Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hybridní prius je „držák“, nataxikařil milion kilometrů bez poruchy

Auta jezdící na elektřinu vzbuzují nedůvěru, některým připadají příliš složitá a sofistikovaná. Ukazuje se však, že právě hybridní vozy kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem umí být nečekané "držáky". Dokazuje to Toyota Prius. K vidění je v ulicích rakouské metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a75r34e42k 25H39r13u82b41y 6187552151398

Taxikar mel docela kliku, ze mu neodesla hlavni systemova baterka. Bez ni auto nejede a je docela draha :-/

Jinak je docela zname, ze Prius je dobre auto do mesta, jen se z nej nesmi moc vzdalit ;-)

0/0
5.1.2014 22:49

L85u89d21ě55k 84N59o25v34á19k 4761334236819

Z města se s Priusem současné generace vzdaluji a špatné to rozhodně není. (pravda, proti starší 1.5 je to iné kafe)

Jasně že kdo má velkou převahu dlouhých jízd po dálnicích nebo jedničkách, pro toho hybrid význam nemá. Kdo má denně jízdy řekněme do 20km, ne nutně po centru města, a o víkendu někam ven, pro toho vhodný být může.

0/0
6.1.2014 10:32

M65a49r18e91k 84H16r48u35b74y 6557922901808

Souhlas, pri beznych cestach mimo mesto mam spotrebu 6,5, takze v tom vyhoda neni. Po Praze to ale neni o moc horsi, a hlavne nezasmradi garaz :-)R^

0/0
6.1.2014 15:54


L92u95d74ě19k 54N58o51v34á56k 4651934576519

Se kterou generací? Já se na silnicích pohybuju těsně kolem 4 litrů, na dálnicích kolem pěti, po městě (popojížďky) záleží dost na teplotách - v létě kolem čtyř, v zimě přes pět.

0/0
6.1.2014 16:02

F83r72a45n76t51i25š65e91k 25M31o27s90s 8102623309339

Tomu docela věřím, s Toyotami má dobré zkušenosti. Akorát ten článek si v lecčems odporuje. Jednou píší, že to najelo milion bez poruchy s výměnou pouze bežných opotřebitelných dílů a pak v dalším odstavci píší, že se měnilo palivové čerpadlo.

0/0
4.1.2014 11:26

M47i64r46o98s91l68a43v 40D22i11o23p67a32n 2246259608362

Palivové čerpadlo je spotřebák.

0/0
4.1.2014 12:44

J89a57n 96B50u11r20i26a48n 5659367147584

tak to je v tom případě spotřebák všechno ;-D

0/0
4.1.2014 17:49

M86i36r66o50s70l36a42v 56D91i15o84p80a75n 2426209128642

Možná si pletete palivové čerpadlo, se vstřikovacím čerpadlem u nafty. palivové čerpadlo je elektromotor s čerpadlem a je umístěn v nádrži. Dovedete si představit el. motorek, který by vydržel se točit milion km? Aniž by neodešly třeba uhlíky?

0/0
4.1.2014 18:44

J77a57n 97B12u75r49i36a39n 5749497237444

chcete tím říct, že ostatní, při jízdě pohybující se díly v autě vydrží milion km?

0/0
7.1.2014 18:44

Z88b74y30n77ě14k 18J51e36h41l65i73č54k34a 8934438659901

u Toyoty je důležité místo výroby, což je u Priusu Japonsko. Ale podle mě je to auto o ničem, kamarád má nový Auris hybrid a všechny které vozí do práce to berou jako tragedii, ale on je spokojený

0/0
4.1.2014 11:14

V65í29ť43a 82N37o62v71á35k 1118873345901

To bude hit v Ačkach :-) r.v.2006 , 2.majitel , 85000km :-))

