Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Lopraisova královna startuje na Dakaru. Podívejte se na trénink

Aleš Loprais startuje na slavnou Rallye Dakar poprvé se svou novou tatrovkou. Podívejte se, jak Královna 69, jak novému závodnímu speciálu říkají, trénuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A49l58e94s 80H77r64o24n96o84v28s68k48y 2211765292223

Loprais a Dakar - to je jako Gott a  Zlatý Slavík

0/0
9.1.2014 20:26

A66l18e45š 63L53i71s70o28v58s13k38ý 9482274553318

Tatra byla, stejně jako řada "pokrokové "techniky v SSSR vyvíjena hlavně pro armádu. Její používání v civilu bylo doplňkovým vedlejším produktem. Stejně jako tolik oslavovaná první ruská trysková dopravní letadla bylo jen civilní využití přebytečných vojenských bombardérů.

0/0
9.1.2014 9:06
Foto

S28t24a95n18i14s53l55a25v 33T20e91s50a48ř 9317234802504

No a není to jedno, jak to vypadá? Po pár etapách bude letošní vrak vypadat stejně jako ten loňskej.

0/0
6.1.2014 20:32

R14o77m25a70n 25K39o77s86t76a32l 7743368749797

Dakar za socíku ;-D ...no ONI venku socík neměli, tam je pořád normální svět :-)

0/0
6.1.2014 13:48

R39o96m71a30n 96S79o21u18č23e61k 1292395430789

a to auto má společnýho s kamionem, co?

+6/0
6.1.2014 8:42

R30o78m36a88n 56K97o22s76t15a35l 7123848289307

Přinejmenším celý podvozek ....

0/0
6.1.2014 13:48

A37l30e80s 88H58r40o61n53o76v10s26k11y 2391955632623

jo jo podvozek má úplně seriový; jen od auta které se nevyrábí.

Asi jako FabiaWRC - stoji 11 mega ale podvozek má z 1.2HTP, klasika ze série

0/0
9.1.2014 20:48

J50i84n95d97ř66i97c94h 84Š78k75o66p62e91k 4455271210615

dle vzhledu moc ne. Vypadá to skoro na speciál

+1/0
6.1.2014 18:32

P89a80v91e80l 40M79a12r26e75š 7122361716552

Co se Dakar jezdí v Jižní Americe, je povoleno GPS a nejezdí sérovky ale závodní speciály už to nějak není ono...

+8/−2
5.1.2014 23:10

A68l26e23x51a83n26d87r 29K62o39s35t94k19a 5819736989616

"Nákladní" vozy bez nákladového prostoru :)

0/0
6.1.2014 9:13

J40i81n14d48ř48i24c71h 81Š20k14o92p80e90k 4945681220335

přesně tak, v té části, že nejezdí sériovky, protože extra postavený auto moc o kvalitě produkce nevypovídá

0/0
6.1.2014 18:47

P17e49t49r 49V61i11n32t41r37l51í65k 3846304971

design není rozhodující, i když se mi taky moc nelíbí, důležitý budou jízdní vlastnosti, kamazy vypadají taky jak tatrovky před dvaceti lety a jezdí nejlíp :-P

+3/0
5.1.2014 21:26

O37n27d24ř71e53j 66Č16a30p12k51a 6681731213934

Loprais v rozhovoru na ČT říkal, že z hlediska jízdních vlastností je to v podstatě jedno, na řízení je dokonce lepší spíš verze bez čumáku - ale že po tom saltu z 2012 chce čumák kvůli bezpečnosti (u krátké tatry by to tehdy schytal přímo na kabinu a mohli jsme mít o posádku míň...)

0/0
6.1.2014 0:08

L47u71k43á66š 81K84e74l34l59e21r 6779803813165

No však to Amíci tvrdí neustále, že evropský typ tahače (cabover) je nebezpečný.

0/0
6.1.2014 13:33

O21n72d15ř95e88j 16Č64a63p75k32a 6241551273864

Jim se to říká, když mají limit na délku návěsu a ne délku soupravy... u nás by ty dva metry čumáku přišly zatraceně draho :-( Naštěstí se současnou technikou ten kamión spoustu krizových situací ustojí sám, i když řidič usne.

+2/0
6.1.2014 15:01

J47i96n79d86ř88i38c93h 64Š17k98o12p44e32k 4135661130925

jenže tamní silnice jsou úplně jiný. Už současné délky souprav jsou mnohde na hranici průjezdnosti

0/0
6.1.2014 18:35

O71n84d98ř18e38j 45Č71a83p15k38a 6831951203514

No a proto máme tahače bez čumáků. Ale na trasy, kdy se v podstatě celou cestu jede po dálnici, by se delší souprava použít dala (jediný problém je spaní na pumpě, kde je většina míst jen na standardní kamión - ale možná by se u delší soupravy už zase vyplatilo jezdit ve dvou a na spaní nestavět).

0/0
7.1.2014 13:37

J36a67k87u86b 61T40r90o91c52h 7227550644156

Rozjel to zvostra, ma WP1 vede. Kolomý šestá se ztrátou 1:19.

