Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hybridní prius je „držák“, nataxikařil milion kilometrů bez poruchy

Auta jezdící na elektřinu vzbuzují nedůvěru, některým připadají příliš složitá a sofistikovaná. Ukazuje se však, že právě hybridní vozy kombinující pohon spalovacím motorem a elektromotorem umí být nečekané "držáky". Dokazuje to Toyota Prius. K vidění je v ulicích rakouské metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a55r43e36k 58H32r16u88b46y 6947512901878

Taxikar mel docela kliku, ze mu neodesla hlavni systemova baterka. Bez ni auto nejede a je docela draha :-/

Jinak je docela zname, ze Prius je dobre auto do mesta, jen se z nej nesmi moc vzdalit ;-)

0/0
5.1.2014 22:49

L89u29d47ě15k 51N11o90v67á25k 4601664406909

Z města se s Priusem současné generace vzdaluji a špatné to rozhodně není. (pravda, proti starší 1.5 je to iné kafe)

Jasně že kdo má velkou převahu dlouhých jízd po dálnicích nebo jedničkách, pro toho hybrid význam nemá. Kdo má denně jízdy řekněme do 20km, ne nutně po centru města, a o víkendu někam ven, pro toho vhodný být může.

0/0
6.1.2014 10:32

M49a73r25e49k 45H60r79u70b44y 6227572851168

Souhlas, pri beznych cestach mimo mesto mam spotrebu 6,5, takze v tom vyhoda neni. Po Praze to ale neni o moc horsi, a hlavne nezasmradi garaz :-)R^

0/0
6.1.2014 15:54

L11u66d41ě80k 90N61o73v41á91k 4111224226149

Se kterou generací? Já se na silnicích pohybuju těsně kolem 4 litrů, na dálnicích kolem pěti, po městě (popojížďky) záleží dost na teplotách - v létě kolem čtyř, v zimě přes pět.

0/0
6.1.2014 16:02

F92r66a42n18t94i75š95e66k 82M41o72s96s 8582893209279

Tomu docela věřím, s Toyotami má dobré zkušenosti. Akorát ten článek si v lecčems odporuje. Jednou píší, že to najelo milion bez poruchy s výměnou pouze bežných opotřebitelných dílů a pak v dalším odstavci píší, že se měnilo palivové čerpadlo.

0/0
4.1.2014 11:26

M55i17r88o29s45l10a34v 35D44i68o14p66a59n 2566729138362

Palivové čerpadlo je spotřebák.

0/0
4.1.2014 12:44

J41a67n 22B37u35r26i81a88n 5489287347684

tak to je v tom případě spotřebák všechno ;-D

0/0
4.1.2014 17:49

M82i42r70o62s23l46a92v 32D92i68o92p42a17n 2726369708382

Možná si pletete palivové čerpadlo, se vstřikovacím čerpadlem u nafty. palivové čerpadlo je elektromotor s čerpadlem a je umístěn v nádrži. Dovedete si představit el. motorek, který by vydržel se točit milion km? Aniž by neodešly třeba uhlíky?

0/0
4.1.2014 18:44

J17a35n 68B68u70r27i32a96n 5899297897174

chcete tím říct, že ostatní, při jízdě pohybující se díly v autě vydrží milion km?

0/0
7.1.2014 18:44

Z39b96y80n98ě65k 60J35e42h13l45i20č79k79a 8434728749781

u Toyoty je důležité místo výroby, což je u Priusu Japonsko. Ale podle mě je to auto o ničem, kamarád má nový Auris hybrid a všechny které vozí do práce to berou jako tragedii, ale on je spokojený

0/0
4.1.2014 11:14

V30í62ť89a 20N60o40v92á65k 1988223255481

To bude hit v Ačkach :-) r.v.2006 , 2.majitel , 85000km :-))

