Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hybridní prius je „držák“, nataxikařil milion kilometrů bez poruchy

Auta jezdící na elektřinu vzbuzují nedůvěru, některým připadají příliš složitá a sofistikovaná. Ukazuje se však, že právě hybridní vozy kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem umí být nečekané "držáky". Dokazuje to Toyota Prius. K vidění je v ulicích rakouské metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a93r91e98k 10H52r73u33b19y 6677392741528

Taxikar mel docela kliku, ze mu neodesla hlavni systemova baterka. Bez ni auto nejede a je docela draha :-/

Jinak je docela zname, ze Prius je dobre auto do mesta, jen se z nej nesmi moc vzdalit ;-)

0/0
5.1.2014 22:49

L55u55d56ě58k 46N67o57v52á49k 4741874956689

Z města se s Priusem současné generace vzdaluji a špatné to rozhodně není. (pravda, proti starší 1.5 je to iné kafe)

Jasně že kdo má velkou převahu dlouhých jízd po dálnicích nebo jedničkách, pro toho hybrid význam nemá. Kdo má denně jízdy řekněme do 20km, ne nutně po centru města, a o víkendu někam ven, pro toho vhodný být může.

0/0
6.1.2014 10:32

M65a28r59e59k 59H87r70u66b33y 6507672191828

Souhlas, pri beznych cestach mimo mesto mam spotrebu 6,5, takze v tom vyhoda neni. Po Praze to ale neni o moc horsi, a hlavne nezasmradi garaz :-)R^

0/0
6.1.2014 15:54

L40u12d55ě68k 78N13o72v70á19k 4781514296329

Se kterou generací? Já se na silnicích pohybuju těsně kolem 4 litrů, na dálnicích kolem pěti, po městě (popojížďky) záleží dost na teplotách - v létě kolem čtyř, v zimě přes pět.

0/0
6.1.2014 16:02

F42r72a90n43t16i94š39e44k 34M24o72s58s 8782673179289

Tomu docela věřím, s Toyotami má dobré zkušenosti. Akorát ten článek si v lecčems odporuje. Jednou píší, že to najelo milion bez poruchy s výměnou pouze bežných opotřebitelných dílů a pak v dalším odstavci píší, že se měnilo palivové čerpadlo.

0/0
4.1.2014 11:26

M14i86r47o74s15l64a12v 83D69i70o24p34a58n 2856759398372

Palivové čerpadlo je spotřebák.

0/0
4.1.2014 12:44

J27a24n 78B32u27r54i37a73n 5589267387954

tak to je v tom případě spotřebák všechno ;-D

0/0
4.1.2014 17:49

M88i21r95o53s66l32a41v 75D23i67o39p88a31n 2726909708802

Možná si pletete palivové čerpadlo, se vstřikovacím čerpadlem u nafty. palivové čerpadlo je elektromotor s čerpadlem a je umístěn v nádrži. Dovedete si představit el. motorek, který by vydržel se točit milion km? Aniž by neodešly třeba uhlíky?

0/0
4.1.2014 18:44

J57a83n 45B40u64r87i83a11n 5589587727254

chcete tím říct, že ostatní, při jízdě pohybující se díly v autě vydrží milion km?

0/0
7.1.2014 18:44

Z88b35y15n94ě57k 73J69e66h36l54i10č26k69a 8864358579591

u Toyoty je důležité místo výroby, což je u Priusu Japonsko. Ale podle mě je to auto o ničem, kamarád má nový Auris hybrid a všechny které vozí do práce to berou jako tragedii, ale on je spokojený

0/0
4.1.2014 11:14

V36í83ť56a 25N11o41v91á64k 1348323215521

To bude hit v Ačkach :-) r.v.2006 , 2.majitel , 85000km :-))

