Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Lopraisova královna startuje na Dakaru. Podívejte se na trénink

Aleš Loprais startuje na slavnou Rallye Dakar poprvé se svou novou tatrovkou. Podívejte se, jak Královna 69, jak novému závodnímu speciálu říkají, trénuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A21l52e21s 54H79r50o40n56o66v17s48k63y 2411885442883

Loprais a Dakar - to je jako Gott a  Zlatý Slavík

0/0
9.1.2014 20:26

A84l50e14š 24L56i42s96o81v54s65k79ý 9572654753688

Tatra byla, stejně jako řada "pokrokové "techniky v SSSR vyvíjena hlavně pro armádu. Její používání v civilu bylo doplňkovým vedlejším produktem. Stejně jako tolik oslavovaná první ruská trysková dopravní letadla bylo jen civilní využití přebytečných vojenských bombardérů.

0/0
9.1.2014 9:06
Foto

S31t84a72n61i60s13l96a11v 74T26e24s73a25ř 9487444232474

No a není to jedno, jak to vypadá? Po pár etapách bude letošní vrak vypadat stejně jako ten loňskej.

0/0
6.1.2014 20:32


R85o75m51a26n 61K53o63s96t95a78l 7563968949737

Dakar za socíku ;-D ...no ONI venku socík neměli, tam je pořád normální svět :-)

0/0
6.1.2014 13:48

R75o18m51a72n 94S20o13u70č37e33k 1462165220809

a to auto má společnýho s kamionem, co?

+6/0
6.1.2014 8:42

R25o82m18a39n 27K45o44s27t88a91l 7783688219177

Přinejmenším celý podvozek ....

0/0
6.1.2014 13:48

A96l16e11s 32H27r29o28n10o48v39s92k49y 2521755712803

jo jo podvozek má úplně seriový; jen od auta které se nevyrábí.

Asi jako FabiaWRC - stoji 11 mega ale podvozek má z 1.2HTP, klasika ze série

0/0
9.1.2014 20:48

J87i38n17d57ř84i24c62h 72Š88k64o55p40e73k 4335831120405

dle vzhledu moc ne. Vypadá to skoro na speciál

+1/0
6.1.2014 18:32
Foto

P44a59v30e36l 40M14a89r62e95š 7642171906872

Co se Dakar jezdí v Jižní Americe, je povoleno GPS a nejezdí sérovky ale závodní speciály už to nějak není ono...

+8/−2
5.1.2014 23:10

A52l93e74x23a30n97d79r 81K98o48s31t86k68a 5549396639536

"Nákladní" vozy bez nákladového prostoru :)

0/0
6.1.2014 9:13

J18i64n68d65ř50i44c36h 31Š67k11o76p52e93k 4605661180805

přesně tak, v té části, že nejezdí sériovky, protože extra postavený auto moc o kvalitě produkce nevypovídá

0/0
6.1.2014 18:47

P73e66t87r 79V58i69n80t42r64l76í30k 3876184271

design není rozhodující, i když se mi taky moc nelíbí, důležitý budou jízdní vlastnosti, kamazy vypadají taky jak tatrovky před dvaceti lety a jezdí nejlíp :-P

+3/0
5.1.2014 21:26

O30n18d66ř11e63j 81Č32a83p37k33a 6771921753214

Loprais v rozhovoru na ČT říkal, že z hlediska jízdních vlastností je to v podstatě jedno, na řízení je dokonce lepší spíš verze bez čumáku - ale že po tom saltu z 2012 chce čumák kvůli bezpečnosti (u krátké tatry by to tehdy schytal přímo na kabinu a mohli jsme mít o posádku míň...)

0/0
6.1.2014 0:08

L80u32k94á36š 35K12e45l57l88e85r 6309843193955

No však to Amíci tvrdí neustále, že evropský typ tahače (cabover) je nebezpečný.

0/0
6.1.2014 13:33

O68n11d70ř53e46j 23Č67a35p73k52a 6101171273914

Jim se to říká, když mají limit na délku návěsu a ne délku soupravy... u nás by ty dva metry čumáku přišly zatraceně draho :-( Naštěstí se současnou technikou ten kamión spoustu krizových situací ustojí sám, i když řidič usne.

+2/0
6.1.2014 15:01

J44i14n52d34ř91i87c65h 53Š95k97o91p81e90k 4285711180215

jenže tamní silnice jsou úplně jiný. Už současné délky souprav jsou mnohde na hranici průjezdnosti

0/0
6.1.2014 18:35

O76n61d47ř73e40j 64Č76a31p32k73a 6661631693624

No a proto máme tahače bez čumáků. Ale na trasy, kdy se v podstatě celou cestu jede po dálnici, by se delší souprava použít dala (jediný problém je spaní na pumpě, kde je většina míst jen na standardní kamión - ale možná by se u delší soupravy už zase vyplatilo jezdit ve dvou a na spaní nestavět).

0/0
7.1.2014 13:37

J82a11k38u39b 96T51r26o41c83h 7147790444276

Rozjel to zvostra, ma WP1 vede. Kolomý šestá se ztrátou 1:19.