0/0
4.1.2014 10:30

J33i26ř13í 25S62c70h21w43a50c21h 5106379357714

už údaj, že od roku 2007 (od bůhví kolikatého měsíce) do 3. ledna 2014 jezdilo to auto OSM LET (!!!!) mi jasně říká která bije! ;-D;-D;-D

a že za tu dobu měnili jen brzdové destičky to jen dokresluje ;-D;-D;-D

baterie, čepy, ložiska, a spoustu dalších dílů má to auto marketingově naprosto nezničitelných ;-D;-D;-D 

za SEDM let by to auto muselo po Vídni jezdit 8 hodin denně 7 dní v týdnu průměrem 50km/hod, aby ten milion najelo, no je to možné, ale moc nevěřím, vzhledem k předešlému.....

+4/0
3.1.2014 22:13

P24e88t88r 36M53i57c27h69a66l 2980964781652

R^

0/0
5.1.2014 1:37

L87u43d66ě47k 19N93o47v21á93k 4751634796119

No je to hodně, ale možné to je. Když se v něm střídají řidiči na dvě směny a jezdí např. na letiště a zpět, tak se to dá.

0/0
6.1.2014 10:37
Foto

P62e45t78r 50P89r81o34c67h77á76z20k84a 3702896462634

Nevím jak je odolný hybrid.Jezdil jsem s Toyotou 4Runer a najezdila bez potíží s benzínovým motorem bez oprav 450 000.Pak odešel synchron v převodovce a Toyota se prodala.Po drobné opravě s ní majitel sváží dřevo v lese.Všeobecně se Toyoty řadí ke skvělým autům a držákům.Myslím,že při troše péče může klidně i ten hybrid nahrkat milion.

+3/0
3.1.2014 18:33

A59l14e28x82a14n32d98r 83K73o89s43t86k59a 5309226349566

A baterie, která se mění po 200 tisících km? Kolik stojí ta?

+2/0
3.1.2014 16:25

P52e94t81r 89N25e19s24v53a96d20b65a 2564615486149

Na to jste přišel kde že vydrží 200 000 km;-D

0/0
3.1.2014 17:29

M11a57r43t71i45n 95H95a39v45l94í76k 4980485477183

Jak může STK hodnotit poruchovost?

+1/0
3.1.2014 13:08

D56a63n84i38e28l 94S64o72b43o93t13a 9399164226430

Je to statistika toho, jak se řidiči o svá auta starají, ale protože se v horní části žebříčku kromě japonských aut umisťují německá, tak to Němci vydávají jako žebříček spolehlivosti. Když se člověk k autu chová jako prase a jede na STK s rozhozenou geometrií nebo sjetými destičkami, je auto vyhodnocené jako poruchové, naopak auto v dobrém mechanickém stavu vyjde jako skvělé, ale nikdo už neví, že se třeba před měsícem měnil kompresor klimatizace nebo elektrikáři dva týdny hledali chybu v elektroinstalaci.

+2/0
3.1.2014 13:34

P37e21t51r 38N84e12s85v49a88d59b55a 2644455946489

Řídit se podle těchto průzkumů a žebříčků může jen absolutní laik. Který si neumí dolít ani ostřikovače. Data z STK poukazují zejména na údržbu než na kvalitu a spolehlivost.

+1/0
3.1.2014 17:33

R19a75d15k88o 62K11ř70i33v29á19n45e83k 7100763415660

V článku chybí důležitý údaj o výměně trakčních akumulátorů a jejich ceně. To najezdil 1 mil. km na ty původní bez výměny? Těžko uvěřit.

