Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Známá auta s netypickou značkou: mercedes od Renaultu, alfa od Nissanu

Takzvaný badge engineering zažívá především v posledním desetiletí v automobilovém průmyslu velký rozmach. Prodej jednoho auta pod více značkami je totiž velmi jednoduchou cestou, jak ušetřit peníze na vývoj i výrobu vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P66e13t66r 49T16u53r56e48č57e22k 8652462677705

Lancia Thema nebo Chrysler 300 že jsou necharismatické? To bude asi věc vkusu, mi se líbí hodně.

0/0
21.1.2014 11:20

L27i48b25o31r 37P53o15l54á98k 9532846805209

Pane Luďku Vokáči nezbývá než Vám poděkovat za ucelený přehled.

Dobrá práce R^

0/0
19.1.2014 12:16

J50a46k78u80b 28N93o58v30á48k 8580493370872

Seat Toledo - Chery Windcloud; Lancia Thema, Saab 9000, Fiat Croma, Alfa Romeo; Lancia Phedra, Peugeot 807, Fiat Ulysse, Citroën C8 a mraky dalších...

0/0
18.1.2014 20:57

M17i66l91a79n 14V70o33t98a76v35a 5634826671952

proč chodit tak daleko nebo do takové exotiky. Co třeba SUV co Mitsubishi Outlander vyrábí pro Peugeout jako 4007 či Citroen jako C-crosser.

0/0
18.1.2014 17:05

L66u22k13á23š 64V34a43ň15u11r77a 1405464513183

Teda přátelé, to oblbování zákazníků. Ovšem perlou je ten Mercedes, který má být přelepený Renault, ale mě to spíš připadá jako Dacia Logan s nalepeným čumákem. Je to ostuda pro automobilky, že se k něčemu takovému sníží. O čem pak značka je? O ceně, kvalitě, servisu nebo technické úrovni?

+2/0
18.1.2014 14:02

L50u78m88í75r 93V49i45t47h61a 2297497236572

To není Logan, ale Logdy, následník Loganu

+1/−1
18.1.2014 21:51

L21e72o21š 25N97a60v97r90á17t44i45l 9833120545115

Lodgy

0/0
20.1.2014 10:10

A65l24b48e66r28t 24K57á96m45e87n 9874288609281

FIAT 600 sa vyrábal nie len ako Seat ale aj ako Zastava, tuším som zaregistroval že aj ako Puch či NSU. Ale "lepšie" na tom bolo Suzuki Swift, alias Chevrolet, Geo, Maruti, Holden, Pontiac, Subaru Justy, a tuším že aj pre Čínu sa vyrábalo pod nejakým čínskym označením.

0/0
18.1.2014 12:42

L59u83m73í50r 76V31i41t88h62a 2427857536272

Pozor, Subaru Justy byla čtyřkolka, na rozdíl od těch ostatních. Jen Swiftů se dělalo pár 4x4

0/0
18.1.2014 21:53

A42l43b53e90r90t 94K43á81m47e79n 9814948429621

Tak, tak. Všetci sa navzájom nejako líšili. Ale keď som prvý krát zbadal Justy, tak mi padla sánka, že "SWIFT" 4x4. Vo švajčiarsku to bolo samé Subaru u nás len Suzuki.

0/0
19.1.2014 11:14

R75a75d36e19k 41S47c71h57ö60n 2716433355325

Motor od Renaultu se objevil v MB třídy "A". Je to 1,5 dci. Jen tak mimochodem: MB už dávno není co býval. Žije jen z tradice, ale kvalita tomu zdaleka neodpovídá.Rv

+1/−2
18.1.2014 12:15

L69u75k60á15š 80V74a96ň25u62r90a 1965964333263

Motor 1.5dCi je v podstatě Nisan, který používá Renault. A je to náhodou moc dobrý motor.Na rozdíl od původních dieselů od Renaulta. Ty původně vycházeli z italské konstrukce. A třeba nejoblíbenější motor do asijských SUV je 2.7HDI od PSA.