0/0
4.1.2014 10:30

J10i44ř95í 66S16c77h69w94a16c55h 5636169937224

už údaj, že od roku 2007 (od bůhví kolikatého měsíce) do 3. ledna 2014 jezdilo to auto OSM LET (!!!!) mi jasně říká která bije! ;-D;-D;-D

a že za tu dobu měnili jen brzdové destičky to jen dokresluje ;-D;-D;-D

baterie, čepy, ložiska, a spoustu dalších dílů má to auto marketingově naprosto nezničitelných ;-D;-D;-D 

za SEDM let by to auto muselo po Vídni jezdit 8 hodin denně 7 dní v týdnu průměrem 50km/hod, aby ten milion najelo, no je to možné, ale moc nevěřím, vzhledem k předešlému.....

+4/0
3.1.2014 22:13

P51e25t42r 38M31i25c41h95a19l 2580574241542

R^

0/0
5.1.2014 1:37

L90u91d25ě41k 81N50o47v16á73k 4721194376369

No je to hodně, ale možné to je. Když se v něm střídají řidiči na dvě směny a jezdí např. na letiště a zpět, tak se to dá.

0/0
6.1.2014 10:37
Foto

P37e86t31r 69P23r87o29c31h67á59z83k84a 3552956692844

Nevím jak je odolný hybrid.Jezdil jsem s Toyotou 4Runer a najezdila bez potíží s benzínovým motorem bez oprav 450 000.Pak odešel synchron v převodovce a Toyota se prodala.Po drobné opravě s ní majitel sváží dřevo v lese.Všeobecně se Toyoty řadí ke skvělým autům a držákům.Myslím,že při troše péče může klidně i ten hybrid nahrkat milion.

+3/0
3.1.2014 18:33

A12l10e57x57a30n54d50r 24K63o48s73t21k70a 5139196679646

A baterie, která se mění po 200 tisících km? Kolik stojí ta?

+2/0
3.1.2014 16:25

P21e86t14r 68N31e36s86v11a65d71b69a 2564815966649

Na to jste přišel kde že vydrží 200 000 km;-D

0/0
3.1.2014 17:29

M90a20r14t87i16n 37H78a78v66l75í29k 4980345797573

Jak může STK hodnotit poruchovost?

+1/0
3.1.2014 13:08

D24a16n21i97e62l 75S15o59b35o88t64a 9609674126410

Je to statistika toho, jak se řidiči o svá auta starají, ale protože se v horní části žebříčku kromě japonských aut umisťují německá, tak to Němci vydávají jako žebříček spolehlivosti. Když se člověk k autu chová jako prase a jede na STK s rozhozenou geometrií nebo sjetými destičkami, je auto vyhodnocené jako poruchové, naopak auto v dobrém mechanickém stavu vyjde jako skvělé, ale nikdo už neví, že se třeba před měsícem měnil kompresor klimatizace nebo elektrikáři dva týdny hledali chybu v elektroinstalaci.

+2/0
3.1.2014 13:34

P91e22t10r 92N26e87s13v78a56d90b18a 2954525586339

Řídit se podle těchto průzkumů a žebříčků může jen absolutní laik. Který si neumí dolít ani ostřikovače. Data z STK poukazují zejména na údržbu než na kvalitu a spolehlivost.

+1/0
3.1.2014 17:33

R32a45d56k40o 86K64ř41i81v68á77n34e64k 7520463715510

V článku chybí důležitý údaj o výměně trakčních akumulátorů a jejich ceně. To najezdil 1 mil. km na ty původní bez výměny? Těžko uvěřit.

