Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Známá auta s netypickou značkou: mercedes od Renaultu, alfa od Nissanu

Takzvaný badge engineering zažívá především v posledním desetiletí v automobilovém průmyslu velký rozmach. Prodej jednoho auta pod více značkami je totiž velmi jednoduchou cestou, jak ušetřit peníze na vývoj i výrobu vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P37e37t98r 94T44u25r36e20č36e76k 8462472767675

Lancia Thema nebo Chrysler 300 že jsou necharismatické? To bude asi věc vkusu, mi se líbí hodně.

0/0
21.1.2014 11:20

L97i93b34o50r 30P95o43l87á75k 9152436465119

Pane Luďku Vokáči nezbývá než Vám poděkovat za ucelený přehled.

Dobrá práce R^

0/0
19.1.2014 12:16

J91a48k60u37b 18N19o42v64á55k 8200553150912

Seat Toledo - Chery Windcloud; Lancia Thema, Saab 9000, Fiat Croma, Alfa Romeo; Lancia Phedra, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Citroën C8 a mraky dalších...

0/0
18.1.2014 20:57


M79i89l66a83n 70V57o57t77a64v31a 5754366761322

proč chodit tak daleko nebo do takové exotiky. Co třeba SUV co Mitsubishi Outlander vyrábí pro Peugeout jako 4007 či Citroen jako C-crosser.

0/0
18.1.2014 17:05

L84u92k49á32š 89V10a77ň34u27r86a 1255184393663

Teda přátelé, to oblbování zákazníků. Ovšem perlou je ten Mercedes, který má být přelepený Renault, ale mě to spíš připadá jako Dacia Logan s nalepeným čumákem. Je to ostuda pro automobilky, že se k něčemu takovému sníží. O čem pak značka je? O ceně, kvalitě, servisu nebo technické úrovni?

+2/0
18.1.2014 14:02

L35u43m47í24r 94V24i13t62h96a 2197307726882

To není Logan, ale Logdy, následník Loganu

+1/−1
18.1.2014 21:51

L53e24o83š 39N60a81v41r19á78t61i69l 9333250905115

Lodgy

0/0
20.1.2014 10:10

A64l48b96e54r48t 28K20á38m86e37n 9224818179811

FIAT 600 sa vyrábal nie len ako Seat ale aj ako Zastava, tuším som zaregistroval že aj ako Puch či NSU. Ale "lepšie" na tom bolo Suzuki Swift, alias Chevrolet, Geo, Maruti, Holden, Pontiac, Subaru Justy, a tuším že aj pre Čínu sa vyrábalo pod nejakým čínskym označením.

0/0
18.1.2014 12:42

L39u51m22í68r 37V88i80t13h12a 2857577566352

Pozor, Subaru Justy byla čtyřkolka, na rozdíl od těch ostatních. Jen Swiftů se dělalo pár 4x4

0/0
18.1.2014 21:53

A25l63b84e53r71t 98K21á61m42e69n 9334278499341

Tak, tak. Všetci sa navzájom nejako líšili. Ale keď som prvý krát zbadal Justy, tak mi padla sánka, že "SWIFT" 4x4. Vo švajčiarsku to bolo samé Subaru u nás len Suzuki.

0/0
19.1.2014 11:14

R14a55d51e32k 69S58c12h96ö31n 2276203565625

Motor od Renaultu se objevil v MB třídy "A". Je to 1,5 dci. Jen tak mimochodem: MB už dávno není co býval. Žije jen z tradice, ale kvalita tomu zdaleka neodpovídá.Rv

+1/−2
18.1.2014 12:15

L67u90k70á83š 22V32a51ň67u20r18a 1695774193513

Motor 1.5dCi je v podstatě Nisan, který používá Renault. A je to náhodou moc dobrý motor.Na rozdíl od původních dieselů od Renaulta. Ty původně vycházeli z italské konstrukce. A třeba nejoblíbenější motor do asijských SUV je 2.7HDI od PSA.