0/0
5.1.2014 21:08

J93a54r82e61k 95Š72t39y52a69k 2273777

Jak tady více lidí píše:Dakar není to co bylo;za socíku,to byl Dakar a tak dále.Jistě máte(máme) pravdu,ale co dneska neudělají nadnárodní firmy pro svou prestíž. Vždyť organizátoři stejně používají Tatrovky jako doprovodná vozidla(a to by mně zajimalo proč,že asi;-D) Přeji přece jenom všem závodníkům,ať dojedou ve zdraví,a hlavně [>-]

+4/0
5.1.2014 19:44

P18a60v18e13l 82M98a19r68e95š 7562741756442

Co se používá GPS, všichni už to není ono.

Legendární Paris -Dakar, kde jste mohl týden bloudit pouští, když jste se ztratil, spali ve spacáku pod autem, auťák si většinou museli spravit sami bylo dobrodružství.Dnes už je to jen sice (prý)nejtěžší, ale tuctový závod...

+6/−1
5.1.2014 23:16

K26a14r71e12l 78N41a86s61t72o40u77p39i31l 3760861320801

pánové, nejdřív si zjištěte fakta, závodníci nepoužívají GPS na navigaci, ale vozí pouze GPS logger pro pořadatele pro kotrolu check-pointů!!!!

+2/0
6.1.2014 8:58
Foto

F97i66l50i19p 77K10a32š87t18á53n12e86k 2679576284772

Nejkratsi cesta k bloudeni je pouzivani džipky. Bez map a navigatora to nejde. To jako myslis, ze maji tomatoma a ten jim rika, kde maji odbocit? To´s me rozesmal....

0/−1
6.1.2014 12:24

F47i44l91i10p 36V72e37s39e25l45o30u39š 2726615311322

Ta TATRA mi začíná víc a víc připomínat unimogy

+11/0
5.1.2014 16:51

R45o25m57a18n 35K35o47s13t49a24l 7703878839747

Víte něco o konstrukci Unimogu ?

0/0
6.1.2014 13:47

A14l81e58š 61N82o41v94á32k 6538350387206

Kolega měl na mysli vzhledově.

+1/0
6.1.2014 22:03

M93a42r79e91k 24K56l32u79f50a 3528984204526

Bohužel tahle soutěž už ztratila své kouzlo, zabily ji vysoké rozpočty některých týmů, užívání GPS a spousta dalších věcí, mimo jiné i pořádání kdesi v J. Americe.

Na druhou stranu je fakt, že si Afrika už pořádání Dakaru nezasloužila, když nebyla schopna zajistit bezproblémové fungování soutěže, ze které měla i velký profit.

Už to moc nesleduji jako dřív, kdy byl Dakar ještě Dakarem, ale našim fandit budu.

+13/0
5.1.2014 15:30

A22l95e87x59a22n12d49r 55K49o40s48t79k21a 5779886379236

Ano, tak nějak jsem to myslsl svým prvním příspěvkem, zcela dole. Dakar to byl, dokud se jelo do Dakaru. A GPS tam také nemá co dělat, byla to právě soutěž v umění jízdy a navigace v extrémně složitých podmínkách, co to dělalo atrakticní.

+1/0
5.1.2014 19:30

P71e32t78r 24S40c15h33u57b10e23r64t 9146344612819

Na Dakaru se GPS nepoužívá. Respektive používá, ale jako záznam trasy. V cíli etapy si rozhodčí vezme od závodníků "černou skříňku" a zkontroluje jestli závodník projel všechny kontrolní body.

0/0
5.1.2014 20:28

G48u19s70t44a17v 71S40o32j88k64a 1538113415214

Dávám mu 3 RZ než jako každý rok to auto rozbije.

+6/0
5.1.2014 15:18

S12t77e42f51a37n80o 76S40i37n81i90g63a12g22l87i83a 3508257783651

Takova prerostla buggyna s motorem a kolama z Tatry. Nelibi se mi to ani trochu.

Ale palce mu drzet budu.

+6/−2
5.1.2014 14:27
Foto

M41i12r17o53s29l51a40v 98Z89a58p86l13e91t45a96l 3447325618963

No ani kola ani motor Tatra nejsou, zbytek jo :-)

+2/0
5.1.2014 14:30

J80i15n18d80ř87i53c52h 68Š28k44o14p24e38k 4325741790985

Klasický 815 byly hezčí, vypadaly víc jako náklaďák

+13/0
5.1.2014 14:23

J70a87n 31S85m49e76j50k77a93l 6864718662

Za SOCIALISMU, to byly Dakary, kde Tatra a LIAZ předváděly velmi solidní výsledky. Tehdy za SOCIALISMU se v ČSSR vyráběly opravdu kvalitní vozy o kterých si západní státy mohly nechat jen zdát...

+5/−13
5.1.2014 13:14

P24a52v61e87l 28C97h60o32d31o28r 7988762813

Pěkná blbost. Dřív byl Dakar mnohem pomalejší a víc než technika rozhodovalo umění jezdce. Navíc specializace tatrovky je a byla na teréní nákladní vozy, což třeba u MANu nebyla pravda. Komunisti spíš zamrazili vývoj všeho na 40 let!