+3/0
3.1.2014 12:58

L70u69b74o51m51í59r 80P90ř97e97c27e17c28h16t83ě95l 9637822405401

Zajimal jsem se o to a napr. ceske zastoupeni Toyoty zatim nevi o zadne vymene baterii u vozu prodanych v CR (od r.2004/5). jinak aku pack by mel byt do 2000 USD

0/0
3.1.2014 13:08

D38a32n55i10e14l 56S67o20b56o20t78a 9249144546450

Cena baterií by měla být kolem 80 000 Kč, o životnosti jsem četl několik verzí, od 200 tkm (v roce 2008 oficiální údaj Toyoty) až o půl milionu. Záruka by měla být na baterie 8 let, ale samozřejmě platí buď km nebo roky, podle toho, co nastane dříve. Mě to prostě připadá jako reklama Toyoty, protože zrovna skutečný údaj o životnosti baterií a o počtu výměn je v tomhle případě dost důležitý.

+2/0
3.1.2014 13:22

L53u80d87ě58k 80N92o95v58á94k 4661434646609

Očekávání se evidentně časem zvyšují jak s rostoucí kvalitou, tak hlavně s přibývajícími zkušenostmi z provozu. Extrémně jeté kusy (typicky právě taxi) mívají 500-700 tisíc km stále na první baterii. Běžného zájemce to tedy viditelně zajímat nemusí - mělo by to vydržet celý život auta, a i kdyby náhodou, tak výměna je cenově srovnatelná s leckterou dieselovou vyfikundací.

+2/0
3.1.2014 17:50

J58i28ř80í 55Š82e88j21n40o41h51a 4942513554343

Kdyby za  milion km neměnili baterii, tak by to určitě neopomněli zdůraznit.

Mimochode, právě režim kdy  se jezdí denodenně  a  dost velké porce  km, je pro baterku lepší než postávání v garáži.

Nejperspektivnější jsou auta na zemní plyn.

0/0
1.2.2014 15:46

J87a50n 16J38a14n12e39č60e19k 9120513800576

To je nuvěřitelné! Dokonce tak, že se tomu nechce věřit ;-)

+2/0
3.1.2014 12:08

M38i58l50a18n 89Š34v55a95g60r60o42v57s70k56ý 9422499565168

Co pak Prius, ale Škoda: http://auto.sme.sk/c/7054718/nova-generacia-skody-superb-uz-nebude-liftback.html

0/0
3.1.2014 11:43

R84o51m50a34n 71K77r92a58t32o54c26h50v94í73l 6866687596824

A jakou spotřebu měl během toho milionu km?

0/0
3.1.2014 10:29

J23a46k10u46b 44F97e42i54f54a77r 7709539676139

Kamarád to měl. Ve městě dobrý, akorát když jel Praha-Brno tak měl spotřebu skoro 10l/100km.

+1/0
3.1.2014 8:47

J76a61k93u73b 72Š86a18f26a45n21d41a 7965737161441

Tak tomu nevěřím ani náhodou. Leda že by jel stále na plný plyn.

+4/−1
3.1.2014 9:04

J90a61k96u69b 72F89e72i92f47a51r 7139899736459

tak jel naložený, to je pravda, ale 130 zase nijak dramaticky nepřekračoval.

0/0
3.1.2014 10:16

L48u13d53ě82k 71N82o90v96á34k 4731844206359

To opravdu muselo být něco špatně, tipuju na element mezi pedály a sedačkou. Faktem je, že tahle generace s 1.5 motorem na dálnici ztrácí dech a je to znát právě v rychlostech 130+, ale pokud se opravdu jede do 130, tak spotřeba neleze přes 6 litrů, maximálně 7. Aktuální generace v klidu do pěti.

+2/0
3.1.2014 10:43

R38o82m11a32n 66B44í79l48ý 5430785915707

Otázka je, proč kupovat drahý hybrid když žere 7l/100. Není lepší diesel?

0/−2
3.1.2014 11:24

L13u71d30ě79k 34N45o14v35á70k 4741924926299

Do města? V městském/příměstském provozu diesel ve srovnatelném žere řekněme 6-8, zatímco hybrid 4-5. O míře opotřebení nemluvě, popojíždění je pro diesel pohroma, zatímco hybrid v něm vede. A na dálnici je situace opačná. Zkrátka diesel je vhodný pro dálniční cestovatele, hybrid pro dojížděče.