0/0
18.1.2014 14:04

R20a48d55e98k 55S44c34h86ö75n 2236663635355

PSA není aliance Renault- Nissan. Motory od PSA jsou výborné, o tom žádná

0/0
18.1.2014 19:01

R60a51d57e48k 58S34c38h58ö58n 2636293435285

A ještě jednu maličkost: motor 1,5 dCi je Renault používaný v Nissanu;-)

0/0
18.1.2014 19:59
Foto

J79a11k48u92b 36D53a18v67i21d 7521734374

Kžadej je poslední dobou chytrej, jak kvalita mercedesu není co bývala. Krom problémové 10 let staré řady E staví mercedes benz samá kvalitní auta. V TÜV žebříčcích si vede výborně. Ale češi, co nemají na Mercedesy peníze ví, že kvalita není co bývala aniž by se v nvém mercedesu někdy projeli. R^R^R^

+2/−1
18.1.2014 16:51

R45a48d33e66k 82S17c97h65ö87n 2426583655215

Vážený pane, pokud se pořádně podíváte na TÜV reporty, tak si MB nevede zrovna tak, jak by se od něj očekávalo. Jediný SLK je na tom relativně dobře. Ale ostatní modely? Pokud se před nimi bude umísťovat taková značka jako je Ford, je něco špatně, že?;-) A k vaší invektivě, zřejmě jste dost bohatý na to, abyste jezdil MBR^ To víte, zbytek národa jsou chudáci;-D

+1/0
18.1.2014 18:59
Foto

M39a60r26e15k 60C89e91r78n22y 5253532851377

posledni MB ktery si toto oznaceni zaslouzil byl W124, aspon dle meho skromneho nazoru, nebot' mi slouzi vesele dodnes.R^

0/0
21.1.2014 17:55

R29o39b19e26r91t 39P15r74a31ž88a89n 9351902790210

V BMW 116d  motor 1.6 HDi od PSA a u PSA 1,6 benzin od BMW. Taková výměna.

0/0
18.1.2014 11:08

J44a61r90o67s88l37a24v 23V57o50r16e91l 2820448659351

Od té doby, co jsem viděl v BMW motor z Renaultu mě už nic nepřekvapí...

0/−1
18.1.2014 10:53

R17a23d96e79k 77S36c78h26ö65n 2356163645395

V jakém BMW je motor od Renaultu?

+3/0
18.1.2014 11:00

T37o25m34á98š 21B67í77l63ý 2615270477

Spíš si mohl vidět motor z BMW třeba v Oplu Omega B, 2,5TD :-)

+2/0
18.1.2014 11:06

J91i24r95i 68J51o33n22á90š 2853329647271

a jak tam praskaly hlavy .......

0/0
18.1.2014 21:25
Foto

V77l81a41s65t35i22m51i33l 11Č17á58p 3279231892668

Kdyz jsem poprve videl MB citan tak jsem si rikal jak je mozne ze vyrobyli tak divny auto s tak prisernou vnitrni vybavou.

0/0
18.1.2014 10:51
Foto

P83a33v97e57l 53M61a78r41t85i21n81e56k 9245125931723

A co koncern GM a Toyota? Jeden cas byly GM auta a to vsechny znacky s karoseriemi Toyoty.

0/0
18.1.2014 10:37
Foto

M53i15r60o17s30l38a35v 21S37t48e75i24n90e16r 1465505378423

Typizace a normalizace se nedá zastavit. Můj Yeti je, pokud si odmyslím vnější plechy, VW Tiguan, i na součástkách jsou orig. VW čísla. Můj zeť má Tiguana, uvnitř minimálně jinak. Q3 také své příbuzenství při pohledu zdola nezapře. Ovšem zadní sedačky Yeti  jsou orig. Škoda Roomster, vpředu však téměř shodné s koncernovými bratry a sestrami.

Vlastně je to logické, jeden typ motoru se vyskytuje v několika vozech koncernu. K tomu koncernové převodovky, poloosy a ve stavebnici jsou pak na výběr levné nebo lepší nápravy. Bohužel se pak i konstrukční vady kopírují do celé řady koncernových vozů, viz třeba rozvodový řetěz 1,2 a1.4 TSI.

Větší problémy má Mercedes s Renaultem. Jsou to tradicí neslučitelné firmy- stačí se podívat na zvednutý Renault nebo zvednutý Mercedes. Provedení třeba zavěšení kol, brzd nebo výfuků- nebe a dudy. VW je dost přesně právě uprostřed- provedení spíše úsporné, ale dostatečně solidní.

