Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Známá auta s netypickou značkou: mercedes od Renaultu, alfa od Nissanu

Takzvaný badge engineering zažívá především v posledním desetiletí v automobilovém průmyslu velký rozmach. Prodej jednoho auta pod více značkami je totiž velmi jednoduchou cestou, jak ušetřit peníze na vývoj i výrobu vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P14e29t54r 87T35u43r50e62č36e29k 8242432287955

Lancia Thema nebo Chrysler 300 že jsou necharismatické? To bude asi věc vkusu, mi se líbí hodně.

0/0
21.1.2014 11:20

L96i24b88o80r 34P11o13l80á35k 9212906305299

Pane Luďku Vokáči nezbývá než Vám poděkovat za ucelený přehled.

Dobrá práce R^

0/0
19.1.2014 12:16

J52a18k79u42b 40N52o67v11á30k 8280403660932

Seat Toledo - Chery Windcloud; Lancia Thema, Saab 9000, Fiat Croma, Alfa Romeo; Lancia Phedra, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Citroën C8 a mraky dalších...

0/0
18.1.2014 20:57

M93i50l74a67n 61V92o91t95a32v77a 5244476681802

proč chodit tak daleko nebo do takové exotiky. Co třeba SUV co Mitsubishi Outlander vyrábí pro Peugeout jako 4007 či Citroen jako C-crosser.

0/0
18.1.2014 17:05

L13u33k93á42š 95V14a23ň97u54r55a 1855824903603

Teda přátelé, to oblbování zákazníků. Ovšem perlou je ten Mercedes, který má být přelepený Renault, ale mě to spíš připadá jako Dacia Logan s nalepeným čumákem. Je to ostuda pro automobilky, že se k něčemu takovému sníží. O čem pak značka je? O ceně, kvalitě, servisu nebo technické úrovni?

+2/0
18.1.2014 14:02

L93u76m95í58r 23V40i16t62h15a 2667597976372

To není Logan, ale Logdy, následník Loganu

+1/−1
18.1.2014 21:51

L33e29o39š 65N94a70v70r64á77t36i84l 9433620795955

Lodgy

0/0
20.1.2014 10:10

A94l28b80e77r11t 41K11á54m80e65n 9334388749491

FIAT 600 sa vyrábal nie len ako Seat ale aj ako Zastava, tuším som zaregistroval že aj ako Puch či NSU. Ale "lepšie" na tom bolo Suzuki Swift, alias Chevrolet, Geo, Maruti, Holden, Pontiac, Subaru Justy, a tuším že aj pre Čínu sa vyrábalo pod nejakým čínskym označením.

0/0
18.1.2014 12:42

L27u36m82í96r 76V89i77t24h89a 2907217306942

Pozor, Subaru Justy byla čtyřkolka, na rozdíl od těch ostatních. Jen Swiftů se dělalo pár 4x4

0/0
18.1.2014 21:53

A26l50b21e24r60t 59K19á66m85e85n 9804968959311

Tak, tak. Všetci sa navzájom nejako líšili. Ale keď som prvý krát zbadal Justy, tak mi padla sánka, že "SWIFT" 4x4. Vo švajčiarsku to bolo samé Subaru u nás len Suzuki.

0/0
19.1.2014 11:14

R73a58d98e70k 42S94c24h59ö10n 2126463855895

Motor od Renaultu se objevil v MB třídy "A". Je to 1,5 dci. Jen tak mimochodem: MB už dávno není co býval. Žije jen z tradice, ale kvalita tomu zdaleka neodpovídá.Rv

+1/−2
18.1.2014 12:15

L28u80k38á88š 65V80a45ň84u14r69a 1515724783653

Motor 1.5dCi je v podstatě Nisan, který používá Renault. A je to náhodou moc dobrý motor.Na rozdíl od původních dieselů od Renaulta. Ty původně vycházeli z italské konstrukce. A třeba nejoblíbenější motor do asijských SUV je 2.7HDI od PSA.

