- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čistý elektromobil je dodnes neefektviní a nevyplatí se. Nejefektvivnější řešení je elektromobil s malým spalovacím motorem pro dobíjení baterie. Do baterie teče energie ze spalování stále stejně, spalovací motorek je nastaven na nejlepší parametry otáčky spotřeba výkon. A dynamické použití energie do kol zajišťuje elektromotor, který při jízdě s kopce můe baterii dobíjet. A pokud je dlouhodobě vyšší odběr energie z baterie než přísun, tak si dáte hodinku pauzu na benzínce.
Komedie
Elektromobily jsou komedie - "recenze" je stará 50 let, ale vyměnit pár slov, platí o dnešních autech furt: moc drahé vůči užitkem srovnatelné konkurenci, krátký dojez, netopí, děsně malé
Nebo můžeme napsat, že současné elektromobily mají stále problémy 50-100 let staré
... Přesně, osobně mi nejvíc vadí, že tam není patrný nějaký výrazný pokrok, jako že každá další generace by byla o kus blíže reálnému použití a za pár let to už bude ono - na to to zkrátka nevypadá a padesát let staré autíčko mělo plusmínus stejné parametry, jako ty aktuální.
a co teprve takovy Sir Sinclair, ktery se po vyrobe ZX Spectra pustil do vyroby elektrovozitek, taky neuspesne..
Ropná lobby bude o výrobě ekologických vozítek ještě pěkných pár let rozhodovat...
Tot otázka. Už ted se řve proti jaderným elektrárnám, plynové jsou mimo provoz kvůli ceně a uhlí? To je akorát přesun výfuku toho auta mimo město.
Enfield ukazuje tu reálnou cestu. V dobách, kdy byl benzin za 4 Kčs neměl šanci, dnes však ano.
Technicky na první pohled nevhodné balonové pneumatiky. Kola z Citroena 2 CV by se rozhodně hodila lépe. Dnes lze také realizovat rekuperaci při brzdění, takže dojezd by se i s těmi malými akumulátory hodně zvýšil. Rekuperace vrací proud do akumulátoru, místo ničení energie v brzdách.
Maximálka 70 km/h by i dnes na okreskách stačila, dojezd 100 km je reálný- akumulátory jsou dnes také dále. Pro dvě osoby a místo na nákup nebo nářadí, kdo potřebuj na denní přesuny více?
S rekuperaci je to tak, ze dnes neni problem zmenit brzdnou energii na elektrickou. Problem je tu elektrickou energii ulozit. Pokud by se poslala do akumulatoru, nabijeci proud bude vyssi nez dovoleny a zkracuje se vyrazne zivotnost akumulatoru. Dnes se to resi tak, ze ze do aku posila jen maximalni dovoleny proud, zbytek se pali. Vetsi vozidla mohou sebou za ucem ulozeni brzdne energii vezt superkondenzatory, ktere sice zaroven pomuzou pri rozjezdech, ale jsou neuveritelne drahe. A trolejova vozidla posilaji enegrii zpatky do troleje, kde se doufa v odber jinym vozem.
Proč dneska není na trhu takovýto elektromobil? Úplně jednoduché, levné přibližovátko na ježdění do práce a zpět? Já bych si to klidně koupil. Co je na trhu, je výrazně dražší než parametricky nesrovnatelně lepší auta na benzín...
V článku píší že nebyl levný, ale velice drahý.
A dnes by to nebylo jinak.
My jsme taky nebyli pozadu. V 70. letech jezdil po Brně elektromobil EMA. Prošel všemi homologacemi, ale do sériové výroby ho soudruzi nepustili. Dnes je vystaven v Technickém muzeu v Brně.
ano. Ještě dneska by to bylo velmi slušné vozítko do města.
Máte tam dvě chyby. Jednu stylovou - nepřipomíná to Mini Morisse, ale malucha, to jednak. No a pak tu faktovou - Reagan nebyl zvolen prezidentem 1976, to byl Carter, ale až o čtyří roky později...