0/0
4.1.2014 10:30

J18i72ř67í 59S34c41h33w93a72c97h 5306139537134

už údaj, že od roku 2007 (od bůhví kolikatého měsíce) do 3. ledna 2014 jezdilo to auto OSM LET (!!!!) mi jasně říká která bije! ;-D;-D;-D

a že za tu dobu měnili jen brzdové destičky to jen dokresluje ;-D;-D;-D

baterie, čepy, ložiska, a spoustu dalších dílů má to auto marketingově naprosto nezničitelných ;-D;-D;-D 

za SEDM let by to auto muselo po Vídni jezdit 8 hodin denně 7 dní v týdnu průměrem 50km/hod, aby ten milion najelo, no je to možné, ale moc nevěřím, vzhledem k předešlému.....

+4/0
3.1.2014 22:13

P57e67t75r 53M38i40c34h73a73l 2120564241562

R^

0/0
5.1.2014 1:37

L42u50d70ě35k 62N26o58v63á86k 4491914376629

No je to hodně, ale možné to je. Když se v něm střídají řidiči na dvě směny a jezdí např. na letiště a zpět, tak se to dá.

0/0
6.1.2014 10:37
Foto

P41e84t60r 15P80r13o22c52h73á26z21k94a 3912856782444

Nevím jak je odolný hybrid.Jezdil jsem s Toyotou 4Runer a najezdila bez potíží s benzínovým motorem bez oprav 450 000.Pak odešel synchron v převodovce a Toyota se prodala.Po drobné opravě s ní majitel sváží dřevo v lese.Všeobecně se Toyoty řadí ke skvělým autům a držákům.Myslím,že při troše péče může klidně i ten hybrid nahrkat milion.

+3/0
3.1.2014 18:33

A69l20e44x76a97n82d33r 47K44o13s54t88k26a 5179746479896

A baterie, která se mění po 200 tisících km? Kolik stojí ta?

+2/0
3.1.2014 16:25

P96e54t72r 68N92e98s44v70a81d26b38a 2744425756479

Na to jste přišel kde že vydrží 200 000 km;-D

0/0
3.1.2014 17:29

M24a92r75t14i24n 39H78a17v46l26í11k 4360235957453

Jak může STK hodnotit poruchovost?

+1/0
3.1.2014 13:08

D98a77n30i96e46l 23S20o50b70o74t73a 9939804546570

Je to statistika toho, jak se řidiči o svá auta starají, ale protože se v horní části žebříčku kromě japonských aut umisťují německá, tak to Němci vydávají jako žebříček spolehlivosti. Když se člověk k autu chová jako prase a jede na STK s rozhozenou geometrií nebo sjetými destičkami, je auto vyhodnocené jako poruchové, naopak auto v dobrém mechanickém stavu vyjde jako skvělé, ale nikdo už neví, že se třeba před měsícem měnil kompresor klimatizace nebo elektrikáři dva týdny hledali chybu v elektroinstalaci.

+2/0
3.1.2014 13:34

P14e68t65r 39N95e49s13v59a18d20b88a 2184565666669

Řídit se podle těchto průzkumů a žebříčků může jen absolutní laik. Který si neumí dolít ani ostřikovače. Data z STK poukazují zejména na údržbu než na kvalitu a spolehlivost.

+1/0
3.1.2014 17:33

R84a47d35k82o 48K17ř77i95v62á37n72e31k 7100403305570

V článku chybí důležitý údaj o výměně trakčních akumulátorů a jejich ceně. To najezdil 1 mil. km na ty původní bez výměny? Těžko uvěřit.