Při zkoušce bezpečnosti získal u Renaulta vyráběný Mercedes právě jenom tři hvězdičky, jiný emblém na kapotě nepomohl. Při zkoušce trvanlivosti lze očekávat stejný výsledek. Hodně se však liší ceny. U Mercedesů výsledek crashu ovšem způsobil krizi, prý se na karoserii muselo něco měnit.

+3/0
18.1.2014 10:27

L55u17k61á33š 16M73r26k13v98i79č24k40a 9946184985232

Bohužel to trošku mícháte. Koncern VW pouze sdílí některé díly, nebo technická řešení, nejsou to stejná auta s jiným čumákem. Teda kromě Audi A4 B7 a Seatu Exeo, tam je právě jen jiný čumák a zadek. Spíše než Yetiho a Tiguana bych zmínil Audi navigaci v Lamborghini, společný základ Touarega, Q7 a Cayenne a nebo takovou pitomost jako jsou stejná "tlačítka" ovládání sedačka napříč koncernem. 

Pak je tu třeba ta věc, že si člověk řekne, že má ve Fabii stejné DSG jako má A6, ovšem v A6 je úplně jiný typ této převodovky, stejně jako v Lamborghini.

0/0
18.1.2014 23:29

L84u73m18í39r 59V62i93t71h45a 2257227136272

Domotal jste, pane, spoustu věcí dohromady.

Třeba Vauxhall. Žádná taková automobilka už neexistuje. Je to jen značka, pod kterou se prodávají Oply konzervativním Britům, kteří by si Opla nekoupili.

Totéž Holden a Austrálie.

Naopak Vám tam chybí třeba fordovská nákupní strategie, kdy Ford Fiesta rovnal se Mazda 121, Ford Focus = Mazda 323, ford Maverick = Nissan Terrano II, Ford Galaxy = VW Sharan...

To, že se prodává Daia Duster jako Nissan Terrano, na to není nic divného, když Nissan a Renault včetně Dacie jsou jedna fima...

+1/0
18.1.2014 10:06

J94a14n 44J15e85ž68e48k 3651905807535

Ktera verze Fordu Focus se rovna ktere verzi Mazdy 323?

0/0
18.1.2014 13:17

L42u14m35í36r 41V23i18t80h15a 2907927616762

Ta první

0/0
18.1.2014 21:56

J29a12n 94J53e67ž61e70k 3571135107805

Nesmysl. Mazda 3 sdílí "platformu" s Fordem Focusem druhé generace a dokonce i s Volvem S40. Ale nikdy se Mazda nerovnala s Fordu Focusu.

0/0
19.1.2014 9:04

T83o20m94á88š 31J39u74r29e82č36k85a 3263572679453

Vauxhall ani jako automobilka nikdy neexistovala, vauxhall motors se specializoval na předělávky aut s levostranným řízením na pravostranné. Vauxhall patří pod britskou odnož GM a je to australská značka s hlavním sídlem V UK. Ale, ano Britové považují Vauxhall za značku výrobce aut. Pane Vitha Mazda 323 s fordem neměla naprosto nic společného, a následně mazda po totálním propadáku 121(vím měl jsem ji) se od fordu naprosto distancovala a udělala jenom dobře 121 bylo opravdu hodně špatné auto až na motor který byl originál mazda 1.3i a narozdíl od forďácké 1,2ky se nekazil.

0/0
20.1.2014 8:45

M14a12r14t31i21n 13B20r82u38h66a 6650528212333

Přeznačování by tak ani nevadilo. Ale zvrhlé až smutné mi přijde, že tradiční výrobci na úkor nákladů výroby začínají používat levnější dodavatele. Známý má Mercedes CL500 .. tři měsíce před koncem záruky se mu "vylágroval" motor - výměna motoru za 1,2 mio a pak mu prodejce řekl, že to byla výrobní vada série, jelikož Mercedes začal prý používat do motorů jiného levnějšího dodavatele ze Španělska nebo Portugalska (předtím prý Bosch). Takhle u toho prodejce řešili dvě auta v rozpětí dvou měsíců. Mercedes asi o tom věděl a v tichosti to nechal, aby doběhla dvouletá záruka. To mi přijde hodně smutné u auta za 3 mega.

