Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Lopraisova královna startuje na Dakaru. Podívejte se na trénink

Aleš Loprais startuje na slavnou Rallye Dakar poprvé se svou novou tatrovkou. Podívejte se, jak Královna 69, jak novému závodnímu speciálu říkají, trénuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A95l68e10s 86H46r79o53n78o80v28s18k52y 2221855572343

Loprais a Dakar - to je jako Gott a  Zlatý Slavík

0/0
9.1.2014 20:26

A10l88e29š 16L49i98s53o14v75s72k50ý 9362164333668

Tatra byla, stejně jako řada "pokrokové "techniky v SSSR vyvíjena hlavně pro armádu. Její používání v civilu bylo doplňkovým vedlejším produktem. Stejně jako tolik oslavovaná první ruská trysková dopravní letadla bylo jen civilní využití přebytečných vojenských bombardérů.

0/0
9.1.2014 9:06
Foto

S96t36a54n19i79s40l90a46v 55T57e65s80a67ř 9747154392264

No a není to jedno, jak to vypadá? Po pár etapách bude letošní vrak vypadat stejně jako ten loňskej.

0/0
6.1.2014 20:32

R95o18m86a87n 30K77o68s96t24a95l 7213728399267

Dakar za socíku ;-D ...no ONI venku socík neměli, tam je pořád normální svět :-)

0/0
6.1.2014 13:48

R71o57m60a21n 26S66o76u77č92e18k 1512735580829

a to auto má společnýho s kamionem, co?

+6/0
6.1.2014 8:42

R28o84m39a69n 43K33o40s97t45a78l 7753588849217

Přinejmenším celý podvozek ....

0/0
6.1.2014 13:48

A64l44e79s 73H25r40o93n32o16v62s87k71y 2481285242773

jo jo podvozek má úplně seriový; jen od auta které se nevyrábí.

Asi jako FabiaWRC - stoji 11 mega ale podvozek má z 1.2HTP, klasika ze série

0/0
9.1.2014 20:48

J46i56n28d85ř78i39c66h 50Š39k15o84p73e21k 4815441670805

dle vzhledu moc ne. Vypadá to skoro na speciál

+1/0
6.1.2014 18:32
Foto

P64a22v58e38l 77M57a27r88e94š 7772751806702

Co se Dakar jezdí v Jižní Americe, je povoleno GPS a nejezdí sérovky ale závodní speciály už to nějak není ono...

+8/−2
5.1.2014 23:10

A84l22e82x67a41n29d39r 98K42o35s76t38k43a 5199546299206

"Nákladní" vozy bez nákladového prostoru :)

0/0
6.1.2014 9:13

J34i28n30d89ř83i15c65h 49Š68k97o11p95e83k 4605901680685

přesně tak, v té části, že nejezdí sériovky, protože extra postavený auto moc o kvalitě produkce nevypovídá

0/0
6.1.2014 18:47

P30e71t90r 53V49i24n38t81r31l85í80k 3986434481

design není rozhodující, i když se mi taky moc nelíbí, důležitý budou jízdní vlastnosti, kamazy vypadají taky jak tatrovky před dvaceti lety a jezdí nejlíp :-P

+3/0
5.1.2014 21:26

O71n68d83ř53e56j 60Č79a10p16k26a 6271721313374

Loprais v rozhovoru na ČT říkal, že z hlediska jízdních vlastností je to v podstatě jedno, na řízení je dokonce lepší spíš verze bez čumáku - ale že po tom saltu z 2012 chce čumák kvůli bezpečnosti (u krátké tatry by to tehdy schytal přímo na kabinu a mohli jsme mít o posádku míň...)

0/0
6.1.2014 0:08

L13u58k73á85š 68K74e87l81l38e66r 6839143903185

No však to Amíci tvrdí neustále, že evropský typ tahače (cabover) je nebezpečný.

0/0
6.1.2014 13:33

O61n29d83ř49e34j 59Č38a36p98k16a 6431181883304

Jim se to říká, když mají limit na délku návěsu a ne délku soupravy... u nás by ty dva metry čumáku přišly zatraceně draho :-( Naštěstí se současnou technikou ten kamión spoustu krizových situací ustojí sám, i když řidič usne.

+2/0
6.1.2014 15:01

J65i73n35d76ř92i10c77h 72Š21k93o40p67e59k 4885401260695

jenže tamní silnice jsou úplně jiný. Už současné délky souprav jsou mnohde na hranici průjezdnosti

0/0
6.1.2014 18:35

O52n68d70ř48e86j 42Č77a47p70k98a 6751581663514

No a proto máme tahače bez čumáků. Ale na trasy, kdy se v podstatě celou cestu jede po dálnici, by se delší souprava použít dala (jediný problém je spaní na pumpě, kde je většina míst jen na standardní kamión - ale možná by se u delší soupravy už zase vyplatilo jezdit ve dvou a na spaní nestavět).

0/0
7.1.2014 13:37

J60a85k67u26b 64T40r16o20c90h 7397870174896

Rozjel to zvostra, ma WP1 vede. Kolomý šestá se ztrátou 1:19.