0/0
18.1.2014 14:04

R46a22d13e90k 55S43c68h65ö22n 2356333535165

PSA není aliance Renault- Nissan. Motory od PSA jsou výborné, o tom žádná

0/0
18.1.2014 19:01

R54a84d82e81k 57S65c71h73ö15n 2856733105295

A ještě jednu maličkost: motor 1,5 dCi je Renault používaný v Nissanu;-)

0/0
18.1.2014 19:59

J44a46k22u83b 39D21a18v30i35d 7441564794

Kžadej je poslední dobou chytrej, jak kvalita mercedesu není co bývala. Krom problémové 10 let staré řady E staví mercedes benz samá kvalitní auta. V TÜV žebříčcích si vede výborně. Ale češi, co nemají na Mercedesy peníze ví, že kvalita není co bývala aniž by se v nvém mercedesu někdy projeli. R^R^R^

+2/−1
18.1.2014 16:51

R86a90d62e13k 63S35c81h37ö68n 2526403795195

Vážený pane, pokud se pořádně podíváte na TÜV reporty, tak si MB nevede zrovna tak, jak by se od něj očekávalo. Jediný SLK je na tom relativně dobře. Ale ostatní modely? Pokud se před nimi bude umísťovat taková značka jako je Ford, je něco špatně, že?;-) A k vaší invektivě, zřejmě jste dost bohatý na to, abyste jezdil MBR^ To víte, zbytek národa jsou chudáci;-D

+1/0
18.1.2014 18:59
Foto

M48a41r60e52k 40C35e38r90n35y 5983312531377

posledni MB ktery si toto oznaceni zaslouzil byl W124, aspon dle meho skromneho nazoru, nebot' mi slouzi vesele dodnes.R^

0/0
21.1.2014 17:55

R95o21b44e84r29t 49P35r12a69ž73a18n 9701512600910

V BMW 116d  motor 1.6 HDi od PSA a u PSA 1,6 benzin od BMW. Taková výměna.

0/0
18.1.2014 11:08

J72a60r91o16s41l74a89v 79V57o77r93e18l 2280888619911

Od té doby, co jsem viděl v BMW motor z Renaultu mě už nic nepřekvapí...

0/−1
18.1.2014 10:53

R41a58d35e38k 70S91c82h33ö89n 2546173785665

V jakém BMW je motor od Renaultu?

+3/0
18.1.2014 11:00

T51o81m87á74š 46B27í74l16ý 2255210627

Spíš si mohl vidět motor z BMW třeba v Oplu Omega B, 2,5TD :-)

+2/0
18.1.2014 11:06

J16i40r86i 17J34o40n17á22š 2173819767211

a jak tam praskaly hlavy .......

0/0
18.1.2014 21:25
Foto

V26l31a30s79t76i68m25i86l 67Č20á22p 3159951162438

Kdyz jsem poprve videl MB citan tak jsem si rikal jak je mozne ze vyrobyli tak divny auto s tak prisernou vnitrni vybavou.

0/0
18.1.2014 10:51
Foto

P80a70v85e84l 26M46a72r32t39i15n75e97k 9585465931703

A co koncern GM a Toyota? Jeden cas byly GM auta a to vsechny znacky s karoseriemi Toyoty.

0/0
18.1.2014 10:37
Foto

M84i74r69o71s52l25a47v 97S47t98e34i93n94e28r 6808214273965

Typizace a normalizace se nedá zastavit. Můj Yeti je, pokud si odmyslím vnější plechy, VW Tiguan, i na součástkách jsou orig. VW čísla. Můj zeť má Tiguana, uvnitř minimálně jinak. Q3 také své příbuzenství při pohledu zdola nezapře. Ovšem zadní sedačky Yeti  jsou orig. Škoda Roomster, vpředu však téměř shodné s koncernovými bratry a sestrami.

Vlastně je to logické, jeden typ motoru se vyskytuje v několika vozech koncernu. K tomu koncernové převodovky, poloosy a ve stavebnici jsou pak na výběr levné nebo lepší nápravy. Bohužel se pak i konstrukční vady kopírují do celé řady koncernových vozů, viz třeba rozvodový řetěz 1,2 a1.4 TSI.

Větší problémy má Mercedes s Renaultem. Jsou to tradicí neslučitelné firmy- stačí se podívat na zvednutý Renault nebo zvednutý Mercedes. Provedení třeba zavěšení kol, brzd nebo výfuků- nebe a dudy. VW je dost přesně právě uprostřed- provedení spíše úsporné, ale dostatečně solidní.