+4/0
3.1.2014 11:29

A32l71e18x70a10n44d97r 14K61o67s19t67k11a 5669176109676

Čímž jste mimochodem přesně popsal, proč je Prius dobrý pro taxikáře. Normální městský řidič totiž v tom městě obvykle najede tak málo km, že má hybrid jen pro svůj dobrý pocit, nikdy mu to nezaplatí rozdíl v ceně oproti běžnému autu. Ovšem u taxikáře, který najede ročně minimálně 100 tisíc km (prakticky vše v městě, maximálně nejbližší okolí) je rozdíl spotřeby 2 nebo 2 litry na 100 ročně rozdíl 2 nebo 3 tisíce litrů. Což za těch naježděných 8 let obrovskou úsporu. (ať počítám, jak počítám, tak je to prakticky cena nového vozu)

0/0
3.1.2014 17:03

L63u20d14ě79k 21N57o92v61á52k 4141854886339

Ano a ne... Že pro taxikářský provoz je to extrémně výhodné, to je jasné, ostatním se to vyplatit i může a samozřejmě nemusí. Čím větší podíl města kdo má (a to nemusí znamenat nutně vnitřek velkoměsta, ale i popojíždění "okolo komína", prostě opak dálkových silnic), tím je to pro něj vhodnější. Do úspor je potřeba počítat nejenom samotné palivo, ale i menší náklady na pozdější opravy, které u (zejména "městsky" provozovaného dieselu) nevyhnutelně přijdou. Alternativně odpovídajcí odprodejní cenu. Zkrátka to kombinuje výhody benzinového automatu se spotřebou dieselového manuálu - a to je nejenom o penězích, ale i o pohodlí.

A jsme u toho rozdílu v ceně: s Dacií Logan to samozřejmě soupeřit nemůže, ale proti srovnatelnému autu s benzínem+automatem je navýšení řekněme 60-80tis (bez automatu řekněme max 100), což se leckomu může i vrátit. Vezmu sebe jako průměrného občana jezdícího pro osobní potřebu mix města a venku: cca 15 tis ročně, s dieselem jsem jezdil průměrně za víc jak 6, s Priusem pod 5. Čili na palivu šetřím nějakých 8 tisíc ročně, další cca 2tis na povinném ručení a k nezaplacení je, že nemusím řešit žádné vstřiky a dvouhmoty a DPFka a podobná kurvítka. Řekněme teda, že minimálně 10 tisíc ročně mi hybrid ušetří a za 5-8 let to mám zpátky, já nebo další majitel.

+2/0
3.1.2014 17:34

P57e39t57r 72M51i60c25h70a69l 2300704971142

Mám TDi 2.0 litru, jezdím občas město, občas příměstský provoz, něco mimo město a něco na dálnici. Spotřeba mi kolísá od 4,8 do 5,2 litrů na 100 km (loni Chorvatsko za 4,4, ale to byl extrém na dlouhé trase, i když jsem tam občas coural po výletech). Najedu taky cca 15 tisíc ročně. Proč bych si měl kupovat hybrid? Abych možná ušetřil za tok tisícovku nebo dvě? Nemluvě o tom, že na té delší trase bych s hybridem jel určutě dráž..

0/0
5.1.2014 3:02

L66u68d22ě25k 77N13o67v63á73k 4351394186289

Tak pokud se držíte na těchle spotřebách (skutečných, ne podle palubního počítače), tak fajn - asi máte jednak lehkou nohu, jednak vhodný provoz.  Ono se taky nedá jednoznačně říct "městský provoz" a "mimo město" - ježdění po městských okruzích je něco jiného, než na venkově nastartovat, ujet po kozí stezce sotva 10 km a po dvou hodinách zase. Takový provoz diesel odrovnává víc než atmosférický benzín a dřív nebo později člověka čekají náklady takové, že bude proklínat ušetřený litr na sto - úspornější v takovém scénáři diesel stejně není.