0/0
5.1.2014 21:08

J19a66r10e48k 95Š81t46y90a48k 2273807

Jak tady více lidí píše:Dakar není to co bylo;za socíku,to byl Dakar a tak dále.Jistě máte(máme) pravdu,ale co dneska neudělají nadnárodní firmy pro svou prestíž. Vždyť organizátoři stejně používají Tatrovky jako doprovodná vozidla(a to by mně zajimalo proč,že asi;-D) Přeji přece jenom všem závodníkům,ať dojedou ve zdraví,a hlavně [>-]

+4/0
5.1.2014 19:44
Foto

P77a41v57e38l 31M11a12r24e53š 7522781816902

Co se používá GPS, všichni už to není ono.

Legendární Paris -Dakar, kde jste mohl týden bloudit pouští, když jste se ztratil, spali ve spacáku pod autem, auťák si většinou museli spravit sami bylo dobrodružství.Dnes už je to jen sice (prý)nejtěžší, ale tuctový závod...

+6/−1
5.1.2014 23:16

K72a74r85e62l 41N77a40s59t78o52u68p80i70l 3600791750301

pánové, nejdřív si zjištěte fakta, závodníci nepoužívají GPS na navigaci, ale vozí pouze GPS logger pro pořadatele pro kotrolu check-pointů!!!!

+2/0
6.1.2014 8:58
Foto

F60i22l67i86p 47K33a82š77t87á89n37e73k 2639466394832

Nejkratsi cesta k bloudeni je pouzivani džipky. Bez map a navigatora to nejde. To jako myslis, ze maji tomatoma a ten jim rika, kde maji odbocit? To´s me rozesmal....

0/−1
6.1.2014 12:24

F19i75l31i95p 82V58e69s85e31l98o87u87š 2566605501312

Ta TATRA mi začíná víc a víc připomínat unimogy

+11/0
5.1.2014 16:51

R47o33m90a66n 24K14o34s50t12a84l 7533878139847

Víte něco o konstrukci Unimogu ?

0/0
6.1.2014 13:47

A25l15e39š 96N61o83v58á79k 6468110517806

Kolega měl na mysli vzhledově.

+1/0
6.1.2014 22:03

M64a48r44e94k 30K36l48u16f36a 3398554714696

Bohužel tahle soutěž už ztratila své kouzlo, zabily ji vysoké rozpočty některých týmů, užívání GPS a spousta dalších věcí, mimo jiné i pořádání kdesi v J. Americe.

Na druhou stranu je fakt, že si Afrika už pořádání Dakaru nezasloužila, když nebyla schopna zajistit bezproblémové fungování soutěže, ze které měla i velký profit.

Už to moc nesleduji jako dřív, kdy byl Dakar ještě Dakarem, ale našim fandit budu.

+13/0
5.1.2014 15:30

A14l50e79x93a97n15d81r 82K45o82s82t58k59a 5989656729676

Ano, tak nějak jsem to myslsl svým prvním příspěvkem, zcela dole. Dakar to byl, dokud se jelo do Dakaru. A GPS tam také nemá co dělat, byla to právě soutěž v umění jízdy a navigace v extrémně složitých podmínkách, co to dělalo atrakticní.

+1/0
5.1.2014 19:30

P85e88t25r 42S48c84h15u17b63e26r48t 9966584842589

Na Dakaru se GPS nepoužívá. Respektive používá, ale jako záznam trasy. V cíli etapy si rozhodčí vezme od závodníků "černou skříňku" a zkontroluje jestli závodník projel všechny kontrolní body.

0/0
5.1.2014 20:28

G66u37s56t42a77v 84S47o95j69k97a 1298653605454

Dávám mu 3 RZ než jako každý rok to auto rozbije.

+6/0
5.1.2014 15:18

S70t37e82f42a67n53o 65S56i36n65i65g73a85g44l87i42a 3858857973331

Takova prerostla buggyna s motorem a kolama z Tatry. Nelibi se mi to ani trochu.

Ale palce mu drzet budu.

+6/−2
5.1.2014 14:27
Foto

M90i32r52o32s93l81a47v 91Z54a44p29l29e53t70a92l 3887645638903

No ani kola ani motor Tatra nejsou, zbytek jo :-)

+2/0
5.1.2014 14:30

J41i92n20d10ř89i76c14h 98Š13k18o36p21e42k 4665361540475

Klasický 815 byly hezčí, vypadaly víc jako náklaďák

+13/0
5.1.2014 14:23

J84a60n 48S85m15e72j11k91a46l 6464298252

Za SOCIALISMU, to byly Dakary, kde Tatra a LIAZ předváděly velmi solidní výsledky. Tehdy za SOCIALISMU se v ČSSR vyráběly opravdu kvalitní vozy o kterých si západní státy mohly nechat jen zdát...

+5/−13
5.1.2014 13:14

P51a98v76e31l 94C65h40o80d32o61r 7548892823

Pěkná blbost. Dřív byl Dakar mnohem pomalejší a víc než technika rozhodovalo umění jezdce. Navíc specializace tatrovky je a byla na teréní nákladní vozy, což třeba u MANu nebyla pravda. Komunisti spíš zamrazili vývoj všeho na 40 let!

