neznamená, že proud papírově prodáš ČEZu za 10,- a koupíš zpět za 2,50? Tak jak to dělají z 99,9 % fotovoltaici

+2/0
2.1.2014 11:17
Foto

P84e68t67r 15P94r58o95c44h13á28z85k11a 3832536302794

Potíž je v tom,že cena elektromobilu je větší než klasiky.Navíc pokud budu chtít auto pro normální ježdění je benzín nebo nafta méně problematická.Tankování bezproblémové stejně jako dojezd.Zatím žádný s elektromobilů mě nepřesvědčil jako života schopná koncepce.Možná až budou motory integrované v kolech a pohon zajistí palivový článek pak do toho bude mít cenu jít.zatím je to někde v oblasti experimentů,kutění a pokusů.Myslím si,že je to slepá cesta,vývojový mezičlánek,který na nějakou dobu může být životaschopný,ale dlouhodobě určitě ne.Co se emisí týká je to jen přesun na jiné místo .Viděl jsem vaše stránky a v podstatě mi to jen potvrdilo,co si myslím.Nadšení neodsuzuji ba naopak,ale cesta pro širokou veřejnost tudy opravdu nevede.

+2/0
2.1.2014 10:56

J95i24r54i 62D57o88b46r81ý 9728209683

Dnesni elektromobily maji stale stejne problemy. Lifepo akumulatory maji sice vyssi nabijeci proud, ale to plati jen pro "normalni" teplotu. Bohuzel se pri provozu zahrivaji a provoz za vyssi teploty se projevuje na zivotnosti. Jsem z oboru, tak vim o cem je rec. Nejde o provoz za idelanich podminek, ale v situaci, kdy v lete je ve voze pres 50st i na parkovisti.

0/0
2.1.2014 15:22
Foto

J87a61r78o68m12í93r 68V27e71g95r 2227130622140

Pane Dobrý, nevím co děláte, ale asi modelařinu. Tam se používají jiné podmínky, než v běžných autech a baterky se možná zahřívají. Pokud nabíjím proudem 100A při napětí 150V, tak se mých 400Ah nezahřeje ani náhodou a účinnost je velmi vysoká, stejně jako životnost přes milion km. Znám spoustu elektromobilistů ale neznám nikoho, kdo by nabíjel příkonem 150 kW, protože taková přípojka není běžná, ale asi bych se toho nebál a rád bych to i vyzkoušel. V praxi se nabíjí , i u nás, příkonem 50 kW -a takové stanice provozuje nejen naše sdružení, ale i většina proud distribujících společností.

Na webu jsou reportáže http://www.drehstromnetz.de/2012_wave.html

Loni jsem tuto Rally absolvoval ještě za větších teplotních rozdílů a opět bez problémů, letos to bude obdobné a nepochybuji o tom.

 To co píši je praxe. O Vánocích jsem si z Magdeburku na přívěsu přivezl tepelné čerpadlo.Byl to výlet, kdy jsem navšívil kamaráda v Drážďanech. Dovedu se přizpůsobit a nijak mne to neomezuje.

Pokud by někdo měl zájem o elektromobil, může si přijet nezávazně vyzkoušet .

Pane Dobrý, jezdíte elektromobilem, nebo jaký je Váš obor? Spletl jsem se?

0/0
2.1.2014 18:52

J59i82r93i 18D96o73b44r66ý 9818749453

Nejezdim elektromobilem, ja do nich delam "jen" regulace. Ta nejmensi ma pres 200kW motor. No osobni auta to nejsou. Konkretnejsi nebudu. Ale to, ze otepleni baterii je velky problem se kterym se konstrukcne musi pocitat za to vam rucim jak u "olova" tak u "zeleza" i u "niklu". Ano je to vetsi vykon nez u osobaku, ale take ta baterie vazi vice nez cele auto.

0/0
2.1.2014 21:34
Foto

J31a39r14o32m21í78r 68V22e84g84r 2747240662170

Pokud je to tak, měl bych zájem o spolupráci, uvažuji o nějakém silnějším autě-sportovním, něco jako udělal pan  http://www.rimac-automobili.com/concept_one/introduction-20  Pokud Vás to bude zajímat, můžete mne kontaktovat.

Prostě asi tak 4 Vaše autobusy do jednoho sporťáku.