0/0
18.1.2014 14:04

R81a40d50e11k 10S80c67h13ö64n 2896303785345

PSA není aliance Renault- Nissan. Motory od PSA jsou výborné, o tom žádná

0/0
18.1.2014 19:01

R80a65d49e18k 77S74c68h90ö85n 2576953255265

A ještě jednu maličkost: motor 1,5 dCi je Renault používaný v Nissanu;-)

0/0
18.1.2014 19:59

J46a69k87u57b 97D62a39v42i28d 7591114454

Kžadej je poslední dobou chytrej, jak kvalita mercedesu není co bývala. Krom problémové 10 let staré řady E staví mercedes benz samá kvalitní auta. V TÜV žebříčcích si vede výborně. Ale češi, co nemají na Mercedesy peníze ví, že kvalita není co bývala aniž by se v nvém mercedesu někdy projeli. R^R^R^

+2/−1
18.1.2014 16:51

R15a32d24e25k 47S68c85h55ö64n 2286633615735

Vážený pane, pokud se pořádně podíváte na TÜV reporty, tak si MB nevede zrovna tak, jak by se od něj očekávalo. Jediný SLK je na tom relativně dobře. Ale ostatní modely? Pokud se před nimi bude umísťovat taková značka jako je Ford, je něco špatně, že?;-) A k vaší invektivě, zřejmě jste dost bohatý na to, abyste jezdil MBR^ To víte, zbytek národa jsou chudáci;-D

+1/0
18.1.2014 18:59

M96a19r73e95k 82C53e85r83n30y 5313432761427

posledni MB ktery si toto oznaceni zaslouzil byl W124, aspon dle meho skromneho nazoru, nebot' mi slouzi vesele dodnes.R^

0/0
21.1.2014 17:55

R32o25b93e47r47t 89P17r41a69ž46a75n 9691202370380

V BMW 116d  motor 1.6 HDi od PSA a u PSA 1,6 benzin od BMW. Taková výměna.

0/0
18.1.2014 11:08

J69a94r27o15s36l82a10v 53V65o46r45e15l 2240618839111

Od té doby, co jsem viděl v BMW motor z Renaultu mě už nic nepřekvapí...

0/−1
18.1.2014 10:53

R80a48d14e45k 69S60c26h79ö73n 2536413365715

V jakém BMW je motor od Renaultu?

+3/0
18.1.2014 11:00

T97o35m71á26š 57B23í35l13ý 2385490587

Spíš si mohl vidět motor z BMW třeba v Oplu Omega B, 2,5TD :-)

+2/0
18.1.2014 11:06

J31i71r38i 11J12o84n91á79š 2853459947311

a jak tam praskaly hlavy .......

0/0
18.1.2014 21:25
Foto

V15l90a67s18t77i46m40i81l 51Č73á80p 3669201722878

Kdyz jsem poprve videl MB citan tak jsem si rikal jak je mozne ze vyrobyli tak divny auto s tak prisernou vnitrni vybavou.

0/0
18.1.2014 10:51
Foto

P66a47v57e96l 52M97a54r23t97i32n24e77k 9885615611503

A co koncern GM a Toyota? Jeden cas byly GM auta a to vsechny znacky s karoseriemi Toyoty.

0/0
18.1.2014 10:37
Foto

M36i12r14o65s35l88a14v 57S65t96e67i17n57e90r 6708894383955

Typizace a normalizace se nedá zastavit. Můj Yeti je, pokud si odmyslím vnější plechy, VW Tiguan, i na součástkách jsou orig. VW čísla. Můj zeť má Tiguana, uvnitř minimálně jinak. Q3 také své příbuzenství při pohledu zdola nezapře. Ovšem zadní sedačky Yeti  jsou orig. Škoda Roomster, vpředu však téměř shodné s koncernovými bratry a sestrami.

Vlastně je to logické, jeden typ motoru se vyskytuje v několika vozech koncernu. K tomu koncernové převodovky, poloosy a ve stavebnici jsou pak na výběr levné nebo lepší nápravy. Bohužel se pak i konstrukční vady kopírují do celé řady koncernových vozů, viz třeba rozvodový řetěz 1,2 a1.4 TSI.

Větší problémy má Mercedes s Renaultem. Jsou to tradicí neslučitelné firmy- stačí se podívat na zvednutý Renault nebo zvednutý Mercedes. Provedení třeba zavěšení kol, brzd nebo výfuků- nebe a dudy. VW je dost přesně právě uprostřed- provedení spíše úsporné, ale dostatečně solidní.