Při zkoušce bezpečnosti získal u Renaulta vyráběný Mercedes právě jenom tři hvězdičky, jiný emblém na kapotě nepomohl. Při zkoušce trvanlivosti lze očekávat stejný výsledek. Hodně se však liší ceny. U Mercedesů výsledek crashu ovšem způsobil krizi, prý se na karoserii muselo něco měnit.

+3/0
18.1.2014 10:27

L36u51k31á95š 60M74r53k98v90i73č10k69a 9656504725482

Bohužel to trošku mícháte. Koncern VW pouze sdílí některé díly, nebo technická řešení, nejsou to stejná auta s jiným čumákem. Teda kromě Audi A4 B7 a Seatu Exeo, tam je právě jen jiný čumák a zadek. Spíše než Yetiho a Tiguana bych zmínil Audi navigaci v Lamborghini, společný základ Touarega, Q7 a Cayenne a nebo takovou pitomost jako jsou stejná "tlačítka" ovládání sedačka napříč koncernem. 

Pak je tu třeba ta věc, že si člověk řekne, že má ve Fabii stejné DSG jako má A6, ovšem v A6 je úplně jiný typ této převodovky, stejně jako v Lamborghini.

0/0
18.1.2014 23:29

L36u40m35í43r 89V64i32t87h47a 2267227776372

Domotal jste, pane, spoustu věcí dohromady.

Třeba Vauxhall. Žádná taková automobilka už neexistuje. Je to jen značka, pod kterou se prodávají Oply konzervativním Britům, kteří by si Opla nekoupili.

Totéž Holden a Austrálie.

Naopak Vám tam chybí třeba fordovská nákupní strategie, kdy Ford Fiesta rovnal se Mazda 121, Ford Focus = Mazda 323, ford Maverick = Nissan Terrano II, Ford Galaxy = VW Sharan...

To, že se prodává Daia Duster jako Nissan Terrano, na to není nic divného, když Nissan a Renault včetně Dacie jsou jedna fima...

+1/0
18.1.2014 10:06

J21a33n 64J79e61ž20e52k 3491885237945

Ktera verze Fordu Focus se rovna ktere verzi Mazdy 323?

0/0
18.1.2014 13:17

L27u53m34í73r 96V76i42t83h30a 2557907506842

Ta první

0/0
18.1.2014 21:56

J83a17n 70J28e42ž57e43k 3611755717785

Nesmysl. Mazda 3 sdílí "platformu" s Fordem Focusem druhé generace a dokonce i s Volvem S40. Ale nikdy se Mazda nerovnala s Fordu Focusu.

0/0
19.1.2014 9:04

T49o45m88á14š 39J30u98r46e26č40k26a 3453402589903

Vauxhall ani jako automobilka nikdy neexistovala, vauxhall motors se specializoval na předělávky aut s levostranným řízením na pravostranné. Vauxhall patří pod britskou odnož GM a je to australská značka s hlavním sídlem V UK. Ale, ano Britové považují Vauxhall za značku výrobce aut. Pane Vitha Mazda 323 s fordem neměla naprosto nic společného, a následně mazda po totálním propadáku 121(vím měl jsem ji) se od fordu naprosto distancovala a udělala jenom dobře 121 bylo opravdu hodně špatné auto až na motor který byl originál mazda 1.3i a narozdíl od forďácké 1,2ky se nekazil.

0/0
20.1.2014 8:45

M70a83r38t56i80n 30B81r78u95h54a 6490348162413

Přeznačování by tak ani nevadilo. Ale zvrhlé až smutné mi přijde, že tradiční výrobci na úkor nákladů výroby začínají používat levnější dodavatele. Známý má Mercedes CL500 .. tři měsíce před koncem záruky se mu "vylágroval" motor - výměna motoru za 1,2 mio a pak mu prodejce řekl, že to byla výrobní vada série, jelikož Mercedes začal prý používat do motorů jiného levnějšího dodavatele ze Španělska nebo Portugalska (předtím prý Bosch). Takhle u toho prodejce řešili dvě auta v rozpětí dvou měsíců. Mercedes asi o tom věděl a v tichosti to nechal, aby doběhla dvouletá záruka. To mi přijde hodně smutné u auta za 3 mega.