+11/−1
5.1.2014 14:28
Foto

M22i64r84o44s58l80a26v 64Z96a73p43l39e21t40a37l 3677125938663

Nechat jen zdát? To je trochu naivní představa.... spíš sme se je snažili neúspěšně dohonit.

+6/−3
5.1.2014 14:32

O80n11d13ř90e52j 35Č20a34p24k56a 6771521873544

V téhle kategorii (auta do těžkého terénu, ať už pro stavebnictví nebo pro armádu) jsme IMHO byli srovnatelní nebo dokonce lepší. Alespoň podle výsledků na Dakaru to tak vypadalo.

V mezinárodní kamionové dopravě jsme ale byli někde daaaaleko za Volvem a Scanií.

+8/0
5.1.2014 15:05

M13a37r21t64i42n 45V15y54s11k26o78c28i57l 3162668325640

Nedavno jsem cetl hezky clanek, vyjimecne nezaslepeny Tatra-nabozenstvim (a to mam Tatru rad), kde byla krasna glosa - ,,A pak se vedeni Tatry vzbudilo, zjistilo, ze mezitim vsude v civilizovanem svete stihli postavit silnice a genialni konstrukce se skvelou pruchodnosti terenem je mene a mene vyhodna."

+1/0
5.1.2014 21:40

O28n34d42ř94e79j 18Č73a42p19k48a 6551121183294

To se hodí spíš na ten vzduchem chlazený motor - je skvělé, že se dá opravit v polních podmínkách a že funguje v poušti i na Sibiři. Ale pokud to auto bude jezdit na stavbě 50 kilometrů za Prahou, je mnohem důležitější, že osmikolka Phoenix žere stejně, jako šestikolka terrno se vzducháčem. Když se něco rozbije, stačí stejně vzít mobil a do dvou hodin dorazí servisák z DAFu.

Průchodnost terénem se hodí pořád - hasiči, stavbaři, zemědělci, lesáci...

0/0
6.1.2014 11:12

J54i84n17d12ř26i12c69h 57Š60k36o10p85e21k 4335761130665

no zemědělci těžko a lesáci možná občas

0/0
6.1.2014 18:34

O90n91d59ř27e55j 59Č32a28p46k31a 6321961593514

Zemědělci třeba na bramborách nebo na řepě, tam je bahna, že se s trochou smůly zahrabe i traktor. Lesáci celý podzim/zima totéž (v zimě bez 6x6 a řetězů ani ťuk).

0/0
6.1.2014 19:55

S92t96e57p72a72n 97T63o16t61h 8578759805688

:-)))))))

Myslis treba tu tatru 138, ktera mela od statu tolik vyjimek, ze se to ani neveslo do technicaku, jinak by to ani nesmelo na silnici :-))))

Nerikam, ze to nebyly dobry stroje, ale spicka??? To ani omylem.

0/0
9.1.2014 12:30

L79u32b62o18š 42B44o87r20ů25v68k13a 3986345838828

... nic není jako dřív ... nic není jak bejvávalo ... ;-O!!

+4/−1
5.1.2014 12:38

R78o80b46e60r11t 83R17a87i63s60k13u14b 8120840406110

Je to čech a jede na autě které nese českou značku, nevidím důvod mu nefamdit i kdyby jel na tříkolce :-):-P[>-]

+9/−1
5.1.2014 12:27

P51a73v89e52l 95C83h22o89d61o70r 7408762373

Co je to za hnusný Berlingo?

+4/−4
5.1.2014 11:51
Foto

O54l73d48a 23V80a36r79h21á24n79e83k 5710434970576

Asi dospělý kamion nezvládne a tak jede s dodávkou. :-P

+1/−8
5.1.2014 11:44

M39a40r85t34i84n 67V60y34s43k41o86c93i67l 3552988405520

Co je pro vas dospely kamion? 815 8x8 VVN? Pocitam, vy dospely kamione, ze tam jede proto, aby vyhral (nebo se aspon pokusil), proto postavil stroj, ktery si mysli, ze bude konkurenceschopny. Kdyz postavime tohle a De Rooyovo Iveco vedle sebe, je to skoro to same...

+1/0
5.1.2014 19:31

M39a60r19t85i64n 89V31y58s59k88o37c93i16l 3792628845640

JInak se ted divam - 

De Rooy - Iveco Torpedo - 8600kg, 900 HP @ 2200 RPM

Loprais - Tatra 815-2 - 9200kg, 920 HP

Co z toho ze je ten kindr kamion a co dospely?

+1/0
5.1.2014 21:23

G60e30n84e 16H90a69m92m49o14n81d 9928421226644

To už nevypadá ani jako "kamion"...

+12/−2
5.1.2014 11:01

A25l48e40x42a82n88d70r 73K49o63s75t35k77a 5339396379606

Není to Dakar. Fuj!

+9/−3
5.1.2014 10:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.