Při zkoušce bezpečnosti získal u Renaulta vyráběný Mercedes právě jenom tři hvězdičky, jiný emblém na kapotě nepomohl. Při zkoušce trvanlivosti lze očekávat stejný výsledek. Hodně se však liší ceny. U Mercedesů výsledek crashu ovšem způsobil krizi, prý se na karoserii muselo něco měnit.

+3/0
18.1.2014 10:27

L34u42k37á48š 51M32r60k76v69i85č62k68a 9516304895332

Bohužel to trošku mícháte. Koncern VW pouze sdílí některé díly, nebo technická řešení, nejsou to stejná auta s jiným čumákem. Teda kromě Audi A4 B7 a Seatu Exeo, tam je právě jen jiný čumák a zadek. Spíše než Yetiho a Tiguana bych zmínil Audi navigaci v Lamborghini, společný základ Touarega, Q7 a Cayenne a nebo takovou pitomost jako jsou stejná "tlačítka" ovládání sedačka napříč koncernem. 

Pak je tu třeba ta věc, že si člověk řekne, že má ve Fabii stejné DSG jako má A6, ovšem v A6 je úplně jiný typ této převodovky, stejně jako v Lamborghini.

0/0
18.1.2014 23:29

L54u64m16í17r 62V76i42t10h40a 2557407476652

Domotal jste, pane, spoustu věcí dohromady.

Třeba Vauxhall. Žádná taková automobilka už neexistuje. Je to jen značka, pod kterou se prodávají Oply konzervativním Britům, kteří by si Opla nekoupili.

Totéž Holden a Austrálie.

Naopak Vám tam chybí třeba fordovská nákupní strategie, kdy Ford Fiesta rovnal se Mazda 121, Ford Focus = Mazda 323, ford Maverick = Nissan Terrano II, Ford Galaxy = VW Sharan...

To, že se prodává Daia Duster jako Nissan Terrano, na to není nic divného, když Nissan a Renault včetně Dacie jsou jedna fima...

+1/0
18.1.2014 10:06

J16a60n 34J49e91ž36e28k 3221865597805

Ktera verze Fordu Focus se rovna ktere verzi Mazdy 323?

0/0
18.1.2014 13:17

L15u57m29í28r 93V96i54t47h27a 2337467166822

Ta první

0/0
18.1.2014 21:56

J31a43n 56J10e36ž17e95k 3911225217625

Nesmysl. Mazda 3 sdílí "platformu" s Fordem Focusem druhé generace a dokonce i s Volvem S40. Ale nikdy se Mazda nerovnala s Fordu Focusu.

0/0
19.1.2014 9:04

T35o38m29á59š 92J70u20r66e14č35k11a 3143572249163

Vauxhall ani jako automobilka nikdy neexistovala, vauxhall motors se specializoval na předělávky aut s levostranným řízením na pravostranné. Vauxhall patří pod britskou odnož GM a je to australská značka s hlavním sídlem V UK. Ale, ano Britové považují Vauxhall za značku výrobce aut. Pane Vitha Mazda 323 s fordem neměla naprosto nic společného, a následně mazda po totálním propadáku 121(vím měl jsem ji) se od fordu naprosto distancovala a udělala jenom dobře 121 bylo opravdu hodně špatné auto až na motor který byl originál mazda 1.3i a narozdíl od forďácké 1,2ky se nekazil.

0/0
20.1.2014 8:45

M43a10r91t29i41n 69B53r50u27h57a 6780288842793

Přeznačování by tak ani nevadilo. Ale zvrhlé až smutné mi přijde, že tradiční výrobci na úkor nákladů výroby začínají používat levnější dodavatele. Známý má Mercedes CL500 .. tři měsíce před koncem záruky se mu "vylágroval" motor - výměna motoru za 1,2 mio a pak mu prodejce řekl, že to byla výrobní vada série, jelikož Mercedes začal prý používat do motorů jiného levnějšího dodavatele ze Španělska nebo Portugalska (předtím prý Bosch). Takhle u toho prodejce řešili dvě auta v rozpětí dvou měsíců. Mercedes asi o tom věděl a v tichosti to nechal, aby doběhla dvouletá záruka. To mi přijde hodně smutné u auta za 3 mega.