+3/0
3.1.2014 12:58

L88u26b12o67m65í56r 19P61ř15e70c24e95c78h72t39ě29l 9777942845371

Zajimal jsem se o to a napr. ceske zastoupeni Toyoty zatim nevi o zadne vymene baterii u vozu prodanych v CR (od r.2004/5). jinak aku pack by mel byt do 2000 USD

0/0
3.1.2014 13:08

D33a26n59i41e65l 87S32o29b49o27t85a 9729564916650

Cena baterií by měla být kolem 80 000 Kč, o životnosti jsem četl několik verzí, od 200 tkm (v roce 2008 oficiální údaj Toyoty) až o půl milionu. Záruka by měla být na baterie 8 let, ale samozřejmě platí buď km nebo roky, podle toho, co nastane dříve. Mě to prostě připadá jako reklama Toyoty, protože zrovna skutečný údaj o životnosti baterií a o počtu výměn je v tomhle případě dost důležitý.

+2/0
3.1.2014 13:22

L47u42d36ě81k 61N65o53v83á90k 4861744536559

Očekávání se evidentně časem zvyšují jak s rostoucí kvalitou, tak hlavně s přibývajícími zkušenostmi z provozu. Extrémně jeté kusy (typicky právě taxi) mívají 500-700 tisíc km stále na první baterii. Běžného zájemce to tedy viditelně zajímat nemusí - mělo by to vydržet celý život auta, a i kdyby náhodou, tak výměna je cenově srovnatelná s leckterou dieselovou vyfikundací.

+2/0
3.1.2014 17:50

J78i26ř16í 14Š91e14j43n71o66h70a 4122773344883

Kdyby za  milion km neměnili baterii, tak by to určitě neopomněli zdůraznit.

Mimochode, právě režim kdy  se jezdí denodenně  a  dost velké porce  km, je pro baterku lepší než postávání v garáži.

Nejperspektivnější jsou auta na zemní plyn.

0/0
1.2.2014 15:46

J22a87n 83J50a48n85e17č90e85k 9510223320706

To je nuvěřitelné! Dokonce tak, že se tomu nechce věřit ;-)

+2/0
3.1.2014 12:08

M78i42l67a53n 89Š43v75a49g32r21o81v80s51k57ý 9922809715348

Co pak Prius, ale Škoda: http://auto.sme.sk/c/7054718/nova-generacia-skody-superb-uz-nebude-liftback.html

0/0
3.1.2014 11:43

R14o37m75a40n 94K17r46a35t66o48c87h40v63í90l 6686427636394

A jakou spotřebu měl během toho milionu km?

0/0
3.1.2014 10:29

J97a26k21u43b 57F48e89i76f12a69r 7959389236199

Kamarád to měl. Ve městě dobrý, akorát když jel Praha-Brno tak měl spotřebu skoro 10l/100km.

+1/0
3.1.2014 8:47

J23a26k17u94b 93Š48a47f60a17n64d75a 7375617911561

Tak tomu nevěřím ani náhodou. Leda že by jel stále na plný plyn.

+4/−1
3.1.2014 9:04

J89a21k19u92b 63F81e54i22f70a79r 7369509286149

tak jel naložený, to je pravda, ale 130 zase nijak dramaticky nepřekračoval.

0/0
3.1.2014 10:16

L75u38d38ě35k 77N27o47v82á73k 4471254906479

To opravdu muselo být něco špatně, tipuju na element mezi pedály a sedačkou. Faktem je, že tahle generace s 1.5 motorem na dálnici ztrácí dech a je to znát právě v rychlostech 130+, ale pokud se opravdu jede do 130, tak spotřeba neleze přes 6 litrů, maximálně 7. Aktuální generace v klidu do pěti.

+2/0
3.1.2014 10:43

R19o56m67a29n 86B96í29l22ý 5580865445587

Otázka je, proč kupovat drahý hybrid když žere 7l/100. Není lepší diesel?

0/−2
3.1.2014 11:24

L37u67d13ě46k 24N67o97v28á56k 4401354476129

Do města? V městském/příměstském provozu diesel ve srovnatelném žere řekněme 6-8, zatímco hybrid 4-5. O míře opotřebení nemluvě, popojíždění je pro diesel pohroma, zatímco hybrid v něm vede. A na dálnici je situace opačná. Zkrátka diesel je vhodný pro dálniční cestovatele, hybrid pro dojížděče.