0/0
2.1.2014 23:02

J80i58r61i 61D34o27b42r58ý 9948849853

Technicky to problem asi neni, ale bohuzel nemuzu. Prvni duvod je, ze nesmim vytahnout nic z toho na cem delam z duvodu "NDA". Druhy duvod je cena, jen ve vyvoji prototypu bez zapocteni materialu je tolik hodin, ze se bavime o nekolika clovekorocich prace a tomu odpovidajici miliony (neprehanim nejde jen o ty "draty" i regulace musi byt preciznejsi diky nulove vykonove rezerve menice v plnem zatizeni a nemuzete si uz z hmotnostnich duvodu resit to predimenzovanim elektroniky. A to se nebavim o EMC).

Uprimne tohle si muze dovolit jen milionar nebo clovek, ktery tomu doslova obetuje vsechno. Ale je to hezke vozitko.

0/0
3.1.2014 0:33

J98i78r12i 70D23o26b22r85ý 9368589463

Mimochodem si vsimnete, ze ten koncept ma kapalinou chlazene akumulatory. Ale 4x250kW spickove v takto malem voze, v tom bych se i rad projel :-)

0/0
3.1.2014 0:44

R87a66d73e11k 34H93o90d73a96ň 9286927401663

Ignorujete fakt, že přes 50 % ceny benzínu tvoří daně potřebné mmj. k tomu, aby bylo po čem jezdit. Navíc současný stav je takový, že kalkulace zda se vůz vyplatí vychází pro elektromobily celkem nepříznivě především proto, protože na popojíždění po městě se nevrátí investice do výrazně dražšího elektromobilu protože nenajezdíte tolik aby úspora na "palivu" hrála roli, a pokud jezdíte hodně, elektromobil je zase nevhodný protože má omezený dojezd a je třeba dobíjet.

+1/0
3.1.2014 13:00

Z12d84e33n23ě82k 96W21e71r73n25h93a81r23t 6167825132118

Proč dneska není na trhu takovýto elektromobil? Úplně jednoduché, levné přibližovátko na ježdění do práce a zpět? Já bych si to klidně koupil. Co je na trhu, je výrazně dražší než parametricky nesrovnatelně lepší auta na benzín...

+1/0
2.1.2014 8:47

T50o94m55á53š 10Z25e73m66a53n 3405338104925

V článku píší že nebyl levný, ale velice drahý.

A dnes by to nebylo jinak.

+3/0
2.1.2014 9:51

R21a12d59e19k 40N56e23u36m62a23n74n 5482752948105

Protože to levné prostě není.

.

Proč nestojí nový Mercedes E 100000 korun ? Hned by si ho koupilo víc lidí ;-D

+1/0
2.1.2014 10:53

M84a40r21t77i67n 24K24u90ř89í70t56k40a 6327966198405

My jsme taky nebyli pozadu. V 70. letech jezdil po Brně elektromobil EMA. Prošel všemi homologacemi, ale do sériové výroby ho soudruzi nepustili. Dnes je vystaven v Technickém muzeu v Brně.

+4/0
2.1.2014 7:31

Z66d40e49n25ě10k 69W21e55r72n72h53a36r67t 6927405352758

ano. Ještě dneska by to bylo velmi slušné vozítko do města.

0/0
2.1.2014 8:49

R96a71d53e55k 92N88e25u53m86a44n27n 5492842668945

kolik by stálo a jaký by mělo dojezd?

0/0
2.1.2014 10:56

M39i26l65a18n 19Š63v59a69g39r50o65v22s50k50ý 9472639135628

Soudruzi ho vyvinuli a pak ho do výroby nepustili.

0/0
2.1.2014 10:04

T10o96m30á21š 68T23a84t55í35č84e26k 5330202540338

Máte tam dvě chyby. Jednu stylovou - nepřipomíná to Mini Morisse, ale malucha, to jednak. No a pak tu faktovou - Reagan nebyl zvolen prezidentem 1976, to byl Carter, ale až o čtyří roky později... ;-)

+4/0
2.1.2014 3:19

J67o68s71e62f 23B69r67o87ž17k92a 6854632478597

Takže Fiat 126, později 126P.

+1/0
2.1.2014 7:24
Foto

J40a46r92o79m85í81r 13V94e42g94r 2537480942780

Je to pravda, kdo by chtěl vidět normálního MALUCHA, tím myslím elektrického (60 kW), bude mít možnost na naší první letošní schůzce. Technika je dnes opravdu jinde, než byla kdysi.

www.elektromobily-os.cz

0/0
2.1.2014 10:40

R14a43d54e34k 41N11e95u27m78a93n40n 5982852378625

"Technika je dnes opravdu jinde, než byla kdysi." ;-D;-D;-D

A proto mají elektrohračky stále malý dojezd, vysokou cenu a malé pohodlí

+1/0
2.1.2014 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.