+1/0
18.1.2014 9:59

K63a87r91e45l 66B91a64r77t93a53k 9566231785126

A co za ty prachy ocekaval, zlata vejce? Jo, za kvalitu si holt musi priplatit.

0/−1
18.1.2014 11:49

K57a29r38e98l 84B30a73r95t98a92k 9796911805866

Ono to stejně dopadne tak, že bude výrobce v Americe, Evropě a Asii. Když dobře. Jinak jeden v Asii. Je to jen otázka časuRv

0/0
18.1.2014 9:31

M11a11r23c51e35l 85P49a47v19l68í89k 7311504648159

ak idem písať, najprv si musím niečo prečítať. nie všetko je na webe a wiki. napríklad fiat 600 a 600D sa líšili NA PRVÝ POHĽAD otváraním dverí - na foto je už neskorší 600D, nie 600.

a žiguli, lada sa rovnako líšili od fiat-u, ak nie iným, tak veľkosťou.

0/0
18.1.2014 7:32

L48u72m28í90r 50V92i96t28h78a 2427647166672

Vyvedu Vás z omylů :-)

1) na obrázku je sice skutečně fiat 600D, ale ten se od fiatu 600 zpočátku lišil vizuálně především umístěním předních blinkrů (600 je měl nahoře na blatníku), měl jiný tvar i koncových světel, jinou přístrojovou kapličku, ale první fiaty 600D měly skutečně ještě dveře zavěšené vzadu a zámkem vpředu. Vím to, protože to bylo naše první rodinné auto, otec ho kupoval v roce 1963.

2) Vaz 2101 byl přesnou kopií fiatu 124, vyráběl se na lince dovezené do Togliatti z Turína, kde se v té době začínal vyrábět fiat 128

+1/−1
18.1.2014 10:00

K87a97r65e73l 20B76a76r92t40á14k 3869913612206

Když už chcete někoho vyvádět z omylů :-)

Vaz 2010 NEbyl přesnou kopií fiatu 124. Příště laskavě uvádějte skutečnost a nepředvádějte zde svou neznalost.

+5/−1
18.1.2014 10:44

L20u69m19í63r 78V18i89t60h30a 2617117406932

Vaz 2010? Nejdřív se popasujte s neznalostí svou, a pak poučujte.

To, že u žigulíka zesílili sloupky, dali tam bubny místo kotoučů a upravili motor, jak píše třeba pan Novotný, nepovažuji za nijak zásadní rozdíly.

0/−1
18.1.2014 22:07

A13l82b43e18r69t 79K81á58m20e13n 9254208729871

Fiat 124 a Vaz 2101 sa líšili predovšetkým tým, že prvá skúšobná várka F124 mala po pár stovkách km po ruských cestách zničené nápravy a pri mínus 20 nechceli štartovať. Rusom by bolo také auto na dve veci. Na veľké H a na nič. Takže tieto úpravy boli veľmi podstatné. Nepodstatné boli napr. také zmeny ako iný tvar vonkajších kľučiek na dverách a pod.

Keď už sa bavíme o F 124, tak ja som fascinovaný, že koľkokrát nájdem obrázok F 124 (auto epoca), takmer stále objavím iné predné či zadné svetlá, inú prístrojovku,  sedadlá, . . . až má človek pocit že toto predsa nemôže byť VAZ 2101, teda pardon, F124.:-P

0/0
19.1.2014 11:02

J22i17ř67í 40N97o88v82o86t57n69y 2788841963769

VAZ měl oproti fiatu vyztuženou karoserii, upravenou zadní nápravu, jiné pérování a brzdy, přepracován byl též motor.

+3/0
18.1.2014 11:47

M37a77r13c72e79l 82P72a19v95l94í27k 7221794608109

tak o 600 beriem, ale bol to fiat, alebo zastava?

a postavte vedľa seba žiguli a fiat. počínajúc rozmermi, cez proporcie ...

0/0
18.1.2014 12:03

L66u92m53í16r 30V76i52t61h30a 2137517216262

rozměry i proporce Vaz 2101 a Fiatu 124 jsou totožné.