+3/0
3.1.2014 12:58

L34u59b42o56m45í95r 26P56ř41e48c68e20c17h38t65ě52l 9837852375471

Zajimal jsem se o to a napr. ceske zastoupeni Toyoty zatim nevi o zadne vymene baterii u vozu prodanych v CR (od r.2004/5). jinak aku pack by mel byt do 2000 USD

0/0
3.1.2014 13:08

D20a42n46i78e18l 15S37o66b73o48t72a 9399594846390

Cena baterií by měla být kolem 80 000 Kč, o životnosti jsem četl několik verzí, od 200 tkm (v roce 2008 oficiální údaj Toyoty) až o půl milionu. Záruka by měla být na baterie 8 let, ale samozřejmě platí buď km nebo roky, podle toho, co nastane dříve. Mě to prostě připadá jako reklama Toyoty, protože zrovna skutečný údaj o životnosti baterií a o počtu výměn je v tomhle případě dost důležitý.

+2/0
3.1.2014 13:22

L74u98d30ě69k 67N90o93v44á78k 4961704666959

Očekávání se evidentně časem zvyšují jak s rostoucí kvalitou, tak hlavně s přibývajícími zkušenostmi z provozu. Extrémně jeté kusy (typicky právě taxi) mívají 500-700 tisíc km stále na první baterii. Běžného zájemce to tedy viditelně zajímat nemusí - mělo by to vydržet celý život auta, a i kdyby náhodou, tak výměna je cenově srovnatelná s leckterou dieselovou vyfikundací.

+2/0
3.1.2014 17:50

J83i88ř45í 72Š92e19j25n87o80h34a 4502183394523

Kdyby za  milion km neměnili baterii, tak by to určitě neopomněli zdůraznit.

Mimochode, právě režim kdy  se jezdí denodenně  a  dost velké porce  km, je pro baterku lepší než postávání v garáži.

Nejperspektivnější jsou auta na zemní plyn.

0/0
1.2.2014 15:46

J17a68n 18J19a34n77e62č66e32k 9230273450526

To je nuvěřitelné! Dokonce tak, že se tomu nechce věřit ;-)

+2/0
3.1.2014 12:08

M75i62l48a18n 50Š19v52a77g37r74o79v30s43k96ý 9582509575218

Co pak Prius, ale Škoda: http://auto.sme.sk/c/7054718/nova-generacia-skody-superb-uz-nebude-liftback.html

0/0
3.1.2014 11:43

R40o25m82a35n 36K69r72a91t13o39c60h74v28í37l 6496427616494

A jakou spotřebu měl během toho milionu km?

0/0
3.1.2014 10:29

J71a82k41u64b 61F24e42i87f86a74r 7379299226189

Kamarád to měl. Ve městě dobrý, akorát když jel Praha-Brno tak měl spotřebu skoro 10l/100km.

+1/0
3.1.2014 8:47

J21a82k11u61b 27Š49a92f75a25n46d79a 7905127191461

Tak tomu nevěřím ani náhodou. Leda že by jel stále na plný plyn.

+4/−1
3.1.2014 9:04

J39a86k80u56b 85F66e26i55f78a10r 7509469486939

tak jel naložený, to je pravda, ale 130 zase nijak dramaticky nepřekračoval.

0/0
3.1.2014 10:16

L44u72d90ě30k 49N90o26v75á32k 4921684726559

To opravdu muselo být něco špatně, tipuju na element mezi pedály a sedačkou. Faktem je, že tahle generace s 1.5 motorem na dálnici ztrácí dech a je to znát právě v rychlostech 130+, ale pokud se opravdu jede do 130, tak spotřeba neleze přes 6 litrů, maximálně 7. Aktuální generace v klidu do pěti.

+2/0
3.1.2014 10:43

R46o61m72a58n 15B94í57l10ý 5920795425547

Otázka je, proč kupovat drahý hybrid když žere 7l/100. Není lepší diesel?

0/−2
3.1.2014 11:24

L91u64d14ě11k 21N79o10v97á40k 4511544586519

Do města? V městském/příměstském provozu diesel ve srovnatelném žere řekněme 6-8, zatímco hybrid 4-5. O míře opotřebení nemluvě, popojíždění je pro diesel pohroma, zatímco hybrid v něm vede. A na dálnici je situace opačná. Zkrátka diesel je vhodný pro dálniční cestovatele, hybrid pro dojížděče.