+1/0
18.1.2014 9:59
Foto

K79a42r51e81l 54B33a60r87t37a53k 9106561535346

A co za ty prachy ocekaval, zlata vejce? Jo, za kvalitu si holt musi priplatit.

0/−1
18.1.2014 11:49
Foto

K53a66r70e39l 68B51a86r59t33a28k 9896581665656

Ono to stejně dopadne tak, že bude výrobce v Americe, Evropě a Asii. Když dobře. Jinak jeden v Asii. Je to jen otázka časuRv

0/0
18.1.2014 9:31

M91a59r89c95e91l 15P45a97v73l63í85k 7351394828559

ak idem písať, najprv si musím niečo prečítať. nie všetko je na webe a wiki. napríklad fiat 600 a 600D sa líšili NA PRVÝ POHĽAD otváraním dverí - na foto je už neskorší 600D, nie 600.

a žiguli, lada sa rovnako líšili od fiat-u, ak nie iným, tak veľkosťou.

0/0
18.1.2014 7:32

L83u56m33í75r 57V35i39t82h19a 2647647546292

Vyvedu Vás z omylů :-)

1) na obrázku je sice skutečně fiat 600D, ale ten se od fiatu 600 zpočátku lišil vizuálně především umístěním předních blinkrů (600 je měl nahoře na blatníku), měl jiný tvar i koncových světel, jinou přístrojovou kapličku, ale první fiaty 600D měly skutečně ještě dveře zavěšené vzadu a zámkem vpředu. Vím to, protože to bylo naše první rodinné auto, otec ho kupoval v roce 1963.

2) Vaz 2101 byl přesnou kopií fiatu 124, vyráběl se na lince dovezené do Togliatti z Turína, kde se v té době začínal vyrábět fiat 128

+1/−1
18.1.2014 10:00

K18a32r90e94l 65B93a94r77t62á14k 3639473872556

Když už chcete někoho vyvádět z omylů :-)

Vaz 2010 NEbyl přesnou kopií fiatu 124. Příště laskavě uvádějte skutečnost a nepředvádějte zde svou neznalost.

+5/−1
18.1.2014 10:44

L92u16m53í43r 21V14i14t49h71a 2657827196402

Vaz 2010? Nejdřív se popasujte s neznalostí svou, a pak poučujte.

To, že u žigulíka zesílili sloupky, dali tam bubny místo kotoučů a upravili motor, jak píše třeba pan Novotný, nepovažuji za nijak zásadní rozdíly.

0/−1
18.1.2014 22:07

A62l75b80e40r37t 60K26á88m50e71n 9894688459861

Fiat 124 a Vaz 2101 sa líšili predovšetkým tým, že prvá skúšobná várka F124 mala po pár stovkách km po ruských cestách zničené nápravy a pri mínus 20 nechceli štartovať. Rusom by bolo také auto na dve veci. Na veľké H a na nič. Takže tieto úpravy boli veľmi podstatné. Nepodstatné boli napr. také zmeny ako iný tvar vonkajších kľučiek na dverách a pod.

Keď už sa bavíme o F 124, tak ja som fascinovaný, že koľkokrát nájdem obrázok F 124 (auto epoca), takmer stále objavím iné predné či zadné svetlá, inú prístrojovku,  sedadlá, . . . až má človek pocit že toto predsa nemôže byť VAZ 2101, teda pardon, F124.:-P

0/0
19.1.2014 11:02

J76i30ř52í 68N37o68v78o45t75n65y 2308521493259

VAZ měl oproti fiatu vyztuženou karoserii, upravenou zadní nápravu, jiné pérování a brzdy, přepracován byl též motor.

+3/0
18.1.2014 11:47

M68a60r35c22e55l 62P41a11v81l72í36k 7861714668519

tak o 600 beriem, ale bol to fiat, alebo zastava?

a postavte vedľa seba žiguli a fiat. počínajúc rozmermi, cez proporcie ...

0/0
18.1.2014 12:03

L44u62m73í74r 26V36i28t29h95a 2547497616262

rozměry i proporce Vaz 2101 a Fiatu 124 jsou totožné.