0/0
6.1.2014 10:55

P91a96v22e16l 82O54d98r75a77z84i19l 6714199437580

On vám jako snad ten hybrid někdo vnucuje, nebo vás tak naštval článek, který nekončí "A nejlepší na planetě je stejně Škoda Octavia ftédéí?"

0/0
2.2.2014 2:35

T16o47m49á43š 58J50u58r87e93č83k91a 3703202309883

tomu klidně věřte, je to městské autíčko a elektromotor používá jen při velmi mírné jízdě, po dálnici zabírá ta 1,8ka která není zrovna úsporná zvlášť s naloženým autem.

0/−2
3.1.2014 10:45

R75a83d47e22k 52V96a78c72l18a63v25i59k 4674914431393

Blbost. Za prve,elektromotr se pouziva i na dalnici - staci sledovat palubni pocitac. Za druhe,pokud se bavime o verzi s 1.8, tak ta je sama o sobe usporna. Na dalnici pri 160 mi bere 5,8. To je myslim slusne na mestsky benzin s automatem.

Ale abych jen nechvalil - uveze pouze necelych 400 kilo, takze ve 4 do Alp ee. Taky je to takovy plastak, docela velky hluk od kol, ale zase by bylo nefer srovnavat to s 2t auty,kde je odhlucneni logicky lepsi.

+2/−1
3.1.2014 10:58

T67o40m58á29š 24J29u90r68e83č42k55a 3633282879693

No já jel ve třech lidech kolem těch 140km/h a elektromotor opravdu nazapínal a papalo to kolem 8,5l ale máte pravdu s tou hlučností, lépe je odhlučněná i honda civic 7. generace a i tam mi vadil ten příšernej divně šedej interiér.

+1/0
3.1.2014 11:35

R17a15d67e64k 30V95a35c95l46a63v50i69k 4694504851423

Proste je treba mit na pameti,ze prius je (pri)mestske auto na kratsi trasy. Na dlouhe dalnicni trasy ho samozrejme porazi diesly - jak spotrebou,tak pohodlim a porizovaci cenou. Nicmene cesta po meste je maximalne pohodlna a usporna. Mel jsem pri oprave z pujcovny Passata 125kW DSG a ty kopance pri razeni a akceleraci se s plynulosti a ladnosti CVT vubec nedaji srovnavat. A spotreba skoro dvakrat takova...

0/0
3.1.2014 11:51

M38i36c91h58a40l 52F88r40ý55d68a 1282309823232

Já mám s Priusem na D1 spotřebu 5,5l/100 km. Asi dělám něco špatně...

+1/0
3.1.2014 9:34

L45a27d53i45s37l88a59v 86M75i74k47a 1441339334764

A ten elektrický vozík to ujede, takovou dálku? Já vím, je to hybrdiní paskvil, ale stejně 200km je 200km.

0/−4
3.1.2014 10:18

M65a50r97e24k 91Z68a30h88r60a77d58i73l 6244749885491

A proč by to HYBRID neměl ujet?

+4/0
3.1.2014 10:31

L65a77d25i79s36l34a52v 95M50i15k48a 1751159814654

To byla nadsázka, na tuhle elektrickou multikáru.

0/−4
3.1.2014 10:33

L14u53b16o32m91í62r 79P83ř97e52c57e32c55h75t21ě11l 9227602985571

To by se dalo pochopit tak mozna v pripade Peugeotu iON, ale tady?

+1/0
3.1.2014 13:10

J94a66n 54Z60e84l23i73n70a94r 3286255497836

No jo, zase kamarad

+1/0
3.1.2014 9:49

J72a75k17u20b 31F81e27i73f25a45r 7949379816949

vy žádné nemáte? Nebo vám všichni lžou?

0/0
3.1.2014 10:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.