0/0
5.1.2014 21:08

J57a48r31e85k 43Š54t79y90a94k 2503397

Jak tady více lidí píše:Dakar není to co bylo;za socíku,to byl Dakar a tak dále.Jistě máte(máme) pravdu,ale co dneska neudělají nadnárodní firmy pro svou prestíž. Vždyť organizátoři stejně používají Tatrovky jako doprovodná vozidla(a to by mně zajimalo proč,že asi;-D) Přeji přece jenom všem závodníkům,ať dojedou ve zdraví,a hlavně [>-]

+4/0
5.1.2014 19:44
Foto

P96a39v21e68l 25M65a43r78e38š 7432321296182

Co se používá GPS, všichni už to není ono.

Legendární Paris -Dakar, kde jste mohl týden bloudit pouští, když jste se ztratil, spali ve spacáku pod autem, auťák si většinou museli spravit sami bylo dobrodružství.Dnes už je to jen sice (prý)nejtěžší, ale tuctový závod...

+6/−1
5.1.2014 23:16

K27a42r77e24l 34N44a15s88t36o83u41p13i73l 3350451770351

pánové, nejdřív si zjištěte fakta, závodníci nepoužívají GPS na navigaci, ale vozí pouze GPS logger pro pořadatele pro kotrolu check-pointů!!!!

+2/0
6.1.2014 8:58
Foto

F17i12l19i42p 88K66a54š85t30á24n88e24k 2119486294152

Nejkratsi cesta k bloudeni je pouzivani džipky. Bez map a navigatora to nejde. To jako myslis, ze maji tomatoma a ten jim rika, kde maji odbocit? To´s me rozesmal....

0/−1
6.1.2014 12:24

F98i65l35i37p 46V22e80s25e94l90o49u83š 2846825611682

Ta TATRA mi začíná víc a víc připomínat unimogy

+11/0
5.1.2014 16:51

R52o91m64a95n 21K15o17s10t88a56l 7793578849747

Víte něco o konstrukci Unimogu ?

0/0
6.1.2014 13:47

A47l69e40š 64N54o29v46á21k 6108790657956

Kolega měl na mysli vzhledově.

+1/0
6.1.2014 22:03

M61a72r71e62k 46K45l39u15f62a 3418944364496

Bohužel tahle soutěž už ztratila své kouzlo, zabily ji vysoké rozpočty některých týmů, užívání GPS a spousta dalších věcí, mimo jiné i pořádání kdesi v J. Americe.

Na druhou stranu je fakt, že si Afrika už pořádání Dakaru nezasloužila, když nebyla schopna zajistit bezproblémové fungování soutěže, ze které měla i velký profit.

Už to moc nesleduji jako dřív, kdy byl Dakar ještě Dakarem, ale našim fandit budu.

+13/0
5.1.2014 15:30

A12l54e30x30a46n33d33r 45K46o16s74t45k24a 5529966249326

Ano, tak nějak jsem to myslsl svým prvním příspěvkem, zcela dole. Dakar to byl, dokud se jelo do Dakaru. A GPS tam také nemá co dělat, byla to právě soutěž v umění jízdy a navigace v extrémně složitých podmínkách, co to dělalo atrakticní.

+1/0
5.1.2014 19:30

P54e52t95r 41S49c20h48u26b84e26r21t 9496444422169

Na Dakaru se GPS nepoužívá. Respektive používá, ale jako záznam trasy. V cíli etapy si rozhodčí vezme od závodníků "černou skříňku" a zkontroluje jestli závodník projel všechny kontrolní body.

0/0
5.1.2014 20:28

G97u68s27t78a43v 66S79o59j28k72a 1378363355564

Dávám mu 3 RZ než jako každý rok to auto rozbije.

+6/0
5.1.2014 15:18

S70t98e24f61a65n26o 71S81i96n16i23g79a19g97l16i48a 3288347663401

Takova prerostla buggyna s motorem a kolama z Tatry. Nelibi se mi to ani trochu.

Ale palce mu drzet budu.

+6/−2
5.1.2014 14:27
Foto

M13i18r53o37s95l53a20v 84Z25a81p30l46e20t89a59l 3697495498293

No ani kola ani motor Tatra nejsou, zbytek jo :-)

+2/0
5.1.2014 14:30

J79i50n80d95ř45i81c37h 53Š98k49o30p66e88k 4175101890405

Klasický 815 byly hezčí, vypadaly víc jako náklaďák

+13/0
5.1.2014 14:23

J95a16n 17S37m29e28j70k21a89l 6404598712

Za SOCIALISMU, to byly Dakary, kde Tatra a LIAZ předváděly velmi solidní výsledky. Tehdy za SOCIALISMU se v ČSSR vyráběly opravdu kvalitní vozy o kterých si západní státy mohly nechat jen zdát...

+5/−13
5.1.2014 13:14

P86a26v87e58l 83C26h20o32d66o71r 7418602703

Pěkná blbost. Dřív byl Dakar mnohem pomalejší a víc než technika rozhodovalo umění jezdce. Navíc specializace tatrovky je a byla na teréní nákladní vozy, což třeba u MANu nebyla pravda. Komunisti spíš zamrazili vývoj všeho na 40 let!