+4/0
3.1.2014 11:29

A83l74e19x16a47n70d77r 71K44o45s65t12k59a 5499526989906

Čímž jste mimochodem přesně popsal, proč je Prius dobrý pro taxikáře. Normální městský řidič totiž v tom městě obvykle najede tak málo km, že má hybrid jen pro svůj dobrý pocit, nikdy mu to nezaplatí rozdíl v ceně oproti běžnému autu. Ovšem u taxikáře, který najede ročně minimálně 100 tisíc km (prakticky vše v městě, maximálně nejbližší okolí) je rozdíl spotřeby 2 nebo 2 litry na 100 ročně rozdíl 2 nebo 3 tisíce litrů. Což za těch naježděných 8 let obrovskou úsporu. (ať počítám, jak počítám, tak je to prakticky cena nového vozu)

0/0
3.1.2014 17:03

L27u50d92ě75k 49N58o43v46á58k 4791274726909

Ano a ne... Že pro taxikářský provoz je to extrémně výhodné, to je jasné, ostatním se to vyplatit i může a samozřejmě nemusí. Čím větší podíl města kdo má (a to nemusí znamenat nutně vnitřek velkoměsta, ale i popojíždění "okolo komína", prostě opak dálkových silnic), tím je to pro něj vhodnější. Do úspor je potřeba počítat nejenom samotné palivo, ale i menší náklady na pozdější opravy, které u (zejména "městsky" provozovaného dieselu) nevyhnutelně přijdou. Alternativně odpovídajcí odprodejní cenu. Zkrátka to kombinuje výhody benzinového automatu se spotřebou dieselového manuálu - a to je nejenom o penězích, ale i o pohodlí.

A jsme u toho rozdílu v ceně: s Dacií Logan to samozřejmě soupeřit nemůže, ale proti srovnatelnému autu s benzínem+automatem je navýšení řekněme 60-80tis (bez automatu řekněme max 100), což se leckomu může i vrátit. Vezmu sebe jako průměrného občana jezdícího pro osobní potřebu mix města a venku: cca 15 tis ročně, s dieselem jsem jezdil průměrně za víc jak 6, s Priusem pod 5. Čili na palivu šetřím nějakých 8 tisíc ročně, další cca 2tis na povinném ručení a k nezaplacení je, že nemusím řešit žádné vstřiky a dvouhmoty a DPFka a podobná kurvítka. Řekněme teda, že minimálně 10 tisíc ročně mi hybrid ušetří a za 5-8 let to mám zpátky, já nebo další majitel.

+2/0
3.1.2014 17:34

P77e30t30r 27M12i32c20h16a21l 2260664861922

Mám TDi 2.0 litru, jezdím občas město, občas příměstský provoz, něco mimo město a něco na dálnici. Spotřeba mi kolísá od 4,8 do 5,2 litrů na 100 km (loni Chorvatsko za 4,4, ale to byl extrém na dlouhé trase, i když jsem tam občas coural po výletech). Najedu taky cca 15 tisíc ročně. Proč bych si měl kupovat hybrid? Abych možná ušetřil za tok tisícovku nebo dvě? Nemluvě o tom, že na té delší trase bych s hybridem jel určutě dráž..

0/0
5.1.2014 3:02

L31u46d44ě64k 27N54o29v64á23k 4831534366439

Tak pokud se držíte na těchle spotřebách (skutečných, ne podle palubního počítače), tak fajn - asi máte jednak lehkou nohu, jednak vhodný provoz.  Ono se taky nedá jednoznačně říct "městský provoz" a "mimo město" - ježdění po městských okruzích je něco jiného, než na venkově nastartovat, ujet po kozí stezce sotva 10 km a po dvou hodinách zase. Takový provoz diesel odrovnává víc než atmosférický benzín a dřív nebo později člověka čekají náklady takové, že bude proklínat ušetřený litr na sto - úspornější v takovém scénáři diesel stejně není.