+4/0
3.1.2014 11:29

A21l91e70x17a92n22d83r 39K30o63s82t29k94a 5549876489116

Čímž jste mimochodem přesně popsal, proč je Prius dobrý pro taxikáře. Normální městský řidič totiž v tom městě obvykle najede tak málo km, že má hybrid jen pro svůj dobrý pocit, nikdy mu to nezaplatí rozdíl v ceně oproti běžnému autu. Ovšem u taxikáře, který najede ročně minimálně 100 tisíc km (prakticky vše v městě, maximálně nejbližší okolí) je rozdíl spotřeby 2 nebo 2 litry na 100 ročně rozdíl 2 nebo 3 tisíce litrů. Což za těch naježděných 8 let obrovskou úsporu. (ať počítám, jak počítám, tak je to prakticky cena nového vozu)

0/0
3.1.2014 17:03

L64u40d45ě38k 84N86o25v63á51k 4921694426149

Ano a ne... Že pro taxikářský provoz je to extrémně výhodné, to je jasné, ostatním se to vyplatit i může a samozřejmě nemusí. Čím větší podíl města kdo má (a to nemusí znamenat nutně vnitřek velkoměsta, ale i popojíždění "okolo komína", prostě opak dálkových silnic), tím je to pro něj vhodnější. Do úspor je potřeba počítat nejenom samotné palivo, ale i menší náklady na pozdější opravy, které u (zejména "městsky" provozovaného dieselu) nevyhnutelně přijdou. Alternativně odpovídajcí odprodejní cenu. Zkrátka to kombinuje výhody benzinového automatu se spotřebou dieselového manuálu - a to je nejenom o penězích, ale i o pohodlí.

A jsme u toho rozdílu v ceně: s Dacií Logan to samozřejmě soupeřit nemůže, ale proti srovnatelnému autu s benzínem+automatem je navýšení řekněme 60-80tis (bez automatu řekněme max 100), což se leckomu může i vrátit. Vezmu sebe jako průměrného občana jezdícího pro osobní potřebu mix města a venku: cca 15 tis ročně, s dieselem jsem jezdil průměrně za víc jak 6, s Priusem pod 5. Čili na palivu šetřím nějakých 8 tisíc ročně, další cca 2tis na povinném ručení a k nezaplacení je, že nemusím řešit žádné vstřiky a dvouhmoty a DPFka a podobná kurvítka. Řekněme teda, že minimálně 10 tisíc ročně mi hybrid ušetří a za 5-8 let to mám zpátky, já nebo další majitel.

+2/0
3.1.2014 17:34

P90e12t31r 47M22i33c49h16a80l 2950124341372

Mám TDi 2.0 litru, jezdím občas město, občas příměstský provoz, něco mimo město a něco na dálnici. Spotřeba mi kolísá od 4,8 do 5,2 litrů na 100 km (loni Chorvatsko za 4,4, ale to byl extrém na dlouhé trase, i když jsem tam občas coural po výletech). Najedu taky cca 15 tisíc ročně. Proč bych si měl kupovat hybrid? Abych možná ušetřil za tok tisícovku nebo dvě? Nemluvě o tom, že na té delší trase bych s hybridem jel určutě dráž..

0/0
5.1.2014 3:02

L80u84d15ě65k 90N61o96v75á21k 4191304656339

Tak pokud se držíte na těchle spotřebách (skutečných, ne podle palubního počítače), tak fajn - asi máte jednak lehkou nohu, jednak vhodný provoz.  Ono se taky nedá jednoznačně říct "městský provoz" a "mimo město" - ježdění po městských okruzích je něco jiného, než na venkově nastartovat, ujet po kozí stezce sotva 10 km a po dvou hodinách zase. Takový provoz diesel odrovnává víc než atmosférický benzín a dřív nebo později člověka čekají náklady takové, že bude proklínat ušetřený litr na sto - úspornější v takovém scénáři diesel stejně není.