+1/0
18.1.2014 9:59
Foto

K29a82r84e11l 35B55a56r12t23a90k 9836601275426

A co za ty prachy ocekaval, zlata vejce? Jo, za kvalitu si holt musi priplatit.

0/−1
18.1.2014 11:49
Foto

K93a92r26e77l 94B98a25r65t54a97k 9776681805986

Ono to stejně dopadne tak, že bude výrobce v Americe, Evropě a Asii. Když dobře. Jinak jeden v Asii. Je to jen otázka časuRv

0/0
18.1.2014 9:31

M21a60r64c72e32l 17P59a17v13l41í55k 7421894578109

ak idem písať, najprv si musím niečo prečítať. nie všetko je na webe a wiki. napríklad fiat 600 a 600D sa líšili NA PRVÝ POHĽAD otváraním dverí - na foto je už neskorší 600D, nie 600.

a žiguli, lada sa rovnako líšili od fiat-u, ak nie iným, tak veľkosťou.

0/0
18.1.2014 7:32

L90u40m37í51r 91V50i43t73h49a 2737267336132

Vyvedu Vás z omylů :-)

1) na obrázku je sice skutečně fiat 600D, ale ten se od fiatu 600 zpočátku lišil vizuálně především umístěním předních blinkrů (600 je měl nahoře na blatníku), měl jiný tvar i koncových světel, jinou přístrojovou kapličku, ale první fiaty 600D měly skutečně ještě dveře zavěšené vzadu a zámkem vpředu. Vím to, protože to bylo naše první rodinné auto, otec ho kupoval v roce 1963.

2) Vaz 2101 byl přesnou kopií fiatu 124, vyráběl se na lince dovezené do Togliatti z Turína, kde se v té době začínal vyrábět fiat 128

+1/−1
18.1.2014 10:00

K26a39r13e56l 85B74a13r11t39á29k 3869943352446

Když už chcete někoho vyvádět z omylů :-)

Vaz 2010 NEbyl přesnou kopií fiatu 124. Příště laskavě uvádějte skutečnost a nepředvádějte zde svou neznalost.

+5/−1
18.1.2014 10:44

L84u22m46í48r 65V35i18t54h17a 2477417386162

Vaz 2010? Nejdřív se popasujte s neznalostí svou, a pak poučujte.

To, že u žigulíka zesílili sloupky, dali tam bubny místo kotoučů a upravili motor, jak píše třeba pan Novotný, nepovažuji za nijak zásadní rozdíly.

0/−1
18.1.2014 22:07

A70l26b90e33r57t 89K35á13m85e12n 9524848139811

Fiat 124 a Vaz 2101 sa líšili predovšetkým tým, že prvá skúšobná várka F124 mala po pár stovkách km po ruských cestách zničené nápravy a pri mínus 20 nechceli štartovať. Rusom by bolo také auto na dve veci. Na veľké H a na nič. Takže tieto úpravy boli veľmi podstatné. Nepodstatné boli napr. také zmeny ako iný tvar vonkajších kľučiek na dverách a pod.

Keď už sa bavíme o F 124, tak ja som fascinovaný, že koľkokrát nájdem obrázok F 124 (auto epoca), takmer stále objavím iné predné či zadné svetlá, inú prístrojovku,  sedadlá, . . . až má človek pocit že toto predsa nemôže byť VAZ 2101, teda pardon, F124.:-P

0/0
19.1.2014 11:02

J95i88ř10í 18N63o96v25o98t87n36y 2378761663769

VAZ měl oproti fiatu vyztuženou karoserii, upravenou zadní nápravu, jiné pérování a brzdy, přepracován byl též motor.

+3/0
18.1.2014 11:47

M18a84r95c19e54l 46P96a40v22l38í63k 7461444188819

tak o 600 beriem, ale bol to fiat, alebo zastava?

a postavte vedľa seba žiguli a fiat. počínajúc rozmermi, cez proporcie ...

0/0
18.1.2014 12:03

L36u44m95í80r 32V36i57t27h47a 2327737196542

rozměry i proporce Vaz 2101 a Fiatu 124 jsou totožné.