Co se týče Zastavy 750, ta měla dveře zavěšené vpředu.

Zde je obrázek prvního Fiatu 600 D (takový jsme měli, dokonce i tutéž barvu) https://www.google.cz/search?q=fiat+600+d&biw=1280&bih=705&tbm=isch&source=iu&imgil=c8pOnr7Zp88lQM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRLP1w455c6jJbBi5MXLCJdPh1LWGjLZ-0J29a0hyMdjPg7i6tS%253B640%253B453%253BfKzhiVDoRoCKTM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.philseed.com%25252Ffiat600.html&sa=X&ei=de3aUpHgIaPD4gTruIGAAQ&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=1338

a zde Fiatu 600 https://www.google.cz/search?q=fiat+600+d&biw=1280&bih=705&tbm=isch&source=iu&imgil=c8pOnr7Zp88lQM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRLP1w455c6jJbBi5MXLCJdPh1LWGjLZ-0J29a0hyMdjPg7i6tS%253B640%253B453%253BfKzhiVDoRoCKTM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.philseed.com%25252Ffiat600.html&sa=X&ei=de3aUpHgIaPD4gTruIGAAQ&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=1338#facrc=_&imgdii=_&imgrc=nvCDRmuhrpDZhM%253A%3BM41eC2L63CLSXM%3Bhttp%253A%252F%252Fdigilander.libero.it%252Flucascarcollection%252Fimages%252F600_5.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fdigilander.libero.it%252Flucascarcollection%252Ffiat600trasformabile.html%3B800%3B600

0/0
18.1.2014 22:12

L34e72o39š 83N81a14v31r41á98t52i39l 9893250125215

pouzivejte skracovace URL....   napr: www.goo.gl

0/0
20.1.2014 10:21

R71a22d84e18k 31D85o90l76e34ž78a76l 2109833250810

Jak říkal předřečník, dveře s panty vzadu měla 600D až do roku 1964.

Hlavně to mělo jiný motor a tak. 600 poznáte podle toho, že nemá ve dveřích to vyklápěcí větrací okénko, takže paradoxně vypadá jako novější model. A Seat poznáte podle toho ozdobného trojúhelníčku na boku za zadním okénkem, mimo jiné.

0/0
18.1.2014 10:48

L69u38k71a55s 84N33o64v42a40k 4749399673678

Pane Vokáč, plete te se.

Volkswagen Caddy se coby picku-up vyrabel na zaklade skody, jako uzavrena verze vsak vychazel ze Seatu Inca.

0/0
18.1.2014 3:42
Foto

M49a23r25t15i73n 41K89o18u27b42e88k 3399437948156

uzavřenej Seat Inca jsme měli a přední polovina bylo obyčejný Polo

0/0
18.1.2014 4:12

J15a14k14u46b 25H26o81f10b28a68u27e87r 3168790535437

Chronologicky vzato to bylo takhle: začátkem 90. let Seat vytvořil řadu Ibiza/Cordoba, ze které pak vzešla i Inca. Tou dobou se ve škodovce vyráběl i pickup z favorita/felicie. VW už žádné takové auto neměl, Caddy první generace z jedničkového Golfa už bylo dávno za zenitem. I rozhodli se ve Wolfsburgu, že vezmou a přejmenujou Incu na nové VW Caddy, ale protože to byla jen uzavřená plechovka, tak to samé udělali i se škodovkou, aby v nabídce byl i klasický otevřený pickup. Později následovalo i podobné převzetí osobního Seatu Cordoba, ze kterého vznikl VW Polo Classic (který ale s původním německým VW Polo neměl nic společného).

0/0
18.1.2014 11:20

J90a28k32u36b 20H62o71f35b51a35u73e51r 3958810265507

http://www.vw-caddy.de/caddy-neu.jpg

0/0
18.1.2014 11:22
Foto

P37a59v37e36l 69M92a52r51t67i22n96e45k 9555535821383

Caddy byl v tech letech opravdu Felda, jeste jich tady na ostrovech jezdi hafo. Maji jen zmeneny znak za WV a CADDY.

0/0
18.1.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.