+11/−1
5.1.2014 14:28
Foto

M82i41r26o41s98l79a31v 81Z58a78p19l53e22t71a23l 3617765748703

Nechat jen zdát? To je trochu naivní představa.... spíš sme se je snažili neúspěšně dohonit.

+6/−3
5.1.2014 14:32

O46n22d49ř76e43j 50Č10a58p25k72a 6301721493454

V téhle kategorii (auta do těžkého terénu, ať už pro stavebnictví nebo pro armádu) jsme IMHO byli srovnatelní nebo dokonce lepší. Alespoň podle výsledků na Dakaru to tak vypadalo.

V mezinárodní kamionové dopravě jsme ale byli někde daaaaleko za Volvem a Scanií.

+8/0
5.1.2014 15:05

M94a68r57t86i78n 73V98y59s91k64o44c39i78l 3742728965590

Nedavno jsem cetl hezky clanek, vyjimecne nezaslepeny Tatra-nabozenstvim (a to mam Tatru rad), kde byla krasna glosa - ,,A pak se vedeni Tatry vzbudilo, zjistilo, ze mezitim vsude v civilizovanem svete stihli postavit silnice a genialni konstrukce se skvelou pruchodnosti terenem je mene a mene vyhodna."

+1/0
5.1.2014 21:40

O52n20d63ř84e10j 46Č29a76p64k65a 6381311323434

To se hodí spíš na ten vzduchem chlazený motor - je skvělé, že se dá opravit v polních podmínkách a že funguje v poušti i na Sibiři. Ale pokud to auto bude jezdit na stavbě 50 kilometrů za Prahou, je mnohem důležitější, že osmikolka Phoenix žere stejně, jako šestikolka terrno se vzducháčem. Když se něco rozbije, stačí stejně vzít mobil a do dvou hodin dorazí servisák z DAFu.

Průchodnost terénem se hodí pořád - hasiči, stavbaři, zemědělci, lesáci...

0/0
6.1.2014 11:12

J15i87n79d72ř36i27c91h 29Š87k90o71p23e88k 4835781160705

no zemědělci těžko a lesáci možná občas

0/0
6.1.2014 18:34

O78n49d10ř33e23j 95Č34a40p82k56a 6491591963444

Zemědělci třeba na bramborách nebo na řepě, tam je bahna, že se s trochou smůly zahrabe i traktor. Lesáci celý podzim/zima totéž (v zimě bez 6x6 a řetězů ani ťuk).

0/0
6.1.2014 19:55

S93t62e43p21a95n 73T86o91t33h 8328359285448

:-)))))))

Myslis treba tu tatru 138, ktera mela od statu tolik vyjimek, ze se to ani neveslo do technicaku, jinak by to ani nesmelo na silnici :-))))

Nerikam, ze to nebyly dobry stroje, ale spicka??? To ani omylem.

0/0
9.1.2014 12:30

L96u19b73o15š 86B79o85r32ů59v53k92a 3156645668758

... nic není jako dřív ... nic není jak bejvávalo ... ;-O!!

+4/−1
5.1.2014 12:38

R12o85b18e71r47t 40R74a77i94s31k44u93b 8740150626170

Je to čech a jede na autě které nese českou značku, nevidím důvod mu nefamdit i kdyby jel na tříkolce :-):-P[>-]

+9/−1
5.1.2014 12:27

P98a89v70e15l 95C85h47o74d53o20r 7638172403

Co je to za hnusný Berlingo?

+4/−4
5.1.2014 11:51

O82l67d12a 67V31a35r57h30á48n19e71k 5580784980376

Asi dospělý kamion nezvládne a tak jede s dodávkou. :-P

+1/−8
5.1.2014 11:44

M90a58r51t37i84n 47V39y96s65k75o15c95i89l 3322348715850

Co je pro vas dospely kamion? 815 8x8 VVN? Pocitam, vy dospely kamione, ze tam jede proto, aby vyhral (nebo se aspon pokusil), proto postavil stroj, ktery si mysli, ze bude konkurenceschopny. Kdyz postavime tohle a De Rooyovo Iveco vedle sebe, je to skoro to same...

+1/0
5.1.2014 19:31

M64a23r87t90i61n 36V71y46s41k81o50c69i32l 3952338365680

JInak se ted divam - 

De Rooy - Iveco Torpedo - 8600kg, 900 HP @ 2200 RPM

Loprais - Tatra 815-2 - 9200kg, 920 HP

Co z toho ze je ten kindr kamion a co dospely?

+1/0
5.1.2014 21:23

G75e26n28e 15H65a12m97m29o72n70d 9658581526334

To už nevypadá ani jako "kamion"...

+12/−2
5.1.2014 11:01

A57l86e47x86a91n43d23r 13K66o88s10t22k10a 5979256249166

Není to Dakar. Fuj!

+9/−3
5.1.2014 10:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.