+11/−1
5.1.2014 14:28
Foto

M44i83r27o32s85l61a27v 26Z54a13p14l25e15t35a29l 3187175538403

Nechat jen zdát? To je trochu naivní představa.... spíš sme se je snažili neúspěšně dohonit.

+6/−3
5.1.2014 14:32

O83n83d61ř18e59j 88Č46a11p95k72a 6251321163584

V téhle kategorii (auta do těžkého terénu, ať už pro stavebnictví nebo pro armádu) jsme IMHO byli srovnatelní nebo dokonce lepší. Alespoň podle výsledků na Dakaru to tak vypadalo.

V mezinárodní kamionové dopravě jsme ale byli někde daaaaleko za Volvem a Scanií.

+8/0
5.1.2014 15:05

M12a70r87t82i69n 59V83y12s97k96o94c72i16l 3892408205720

Nedavno jsem cetl hezky clanek, vyjimecne nezaslepeny Tatra-nabozenstvim (a to mam Tatru rad), kde byla krasna glosa - ,,A pak se vedeni Tatry vzbudilo, zjistilo, ze mezitim vsude v civilizovanem svete stihli postavit silnice a genialni konstrukce se skvelou pruchodnosti terenem je mene a mene vyhodna."

+1/0
5.1.2014 21:40

O24n17d24ř15e98j 81Č74a67p42k48a 6601301523384

To se hodí spíš na ten vzduchem chlazený motor - je skvělé, že se dá opravit v polních podmínkách a že funguje v poušti i na Sibiři. Ale pokud to auto bude jezdit na stavbě 50 kilometrů za Prahou, je mnohem důležitější, že osmikolka Phoenix žere stejně, jako šestikolka terrno se vzducháčem. Když se něco rozbije, stačí stejně vzít mobil a do dvou hodin dorazí servisák z DAFu.

Průchodnost terénem se hodí pořád - hasiči, stavbaři, zemědělci, lesáci...

0/0
6.1.2014 11:12

J79i96n65d12ř63i40c34h 47Š93k55o80p84e64k 4235851810565

no zemědělci těžko a lesáci možná občas

0/0
6.1.2014 18:34

O69n84d10ř10e25j 90Č52a13p87k23a 6241361203334

Zemědělci třeba na bramborách nebo na řepě, tam je bahna, že se s trochou smůly zahrabe i traktor. Lesáci celý podzim/zima totéž (v zimě bez 6x6 a řetězů ani ťuk).

0/0
6.1.2014 19:55

S80t55e67p24a74n 49T86o75t78h 8478769235678

:-)))))))

Myslis treba tu tatru 138, ktera mela od statu tolik vyjimek, ze se to ani neveslo do technicaku, jinak by to ani nesmelo na silnici :-))))

Nerikam, ze to nebyly dobry stroje, ale spicka??? To ani omylem.

0/0
9.1.2014 12:30

L33u23b27o61š 81B59o91r89ů45v52k37a 3646165238978

... nic není jako dřív ... nic není jak bejvávalo ... ;-O!!

+4/−1
5.1.2014 12:38

R75o27b19e21r82t 32R10a39i95s97k20u41b 8680930156610

Je to čech a jede na autě které nese českou značku, nevidím důvod mu nefamdit i kdyby jel na tříkolce :-):-P[>-]

+9/−1
5.1.2014 12:27

P33a11v33e28l 88C69h61o42d75o28r 7428452123

Co je to za hnusný Berlingo?

+4/−4
5.1.2014 11:51
Foto

O39l58d68a 36V88a98r61h37á64n40e45k 5330834310626

Asi dospělý kamion nezvládne a tak jede s dodávkou. :-P

+1/−8
5.1.2014 11:44

M70a28r32t94i39n 89V14y63s82k93o19c15i65l 3752448645880

Co je pro vas dospely kamion? 815 8x8 VVN? Pocitam, vy dospely kamione, ze tam jede proto, aby vyhral (nebo se aspon pokusil), proto postavil stroj, ktery si mysli, ze bude konkurenceschopny. Kdyz postavime tohle a De Rooyovo Iveco vedle sebe, je to skoro to same...

+1/0
5.1.2014 19:31

M63a36r65t48i51n 15V79y93s53k33o67c70i86l 3942148485970

JInak se ted divam - 

De Rooy - Iveco Torpedo - 8600kg, 900 HP @ 2200 RPM

Loprais - Tatra 815-2 - 9200kg, 920 HP

Co z toho ze je ten kindr kamion a co dospely?

+1/0
5.1.2014 21:23

G71e57n94e 47H16a21m35m94o85n41d 9788931946614

To už nevypadá ani jako "kamion"...

+12/−2
5.1.2014 11:01

A30l74e55x69a57n64d23r 28K22o51s10t84k65a 5459926949986

Není to Dakar. Fuj!

+9/−3
5.1.2014 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.