Co se týče Zastavy 750, ta měla dveře zavěšené vpředu.

Zde je obrázek prvního Fiatu 600 D (takový jsme měli, dokonce i tutéž barvu) https://www.google.cz/search?q=fiat+600+d&biw=1280&bih=705&tbm=isch&source=iu&imgil=c8pOnr7Zp88lQM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRLP1w455c6jJbBi5MXLCJdPh1LWGjLZ-0J29a0hyMdjPg7i6tS%253B640%253B453%253BfKzhiVDoRoCKTM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.philseed.com%25252Ffiat600.html&sa=X&ei=de3aUpHgIaPD4gTruIGAAQ&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=1338

a zde Fiatu 600 https://www.google.cz/search?q=fiat+600+d&biw=1280&bih=705&tbm=isch&source=iu&imgil=c8pOnr7Zp88lQM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcRLP1w455c6jJbBi5MXLCJdPh1LWGjLZ-0J29a0hyMdjPg7i6tS%253B640%253B453%253BfKzhiVDoRoCKTM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.philseed.com%25252Ffiat600.html&sa=X&ei=de3aUpHgIaPD4gTruIGAAQ&ved=0CDQQ9QEwAg&dur=1338#facrc=_&imgdii=_&imgrc=nvCDRmuhrpDZhM%253A%3BM41eC2L63CLSXM%3Bhttp%253A%252F%252Fdigilander.libero.it%252Flucascarcollection%252Fimages%252F600_5.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fdigilander.libero.it%252Flucascarcollection%252Ffiat600trasformabile.html%3B800%3B600

0/0
18.1.2014 22:12

L98e24o20š 83N20a10v29r89á46t76i22l 9813540755475

pouzivejte skracovace URL....   napr: www.goo.gl

0/0
20.1.2014 10:21

R78a42d50e96k 22D93o41l12e56ž77a33l 2889493410380

Jak říkal předřečník, dveře s panty vzadu měla 600D až do roku 1964.

Hlavně to mělo jiný motor a tak. 600 poznáte podle toho, že nemá ve dveřích to vyklápěcí větrací okénko, takže paradoxně vypadá jako novější model. A Seat poznáte podle toho ozdobného trojúhelníčku na boku za zadním okénkem, mimo jiné.

0/0
18.1.2014 10:48

L66u16k11a25s 11N66o62v52a75k 4709469613968

Pane Vokáč, plete te se.

Volkswagen Caddy se coby picku-up vyrabel na zaklade skody, jako uzavrena verze vsak vychazel ze Seatu Inca.

0/0
18.1.2014 3:42
Foto

M84a60r92t71i60n 79K49o63u14b52e49k 3319677228636

uzavřenej Seat Inca jsme měli a přední polovina bylo obyčejný Polo

0/0
18.1.2014 4:12

J16a86k21u78b 57H18o20f16b80a39u73e79r 3268880735357

Chronologicky vzato to bylo takhle: začátkem 90. let Seat vytvořil řadu Ibiza/Cordoba, ze které pak vzešla i Inca. Tou dobou se ve škodovce vyráběl i pickup z favorita/felicie. VW už žádné takové auto neměl, Caddy první generace z jedničkového Golfa už bylo dávno za zenitem. I rozhodli se ve Wolfsburgu, že vezmou a přejmenujou Incu na nové VW Caddy, ale protože to byla jen uzavřená plechovka, tak to samé udělali i se škodovkou, aby v nabídce byl i klasický otevřený pickup. Později následovalo i podobné převzetí osobního Seatu Cordoba, ze kterého vznikl VW Polo Classic (který ale s původním německým VW Polo neměl nic společného).

0/0
18.1.2014 11:20

J74a42k43u26b 94H83o60f38b69a91u73e62r 3638610925437

http://www.vw-caddy.de/caddy-neu.jpg

0/0
18.1.2014 11:22
Foto

P54a98v46e87l 59M66a13r88t74i54n22e41k 9855985321743

Caddy byl v tech letech opravdu Felda, jeste jich tady na ostrovech jezdi hafo. Maji jen zmeneny znak za WV a CADDY.

0/0
18.1.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.