Co se týče Zastavy 750, ta měla dveře zavěšené vpředu.

Zde je obrázek prvního Fiatu 600 D (takový jsme měli, dokonce i tutéž barvu) https://www.google.cz/search?q=fiat+600+d&biw=1280&bih=705&tbm=isch&source=iu&imgil=c8pOnr7Zp88lQM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRLP1w455c6jJbBi5MXLCJdPh1LWGjLZ-0J29a0hyMdjPg7i6tS%253B640%253B453%253BfKzhiVDoRoCKTM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.philseed.com%25252Ffiat600.html&sa=X&ei=de3aUpHgIaPD4gTruIGAAQ&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=1338

a zde Fiatu 600 https://www.google.cz/search?q=fiat+600+d&biw=1280&bih=705&tbm=isch&source=iu&imgil=c8pOnr7Zp88lQM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRLP1w455c6jJbBi5MXLCJdPh1LWGjLZ-0J29a0hyMdjPg7i6tS%253B640%253B453%253BfKzhiVDoRoCKTM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.philseed.com%25252Ffiat600.html&sa=X&ei=de3aUpHgIaPD4gTruIGAAQ&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=1338#facrc=_&imgdii=_&imgrc=nvCDRmuhrpDZhM%253A%3BM41eC2L63CLSXM%3Bhttp%253A%252F%252Fdigilander.libero.it%252Flucascarcollection%252Fimages%252F600_5.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fdigilander.libero.it%252Flucascarcollection%252Ffiat600trasformabile.html%3B800%3B600

0/0
18.1.2014 22:12

L27e12o95š 30N23a67v35r77á26t56i75l 9583440985575

pouzivejte skracovace URL....   napr: www.goo.gl

0/0
20.1.2014 10:21

R86a79d10e59k 79D89o15l10e91ž80a85l 2549803360770

Jak říkal předřečník, dveře s panty vzadu měla 600D až do roku 1964.

Hlavně to mělo jiný motor a tak. 600 poznáte podle toho, že nemá ve dveřích to vyklápěcí větrací okénko, takže paradoxně vypadá jako novější model. A Seat poznáte podle toho ozdobného trojúhelníčku na boku za zadním okénkem, mimo jiné.

0/0
18.1.2014 10:48

L71u31k71a87s 84N94o35v66a25k 4309509553578

Pane Vokáč, plete te se.

Volkswagen Caddy se coby picku-up vyrabel na zaklade skody, jako uzavrena verze vsak vychazel ze Seatu Inca.

0/0
18.1.2014 3:42
Foto

M27a48r15t72i90n 58K68o59u52b73e58k 3749377968956

uzavřenej Seat Inca jsme měli a přední polovina bylo obyčejný Polo

0/0
18.1.2014 4:12

J38a42k80u79b 95H89o77f13b37a72u21e72r 3908540425437

Chronologicky vzato to bylo takhle: začátkem 90. let Seat vytvořil řadu Ibiza/Cordoba, ze které pak vzešla i Inca. Tou dobou se ve škodovce vyráběl i pickup z favorita/felicie. VW už žádné takové auto neměl, Caddy první generace z jedničkového Golfa už bylo dávno za zenitem. I rozhodli se ve Wolfsburgu, že vezmou a přejmenujou Incu na nové VW Caddy, ale protože to byla jen uzavřená plechovka, tak to samé udělali i se škodovkou, aby v nabídce byl i klasický otevřený pickup. Později následovalo i podobné převzetí osobního Seatu Cordoba, ze kterého vznikl VW Polo Classic (který ale s původním německým VW Polo neměl nic společného).

0/0
18.1.2014 11:20

J59a49k58u51b 74H41o80f81b89a77u19e21r 3788960385207

http://www.vw-caddy.de/caddy-neu.jpg

0/0
18.1.2014 11:22
Foto

P67a38v70e86l 86M68a74r61t37i69n11e44k 9275465951683

Caddy byl v tech letech opravdu Felda, jeste jich tady na ostrovech jezdi hafo. Maji jen zmeneny znak za WV a CADDY.

0/0
18.1.2014 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.