0/0
6.1.2014 10:55

P25a74v69e87l 89O60d97r53a67z45i81l 6414479297870

On vám jako snad ten hybrid někdo vnucuje, nebo vás tak naštval článek, který nekončí "A nejlepší na planetě je stejně Škoda Octavia ftédéí?"

0/0
2.2.2014 2:35

T84o16m34á36š 87J56u36r95e12č93k62a 3713532359643

tomu klidně věřte, je to městské autíčko a elektromotor používá jen při velmi mírné jízdě, po dálnici zabírá ta 1,8ka která není zrovna úsporná zvlášť s naloženým autem.

0/−2
3.1.2014 10:45

R45a76d90e68k 17V44a46c32l35a16v87i48k 4634114611323

Blbost. Za prve,elektromotr se pouziva i na dalnici - staci sledovat palubni pocitac. Za druhe,pokud se bavime o verzi s 1.8, tak ta je sama o sobe usporna. Na dalnici pri 160 mi bere 5,8. To je myslim slusne na mestsky benzin s automatem.

Ale abych jen nechvalil - uveze pouze necelych 400 kilo, takze ve 4 do Alp ee. Taky je to takovy plastak, docela velky hluk od kol, ale zase by bylo nefer srovnavat to s 2t auty,kde je odhlucneni logicky lepsi.

+2/−1
3.1.2014 10:58

T79o34m40á79š 16J59u26r47e85č87k78a 3673932379873

No já jel ve třech lidech kolem těch 140km/h a elektromotor opravdu nazapínal a papalo to kolem 8,5l ale máte pravdu s tou hlučností, lépe je odhlučněná i honda civic 7. generace a i tam mi vadil ten příšernej divně šedej interiér.

+1/0
3.1.2014 11:35

R54a28d13e98k 15V50a78c22l52a47v82i97k 4304104181723

Proste je treba mit na pameti,ze prius je (pri)mestske auto na kratsi trasy. Na dlouhe dalnicni trasy ho samozrejme porazi diesly - jak spotrebou,tak pohodlim a porizovaci cenou. Nicmene cesta po meste je maximalne pohodlna a usporna. Mel jsem pri oprave z pujcovny Passata 125kW DSG a ty kopance pri razeni a akceleraci se s plynulosti a ladnosti CVT vubec nedaji srovnavat. A spotreba skoro dvakrat takova...

0/0
3.1.2014 11:51

M93i49c70h82a46l 22F54r57ý85d59a 1522819283652

Já mám s Priusem na D1 spotřebu 5,5l/100 km. Asi dělám něco špatně...

+1/0
3.1.2014 9:34

L78a38d97i27s43l30a60v 12M55i81k11a 1221869424324

A ten elektrický vozík to ujede, takovou dálku? Já vím, je to hybrdiní paskvil, ale stejně 200km je 200km.

0/−4
3.1.2014 10:18

M60a95r47e77k 25Z83a27h32r54a50d41i72l 6544239555961

A proč by to HYBRID neměl ujet?

+4/0
3.1.2014 10:31

L95a93d86i68s54l98a12v 65M86i21k91a 1921889814344

To byla nadsázka, na tuhle elektrickou multikáru.

0/−4
3.1.2014 10:33

L35u22b34o34m63í15r 13P12ř80e60c16e53c76h11t57ě15l 9877102835141

To by se dalo pochopit tak mozna v pripade Peugeotu iON, ale tady?

+1/0
3.1.2014 13:10

J98a72n 77Z61e92l80i90n13a91r 3336425717266

No jo, zase kamarad

+1/0
3.1.2014 9:49

J15a60k30u87b 90F91e91i90f16a17r 7489549356649

vy žádné nemáte? Nebo vám všichni lžou?

0/0
3.1.2014 10:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.