0/0
6.1.2014 10:55

P76a17v65e10l 52O50d35r38a60z60i80l 6814309477410

On vám jako snad ten hybrid někdo vnucuje, nebo vás tak naštval článek, který nekončí "A nejlepší na planetě je stejně Škoda Octavia ftédéí?"

0/0
2.2.2014 2:35

T29o67m38á20š 10J13u12r19e96č59k40a 3713652919813

tomu klidně věřte, je to městské autíčko a elektromotor používá jen při velmi mírné jízdě, po dálnici zabírá ta 1,8ka která není zrovna úsporná zvlášť s naloženým autem.

0/−2
3.1.2014 10:45

R81a65d23e45k 26V83a15c38l54a75v95i76k 4304134331453

Blbost. Za prve,elektromotr se pouziva i na dalnici - staci sledovat palubni pocitac. Za druhe,pokud se bavime o verzi s 1.8, tak ta je sama o sobe usporna. Na dalnici pri 160 mi bere 5,8. To je myslim slusne na mestsky benzin s automatem.

Ale abych jen nechvalil - uveze pouze necelych 400 kilo, takze ve 4 do Alp ee. Taky je to takovy plastak, docela velky hluk od kol, ale zase by bylo nefer srovnavat to s 2t auty,kde je odhlucneni logicky lepsi.

+2/−1
3.1.2014 10:58

T52o29m76á17š 81J97u30r61e31č66k19a 3163682799843

No já jel ve třech lidech kolem těch 140km/h a elektromotor opravdu nazapínal a papalo to kolem 8,5l ale máte pravdu s tou hlučností, lépe je odhlučněná i honda civic 7. generace a i tam mi vadil ten příšernej divně šedej interiér.

+1/0
3.1.2014 11:35

R43a55d78e94k 67V46a13c63l35a90v22i61k 4244324821983

Proste je treba mit na pameti,ze prius je (pri)mestske auto na kratsi trasy. Na dlouhe dalnicni trasy ho samozrejme porazi diesly - jak spotrebou,tak pohodlim a porizovaci cenou. Nicmene cesta po meste je maximalne pohodlna a usporna. Mel jsem pri oprave z pujcovny Passata 125kW DSG a ty kopance pri razeni a akceleraci se s plynulosti a ladnosti CVT vubec nedaji srovnavat. A spotreba skoro dvakrat takova...

0/0
3.1.2014 11:51

M85i61c16h21a93l 57F19r83ý60d13a 1912779173772

Já mám s Priusem na D1 spotřebu 5,5l/100 km. Asi dělám něco špatně...

+1/0
3.1.2014 9:34

L46a57d69i42s49l96a35v 45M85i41k88a 1921849944304

A ten elektrický vozík to ujede, takovou dálku? Já vím, je to hybrdiní paskvil, ale stejně 200km je 200km.

0/−4
3.1.2014 10:18

M82a96r78e32k 80Z56a98h57r84a36d33i71l 6274919745681

A proč by to HYBRID neměl ujet?

+4/0
3.1.2014 10:31

L95a85d88i43s52l29a73v 35M57i62k10a 1291279274184

To byla nadsázka, na tuhle elektrickou multikáru.

0/−4
3.1.2014 10:33

L62u88b10o63m33í68r 95P59ř77e87c72e43c19h77t78ě43l 9697262455121

To by se dalo pochopit tak mozna v pripade Peugeotu iON, ale tady?

+1/0
3.1.2014 13:10

J14a51n 51Z10e19l71i31n68a80r 3376815397756

No jo, zase kamarad

+1/0
3.1.2014 9:49

J73a43k71u63b 67F16e72i45f18a10r 7709199206959

vy žádné nemáte? Nebo vám všichni lžou?

0/0
3.1.2014 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.